IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Vilijonkka Kiitos tuesta ja kannustuksesta. Ootko ja Tyks ssä hoidossa? Tai tarkoititko muuta? Juu marssin sinne urheena,kävi miten kävi :wave: . Koska sulla on pas tai miten sinulla hoitokaava menikään? Oliko niin, että oli paljon punktioitavaa, ja hyvä saalis pakkaseen, mut ei tullut hyperi, muistanko oikein?
 
Viimeksi muokattu:
Jännää Juu, siellä me ollaan hoidoissa. Tosiaan mulla oli yi 50 munarakkulaa, joissa 24 munasolua. Pakkaseen saatiin 8 hyvää alkiota, JEE. Tuoresiirtoa ei tehty kun oli niin paljon punktoitavaa, että riski hyperiin olisi ollut niin todennäköinen jos/kun raskaus olisi alkanut. Mun mielestä lääkäri sanoi, että jos yli 20 munarakkulaa niin sitten eivät tee kuin poikkeustapauksessa tuoresiirron. En tiedä mitä muuta poikkeustapausta tarkoitti kun sitä, että saalis olis ollut niin huono ettei alkiot olisi kestänyt pakkasta. Mutta tosiaan tsemppiä sulle maanantaihin, hyvin se menee.
Mutta ei mulla siis nyt mitään hyperin oireita ole eli ilmeisesti selvisin 'säikähdyksellä'. PASsin suunnitteluaika maaliskuun alkupuolella ja sitten päätetään aikataulusta. Ärsyttävää kun taas pitkittyy, mutta minkäs teet... PASseilla vaan huonommat onnistumisprosentit niin sen vuoksi vähän huolestuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka jee..kivaa löytää ees joku saman paikan hoidoissa käyvä. Tuo tyks keskustelu taitaa olla hiljainen? Onko sulla lääkärit vaihtuneet vai onko ollu yksi ja sama kokoajan? Perjaatteessahan sulle ois hyvin voinut laittaa toi alkio, kun ei tullut hyperi, mut ottavat kai varman päälle? Kyl mä vähän rivien välistä ymmärsin, että pas ois meillä ja eessä. Aijon kyl sanoo, että jos vointi hyvä saavat laittaa mun puolesta.mutta siinä ei kai oma sana paina.
Sulla oli kyllä hyvä saalis.:heart: Toiv. Saan ja jotain ees sinne pakkaseen.
 
Täällä on ilmeisesti koettu kemiallinen..:( pp8-10 sain selviä, mutta hentoja viivoja, jotka tähän pp 11 päivään on jo lähes kadonnu "viivanpaikaksi".. Huomenna pp12 testaan viimisen tikun pois ja lopetan luget. Digiä en ees hakenu, kun en halua sitä iskua vasten kasvoja, "ei raskaana"...
Yks on vielä pakkasessa, mutta usko siihen, just joo...

Eli näillä ajatuksilla, näissä tunnelmissa, hyvää ystävänpäivää kaikille!!!
 
Voi ei, Sofi12. :hug:

Jännää Juu, en ole itsekään sinne kirjoitellut kun enemmän haluan tällaista yleistä keskustelua hoidoista. Ollaan oltu jo puolitoista vuotta hoidossa eli muistaakseni ollaan ainakin seitsämällä eri lääkärillä oltu. Yksi oli kyllä aika kauhea, mutta en ole häntä nähnyt kun kerran. Muut on ihan jees. Se yks miespuolinen on tosi harvoin osunut kohdalle, muistaakseni vain kerran inssissä.
Niin ja siis mun ymmärryksen mukaan alkava raskaus olisi voinut hyperin laukaista, vaikka nyt sitä ei tullut. Eli sen vuoksi on perusteltua, että tuoresiirtoa ei tehty. Samoin kun meillä vaihdettiin pregnyl siihen johonkin gona.. (en mä taaskaan muista sen nimeä), kun pregnylin hcg olis voinut hyperin laukaista. Näin ainakin ymmärsin, en toki mikään alan ammattilainen.

Hyvää ystävänpäivää kaikille kanssasisarille :heart:. Mä siirrän nyt lapsettomuuden mahdollisimman taka-alalle ja alan nauttia mukavasta illasta.
 
Vilijonkka Ok.
Se kauhea(naispuolinen?) vaikka ihan hyvä kuulemma hoidoissa. Se oli meillä ihan ensimmäisenä inssihoidoissa. Eka käynti sain melkein traumat. itkien pois. Sit tuli mies endo epäilyn takia tykkäsin ja nyt on ollut joku nainen, ihan mukava. Saas nähdä kuka niistä sitten punktioi tai onko joku muu. Hassua, että määräävät mullekkin sen pregnylin jos iso riski saada siitä hyperi. Noh katsotaan ainakin oon kitannu vettä vichyä keittoa jne.

Kiitos, samoin!! On mukavaa välillä ajatella muita juttuja. Mukavaa iltaa kaikille!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki!

Minut saisi lisätä piinailijoihin! Pitkään kalastelin piinailijoiden ketjua ja löysinkin tämän piiitkän keskustelun, enpä jaksanut kyllä ihan alusta loppuun lukea :)

Täällä menossa siis ensimmäisen IVF:n ensimmäinen PAS. Tuoresiirtoon ei päästy hyperstimulaation vuoksi. Pp5 ja jännittää!!! Heti siirron jälkeen oli hyvin toiveikas olo, mutta sen jälkeen tunteet kyllä heilahdelleet päästä päähän.

Oireita:

-parina siirron jälkeisenä päivänä pieniä nippailuja alavatsassa
-pp3 outo kuvotuskohtaus, joka kesti 1-2h, minkä päälle oksensin (epätavallista minulle jopa krapulassa tai hieman liikaa syöpötelleenä)
-väsymys: melkein päivittäin nukkunut parin tunnin päiväunia ja siihen päälle normaaleja yöunia
-rinnat (ehkä hieman) normaalia aremmat ja välillä vihlovat
-eilen ja tänään juilinut alavatsaa (ehkä hieman menkkamaisesti, ehkä ei kuitenkaan), paljolti munasarjojen seutuvilta

kaikki em. kuitenkin selitettävissä esim. Lutinuksilla, ainut mikä ei käsittääkseni Lutinuksesta voi johtua (korjatkaa, jos olen väärässä!), on se, että muutama päivä sitten pikkuhousunsuojassa oli normaalin valkoisen lutinusvuodon sijaan rusehtavaa/oranssia (ihan kuin tippa tai pari verta lutinuksen seassa) vuotoa, minkä tietysti toivoin olevan kiinnittymisvuotoa (tai sitten vain kiinnittymisyritysvuoto)...

On tämä vaan niin PIINAAVAA!!

Minulle määrätty verikoe pp10, eli ensi torstaille. Verikokeen tuloksen kuulen perjantaina. Ajattelin kyllä aloittaa testailun itsekin jo viimeistään keskiviikkona...

Muoks. Sitä vielä pohdin, että mikäli Lutinus aiheuttaa noita em. oireita, olisiko niiden pitänyt alkaa heti ensimmäisten tablettien aikaan vai voiko niitä alkaa ilmetä vasta nyt?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Retikka ja RiiMini
hannuliini Ensin lähete tyks n.. Heti hoito päälle. Halusivat kokeilla inssiä, koska meillä selittämätön lapsettomuus. Sitten oli 4 x inssi johon meni yksi kierto per kerta

ja nyt joulukuun lopulla 2014 oli IVF suunnittelu, kun inssistä ei tärpännyt. Sain lääkkeet ja sumuttelun aloitin 22.1.15. Sitten piti odotella vuotoa ja sen jälkeen 0 ultra 4.2.
5.2 rupesin piikittämään.
10.2 verikoe +ultra piikitys jatkui
12.2 verikoe+ultra ja piikki
sit pe/ la sumute . La eli tänään pregnyl irroituspiikki
Punktio 16.2

Tässä mun ivf kaava ja pitkällä hoidolla menen.
Ootko ja Tyks ssä hoidossa?

Hertta2015 Tsemppiä ja jaksamista piinailuun!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään pp6 bongattu raskaustestistä EHKÄ JOTAIN. Tarkoitus ei ollut ollenkaan testata vielä näin aikaisin, mutta aamulla hortoillessani unihiekat silmissä vuorokauden ensimmäiselle vessakäynnille, hiipi testaaminen hiljaa mieleen (näin miehen syntymäpäivänä). Paketti oli siinä ihan vieressä kaapissa ja sitä vaivihkaa hypistellessäni tajusin, ettei minulla ole kyseisille raskaustesteille (2 kpl) minkäänlaisia käyttöohjeita (ei, niitähän ei missään nimessä löytäisi mistään internetin syövereistäkään...). Parempi tehdä ne siis omin ohjein kokeilun vuoksi pois alta ja käydä ostamassa virallisille testipäiville uusia testejä! Ja minähän tein.

Niin paljon raskaustestejä kuin minä olen elämäni aikana tehnyt, olen aika varma, että tässä testissä ensimmäistä kertaa näkyi EHKÄ JOTAIN. Jotain, mistä ei todellakaan kameralla saanut kuvaa, mutta jotain, joka ei tällä kertaa kuitenkaan vaihtanut paikkaa katseen mukana vaan kuljetti silmät aina vaan takaisin sille samalle paikalle. Sehän saattoi olla vaikkapa

A) viivan paikka
B) kemiallinen raskaus
C) kuvittelua joka tapauksessa

mutta olipahan tällä kertaa silti EHKÄ JOTAIN!! Minun testailuni alkoi siis tästä päivästä pp6!
 
Mulla taustana monirakkulaisuustauti, jonka takia tehdään nyt viikon päästä laparoskopia.. oi-hoitoja on tehty ja loppu syksystä ja alkuvuodesta oli puhetta sen mieslääkärin kanssa ivf hoidoista, jotka alkois ton jälkeen sitten pikinmiten et saadaan hyödynnettyä laparoskipian edut tän taudin kanssa..
 
hannuliini
Onko sulla lääkkeiden ottoa, enen kun meet siihen laproskopiaan? Tai vasta kun meet laproskopiaan? Varmaan siitä kun toivut aika pian uskoisin et aloittavat IVFhoidot. Se mies lääkäri on kiva, oisin halunnut, tähystystä endo epäilyn takia, mutta verikoe ei sit ollu niiltä arvoiltaan korkea, nii totes et he tekee vaan lapsettomuushoitoa kohdallani. (Suber kivuliaat menkat kun on ja kohtu taakseppäin kallellaan)

Omasta navasta tilanne: Huomenna sitten se punktio ja toivoa sopii, ettei tuu se kenkku hyperi. Ihana hiitoloma viikko aloitus.
 
Viimeksi muokattu:
Menossa pp9, DPO 13, kp 31/28-34. Testattu nega ja kyllähän se niin on että kolmipäiväisellä ois pitänyt jo jotain näkyä. Lämmötki laskusuunnassa ja olo on täysin oireeton. Lutinus-vuoto ärsyttää, samoin se että viralliseen testipäivään on vielä aikaa. Tekis mieli potkia seiniä!
 
  • Tykkää
Reactions: Retikka
RiiMini perjantaina tulis 2vk täyteen siirrosta.

Normikierrossa keskiviikkona pitäisi alkaa vuoto. Saa nähä pitkittääkö Lutinus vuodon alkua. Tuoresiirrossa vuoto alkoi pp9 Lugesteronin läpi, mutta silloinhan ns. normikiertoki oli jo pidemmällä.

Edessä ois sit alkukierrosta tarkempi ultra jossa katotaan löytyykö sieltä kohdusta polyyppi. Jos löytyy niin seuraava PAS on vasta poiston jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan paljon tekstiä taas tullut vlopun aikana!

Ainakin bongasin Viljonkan hyvän pakkassaaliin, siellä on sitten työsarkaa riittämiin :)

Sofi ou nouuu :( :hug:

Riiminille tarrasukkia!

Toivotan Neidille kaikkea hyvää elämään, harmi jos jotain meni kovin pieleen!

Täällä aamu alkoi kivoilla menkkakivuilla ja hanat aukesi. Sinällään kiva ettei tullut tiputteluja ollenkaan vaikka torstaina käytin viimeisen Lutinuksenkin. Järkyttävä vitutus on väistynyt välinpitämättömyyden tieltä, joten ainakaan en ärsytykseen kuole tässä ihan heti lähiaikoina. Vaikka kyllä ärsytyspisteitä aina nostaa verikokeeseen ramppaaminen menkoista huolimatta. Mutta aurinko korjaa ehkä senkin!

Pahoittelut jos joillekin unohdin kommentoida, yritän ehtiä lukea paremmin tässä viikolla!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Viikon päästä pitäis operaatio tehä, mä makaan kotona kipeenä.. perjantaina pitäisi vielä jonkun ottaa yhteyttä koskien tota operaatiota kaipa ne lääkkeet annetaan sit ennen operaatiota.. viime viikolla yririn kysellä tyksistä et onko tehty jotain jatko suunitelmia mut en saanut vastausta..
 
Nenna 81 Tosi kurjaa :hug: Onko jo kanssa pitkä hoitotausta takana?

RiiMini mitenkä jaksellaan?
Hannuliini Jos yksi asia kerrallaan. Kyllä ne varmasti hyvin ohjeistaa.
Mandala voihh..:hug:
Oma tilanne päivitys: Punktio takana. Pelkäsin kanyylin laittoa, mutta verikoekkin sattu enempi. Oikee munasarja oli yhtä tuskaa. Parkusin pedissä. vasen meni tuskitta. Lääke ei humahtanut mihinkään, ei mitään tuntemuksia. Odotin olevani enempi tokkurassa.
Nyt täällä sängystä käsin ihmettelen maailmaa, jossa ihana auringon paiste. Mulla oli yks kohtalotoveri samaan aikaan hoidossa. Mullahan niitä rakkuloita oli se 38, mut onneksi kaikki ei olleet kypsyneet. Saldo 13 munasolua, Kaippa ihan ok. Tuoresiirto olis 18.2 ke.. jollen saa hyperi tai heillä tilanne muutu. Tosin totesivat et Pas sista kuulemma melkein parempia tuloksia
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Neiti!! Mitä ikinä se onkin :'( Kurjaa, että katoat, olit niin reipas ja aktiivinen täällä. Voimia nyt! :hug:

Ja voi kurjaa Nenna, Sofi ja Mandala. Niin siinä tosiaan tais ittellekin käydä, että suru ja vitutus vaihtui välinpitämättömyyteen ja sellaiseen turtaan oloon. Mikä sekin on parempi ku se kamala pettymyksen tunne.

Jännälle zempit sinne heräilypetiin! Ikävä punktiokokemus tollanen, että joutuu kivusta märisemään :( Hyvin kestetty ja sen kruunaa tietysti se, että pääsette tuoresiirtoon! Nyt vaan otat iisisti :flower:

pp.10 täällä oma napasessa ja testi polttaa komerossa. En hemmettivie uskalla testata, koska jos se nyt on nega, se on nega myös perjantaina. Oon raukkis :headwall: Mutta kyllä piinailu vaan huipentuu tässä loppua kohti. Järkevät ajatukset on vähissä ja hillitön oireiden kuulostelu meneillään. Menkkajomotusta on tänään ollut. Ja palelen, mutta ei ihmekään ku täälä töissä on hiton kylmä. Normaalisti kuukautisten pitäis alkaa tiistaina-lauantaina, että ei tostakaan nyt voi yhtään mitään päätellä mihinkään suuntaan. Huippua kyllä Hertta ja Riimini!! Teillä tota siviilirohkeutta riittää!! Saatte mulle aikaseks kivaa piinailuohjelmaa :popcorn: Pidän peukkuja että teidän viivat vahvistuu!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä