IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Iinukka Paljon paljon onnea!!!!:) alkakoon niitä plussia tästä tulemaan!

Joku kyseli ivf-kustannuksista. Meillä yksityisellä mennyt lääkkeineen n.2500 e. Käyntejä oli suunnittelukäynti ja sit kaks ultrakäyntiä, joissa tsekattiin rakkuloiden kasvu ja säädettiin lääkeannokset. Hoitajien ohjausta ei ollut, koska pistäminen yms tuttua ammatin puolesta. PAS tulee maksaa jotain 900e. Eli hemmetin kallista touhua. Toki kiitos kela-korvauksista. Ilman niitä vieläkin kalliimpaa. Meille silti yksityinen ainoa vaihtoehto. Mulla ei mitään mahiksia lähteä töistä kesken päivän, joten nyt oon saanut sovitettua kaiken työaikatauluihin ja päättää tuunko vapaapäivänä vai ennen töihin menoa vai miten. Ja klinikalla hoitajat ja lääkäri aina tavoitettavissa ja paljon pystyy sopimaan asioita.
 
Oi oi Iinukka, valtavat onnittelut!!!!!!:rolleyes::rolleyes: <3

Miten Grey, ootko testannu jo uudestaan?? Lueskelin uusiks palstaa nyt rauhassa ja huomasin että meillähän on muuten sama tilanne miehen suhteen, tosin vasektomia purettu ja päästiin vielä julkiselle (alotettiin yksityisellä) ja mulla myös endo..

Miten flow'n tilanne???
Onko sydänyöllä (sori lyhennän tän aina) pysynyt vuodot poissa??
 
Mari32 oonhan mie täällä testaillu, mutta puhdasta negatiivista edelleen. Huomenna vielä seerumitesti, mutta lopputulos lienee selvä… Onneksi nyt vaan uuteen kiertoon uutta PAS:a, kun pakkasessa on vielä kaksi mistä ottaa. Mieliala on nyt hiukan levollisempi, vaikka kaksi päivää kyllä vitutti kuin pientä oravaa.

Me ei lähdetty vasektomian purkuun, kun tuntui että siihen menee "turhaa" aikaa. Mun plan on kyllä se, että tämä IVF toki katsotaan pakkasen osalta loppuun tietenkin, ja seuraava, 2.IVF sykli todennäköisesti vielä tehdään, mutta sitten täytyy jatkaa elämää. Siispä käydään sitten "lopuksi" purkamassa se vasektomia, että jää ikuisiksi ajoiksi "toivo" että lapsia voi tulla luomusti ;)

Mun endo on siitä hassu, että ilmentymänä on vain oik. ovarion endometriooma, joka ei kasva, eikä häiritse hormonituotantoa munasolujen osalta, kierto on säännöllinen. Menkat tietenkin on isästä perkeleestä, mutta kun ne on olleet sellaiset aina, ja kun muistaa syödä säännöllisesti särkylääkkeet, niin en koe olevani mitenkään "sairas" :)

Onko teillä muuten Mari32 ikäeroa miehen kanssa, meillä on ihan reilusti:)
 
Voi harmi grey :( mies on vaan muutama vuoden mua vanhempi eli alle 40 vielä..se purku meni hyvin mutta siitä jäi haitaksi ne vasta-aineet vaikka "määrällisesti" ok tuotanto nyt..mulla tehtiin skopia pari v sitten ja pari tod pientä endokertymää löyty joille ei mitää tehty koska ois kuulema voinu olla enemmän haittaa kun hyötyä..kk-kivut on aivan karmeat ja muutenki ajoittain ihme kipuja on. Alunperin syynä meidän lapsettomuuteen oli nuo vasta-aineet mutta eipä se enää ns se syy ole ja jotain muutakin, eli varmaan tuo mun endo vaikuttaa. Periaatteess insseilläkin ois "pitäby"onnistua mutta niitähän tehtiin jo viisi ennen näitä hoitoja..eli tiedä sitten mikä se syy enää on. Ja väliäkö sillä edes onkaan..
 
Heippa! Nyt tuli soitto naistenklinikalta ja kaikki vaikuttaa hyvältä ja siltä tuntuukin koska oksennustakin tulee koko ajan...:) pelko persuuksissa silti koko ajan että kaikki menisi hyvin. Jään nyt taka-alalle tässä ryhmässä mutta seurailen mitä teille kuuluu ja kaikille älyttömästi tsemppiä ja kiitosta kun pääsin ryhmään ja sain tukea. ♡♡♡ koittakeehan jaksaa.♡♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Harmin paikka grey :( on ne negat aina epäreiluja. Oliko teillä vielä paljonkin tavaraa pakkasessa?

iinukalle onnea vielä ja leppoisaa loppu raskautta :)

Täällä alkaa jo ajatukset kääntymään testailuun päin, joo pp3 vielä kuitenkin :D huomenna ei pitäisi enää ovitrelle näkyä kun on 11 päivää irrotuspiikistä. Ans kattoo ny jos tulee tänää postin mukana testit, että uskallanko huomenna jo vai odottelenko sinne pp6 niinku viimeksi koska silloinkin tuli tooodella heikko viivan varjo.
Kauheasti ajatukset heittää härän pyllyä päässä kun miettii, että kai se nyt voisi uudestaankin näkyä plussa testissä, mutta toisaalta että ei varmana mitään näy ja sitten kyyninen minä voi olla taas "noniin mä arvasin tän" :rolleyes:
Joku pienen pieni ruskea piste oli pikkuhousunsuojassa lugen seassa aamulla ja pyyhkiessä tuli kaksi ruskeaa pistettä paperiin. En nyt suoranaisesti muista tällaista aiemmin tulleen tässä vaiheessa, mutta ei kai se nyt kiinnittymistä voi olla jos on ruskeaa? Huoh niin paljon kun sitä aina oottaa, että 'pääsee' piinailemaan, mutta ei tämä nyt kyllä niin herkkua kuitenkaan sitte koskaan ole näitten ajatusten kanssa :sick::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Paljon onnea iinukka! Voi kumpa saisi itse olla joskus samassa tilanteessa...

Kävin verikokeessa ja arvo oli 2.. Hyvin tylysti hoitaja sen ilmoitti.. Mutta mistä ne viivat tuli testeihin kun niitä tuli kaikkiin mitä tein. Lähtivät vain sitte haalenemaan. Ja se yks oli jo kuitenki tosi vahva mistä laiton kuvanki. ...
 
Kiitos kaikille...:)
3-4v sitten poistettiin polyyppeja limakalvoilta mutta sanoi että ei välttämättä ole lapsettomuuden syy kun mekin tosiaan ollaan oltu ilman ehkäsyy 14vuotta. Joten meidät todettiin selittämättömiksi... ja tosissaan alettiin yrittää lasta siis laskee oviksia 5-6vuotta sitten mutta aina ollut varma ettei luomuna tulla...:( ilman pientä kystaa munasarjassa, ei oltaisi varmaan koskaa hoitoihin lähdetty kun pelättiin sitä niin paljon... mutta lääkäri paisti meitä ja kertoi asiasta paljon joten kun lapsi ollut aina haaveessa päätettiin yrittää luojalle kiitos siitä ja myös lääkärille. ..♡
 
Iinukka kuulostaa hyvältä :) onnea raskauteen!

Mandala mitä jos se on kiinnittymisvuotoa? Itellä pp4 ja tänään epätoivoisesti tiirailin, jos ois mitään merkkejä kiinnittymisvuodosta. Mut ei. Sitä kun hakee niitä toivon rippeitäkin :unsure:

Flow oon pahoillani:( jos se oli kiinnittymisyritys ja siitä viivat? Mulla oli kemiallinen raskaus vuosi sitten. Haaleeta viivaa monta päivää, joka sitten lähti vaalenemaan.

Omaa napaa. Pistin eilen gonapeptylin ja siitä tuli jäätävä turvotus :eek: tänään onneks laskenut. Eilen ja tänään on ketuttanut taas se, et saatiin vain YKSI alkio pakkaseen. Tutkailin klinikan sivuilta, et n.90% selviää sulatuksesta. Jos ei, niin koko homma alusta. Hemmetti. Odotan jo päivää , jolloin pääsen testaamaan. Auttaa ahdistusta, kun voi tehdä ees jotain. Vaikka sit testata;)
 
flow on se sun hCG ollut varmasti korkeammalla jossain vaiheessa, mutta sitten verikokeen ottamisen aikaan enää sen 2. Mullakin kuitenkin aika nopeasti sitten se arvo lähti laskemaan kun yhtenä päivänä 94 ja siitä ylihuomenna enää 40. Kyllä varmasti teillekin voi pysyvä plussa tulla vielä kun kerran jo testit näytti plussaa, uskon näin! :)

Aanis kyllä noilla sulatusprosenteilla varmasti teidän viiminen huurunenu selviää hengissä siirtoon asti :)
Oletko itse meinannut milloin alkaa testaamaan?
Tiedätkö mitä asiaa tuo gonapeptyl muuten ajaa siirron jälkeen?

Mun kemiallinen viime kierrosta tummeni pp6-pp12 mutta sitten alkoi haalenemaan. Surullistahan se on, mutta ei vain alkio ollut elinkelpoinen.

kop kop miten siellä piinailut? ;)
 
Olen tuolla low amh -ketjussa kirjoitellut, mutta siellä on niin hiljaista, että kurkkaanpa tällekin puolelle...

Täällä siis menossa kolmannen IVF:n 3. PAS, pp5.

Taustoista sen verran että yritystä takana 2,5 v, hoitoja 1,5 v. Lapsettomuuden syynä vaikea endo ja ennenaikaisesti hiipuva hormonitoiminta (matala amh). Kaks ekaa IVF:ää tehtiin naikkarilla, tämä kolmas yksityisellä. Viidestä alkionsiirrosta 2 biokemiallista, 1 alkanut raskaus, josta kkm paljastui vkolla 12+, ja yks nega. Ja siis nyt tätä viidettä parhaillaan piinaillaan.

Kuvittelen jotain oloja, mutta todennäköisesti ne on vain oloja :).

Niin joo ja ikää 37, eli aikaa ei ole hukattavaksi.

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Ja kylmiä hermoja!
 
Tervetuloa Kesäheinä :) sielläkin eletään siis aikoja jolloin kylmiä hermoja vaaditaan ;) Ja hui onpa teillä ollut epäonnea alkioiden suhteen kun niin moni päättynyt aivan liian varhain.
Oletko muuten itse aikaisin testaavaa sorttia vai tyydytkö viralliseen testipäivään? Täällähän alkaa kohta varsinainen säpinä varmasti kun monilla meillä piinailut vääjäämättä sinne testiä kohti vie :D
 
Mandala: kiitos kysymästä :) pp7, väsy, vilu, ajottainen närästys, menkkajuilimista, alaselkä kipee. Testaillu jo pe ;) Pe ja la oli negaa, eilen haamua ja pc:llä selkeetä plussaa. Tänään aamulla selkeempää, mutta en jaksa viel uskoa plussaan, koska ovitrelleä pistäny eilen illalla, pe iltana, ke iltana... Huoh! Sori pikanen omanapa!
 
Onnea iinukka1, sulla jäi sitten näiillä näkymin lyhyeks hoitotie täällä :) mutta muutenhan teillä on kyllä hengästyttävän pitkä tie takana, jospa se sitkeys nyt vihdoin palkitaan!

En muista vastasinko tähän jo, mutta mulla on menny yksityisellä hoitoihin 3000-3500 per ivf/icsi ja siitä kelakorvauksia esim. viimeks takasin 480e. Mutta mulla myös lahjasiittiöt nostaa hintaa n. 600e.. on siinä kyllä mälleillä hintaa. Pas : ot on sitä 1000e luokkaa ja lääkkeellisenä tietysti vielä vähän kalliimpi. Hiukan eri luokkaa julksella, koko ivf tuoresiirtoineen noin 150e ja pakastesiirto polimaksuhinnoilla, eli jotakin 25-29e käynti.

Eikös juuri rusehtava vuoto saattas olla kiinnittymistä..? Mulla tosin ei koskaan oo tullu mitään kiinnittymisvuotoja enkä oo sitä mitenkään tuntenukaan.
Mandala, mun käsittääkseni toi gonapeptyl on jotakin samantyyppistä kun synarela jota myös joillain käytetty pari suihkausta muutama päivä siirrosta, eli aktivois kohdun reseptoreja vastaanottavammiks alkiolle.. näin muistasin että mulle joskus selitettiin.
Heh, tuosta Ovitrellestä tuli mieleen että onkin niitä harvoja lääkkeitä mitä mulle ei oo (vielä) kokeiltu...

Mari32, vuodot on pysyneet poissa, mutta tänään tuli taas uitettua pari liuskaa.. o-testi "kirkui" tummanviolettia mutta r-testi aina vaan aika samanlaista tasavahvaa kun oli jo viikko sitten. Onkohan niissä joku maksimitummuus mitä ei voi ylittää vai onko hcg jämähtäny paikoilleen?
No kuitenkaan vuodottomuus ei mun tapauksessa takaa mitään, ja noi testitkin kertoo vaan että istukkahormoonia on olemassa, muttei sitä missä se istukka on tai onko mitään muuta sen lisäks...lievillä etomisoireilla edelleen ja nännit on arat, muuten on aikalailla normaali olo, mikä tietysti jossain määrin huolestuttaa.
Ja jotta vaan ei liian helppoo ois muutenkaan, todettiin joku vti-bakteeri (e-coli) johon söin 5 päivää antibioottia, mutta ilmeisesti ei tehonnu kun lievät oireet jatkunu vieläkin. Tänään vein just uudet kusiputket labraan. Ei tolla kai muuten niin suurta väliä paitsi pelko että on levinny/leviää emättimen puolelle :/
 
Kiitos Mandala! Juu, jänniä aikoja eletään, vaikka yritän kyllä ottaa lungisti ja elellä ihan normaalia elämää tässä sivussa :).

Meillä on itse asiassa ollut melko vähäinen kato alkioiden suhteen, munasoluja tulee vain huonosti. Kahdessa ekassa hoidossa saatiin kummallakin kerralla vain kaksi munasolua, joista kolmen kanssa päästiin siirtoon. Eli vain yksi menetettiin. Tässä kolmannessa saatiin 6 munista, joista 5 eteni alkioksi asti. 1 kuukahti ennen pakastusta ja 1pakastksen jälkeen, eli viidestä alkiosta kolme on selvinnyt siirtoon asti. Ja tän viimeisen hoidon alkiot on kaikki olleet blastoja.

En ole varsinainen hätähousutestailija, vaan taidan odotella lähemmäs virallista testipäivää. Ehkä pp10 vois olla hyvä päivä testata :).

Sydänsuvenyö, mulle meidän klinikan kätilö selitti joskus, että noiden kotitestien viivojen tummuus ei (välttämättä) korreloi hcg:n suuruuden kanssa, vaan ne kertoo ainoastaan sen, että hcg:tä joko on tai ei ole. Mulla aikanaan yli 500:n hcg-arvo näytti kahdella eri testillä ihan hailukkaa haamua hädin tuskin testiajalla, ja kun tätä ihmettelin, sain tällaisen selityksen. Tiedä sitten.
 
Onnea Iinukalle!:)

Mandala onkin todella varhainem testailija! Toivottavasti löytyy viiva ja vielä tummuis! :)
Mites ne menikään, minkä ikäisellä alkiolla kesti kuinka monta päivää kiinnittyä?

Itsellä pitäis (jos ei odottajanstressi vaikuta...) alkaa uusi kierto viikon päästä ja sit pääsisin konkreettisesti mukaan jännittämään. Iik!

Grey ja Flow, halaukset teille.<3
 
Pahoitellut vielä Flow'lle :( mutta tosiaan kiinnittymis yrityskin silti hyvä merkki!

Oi oi mikä piinailuparaati täällä saadaan kohta aikaseksi:D:whistle: Mä ajattelin Pe testata että näkyykö pregnyl vielä niin sitten saa tosi piinailu alkaa (mikäli ei menkat ala taas tosi ajoissa..)

Soitteli aamulla labraan ja meidän 4stä solusta 3 oli hyvässä morula-vaiheessa kuten tässä kohtaa pitäiskin olla eli Ke saa soitella selviskö joku blastoksi asti ja pakkaseen! Kerta se olisi ensimmäinenkin jos nii kävis mutta kauheesti en uskalla toivoa..ja onhan se sulatuskin sit aina kysymysmerkki, mutta silti ois aika mahtavaa saada sinne ekan kerran jotain! Vähän anto tuo toivoa myös siitä jospa tämä siirretty sinttikin on ois voinu sitten alkaa jakaantumaan..

Hermoja siskot:barefoot:
 
Kävin tänään vielä s-hcg:ssa, ja se oli odotetusti <2.

Kuumeisesti tällä hetkellä mietin, pitäisikö seuraava PAS tehdä lääkkeettömään vai luomukiertoon. Mullahan pyörii oma kierto melko moitteettomasti ainakin säännöllisyyden suhteen endometrioosista huolimatta, ja IVF - hoitojen syy noin viime kädessä on miehen aiempi sterilisaatio. Lääkkeellinen tehtiin nyt, koska en käy hoidoissa kotipaikkakunnalla ja päivämäärä haluttiin ottaa varman päälle, koska työni puolesta en voi olla "vapaalla" läheskään aina kun hoitojen puolesta pitäisi, melkein päin vastoin.

Aiemmin lääkärin kanssa keskustelujen jälkee olen ollut siinä käsityksessä, että lääkkeellisellä ja luomukierrolla tehdyissä PAS:ssa ei ole onnistumisprosentissa eroa, ns. LBR (eli live birth rate, kemiallisia raskauksia huomioimaton indeksi ) olisi sama. No, törmäsin tänään suomalaiseen tutkimukseen (Veleva et. al.
Factors affecting the outcome of frozen–thawed embryo transfer. Human Repr 2013. http://humrep.oxfordjournals.org/content/28/9/2425.long) jossa isossa aineistossa on retrospektiivisesti kartoitettu onnistuneita PAS:ja.

"The LBR in cycles with hormonal substitution was 11.9% (37/312). This was lower than the LBRs in spontaneous cycles (15.9%, 48/302) and in spontaneous cycles with luteal support (22.6%, 220/974) (P < 0.0001)."

Eli suomeksi puhtaasti hormonikierrolla per hoitokerta onnistumisprosentti on 11,9%, ja luomuovulaatiolla + Lugesteronilla 22,6% eli aika lailla tuplat. Toki tässä on sekoittavia tekijöitä, luonnollisesti jos lääkkeellistä kiertoa käytetään, voi taustalla usein olla enempi ongelmia raskautumisessa, jos luomukiertoa ei ole jne. Mutta meidän tilanteessa tuntuu siltä että seuraava PAS kannattaisi tehdä luomukiertoon, vaikka se tarkoittaisikin että yksi kierto voi jäädä väliin jos siirto osuisi viikonloppuun.

Lisäksi alustavasti kysyessäni mahdollisista tukihoidoista, puhuttiin kortisonista. Tällekään ei ole mitään tutkimusnäyttöä, ja amerikkalaisissa artikkeleissa kritisoitiin melko jyrkästi rutiininomaista kortisonin käyttöä, koska menee kuitenkin istukan läpi jne. Ilmeisesti Suomessa käyttö on kuitenkin vain aivan alkuraskaudessa ja hyvin pienellä annoksella.

Mitä ajatuksia teillä on luomu vs. lääkkeellinen, tai kortisonista tai muista "avuista"? Sori kauhea romaani:whistle:
 
Iinukka Vautsi vau :). Superpaljon onnea.

Mandala mä lupaan seurailla sun testailuja ahkerasti tuolla himotestaajien puolella. Kyllä sun olis aika saada nyt se plussa ja pysyvä sellainen. Josko tuo olis ollut sitä paljon puhuttua kiinnittymisvuotoa..

Tervetuloa kesäheinä, jaksamista piiiiitkiiiiin piinapäiviin.

sydänsuvenyö milloin sulla on varhaisultra? Hyvältä kuulostaa, että vuodot on pysynyt poissa. Tosin vti ei ole mukava kaveri, toivottavasti paranee pian :(.

flow voi ei, ei löydy sanoja. *halaus*

grey oletpas löytänyt mielenkiintoisen tutkimuksen. Mulla on vaihtoehtona oikeastaan vain ja ainoastaan lääkkeellinen PAS, kun ei siinäkään saada limakalvoa kun just ja just 6 milliseksi. Mutta jos mulla olis jonkunnäköinen oma kierto ja limis kasvaisi hyvin, niin haluaisin ainakin kerran kokeilla PASsia luonnolliseen kiertoa.
Kortisonista mullla ei ole kokemusta, joten en osaa ottaa kantaa.

ON: suurimmat surut surtu ja katse kohti tulevaisuutta. Huomenna verikokeeseen ja lääkäriin. Toivottavasti hcg olis lähtenyt laskuun. Luulen (toivon!), että tämä menee tässä omalla painollaan luonnollisesti. Kivut on ollut menkkakipuja vastaavia, mutta hulahdukset on ajoittain aika hurjia.
Olen jo ihan liikaa miettinyt tulevia aikatauluja, vaikka niitä ei voi yhtään ennustaa. Ainut hyvä puoli tässä nyt on, että kun mikään ei ole luonnollista, niin kun hcg on laskenut, niin uusi kierto voitaisiin periaatteeesa laittaa lääkkeillä eteenpäin. Eli ehkä vähän parempi tilanne kuin luomuilijoilla. Voi siis olla edes jostain kiitollinen (tästä luonnottomuudesta :LOL:).
Piti syyskuussa lähteä reissuun, mutta plussa sekoitti suunnitelmat. Nyt suunnittelen lohtumatkaa lokakuulle... miesparka ei pysy millään mun suunnitelmien perässä, pitäisi kuulemma jotain lomaakin anoa...
 
Onnea iinukka! (y)

Voi harmi Flow ja Grey :(

Vilijonkka
, lomamatka lokakuussa kuulostaa hyvältä! Varsinkin jos kohteessa on valoa ja väriä, mitä täältä pohjolasta puuttuu.

Peukut pystyssä, että Marin solut jatkavat kehitystään!

ON: Ultrassa näkyi eilen 15 potentiaalista rakkulaa ja muutama, jotka tuskin kasvavat. Yhteensä siis 2 kpl 10mm, 6 kpl 8mm ja 10kpl <6mm. Menopur-annos nostettiin 200 yksikköön ja tänään alkaa Orgalutran (0,25mg / päivä). Seuraava ultra perjantaina kp 10, punktio näillä näkymin maanantaina kp 13 ja siirto lauantaina kp 18.
 
kop kop jännäksi menee! toivotaan ettei se ole sitä ovitrelleä :)

sydän kökkö tuo vti, toivottavasti saat karkotettua pian! ja tulet sitten heti kertomaan ultran tuloksia, tsemppiä sinne :love:
Ja siis joo ei mullakaan ole mitään kokemusta mistään kiinnittymisvuodoista, en ainakaan nyt hoitojen aikana muista mitään pisteitä pöksyistä löytäneeni näihin aikoihin. Nähtäväksi jää...

Lottainen mä en ole aiemmin ollut aikainen testailija, päin vastoin. Nyt viime siirrossa, eka hoito tällä nykyisellä klinikalla, niin ajattelin että otan pettymyksen ajoissa ja pissasin ovistikkuun muistaakseni pp5, ja myös pp6 ja jostain syystä nappasin myös samana päivänä r-testin johon todella hailura viiva ekaa kertaa ikinä piirtyi. Joten tästä taisin sitten jäädä kerta heitolla koukkuun :ROFLMAO:
Ja tosiaan sama se pätee näissä hoidoissa, että alkio kiinnittyy about viikon ikäisenä. Luin jostain, että nämä blastot voi kiinnittyä 1-4 päivää siirron jälkeen.

Mari siellähän kuulostaa hyvältä! toivotaan, että menee pakkaseen runsaasti tavaraa (y)

grey tosiaan mielenkiintoinen tutkimus. Mä itse henkilökohtaisesti olen aina luonnonmukaisimman vaihtoehdon kannalla, varsinkin jos ei ole todettu ongelmia jota pitää lääkkeillä hoitaa. Mutta toisaalta joskushan se kroppa normaalisti toimiessaankin voi vaan tarvita sen pienen sysäyksen oikeaan suuntaan, joten vaikea olla varmuudella kumpaakaan mieltä. Mulla on kokeiltu molempia naistenklinikalla ja nyt sitten tällainen kolmas versio käytössä tässä PAS:ssa eli avustettu luomukierto. Jännä nähdä mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään.

Viljonkka ihanaa että olet saanut paremman mielen jo :love: toivotaan että kaikki materiaali tulee ulos itsekeen ja nopealla aikataululla niin pääset pakkasen kimppuun pian.

nans kuulostaa hyvältä! pian sinäkin pääset/joudut piinailemaan sitten ihan urakalla :)

Testit tuli eilen mutta jätin laatikkoon vielä kuitenkin tänään. Nyt alkoi sitten aikalailla jotenkin jännittämään se testaus, ja sellainen tappiomieliala myös vähän vaivaa tällä hetkellä. Jospa kuitenkin uskallan aloitella tuossa pp6 taas niin ei tule ainakaan missään kuvitelmissa elettyä liian pitkään jos näikseen on.
 
Mandala tänään pp5 testasin ja Pregnylin haamu oli vielä. Mulla näköjään se näkyy sen 10 päivää just. Gonapeptyl oli 3vrk alkion siirron jälkeen tukemaan kiinnittymistä. Piinaavaa.... onneks joutuu töihin niin on ainakin 8h melkein ajattelematta tätä asiaa. Toivottavastio_O
 

Yhteistyössä