IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Oooi niin paljon plussia ja viivan vahvistumisia täällä --> tarrasukkia ja kevät-kesävauvoja kaikille! Mandala kuulostaa todella lupaavalta! Sydän älä huoli kokoeroa, on niin vähäinen ja virhemarginaaliin menevä.

Menetyksen saaneille voimahaleja! Se tuntuu niin pahalta, kun ensin annetaan ja sitten viedään pois. Viljanokka voimarutistus <3

Olin tänään naikkarilla PAS kontrollissa ja siellä oli poikkeuksellisen paljon naisia puolisoineen odottamassa. Kun on siellä ravannut moneen otteeseen, niin suurinpiirtein tietää mistä kaikilla on kyse. Varsinkin jos vastaanotolta tullaan iloisena tai surullisena. Tekisi mieli halata jokaista ja jakaa omaa tarinaa.

ON: toinen lääkkeelinen passi nyt suunnitelmissa ensi viikolle. Progynova on tällä kertaa aiheuttanut monia päiviä kestävää migreeniä, ihan kamalaa. Takaraivossa pelko toukokuussa tehdystä edellisestä passista ja kkm:sta. Tällä kertaa taidan pitää nämä tiedot vain mieheni kanssa keskenään. Viimeksi luonnollisesti kerrottiin varhaisultran jälkeen lähes kaikille. Nyt on niin pirun vaikeaa seurata vierestä paria kaveria, jotka luomusti olivat samoilla viikoilla ja jotka nyt alkavat julkisesti kertomaan viikoistaan. Kai sitä ensimmäistä menetystä laskee aina sinne la:n saakka, nyt tuli taas vaufi uutiskirje ja viikkoja olisi ollut kasassa 18.
 
Rusina80: Se on metka miten sitä elääkin seuraavaan laskettuun aikaan, vaikka kyytiläinen ois jo pois matkasta. Kai se sit on eräänlaista surutyötä..Tunnustan kuuluvani niihin jotka kadehtii toisten raskauksia, mahoja ja huoletonta asennetta, vaikka ei se toisen onni olekaan multa pois. Kyllä se silti joskus pistää. Saati suurperheiden valitusta jaksamisesta, hmm.. Tsemppiä sulle passiin kovasti!!

Sydänsuvenyö: Sulla koska seuraava ultra tai meetkö yksityiselle välissä?

Mandala: Peukkuja pitelen sulle!! ;) Sain tänään kuulla, että entinen työkamunikin saanut juuri plussauutisia tuoresiirron jälkeen. Joku plussa-aalto nyt?!

Mari32:Voihan sintit :/ Halii!!

Kiitos varovaisista onnitteluista!! Oon kyllä kovasti skeptinen ite. Ehkä viime vuotinen tuulimuna, viime kesän kohdunulkonen ja aikasempi rypäleraskaus pistää himmailemaan. One stepit loppu ja plussaa näyttää. Teoriassa on siis mahdollista, että veressä on vielä ovitrelleä 20yksikköä. Huomenna virallinen testipäivä. Ajattelin kyllä pyytää varmistuksen verikokeella. Oireet: rinnat vähän arat, alaselkä ja alavatsa jomottaa. Närästys ja huono olo lähtenyt pois, joten heti ajattelee, että peli on menetetty.. Lähetin miehen kauppaan hakemaan lisää pc:jä ;)
 
Nyt naiset sovitaan niin, että tämä ketju tyhjenee teistä kaikista, jotka tällä hetkellä piinailee tai saa plussia. Mä palaan tämän vuodon jälkeen yksinäni tänne keskustelemaan...

Ihanalta mandala sun viivat näyttää ja hienoa että, kop kopilla näyttäis myös onnistuneen. Nyt vaan kylmiä hermoja molemmille.
Mari toivottavasti tämä sinnikäs yksilö tarraa hyvin kiinni ja kehittyy oppikirjojen mukaisesti. Silloin ei tarvitsisi surra muita alkioita.
sydänsuvenyö samaa itsekin sanoisin, että älä turhaan murehdi muutaman päivän eroa (sisältyy varmaan virhemarginaaliin).

Rusina sulla näyttää taustalla olevan siis kkm... oliko teillä tarkoituksella näin pitkä väli seuraavaan PASsiin vai siis miten teillä meni aikataulut? Itse jo mietin, että miten mahdan jaksaa taaaaaas odotella... siis meillä nyt viime viikolla todettu km (vkolla 6) ja vuoto vielä tällä hetkellä runsasta.
 
Onnea matkaan plussanneille! Kiva lukea välillä kivojakin uutisia tästä ketjusta. Pitkää pinnaa ja jaksamista muille..

Minun pitäisi huomenna ilmoittautua uudelle IVF-kierrokselle. Ahdistaa jo valmiiksi, ja fiilikset ovat vähintäänkin ristiriitaiset. Suututtaa ja pelottaa ihan liikaa, että mitä jos sieltä taas soitetaan ja ollaan niin kovin pahoillaan kun ei taaskaan päästä. Pakkohan se olisi jaksaa yrittää, mutta pettymysten toistuva käsitteleminen ei näemmä ole mun vahvimpia puolia.

Viimeksi lääkityksenä oli Gonal-F 125iu annoksella. Saldona 6 munasolua, joista vain kaksi kypsää. Millaisella annostuksella muut on menneet?
 
Huh, huh. Kyllä se meidänkin testi kuulkaa hailakkaa viivaa näyttää. Hailakkaa, mutta ihan selvää. Huh, huh.

Tänään on pp9. Eihän se ovitrelle voi enää näkyä? Isosta annoksesta on jo 16 päivää, mutta viimeisin pikkuannos (260 yksikköä, mitä lie) on on otettu vielä toissapäivänä... Virallinen testipäivä on ylihuomenna.

Nyt eletään jänniä aikoja. Toivotaan, että meidän kaikkien plussat pysyy, Mandala ja kop kop ja keitä muita plussanneita niitä olikaan.

Tsemppiä kaikille, joilla hoito on alkanut/alkamassa! Ja kylmiä hermoja piinapäiviin Marille (oliko muita?).

Vilijonkalle jaksamista km:sta selviämiseen. Meillä todettiin kkm keväällä ja vaikka tyhjennys meni fyysisesti niin kuin pitääkin, me pidettiin pieni tauko ihan henkisen toipumisen takia. Mutta jotkuthan sanoo, että km:n jälkeen tulisi helpommin raskaaksi, joten siinä mielessä voi olla ehkä hyvä idea kokeilla uutta heti putkeen.

Veera_M älä turhaan pelkää punktiota. Mulla on niitä takana 3, eikä ole tuntunut juuri missään.
 
Kauhea plussatäpinä, kateeksi käy:ROFLMAO: Zumenon ja Lugesteron loppui maanantaina, viime kierrossa menkat alkoi kellontarkasti neljäntenä vuorokautena Lugesteronin jälkeen. Toivottavasti tuo tymäkkä Zumenon-annos ei ole sotkenut hormonitoimintaa pahasti, että pääsen mukaan seuraavassa kierrossa tähän plussa-aaltoon :ROFLMAO:

Veera_M se punktio menee varmasti hyvin, ja jos nippaseekin vatsanpohjasta, niin kestät sen kyllä kun mietit minkä takia. Siellä on ihmisiä koko ajan sun lähellä, ja voit kertoa koko ajan tunteistasi. Jos tilanne tuntuu sinusta ihan kamalalta, voit pyytä taukoa. Sinulla on koko ajan tilanne omassa hallinnassa. Tsemppiä!
 
Ens viikolla olis tiedossa mangneettikuvaus, et puoltoista viikkoa enää piinaa sihen et saan tietää hoidon lopulisen aikataulun, nopeasti aika on kyl mennyt. Voin sanoa et paistaahan se aurinko sinne risukasaan, ollaan miehen kanssa varattu kirkko, et alkuvuodesta ollaan menossa naimisiin pikku hiljaa pitäis alkaa tekemään kutsuja ja etsiä juhlapaikka yms. Tekemistä löytyy, mut onneks mulla on ihanat kaasot, jotka hoitaa omat hommansa..
 
Tämä on kyllä ennenkuulumatonta meidän ketjussa, että plussia vilisee näin paljon näin monien ihmisten testeissä! Anteeksi, mutta itse en kyllä pysty lähtemään vielä täältä, koska tämä on tuttu ja turvallinen eikä tässä todellakaan olla mitenkään selvillä vesillä ja viime kertainen kemiallinen tuoreessa muistissa. Jotenkin olen sellainen varmistelija tyylinen ihminen muutenkin, etten esim koskaan pystyisi itse henk koht vain siirtymään odottajien puolelle kirjoittelemaan ekan positiivisen testin jälkeen. Kyllä nämä hoidot kyynistää ja kaikkien epäonnistumisten jälkeen pieni onnistuminenkin tuntuu niin epätodelliselta ja kaukaiselta ajatukselta, "eihän nyt meille!" :unsure:

Mutta onnea siis haamulaisesta sinnekin Kesäheinä :love: jos sulla on jo parin päivän päästä virallinen testipäivä niin ei se ovitrelle ihan älyttömästi ainakaan voi testiä väärentää. Ei kun uuteen testaukseen huomen aamulla :) ja tänne tilanneraporttia tietysti :sneaky:

Pussipiru toivottavasti jo nyt pääsisitte sinne uuteen hoitoon, tuo on tosi törkeetä miten teidät on laitettu kuukausitolkulla odottelemaan :unsure:

Viljonkka olet ollut mielessäni. Toivottavasti vuoto loppuu pian! :love:

Rusina voihan migreeni :unsure: toivottavasti alkaisi helpottaa pian, varsinkin jos tai siis KUN onnistutte tässä PAS:ssa ja niitä progynovia joutuu tosiaan sinne rv9 asti syömään. Tsemppiä tulevaan hoitoon! (y)

kop kop vaikka siellä kehossa vielä ovitrelleä olisi niin kyllä se testin vahvistuminen kertoo jostain ihan muusta :love: Meinaatko digiä tehdä jossain/missä vaiheessa? itse jotenkin meni fiilis niihin kun se 1-2 nyt tulee varmasti melkein millä tahansa liuskahaamuillakin. Ja kun itse ei ikinä sitä 2-3 ehtinyt viimeksi saamaan.

Aanis miltä testit nyt näyttää? :)

Veera olet muistaakseni samassa paikassa hoidossa kuin minäkin ja voin vakuuttaa, että susta pidetään punktiossa siellä ihan todella hyvää huolta, ei kannata pelätä :) aina voi ja saa pyytää lisää lääkettä jos toimenpiteen aikana sattuu. Mutta se on nopeasti ohi. Itse munasolujen määrä ei vaikuta kipuun, korkeintaan mitä vähemmän niitä on, sitä vähemmän aikaa toimenpiteessä kestää! Tsemppiä tulevaan!

grey mullakin kesti keväällä joku 5 päivää progynova+lugen lopetuksesta, kyllä otti pattiin että niin pitkään kesti, mutta onneksi ei ainakaan mennyt kierto sekaisin. Toivottavasti alkaa vuoto pian ja pääset tosi toimiin uudestaan! (y)

Onnea hannuliini tulevista häistä ja tsemppiä magneettikuvaukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Mandala, sama täällä. Kemialliset ja kkm liian tuoreessa muistissa. Hailurasta viivasta on vielä toooodella pitkä matka onnelliseen odotukseen.

Yritin laskeskella ovitrellen poistumisaikaa. Löysin jostain tiedon, että puoliintumisaika olis 30 h, mikä tarkoittaisi, että 10 päivän päästä koko kynän (6500 IU) pistämisestä ainetta olisi jäljellä 50. Ja tällöin kaman ei enää pitäisi näkyä testissä. Tänä aamuna mulla oli 260 yksikön pistämisestä ehkä about 40 tuntia, eli ainetta olisi ehkä ollut jäljellä noin 100. Tämä määrä vois ehkä mahdollisesti näkyä vielä (määrä vastaisi 9. päivää koko kynän pistämisestä), mutta ehkä se kuitenkin on aika epätodennäköistä.

Oliko sulla Mandala niitä pikkuannoksia myös? Ja testit on jossain vaiheessa näyttänyt negaakin (eli pikkupistos ei näkyis?)? Vai oliko se kop kop jolla oli pikkuannoksia?

Voi helvetti, nyt lakkaan spekuloimasta ja odotan huomiseen testiin :). Kaapissa on yks rfsu:n apteekkitesti ja yks digi.
 
Mulla ei ollut ovitrelleä tukemassa, se oli tosiaan kop kop. Aloitin itse suoraan vain testaamaan pp5.
Ja joo tää spekulointi ja pähkäily mulla aina yltää aivan omiin korkeuksiinsa työpäivän aikana vaikka todellisuudessa aivot tajuaa että ei voi kun odottaa seuraavan päivän testausta ja sitä seuraavan ja sitä seuraavan. Kotona miehen kanssa onneksi rauhoittuu :D Mutta sitte kun on tälläinen hössö ja tutkii päivällä dpo11 jne testin kuvia ihan kuin se auttais mihinkään :rolleyes: ja sitten tietysti "onko tämä viiva tummempi tällöin kuin tällöin, vai ei??" Huh piinaa sanan varsinaisessa merkityksessä!!
 
No Mandala, dippasitko tänään?

Veera, minuakin jännittää n.parin vkon päästä oleva punktio, ymmärrän tunteesi. Ehkä se on perus ensikertalaisen jännitys?
Ainiin Mandala, sama klinikka mullakin; paljonko sait punktiosta sairaslomaa? Pitäis töitä varten osata varautua.

Sit piti yleisesti kysyä, et kun ollut yksityisellä ivf:ssä niin pääseekö ekoina päivinä helpolla verikoetestiin? Vai luitetaanko aina vain noihin kotitesteihin?
 
Lottainen mä olin lomalla kun punktio tehtiin niin ei sairaslomasta ollut puhettakaan, paitsi miehelle tietysti, hän sai sen perjantaipäivän kun mun kanssa sinne tuli. Eiköhän siitä sen pari kolme päivää voi ainakin saada.
Toisaalta olisin ollut kyllä työkunnossa jo seuraavana päivänä itse. Naikkarin punktion jälkeen olin vielä torstain siirron jälkeen perjantainkin kotitoimistolla ja vloppukin meni maha kipeänä.
Ja joo dextralla, niinku kaiketi yksityisillä muutenkin, on kotitesti virallinen testi. Mulle E sanoi siirrosta lähtiessä, että kotitestiä kehiin kun luget loppuu (näitä 100mg lugeja on paketissa 30kpl) ja sitten siitä parin viikon päästä alkuraskauden ultraan jos on tarvetta. MUTTA viimeksi sitten virallisen testipäivän jälkeen kotitikut haaleni niin marssin verikokeisiin omalle klinikalle. Mulle kaveri sanoi, että terveyskeskus ottaisi verikokeen tässä tapauksessa, mutta sieltä sanottiin että neuvola. Ja sitten neuvolasta sanottiin, ett kotitesti on riittävä :rolleyes: ei ne nyt NIIN kalliita ne dextran verikokeet ole, jotain 44eur /kpl, että ihan sama kun olin ihan paniikissa niiden testitikkujeni kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Ai niin piti lisätä, että olenhan minä taas aamulla dippaillut testejä PC + one step + ovistesti :ROFLMAO::D ihan siis sen takia, että voin niitä saman merkkisiä sitten vertailla varsin tieteellisesti ja paikkaansa pitävästi toisiinsa.. :whistle:
Ovistesti on ihan hipan vaille plussa ja tummentumista on muissakin testeissä. Ja mun mielestä on ehkä hiukan tummempia nyt aiemmin kuin viime rundissa samaan aikaan (joo mulla on nekin säästössä... :rolleyes:), vaikka tosin punasävyiset lasit päässä täällä sohinkin menemään :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Täällä tosissaan vilisee haamuja ja selviä plussia!:) onnea jokaiselle!

Kiireessä nyt vaan omaa napaa: eilen pp7 One stepiin hailakka toinen viiva. Toisessa reunassa vähän punertavaksi tulkittavaa. Tänään pp8 Pregcheckillä viidessä minuutissa toinen hailakka viiva, eilistä vahvempi. Oikeestaan samanmoinen ku kop kop illa pp8. Selkeesti nähtävissä ja punertava. Kuivana vieläkin selvempi. En osaa kuvaa pistää tänne (n)

Pelko on persiissä. Viime vuonna kemiallinen antoi samanlaisia viivoja. Nyt tarttis niitä hermoja ja kädet ristiin. Toki huomenna on testattava:rolleyes:
 
Seuraavan kerran oon menossa tarkstaan tilannetta 9+ viikolla, sillon se ois just ylittäny sen ajan millon ne viimeks kuoli. Sitä aikaa tässä nyt seuraavaks kammookin.. Otin ajan torstaille ihan sillä jos ne ikävät uutiset tulee niin ois vielä se perjantai aikaa järjestellä kaikkee.
Rusina80, kyllä sitä vieläkin joskus tulee mieleen että nyt mulla vois olla yli puoli vuotiaat kaksoset...ei kai sitä täysin koskaan unohda.
kop kop, varmasti on skeptinen olo, noin monta menetystä sullakin jo :( ite kun on niin skeptinen vaikka on "vasta" yks kkm takana..
Vilijonkka_ Varmaankin mitä varhasemmilla viikoilla km tullu, sitä nopeemmin pääsee eteenpäin. Mullahan kun se todettiin vasta 12+3 ja oli siis melkein kuukauden ollu pelkkää kuollutta mukana, niin meni vaikeemmaks, kohtu ei täysin tyjentyny lääkkeillä ja joutu vielä odotteleen sen istukanpalan poishuuhteluakin. Sen jälkeenkin piti vielä olla yks taukokierto ennen jatkoo. Siinä sitä aikaa haaskaantu lopulta 4-5kk ennenkun pääsi jatkaan yritystä.
Pussipiru, pienehköltä annokselta kuulostaa.. mulla joskus vuosia sitten nuorempanakin on ollu vähintään 150y ja 2. hoidossa oli pergoveris 150 ja muutaman päivän sen lisänä gonal 75, yhteensä siis 225. Tämän verran oli nyt viimesimmässä hoidossa bemfolaa, joka on samaa ainetta kun gonal.
Veera_M, ei kannata pelätä punktioo, kun puudutteet on laitettu se menee yleensä niin ettei ehdi edes tajuaankaan kun solut on jo poimittu :) ja aina voi tosiaan pyytää lisää kipulääkettä, mikä on kyllä niin tujua että on ihan pökkyrässä jo muutenkin, ettei varmaan senkään takia ehdi huomatakaan mitä tapahtuu. En tiedä miten yksityisellä sais nukutuksen mutta julkisella taitaa olla aika vaikeeta saada mitään ylimäärästä ja ns. "turhaa".. Rohkeesti vaan, hienosti sä selviät (y) ..nimimerkillä sen jo 4 kertaa kestäny ;)
Lottainen, oon saanu nykysin siirroissa automaattisesti mukaan hcg-verikoelähetteet, mutta en oo menny niihin jos testi on ollu selkee nega. Varmaan yksityisellä saa ne lähetteet jos pyytää!

Nyt kun niin monella näyttäs hoito tuottavan tulosta, niin oisko kuitenkin tarvetta jollekin erilliselle jatkoketjulle? Joo, useimpia ei varmaan haittaa nää plussajutut täälläkään, mutta sen tiedän vaan itestäkin että varsinkin jos näitä hoitoja joutuu pidempään tahkoon ja yleensä negaa negojen perään, niin synkimpinä päivinä muiden raskausjutut voi olla tosi raskasta luettavaa...oisko tää hoitoketju kuitenkin syytä "pyhittää" hoidoissa käyvien vertaistueksi ja tehdä oma paikka jossa vois jatkaa plussan varmistumisen jälkeen? Onhan sen jälkeen kuitenkin aikalailla erilaiset pelot ja piinat kun hoitovaiheessa...Mandala tai joku, vai pitäskö mun ottaa riski ja "uhrautua" tekeen joku Ivf Icsi Pas plussanneet-ketju? :D Oisko sellaseen tällä puolen muita tulijoita, kun ite en ainakaan vielä aikoihin enkä tiedä millon johonkin odotuspalstalle haluisin mennä.
 
Kiitos vinkistä sydänsuvenyö!(y)

Mä kannatan tuota jatkopalstaa myös, vaikka hoidot vasta vkl jälkeen alkaakin.
Mut tosiaan, kuten sanottu täällä, on riemastuttavan lohdullista lukea vahvistuvista viivoista ja jännittää mukana sydän sykkyrällä, mut huonoina ja vaikeina hetkinä se on myös musertavaa kuunnella raskausjuttuja. Toisaalta taas, en pystyis itse raskautuneena hengailemaan tav.raskautuneiden palstalla kun siellä on aina näitä "oho olen vahingossa raskaana"- tai "suunnittelin työni vuoksi raskauden tähän kohtaan ja seuraava vois syntyä sit puolentoistavuoden päästä"-tyyppejä.:cautious:

Nimim.ai miten niin katkeruutta ja surkua tässä päivässä :whistle:
 
sydän olet kyllä aivan oikeassa kaikessa mitä kirjoitit tästä ketjusta ja erilaisista peloista eri tilanteisiin liittyen.

Odottajien palsta tuntuu olevan niiiiin kaukana vielä itselläkin kun ei olla edes viralliseen testipäivään asti selvitty ns. hengissä. Ja just myös samasta syystä mitä Lottainen sanoi, että kyllä siellä varmasti tulisi sellaisia katkeria lapsettomuusfiiliksiä koettua kun joillekin se on vaan niin helvetin helppoa raskautua.. Uskon ettei näistä lapsettomuusfiiliksistä koskaan kunnolla pääse, kyllä ne jälkensä jättää varmasti moneenkin meistä. Joten keskustelukin voi olla ihan eri tasolla kun on varmasti monissakin näissä kuukausi-ketjuissa mihin en itse pystyisi mennä kirjoittelemaan.

Joten pidemmittä puheitta olen kyllä jatkopalstan kannalla, ilman niitä mitään virallisia odottavien ketjujen säännöstöjä yms. kunhan voi vaan puhua mitä on mielessä.
 
Rakkulat oli odotettua pienemmät, eli punktio siirtyy keskiviikolle. Menopur-annos nostetaan 225 yksikköön ja Orgalutran jatkuu ainakin sunnuntaihin saakka. Maanantaina ultrataan varmuuden vuoksi. Follit: 1kpl 19mm, 5kpl 14mm, 4kpl 12mm ja 2kpl 10mm. Määrä vähenee ja pidot paranee!
 
Vilijonkka nyt vasta tajusin, että aina olen kirjoittanut nolisi väärin.. Viljanokka, soriiii!

Mut siis joo, meillä tosiaan kkm todettiin tasan rv 9, jolloin kävin ihan ensimmäistä kertaa neuvolassa. Jo n. Viikkoa aiemmin olivat etovat oireet ja rintojen arkuus hävinneet sekä myös ne kohdun kasvusta johtuvat kivut. Mentiin omakustanteisesti varhaisultraan 6+2 ja silloin jo oli koko 4-5 päivää jäljessä, ehkä näkyi sydämen syke. Viikko tästä piti olla 7+2, mutta vastasi 6+3 mutta koska sydän löi kovaa ja koko oli tuplaantunut, niin ei naikkarilta määrätty mitään kontrollia. Sain neuvolakortin käteen ja ohjeet np-ultraan jne.kuvioihin. Nyt kun jälkeenpäin mietin alusta alkaen ollutta huoltani, niin koen että nämä pelot on otettu tosi huonosti vastaan. Selvä viivan paikka tuli näkyviin jo pp8 mutta virallisena pp12 päivänä verikoe näytti vain 77 (muistaakseni). Diginäytölliset testit tosin menivät oikein viikkojen mukaan, joten usko oli takaraivossa vahvasti. Mutta alusta asti oli tunne, että kaikki ei mene hyvin. Sitten silloin rv9 neuvolassa tämän jälleen nostin esille ja koska tämä oli vain omaa korvien välien ongelmaa tädin mukaan, kehotti hän menemään yksityiselle jos tuntuu siltä. Ja siltä se tuntui. Kasvu oli jäänyt rv 7+2, eli juuri siihen edellisen viikon oireiden loppumiseen. Mitään vuotoja, kipuja tms.ei ollut missään kohden. Sen vuoksi en ymmärrä, että vain vuotojen pitäisi merkitä kesken mennyttä raskautta. Ellen olisi epäillyt, olisin varmasti kestänyt "raskaana" siihen rv 12 saakka. Tyhjennys ei mennyt ihan nappiin, mutta toisesta cytotecista tyhjeni täysin, vuotoa oli tosi vähän, vain se eka muutaman tunnin kestävä valunta, jota kutsun "raakasynnytykseksi". Sitten odottelin n.kuukauden, että pääsen naikkarille tarkistukseen. Kävin tosin yksityisellä jo parin viikon päästä tyhjennyksestä tarkistuttamaan, että kaikki on poistunut. Ja kun oma vuoto ja ovulaatio on mitä on (en siis ilmeisesti pvuloi ollenkaan) niin saatiin tekaistut vuodot primolutilla. Noiden odottelujen takia tämä kestää. Muttei tarvittu mitään välimuotoja. Onneksi. Onko teillä jo tehty suunnitelmia jatkosta?
 
Mandala saako sinne Dextraan mennä ottamaan sen hcg-verikokeen kuka vaan? Kun omassa plussassa olisin halunnut seurata sen kehittymistä. Nyt meni kaikkiaan varmaan parisataa euroa pelkkiin testeihin, kun dippailin ensimmäiset pari viikkoa päivittäin moneen otteeseen.
 
rusina: Uskoisin että kaikista yksityisistä saa hcg verikokeen kuka vaan. mehiläinen jopa kertoo sivuillaan labroista joita saa ilman lähetettä ja hcg seerumista on yksi niistä. Mä otatin kotiklinikalla tänään arvon ja ens viikolla uudestaan, jotta voi sitten tarvittaessa toimia tarpeeksi ajoissa, jos kaikki ei olekaan kunnossa. Neuvolassahan ei ainakaan pk-seudulla voi tehä muuta kuin rutiiniseurannat kunnallisesti. Yksityisissä neuvoloissa varmaan sit pystyis tekee vaikka ja mitä.

sydänsuvenyö: Kiitos sivusta ja linkistä! :)

nansille tuulta purjeisiin eiku munisten kasvatteluun!

Lottainen ja veera_m: Multa kysyttiin paljon tartten saikkua. Otin 3pvää ja sanoivat, että soitat jos tulee lisätarvis. Ei tullut, koska ei ollut loppuviikkona töitä. Sain pyytämällä myös rauhottavat kotiin, jotta saisin unta. Oon todella toimenpide- ja piikkikammoinen. Melkein meinasin tilata nukutuksen, koska maksaa vain alle 200€. Mutta ajattrlin, että ehkä mä sen vartin kestän hereilläkin. Nopeasti olin tolpillani punktion jälkeen ja jotain muistinkin (en kipua), mutta enää on vain hataria muistikuvia.

Kesäheinä78: Ovitrelle ei näytä plussaa enää virallisena päivänä, kysyin tänään. Rupesin ite testaa jo pp4 ja silloin oli negaa ja pp5 oli haamua joka vahvistui tasaisesti. Mulla oli yksi naksautus ovitrelleä pp2, 4 ja 6 iltaisin. Ilmeisesti niin pieni määrä ei kuitenkaan mee virtsaan asti, että näkyis testissä.

Jaksaisko/ehtiskö kukaan päivittää listaa? Josko me plussanneet vedetään imussa kaikki muutkin mukanamme niin saadaan listat tyhjiks ;) On: hcg yli 260, ens pe taas labra, skeptinen kun olen. Ultra 2vkon päästä ja sekään ei takaa mitään. Jomottaa selkää ja vatsaa siihen malliin, että ei tästä tuu lasta eikä pask... Sikshyvä, että on toinen ketju meille ns. ei normiraskauksille. Ei pysty laskemaan itteensä mihkään raskausryhmään kuitenkaan ja silti. Taustalle jään kuitenkin. Kerran lapseton, aina lapseton, vaikka yksi lapsi onkin. Hurjan paljon plussatuulia kaikille!!!! Palailen jos on pakko, toivottavasti ei.
 
  • Tykkää
Reactions: nans ja Lottainen

Yhteistyössä