IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi ei Lia_ sun oloa!!! Itsellä alkaa helpottaa, ei kauheemin tänään enää ole turvottanut. Mutta tärkeitä että sait kyytiläisen ja sille sitkeyttä ja tarmoa tarttua elämään!!! Ja toki sulle mahdollisimman nopeaa parantumista, toivottavasti et joudu päivystykseen lähtemään!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Domi - Totta puhuen en ole itsekään varma, ymmärsinkö oikein. Lääkäri sanoi, että 5kpl pakastetaan yhteen olkeen, mutta en hoksannut tilanteessa kysyä mitään. Olin vaan huojentunut, että pakkaseen menee, jälkikäteen oikeastaan vasta tajusin mikä on olki. Kanta.fi:ssä ei ollut vielä potilaskertomusta, täytyy odottaa sitä ja lukea siitä ellen aiemmin päädy hoitajan juttusille. Kuitenkin sanoivat, että laatu oli kaikissa parempi kuin viimeksi?

Nyt lähti vatsanympärys vähän laskemaan, ihan kädellä tunnustellen huomaa vatsan olevan pehmeämpi. Jospa tää tästä!
 
Täällä taas. Kesä pidettiin taukoa keväisen hankalaksi menneen keskeytyneen keskenmenon jälkeen.
Tänään kävin toisessa PASsissa ja kyytiin otettiin nyt kaksi alkiota jospa saataisiin vähän parannettua onnistumismahdollisuutta. Biologi sanoi että toisesta oli tuhoutunut 10 prossaa ja toisesta 20 prossaa soluista. Se jäi vähän kieltämättä kaivelemaan. Mutta ehkä noillakin jotain mahiksia on kun siirto kuitenkin tehtiin...
Testipäivä 16.10.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
AaVee
# 2010 # toinen # 1.IVF / 1.PAS
Lia_ # 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön # 2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana# 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI

Piinailijat: :whistle:

nans - testipäivä 3.10.
grey83 - testipäivä 12.10.
Domi - testipäivä 14.10.
Lia_ - testipäivä 16.10
Saaga76 . testipäivä 16.10


Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2015: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78 (kem)
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF

Lokakuu 2015
Henrietta 2.ICSI / 2. PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Tervetuloa Mamido! Ja tervetuloa takaisin Saaga, sekä onnea kyytiläisestä! :)

Lia voi harmi siun mahaa, eihän se hyperi varmasti kiva olisi. Mulle sanottu ekan punktion jälkeen että just vaan juo paljon ja lepää. Ja heti jos tulee hengitysvaikeuksia, alkaa turvottaa joka puolelta (ei vain mahasta) tai juomisesta huolimatta ei pissaa meinaa tulla niin sitten soittoa lääkäriin. Toivottavasti vältyt siltä koska alkava raskauskin voi ilmeisesti vähän pahentaa hyperiä. Tsemppiä hirmusti!
 
Voi Lia toivottavasti ny todella laskee, ettei tarvitse lähteä päivystykseen! Pidä meidät ajantasalla jos jaksat ja pystyt.

Kuten Mandala totesi, mä se nappaan kaikkien lääkkeiden oireet. Mä oon niin valeraskaana kuin voi olla, kiitos terolut ja progynova. Hedari hiipii pikkuhiljaa, koko ajan kuvottaa et en oo oikein mitään syönyt, mut vatsa niin järjettömän turvoksissa ja ahdistavan tuntuinen, kuin ois just vetänyt megabuffetissa vuoden kovimma ähkyn. Ihan hirveetä. Samoin sormet ihan turvoksissa.
Oh I feel so pretty.:cautious:
 
Hengissä ollaan, tosin ei yhtään parempaan mennä. Vatsanympärys samoissa mittanauhan lukemissa kuin eilen (=isompi pömppö kuin meidän työpaikan raskaana olevilla), mutta ei ole onneksi kasvanut enää. Tänään oli pakollinen koulutuspäivä ja sairaslomahan loppui eiliseen, lääkäri kyllä sanoi ettei ole estettä mennä. Se on varmasti hidastanut toipumista ja sen verran ollut siirtymisiä paikasta toiseen, että jomottaa ihan tuolla alavatsassa. Mies on niin huolissaan, että ei tasan anna mun ottaa yhtään ylimääräistä askelta enää tänään. Ihan hyvä, että joku vahtii ja juotavaakin kiikuttaa vähän väliä. :)

Huomenna ei onneksi tarvitse mennä yhtään mihinkään, niin saa oikeasti levättyä. Jännästi myös lonkkiin ja selkään heijastaa kipua, varmaan ovat aika jumissa kun joutuu koko ajan varomaan.

Lottainen - Voi ei, koita nyt kuitenkin edes jotain saada syötyä tasaisin väliajoin. Edes pieniä määriä ja jotain kevyttä, voi helpottaa pahoinvointiakin vähän.
 
Joku kirjoitti, että Dextrassa oli iloittu, ettei heiltä päädytä hyperin takia sairaalaan. Rasti seinään, olen hyperin takia sairaalassa. Maha turposi valtavaksi maanantaina, öisin alkoi hurjat kivut ja olkapää kipeytyi. Lapsettomana oisin voinu lähtee päivystykseen jo silloin, mutta sinnittelin perjantaihin, kun tytölle oli hoitopaikka. Ja nyt mä makaan toimittamassa tyhjää sairaalassa. Ei nää tee tälle mitään muuta kuin kantavat vesikannuja pöytään. Koko päivänä ei oo ollut pahoinvointeja, eli taisi mennä se raskaus siinä.
 
nans - Auts, toivottavasti pian helpottaa. Älä vielä luovuta raskauden suhteen, toisilla oireilee hyperi koko ensimmäisen kolmanneksen mitä nyt olen aihetta tänään googletellut. Peukut pystyssä täällä, toivotaan parasta ja pikaista toipumista!
 
Nans täällä pidän peukkuja pystyssä sulle että pieni jaksaa pitää kiinni! se raskaushan voi just pahentaa hyperiä mikä sun kohdalla varmasti käynytkin. Ja ne raskausoireethan voi vaihdella, kadota ja tulla takaisin eri päivinä. Tsemppiä sinne sairaalassa loikoiluun! Pyydä siellä vaikka hCG verikoe aikasi kuluksi?

Lia hyvä että ei ole mennyt pahempaan suuntaan mutta muista että älä myöskään liian pitkään kotona katso jos vaikka alkaa muualtakin kropasta turvottaa. Tsempit sullekin!!

Lottainen onko yhtään olo helpottanut siellä? Toivottavasti!
 
Pim! Sinne meni gonapeptyl, nyt ei muuta kun sormet ja kaikki maholliset ristissä toivomaan ja odottamaan että se olisi nyt se taika mikä auttasi pientä onnen hippua tarttumaan matkaan!!!

nans mikä vointi? Yhäkö sairaalassa? Kurjaa noin paha oireilu, mutta jos se olisi "positiivista", eli se plussa nimenomaan olisi sen hyperin pahentanut, kuitenkin melko myöhään ymmärtääkseni äityi pahemmaksi. Ovatko ottaneet veritestin?

Kuinkas Lia_:n olo?

Lottainen tuo "valeraskaus" juttu on jännä kyllä. Itsekkin viime kierrossa ekan kerran varmaan yli kahteen vuoteen melkein uskoin et on tärpännyt. Vaikka kuinka tietää et jotku lääkkeet tai pms tai jne. Oli siis 4 primolut kierto putkeen, mut tuli paljon enemmän kaikkee mm. tissujuttuja ku aijemmissa, niin melkein anto jo itselle luvan uskoa/toivo.. ja pyh! Tsemiä siis niihinkin oloihin..
 
Kiitos kysymästä, olo ei helpota. Eilen nauratti suihkussa, on niin valtavat tissit :ROFLMAO:
Mut myös kipeet. Ja ihan samaa kuin raskaudessa, että kaikki hajut kuvottaa ja ällöttää. Muuten yhtä inha olla kuin aiemminkin. Reagoin keltarauhashormoniin ja estrogeenin näemmä todella voimakkaasti. Oon kyllä muutenkin hormonikimppu; esikoisella (sillä ainoalla) oli syntymän jälkeen kuukautiset ja tisseistä tuli maitoa, kuulemma mun hormonimäärien vuoksi.

Samoja mäkin täällä kyselen nans?

Täällä Domille peukut pystyssä, jospa tää tuikkaus oli nyt se ratkaiseva!!:love:
 
Turvotus edelleen samoissa lukemissa, illalla nousi ihan vähän, mutta niinhän se vatsan koko muutenkin vaihtelee pääivän mittaan ja syömisten mukaan. Ihan kuin olisi tavallista kovemmat menkkakivut, munasarjoissa tuntuu ja välillä menee pieni kipuaalto vatsan läpi. Ei mitään sietämätöntä enkä meinannut edes ottaa särkylääkettä.

Suolaisen himoa on, mikä kertoo että nestetasapainossa on edelleen häikkää. Yleensä olen makean perään, eli ei ihan tavallista mulle tämä.

Huominen työpäivä vähän mietityttää, toimistotyötä tämä ei haittaisi, mutta olen aika liikkuvassa työssä. Mitään ei onneksi tarvitse nostella tai tehdä muutakaan tässä tilassa kiellettyä, mutta askelia kertyy ja jalkeilla tulee oltua. Ja vatsa pitää naamioida hyvin työkavereilta. :D

Domille peukut pystyssä, toivottavasti pistoksesta on apua! Nyt vaan ihan muut ajatukset mieleen, jos vaan pystyt, niin piina pysyy aisoissa.
 
Lia mulla tehtiin myös tuoresiirto vaikka lievä hyperi oli päällä. Näin jälkikäteen se ei ollut yhtään viisasta, mulla kun oli pelkkää nestettä kertynyt munasarjoihin ja vatsaonteloon yli 3litraa! Käskivät juoda paljon vettä, jotta vältetään sairaalareissu ja onneksi sitä ei tarvittu. Olin kyllä kaksinkerroin monta päivää kivusta. Nyt kun mietin, että kun kahdet PASit tärppäsivät, niin tuo tuoresiirto oli turhaa alkion haaskausta.
 
Viikonloppu pikku hiljaa takana päin illalla menee 5 piikki mahaa ja tiistaina kauhean äkkiä aika mennyt niin sillo on ultra ja mun pitää muistaa ottaa se oltralugran mukaan vastaanotolle kaipa ne siellä sitten näyttää et miten se pistetään. En tiiä oonko vainoharhainen, mutta oon koittanut juoda vettä ettei tulis hyperiä ja kaipa se silti voi tulla. Mitäköhän vilijonkalle kuuluu onko testit jo negan puolella? Itellä muuten välillä tuntuu tuolla munasarjojen kohtaa pientä nippailua kaipa siellä sitten jotain tapahtuu. Miten muuten ootteko harrastellut petipuuhia normaalisti hoidon alkupuolella?
 
Viimeksi muokattu:
3. IVF:n 2.PAS päättyi taas kemialliseen raskauteen / varhaiseen keskenmenoon. Hcg nousi hitaasti alusta asti hitaasti, ja viime viikolla ultrassa näkyi pieni sikiöpussi mutta ei ruskuaispussia tai sikiökaikua. Vuoto ei alkanut itsestään, joten otin eilen cytotecit ja nyt jo alkaa tilanne rauhoittua. Soitan klinikalle kun vuoto loppuu, niin tsekkaavat vielä että kohtu on tyhjentynyt kunnolla. Vähän mietityttää, että mistä nämä toistuvat kemialliset/keskenmenot voi oikein johtua. Kehnoista alkioista? Endosta? Limakalvosta? Adenomyoosiakin mulla on epäilty, mutta nykyinen lääkäri ei ole siihen kyllä ottanut mitään kantaa.

Pakkanen on meillä tyhjä, joten pikku hiljaa tästä mennään nyt kohti neljättä hoitoa. Oon syönyt DHEAa nyt melkein kolme kuukautta, joten ehkä tällä kierroksella saadaan aikaiseksi ne superalkiot ja pysyvä raskaus? Niin uskon! Uskoa onnistumiseen ja niitä onnistumisia toivon Meille kaikille, pidetäänhän lippu korkealla!
 
Kesäheinä,pahoittelut! Itellä kanssa noita ollut ja me haluttiin että tutkitaan ( yksityisellä ollaan) keliakiavasta-aineet ja hyytymispaketti. Jos vielä mulle tulee keskenmenoja niin sittenkurkataan myös kromosomit. Lääkäri meille ainakin puheli että alkiosta riippuvainen tilanne jos muuten naisella kaikki ok. Toivottavasti saatte vielä pysyvän plussan!
 
Kesäheinälle halaus täältä- raskas tieto tullut ultrassa. Hieno asenne uutteen hoitokiertoon, nostan hattua noin sisukkaalle naiselle! Superalkiolle!(y)

Tsemiä Grey piinailuun! Aika varmasti matelee! Itsellä ainakin, kun odotan että uusi hoitokierto alkais ensi viikolla. Minkä ikäinen sulle siirrettiinkään? (anteeksi laho pääni)

Ja hannuliinin kyselyyn piti vastailla, että mulla aiheutti piikitykset ainakin sen verran tukalan olon, että ei paljon pupuilu ollut mielessä :/
Orgalutran meni mun mielestä ihanyhtä helposti kuin muutkin piikit, ainoa jännä ussi juttu oli sit pregnyl-irrotuspiikki jossa pitää lasiampulleja rikkoa.

Toivottavasti nans on jo päässyt tai pääsee pian kotiin!
 
Hei,

En varsinaisesti enää kuulu tähän ketjuun, mutta halusin kuitenkin kertoa oman tarinani odotuksesta.
Alkutietona: ikä nyt 38v. spontaani raskaus v. 2000, josta syntyi poika. Ehkäisy jätettiin pois 2001. Spontaani raskaus v. 2004, joka päätyi keskenmenoon vk. 7. Sen jälkeen ei tärppiä.
v. 2008 kävimme tutkimuksissa, jossa todettiin vähän siittiöitä ja minulla toinen puoli tukossa. v. 2009 aloitettiin ivf. Kaikki kolme hoitokertaa käytiin läpi, joissa kaikissa siirrettiin 3-4 kertaa alkioita. Yhdestäkään ei tullut tärppiä. Sen jälkeen oli pakko luovuttaa. Noin pari vuotta meni, ennen kuin pystyin kunnolla luovuttamaan unelman pois.
Sitten tapahtui jotain täysin odottamatonta, menkat oli myöhässä. Kun menkoista oli kulunut 35pv, kävin ostamassa testin. Itkuhan siinä tuli, kun testi näytti plussaa. Varasin samantien neuvolaan ajan, jossa tehtiin uusi testi, joka näytti myös plussaa......Fiilis oli aivan uskomaton, mutta samalla pelotti aloittaa kaikki alusta. Pahoinvointia on ollut todella paljon sekä kipuja mahassa. Koko ajan olen pelännyt keskenmenoa. Tällähetkellä olen vk: 15 menossa ja pikkuhiljaa alkaa olla uskoa tulevaan. Vihdoin voin jo ajatella tulevaa ja toivoa, että kaikki menee hyvin ja unelmamme toteutuu. Muistan aina, kun eräs lääkäri sanoi minulle, että monet tulee raskaaksi ihan yhtäkkiä nelikympisenä. Eli ei kannata heittää toivoa pois. Ihmeitä tapahtuu....
Toivon teille kaikille koko sydämmestäni voimia käydä hoidot läpi ja ihan oikeita ihmeitä.
 
Kesäheinä - Kurja juttu, pahoittelut! Ihanaa kun jaksat kuitenkin pysyä positiivisena ja nimenomaan uskoa siihen onnistumiseen. Sinnikkäästi vaan, kovasti toivon että yritys viimein palkitaan. <3

hannuliini - Täällä kanssa petipuuhat jäi heti alussa pois ja edelleen pysyvät poissa, sen verran tukalaa on vielä. Ehtii sitä sitten..

grey83 - Jaksamista piinaan, täällä vasta pp3 eli vähän jäljessä tullaan. Nyt vaan malttia testien kanssa, helpommin sanottu kuin tehty. :D

Rusina80 - Kieltämättä on ollut mielessä, miten tämä oma tilanne vaikuttaa alkion kiinnittymiseen. Googlaillut olen paljon, osalla lääkärit ovat sanoneet hyperin jopa parantavan mahdollisuuksia ja osalla juuri jäänyt nimenomaan hyperin aikana kiinnittymättä. Saas nähdä, miten omalla kohdalla, alkiokin tietty vaikuttaa (vaikka hyvältä näytti, niin koskaan ei tiedä).

ON: Ei muutosta, vatsanympärys edelleen suuri ja töissä tuli ajoittain vähän kipeäksikin alavatsa. Muuten vointi ihan hyvä. En tiedä, miten kauan tätä tilannetta edes pitäisi seurata, ei mene huonompaan, mutta ei myöskään parempaan? Alkion kiinnittyminen jännittää, viimeksi oli yritystä (kemiallinen), toivottavasti nyt vähän parempi menestys olisi..
 

Yhteistyössä