IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei, mahtuisiko mukaan? Olemme lähdössä piakkoin toista lasta yrittämään, ensimmäisemme (ja toistaiseksi ainokaisemme <3) syntyi reilu vuosi sitten 2.ICSI:n tuoresiirrosta. Tuleva hoito on siis 2.ICSI:n (ainoa) pas, ja henkisesti olenkin valmistautunut siihen, että joudun vielä 3.ICSI:n läpi käymään. Syy lapsettomuuteen löytyy miehestä, hänellä todella vähän normaaleja siittiöitä, joten luomuraskautuminen on käytännössä mahdotonta. Jopa ICSI:t onnistuvat harvoin, koska potentiaalisia siittiöitä ei löydy riittävästi. Molemmissa ICSI:eissä munasoluja on saatu hyvin kerättyä (10-15/kerta), mutta se ei ole toistaiseksi tuottanut kuin 3 alkiota, joista siis yksi meillä vielä pakkasessa. Viime hoidossa mieheni joutui antamaan kaksi ylimääräistä näytettä, että löydettiin edes muutamalle munasolulle kaveri. Toiveet eivät ole siis järin korkealla, varsinkaan jos joudumme 3. hoitokierrokselle.

Soittelin klinikalle eilen, ja ilokseni kuulin että passia voitaisiin mahdollisesti kokeilla jo seuraavaan kiertoon! Eli nyt odottelen menkkoja alkavaksi, sitten varaan kk-päivälle 9-11 lääkärille ajan. Jännää, ja samalla pelottavaa...
Tervetuloa mukaan!

Meillä on myös ongelmana erittäin vähäinen siittiöiden määrä (3-4kpl/näyte). Nytkin mies antoi kaksi näytettä, joilla saatiin hedelmöitettyä kaikki 8 kypsää munasolua. Noista 4 jatkoi jakautumista ja maanantaina siirrettiin niistä paras. Pakkasesta en vielä tiedä, kun jäivät loppuja kolmea vielä viljelemään.
Miten miehesi suhtautuu asiaan? Mun mies kokee olevansa täysin turha ja kelpaamaton azoospermian vuoksi. Tämä vähän nyt helpottanut kun kuitenkin kaikkiin muniksiin löytyi punktion jälkeen siittiö ja alkiokin saatiin siirtoon. Hänestä on tullut huolehtiva ja hössöttävä, ennen oli enemmän täynnä omaa napaansa. :ROFLMAO:

En eilen juonut kiinnitysviiniä, ei maistunut tippaakaan. Masussa tuntuu välillä vihlaisuja, heti häpyluun yläpuolella. Sormet ja varpaat täällä ristissä... Vasta 8. päivä Ovitrellestä, niin ei voi vielä aloittaa testailua... :rolleyes:
 
Voi paska, SalamaT! Lämmin halaus. <3 Vaikka nää negatkin on kamalia, niin keskenmenot varmasti vielä monin verroin rankempia. Toivottavasti hääjärjestelyt auttavat pitämään ajatukset iloisemmissa asioissa ja saatte myös tehtyä nuo labratutkimukset.

Ihanaa, Bridge, että sulla viivat on kuitenkin säilyneet! Nuo muutkin oireet kuulostaa lupaavilta. Aiotko mennä veritestiin huomenna, siellähän saisi paremman selvyyden tilanteeseen? Darni. älä vielä luovuta, sulla on kuitenkin varhaiset päivät vasta.

Tervetuloa kaikille uusille, kyllä tänne mukaan mahtuu ja ryhmän henki on mielestäni ollut loistava. Eihän sitä aina voi muistaa kaikkien tilannetta, missä milloinkin mennään. Mä käyn aina välillä tuolta päivityslistalta lunttaamassa, monestko hoito kelläkin oli meneillään. :)

ON: Jotenkin nyt kun lakkasin uskomasta raskauteen, tuntuu kaikki vähäiset oireetkin kadonneen. Illalla ehkä teen vielä yhden kaappiin jääneen testin, mutta usko on kyllä nollassa, kun pp11 oli liuska ihan vitivalkoinen. Perjantaina sit veritesti ja lopullinen tuomio. :notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni! Pakko huudella sulle täältä sivusta, että malttasit vielä :) Sulle on lauantaina tehty siirto, eli nyt pp5..itekkin himotestaajana alkanu uittaan tikkuja tosi aikaisi, eli ymmärrän fiiliksesi, mutta hyvin ehtii viivat tulla vielä. Huomenna ja ylihuomenna vois jotain ehkä näkyä! Tuo piinailu on niin raastavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni! Minulla ja moni muukin sanonut samaa, se aamun eka pissa ei oo ollu paras testaukseen. Tarpeeksi pitkään rakossa olleesta pissasta hcg alkaa hajoamaan. Sain haaleampia aamulla ja vasta iltapäivällä tuli uskottavia ja toisiinsa verrattavia viivoja. Eli, kokeileppa testata vähän myöhemmin päivällä. Pp5 ei oo mulla ainakaan näkyny juurikaan tuon enempää mitä sulla näkyy. Ihan on joutunut tihrustamalla tihrustaan, että siihen on jotain viivanpaikkaa saanut. Huomenna jo paljon todennäköisempää näkyä selvemmin tai tänään myöhemmin. Hcg tuplaantuu joka toinen päivä...siksikään ei välttis vielä tänään näy vahvempana! Onnea paljon teille piinailijat

Pelkään ihan hirveesti, että Salaman tavoin palaan tänne takaisin. Niin tuntuu siltä, ettei tää hyvin pääty.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni älä vielä luovuta! pp5 on tosi aikainen ja on oikeesti tosi harvinaista miltei mahdotonta että mikään tikku näyttäisi sitä vielä! sitten jos pp14:kin on vielä "not" niin sitten vasta luovutat! Ymmärrän kyllä että kaikilla on aina hirveä hoppu tietää onko alkio tarrannut kiinni, mutta ihan oikeassakin elämässä voi olla että jos testaat 2 päivää ennen menkkojen alkua niin ei näy, mutta sit sinä päivänä näkyy kun niiden oikeasti pitäis alkaa. Opiskelen meinaan alaa ja meille luennoitsijat on sanoneet että edes ne mitä mainostetaan "testaa jo 4 päivää ennen menkkoja!!" tyyliin 90% ihmisillä EI näytä vaikka raskaus oliskin alkanut, että ne on ihan lääkefirmojen markkinointikikka vaan... Tulee turhaa epätoivoa nuista vaan kun ei vielä aihetta sille ole ;):love:

Bridgellekin täältä tsempit viivojen vahvistumiselle ja samat sanat kuin Darnille että malttia vaikka tiiän että pirun vaikiaa onkin!!

SalamaT:lle halaukset vaikka en tarinaasi tunnekaan sen paremmin, mutta vilpittömästi pahoillani olen :( ei kenenkän hoidoilla raskautuneen pitäisi joutua kokemaan enää keskenmenoja!! ihan paskaa suoraan sanottuna!!

Roxannellekin oikeastaan vielä malttitsemppaukset: älä luovuta ennenkuin piinapäivät ovat oikeasti lopussa ja "tuomio" varma!

Ai niin ja en muista enää kuka kysyi mitä tarkoitin mutta siis joo sellainen oli kätevä että mahdollisimman lyhyesti oma tilanne, tyyliin "nyt menossa 2.ICSIIN, punktio 3.5" tai "3.ICSIN 1.PAS menossa kp 8" tai "1.ICSIN tuoresiirto pp11". Siis tavallaan että olisi se historia näkyvissä että vähän tietää monesko mikäkin kenelläkin ja sitten mikä mikä on homman nimi tällä hetekellä :D Sellainen olis kauhian kätevä kun näkyis jokaisessa vastauksessa, mutta eihän tuollaista kukaan jaksa/muista jokaikiseen juttuun kirjoittaa kun tänne vastaa, siksi sanoin että olis kätevä kun sais jonkun automaattitilan itselleen jota vois vaan käydä muuttamassa tyyliin asetuksissa mutta sitten se automaattitila tulis aina vastaukseen mukaan :D Mutta ei sellaista varmaankaan ole niin se siitä :D Saapa muistijyvät aivoissa töitä kun yrittää muistaa edes muutaman tilanteita ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Eikä SalamaT
Niin hirveetä:cry::cry::cry::cry::cry:

Kai se vaan niin menee että maltti on valttia mutta kun multa ei sitä malttia löydy:D:unsure:
Digejä tuli ostettua neljä kerta laakista ja pc liuskoja haettava lisää ku ei ollu kuin kaksi mutta on mulla vielä pc:n puikkoja pari kappaletta:rolleyes: varautunut joo kun tiedän etten malta odotella. Testailut siis jatkuu.
 
Darni, komppaan kielaa! Mulla toimi päivän toinen pissa kaikista parhaiten, aamuisin oli juuri ja juuri nähtävä haamulainen mutta päivällä se oli jo paljon tummempi (miehen nähtävä). Testaappa päivällä ja tule kertomaan. :) itse taisin saada ensimmäisen haamuni pp7 kolmipäiväisestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Salama, voi itkujen itku. Olen niin pahoillani.:cry::cry: Voimia jatkoon ja iloa häihin :love:

Tervetuloa AdeliinaJosefiina joukkoon ihanaan! Kyllä munkin pitää käydä lunttaamassa tota meidän listaa. Se ei ole iso vaiva, kiitos Domin joka päivittää sitä :)

Darni, joo elä hättäile <3 Ja muut piinailijat, tsemppiä!

ON, Käääk!!! Ette uskokaan ensi viikon keskiviikkoa on kahden alkion siirto! :love::rolleyes::love:Tänään Pregnyl.
 
Huutelen täältä väliin pitkän tauon jälkeen. Meillä olisi lähdössä starttaamaan 2.IVF-kierros seuraavista menkoista. Nyt menossa kierron 13 päivä ja eilen oli suunnittelukäynti TAYS:ssä. Eli seuraavista menkoista lähdetään pistelemään Puregonia 175-annoksella. Ekassa lähdettiin vain 150 ja matkan varrella nostettiin 175. Odottava mieli. Meillä hedelmöityskeinona käytetään picsi-meneltelmää, huonojen siittiöiden vuoksi. Menetelmässä analysoidaan siemenneste ja sieltä valitaan parhaat yksilöt, jotka ruiskutetaan suoraan munasolun sisään.
Nyt siis jännityksellä odotellaan jatkoa.

Täällä on paljon porukkaa plussannut mun tauon aikana, mikä antaa itsellkin luottamusta. Paljon on myös piinailijoita. Toivottavasti meillä kaikilla natsaa ennemmin tai myöhemmin. :)
 
Kiitos kaikille mukaan pääsystä :love:

pipa84, olihan se siittiöiden vähyys alkuun ihan järkytys miehelle. Ehkä toi kun sit onnistuttiinkin saamaan ihana, terve lapsi helpotti sitä, ja onkin todennut nyt jälkeenpäin, että ei haittaa et tavaraa on näin vähän, jos se on kuitenkin näin priimaa :LOL: Eli on löytänyt huumorin kautta keinon hyväksyä sen. Teillä onneks myös löytyi riittävä määrä siittiöitä nyt! Sen oon ehtinyt tässä todeta, että onneks ei tosiaan tarvita kuin se yks onnistunut alkio. Toivottavasti noista joku olis teillä SE :love:. Koska sulla on siirto?

Darni, en mäkään muista että kukaan olis plussannu noin aikaisessa vaiheessa. Joten jäitä hattuun, vaikka tiedän että se on _vaikeaa_ . Miten yks piinapäivä voi oikeesti tuntua viikolta?!

Oliko jollakulla muuten tietoa, millaset onnistumismahdollisuudet on tän päivän tiedolla passeissa? Meillä on se yks ja ainokainen, mikä saatiin pakkaseen, muistaakseni luokiteltu 3BB, ja blasto.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Adeliina, tommonen "allekirjoitus", mikä tulee jokaisen viestin perään, ois ihan huippujuttu! Tällai uutena menee aikaa, kun yrittää tutustua jokaisen tilanteeseen, mulle ainakin työlästä (n) Nopeesti katottuna tuolta asetuksista löytyy semmonen mahdollisuus. Oisko mitään ideaa kokeilla?
 
Mimmi83: Mulle ei tarkkoja prosentteja sanottu, että mikä PAS:eissa on (yleensähän sanotaan/ajatellaan että sen on fifty-fifty), mutta juuri maaliskuussa sain päivitettyä tietoa lääkäriltäni että nykyään kuulemma PAS:eissa on paremmat prosentit kuin tuoresiirroissa. Yritti tämän kertomalla edes hieman lieventää mun pettymystä siitä että tuoresiirtoon ei päästy. Tiedä sitten noista, kun ei ole mustaa valkoisella... THL:kin julkaisee vaan parin vuoden viiveellä nuo tilastonsa että nyt vissiin löytää kaivelemalla vuoden 2013 tilaston (niissä ainakin muistaakseni näkyi hoidoista alkaneet raskaudet, synnytykseen asti johtaneet, ja nuokin että tuore/pas oli eroteltu siinä mitä joskus katsoin)

Ja mitä ihmettä, ai sellaisen asetuksen saa? Mä oon ihan käsi tän kaksplussan kanssa, facbookin ryhmä olis paljon helpompi :oops::ROFLMAO: täytyypä tutkailla ja mä ainakin olen valmis kokeilemaan! (y)
 
Hei toi allekirjoitus näyttäis aika hyvältä!! :) JEE! Toki jos siine kp tai pp laittaa niin sit pitää muuttaa se joka päivä :D mutta toisaalta, ehkä niitä ei tossa allekirjoituksessa tarvita kun ne varmaan käy tekstistä helposti sit aina ilmi!

Vielä omaa napaa perään: Tänään kp32, mulla ollu ennen tota maaliskuista punktiota ihan piirun tarkka 28 päivän kierto, kiva että nyt sitten näköjään ihan sekaisin... ekat menkathan punktion jälkeen alkoi jo kp23, mutta näköjään tämä sekaisuus jatkui seuraavaankin kiertoon... mälsää odotella että saisi soitella klinikalle ja varata seurantaultraa PAS:ia varten! Onko muilla heitelly kierrot ihan miten sattuu punktion jälkeen vaikka muuten säännöllinen kierto?
 
Yrittäjä J: Kysyin itsekin eilen tuota samaa asiaa lääkäriltä, että miten picsi eroaa icsi:stä. Vastaus oli, että icsi-menetelmässä siemennesteestä valitaan siitti, joka ruiskutetaan munasolun sisään. Picsi-menetelmässä siemenneste analysoidaan ja siitä valitaan paras siittiö, mikä ruiskutetaan suoraan munasolun sisään. Voi kun tämä auttaisi meillä...
 
Darni mä en nyt ole ihan varma päivistä. Pakkasessa on yksi morula joka olisi siirrättäessä blastokysti ja kaksi kahdeksan soluista alkiota. Veikkaan että ottavat nämä kaksi samanikäistä sulamaan. Oliskohan ne sitten neljäpäiväisiä kavereita :)

Nappeus okei, toivotaan että hoito tuottaa tulosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Yksi paluumuuttaja täällä hei! Kesken meni viikolla 6. Nyt nuolen haavoja ja edessä muutto julkiselle puolelle hoitoihin. Reilu viikko suunnittelukäyntiin. Katsotaanko ehtiikö mitään tapahtua ennen kesätaukoa!
 
En olekaan tänne kirjoitellut mitään enkä ole ymmärrettävästi enää listalla. Olen kirjoitellut tuonne ensimmäinen IVF 2016-ketjuun.

Takana siis ensimmäinen ICSI, joka päättyi lievään Hyperiin ja kaikkien alkioiden pakastamiseen. Yhdet kuukautiset pitää odottaa, jonka jälkeen parin viikon ehkäisypilleritasoittelu ja sen jälkeen lääkkeellinen PAS.

Punktion tulos oli odotettua huonompi määrällisesti, mutta nähtävästi laatu korvasi määrän ja olemme saamassa pakkaseen useamman hyvälaatuisen blaston.

Onko täällä kuinka monta hyperistä kärsinyttä ja onko teidän kohdalla tehty siitä huolimatta siirto vai pakastettu kaikki? Oma lääkäri oli tiukasti pakastamisen kannalla oma olo oli pari päivää punktiosta niin huono, että oma keho sanoi ihan samaa.

Nyt edessä pieni tauko ennenkuin päästään ensimmäiseen PAS:iin, mutta käyn varmasti täällä lukemassa teidän kuulumisia kuten tähänkin saakka. Nyt pitäisti varmaan repäistä ja ottaa lasi viiniä illalla sekä ottaa yksi ihovoide käyttöön, jonka lääkäri kielsi kesken IVF-hoidon ;) Tai ehkä tuo viini saa odottaa siihen saakka, että hyperi on parantunut kokonaan.
 
Onko muuten kukaan huomannut, että hoidoista aiheutuisi ihomuutoksia? Erit. atoopikoilla kummallisia pigmenttiläiskiä? Entäs näön huonontumista? Raskausaikanahan näkö saattaa huonontua ja arvelin, että sama voisi tapahtua hoidoissa käytetyistä hormoneista. Itselläni on huonontunut näkö niin rajusti viimeisen noin vuoden aikana, että en oikein keksi muuta syytä tähän kuin hoidot.
 

Yhteistyössä