IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tuli muuten mieleeni tässä että outo on kyllä tämä testaussysteemi.

Esim mulla tänään dpo 14, eli menkkojen pitäisi alkaa mutta samalla se on vasta pp8. Eli testipäivä joka klinikalta annettiin on vasta dpo 20 (huh?).
Noh, jos ajatellaan että ihmisellä olisi mahdollisuus siellä kotona raskautua, ja ostaisin mainostetun "jopa 4 päivää ennen kuukautisten alkua" -testin, niin sillähän kaikkien hoitoalkuisten pitäis saada plussa jo pp4 (hullua?).
Eli pointti on vaan se että jotenkin nää hoitoalkuiset näkyy myöhemmin vai mitä häh. Onko se kiinnittymis ym systeemi sit kuitenkin myöhäisempi ku kotona olis.
 
Good news :) Prolaktiinini oli laskenut viiterajoihin ja ferritiini noussut 6:sta 13:sta....lääkäri sanoi, että edelleen ihan alarajoilla mennään, mutta sain luvan siirtoon. Rautaa pitää syödä vielä 2kk ainakin. Siirto olisi menny muuten viikonlopulle, mutta päätettiin avustaa ovis sunnuntaille, eli siirto olisi ensiviikon perjantaina :) Joo, ja ihan tohkeissani oon taas, vaikka kyllä myös pelottaa.

Toive* Lämpimät plussaonnittelut❤ Aivan mahtavaa!!

Kysyin muuten tayssin pakastusmenetelmästä, niin siellä on ihan nykyainen uusi systeemi ollu 2013 lähtien käytössä ja kuulemma tosi harvoin käy niin, ettei alkio sulatuksesta selviä. Luotto on kyllä kova tämän viimeisenkin sulamiseen...kaikki muutkin on selvinny niin miksei sekin
 
Kiitos ihanat :barefoot: fiilis on kyllä mieletön :love:

AJ, jospa tosiaan tulos pääsiskin yllättämään positiivisesti (y)

Siida, mullakin oli tuo prolaktiini koholla silloin kun hoitoihin lähdettiin. Se kontrolloitiin vain kerran kun oli sitten jo laskenut viitearvoihin. Mene ja tiedä sitten mistä kohouma johtui.. syitä kun voi olla niin monia. Tai näin mulle sanottiin silloin.
 
Ihanaa, Toive*, lämpimät onnittelut! Nyt on oikea meininki täällä! :) Eikös useammalle plussanneelle ole vieläpä siirretty kaksi alkiota, joten seuraavaksi saakin jännätä tuleeko tuplapotteja. :love:

Siida, tosi hieno juttu, onnea tulevaan siirtoon! (y)
 
Toive* On varmasti huikee fiilis :) Ihan mahtavaa❤
Mulla oli myös koholla sillon kun hoidot aloitettiin ja kävin sitte vyöhyketerapiassa (auttoko en tiiä) mutta se laski ja nyt oli toisen kerran koholla vähän, ja oon taas käyny vyöhyketerapiassa (en tiiä auttoko :D) mutta oli onneksi laskenu taas viitearvoihin. Tosin nyt kun se oli koholla, niin verikoe oli otettu loppukierrosta ja silloin kuulemma tulos ei oo kovin luotettava, mutta kukaan ei kertonu sillon, että miten se pitäisi ottaa, enkä enää parin vuoden takaa voinut sitä itte muistaa. Sitten kun hoitaja soitti, että se on koholla, hän selitti millon se pitää käydä kontrolloimassa ja nyt perjantaina kun kävin, oli oikeat kierronpäivät.

AJ! Voisitko tehdä sen testin jo ku mua kyllä niin jännittää tapahtuuko siellä mitään :D
 
Ei vitsit Siida, mahtavaa että vihdoin pääset siirtoon! Oon niin tyytyväinen teidän puolesta :love:
Ja haha, kyllä mä sitä testaamista tänäänkin mietin mutta en vaan pysty :ROFLMAO: Mikäs pissa se olikaan paras tähän raskauden testaamiseen kun ovistesteissä on iltapäivän pissa? :D

Vitsit mä oon niin onnellinen näistä lukuisista onnistumisista täällä :) Vaikken ketään oikein tunnekaan mutta tästä paikasta on tullut jotenkin tärkee ja jotenkin sitä "kiintyy" täällä ihmisiin. Eli vaikka negailenkin omissa fiiliksissäni, olen aidosti onnellinen kaikkien plussaajien puolesta:love:.
 
Mulla parhaiten ennen pp 12 näkyny aamupäivä/iltapäivä pissasta...ei aamun ekasta...kai mun elimistö sen hormonin jotenkin ehtii hajottaa, kun liian kauan rakossa ollu pissa. Sitten kun hormonit nousee tarpeeksi, niin ei oo ollu enää merkitystä.
 
Hehe, no ainakin eilen illalla pp8 pregcheck täysin nega! Oletetusti :( testaan vielä huomenna pp10 aamulla varmistuksen mutta kyllähän tää vaikuttaa siltä että oikeassa taas vaistot oli!
 
Siida, ihanaa että pääset siirtoon!:love:
Aj, ei vielä lannistuta, teet parin päivän päästä uudestaan.

Soittelin dextraan, ja sain viitearvot mitä pitää ma verikokeessa hcg:n pitää olla. Digiin siis tänään raskaana 1-2 :love: mutta edelleen noi mun viivat ei todellakaan oo tasavahvoja.. mutta veressä ja virtssa on vissii vähän eri määrä sitä? katotaa kuin akan käy! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Onnea kovasti Toive! Ja hienoa Siida että arvot korjautumassa ja pääset siirtoon! AJ tiedän ton tilastofiiliksen, mutta ei sitä oikeesti vielä tiedä, tsemppiä!

En taas tajua yhtään kroppaani... Synarela mennyt nyt viikon. Menkkojen olis pitänyt alkaa viimeistään eilen mutta ei näy ei kuulu. Ei oo kipujakaan (normisti kipuilen viikon ennen menkkoja), paitsi rinnat on kipeet! Ja mieliala ihmeen rauhallinen -ei PMS-oireita, ei mitään, vaikka oman hormonitoiminnan pitäis olla jo pysähtynyt eli nuppivaikutusten pahimmillaan. Hohhoijaa, ei oo tiedättekö oikein mitään odotuksia tämän hoidon suhteen, paitsi että pieleen menee jotenkin kuitenkin...
 
SalamaT sinänsä ymmärrän ton tunteen... mullakin meni primolut norista kuukautiset oudoiksi... Vuodon olisi pitänyt alkaa 2-4 päivän päästä, mä sain odotella sen viikon ennenkuin suvaitsivat alkaa :D mut kyllä siinä ajatus jos toinenkin, et miten vielä tääkin voi käydä, varsinkin kun kerrankin niitä odotti alkavaksi..... :LOL:

Eilen oli tällä akalla punktio. 16 munasolua saatiin, eikä tuoresiirtoa tehdä hyperin riskin vuoksi.... Eli välikierto ja sitten olis mahdollisuus päästä siirtoon, mahdollisesti menee tammikuulle... Punktio itsessään tosi helppo, en tuntenut mitään paitsi loppuvaiheessa kun joku lääke lakkasi vaikuttamasta? Mutta sen verran hyvin he kyllä lääkitsevät, että eilen kotiin päästyä saikin nojailla vessanpönttöön:sick::sick: Tai mulle ne joutu vielä punktion jälkeen antaa extraa kun vasenta puolta alkoi pistämään niin perkuleesti.

Ens keskiviikkona saa tietää kuinka paljon ollaan saatu pakkaseen asti, jänskää :p
 
Onko kenelläkään tullut piinapäivillä pientä vuotoa? Tänään pp6 ja aamulla oli crinone jämien seassa aavistus vaaleanpunaista.. Toki voi olla lääkkeestä johtuvaa.. Kierto on ollut tähän asti niin kellontarkka että ei pitäisi olla mitään kuukautisiin liittyvää vielä, menkat pitäisi (toivottavasti ei) alkaa vasta tiistaina, ja viimeksi crinone pidensi kiertoa päivällä.. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Pp 2 ja levoton olo. Alavatsaa juilii ja Lutinukset valuu. Klexanesta vatsa ihan mustelmilla. Mitäs vielä. Jännittää. Enää 9 yötä testipäivään. Meillä meni lopulta kaksi blastoa pakkaseen, yksi yön yli viljelty saavuttikin sitten blastokysti-vaiheen vielä.

Talvi82: voisiko olla kiinnittymisvuotoa?
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja Siida
Salama! Sulle piti sanomani, että vaikka tuntuukin nyt synkältä ja kyllähän kaikki tuntuu tuskalliselta, jos parisuhteen kanssa varsinkin on vaikeaa. Kyllähän se heijastelee kaikkeen luottamukseen tulevaisuuden suhteen. Lähetän sulle/teille paljon voimia päästä vaikeimmasta yli. Sain naamakirjaan yks päivä hyvän linkin, jossa 56 vuotta aviossa oleva pariskunta kertoi pitkän suhteensa salaisuudeksi sen, että ovat syntyneet aikana, jolloin jos jokin hajosi, sitä ei heitetty pois, vaan se korjattiin. Minusta tuossa lauseessa on ääretöntä viisautta. paljon itselläni ainakin opittavaa. Vaikeudetkin voi ajan myötä lujasti yhdistää. Voimia teille taaperrukseen. Itse paraskin tsemppaaja, enpä oo omassakaan liitossa kovin onnistunut ollut ja eikä omakaan suhde täysissä voimissaan ole. Mies tekee liikaa töitä ja moni asia ottaa otsalohkoon tosissaan, mutta sitä vaan yrittää katsoa eteenpän, että joku päivä olisi helpompaa. Pitäis sitä hellyysosastoa vähän saada viriteltyä elämään. On hiukan kylmähkö jakso ollu menossa. Onnea sulle tulevaan hoitokiertoon Salama! Kyllä siitä hyvä tulee❤
 
Juu, oli kuulemma kaunis 6-päiväinen alkio joka säilyi 100%... Mutta mulle on ny siirretty 4 samanlaista kaunista 100% säilynyttä blastoa joista 3 puhdasta negaa ja se yksi keskenmeno. Eli ei mulla alkioiden laatu takaa mitään, se on ny se kiinnittyminen minkä kanssa kränää. Ja ihan satavarmasti se johtuu niistä kohdun kovista supisteluista. Muahan supisteli koko onnistuneenkin raskauden (joka aikoinaan alkoi onnellisesti 1.PAS.ista) että kävin jatkuvasti supistusten estopiikeillä koko raskauden ajan. Suunnitellussa sektiossa leikkauspöydällä ollessani leikkauksen tehnyt lääkäri sanoi että "sua on tainnu vähä supistella raskauden aikana?" johon vastasin että "öö, joo, mistä sä sen tiedät?:D" ja hän vastasi että "joo sen näkee sun kohdusta, se näyttää ihan samalle kuin niillä ketkä tulevat spontaanisti alkaneen synnytyksen jälkeen kiireelliseen sektioon, heillä näkee myös selkästi sen että synnytyssupistukset ovat olleet käynnissä mutta sitten joudutaan sektioon jostain muusta syystä kesken synnytyksen".
Eli nyt kun tämän kaiken laskee summasummarum, niin kyllä se on tuo mun kohtu ja sen supistusherkkyys se syy ettei tämä toinen lapsi nyt onnistu. Eli eipä muuta kuin todenteolla lääkärin kanssa miettimään, millä tuota hillitään, mikäli nyt vielä 3.ICSI muuten onnistuisi ja sieltä jotain siirrettävää saisi.
 
Ihanaa mikä plussa-aalto. Onnea adelmiina ja toive* :love::love::love:

Voi AJ, paska juttu. Tietty vielä mahdollisuuksia, mutta itsekin heitän jo tuossa kohtaa hanskat tiskiin. Siksi en uskalla lohdutella, että vielä on aikaista.

ON: APUA, nyt mua pelottaa että mulla tuleekin ovis jo viikonloppuna ja vasta maanantaina eka ultra. Mitä jos ovis ehtiikin tapahtua etukäteen, voidaanko siirto tehdä?? Siis IKINÄ ei ole ollut näin aikaisin, ei siis silloin ovulaation induktioissa (x 6) kun söin letroja. Oireet viittaa siiheen ja nyt illalla lähes yhtä vahva viiva ovistestissä. Ja tänään siis vastakp 10. Eli te letro-PASsittelijat, onko teillä ollut jotain muuta lääkettä tukena mikä pitäis aloittaa ennen? Vähän tuli paniikki, että meneekö tämä kierto ohi nyt liian aikaisen ovulaation vuoksi!!

Ihanaa viikonloppua kanssasisaret :)
 
Vilijonkka: ei siirtoa voida tehdä jos et ole ultrassa käynyt ollenkaan tässä kierrossa... Limiksen vahvuus olisi pitänyt mitata jotta siirtoon voi mennä j oviksen jälkeen sitä ei voi enää mitata kun mittaamaan ei enää oikein pysty/mitta ei ole luotettava. Eli sitten kierto menee valitettavasti ohi :( Mulla juuri tämä eka letro-kierto aiheutti oviksen jo kp:lle 10, jolloin mulla oli ultra onneksi sovittuna. Ultrassa siis sanottiin että ovis on just tapahtumassa ja että esim ovis tikkuun en saisi enää plussaa että ovisplussa olisi ollut edellisenä päivänä. Mutta juuri viime hetkellä tuo ultra oli ja limis pystyttiin mittaamaan ja siirtoon pääsin. Ja mullakin oma ovis silloin harvoin kun tulee niin aina ollut kp 16 tai 17. Olin todella äimistynyt tuosta letrojen vaikutuksesta että jo kp10 oltiin tossa tilanteessa.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.# 2.ICSI/3.PAS
another # 3/2015 # 2. # PCOS #1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI
icsi mamako#2015#1.#siittiöt#2.ICSI
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1#selittämätön#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.# alhainen AMH, ikä # 2.IVFI/3.PAS
mishala #2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt # 5.IVF/ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä# 3.IVF
Siida #?#2.# siittiöt 1.ICSI/8.PAS
Sphinx # 06/13 #1.yht#selittämätön+endo#3.ICSI
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS

Toiveikas81 #2014 #1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13 #1.#pco#3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1.#matala amh, kork.fsh(POF-ep.)#2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1.#monta syytä#2.IVF/ICSI/1.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt# 1.IVF/1.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
AdeliinaJosefiina 9.11 (6pv/26.10)
Xienna 9.11 (3pv/26.10)
Talvi82 10.11 (4pv/29.10)

Sphinx 13.11 (5pv/2.11)

Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (2x5pv)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viljonkka: mulla tehtiin pas elokuun alussa vaikka olin jo ovuloinut, tosin ilman Letroja. Sain ovulaatio-plussan (digitestiin hymynaaman) perjantaina illalla. Sattumalta siinä kierrossa ovuloin ilman Letroja, jotka olleet mukana muutamassa passissa, kun en yleensä ilman ovuloi. Klinikka aukesi kesäkuun jälkeen maanantaina, jolloin aamulla soitin klinikalle ja pyysivät ultraan kun kerroin että sain ovisplussan perjantaina. Olin omatoimisesti aloittanut Lugesteronit 2 x päivässä sunnuntaina, mikä oli klinikan mukaan oikea päivä ne aloittaa. Maanantain ultrankin mukaan ovulaatio oli tapahtunut ja limis ok (tosin minulla aina ohut) ja päättivät sulattaa kolmepäiväisen alkion tiistaina ja pas tehtiin keskiviikkona.
Kannattaa kysyä klinikaltasi, mitä mieltä ovat. Itse aloittaisin luget sunnuntaina. Jospa siirto sullakin onnistuu ens viikolla, toivon kovasti niin ja pidän peukkuja (y).
 
Mä niin toivon et olis kiinnittymisvuotoa... Viime siirrossa ei kyllä ollut tällaista, ainoastaan heti siirron jälkeen tuli ihan vähän vuotoa, katetri varmaan sohaisi johku..mutta mutta, näin pitkän täysin plussattomuuden jälkeen on lähes mahdotonta enää uskoa että se jonain päivänä voisi onnistua, toivottavasti olen väärässä :unsure:
 
Kiitos vastauksista AJ ja toivo2016. Saa nyt nähdä mihin suuntaan viivat lähtee. Pitää huomenna varmaan kurvata apteekkiin hakemaan digi. En ikinä ole osannut tulkita ovistestien viivoja. Enkä niitä nyt paljoa ole edes tehnyt, koska jossain kohdin mun ovis meni tooooosi nopeasti. Piti tehdä kaks kertaa päivässä testejä, että sai plussan. Ja viimeksi varmaan ovistestejä tehnyt joskus kauan sitten (2-3 vuotta sitten). Pitää nyt jännittää viikonloppu, että miten käy. Ja mullahan on aina ollut 'ongelmana' ohut limis...

edit: voi talvi82 kunpa se olis oikeasti kiinnittymisvuotoa. Pidän peukkuja (y)
 
HEI KAIKKI!

Olen lueskellut juttujanne ja ajattelin nyt kirjoitella itsekin. Meillä tulossa tässä kuussa ensimmäinen ivf hoito. Minulla varsin huonot mahdollisuudet saada lapsia, mutta yritämme tämän kerran, kunnes ja jos madollisesti siirrymme luovutettuun munasoluun.

Olemme mieheni kanssa "yrittäneet" lasta seitsemän vuotta, täysin tuloksetta. Hoitopolkua on kuljettu vuosi. Nyt vasta pääsemme tositoimiin, sillä kaikkien kokeiden ja tutkimuksien jälkeen tulikin kielteinen päätös julkiselta puolelta, koska mahdollisuus raskauteen on alle kymmenen prosenttia. Homma laitettiin uudelleen käyntiin yksityisellä ja saimmekin heti ajan ja kohta jo aloitellaan pistoksia ja nenäsumutetta lyhyellä kaavalla.

Minulla muniksia vain muutama kummassakin munasarjassa. FSH on ollut koholla koko ajan ja AMH mittaamattoman alhainen. Epätodellinen olo siitä, että joskus saisimme oman nyytin. Mietinkin tässä nyt enimmäkseen sitä, että saadaanko lääkehoidoilla lisättyä munasolujen määrää? Eli olisiko mahdollista, että saadaan jopa tuplattua munisten määrä?

Tsemppiä meille kaikille<3
 

Yhteistyössä