IVF/ICSI huhtikuussa

katjuusa
Mun EI pitänyt käydä tällä palstalla ennen tositoimia mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa. Kun olisi Synarelasta kysymys:

Mulla ei Synarela aiheuta mitään oireita vaikka olen muuten tosi herkkänä kaikille hormoneille. Nyt olen suihkutellut reilu viikon ja ihan parina ekana suihkutteluvuorokautena oli öisin hieman kuumempi. Eli ei mitään muuta oiretta ja oonkin huolissani, tehoaako se Synarela nyt? Olen kauheassa räkätaudissakin ollut muutaman päivän ja ajatellut, että jos se räkä estää S:n imeytymisen...? :whistle:

Mutta, onko siis muita, että Synarela ei ole saanut aikaan oireita ja kuitenkin se on toiminut hienosti?
 
Johan tuota minäkin sain aloitettua synarelan, mutta missään ei tunnu mitään. Ainut on ollut jälkimaku suussa... Tuossa juurikin sitten sumuttelin tuon iltasumun heti päikkäreitten jälkeen ja tein sen sitte korkki kiinni... Vähän ihemettelin, kun syliin tippu vaan tippa ja muuten mitään... Sen huomaa, että pitkä viikko takana =)

Viikonloppua!

Hippu
 
Katjuusa: Mullakin synarela rupes aiheuttaan oireita vasta vähän myöhemmin ja silloinkin vain mielialoissa. Mä oli kanssa edellisellä kerralla kunnon flunssassa ja ihan hyvin Synarela silti imeytyi.

Maanataina olis ultra missä katotaan kuinka munikset on lähtenyt kasvamaan. Välillä on ihan positiivinen oli ja välillä olen ihan varma ettei siellä ole kuin pari. Saa nyt sitten nähdä kuinka ämmän käy.

Mä kanssa pystyn pelaamaan työaikojen kanssa lähes miten päin hyvänsä ja se on kyllä helpotus. Ainoa ongelma on se, että nyt olisi ihan tajuttomasti hommia ja jos joutuu jäämään sairaslomalle niin hoppu tulee. Hommat on saatava tiettyyn päivämäärään mennessä tehtyä eli sitten menee ylitöiksi. Positiivista on tietysti se etten ehdi murehtimaan mahdollista raskautta ja kyttäämään oireita ihan niin paljoa.

 
tietämätön
Hei kaikille!

Meillä alkaa olla jännät ajat itse kullakin. Sumuttelua ym. Joku oli menossa jo tänään ultraan. Itselläni on eka ultra keskiviikkona. Mukava kun päästään tässä hommassa eteenpäin. =)

Joku on maininnu töistä poisolemisesta tai työaikojen järjestelemisestä hoitojen aikana. Mua itseä harmittaa se, että kun olen menossa ultraan ja kerroin sen osastonhoitajalle, niin hän ajatteli selvästi vain ja ainoastaan työpaikan etuja... Hän ei onneksi sen enempää kysellyt mitään, mutta sanoi kuitenkin että ennen lääkäriaikaa pitää tulla töihin, samoin sitten kun tutkimukset on tehty. Vaikka mulle on luvattu sairaslomatodistus käynnistä. Meinasi ottaa päästä, mutta minkäs teet. Ajellaan sitten eri suuntaan töihin, ja sitten vajaa pari tuntia ultraa varten toiseen suuntaan ja iltapäivällä toisin päin. Ei mitään järkeä mutta ei ole vara sanoa vastaankaan kun sijainen olen...

Mutta kuitenkin mukava kun alkaa jotain tapahtua. Harvoin olen muuten ollut yhtä mielissäni menkkojen alkamisesta kuin nyt, kun tiesi että se johtaa johonkin... =)

Kaikille tsemppiä jännäykseen ja onnea matkaan! =) =)
 
Emmu
Heippa,
meillä alkaa nyt toinen yrittämiskierros ICSIä. Tänään alkoi menkat ja lyhyen kaavan mukaan mennään. Tarkkaa punkiopäivää en vielä tiedä mutta se selvinnee varmasti pian.Viime kierrossa oli ensimmäinen yritys (toista lasta siis yritetään) mutta se jouuduttiin keskeyttämään liian pienen lääkitysmäärän vuoksi, ei siis ollut tehonnut noihin munasoluihin. Elikkäs, minulle tämä puuha on jo aika tuttua mutta silti jokainen pettymys tulee aina pahempana kuin edellinen. Lääkkeenä mulla on yhtäaikaa sekä Menopur että Gonal-F piikit.
Mutta palaillaan kertomaan kuulumisia!

Tsemppiä!
 
Heippa kaikille. Uutena täällä kirjoittelen, mukava lueskella kohtalotovereiden viestejä.

Ensimmäinen IVF menossa. Punktio tehtiin tänään aamulla, tuloksena 6 munasolua. Punktio oli odottamaani helpompi. Synarelan aiheuttamat sivuoireet koin pahemmiksi kuin itse punktion. Luget alkavat sitten huomenna, kun biologi soittaa iltapäivällä tiedon, onko hedelmöitys onnistunut. Eli alkionsiirtopäivä minulla keskiviikkona. Jos kaikki menee ok, minulle siirretään 2 alkioita.
Tässäpä sitten vain odotellaan mitä tuleman pitää.

Tsemppiä ja onnea kaikille kohtalotovereilleni!!!
 
Nennuliini
Minulla oli viime ke:na ultra, jossa näkyi vaivaiset 2 munista. :( Jotenkin arvasin, ettei siellä kovin montaa ole. Sain Menopur-pistoksen Gonalin lisäksi. Viikonloppuna piti pistää myös Orgalutran (=jarru), jossa on todella tylsä piikki. Se on aika ikävä pistettävä, mutta kyllä sen kestää! :) Tänään oli aamulla ultra, ja oli sinne tullut lisää muniksia, mutta ovat niin pieniä, etteivät ehdi niiden kahden mukaan.

Jos tämä olisi ensimmäinen hoitoyritys, niin keskeytettäisiin munisten vähyyden vuoksi, mutta kun niitä ei ekalla kerrallakaan enempää ollut, niin keskiviikkona sitten nuo pari (tai kolme) punktoidaan. IIIIIKS!!
Koska muniksia vain 2, niin siirto on jo to:na, jos hedelmöittyvät. Näin nopea siirto taas tuon vähyyden vuoksi eli valintaa ei voi juurikaan tehdä.
Toivottavasti Siisami sinulle tulee nyt enemmän muniksia! Minulle niitä ei taideta hormonien isoista annoksista huolimatta enempää saada.

Jos tämä hoito ei tuota toivottua lopputulosta, niin seuraavalla kerralla tehdään varmaan lääkkeetön IVF. Sehän tehtdään teistä jollekin, mutta nimeä en nyt muista :snotty: , kun en sitä voi mistään luntata.

Mutta keskiviikkona siis punktioon ja torstaina toivottavasti siirtoon. Taaskaan en muista, mutta jollakin muullakin oli myös tällä viikolla punktio. Tsemppiä sinullekin! :heart: Ja kaikille muillekin tässä pinossa oleville. Tehdään tästä nyt kunnon plussapino! :heart: :heart:

Terkuin,
Nennuliini
 
Hei,

Minä en kuulu tähän pinoon ollenkaan, mutta kun täällä on Nennuliini ja Siisami jotka olivat tammikuussa samassa pinossa minun kans niin käyn välillä kurkkimassa miten heidän hoidot etenee.

Toivotan oikein tuhannesti Onnea Siisamille ja Nennuliinille punktioon ja kaikille muillekin hoidoissa oleville vaiheisiinne!!! :heart: :heart: :heart: :heart:


Aurinkoista ja iloista kevättä kaikille!!

Liinu
 
Hei!
Olen seuraillut tätä palstaa myös jonkin aikaa ja nyt rohkaistun mukaan.
Ikää minulla ja miehelläni 37 ja todellista yritystä vasta noin kaksi vuotta takana, työ on ajanut lapsien edelle.
Syynä onkin ikä ja itsekkyys, tai miten tuota nyt kommentoisi...

1. IVF tehty joulukuussa 2006, ei saatu mitään pakkaseen. 4kpl kerättiin ja 3 hedelmöittyi, joista yksi siirrettiin.

Nyt aloittelen Synarela-sumutuksen lyhyen kaavan mukaan, Gonal-F 400iu kerralla (Ensi viikolla katsotaan otetaanko Menopur-pistos mukaan) keräys viikolla 16

Ongelmana on kohonnut Fst, eli vaste lääkkeisiin on heikko ja siksi korkeat annokset.

Lääkärini sanoi, että Gonal ja Menopur vaikuttavat hieman eri tavalla follikkelien kasvuun, jos oikein tarkkoja ollaan.

 
Nennuliini: Toivotaan nyt, että punktio ja hedelmöitys kuitenkin onnistuisi. Eihän sitä kuitenkaan tarvita kuin yksi ainoa siihen tärppiin jos on hyvä tuuri matkassa. Tule sitten heti kertomaan kuinka meni...

Tänään tosissaan oli mulla ultra ja ei niitä muniksia nyt mullakaan niin järin kauheesti ole. Seitsemän kappaletta löytyi ja niistäkin ainakin yksi oli jo niin iso, että pasahtaa ennen punktiota itsestään. Torstaina olis uusi ultra ja ilmeisesti ensi tiistaina punktio. Täytyy toivoa, että nää loput osaisi kasvaa sopivasti ettei käy vielä lisää katoa.

Vatsaa turvottaa kuitenkin ihan reippaasti ja farkut painaa...
 
Huomenta kaikille!

Täällä selvitty punktiosta ja siirrosta, nyt mahassa köllöttää pieni kyytiläinen, testipäivä on 17.4.. pitkältä tuntuu aika odotella..
Minulle tehtiin siirto heti punktiosta seuraavana päivänä kun munasolu oli hedelmöittynyt, eli sitä ei sen enempää viljelty, laadultaan solu oli 1, tuki lääkkeeksi sain luget ja zumenonia tai jotain sinne päin.. Nyt vain piinaillaan.
 
Nennuliini
Anuskille, mukava kuulla, että punktio + siirto meni hyvin! Kuulostaa se kyytiläinen ihanalle! Toivottavasti minäkin saan sellaisen mukaani torstaina. :)

Meillähän mennään myös samalla tavalla, että siirto on seuraavana päivänä, jos on hedelmöittynyt. Kiva, että muillekin tehdään näin, etten ole ainoa.

Terkuin,
Nennuliini :heart:
 
katjuusa
Kiitos Siisami Synarelainfosta. Toiveita siis on, että flunssaisena ja oireettomanakin se olisi tehonnut. Toivottavasti sulla jäljellä olevat kuusi munista pyysvät 'järjissään' :) Laatu on onneksi niin paljon tärkeämpää kuin määrä!!!

Siilis: Vilkutuksia sulle :wave: , mitä kuuluu? Sinä ilmeisesti ylläpidät tuota listaa, niin voitko ystävällisesti minut sinne lisätä: Eli 1. IVF, pitkä kaava, punktio vko 17 ja TAYS.

ON: Tänään alkoi kunnon vuoto ja ensi viikolla vasta ultraan, jolloin piikitykset alkavat. Gonalilla mennään, annostusta en vielä tiedä. Eli nyt vielä pitää suihkutella viikon verran ja toivoa että jarru oikeasti toimii.

Jaksamisia kaikille ja piinispinnaa niille, joilla se ihana kyytiläinen on jo matkassa! :flower:
 
Hei kaikki!

Meillä on tilanne nyt se, että lopetimme hoidot kesken. Omasta vapaasta tahdostamme. Söin primolut-kuurin loppuun, mutta piikityksiä emme aloittaneet.

Päätös oli VAIKEA. Ja raskas. Mutta OIKEA! Ja teimme päätöksen, koska rakastamme toisiamme enemmän kuin haavettamme saada lapsi. Tarkoitan, että olemme eläneet liian hektistä elämää viime aikoina kuuntelematta toisiamme tai kuuntelematta itseämme. Ja tämän kaiken keskellä olemme alkaneet voida aika huonosti - sekä yhdessä, että mieheni yksin. Haluamme siis saada parisuhteen kuntoon kunnolla ennen hoitojen aloittamista. Mahdollisen tulevan lapsen paras koti on vanhempien onnellinen avioliitto.

Kyllä taas pala tuli kurkkuun, kun oli vihdoin voimia tulla tänne kirjoittelemaan teille. Luin tietenkin samalla teidän kuulumisianne. Mutta silti olen varma siitä, että tämä oli meille oikea päätös. Vaikeimmat päätöksethän ovat usein niitä parhaita, kuten sanotaan. Aiomme ottaa yhteistä lomaa. Ja puhua hoidoista sitten kun siltä tuntuu. Palaamme Taysiin sitten vahvempina ja valmiimpina YHDESSÄ :)

Toivotan teille jokaiselle HURRRRRRRRRRRRRRJAN paljon onnea ja jaksamista ja parisuhteen huoltoa hoitoihin! Käyn varmasti silloin tällöin lukemassa kuulumisianne :)

Ainiin. Ja koska se lista huhtikuulaisistahan oli mun päivitettävänä, niin olisiko joku niin ystävällinen ja aktiivinen, että käyttäisi copy-pastea ja siirtäisi listan omiin nimiinsä ja päivitettäväksi. Kiitos paljon!
 
Moiksis kaikille :flower:

Ny sitten alkoi pääsiäsipiinat. Aamulla tehtiin 2 alkion siirto. 6:sta munasolusta 5 hedelmöittyi, 2 jäi pakkaseen. Olen tosi onnellinen tuosta tuloksesta. Eli ensimmäinen IVF:hän tämä on. Eipä tässä nyt muuta voi kun pistää kädet ristiin ja antaa luonnon hoitaa tehtävänsä.. oli se sitten kohdallamme onnistunut tai epäonnistunut.

Muuten Tiksu, olen kanssasi samanikäinen. Myös meillä lapsen teko on jäänyt.. elämän keskellä tähän hetkeen. Kun lapsenteko tuli ajankohtaiseksi, ei se sitten luonnollisesti onnistunutkaan. Onneksi on niin ammattitaitoisia auttajia saatavilla.

Nyt sitten vain piinaillaan.. tsemppiä kaikille kohtalotovereilleni ja jaksamista ja onnea niihin valitsemiinne ratkaisuihin, joita ikinä sitten teettekään.
 
Voi Siilis, Mä voin hyvin kuvitella miltä susta ja miehestäs on tuntunut. Me päätettiin painaa tää hoito läpi mutta yhtä hyvin oltaisi voitu päätyä samaan ratkaisuun kuin tekin. Jos nyt ei tärppää tulee meilläkin ainakin kesän yli taukoa hoidoissa. Voimia teille kummallekkin, jotta saatte parisuhteen takaisin oikeisiin uomiin :hug: Päätös on varmasti ollut vaikea.

Kuinkas Nennuliinin punktio meni? Mä pidän peukkuja edelleen...

Uskotteko jos mä sanon, että mä en tiedä muistinko mä aamulla ottaa Synarelan :headwall: :headwall: Kuinka sen voi unohtaa \|O

Tai siis mä en ole varma olenko mä unohtanut. Rastia en ole laittanut paketin kylkeen mutta se nyt ei todista vielä mitään. Ei kertakaikkiaan minkäänlaista mielikuvaa asiasta. Muistan miettineeni suihkeen ottamista kun pesin hampaita mutta en muista otinko vai en... :headwall:

Huomenna aamulla on ultra eli siinähän sen sitten näkee onko jotain mennyt pieleen. Eikö toi Synarela estä munasoluja irtoamasta liian aikaisin?

Nykästä lainatakseni: Ehkä otin, ehkä en :headwall:
 
Heippa kaikille!

Tuntuu, että on piiitkä aika kun olen viimeksi käynyt täällä kirjoittelemassa! Siilikselle oikein paljon voimia parisuhteeseen ja toivotaan, että suhteenne vain voimistuu! Päätöksenne oli varmasti vaikea. Mutta oikein paljon onnea tulevaisuuteen!!

Oikein pajon tsemppiä teille, jotka olette jo saaneet kyytiläisen mukaan ja päässeet piinailemaan. Mie jännitän kovasti teijän puolesta. Perästä tullaan toivottavasti...vielä on hermoilu päiviä edessä meikäläisellä....

Punktioihin onnea ja Siisamille huomiseen ultraan (eikös se huomen ole?). Ja tottakai kaikille tsemppiä!!!!

Toivo

 
Jaahas, Ultra takana...

Kuusi munasolua siellä nyt kölli ja niistäkin kolme oli niin isoja että voi olla etteivät punktioon kestä. Saa nähdä kuinka tässä vielä käy. Lääkäri sanoi, että jos mä olen sen sumun unohtanut ottaa niin hormoonihuippu ajoittuu tälle illalle tai huomiselle. Toisinsanoen voi olla, että kaikki munasolut irtoo ennen tiistaita. Sitten voikin lähtee vetään itselleen narua kaulaan :headwall: No ei nyt tosissaan muttas kyllä se kyrsii jos mä nyt itse sörssin tän hoidon.

Huomenna ja lauantaina vielä piikitetään gonalia ja sunnuntaina klo 21 irrotuspiikki. Mites Mailla menee, eikös sulla ollut punktio kanssa ensi viikolla ja jollain muullakin vielä oli??

Menikö Nennuliinilla punktio pieleen kun ei ole mitään kuulunut? Toivotaan parasta :heart:
 
Nennuliini
Iltaa kaikille! :)

Nyt [/b]Siisami voi lopettaa peukutuksen, ovat jo varmaan kovin väsyneet. :p
Kävin jo kirjoittelemassa tänne, mutta tuuli katkaisi sähköt ja sitten olikin 3 tunnin (iltapäivä)päikkäreiden vuoro.

Tällä suunnalla kaikki niin hyvin kuin punktion ja siirron jälkeen voi olla. Suupielet on välillä korvissa =) ja välillä iskee huoli, mitenhän tässä käy. :eek:

Eilen oli tosiaan punktio ja 3 munista saatiin. Lääkäri oli enemmän kuin tyytyväinen tuohon saaliseen ja niin mekin, kun viime viikolla tosiaan saalis näytti jäävän kahteen. Näin jo ruudulta punktion aikana, miltä ne näyttää ja pieniähän ne on. Punktio meni ok ja särkylääkettäkään en tarvinnut ottaa enää kotona kuin varmuuden vuoksi vain yöksi. Pääsin siis varmaan tosi vähällä kivulla.

Tänä aamuna ei meinannut oikein aamupala maistua, kun odoteltiin klinikalta soittoa, onko hedelmöittymistä tapahtunut. Vähän ennen kahdeksaa soittivat, että 2 niistä 3:sta on hedelmöittynyt. =) Siis ajelemaan klinikalle päin. Näyttivät taas ruudulta, miltä ne alkiot näyttää ja sulosiahan ne on. Niistä yksi saatiin mukaamme ja toinen meni pakkaseen. Limis oli hieman ohut ja eilen jo sain 2 estrogeenilaastaria mahaan ja tänään vielä kolmannenkin. Ne vaihdetaan joka toinen päivä. Luget aloitin myös eilen annoksella 3 x 2 kpl. Tosi onnellisina lähdettiin, vaikkei vielä uskallakaan hirveesti toivoa tuon limiksen takia. Mutta raskauksia on alkanut kuulemma ohuemmallakin limakalvolla. On vähän puulla päähän lyöty olo, että sielläkö se salamatkustaja on nyt mukana, josta voi tulla ikioma vauveli! :heart: Testipäivä on 21.4.

Kaikki siis hyvin ja meni suunnitellun mukaan, vaikka epäilin todella, niinköhän siirtoon asti päästään. Nyt onkin vain jäljellä se isoin asia, jonka pitäisi toteutua, mutta sen näkee parin viikon päästä. :)

Siilikselle jaksamista ja onnea suhteen hoitoon! Kyllähän se kuitenkin niin on, että suhteen pitää olla kunnossa ensin ja sitten on lapsen vuoro. Jatkatte sitten hoitoja, kun aika on sille valmis. :hug:

Hemulille jaksamista piinaviikkoihin. Milloin sulla testipäivä?

Voi
Siisami, mun pitää alkaa sulle nyt peukuttaa, että munasolut kestäisivät tiistaihin asti! :heart: Saisit sinäkin mukaan salaisen matkustajan. :hug:

Nyt hyvää pääsiäistä kaikille ja luultavasti palaan vasta ensi viikolla tänne palstalle, kun tulee pääsiäisvieraita, niin ei voi oikein koneella notkua ja jättää vieraita yksin! :LOL:

Jaksamista kaikille hoidoissa ja suhteen hoidossa! :heart:

Terkuin,
Nennuliini
 
Nennuliini
Anteeksi pinolaiset! Tulipahan sotkuisen näköinen viesti äskeisestä. Nuo boldaukset ei ihan menneet kohdilleen niin kuin piti.
Ensi kerralla paremmalla tuurilla..

T,
Nennuliini
 
Vois kaiketi päivittää omiakin kuulumisia eikä vain käydä lueskelemassa muiden omia.

Mulla oli viimenen ultra eilen ennen tiistain punkiota. Hyvältä näytti kuulemma. Folliet oli aikasta isoja, joten puregon annosta pienennettiin. Mahtavasti kuitenkin onnistuin sitten illalla homman sössimään eli pistin vanhasta muistista entisen annoksen, mikä oli nyt sitten tuplasti sen mitä piti pistää. Yritin vielä illalla soitella osastolle, jos sieltä olis joku osannu kertoa, mitä tehdä. Eilen päivystäjällä oli kuitenkin niin kiire, ettei ehtiny mun asiaan tarttumaan, mutta lupasivat tämän päivän kierron jälkeen soitella, mitä tehdä. Aivan uskomatonta, miten sitä voikaan itse kämmätä niin selviä asioita. :headwall: Harmittaa tosi rankasti, jos folliet nyt kasvaa liian suuriks mun omien piikitysmokien takia. Tiistaihin on vielä iäisyys....

Oon sen verran uus tällä palstalla, etten saa millään painettua mieleen nimimerkkejä ja hoitoja.... :ashamed: Kovasti tsemppiä hoidot kesken jättäneelle pariskunnalle (Siilis?) - päätös varmasti sattu, mutta vaikeimmat päätökset on yleensä niitä oikeita. Pitkiä hermoja ja jaksamista piinailijoille (Nennuliini & kumppanit ?) - aika voi välillä kulua todella hitaasti. Toivottavasti sitkeä odotus palkitaan.
 
Pippuri: Kyllä sitä vain kummasti voi kämmäillä tässäkin asiassa. Mua tosin helpotti etten mä ole ainut (mä siis unohdin ottaa synarelan) :ashamed: Ihan käsittämätöntä kyllä kuinka sitä tässäkin onnistuu mutta ihmisiähän me vaan ollaan.

Nyt vaan molemmat toivotaan, että selvittiin pelkällä säikähdyksellä.

Mullakin on tiistaina punktio ja nyt jo pikkaisen rupee jännittämään.

Hauskaa pääsiäistä kaikille :heart:
 
Heissan kaikille!

Minä jäin miettimään tuota kohdun limakalvon paksuutta kun minulla se oli n.9 mm ja ilmeisesti sain sen zumenonin lääkkeeksi juuri sen takia, että limakalvo vielä siirron jälkeen paksuuntuisi..?

Paljonko sinulla Nennuliili/tai muilla joille jo siis siirto tehty limakalvon paksuus oli..?!?

Aurinkoisin pääsiäisterveisin,
Anuski
 

Yhteistyössä