ja lapsi se vaan karjuu

Kohta hajoaa tältä äiti-ihmiseltä pää |O Tuo meidän lapsi, kohta 5kk vanha, on hankala tapaus. Kitinää riittää, tuntuu, että missään ei ole ole hyvä, ei lattialla, ei sylissä, ei sitterissä, ei kantoliinassa. Sylistä koettaa pungeta pois, kantoliinasta karata, lattialla tai sitterissä oleminen saa lapsen hermostumaan. Nukkumaan käyminen on yhtä tuskaa, joka kerta pitää karjua vähintään varttitunti, ennen kuin voi käydä nukkumaan. Yleensä kuitenkin itketään enemmän kuin se vartti ja aika usein itku menee hysteeriseksi. Välillä oli jo helpompaa, mutta taas on tämä viikko mennyt äksytessä. Missä se ihana vauva-aika luuraa?! :headwall: Onhan meillä hyviäkin hetkiä, mutta niistä ei osaa niin täysillä nauttia, kun koko ajan pelottaa, että milloin vauva alkaa taas karjua... Neuvolassa sanottiin alussa, että kyllä se siitä helpottaa, kun tulee kolme kuukautta täyteen. Sitten, kun ei helpottanut, niin "jotkut lapset nyt vaan on vähän temperamenttisia, kyllä se siitä helpottaa, kun tulee puolivuotta ikää". Ha. Entäs jos ei helpotakaan? Terkkari on muutenkin kiinnostuneempi lässyttämään lapselle kuin kuuntelemaan sitä, että minulta ja mieheltä alkaa voimat ehtyä. Prkl, olisi mennyt töihin lastentarhaan, jos niin tykkää lasten kanssa illistellä, neuvolan hoitajan ensisijainen tarkoitus on neuvoa vanhempia, ei seurustella vauvan kanssa!

Minä en nyt kaipaa tähän yhtään kommenttia siitä, että kaikki lapset on yhtä hankalia ja että olen itse hemmoteltu kakara. Minulla on ihan tarpeeksi väsynyt ja pa*kamutsi olo jo valmiiksi. Koska väkisinkin tässä alkaa tulla ajatus, että teen jotain totaalisen väärin, kun tämä on tämmöistä :/
 
vieras
*rutistus*
Tuo on KAMALAA!!! Minä tiedän (terveisin koliikkivauvojen ja temperamenttisten kirkujien kanssa monta vuotta elänyt äiti)!!

Mulla ei nyt ole valitettavasti muuta avun tynkää tarjolla kuin ehdotus, että otatte lomaa tuosta työstä (eli huutajan hoidosta). Toivottavasti hän ei ole enää tissivauva, silloin irtautuminen on miljoona kertaa helpompaa. Ja minä sanon, että huutaminen ei lopu - se muuttuu. Meillä tuollainen iltakarjuminen jne. on lopetellut vähitellen kolmen vuoden lähestyessä lapsilla.

Eli parasta on kerätä jostain voimavaroja ja koittaa vaan sopeutua tähän tilanteeseen. Lomaa siis suositellen. :)
 
vieras
Yksi mun nuoremmista sisaruksista oli tuollainen. Ja helpottihan se...heti ala-asteiässä. Karjumistapa vain vähän kehittyi iän myötä. Hirveä jääräpää luonteeltaan, vaikkakin muuten kiltti. Lohduttavaa on, että teini-ikä meni aika helposti ja ihan järkevä ja peräti rauhallinen aikuinen tuosta tuli, eikä karju enää ollenkaan. Mitä nyt vähän joskus äksyy, kun on yhä jääräpää:)

Kannattaa tietty selvittää noi allergiat, ettei ole jotain tuollaista syytä.
 
:hug: Voimia! Kummallinen terkkari sulla tosiaan, kun ei sun ja miehen kuulumisista välitä... Auttasko, jos vaihtaisit toiselle? Jos ainakin tukea saisit tilanteeseen ja ehkä neuvojakin tilanteen rauhottamiseks. Entä saatko lasta hoitoon välillä, että saat hengähtää?

Mulla ei tollasesta lapsesta ole kokemusta, kun poika kiukkuaa ja on vaativa vaan hetkittäin. En siis oikein osaa muuta neuvoa. Toivotaan, että pian helpottaa. :hug:
 
ml
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Ettei vaan ois paha olla? allergiaa??
Maito, vilja ja kananmuna on testattu, ei ole allergiaa.
Testattu itse vai allergia kokeilla? kokeet eivät aina näytä vaikka allergia olisikin... pitänee altistaa ruoka-aineille ja pitää ruoka päiväkirjaa!
 
ml
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Ettei vaan ois paha olla? allergiaa??
Maito, vilja ja kananmuna on testattu, ei ole allergiaa.
Testattu itse vai allergia kokeilla? kokeet eivät aina näytä vaikka allergia olisikin... pitänee altistaa ruoka-aineille ja pitää ruoka päiväkirjaa!
 
ml
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Ettei vaan ois paha olla? allergiaa??
Maito, vilja ja kananmuna on testattu, ei ole allergiaa.
Testattu itse vai allergia kokeilla? kokeet eivät aina näytä vaikka allergia olisikin... pitänee altistaa ruoka-aineille ja pitää ruoka päiväkirjaa!
 
Maidottomalla dietillä olin, ei hyötyä. Lääkärin mukaan ei pitäisi olla allergiaa, temperamentin piikkiin laittoi kiljumisen :/ sanoi, että ei kannata rajoittaa omaa ruokavaliota. En tiedä sitten, että kannattaisiko koettaa viljatonta ja kananmnatonta ruokavaliota sittenkin.
 
ml
Älä viljatonta kokeile (ei suositella-allergia ja astmaliitto), mut munatonta suosittelen kokeilemaan! itse olin maidottomalla ja munattomalla ja vältin näitä mansikka, tomaatti yms. -vauva oli paljon rauhallisempi :)
 
:hug: Ihan kuulostaa tutulta...kuin meidän neiti, nyt 5v. ei oo allergioita tms. vaan kärsimätön ja vaativa luonne. Vähän alkoi helpottaa siinä vaiheessa kun alkoi ite päästä liikkeelle, koko ajan ei tarvinut olla viihdyttämässä. Mutta edelleen osaa kitistä :whistle: heti synnyttyään huusi suoraa huutoa, kaikki totesivat puhelimessakin kun soiteltiin sukulaisille että on aika äänekäs lapsi. No joo. Mutta mitään koliikkia tms. ei ollut, kun se kitinä loppui kunhan vaan neiti sai jatkuvasti juttelua, viihdytystä, jotain mielenkiintoista. Sama jatkuu edelleen. Vauhtia riittää myös.
 
Ninni
Jos neuvolastanne löytyy selväjärkinen neuvolapsykologi, kannattaa pistäytyä siellä juttelemassa omasta jaksamisesta. Parhaimmillaan ovat mahtavan käytännönläheisiä tyyppejä, joilla on kokemusta ja näkemystä niin lasten kuin vanhempienkin arjesta. Ja lapsen voi jättää siksi aikaa kotiin.
 

Yhteistyössä