Jätänkö 3-vuotiaan yksin??

Pitäis sitten lähteä puolen tunnin päästä neuvolaan ja naapurin poika on vaan kylässä ja isä kävi äsken pojalleen ulkona sanomassa että he lähtevät asioilla ja käski olla meillä sen aikaa, mulle ei puhunut mitään :eek:
Enhän minä voi tuota jättää yksin kun se ei kotiinkaan pääse, vaikka usein yksinkin pyöräilee iltakaudet, mutta nyt tuntuu että se on mun vastuulla. Mitä sinä tekisit??
 
Jaiks.

Onko siina ketaan aikuista jota voit pyytaa katsomaan lapsen peraan? Selittaisit tilanteen. Sitten kun lapsen isa palailee, puhutte hanen kanssaan, ettei noin voi tehda.

Mukaankaan en uskaltaisi ottaa sinne neuvolaan. :/
 
Jos puhelinnumero tiedossa soittaisin. Muuten laittaisin lapun heidän oveensa. Todella ajattelematonta käytöstä vanhemmilta kun eivät sulta kysyneet voiko jättää. 3 vuotiasta yksin pihalle kumminkaan voi jättää haahuilemaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:26 yks kirjoitti:
Siis sanoko se lapsi sulle et isä sano niin, vai kuulitko säkin sen?
En minä tiennyt asiasta mitään, menin pyytämään oman poikani hiekkikseltä sisälle syömään kun kohta lähdetään ja sanoin naapurin pojalle että hänenkin pitää mennä kotiin, niin vastaus oli, en minä voi kun isä sanoi että he lähtevät asioille...ja tosiaan auito on poissa, eli lähtihän ne. Itse en jutellut mitään isän kanssa, vaihtelin just vauvalle vaippoja kun näin että kävi tuossa ulkona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:26 yks kirjoitti:
Siis sanoko se lapsi sulle et isä sano niin, vai kuulitko säkin sen?
En minä tiennyt asiasta mitään, menin pyytämään oman poikani hiekkikseltä sisälle syömään kun kohta lähdetään ja sanoin naapurin pojalle että hänenkin pitää mennä kotiin, niin vastaus oli, en minä voi kun isä sanoi että he lähtevät asioille...ja tosiaan auito on poissa, eli lähtihän ne. Itse en jutellut mitään isän kanssa, vaihtelin just vauvalle vaippoja kun näin että kävi tuossa ulkona.
Jospa poika käsitti väärin, ja siellä kotona on äiti tai joku. Käy rinkauta ovikelloa, ja katso tilanne.
Hankalaa muuten... mutta mie varmaan koittaisin saada vanhempia puhelimella kiinni, jos ketään ei ole kotona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:26 yks kirjoitti:
Siis sanoko se lapsi sulle et isä sano niin, vai kuulitko säkin sen?
En minä tiennyt asiasta mitään, menin pyytämään oman poikani hiekkikseltä sisälle syömään kun kohta lähdetään ja sanoin naapurin pojalle että hänenkin pitää mennä kotiin, niin vastaus oli, en minä voi kun isä sanoi että he lähtevät asioille...ja tosiaan auito on poissa, eli lähtihän ne. Itse en jutellut mitään isän kanssa, vaihtelin just vauvalle vaippoja kun näin että kävi tuossa ulkona.
No just... Jos et mitenkään heitä kiinni saa, jätä lappu heille ja lapsi mukaan neuvolaan... Ja pari valittua sanaa kun tulet takaisin :whistle: eihän muut vanhemmat voi noin kuvitella että kyllä noi naapurit meidän lasten perään katsoo, ei niillä varmaan mitään hommaa ole :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:34 Kuikka kirjoitti:
Neuvola-aika neljältä iltapäivällä? :/ Eikös neuvola mene kiinni silloin?
Ei mene kun viideltä. Siis mitä hittoa minä nyt sitä valehtelisin \|O
Ei ne ole kotona, kävin katsomassa, voi että mulla suututtaa.
Pakko se on vaan perua. Eihän ne tietenkään ajattele että minä en vois vaan jättää heidän lastaan pihalle, kun omia lapsia on jo kahdeksan, ettei niistä niin tarvi huolehtia ja onhan niillä se korkeimman varjelus aina mukana mikä meidän lapsilta puuttuu. Sori purkaus mutta...SUUTUTTAA!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:39 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:34 Kuikka kirjoitti:
Neuvola-aika neljältä iltapäivällä? :/ Eikös neuvola mene kiinni silloin?
Ei mene kun viideltä. Siis mitä hittoa minä nyt sitä valehtelisin \|O
Ei ne ole kotona, kävin katsomassa, voi että mulla suututtaa.
Pakko se on vaan perua. Eihän ne tietenkään ajattele että minä en vois vaan jättää heidän lastaan pihalle, kun omia lapsia on jo kahdeksan, ettei niistä niin tarvi huolehtia ja onhan niillä se korkeimman varjelus aina mukana mikä meidän lapsilta puuttuu. Sori purkaus mutta...SUUTUTTAA!!!!!
Ei kai siinä auta kun perua. Ei siinä naapurissa ois muita, jotka vois katsoa sitä poikaa?
 
Vau
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:34 Kuikka kirjoitti:
Neuvola-aika neljältä iltapäivällä? :/ Eikös neuvola mene kiinni silloin?
Itse olen käynyt monta kertaa 4:n jälkeen neuvolassa kuin muut ajat eivät ole sopineet kyllä ne joustaa aikojen suhteen.
Itse asiaan: Jättäisin lapun oveen ja ottaisin pojan mukaan ja kotiin tultua sanoisin isälle et seuraavan kerran kyselee et sopiiko jättää heidän lapsensa teidän hoiviin.
 
ompa ihme toimintaa. käy kuitenki soittaa sitä naapurin ovikelloa, jos siellä on kuitenkin äiti kotona. muussa tapauksessa sun on otettava se lapsi mukaan ja sit kun tulet anna lapsen vanhempien kuulla kunniansa, ei tuollalailla voi toimia, että jättää lapsen noin vain toisen vastuulle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:35 Rakkapanuu kirjoitti:
Ompas omituista porukkaa. Jätti lapsen tavallaan sun vastuulle vaikka eivät edes viitsineet asiasta sulle mitään mainita. Aika vastuutonta!
minustakin. kyllä hyviin tapoihin kuuluu kysästä,että voiko katsoa perään. :\|
 
GRR
selvä lapsen heitteillejättö!! en vois kuvitellakaan, että jättäsin ton ikäsen yksin pihalle, vaikka ois kymmenen naapurinakkaa vahtimassa... heillä kun on vastuu vain omista lapsistaan. mietipä, jos naapurin ukko tekee susta ilmotuksen, jos otat pojan mukaan (kidnappaus) - hohhoijaa! ei se lapsi oo sun vastuulla - jättäsin pihalle muiden lasten/aikuisten kanssa ja lähtisin asioilleni. ja rippisaarna naapurille, kun seuraavan kerran näyttäytyy! :kieh:
 

Yhteistyössä