Jippii, enää ei tartte ite vatkata kermaa ja rahkaa sekaisin, sitä saa nyt purkista!

  • Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26013945:
väärin. Ne tekee sen alusta asti, vie ehkä sen 20 min tehä manna tai riisipuuro. Ja tiedän koska olen ollut töissä näissä paikoissa.

Todella noloa...
Et sitten varmaan ole itse ikinä tehnyt riisipuuroa, kerta kuvittelet sen valmistuvan 20 minuutissa...
Tai no, kyllähän niistä riisihiutaleista sen puuron keittää tuossakin ajassa, mutta en kyllä silloin puhuisi riisipuurosta, on se vaan niin oudon ja pahanmakuista.
Ja tuskimpa vanhukset, jotka ovat oikeaan riisiryyneistä tehtyyn puuroon tottuneet, mielellään sitä söisi.

Valmis riisipuuro on hyvää, näppärää syötävää silloin kun ei syystä tai toisesta ole mahdollisuutta tehdä oikeaa riisipuuroa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26013945:
väärin. Ne tekee sen alusta asti, vie ehkä sen 20 min tehä manna tai riisipuuro. Ja tiedän koska olen ollut töissä näissä paikoissa.

Todella noloa...
Hei, mä haluun tietää miten tehdään riisipuuro 20 minuutissa?? Mun puuroriisi pussin kyljessä puhutaan noin tunnista - vai ootko sä ite kasvattanut sen riisin ja siksi se tulee nopeemmin?
 
"essi"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;26013690:
Mille ylijäämälle? Siis rahka ja kermakin säilyy avattuna muutamia päiviä jos päiväystä jäljellä. Ja mä käytän esim keittoihin, kastikkeisiin ( joita teen harvoin ) patoihin... ei siis tartte heittää hukkaan.
Siis onko sulla oikeesti noin vaikeeta sisäistää mitä kirjoitetaan?
Jos haluaa vain YHDEN annoksen syödä kermarahkaa, EIKÄ KÄYTÄ kermaa saati rahkaa muussa ruuanlaitossa IKINÄ, niin mitä sille ylijäämälle sitten tekis?
Katsos kaikki ei tee niinkuin sinä!
 
laiskuri
Maistoin eilen kermarahkaa ja siitä tuli suosikkini välittömästi. Pakkaus on hyvän kokoinen, helppo sekä kohtuuhintainen (vissiin 0,75€ tms.). En todellakaan jaksa alkaa vaahdottamaan kermaa erikseen, kamala sotku- ja toisaalta, ajatuskin "raa'an" kerman lisäämisestä rahkaan ei ole kauhean houkutteleva. Ja tosiaan, mitä sillä lopulla 1,25dl tekee? Ei meillä syödä kastikkeita edes viikottain enkä saa talouden ainoana rahkansyöjänä kermaa kulumaan tarpeeksi nopeasti. Ja kuten joku muukin sanoi, vähemmän jätettä tuosta tulee + soveltuu myös evääksi. Koska sokeria on mitätön määrä, myös karppaukseen erittäin oiva tuote.

Minua ei yhtään haittaa se, että koko ajan keksitään arkea helpottamaan erilaisia tuotteita. Valmiiksi kuutioitua makkaraa tai munaseosta en sentään vielä osta, mutta mm. perunasipulisekoitus on todella hyvä keksintö ja samoin erilaiset pakastekasvikset (sipuli, paprikamix, kruunusekoitus..). :) Entäs sitten, jos se ei olekaan niin itsetehtyä alusta loppuun? Juustoraastetta ostan mielelläni jos sitä tarvitsen, kyllä se raastaminen sen verran sotkee + on tylsää puuhaa.
 

Yhteistyössä