Jippii, enää ei tartte ite vatkata kermaa ja rahkaa sekaisin, sitä saa nyt purkista!

  • Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"hop"
MÄ löydän yhden eron siivutetun kinkun ja siivutetun juuston välillä. Veikkaan, että valmiiksi siivutettu kinkku on alkujaan tullut markkinoille sillä varjolla, että se on markkinoitu "riittoisaksi ja edulliseksi." Mä en ainakaan saa omalla veitselläni vuollen 200g kinkkukönttiä jaettua niin moneksi siivuksi, kuin mitä on 200g leikkelepaketissa. Juuston saan helposti siivutettua itsekin ja ohuemmiksi kuin valmiit viipaleet. Valmisjuustosiivut ovat ylipäätään vähän reilun kokoisiksi mitoitettuja ja sehän on taas ainoastaan kauppiaan ja tuottajan etu. Harva viitsii sipaista palasta siivunlaidasta pois laittaakseen sen seuraavalle leivälle.
 
Marsmars
[QUOTE="hop";26012399]MÄ löydän yhden eron siivutetun kinkun ja siivutetun juuston välillä. Veikkaan, että valmiiksi siivutettu kinkku on alkujaan tullut markkinoille sillä varjolla, että se on markkinoitu "riittoisaksi ja edulliseksi." Mä en ainakaan saa omalla veitselläni vuollen 200g kinkkukönttiä jaettua niin moneksi siivuksi, kuin mitä on 200g leikkelepaketissa. Juuston saan helposti siivutettua itsekin ja ohuemmiksi kuin valmiit viipaleet. Valmisjuustosiivut ovat ylipäätään vähän reilun kokoisiksi mitoitettuja ja sehän on taas ainoastaan kauppiaan ja tuottajan etu. Harva viitsii sipaista palasta siivunlaidasta pois laittaakseen sen seuraavalle leivälle.[/QUOTE]

Totta. Valmisjuustot itse asiassa on usein jopa liian suuria.
 
Jonna_Äiti harmaana
No sen kyllä (valitettavasti) huomaa! Ja arvasinkin jo. Siis että karppaat. Käytöksesi on tässä ketjussa nimittäin toteuttanut juuri sellaista "valaistuksen" kokeneen, mielipiteet sokeasti imitoivan karppaajan stereotyyppiä.

Huom.: stereotyyppi. Ymmärrän kyllä että valtaosa osaa paremmin.

Mutta jotta en vahingossa saisi tästä karppitappelua, poistun paikalta. :D (Mulla ei siis ole yhtään mitään sellaista karppaamista vastaan, jossa ei heittäydytä neuroottisiksi eikä aleta kutsua ravintoa paskaksi.)
et saa tappelu aikaiseksi koska mä en ole kiihkoilija ;)

Jaa mikä käytös? En ole käyttäynyt ns. huonosti tässä ketjussa. Tässä ei nimittäin mennä henkilöihin käsiksi vaan ruokaan.
 
Marsmars
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26012664:
et saa tappelu aikaiseksi koska mä en ole kiihkoilija ;)

Jaa mikä käytös? En ole käyttäynyt ns. huonosti tässä ketjussa. Tässä ei nimittäin mennä henkilöihin käsiksi vaan ruokaan.
No oho.

Minähän juuri alleviivasin sitä, etten todella tahdo tästä riitaa - yhtään kenenkään välille. Eikä minulla tosiaan ole mitään karppaamista vastaan. Ei minulla myöskään ole mitään sinua tai ketään muutakaan vastaan henkilönä, mielestäni en ole niin edes vihjannut.

Vierastan vain ruoan kutsumista paskaksi ja hysterisoivaa suhtautumista lisäaineisiin. Niin siis sitä "käytöstä" tarkoitin: noita sanavalintoja ja sitä, miten tulit täysin viattomaan kommenttiini "keuhkoamaan" piilolisäaineista ja margariinin valmistusprosessista ym.

Se oli vain jossain vaiheessa (aikoja sitten) palstalla tyypillistä: että karppaajat kuvittelivat keksineensä lisäainetiedostavuuden ja viljelivät ruokaa halventavia nimityksiä. Siihen viittasin.
 
Jonna_Äiti harmaana
No oho.

Minähän juuri alleviivasin sitä, etten todella tahdo tästä riitaa - yhtään kenenkään välille. Eikä minulla tosiaan ole mitään karppaamista vastaan. Ei minulla myöskään ole mitään sinua tai ketään muutakaan vastaan henkilönä, mielestäni en ole niin edes vihjannut.

Vierastan vain ruoan kutsumista paskaksi ja hysterisoivaa suhtautumista lisäaineisiin. Niin siis sitä "käytöstä" tarkoitin: noita sanavalintoja ja sitä, miten tulit täysin viattomaan kommenttiini "keuhkoamaan" piilolisäaineista ja margariinin valmistusprosessista ym.

Se oli vain jossain vaiheessa (aikoja sitten) palstalla tyypillistä: että karppaajat kuvittelivat keksineensä lisäainetiedostavuuden ja viljelivät ruokaa halventavia nimityksiä. Siihen viittasin.
no höpöhöpö. Mä en jaksa enää käydä karppaus.infossa koska en jaksa sitä tappelua ja uhoomista.
Jos siellä on yksikin järkevä ihminen, vakkarit haukkuu hänet maanrakoon.

Anteeksi jos mun puoli-huolimattomasti kirjoitettu kommentti aiheutti närää, ei ollut tarkoitus. Netissä on juurikin se vaara että tulee väärinymmärretyksi.
 
"Misty"
Mä olen varmaan ostanut noita kaikkia täällä haukuttuja ruokatarvikkeita... :) Mutta mun filosofia onkin, et en mä pyykkejäkään enkä astioita käsin pese, kun siihen on kehitetty koneetkin, joten en mä mitään juustoa rupea viipaloimaankaan, kun sen kerran voi ostaa valmiinakin. Saman filosofian takia me varmaan syödään niin usein ulkonakin... :)
 
Just näin Suomen telkkaria katsoessa mainoksen tuosta kermarahkasta ja oikein herkuttelin ajatuksella. Mua ei ainakaan innosta alkaa vatkaamaan kermoja pelkästään itselle, sotkea astioita ja miettiä missä säilytän niitä loppuja. Eli todennäköisesti mun ensi syksyn herkku on valmis kermarahka ja pakastemarjat!
 
Jonna_Äiti harmaana
Just näin Suomen telkkaria katsoessa mainoksen tuosta kermarahkasta ja oikein herkuttelin ajatuksella. Mua ei ainakaan innosta alkaa vatkaamaan kermoja pelkästään itselle, sotkea astioita ja miettiä missä säilytän niitä loppuja. Eli todennäköisesti mun ensi syksyn herkku on valmis kermarahka ja pakastemarjat!
mutku se on niin helppoa tehdä itsekin! mitä tarkoitat, missä säilyttää loppuja? Mä ainakin teen vain sen verran ku tarvii! Ja ainoastaan yksi astia siinä sotkeutuu ja se on helppo tiskata!!!

"tuntee sieluntuskaa"
 
"essi"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26012929:
mutku se on niin helppoa tehdä itsekin! mitä tarkoitat, missä säilyttää loppuja? Mä ainakin teen vain sen verran ku tarvii! Ja ainoastaan yksi astia siinä sotkeutuu ja se on helppo tiskata!!!

"tuntee sieluntuskaa"
Miten ihmeessä sä saat vatkattua niin pienen määrän kermaa, mitä tarvii yhden ihmisen kermarahka-annokseen? Mulla ei ainakaan onnistu.
ja mitä ihmettä sitten tekee sillä lopulla kermalla ja rahkalla, jolle ei ole käyttöä, koska haluan vain yhden annoksen?
ja edelleen, oletkos kokeillut vatkata käyttämällä vain yhtä kättä? Tai oletkos siivoillut jälkiä, kun joku on moista yrittänyt, ja apuvälineet on livenneet?
siihen tarkoitukseen kermarahka on aivan passeli.
 
Jonna_Äiti harmaana
[QUOTE="essi";26012980]Miten ihmeessä sä saat vatkattua niin pienen määrän kermaa, mitä tarvii yhden ihmisen kermarahka-annokseen? Mulla ei ainakaan onnistu.
ja mitä ihmettä sitten tekee sillä lopulla kermalla ja rahkalla, jolle ei ole käyttöä, koska haluan vain yhden annoksen?
ja edelleen, oletkos kokeillut vatkata käyttämällä vain yhtä kättä? Tai oletkos siivoillut jälkiä, kun joku on moista yrittänyt, ja apuvälineet on livenneet?
siihen tarkoitukseen kermarahka on aivan passeli.[/QUOTE]

No, mä saan tehtyä "vain yhdelle". Ja aina sitä kermaa ei edes tarvi vaahdottaa vaan sekoittaa sellaisenaan esim rahkaan tai turkkilaiseen.
 
"essi"
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26012989:
No, mä saan tehtyä "vain yhdelle". Ja aina sitä kermaa ei edes tarvi vaahdottaa vaan sekoittaa sellaisenaan esim rahkaan tai turkkilaiseen.
mitä sä teet sille ylijäämälle, jos ei ole käyttöä ruuanlaitossa, ja tosiaan haluat vain yhden annoksen sitä rahkaa?

Sä et nyt vaan pysty myöntämään, että toi on joillekin ihan ok sekoitus. Ja kuten joku mainitsi, ei ole niin paljon pakkausmateriaalia, kuin erikseen ostetussa kermassa ja rahkassa.
Vaikka sä kokisit sen teon kuinka helppona tahansa.
Musta on esim ihan helppo leikata leipää, en silti hekottele ja väheksy niitä, jotka ostaa leipänsä siivutettuna.
 
keitot teen
[QUOTE="vieras";26011642]Ei jessus mitä uusavuttomuutta! Ostat perunat ja sipulit valmiiksi pilkottuina? No kukin tyylillään..[/QUOTE]

aina valmiista pussista lisään vain haluamani eli makkaran, liha, jauhelihan, nakin

ostan niitä isoja keittojuurekisa missä on peruna mukana. Maksaa Prismassa 1.87e Tuohon hintaan en viitsi erikseen kantaa perunoita ym juurekia kotia ja alkaa nitä vielä pikkomaan. Eikä se olisi ihan hulunhommaakin kaiken lisäksi :D
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Mdöhäv;26009695:
Ja miten nää valmiskastikkeet on yhtään sen helpompia? Esim currykastike? Lisää vain maito ja vatkaa hyvin, samassa ajassa oot heittänyt pannulle rasvan, jauhot, maidon ja curryn.
mökkioloissa tai telttaretkellä myö s käteviä käyttää, kokeile. Telttailesskain voi syödä oikeata ruokaa eikä van sitä perinteistä grillattua makkaraa
 
ok
[QUOTE="vieras";26011632]Mitä järkee niitä on käyttää, normaalisti riisin keittämiseen menee sama aika ja mun mielestä ainakin se kattila tarvii joka tapauksessa pestä, keitti riisit pussissa tai ilman. Tämmöiset "keksinnöt" vaan lisää pakkausjätettä, mitä muutoinkin normi elämässä tulee ihan kauheita määriä.[/QUOTE]

Mun veli käytti niitä koska olivat helppoja. Vettä kattilaan jonkin verran, levylle. Ei tarvi olla niin tarkkana, että saako vetistä tai kuivaa riisiä. Teki se kuitenkin parasta kanakastiketta mitä olen syönyt, sen riisin päälle.

Jätteestä samaa mieltä, mutta aika pieni haitta, jos riisiä ei jatkuvasti syö.

En mä nyt tajua miksi se jotakuta naurattaa, jos joku valitsee sen riisipaketin, jossa riisit on pussissa. Syitä voi olla monia.
 
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26011433:
Jonna_Äiti! Kerrotko, mikä noissa ainesosissa on huonoa? Siis käsittääkseni tarkoitat, että on? Siis mikä, miksi?


Onhan se toki siinä mielessä kurjaa, että joku tekee kaiken alusta loppuun itse, pilkkoo, vatkaa, kärtsää. Ja sitten kaikki ei tulekaan hattua nostamaan, että "oletpa ahkera" vaan kysyykin, että miksi, jos voi päästä helpommallakin.
 

Yhteistyössä