Johan mennee hankalaksi tuo tulevan eskarilaisen haku...

Meillä ollut nyt muutaman päivän samanlainen tilanne. Mä oon venyttäny kuopuksen päikkäreitä, mut tänäänkin poika oli jo sit ihan yliväsynyt, kun vihdoin nukkumaan pääsi. ONNEKSI nuo molemmat aloittaa hoidossa ens kuun alussa :saint:
 
poikia3
laitat lapset päikyille rattaisiin vähän ennen kuin lähdette hakemaan veljeä eskarista, käytte vaikka kävelyllä ennen ja sit nukutaan.
mä oon ongelma päivänä laittanut lapsen taksilla, ja päiväkodissa on tiedetty tämä, otettu vastaan. 600 metrin vuoksi tommoista ei kyllä viitsisi tehdä.
asuisiko joku lähellä, joka voisi välillä tuoda myös sinun lapsesi?
 
No himputti - tilanne siis meilläpäin se, että kotihoidossa olevat laitetaan tuonne koulun eskariin ja hoitoa tarvitsevat ympätään enempi vähempi menestyksekkäästi pk:iin. Ja iltapäivähoito ei kuulu sitten eskarilaisille vaan näille 1-2- luokkalaisille.

Ja mitä tuohon kolmevuotiaaseen tulee...niin herää todellakin törkeen aikaisin aamulla ja on kaiken lisäksi erittäin huono yönukkuja, ts. levoton sielu unissakävelemisineen, joten kaipaa/tarvitsee nuita päikkäreitään. Ja ei jaksa vielä olla hereillä ilman päikkyjä, koska nukahtaa sitten aivan sopimattomiin aikoihin vaikka istualteen kesken puuhastelun - näin on käynyt...mikä sitten puolestaan aiheutti sen, että yöunillemeno siirtyi...juu ei, ei toimi.
 
kolme lasta
Sen verran vielä tuohon ip-hoitoon puuttuen, että jos teillä on sama sääntö kuin täälläkin (Espoo) että kuntalisä menee, jos isompi lapsi on hoidossa, niin kannattaa miettiä sitäkin. Itse edelleen suosittelisin tuplarattaita.
 
meillä
meillä ainakin on eskarissa iltapäivä kerho johon jää ne eskarilaiset joiden vanhemmat ovat töissä ja sieltä pitää hakea klo 16. pois. sinne saa myös mennä ekaluokkalaiset ja tokaluokkalaiset. iltapäiväkerho siellä eskarin tiloissa on maksullinen.
 
hmm
Laitat 3-vuotiaan vähä aiemmin nukkumaan ja herätät jotai kymmentä vaille 13, eihän 600m matkaan niin kauaa mene.
Sä nyt taidat tehdä asioista vaikeampia ku ne onkaan..
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
meillä ainakin on eskarissa iltapäivä kerho johon jää ne eskarilaiset joiden vanhemmat ovat töissä ja sieltä pitää hakea klo 16. pois. sinne saa myös mennä ekaluokkalaiset ja tokaluokkalaiset. iltapäiväkerho siellä eskarin tiloissa on maksullinen.
niin ja saa siis muutkin mennä kuin vaan työssä käyvien lapset mutta lasku tulee.
 
Tuplarattaat...juu, ei poika niihin taivu enää mitenkään, on kasvanut niistä yli...

Ja ei, Jellonainen, enhän minä nyt millään hoksannut silloin keväällä tätä asiaa eskaripaikkaa hakiessani :ashamed: ...en mitä ilmeisimmin todellakaan ole se laatikon terävin veitsi :D .

Samalta suunnalta ois kyllä liikenteessä eräs toinen äiti oman eskarilaisensa kanssa....mutta...hänelläkin aivan precis sama tilanne pähkäilyn alla kuin minulla.....
 
kiulukka
Njoo, eskarilainen kuuluu koululain piiriin, joten jos vanhemmat haluaa, ja eskarissa katsotaan että lapsi on kykeneväinen itse kävelemään kotiin, niin ei sitä muikään kunta voi kieltää!!
 
v
No mä hommaisin ne tuplarattaat tai muuttaisin rytmiä. mä kuljetin eskarilaista + kahta kerholaista (3 ja 5v) vauvan kans parin kilsan matkan joka päivä (kerholaiset 3x vko) syksyn, talven ja kevään. Kyllähän se välillä tökki, mutta asennetta peliin, niin hyvin menee :)
 
Ei lähettyvillä ole ketään muuta eskarilaista, et voisitte vuorotella hakumatkaa? Olitki tuossa yllä jo vastannu. Mitä jos sopisitte vuoro päivät millon haette. Sit niinä toisina päivinä 3v:n päikkäreitä on vain vähän myöhäistettävä
 
Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Ei lähettyvillä ole ketään muuta eskarilaista, et voisitte vuorotella hakumatkaa? Olitki tuossa yllä jo vastannu. Mitä jos sopisitte vuoro päivät millon haette. Sit niinä toisina päivinä 3v:n päikkäreitä on vain vähän myöhäistettävä
Tämän toisen lähinaapurin äidin kanssa ollaan yhdessä pähkäilty asiaa ja alustavasti ollaankin löysästi sovittu jonkinmuotoisesta vuorottelusta nuissa eskarilaistemme hakemisissa - yhdessä kun samassa veneessä olemme :). Ja näillä nykyisillä tiedoillamme tältä suunnalta ei muita eskarilaisia olis menossa, tosin asia varmistuu kyllä hyvinkin pian ;).

Juu, uusi arki kyllä näyttää kasvonsa ja kuvionsa hyvinkin pian, voihan siinä tämä kolmevuotiaskin yllättää kasvamalla ulos päikkäreistään - mene ja tiedä :)...sitä vaan on ainakin meikäläisellä tapana ennakoida ja osin hiukan huolestuakin tilanteista ennen parempaa tietoa :ashamed: ....
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Meillä on ihan sama tilanne. Tyttö vajaa 2v ja isoveli aloitti eskarissa. Tytön päikkäreiden aloitus myöhästyy tunnilla, kun haetaan veli. Tänäänkin itki puoliunessa sängyllä "kukkuun kukkuun" eli nukkuun halusi. Kyllä säälitti. Yrität nyt vaan totuttaan myöhäsempään rytmiin pikkuhiljaa.

siis mitä ihmettä valitatte??? ostakaa päiväkodista parituntia lisä aikaa!!!
Kyllä sitä lisäaikaa kuule on, mutten todellakaan aina pidä poikaa siellä täyttä päivää, jos olen itse kotona.
ja pisät sitten toisen lapsesi väkisin hereillä? kannattaa vaikka miettiä mikä on oikeasti lapsen hyväksi! yleensähän ne ulkoilee sen parituntia siellä eskarissa iltapäivällä. ja toinen saa nukkua kotona rauhassa. pidemmän päälle teille tulee olemaan raskasta jos väkisin pidät toista hereillä...
Juu näin se on pakko tehdä. Emmä nyt ajatellukaan jatkaa pitkään tätä tällä rytmillä.
 
vieras
meillä kans pienemmät 3v ja 1½ ja tietenkin just päikkäreillä klo 12.30. Meillä matkaa 2 km eskariin eli rattailla en lähdetä edestakasi käveleen, varsinkaan talvella. Mä laitan pienemmät nukkumaan hieman myöhemmin eli hieman yli puolen yhden ei tarvi sit kesken unien herätellä.
Täällä eskari 8.30-12.30
 

Yhteistyössä