Johan mennee hankalaksi tuo tulevan eskarilaisen haku...

...tai sitten mä ite oon vaan niin tampio, etten jaksa hoksata :D , kävis kyllä sekin.

Mutta siis onkelmanahan on se, että poika pitäs hakee eskarista pois klo 13. Ok, mutta meidän kaksi nuorimmaista vetelee silloin päikkäreitä. Joo, nuorin nukkuu niitä ulkona rattaissaan, joten hänen kanssaan ei oletettavasti ihan heti pukkaa hankaluutta mutta sitten tämä kolme vuotias...enhän mä junnua voi jättää yksin sänkyynsä nukkumaan!!

Juu, ei ole saatavilla pika- apuja mistään taholta, joten...lopetanko pojalta päikkärit siihen paikkaan :eek: ?! Poika on kyllä puolen päivän aikaan aivan kuittinaatti, ja usein ehtii itsekin pyytämään päikkäreille menemistä ja nukahtaakin sukkelasti...ja ei tod. jaksa olla ilman päikkäreitä, sekin kun on tullut testatuksi, kiitos aikaisten aamuherätyksiensä :kieh: .

Mitäs tekisit?! Pojalta pois päikyt vai mikä systeemi?!

No entäs kun sitten syksymmällä/talvella pukkaa kökkökeliä - taivaalta sataa kaatamalla tai pakkaset paukkuu - tai yksikin nuoremmista on kipeenä kuumeessa...mites haen?! Kuumeinen mukaan noutoreissulle? Sänkyynsä nukahtanut nuorimmainen kylmästi hereille ja autoon hakemaan eskarilaista?! Mitä? Miten?

Vai onko tää nyt ollenkaan niin vaikee kuvio kuin minä sen itse nään :ashamed: ?
 
bud
Meillä on ihan sama tilanne. Tyttö vajaa 2v ja isoveli aloitti eskarissa. Tytön päikkäreiden aloitus myöhästyy tunnilla, kun haetaan veli. Tänäänkin itki puoliunessa sängyllä "kukkuun kukkuun" eli nukkuun halusi. Kyllä säälitti. Yrität nyt vaan totuttaan myöhäsempään rytmiin pikkuhiljaa.
 
+
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Meillä on ihan sama tilanne. Tyttö vajaa 2v ja isoveli aloitti eskarissa. Tytön päikkäreiden aloitus myöhästyy tunnilla, kun haetaan veli. Tänäänkin itki puoliunessa sängyllä "kukkuun kukkuun" eli nukkuun halusi. Kyllä säälitti. Yrität nyt vaan totuttaan myöhäsempään rytmiin pikkuhiljaa.

siis mitä ihmettä valitatte??? ostakaa päiväkodista parituntia lisä aikaa!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
...tai sitten mä ite oon vaan niin tampio, etten jaksa hoksata :D , kävis kyllä sekin.

Mutta siis onkelmanahan on se, että poika pitäs hakee eskarista pois klo 13. Ok, mutta meidän kaksi nuorimmaista vetelee silloin päikkäreitä. Joo, nuorin nukkuu niitä ulkona rattaissaan, joten hänen kanssaan ei oletettavasti ihan heti pukkaa hankaluutta mutta sitten tämä kolme vuotias...enhän mä junnua voi jättää yksin sänkyynsä nukkumaan!!

Juu, ei ole saatavilla pika- apuja mistään taholta, joten...lopetanko pojalta päikkärit siihen paikkaan :eek: ?! Poika on kyllä puolen päivän aikaan aivan kuittinaatti, ja usein ehtii itsekin pyytämään päikkäreille menemistä ja nukahtaakin sukkelasti...ja ei tod. jaksa olla ilman päikkäreitä, sekin kun on tullut testatuksi, kiitos aikaisten aamuherätyksiensä :kieh: .

Mitäs tekisit?! Pojalta pois päikyt vai mikä systeemi?!

No entäs kun sitten syksymmällä/talvella pukkaa kökkökeliä - taivaalta sataa kaatamalla tai pakkaset paukkuu - tai yksikin nuoremmista on kipeenä kuumeessa...mites haen?! Kuumeinen mukaan noutoreissulle? Sänkyynsä nukahtanut nuorimmainen kylmästi hereille ja autoon hakemaan eskarilaista?! Mitä? Miten?

Vai onko tää nyt ollenkaan niin vaikee kuvio kuin minä sen itse nään :ashamed: ?
Ite mietin tuota viime syksynä kun meidän poika aloitti ekaluokan ja sain p.skaa niskaani täältä ja huuteluita provoksi....mulla oli sillon 2v ja 6kk ikäiset pikkuiset kotona.
Onko matka eskariin pitkä?voisko antaa kulkea yksin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bella:
Minkälainen matka teiltä eskariin on? Olisilo TÄYSIN POISSULJETTU, että eskari tulee yksin kotiin?
Toi matkahan on aivan naurettavan lyhyt, joku 600m, mutku...eivät päästä eskarilaista kulkemaan matkaa yksin, täällä semmonen meininki ja se tässä nyt meinaa liriksi kuviot heittääkin...
 
hmm
Nii tai aikaistat päikkäreitä? Jos kerran aikasten herää aamullaki. ja jos joku lapsista kovinki kipeä niin sillon ei varmaan ihan pakko ole sitä eskarilaistakaan esikouluun edes viedä?
Sulla jos sulla kuites on auto niin eihän se niin paha oo?
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Meillä on ihan sama tilanne. Tyttö vajaa 2v ja isoveli aloitti eskarissa. Tytön päikkäreiden aloitus myöhästyy tunnilla, kun haetaan veli. Tänäänkin itki puoliunessa sängyllä "kukkuun kukkuun" eli nukkuun halusi. Kyllä säälitti. Yrität nyt vaan totuttaan myöhäsempään rytmiin pikkuhiljaa.

siis mitä ihmettä valitatte??? ostakaa päiväkodista parituntia lisä aikaa!!!
Kyllä sitä lisäaikaa kuule on, mutten todellakaan aina pidä poikaa siellä täyttä päivää, jos olen itse kotona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
miksi et osta päiväkodista paritunitia istä aikaa eli haet vaikka 15,30?
siis osta parituntia lisä aikaa?
Kun poika on koulun eskarissa....
Eikö siellä siis ole ollenkaan päivähoitoa?
Kyllä meillä lapsi on koulun eskarissa ja ihan koko päivän, kun me vanhemmat olemme töissä. Vien lapsen eskarille 8:00. 9:00 heillä alkaa eskari ja kestää sen 4h. Haen lapsen kotiin 16:30. Ihan niin kuin päiväkotiaikoinakin. Vain paikka on eri.
 
kolme lasta
Meillä oli vastaava tilanne kun esikoinen oli seurakunnan kerhossa. Homma hoitui tuplarattailla; vauva ja kolmevuotias nukkuivat siinä. Joskus kun en jaksanut lähteä tuplilla liikkeelle, otin tavalliset vaunut ja Mandukan. 3v. käveli alkumatan ja loppumatkasta pistin selkään, sinne nukahti. Ja äiti sai kunnon kuntoilun kaupan päälle :)
 
vieras
Meillä oli sama tilanne. Eskarilainen piti hakea yhdeltä ja kotona oli 8kk kaksoset, 2-v ja 3-v. Oli lysti talvi. Matkaa onneksi vain puoli kilsaa. Tuplarattaat, seisomateline, pulkka tai pyörä mukana.

Se onnistuu kyllä, mutta vaatii pikkusen asennetta. :D
 
vieras
Joissain kunnissa on tämä mahdollisuus:

Esiopetukseen osallistuvan oppilaan huoltaja voi myös anoa lapselleen maksullista taksikuljetusta esikouluun, ja kuljetus voidaan tapauskohtaisesti myöntää, mikäli taksireitti on jo olemassa ja taksissa on tilaa. Kuljetuksesta peritään opetuslautakunnan hyväksymä korvaus. Kuljetusta haetaan kuljetusmaksusitoumuslomakkeella.
 
+
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Meillä on ihan sama tilanne. Tyttö vajaa 2v ja isoveli aloitti eskarissa. Tytön päikkäreiden aloitus myöhästyy tunnilla, kun haetaan veli. Tänäänkin itki puoliunessa sängyllä "kukkuun kukkuun" eli nukkuun halusi. Kyllä säälitti. Yrität nyt vaan totuttaan myöhäsempään rytmiin pikkuhiljaa.

siis mitä ihmettä valitatte??? ostakaa päiväkodista parituntia lisä aikaa!!!
Kyllä sitä lisäaikaa kuule on, mutten todellakaan aina pidä poikaa siellä täyttä päivää, jos olen itse kotona.
ja pisät sitten toisen lapsesi väkisin hereillä? kannattaa vaikka miettiä mikä on oikeasti lapsen hyväksi! yleensähän ne ulkoilee sen parituntia siellä eskarissa iltapäivällä. ja toinen saa nukkua kotona rauhassa. pidemmän päälle teille tulee olemaan raskasta jos väkisin pidät toista hereillä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä lapsi on koulun eskarissa ja ihan koko päivän, kun me vanhemmat olemme töissä. Vien lapsen eskarille 8:00. 9:00 heillä alkaa eskari ja kestää sen 4h. Haen lapsen kotiin 16:30. Ihan niin kuin päiväkotiaikoinakin. Vain paikka on eri.
Niin meilläkin on päivähoito järjestetty siinä koululla. Mutta kaikkialla ei kai sitten ole. Enkä nyt halua olla ilkeä, ap, mutta eikö tuo asia tullut mieleen jo keväällä eskaripaikkaa haettaessa? Olisit voinut laittaa lapsen sellaiseen eskariin, jossa saa myös päivähoitoa.
 

Yhteistyössä