Jokaisella lapsella tulisi olla oikeus

Koska jokaisella lapsella on oikeus uskoa Taivaalliseen Isään. Uskon, että jokainen maailman lapsi syntyy kristittynä ja toivoisin, että heillä olisi myös mahdollisuus säilyttää uskonsa elämänsä loppuun saakka. Mutta siihen tarvitaan opetusta Jeesuksesta.
Jokaisella on myös oikeus olla uskomatta ja elää ilman kristinuskon tuputusta.
 
  • Tykkää
Reactions: A-H ja Dongxi
"Neith"
Venäjällä on paljon ihania esimerkkejä siitä kuin lastenleirillä uskoontulleet lapset ovat evankelioineet perheitään ja lopulta koko perhe on tullut uskoon! Tätä lisää meillekin!
miksi?
jos mun lapsi syystä taikka toisesta jossain kohti elämässään tulisi uskoon, niin siitä huolimatta että se mun lapsi onkin aina niin se ei siitä kyseisestä asiasta kotona puhuisi
usko on jokaisen oma henk. koht asia, eli sitä ei tarvitse suureen ääneen maailmalle kuuluttaa, ketään siitä valistaa tai ketään yrittää käännyttää.
silloin kun uskonnosta saa voimaa, rohkeutta ja lohtua elämän synkkiin ja vähemmän synkkiin hetkiin niin se toimii hyvin, koskee siis kaikkia uskontoja, mutta koska uskontoja on monia, ja vielä niitäkin jotka eivät usko mihinkään niin ketään ei pidä altistaa minkäänlaiselle käännytys toiminnalle.. varsinkaan lapsia
 
minnee
[QUOTE="Neith";26943813]miksi?
jos mun lapsi syystä taikka toisesta jossain kohti elämässään tulisi uskoon, niin siitä huolimatta että se mun lapsi onkin aina niin se ei siitä kyseisestä asiasta kotona puhuisi
usko on jokaisen oma henk. koht asia, eli sitä ei tarvitse suureen ääneen maailmalle kuuluttaa, ketään siitä valistaa tai ketään yrittää käännyttää.
silloin kun uskonnosta saa voimaa, rohkeutta ja lohtua elämän synkkiin ja vähemmän synkkiin hetkiin niin se toimii hyvin, koskee siis kaikkia uskontoja, mutta koska uskontoja on monia, ja vielä niitäkin jotka eivät usko mihinkään niin ketään ei pidä altistaa minkäänlaiselle käännytys toiminnalle.. varsinkaan lapsia[/QUOTE]

Juuri näin. :) Paitsi mielestäni saa toki omasta uskostaan puhua niin kauan kun muistaa, että se on OMA usko, että puhuu vain itsestään ja omasta kokemuksestaan.
 
Koska jokaisella lapsella on oikeus uskoa Taivaalliseen Isään. Uskon, että jokainen maailman lapsi syntyy kristittynä ja toivoisin, että heillä olisi myös mahdollisuus säilyttää uskonsa elämänsä loppuun saakka. Mutta siihen tarvitaan opetusta Jeesuksesta.
Niin, eli sulla ei ollut mitään perustelua haluamisellesi, toisin sanoen.

Tuolla perusteella voitaisiin vaatia samaa, mutta palvonnan kohteena olisikin vaikkapa Buddha, Allah tai Saatana.

Jokaisella on oikeus uskoa niin kuin itse uskoo, onneksi ei ole tuollaista tuputusta käytäntönä kuten sinä haluaisit. :)
 
Jokaasella on oikeus uskonnonvapauteen. Ap:n ajatukset viittaa aivopesuun ja siihen, että ei saa valita mitä itte haluaa vaan pitää haluta samaa ku ap.

Mun lapseni on ollu seurakunnan kerhos ja mukana yhteiskristillisis tapahtumis eikä likkaa kyllä uskonnon asiat kiinnosta. En oo pakottanu mihinkää suuntaan.
 
Tuohon nyt on aika vaikea vastata kun en tiedä mikä kenenkäkin mielestä on asiallista. :D Mutta aika kauan kirjoittelin harmaana ennen kuin rekisteröidyin.
No kiitos tästä vastauksesta.

Olet oikeassa, mutta pohdiskeluuni kuului nimenomaan mielestäni harmaana (pahvi-nimimerkillä). Se siis ehkäpä olit sinä.

Ja tämä fanaattisuus tässä ketjussa on aika kaukana asiallisesta. Lapsille mainostaminenkin on kiellettyä - laki on luonteeltaan lastensuojelullinen - mutta leikkipuistoihin pitäisi mennä lapsille julistamaan?
 
Pitäisi saada enemmän ei-uskovaisten perheiden lapsia seurakuntien lapsityöjuttuihin mukaan, lisäksi myös mm. katuevankeliointia voisi suunnata enemmän lapsiin. :) Leikkipuistoihin lasten kanssa leikkimään ja evankelioimaan.
Tää on just ikävää, että tyrkytetään. Mä luulen, että jokainen joka on uskonnosta kiinnostunut löytää sinne kirkkoon ihan ominkin avuin. Vähän sama kuin puhelinmyynti: ärsyttää ihan helvetisti, ja joka ikisen lehden tai liittymän jonka haluan tilata, pystyn ihan oma-aloitteisesti sitten hankkimaan.

En kuulu kirkkoon ja lapset ovat ET-tunneilla, kuten minä ja veljenikin lapsina. Olen lukennut filosofiaa ja maailmanuskontoja laajana sivuaineena, ja on todella virkistävää lukea kirjoja, joissa maailmankuvaa ei aina peilata kristinuskoon ja verrata kaikkea siihen näkövinkkeliin. Uskomatona on se, että uskovaiset eivät koskaan tajua sitä, että muiden jumalat ovat niille muille aivan yhtä totta kuin heidänkin jumalansa heille itselleen. ja silti joka uskonnossa painotetaan, että ei saisi pitää muita jumalia: se jos joku on sen sarviveikon metkuja, joka saa ihmiset tappamaan toisiaan asian tiimoilta. (En kyllä valitettavasti usko siihenkään, siis saatanaan)

Meidän lapset saa tapakasvatusta, joka on luterilaista. Siis ihan koulujen arkipäivässä. Itse en ole koskaan lukenut raamattua, pidän vähän erilaisista kirjoista. Silti minulle on selvää, etten tapa tai varasta esimerkiksi. Eikä se ole minkään jumalan ansiota. Vanhin poika sanoi joku aika sitten, että haluaa rippikouluun, koska haluaa sinne leirille ja sitten tietysti sukulaisilta moporahat. Sanoin että sopii oikein hyvin, tuleehan se vanhemmille halvemmaksi. Se jeesusteluosuus ei oikein kiinnosta, mutta hän kuulemma aikoo lusia ne oppitunnit, koska rippilahjaksi saa ihan mukavasti usein rahaa. Että näin uskovainen lapsi meillä on.
 
Viimeksi muokattu:
....
Olen myös sitä mieltä, että esim. muslimilapset samoille uskontotunneille kristittyjen kanssa, opiskelemaan kristinuskoa. :)
pitäs käännyttää muslimit siinä samalla. Mun mielestä on paljon yleissivistävämpää ja avarakatseisempaa opettaa lapsille eri uskontoja, kuin junnata yhdessä ja samassa. Onneksi nykyään nuoret tuntuvat olevan hyvinkin sivistyneitä tämän asian kohdalla ja omaavat asiasta erinomaisia mielipiteitä.
Ikävää että jonkun mielestä uskonnon tarkoitus on eristää ihmiset muusta maailmasta.
 
"mamma"
oppia tuntemaan Jeesus.

Pitäisi saada tähän maahan tunnustukselliset (kristinoppi)uskontotunnit takaisin, ja niin että jokainen oppilas näihin osallistuisi.

Pitäisi saada hengellisten työntekijöiden pitämät aamunavaukset takaisin kaikkiin kouluihin.

Päiväkodeissa pitäisi opettaa Jeesuksesta jokaiselle lapselle. :)

On niin väärin se, että vanhemmat voivat estää lapsiaan tutustumasta Jeesukseen. Surullista. :(
Minusta on erittäin surullinen se ajatus että lapset pitäisi pienestä asti aivopestä johonkin tiettyyn uskontoon tai muuhun ajatusmaailmaan. Erittäin surullista on myös se että joku vielä tänä päivänä uskovat että jokainen ei voi löytää omaa tietänsä sitten kun on siihen valmis. Mitään ei pidä valmiina syöttää vaan antaa kaikki mahdollisuudet ja kannustaa tutustumaan asioihin itse.
Tässä tietoyhteiskunnassa ei luulisi sen olevan vaikeaa löytää tietoa siitä mikä kiinnostaa.
 
Jos joku tulee leikkipuistossa evankeliumia levittämään mun lapsille, niin saattaapi saada hiekkaa silmiinsä, joukossa ehkä jokunen pikkukivikin, jos ei kaunista poistumiskäskyä usko :snotty:

Lapsilta on hiekan heittäminen kielletty, minulta ei.
 

Yhteistyössä