Jopa puolet Espoon koululaisista mamuja :D

  • Viestiketjun aloittaja Ihana monikulttuurisuus =)
  • Ensimmäinen viesti
Ihana monikulttuurisuus =)
Rasistiset suomalaiset eivät halua panna lapsiaan samaan kouluun. Ihmekös tuo. Opetuksesta ei tule mitään kun mamuskidit eivät osaa suomea ja mamujengit kiusaavat välkällä.
 
dfdfdfdf
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdfdf:
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
Missä on sellainen koulu missä ei ole yhtään mamua?
 
jooh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdfdf:
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
Missä on sellainen koulu missä ei ole yhtään mamua?
Öh... varmaan jossain maalla, ryteiköissä missä on pienet sisäpiirit ja kaikki tuntee kaikki
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jooh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdfdf:
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
Missä on sellainen koulu missä ei ole yhtään mamua?
Öh... varmaan jossain maalla, ryteiköissä missä on pienet sisäpiirit ja kaikki tuntee kaikki
Turvallinen paikka lapsen elää ja kasvaa =)
 
Täällä kun aina peräänkuulutetaan että pitää tehdä vain sen verran lapsia kun kykenee elättämään niin silloinhan mamut ei juuri saisi lisääntyä. Mutta ne ne vasta lisääntyvätkin kuin kanit joten voitte olla aivan varma että kohta useassakin koulussa on pääosin mamuja.
Milloin ne muuten lakkaa olemasta mamuja? Siis kuinka monta sukupolvea pitää olla syntynyt Suomessa että ovat sitten ihan suomalaisia.
Kieli olisi heidän kyllä parempi opetella jotta edes osa työllistyisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Täällä kun aina peräänkuulutetaan että pitää tehdä vain sen verran lapsia kun kykenee elättämään niin silloinhan mamut ei juuri saisi lisääntyä. Mutta ne ne vasta lisääntyvätkin kuin kanit joten voitte olla aivan varma että kohta useassakin koulussa on pääosin mamuja.
Milloin ne muuten lakkaa olemasta mamuja? Siis kuinka monta sukupolvea pitää olla syntynyt Suomessa että ovat sitten ihan suomalaisia.
Kieli olisi heidän kyllä parempi opetella jotta edes osa työllistyisi.
Ne on mamuja aina!
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Täällä kun aina peräänkuulutetaan että pitää tehdä vain sen verran lapsia kun kykenee elättämään niin silloinhan mamut ei juuri saisi lisääntyä. Mutta ne ne vasta lisääntyvätkin kuin kanit joten voitte olla aivan varma että kohta useassakin koulussa on pääosin mamuja.
Milloin ne muuten lakkaa olemasta mamuja? Siis kuinka monta sukupolvea pitää olla syntynyt Suomessa että ovat sitten ihan suomalaisia.
Kieli olisi heidän kyllä parempi opetella jotta edes osa työllistyisi.
Eipä niitä enempää ainakaan tarvisi ottaa, niitä on jo ihan tarpeeksi etenkin kun poikivat koko ajan...
 
vieras
kieli- ja kulttuuriongelmiahan siitä syntyy..
en ole kenenkään "suomalaislapsen" kuuullut vielä muutama vuosi sitten tokaisevan, että älä koske muhun, sul ei oo mitään oikeutta käskeä mua!
kieliongelma on minusta pahempi juttu, koska ei voi suomea kotikielenään puhuville lapsille puhua niin kuin suomea puhutaan.. ei voi sanoa, tulepas, ali, ja kirjoita se lause tänne taululle! koska ohjeet eivät mene perille.. vaan sanotaan, ali, lause taululle! eli kyllä suomalaislapset kärsivät onan äidinkielensä rappiosta jossain määrin varmasti....
 
vieras
Sääliksi käy niitä suomalaisia köyhiä jotka joutuvat asumaan ja kasvattamaan lapsensa samoilla asuinalueilla mamujen kanssa. Koulunkäynti ei onnistu ja sen jälkeen ei ole mitään toivoa päästä pois monikulttuurisesta helvetistä. Huono-osaisuus periytyy :(
 
toinen näkökulma
Itse koen monikulttuurisuuden rikkautena! Ilman muuta haluan lapseni kouluun jossa on paljon maahanmuuttajiakin! Maailma on täynnä erillaisia ihmisiä ja monikulttuurisessa koulussa oppii toimimaan heidän kanssaan!
 
Kouluilla ei riitä rahat enää esim. tukiopetukseen ja "tavislasten" puheterapiaan saati sitten edes näiden kartoituksiin kun rahat menee..... joo
En ole rasisti mutta mun mielestä ei ole tasapuolista .....
 
Miuski harmailee
Eipä ole Espoossa kaikista koululaisista 50% maahanmuuttajalapsia vaan Espoossa on muutama koulu , jossa näin on. Meidän lasten koulussa ei ole montaakaan mamua, mikä mielestäni on tosi harmi. Mielestäni on ehdoton rikkaus, että koulussa on lapsia monesta eri kulttuurista. Oppivat lapset moniarvoisuutta jo heti pienestä pitäen. Muistan lasteni vanhassa päiväkodissa ihastelleeni, kun Lucian arvon sain pieni vietnamilaistaustainen tyttö. Ei ole ylpeämpää Luciaa nähty :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Itse koen monikulttuurisuuden rikkautena! Ilman muuta haluan lapseni kouluun jossa on paljon maahanmuuttajiakin! Maailma on täynnä erillaisia ihmisiä ja monikulttuurisessa koulussa oppii toimimaan heidän kanssaan!
Et oo tosissas toivottavasti sunki silmät avautuu jossain vaiheessa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Itse koen monikulttuurisuuden rikkautena! Ilman muuta haluan lapseni kouluun jossa on paljon maahanmuuttajiakin! Maailma on täynnä erillaisia ihmisiä ja monikulttuurisessa koulussa oppii toimimaan heidän kanssaan!
Et oo tosissas toivottavasti sunki silmät avautuu jossain vaiheessa!
Samaa nauroin minäkin:D

Miten hyväuskoisia hölmöjä voivat jotkut olla:D
 
vieras
"Keski-Espoon koulussa Suvelassa 45 prosentilla lapsista on maahanmuuttajatausta. Suurimmat ryhmät ovat somalit ja Kosovon albaanit.

Kouluun mahtuisi 726 oppilasta, mutta tulijoita ei ole. Tällä lukukaudella oppilaita on nelisensataa. Jotkut perheet välttelevät koulua, toteaa Keski-Espoon koulun rehtori Simo Juntunen. "


http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Keski-Espoon+koululaisista+jo+puolet+on+maahanmuuttajia/1135252682981
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa nauroin minäkin:D

Miten hyväuskoisia hölmöjä voivat jotkut olla:D
Minusta taas "hyväuskoisia hölmöjä" ovat pikemminkin ne, jotka kuvittelevat, ettei meidän lastemme tarvitse tulevaisuudessa olla millään tavalla perehtynyt niihin kulttuureihin, joiden ihmisiä täällä kuitenkin asuu. Suurin osa maahanmuuttajista on tullut tänne jäädäkseen, halusivatpa suomalaiset sitä tai ei. Joten mun mielestä on paljon järkevämpää tutustua näihin ihmisiin, koska heidän kanssaan nyt vaan on tässä yhteiskunnassa kyettävä elämään. Tutustumalla toiseen ennakkoluulot ja virheelliset käsityksen hälvenevät. Puolin ja toisin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa nauroin minäkin:D

Miten hyväuskoisia hölmöjä voivat jotkut olla:D
Minusta taas "hyväuskoisia hölmöjä" ovat pikemminkin ne, jotka kuvittelevat, ettei meidän lastemme tarvitse tulevaisuudessa olla millään tavalla perehtynyt niihin kulttuureihin, joiden ihmisiä täällä kuitenkin asuu. Suurin osa maahanmuuttajista on tullut tänne jäädäkseen, halusivatpa suomalaiset sitä tai ei. Joten mun mielestä on paljon järkevämpää tutustua näihin ihmisiin, koska heidän kanssaan nyt vaan on tässä yhteiskunnassa kyettävä elämään. Tutustumalla toiseen ennakkoluulot ja virheelliset käsityksen hälvenevät. Puolin ja toisin.
Kerros vielä miksi suomalaisten pitäisi sopeutua vieraisiin kulttuureihin omassa maassaan?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerros vielä miksi suomalaisten pitäisi sopeutua vieraisiin kulttuureihin omassa maassaan?
Ihan itsensä vuoksi. Olishan se aika ikävää, jos ei voisi tulevaisuudessa käyttäää esim terveydenhuollon palveluita, koska siellä on mamu lääkärinä ja mamuja hoitajina. Tai ei voisi matkustaa bussilla, koska siellä on mamu kuskina. Päiväkodissa voi olla mamuja hoitajina, koulussa opettajina. Jos et ole yksityisyrittäjä, jonain päivänä sulla - tai ainakin lapsellasi - on luultavasti mamu työkaverina ja/tai esimiehenä.

Lisään vielä, että ei sun tarvitse vieraiden kulttuureiden tapoja ottaa oman perheesi käyttöön. Joulua voit viettää ihan kuten ennenkin, käydä kirkossa jne. Mutta mitä paremmin olet perillä muista kulttuureista tulleiden tavoista, sen helpompaa sun on tulla heidän kanssaan toimeen.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja loput varmaan yh lapsia ja sitte sateenkaari perheitten lapsia , muuttakaa hyvät ihmiset pois sieltä.
Ne joilla on rahaa muuttavat muualle, köyhät jäävät. Verratkaa neliöhintoja monikulttuuristen alueiden ja monokulttuuristen asuinaluiden välillä ja huomaatte että ihmiset ovat valmiita maksamaan moninkertaisia neliöhintoja vain sen takia ettei omia lapsia tarvi panna moku-kouluun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerros vielä miksi suomalaisten pitäisi sopeutua vieraisiin kulttuureihin omassa maassaan?
Ihan itsensä vuoksi. Olishan se aika ikävää, jos ei voisi tulevaisuudessa käyttäää esim terveydenhuollon palveluita, koska siellä on mamu lääkärinä ja mamuja hoitajina. Tai ei voisi matkustaa bussilla, koska siellä on mamu kuskina. Päiväkodissa voi olla mamuja hoitajina, koulussa opettajina. Jos et ole yksityisyrittäjä, jonain päivänä sulla - tai ainakin lapsellasi - on luultavasti mamu työkaverina ja/tai esimiehenä.

Lisään vielä, että ei sun tarvitse vieraiden kulttuureiden tapoja ottaa oman perheesi käyttöön. Joulua voit viettää ihan kuten ennenkin, käydä kirkossa jne. Mutta mitä paremmin olet perillä muista kulttuureista tulleiden tavoista, sen helpompaa sun on tulla heidän kanssaan toimeen.
Eli sinun mielestä suomalaisten pitää sopeutua mamuihin eikä toisinpäin. Kerrotko vielä mitä kaikkia kieliä pitää osata ja kulttuureja tuntea jotta kykenisin kommunikoimaan terkkarin lekurin kanssa?
 
ehkä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdfdf:
Mä kävin sellasta koulua jossa oli omalla luokalla varmaan 5 mamua. Mua ei siellä kiusattu, mutta heti kun vaihoin kouluun jossa ei ollu yhtään mamua niin alko kiusaaminen :( Siitä nyt en tiedä, mitä tapahtuu jos luokassa enemmistö on mamuja, kiusataanko näitä suomalaisia sitten joukolla.
Missä on sellainen koulu missä ei ole yhtään mamua?
Meitin koulussa (alakoulu) on yksi mamu ja yläkoulussa ei ainoatakaan. Ja kiusaamista on aivan hirvittävästi. Helsingissä taas kun asuttiin niin koulussa paljon mamuja eikä kiusaamista ollut yhtään....
 

Yhteistyössä