Jopa puolet Espoon koululaisista mamuja :D

  • Viestiketjun aloittaja Ihana monikulttuurisuus =)
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Tämä on nyt minun mielestäni sellainen asia, jossa molempien tulisi mennä puolitiehen vastaan. Esim. meidän koulussa vietetään normaaleja joulujuhlia (viime vuonna oli musta joulupukki ja huivipäinen jouluevankeliumin lukija (omasta halustaan)), mutta kirkkoon eivät tule muun uskonnon harjoittajat. Tunneilla puhutaan paljon suomalaisista perinteistä, mutta tutustutaan mahdollisuuksien mukaan maahanmuuttajien kulttuureihin. Kenenkään omaa kulttuuria ja isänmaata ei voi pois ottaa, mutta totta kai sopeutumiseen tarvitaan tahtoa tutustua uuden maan tapoihin.
Mun esikoiseni aloitti peruskoulun vuonna 1993 ja jo silloin koulussa oli mamuja. Sitä huolimatta lasteni kouluissa on aina joulujuhlassa ollut jouluevankeliumi ja kevätjuhlassa laulettu suvivirsi. Näiden juhlien suunnittelussa on vaan jätetty kristillinen osuus juhlan loppuun ja sitä ennen on ollut lyhyt tauko, jolloin musiikinopettaja on soittanut pianoa ja muut kuin kristinuskoa tunnustavat saaneet halutessaan poistua juhlasalista. Ei luulisi olevan vaikeaa toteuttaa muissakaan kouluissa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
Asutaan myös Sunan lähellä, mutta K-E on lähempänä. Sunaan pääsee jos luokille mahtuu sen jälkeen kun sen alueen lapset ovat valittu Sunan kouluun. Sisarusperusteita ei voi käyttää kouluun hakiessa hyödyksi. Näin ainakin lukee kaikissa hakuohjeissa.

Meidän pihapiirin lapset, jotka ovat Keski-Espoon koulussa, haukkuvat koulun täysin. Siellä kiusataan, maahanmuuttajia suositaan suomalaisten kustannuksella, isommat lapset polttavat tupakkaa koulun takana, levottomuutta, häiriköintiä, kiusaamista... Ongelmia riittää. Ainoa hyvä puoli koulussa on se, että luokkakoot pieniä koska sinne ei tule oppilaita niin paljoa kuin pitäisi. Kaikki jotka vain pääsevät muihin kouluihin, eivät mene Keski-Espooseen.

Tiedän myös että Keski-Espoon koululla on hyvin paljon enemmän lastensuojelun asiakkaita kuin alueen muilla kouluilla.
Suomen monikulttuurinen tulevaisuus on täyttä totta jo nyt Espoossa. Nautttikaamme siitä täysin siemauksin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
Asutaan myös Sunan lähellä, mutta K-E on lähempänä. Sunaan pääsee jos luokille mahtuu sen jälkeen kun sen alueen lapset ovat valittu Sunan kouluun. Sisarusperusteita ei voi käyttää kouluun hakiessa hyödyksi. Näin ainakin lukee kaikissa hakuohjeissa.

Meidän pihapiirin lapset, jotka ovat Keski-Espoon koulussa, haukkuvat koulun täysin. Siellä kiusataan, maahanmuuttajia suositaan suomalaisten kustannuksella, isommat lapset polttavat tupakkaa koulun takana, levottomuutta, häiriköintiä, kiusaamista... Ongelmia riittää. Ainoa hyvä puoli koulussa on se, että luokkakoot pieniä koska sinne ei tule oppilaita niin paljoa kuin pitäisi. Kaikki jotka vain pääsevät muihin kouluihin, eivät mene Keski-Espooseen.

Tiedän myös että Keski-Espoon koululla on hyvin paljon enemmän lastensuojelun asiakkaita kuin alueen muilla kouluilla.
Ok, ennen sai käyttää sisarusperustetta hyödyksi. Ollaan ehkä onnekkaita ettei meidän kohdalla ole tullut ongelmia ko.koulussa. Luokkakoot todellakin pieniä, 14oppilasta,opettaja ja avustaja.
Lapseni luokalla toki myös mamuja mutta mitään suosintaa ei ole ilmennyt. Ja me asumme Jalavapuiston koulun vieressä mutta sinne ei ollut asiaa kun kävi 2ekaa luokkaa Hösmärinpuistossa joka on koulu josta mulla ei hyviä kokemuksia.
 
terva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
Asutaan myös Sunan lähellä, mutta K-E on lähempänä. Sunaan pääsee jos luokille mahtuu sen jälkeen kun sen alueen lapset ovat valittu Sunan kouluun. Sisarusperusteita ei voi käyttää kouluun hakiessa hyödyksi. Näin ainakin lukee kaikissa hakuohjeissa.

Meidän pihapiirin lapset, jotka ovat Keski-Espoon koulussa, haukkuvat koulun täysin. Siellä kiusataan, maahanmuuttajia suositaan suomalaisten kustannuksella, isommat lapset polttavat tupakkaa koulun takana, levottomuutta, häiriköintiä, kiusaamista... Ongelmia riittää. Ainoa hyvä puoli koulussa on se, että luokkakoot pieniä koska sinne ei tule oppilaita niin paljoa kuin pitäisi. Kaikki jotka vain pääsevät muihin kouluihin, eivät mene Keski-Espooseen.

Tiedän myös että Keski-Espoon koululla on hyvin paljon enemmän lastensuojelun asiakkaita kuin alueen muilla kouluilla.
Ok, ennen sai käyttää sisarusperustetta hyödyksi. Ollaan ehkä onnekkaita ettei meidän kohdalla ole tullut ongelmia ko.koulussa. Luokkakoot todellakin pieniä, 14oppilasta,opettaja ja avustaja.
Lapseni luokalla toki myös mamuja mutta mitään suosintaa ei ole ilmennyt. Ja me asumme Jalavapuiston koulun vieressä mutta sinne ei ollut asiaa kun kävi 2ekaa luokkaa Hösmärinpuistossa joka on koulu josta mulla ei hyviä kokemuksia.

Onpa outoa ettei teillä lapsi päässyt sitten Jalavapuistoon jos kerran asutte ko. koulun vieressä. Vaikka aina se lähin koulu ei ole lapsen lähikoulu. Mutta siis kyllä Hösmärinpuiston koulusta pääsee muuallekin kuin Keski-Espoon kouluun. Ainakin Sunassa asuvat ovat menneet Sunan kouluun ja Tuomarilassa asuvat Tuomarilan kouluun 3. luokalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja terva:
Mun lapseni kuuluu Keski-Espoon koulun oppilaaksi otto-alueeseen ja kaikkemme tehdään ettei tonne joutuisi kun siirtyy 3. luokalle. Osasyynä maahanmuuttajat ja isompana syynä koulukiusaajat. 1. ja 2. luokka toisessa koulussa.
Mun lapsella oli sama kuvio. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun muuttaa, mennä e-luokalle tms. Muuten menee vissisti Keski-Espooseen
Meidän pihapiiristä osa lapsista on päässyt Sunaan kakkosluokan jälkeen ja osa taas joutuu Keski-Espoon kouluun. Mielummin sitten vaikka kotiopetukseen lapsi.
Periaatteessa kaikki Hösmärinpuistossa olevat siirtyy Keski-Espooseen, siitä on tehty päätös pari vuotta sitten. Mutta jos asutte lähellä SUnan koulua voi sinnekkin päästä eri perustein, esim. joku sisaruksista siellä.
Ja ei se Keski-Espoo nyt NIIN kamala ole kun annetaan ymmärtää, ihan rauhassa mun lapsi on siellä saanut käydä eikä mitään ongelmia ole ollut..
Asutaan myös Sunan lähellä, mutta K-E on lähempänä. Sunaan pääsee jos luokille mahtuu sen jälkeen kun sen alueen lapset ovat valittu Sunan kouluun. Sisarusperusteita ei voi käyttää kouluun hakiessa hyödyksi. Näin ainakin lukee kaikissa hakuohjeissa.

Meidän pihapiirin lapset, jotka ovat Keski-Espoon koulussa, haukkuvat koulun täysin. Siellä kiusataan, maahanmuuttajia suositaan suomalaisten kustannuksella, isommat lapset polttavat tupakkaa koulun takana, levottomuutta, häiriköintiä, kiusaamista... Ongelmia riittää. Ainoa hyvä puoli koulussa on se, että luokkakoot pieniä koska sinne ei tule oppilaita niin paljoa kuin pitäisi. Kaikki jotka vain pääsevät muihin kouluihin, eivät mene Keski-Espooseen.

Tiedän myös että Keski-Espoon koululla on hyvin paljon enemmän lastensuojelun asiakkaita kuin alueen muilla kouluilla.
Ok, ennen sai käyttää sisarusperustetta hyödyksi. Ollaan ehkä onnekkaita ettei meidän kohdalla ole tullut ongelmia ko.koulussa. Luokkakoot todellakin pieniä, 14oppilasta,opettaja ja avustaja.
Lapseni luokalla toki myös mamuja mutta mitään suosintaa ei ole ilmennyt. Ja me asumme Jalavapuiston koulun vieressä mutta sinne ei ollut asiaa kun kävi 2ekaa luokkaa Hösmärinpuistossa joka on koulu josta mulla ei hyviä kokemuksia.

Onpa outoa ettei teillä lapsi päässyt sitten Jalavapuistoon jos kerran asutte ko. koulun vieressä. Vaikka aina se lähin koulu ei ole lapsen lähikoulu. Mutta siis kyllä Hösmärinpuiston koulusta pääsee muuallekin kuin Keski-Espoon kouluun. Ainakin Sunassa asuvat ovat menneet Sunan kouluun ja Tuomarilassa asuvat Tuomarilan kouluun 3. luokalle.
Niinpä, mutta kaupunki teki päätöksen automaattisesta siirrosta Keski-Espooseen kun oppilas ollut Hösmärinpuistossa. Jossain nettisivulla se on luettavissakin. Sehän se on kun lähin koulu ei välttämättä ole se tuleva sijoituspaikka. Kyllä sieltä lapsen luokaltakin osa meni Sunan ja Tuomarilan kouluihin, asuivat ihan lähellä niitä.
Onneksi nyt kaikki mennyt hyvin Keski-Espoossa ja toiv jatkuu samaan malliin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://farm4.static.flickr.com/3484/3957229073_c1de8b72c4_o.jpg
Näin siinä just käy, kun yhteen paikkaan rakennetaan tiiviisti kaupungin vuokra-asuntoja. Mun lähiöni ei näkynyt kartassa millään värillä, vaikka täälläkin on useita kaupungin vuokrataloja. Ne vaan eivät ole yhdessä ryppäässä vaan siellä täällä muiden vuokratalojen ja omistusasuntojen seassa.

Mä uskon vahvasti siihen, että ympäristölläkin on vaikutusta siihen, miten ihminen sopeutuu ja miten haluaa toimia. Koskee myös valtaväestöä. Täällä on nähty sellainenkin monen mielestä "ihme" kuin työssäkäyvä romani :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
No, minäpä opetan koulussa, jossa on 40 prosenttia maahanmuuttajia. Ja a. normaaliälyinen lapsi oppii uuden kielen, eli tässä tapauksessa suomen kielen, paljon nopeammin kuin aikuinen, joten varsinaista kieliongelmaa ei meillä ole. b. maahanmuuttajalapsia ja -nuoria on monenlaisia, kuten meitä suomalaisiakin. useat ovat temperamentiltaan vilkkaampia, mutta eivät kuitenkaan kaikki. joukossa on uskomattoman tunnollisia ja ahkeria nuoria. Kolun muuhun toimintaan, kuten oppilaskuntaan ja tukioppilaihin, on uskomaton tunku, varsinkin somalityttöjen osalta.

Ongelmia aiheuttavat tietysti erilaiset temperamentit, mutta kyllä niitä suomalaisia jälki-istunnoissa enemmän näkee kuin mamuja. Siitä olen iloinen, miten luontevasti meidän koulussa suhtaudutaan ihonväriin ja pukeutumiseen: mitään järkeä kiusaamisessa ei ole, jos puolet luokasta on tummaihoisia.

Valitettavasti meidänkin koululla on MAINE. Siitäkin huolimatta, että koulussamme käyvät vierailijat lähes poikkeuksetta kehuvat, miten hyvin oppilaamme osaavat käyttäytyä. Minusta on sääli, että nämä ennakkoluulot tulevat aikuisten, ei nuorten itsensä taholta.
Taidanpa tietää mikä koulu kyseessä ;)

On niin helppo leimata ne suomailaiset perheet rasisteiksi jotka haluavat lapsensa ns. parempaan kouluun... varsinkin jos itsellä ei ole kokemusta koulusta jossa jopa 40% oppilaista on maahanmuuttaja tausta. Isossa joukoss aon toki paljon erilaisia lapsia. Maahanmuuttaja lapsissakin on niitä ihania tapauksia. tunnollisia koulunkävijöitä. Ja aika suuri joukko varsinkin somali tytöistähän mieluiten liikkuvatkin ihan omassa seurassa. Niihin ei ole suomailaisilla asiaa. Ja tämä kai ihan ok.
Mutta joukkoon mahtuu myös niitä jotka ovat myös hyvin rasistisia meitä suomailaisia kohtaan. Jos ristiriitoja tulee niin suomalaiset lapset joutuvat joustamaan koska maahanmuuttajat vetävät esiin "rasismikortin" ja sitä vastaan on niin vaikea taistella. Usein opettajat ovat ihan pulassa tai täysin tiedottomia edes mistä asiat juurtavat juonensa....
Ja ei kannata aliarvioida esim niiden tunnollisten somalityttöjen tekemää kiusaamista. Usein he vain pääsevät kuin koirat veräjästä koska kukaan ei edes usko että se kiltti hiljainen tyttö voisi tehdä mitään ilkeää.
 
Meidän päiväkodissakin mamuja on jo 50 %. Lähimmässä koulussa %-määrä näyttää Hesarin mukaan ylittäneen jo 20. Onneksi n. 5 kilometrin päässä on koulu, jossa todennäköisesti on paljon enemmän supi-suomalaisia, joten ehkä pyritään vaihtamaan sinne tarvittaessa... :whistle: Lähikoulun maine ei todellakaan ole parhaimmasta päästä: ystävättäreni muutti sen takia pois, koska hänen poikansa ei saanut luokallaan rauhassa opiskella. Turha kenties mainita, ketkä siellä häiritsivät... :whistle:
 
vieras
Meidän kokemuksemme on seuraavanlainen:

Lapsen luokalla oli eka- ja tokaluokalla mamuja ehkäpä noin 1/3 luokasta. Kolmannella lapsi siirtyi eri kouluun, jossa mamuja ei ole kuin muutama. Kappas, tällä luokalla osattiin käyttäytyä, kirjoittaa jne. Omalla pojalla käsiala on vieläkin huonoa, koska kynäote on ollut väärä koko ensimmäiset 2v, milloin se kyllä normaalisti opetetaan. Nyt hän opettelee sitä kolmosella, koska eka- ja tokaluokka meni pelkkään kurinpitoon opettajalla. Mamut ei usko mitään, koska ovat tottuneet kotonaankin saamaan selkäänsä ennen kuin ollaan tosissaan. Näkeehän noita busseissakin, kun mamuäiti nostaa kättä, niin lapsi uskoo :( Poika totesi kolmosen alussa, että koulu onkin tosi kivaa. Minusta tuli rasisti(?) vasta, kun jouduin päivittäin tämän sähläämisen mamujen kanssa kohtaamaan. Helppoa se on perähörkkölässä asuessa todeta, että erilaisuus on rikkaus. Kulttuurierot on minusta oikeasti hankala asia!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomenna tulee ykköseltä mot,siinä kerrotaan kuinka paljon tukia nämä mamut oikeasti saavat.
Tuttuun YLEläiseen tapaan toteavat et vaikka rahaa uppoaa mamuihin kuorma-autokaupalla, niin monikulttuurisuus rikastuttaa Suomea suunnattomasti :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kokemuksemme on seuraavanlainen:

Lapsen luokalla oli eka- ja tokaluokalla mamuja ehkäpä noin 1/3 luokasta. Kolmannella lapsi siirtyi eri kouluun, jossa mamuja ei ole kuin muutama. Kappas, tällä luokalla osattiin käyttäytyä, kirjoittaa jne. Omalla pojalla käsiala on vieläkin huonoa, koska kynäote on ollut väärä koko ensimmäiset 2v, milloin se kyllä normaalisti opetetaan. Nyt hän opettelee sitä kolmosella, koska eka- ja tokaluokka meni pelkkään kurinpitoon opettajalla. Mamut ei usko mitään, koska ovat tottuneet kotonaankin saamaan selkäänsä ennen kuin ollaan tosissaan. Näkeehän noita busseissakin, kun mamuäiti nostaa kättä, niin lapsi uskoo :( Poika totesi kolmosen alussa, että koulu onkin tosi kivaa. Minusta tuli rasisti(?) vasta, kun jouduin päivittäin tämän sähläämisen mamujen kanssa kohtaamaan. Helppoa se on perähörkkölässä asuessa todeta, että erilaisuus on rikkaus. Kulttuurierot on minusta oikeasti hankala asia!
Rassisti!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://farm4.static.flickr.com/3484/3957229073_c1de8b72c4_o.jpg
Näin siinä just käy, kun yhteen paikkaan rakennetaan tiiviisti kaupungin vuokra-asuntoja. Mun lähiöni ei näkynyt kartassa millään värillä, vaikka täälläkin on useita kaupungin vuokrataloja. Ne vaan eivät ole yhdessä ryppäässä vaan siellä täällä muiden vuokratalojen ja omistusasuntojen seassa.
Mä uskon vahvasti siihen, että ympäristölläkin on vaikutusta siihen, miten ihminen sopeutuu ja miten haluaa toimia. Koskee myös valtaväestöä. Täällä on nähty sellainenkin monen mielestä "ihme" kuin työssäkäyvä romani :)
katsos kun päättävissä asemissa olevat ihmiset eivät halua mamuja omille asuinalueilleen häiritsemään ympäristöä. Siks mamut kaadetaan suomalaisen paskasakin niskaan ja sit ihmetellään miks Kondekassa suhtaudutaan nuivasti mamuihin.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mielenkiintoinen otsikko muuten. Mistä peräisin tällainen toteamus?
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Keski-Espoon+koululaisista+jo+puolet+on+maahanmuuttajia/1135252682981
Jep. Luin jutun. On muuten hieman eri asia kuin että puolet Espoon koululaisista on mamuja...
Oma lähikoulu oli mainittu ja siellä huimat 6 %
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
katsos kun päättävissä asemissa olevat ihmiset eivät halua mamuja omille asuinalueilleen häiritsemään ympäristöä. Siks mamut kaadetaan suomalaisen paskasakin niskaan ja sit ihmetellään miks Kondekassa suhtaudutaan nuivasti mamuihin.
Näinhän se yleensä on. Ilmeisesti meidän lähiössä ei asu kaupungin päättäjiä, koska tänne on osattu rakentaa vuokra-asuntoja ja sijoittaa niihin asukkaita järkevällä tavalla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mielenkiintoinen otsikko muuten. Mistä peräisin tällainen toteamus?
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Keski-Espoon+koululaisista+jo+puolet+on+maahanmuuttajia/1135252682981
Jep. Luin jutun. On muuten hieman eri asia kuin että puolet Espoon koululaisista on mamuja...
Oma lähikoulu oli mainittu ja siellä huimat 6 %
Opettele lukemaan. Otsikossa sanotaan joissakin kouluissa olevan jopa puolet oppilaista mamuja.
 
näin
Eilen oli se ketju, jossa sai laittaa "kamalan mielipiteensä, jota ei kehtaa sanoa ääneen". Oisin voinut laittaa tämän sinnekin, koska tätäkään ei kai saisi ajatella... Mutta: olen lapsuuteni asunut suvelan holleilla ja nyt olen ikionnellinen lapseni suomenruotsalaisesta isästä: lapsi saa käydä tarhan ja koulun ruotsinkielisissä, joten hänen ei tarvitse kestää sitä järkyttävää riehumista, kielenkäyttöä ja muuta meininkiä, mitä mamujen kansoittamissa kouluissa on. Sen olen huomannut tällä alueella asuessani, että suomalainen, nainen varsinkin, on täysin vapaata riistaa haukuttavaksi ja raiskattavaksi, mutta auta armias jos et mamulle heitä röökiä tai vilkaiset väärin; oot rasisti huora jne. Tiedän että ei heilläkään ole helppoa täällä, mutta eipä sitä paskaa meidän niskaan tarvitse kaataa.

 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mielenkiintoinen otsikko muuten. Mistä peräisin tällainen toteamus?
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Keski-Espoon+koululaisista+jo+puolet+on+maahanmuuttajia/1135252682981
Jep. Luin jutun. On muuten hieman eri asia kuin että puolet Espoon koululaisista on mamuja...
Oma lähikoulu oli mainittu ja siellä huimat 6 %
Opettele lukemaan. Otsikossa sanotaan joissakin kouluissa olevan jopa puolet oppilaista mamuja.
Opettelepa itse (jos rahkeet riittävät). Jos tämän ketjun otsikossa sanotaan, että jopa puolet ESPOON koululaisista on mamuja, se tarkoittaa, että puolet koko kaupungin oppilasmäärästä on mamuja. Mikä ei ole lähellekään totta. Joissain yksittäisissä kouluissa on JOPA 45 % eli ei edes puolia niissäkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Eilen oli se ketju, jossa sai laittaa "kamalan mielipiteensä, jota ei kehtaa sanoa ääneen". Oisin voinut laittaa tämän sinnekin, koska tätäkään ei kai saisi ajatella... Mutta: olen lapsuuteni asunut suvelan holleilla ja nyt olen ikionnellinen lapseni suomenruotsalaisesta isästä: lapsi saa käydä tarhan ja koulun ruotsinkielisissä, joten hänen ei tarvitse kestää sitä järkyttävää riehumista, kielenkäyttöä ja muuta meininkiä, mitä mamujen kansoittamissa kouluissa on. Sen olen huomannut tällä alueella asuessani, että suomalainen, nainen varsinkin, on täysin vapaata riistaa haukuttavaksi ja raiskattavaksi, mutta auta armias jos et mamulle heitä röökiä tai vilkaiset väärin; oot rasisti huora jne. Tiedän että ei heilläkään ole helppoa täällä, mutta eipä sitä paskaa meidän niskaan tarvitse kaataa.
Ruottalainen Astrid Thors mamuttaa Suomea pää märkänä ja rantaruottalaiset itse eivät joudu kärsimään hänen politiikastansa. Ei kuulosta reilulta.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Eilen oli se ketju, jossa sai laittaa "kamalan mielipiteensä, jota ei kehtaa sanoa ääneen". Oisin voinut laittaa tämän sinnekin, koska tätäkään ei kai saisi ajatella... Mutta: olen lapsuuteni asunut suvelan holleilla ja nyt olen ikionnellinen lapseni suomenruotsalaisesta isästä: lapsi saa käydä tarhan ja koulun ruotsinkielisissä, joten hänen ei tarvitse kestää sitä järkyttävää riehumista, kielenkäyttöä ja muuta meininkiä, mitä mamujen kansoittamissa kouluissa on. Sen olen huomannut tällä alueella asuessani, että suomalainen, nainen varsinkin, on täysin vapaata riistaa haukuttavaksi ja raiskattavaksi, mutta auta armias jos et mamulle heitä röökiä tai vilkaiset väärin; oot rasisti huora jne. Tiedän että ei heilläkään ole helppoa täällä, mutta eipä sitä paskaa meidän niskaan tarvitse kaataa.
Ruottalainen Astrid Thors mamuttaa Suomea pää märkänä ja rantaruottalaiset itse eivät joudu kärsimään hänen politiikastansa. Ei kuulosta reilulta.
Taitaa Astrid Thors olla kuitenkin ihan suomalainen. Kansanedustajaksi ei pääse muut kuin Suomen kansalaiset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mielenkiintoinen otsikko muuten. Mistä peräisin tällainen toteamus?
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Keski-Espoon+koululaisista+jo+puolet+on+maahanmuuttajia/1135252682981
Jep. Luin jutun. On muuten hieman eri asia kuin että puolet Espoon koululaisista on mamuja...
Oma lähikoulu oli mainittu ja siellä huimat 6 %
Opettele lukemaan. Otsikossa sanotaan joissakin kouluissa olevan jopa puolet oppilaista mamuja.
Opettelepa itse (jos rahkeet riittävät). Jos tämän ketjun otsikossa sanotaan, että jopa puolet ESPOON koululaisista on mamuja, se tarkoittaa, että puolet koko kaupungin oppilasmäärästä on mamuja. Mikä ei ole lähellekään totta. Joissain yksittäisissä kouluissa on JOPA 45 % eli ei edes puolia niissäkään.
Jopa sanalla viitataan yksittäisiin kouluihin, ei koko Espooseen. Pitäisihän sinun se ymmärtää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Eilen oli se ketju, jossa sai laittaa "kamalan mielipiteensä, jota ei kehtaa sanoa ääneen". Oisin voinut laittaa tämän sinnekin, koska tätäkään ei kai saisi ajatella... Mutta: olen lapsuuteni asunut suvelan holleilla ja nyt olen ikionnellinen lapseni suomenruotsalaisesta isästä: lapsi saa käydä tarhan ja koulun ruotsinkielisissä, joten hänen ei tarvitse kestää sitä järkyttävää riehumista, kielenkäyttöä ja muuta meininkiä, mitä mamujen kansoittamissa kouluissa on. Sen olen huomannut tällä alueella asuessani, että suomalainen, nainen varsinkin, on täysin vapaata riistaa haukuttavaksi ja raiskattavaksi, mutta auta armias jos et mamulle heitä röökiä tai vilkaiset väärin; oot rasisti huora jne. Tiedän että ei heilläkään ole helppoa täällä, mutta eipä sitä paskaa meidän niskaan tarvitse kaataa.
Ruottalainen Astrid Thors mamuttaa Suomea pää märkänä ja rantaruottalaiset itse eivät joudu kärsimään hänen politiikastansa. Ei kuulosta reilulta.
Taitaa Astrid Thors olla kuitenkin ihan suomalainen. Kansanedustajaksi ei pääse muut kuin Suomen kansalaiset.
Suomalainen ja Suomen kansalainen ovat kaksi eri asiaa. Ruotsalainen Kansan Puolue.
 

Yhteistyössä