Jos jättäisitte miehellenne joulun valmistuksen yksinään;

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Samanlainen joulu olisi kuin nytkin. Ei tykätä kumpikaan pahemmin koristeluista, meillä on vain siniset jouluvalot parvekkeella, sekä ikkunalaudalla 50 cm valopyramidi. Ruuat olisi muuten samat kuin nytkin, eli laatikot valmiita, muttei olisi mitään salaatteja, rosollia saattaisi minua varten ostaa vaikkei itse syö.
 
"Waimo"
Meil olis hyvä joulu. Kyllä se osaisi laatikot hankkia, kinkku tulis paistettua ja kuusi haettua ja koristeltua. Lahjojen ostaminen olis sille se heikoin lenkki... Joulu olisi ok.
 
-
Olisi ehkä kuusi, mutta ilman koristeita ja kynttilöitä, koska ei löytäisi niitä. Ei olisi mitään siivottu eikä mitään joulukoristeita. Jouluruokana olisi pelkkä kinkku. Ei lahjoja. Aika ankeeta olisi!
 
Meillä olisi varmaan siistiä, lahjoja jonkin verran, ja jotain hyvää ruokaa joka ei todellakaan olisi suomalaista jouluruokaa (vaikka me siitä tykätäänkin) vaan jotain muuta.

Kai tuo osaisi joulun järkätä, vaikkei joulun vietto hänen kulttuuriinsa tai uskontoonsa kuulukaan.

Kortteja ei kyllä lähettäisi.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";25295507]Ostaisiko lahjatkin kaikille, ja lähettäis joulukortit?[/QUOTE] juu mun mies kyllä osaisi ostaa lahjatkin kaikille, saisin jopa vähän topuutella sitä lahjojen ostoa. Kotitkin varmaan löytyisivät perille
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ruokaa meillä ainakin olis ja se olisi hyvää! :D Niin on nimittäin nytkin ollut.. Eipä siinä muuta eroa varmaan olisi kuin, että lahjoja tulis paljon vähemmän ja joulukortit jäis lähettämättä.. :D
 
Dnsnmw
Varmaan tulis ihan samanlaista kun yleensäkin. Todin en usko että osaisi perunalaatikkoa tehdä yhtä maistuvaksi kuin minä ja äiti. No joo, ehkä servetit ois taittelematta ja ruoat vähän missä sattuu kipoissa. Eipä tuo haitanne
 
"vieras"
Joululaulut olisi kielletty. Lahjoja olisi kullekin lapselle yksi, aikuisille ei mitään. Joulukoristeina olisi ainoastaan kynttelikkö, ja kuusi lapsia varten.
Oltaisiin yhdessä, katsottaisiin ehkä leffa ja syötäisiin popkornia.
Aattona mentäisiin porukalla syömään Hesburgeriin niin ei tarvitsisi kuunnella kenenkään suusta valitusta siitä miten ei tykkää rosollista ja onko ihan pakko maistaa tota kamalaa porkkanalaatikkoakin.
 
"hetkinen"
Muuten varmaan aika samanlainen, paitsi sen hermot ei kestäisi piparitalon kasaamista ja jouluvalojen ripustamista.
Kaikki jouluruoat, joulukuusi, lahjat jne. on sille tärkeitä, ei se niitä unohtaisi.
No, ehkä pakettikortit unohtaisi, mutta unohdin mäkin tänä jouluna jotain pientä :D
 
"mona"
Siivois ja laittasin jouluvalot ainakin ulos, varmaan koristelis kuusen lasten kanssa. Jouluruoista ei itse välitä joten varmaan syötäis ravintolassa (kuka mitäkin) ja kotona sit suklaata, glögiä ja muita herkkuja.

Niin ja sit ois ihan järkyttävä määrä kaupassa paketoituja laadukkaita lahjoja.
 
"Noora"
Meillä olisi aattona ruoaksi minun aiempina päivinä ostamaani leipää ja päällä margariinia. Seuraavana päivänä haluttaisi lämmintä ruokaa joten tilattaisiin pizzaa. Olohuoneessa olisi vilkkuvaloporo, ja illalla juotaisiin kupilliset kahvikaakaota jos sitä sattuisi olemaan jäljellä. Mies on rakas mutta kyllä joulun laitto on minun harteilla ihan kokonaan!
 
äitimyös
No viikkosiivouksen se varmaan tekis ja hakis kuusen lasten koristeltavaksi. Joulukortit ois unohtunut kirjoittaa. Viimeistään jouluaattona se ois tajunnu, että jouluna pitää jotain syödäkin, joten kaupasta laatikot ym sapuskat. Ja kinkku ois todennäköisesti valmiskinkku koska eihän se kaupan kinkku ehtis enää sulata :) Lasten lahjat se ostais hätäpäissään nekin jouluaattona tai aaton aattona ja koska aikaa ei olis miettimiseen niin lahjat ois ihan mitä sattuu.
 
ggg
joululaulut ei soisi eikä keittäisi riisipuuroa. koristelisi aika varmasti ikkunaan laitettavilla valoilla ja hommaisi kuusen. aattona tekisi jotain hyvää ruokaa jonka osaa laittaa, kinkkua hommaisi ihan varmasti sen kylkiäiseksi. hommaisi lahjat ja hoitaisi että joulusauna olisi lämmin. antaisi lasten leikkiä ihan liian myöhään uusilla leluilla, itse vetelehtii liian pitkään joulupäivänä sängyssä mutta kun nousee ja heräilee niin päivän pelailisi lasten kanssa lautapelejä (perinne, että joka joululle ostetaan uusi lautapeli ja joulupäivä pelaillaan uutta ja vanhoja pelejä mitä on kertynyt). :)
 
Pääpiirteissään ihan samanlainen kuin nytkin, meillä mies ostaa joulupöperöt, paistaa kinkun ja tekee muutkin jouluruoat. Tosin ostaa myös laatikot valmiina ja tuunaa ne sitten itse (rosollin teen yleensä itse ja laatikotkin olisin halukas tekemään) .

Tonttuja olis ikkunoissa vähemmän ja pöydässä muovikippoja (joka joulu saan sanoa, että ruokia ei paremmissa bileissä tarjoilla muoviastioista, eikä suoraan omista purkeistaan).

Siivota tuo osaa jankun kuusen haku ja koristelukin on miehen kalastele homma, niin ei sekään tuota ongelmaa.

Suurimmat/enimmät joululahjaostokset meillä tekee nekin mies.
 
"vieras"
Meillä olis kinkku. Ja loput anopilta, kuten nytkin :)
Siivous ois hieman heikommissa kantimissa, mut kuka sitä joulua vessassa viettää? tai eteisen kaapissa...
Lahjoja olis, lapsille muutamat kalliit lelut ja mulle koruja. Kuusi ois, mies hankkii sen ja koristellee lasten kanssa. Jouluvaloja olis ihan liikaa... :)
 

Yhteistyössä