Jos toi päivähoito-oikeus eskarin jälkeen poistuu...

"vieras."
Onko päivähoito olemassa sitä varten, että se mahdollistaisi vanhempien töissäkäynnin ja opiskelun perhevapaiden aikana?
Perhevapaasta maksetaan jo erikseen se korvaus siksi että vanhempi on pois työelämästä tai opiskelupaikastaan ja saa näinollen rahaa ansionmenetyksestään koska on hoitamassa lastaan. Jos se lapsi pitää kuitenkin laittaa päivähoitoon niin minusta se korvaus joutaa samalla pois.
 
vieraass
Mä en kyllä millään lailla koe olevani huono äiti vaikka miehen kanssa ollaan kumpikin kotona ja esikoinen hoidossa. Nyt haettiin jopa hoitopaikkaa keskimmäiselle lapselle ja hän aloittaa elokuussa hoidon. Mies yrittää tosin kovasti löytää töitä ja itsellä niin paha masennus että on vain hyvä että saa hengähtää välillä vain pienempien kanssa. Ja*esikoinen on kuin erilapsi päästyään päiväkotiin. Sai leikkikavereita, enemmän aktiviteettia kuin kotona. Tosin meillä esikoinen onkin erityislapsi. Lapsi alkaa perjantai iltana kyselemään milloin saa palata päiväkotiin taas leikkimään ja askartelemaan. Kesä tuleekin olemaan hankala pojan kannalta kun heinäkuu pidetään lomaa, poika ei sitä tahtoisi.
Suurin osa teistä ajattelee että äiti vain laiskottelee kun makoilee kotona ja lapsi hoidossa, mutta entäpä jos lapsi itse kaipaa sitä?! Kaipaa ikätovereita?! En todellakaan koe huonoa omatuntoa että lapseni ovat hoidossa vaikka itse olenkin kotona! Tosin meillä esikoinen on vain 8-12 hoidossa ja samaan tulee toi neitikin kun elokuussa hoidon aloittaa.
Haimme apua lastensuojelusta kun poikamme oli normaalia villimpi ja siellä ihan nämä asiantuntijat sanoivat että on lapsen edunmukaista mennä hoitoon siinä 3v tienoilla. Siitä on enenmän hyötyä kuin haittaa ;)
Tosin tää palsta on täynnä näitä täydellisiä mammoja täydellisine lapsineen jotka on aina kaikessa oikeassa ja ajattelee muiden olevan loisia kun vievät lapset hoitoon vaikka ovat itse hoitovapaalla ;)
 
[QUOTE="vieras.";29790244]Entäs kun minä olen töissä 8-16 arkisin ja opiskelen AMK tutkintoa perjantai-iltaisin + lauantaina ja sunnuntaina niin pitäisikö kunnan sun mielestä nyt järjestää sitten tuohon viikonloppuun mun lapsille vuorohoito?[/QUOTE]

En todellakaan osaa sanoa, pitäisikö - mitä päivähoitolaki sanoo? Mutta kuulostaisi kyllä aika raskaalta viikolta, jos lapset olisivat seitsemänä päivänä viikossa vuorohoidossa. Tietysti voi olla perheitä, joissa vanhemmilla on töitä seitsemänä päivänä, ja ei kai siinä sitten muu auta kuin järjestää lapsille jokin hoitopaikka, koska eiväthän he voi yksin kotonakaan olla. Varmasti sellainen on rankka tilanne myös vanhemmille, ja ei siinä syyllistäminen auta.

Tuo on kuitenkin täysin eri asia kuin muutama hassu tunti päiväsaikaan luentojen ajaksi - mikä voi silti mahdollistaa esikoisellekin osa-aikahoidon!
 
[QUOTE="vieras.";29790258]Perhevapaasta maksetaan jo erikseen se korvaus siksi että vanhempi on pois työelämästä tai opiskelupaikastaan ja saa näinollen rahaa ansionmenetyksestään koska on hoitamassa lastaan. Jos se lapsi pitää kuitenkin laittaa päivähoitoon niin minusta se korvaus joutaa samalla pois.[/QUOTE]

Lain mukaan työskentely tai opiskelu perhevapaiden aikana ei ole kiellettyä, mutta se vaikuttaa Kelan tukien määrään.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29790245:
No mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Se on vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla opintoja suorittava vanhempi. Opiskelija on opiskelija, mikäli hän opiskelee, eikö vaan?



Ei ei, nyt sekoitat kaksi asiaa keskenään. Se kotihoidontuki maksetaan siksi, että se nuorempi lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Siihen ei siis vaikuta se, mitä vanhemmat muuten tekevät tai missä vanhempi lapsi on. Sisaruskorotuksen saa kotihoidontukeen, jos vanhempikin lapsi on kotona. Kunnalle tulee säästöä siitä, jos nuorempi lapsi ei ole päivähoidossa - siksi kotihoidontuki. Säästöä tulee toki, jos isomopikaan ei ole - siksi sisaruskorotus.
Jatkossa se menee eri tavalla, ja syynä se että nyt joudutaan maksamaan sekä äidin vanhempainvapaan kelakorvaus tai kotihoidontuki JA se isomman lapsen päivähoitopaikka 1000e/kk.

Se on iso raha mikä näiden virikepaikkalasten päivähoitokuluihin menee, kun äidit voisivat hoitaa lapsensa myös itse kotona.
 
"Jenis"
[QUOTE="jepulis";29790255]Niin, maailma muuttuu, mutta... Mitä ne meidän poliitikot tekevät yötä päivää, kun eivät ole vielä heränneet tähän epäkohtaan? Ihmettelen vaan. Täähän olisi pitänyt muuttua jo aikapäiviä sitten. Nyt ihmiset suoranaisesti hyväksikäyttää systeemiä. Ja kehtaa tosiaan vielä mussuttaa päälle.[/QUOTE]

Poliitikot on populisteja, joilla on aina seuraavat vaalit mielessä. Mikä meteli siitä lapsilisähommastakin nousi - "Saavutetuista eduista ei luovuta!" - ja samantien oli jopa hallituspuolueiden velliperseet sitä mieltä että no ei me sitten leikatakaan, ku ette te kerta halua. Ja valtion velka senkun kasvaa... mutta pääasia että vanhemmat saa taiteilla kotona kun lapset on hoidossa ja "joku toinen" maksaa laskun :D
 
[QUOTE="jepulis";29790200]Puhut täyttä asiaa. Miksi muuten Suomessa päivähoito maksaa vain sen 254e maksimissaan? Miksi aikuisten ihmisten lasten päivähoito kustannetaan ilmaiseksi? Kyllähän ne aikuiset kuitenkin käyvät töissä, joten luulisi olevan varaa itse kustantaa lapsen päivähoito. Tässä asiassa Suomi on tehnyt päätöksiä perse päin puuta. Ja sitten huomataan yhtäkkiä olevamme vaikeuksissa, niin että pitää napata lapsilisistä pois. Eikö olisi järkevämpää,että vihdoin se subjektiivinen oikeus päivähoitoon loppuisi, ja sinne hoitoon vietäisiin ainoastaan ne lapset, jotka ihan OIKEASTI tarvitsevat hoitoa. Ei virikelapset, eikä kotona istuvien opiskelijaäitien lapset.
Tai sitten päivähoito kustannettaisiin itse, eli se 1000e kuussa, niinkuin esim Briteissä päivähoito maksaa. Siinä erottuisi jyvät akanoista, ja ne jotka OIKEASTI haluaa hoitaa itse lapsensa, todella ansaitsevat sen kotihoidontuen, joka saisikin olla korkeampi. Mitä mieltä itse olet?[/QUOTE]

No, Britanniassa tuo systeemi ainakin on aiheuttanut sen, että monet naiset ovat jääneet pois työelämästä. Kotirouvayhteiskunta ei ole ihan se, mitä täällä Suomessa tavoitellaan.
 
"jepulis"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29790245:
No mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Se on vanhempainvapaalla tai hoitovapaalla opintoja suorittava vanhempi. Opiskelija on opiskelija, mikäli hän opiskelee, eikö vaan?



Ei ei, nyt sekoitat kaksi asiaa keskenään. Se kotihoidontuki maksetaan siksi, että se nuorempi lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Siihen ei siis vaikuta se, mitä vanhemmat muuten tekevät tai missä vanhempi lapsi on. Sisaruskorotuksen saa kotihoidontukeen, jos vanhempikin lapsi on kotona. Kunnalle tulee säästöä siitä, jos nuorempi lapsi ei ole päivähoidossa - siksi kotihoidontuki. Säästöä tulee toki, jos isomopikaan ei ole - siksi sisaruskorotus.
Tää on just sitä mussutusta. Olisit nyt vaan tyytyväinen tämän hetken tukiin, sillä ne tulevat kyllä muuttumaan. Tai onko sulla edes pointtia tähän keskusteluun?

a)Jos haluaa hoitaa lapset kotona, hoitaa ne kotona, ja hoitaa myös ne vanhemmat lapsetKIN!
b) Jos haluaa mennä töihin tai opiskelemaan, laittaa lapset hoitoon.

Peruskauraa. Miksi pitäisi saada kaikki mahdolliset etuudet; sekä opintotuki, kotihoidontuki ja vielä halpa päivähoitopaikka isommalle lapselle? Se on jo turhaa luxusta, etkä sä edes itse tajua kuinka Suomi on hemmotellut äitejä, jotka käyttää yhteiskuntaa omien lasten hoitajina/kasvattajina. Ei se yhteiskunta sanonut että sun pitää tehdä lapsi, vaan päätit itse että haluat lapsen, eikö? Silloin pitäisi myös kyetä hoitamaan ne lapset, ja/tai järjestämään oma elämänsä niin, että kykenee hoitamaan myös yhden eskari-ikäisen. Ei pitäisi olla liian vaikeeta?
 
vie ras
Täällä taas huutelevat ne, joilla on se toinen aikuinen siellä kotona. Voitte lähteä lenkille, tehdä rauhassa ruokaa tms.

Mites ne jotka ovat eronneet ja eivät saa ikinä olla yksin, siis sekunttiakaan? Tai jos on jotain muita asioita minkä takia se päivähoito olisi ihan hyvä juttu, noin niinkun äidin jaksamisen kannalta, kaikilla kun ei ole tukiverkostoa, niillä lapsilla ei välttämättä ole mitään muuta kontaktia toisiin lapsiin kuin ne päiväkodin muut lapset.

Ette te kyllä osaa ajatella asiaa miltään muulta kuin siltä omalta kantiltanne
 
"Huokaus"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29790279:
No, Britanniassa tuo systeemi ainakin on aiheuttanut sen, että monet naiset ovat jääneet pois työelämästä. Kotirouvayhteiskunta ei ole ihan se, mitä täällä Suomessa tavoitellaan.
Minun mielestäni se on melkoinen kotirouvayhteiskunta, jossa mammeli vähän niin kuin opiskelee tai taiteilee vauva kainalossa ja kuskailee samalla isompia lapsia hoitoon.

Nyt tätä on kokeiltu. Eron muihin pohjoismaihin huomaa naisten uranäkymissä.
 
"jepulis"
Mä en kyllä millään lailla koe olevani huono äiti vaikka miehen kanssa ollaan kumpikin kotona ja esikoinen hoidossa. Nyt haettiin jopa hoitopaikkaa keskimmäiselle lapselle ja hän aloittaa elokuussa hoidon. Mies yrittää tosin kovasti löytää töitä ja itsellä niin paha masennus että on vain hyvä että saa hengähtää välillä vain pienempien kanssa. Ja*esikoinen on kuin erilapsi päästyään päiväkotiin. Sai leikkikavereita, enemmän aktiviteettia kuin kotona. Tosin meillä esikoinen onkin erityislapsi. Lapsi alkaa perjantai iltana kyselemään milloin saa palata päiväkotiin taas leikkimään ja askartelemaan. Kesä tuleekin olemaan hankala pojan kannalta kun heinäkuu pidetään lomaa, poika ei sitä tahtoisi.
Suurin osa teistä ajattelee että äiti vain laiskottelee kun makoilee kotona ja lapsi hoidossa, mutta entäpä jos lapsi itse kaipaa sitä?! Kaipaa ikätovereita?! En todellakaan koe huonoa omatuntoa että lapseni ovat hoidossa vaikka itse olenkin kotona! Tosin meillä esikoinen on vain 8-12 hoidossa ja samaan tulee toi neitikin kun elokuussa hoidon aloittaa.
Haimme apua lastensuojelusta kun poikamme oli normaalia villimpi ja siellä ihan nämä asiantuntijat sanoivat että on lapsen edunmukaista mennä hoitoon siinä 3v tienoilla. Siitä on enenmän hyötyä kuin haittaa ;)
Tosin tää palsta on täynnä näitä täydellisiä mammoja täydellisine lapsineen jotka on aina kaikessa oikeassa ja ajattelee muiden olevan loisia kun vievät lapset hoitoon vaikka ovat itse hoitovapaalla ;)
Masennus, ja erityislapsi: täysin eri tilanne. Tässä puhutaan nyt virikelapsista. Sinun lapsesi ei ole virikelapsi. Älä sekoita keskustelua, puhumme nyt äideistä jotka todellakin jaksavat hoitaa lapsiaan, mutta ei vaan huvita.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29790269:
Lain mukaan työskentely tai opiskelu perhevapaiden aikana ei ole kiellettyä, mutta se vaikuttaa Kelan tukien määrään.
Näinpä tekee ja jatkossa tuo vanhempainvapaa vaikuttaa myös siihen päivähoitopaikan saamiseen.

Asiat muuttuu ja syynä on juuri se ihmisten itsekkyys että pitäisi saada sekä vanhempainpäiväraha että päivähoitopaikka.
 
"Huokaus"
Täällä taas huutelevat ne, joilla on se toinen aikuinen siellä kotona. Voitte lähteä lenkille, tehdä rauhassa ruokaa tms.

Mites ne jotka ovat eronneet ja eivät saa ikinä olla yksin, siis sekunttiakaan? Tai jos on jotain muita asioita minkä takia se päivähoito olisi ihan hyvä juttu, noin niinkun äidin jaksamisen kannalta, kaikilla kun ei ole tukiverkostoa, niillä lapsilla ei välttämättä ole mitään muuta kontaktia toisiin lapsiin kuin ne päiväkodin muut lapset.

Ette te kyllä osaa ajatella asiaa miltään muulta kuin siltä omalta kantiltanne
Luulisin, että 20 tuntia viikossa riittäisi näillekin perheille.
 
jepusli
[QUOTE="Huokaus";29790295]Minun mielestäni se on melkoinen kotirouvayhteiskunta, jossa mammeli vähän niin kuin opiskelee tai taiteilee vauva kainalossa ja kuskailee samalla isompia lapsia hoitoon.

Nyt tätä on kokeiltu. Eron muihin pohjoismaihin huomaa naisten uranäkymissä.[/QUOTE]

Olin juuri sanomassa samaa. Suomihan ON kotirouvayhteiskunta.
 
....
[QUOTE="Huokaus";29790302]Luulisin, että 20 tuntia viikossa riittäisi näillekin perheille.[/QUOTE]

Tässä nyt puhuttiin subjektiivisesta päivähoito oikeudesta. Jos se yh äiti on kotona vaikka pienemmän lapsen kanssa, niin jos tämä oikeus poistuisi, ei hän voisi viedä vanhempaa lasta päiväkotiin
 
"vieras."
Tässä nyt puhuttiin subjektiivisesta päivähoito oikeudesta. Jos se yh äiti on kotona vaikka pienemmän lapsen kanssa, niin jos tämä oikeus poistuisi, ei hän voisi viedä vanhempaa lasta päiväkotiin
20 tunniksi voi ja jos on sosiaaliset tai terveydelliset perusteet enempään niin voi jatkossakin. Mutta kysymys kuuluu että onko koti sitten ihan oikea paikka jos 20 tuntia viikossa lapsille hoitoa muualla ei riitä ja äiti on kuitenkin kotona?
 
"Huokaus"
Tässä nyt puhuttiin subjektiivisesta päivähoito oikeudesta. Jos se yh äiti on kotona vaikka pienemmän lapsen kanssa, niin jos tämä oikeus poistuisi, ei hän voisi viedä vanhempaa lasta päiväkotiin
Osa-aikaisena voisi, jos tämänhetkinen suunnitelma toteutuu.

Kaikki sympatiani tukiverkottomille yh-äideille, mutta minä en tajua miten se isomman vieminen kokopäivähoitoon antaa lisää vapaa-aikaa. Odotan innolla, koska keskusteluun tuodaan taas se mummo, joka suostuu hoitamaan vauvaa muttei leikki-ikäistä.
 
"jepulis"
Täällä taas huutelevat ne, joilla on se toinen aikuinen siellä kotona. Voitte lähteä lenkille, tehdä rauhassa ruokaa tms.

Mites ne jotka ovat eronneet ja eivät saa ikinä olla yksin, siis sekunttiakaan? Tai jos on jotain muita asioita minkä takia se päivähoito olisi ihan hyvä juttu, noin niinkun äidin jaksamisen kannalta, kaikilla kun ei ole tukiverkostoa, niillä lapsilla ei välttämättä ole mitään muuta kontaktia toisiin lapsiin kuin ne päiväkodin muut lapset.

Ette te kyllä osaa ajatella asiaa miltään muulta kuin siltä omalta kantiltanne
Mutta eihän päivähoito ole olemassa siksi, että äiti saisi olla yksin ja hengähtää? Juuri tämä ajatus on ihan käsittämätön, että yhteiskunnan pitäisi tarjota ilmaista hoitoa siksi, että äiti tarvitsee hengähdystaukoa, tai luovaa kurssia, tai pientä opiskelua lapsen hoitamisen ohella. Yksinhuoltaja voi palkata avustajan, esim Mll hoitajat ovat sitä varten, kun tarvitaan lapsenhoitoapua. Eikä edes maksa paljon. Päivähoitoa ei ole kehitelty äidin jaksamisen kannalta. Miten edes ajattelet niin?
 
"vieras."
Täällä taas huutelevat ne, joilla on se toinen aikuinen siellä kotona. Voitte lähteä lenkille, tehdä rauhassa ruokaa tms.

Mites ne jotka ovat eronneet ja eivät saa ikinä olla yksin, siis sekunttiakaan? Tai jos on jotain muita asioita minkä takia se päivähoito olisi ihan hyvä juttu, noin niinkun äidin jaksamisen kannalta, kaikilla kun ei ole tukiverkostoa, niillä lapsilla ei välttämättä ole mitään muuta kontaktia toisiin lapsiin kuin ne päiväkodin muut lapset.

Ette te kyllä osaa ajatella asiaa miltään muulta kuin siltä omalta kantiltanne
Itsekin voi tehdä jotain. Tutustua vaikka puistossa tai muskarissa toisiin äiteihin ja lapsiin. Luoda itse tukiverkostoa niin että kysyt että kävisikö jos teidän lapsi tulee meille leikkimään kauppareissun ajaksi, niin voisiko tuo toinen äiti ottaa sinun lapsen leikkimään heille sinun lääkärikäynnin ajaksi.

Leikkitreffit? Ootko sellaisista koskaan aiemmin kuullut?

Jos on itse aktiivinen ja alkaa järjestää asioita niin ihmisiin tutustuu ja niitä ystäviä voi löytää. Mutta kukaan ei tule kyllä kotoa hakemaan.
 
"jepulis"
[QUOTE="Huokaus";29790332]Osa-aikaisena voisi, jos tämänhetkinen suunnitelma toteutuu.

Kaikki sympatiani tukiverkottomille yh-äideille, mutta minä en tajua miten se isomman vieminen kokopäivähoitoon antaa lisää vapaa-aikaa. Odotan innolla, koska keskusteluun tuodaan taas se mummo, joka suostuu hoitamaan vauvaa muttei leikki-ikäistä.[/QUOTE]

Sympatiat myös tukiverkottomille yh-äideille. Tosin kuinkahan paljon niitä todellisuudessa on...? Että ei ole omia vanhempia, ei yhtäkään ystävää, ei rahaa palkata Mll-lastenhoitajaa? Luulen että ihmiset ovat vaan tottuneet, että he eivät edes YRITÄ saada tukiverkostoa. Jos yhteiskunnan tuet alenevat (mikä TULEE tapahtumaan), ehkä ihmisetkin alkavat olla vähän kiinnostuneempia yhteisöllisempään elämään, mikä tarkoittaa sitä, että tutustutaan naapureihin, tunnetaan lähipiirin äidit ja lapset, ollaan kiinnostuneita tutustumaan muihin vanhempiin ja voidaan viedä lapsia leikkimään toisten kotiin, voidaan saada omalle lapselle kyyti kotiin eskarista jonkun toisen vanhemmalta... Voidaan jutella puistossa tuntemattomalle äidille, eikä vain tuijotella minkä merkkiset vaatteet lapsilla on päällä. Ollaan kiinnostuneita viemään lapsia harrastuksiin, jossa lapset saavat kavereita, ja ehkä äiditkin? Kehdataan pyytää hoitoapua ystäviltä joilla on lapsia. Ymmärretään että hoitoapua voi myös palkata, eikä kaikkeen tarvita niitä ILMAISIA tukia joita Suomi tällä hetkellä avokätisesti tarjoaa. Monelta vanhemmalta puuttuu kokonaan se ajatus, että itse olisi vastuussa lapsen hoitamisesta ja kasvattamisesta. Koko virikekeskustelu kertoo sen. Kaikki olettavat että puoli-ilmainen päivähoitopaikka PITÄÄ saada, ja tietenkin mahdollisimman läheltä, ettei tarvitse esim käyttää julkista liikennettä. Ja usein vielä kotiäideillä seisoo auto pihassa. Vieläkin naurattaa tuo yksi kommentti, että lasten päiväunet menee sekaisin, jos joutuu ITSE hakemaan oman eskarilaisen eskarista tiettyyn aikaan, vaikka kyseisellä äidillä on auto! Uskomatonta uusavuttomuutta!!!!!
 
"vieras."
[QUOTE="jepulis";29790333]Mutta eihän päivähoito ole olemassa siksi, että äiti saisi olla yksin ja hengähtää? Juuri tämä ajatus on ihan käsittämätön, että yhteiskunnan pitäisi tarjota ilmaista hoitoa siksi, että äiti tarvitsee hengähdystaukoa, tai luovaa kurssia, tai pientä opiskelua lapsen hoitamisen ohella. Yksinhuoltaja voi palkata avustajan, esim Mll hoitajat ovat sitä varten, kun tarvitaan lapsenhoitoapua. Eikä edes maksa paljon. Päivähoitoa ei ole kehitelty äidin jaksamisen kannalta. Miten edes ajattelet niin?[/QUOTE]

Yksinhuoltaja jolla on jaksamisongelma voi saada neuvolan kautta tukiperheen tai perhetyöntekijän. Päivähoitopaikka siksi että äidin pitää saada omaa aikaa on melko ylimitoitettua.
 
"Jenis"
Täällä taas huutelevat ne, joilla on se toinen aikuinen siellä kotona. Voitte lähteä lenkille, tehdä rauhassa ruokaa tms.

Mites ne jotka ovat eronneet ja eivät saa ikinä olla yksin, siis sekunttiakaan? Tai jos on jotain muita asioita minkä takia se päivähoito olisi ihan hyvä juttu, noin niinkun äidin jaksamisen kannalta, kaikilla kun ei ole tukiverkostoa, niillä lapsilla ei välttämättä ole mitään muuta kontaktia toisiin lapsiin kuin ne päiväkodin muut lapset.

Ette te kyllä osaa ajatella asiaa miltään muulta kuin siltä omalta kantiltanne
Mistä lähtien päivähoito on ollut olemassa siksi, että yksinhuoltaja saisi hengähtää? Missä ihmeen kuplassa te oikein asutte, kun siellä ei ole yhtään lasta eikä aikuista huutoetäisyydellä?
 
hhhh
Ja sitten nämä tukisysteemien väärinkäyttäjät jaksaa kirjotella nimiään adrsseihin joissa vaaditaan kansanedustajien palkkoja alas. Kyllä... onhan heillä isot palkat.

mutta mietittekö kun nostatte ensinnä sitä kotihoidon tukea ja viette vanhemman lapsen hoitoon...paljoko te suorastaan varastatte valtion kassasta suhteessa siihen työhön mitä teette? Jos se lapsen päivähoto maksa yhteiskunnalle sen 1000€ ja sitten maksetaan vielä kotihoidontuki...niin surutta otat vastaan viette valtion kassasta sen 1300€...ja kun teitä olisi VAAN se 200 kpl.... mutta kun teitä on tuhansia. Alkaa kansanedustajien palkkakulut olla pieni verrattuna siihen mitä te rohmuatte "jotta saatte omaa aikaa vauvan kanssa ja lapsi kavereita"

Hävetkää!!
 
vieras äiti
Kamalaa jos perhevapailla ei voikaan jatkossa iltapäivisin opiskella ilman ilmaista päivähoitopaikkaa. Voi ja saa opiskella, kunhan hankkii sen hoitajan lapselleen itse.
 

Yhteistyössä