Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

Huomenta kaikille!

Mulla on maha aamuisin vielä ihan suht normaali mulla näytän ihan potkupallon nielleeltä iltapäivisin. Porukka on alkanut jo vähän katsoa sillä silmällä... Mies ei ole mahassa huomannut mitään mutta rintavarustuksen kasvu sensijaan on saanut huomiota :D

Mulla on paniikissa ja ahdistavissa tilanteissa samanlainen reaktio kun Niisku-Rouvalla. Muutun siis tosi rauhalliseksi, hiljaiseksi ja mukautuvaksi. Tuli paljon kommenttia ja ihmettelyä sairaalan henkilökunnalta kun olen niin rauhallinen jne vaikka tulin pelkopolin kautta. Mieskään ei tajunnut pitkään aikaan (=varmaan reilu vuosi synnytyksestä vasta) kuinka kamala/järkyttävä kokemus se mulle oli. Kaikki meni hänestä ja henkilökunnasta niin hyvin vaikka mä olin lopulta yli vuoden tosi masentunut ja ahdistunut. Ja kaikki liikkuminen oli sattui melkein vuoden. Silti mulle vaan hoettiin että on kyllä niin hyvä ettei sittenkään ollut sektio kun siitä kestää toipua niin kauan. Mä ahdistun/alan itkemään vieläkin jos alan miettiä tapahtumia. Ehkä siis olisi hyvä jos tästä voisi puhua neuvolassa tai sairaalassa. Tai edes saada jonkin merkinnän lappuihin.

Eilen tuli äänet hyvin kuuluviin dopplerilla mutta kyllä ultra jännittää..
 
Täällä vielä yksi uusi ilmoittautuisi mukaan! :)
LA 15.12. Kirsikka14/26v./1.lapsi/KOS?
Np-ultra oli viime viikolla ja sen jälkeen on ollut jo vähän rennompi olo. Nyt odotellaan kirjettä/soittoa seulonnan tuloksista.

Mistä te kaikki jo tiedätte synnytysairaalanne? Itse luulisin että se on KOS, mutta en ole varma :ashamed:
 
No niin, pitkästä aikaa on aikaa kirjotella.. Puhelimella käyn kyllä lähes päivittäin lukemassa, mutta en tykkää kirjottaa sillä, kun ei näillä nakeilla meinaa osua niin pieniin "näppäimiin".. :)

Voi että mua otti sydämestä kun luin Dragonfly77:n tekstiä, tuli niin selkeät muistot vuoden takaa. Voimia kovasti :heart:

Ummetuksesta, mä oon syöny Weetabixiä ja maha toimii kuin junan vessa.. melkein kellon tarkkuudella, viikonloppunakin sai nousta viiden aikaan vessaan.. :)

Nukkumisesta, se on ihan nynnyjen hommaa sanon minä.. eli siis herään monen monta kertaa yössä, vähintään kaks kertaa pitää käydä vessassa.. ja sit ei saa heti unta.. sit herää muuten vaan kun nukkuu huonossa asennossa.. poika huutelee kun näkee pahaa unta.. tai herää muuten vaan viimestään neljältä eikä saa enää unta.. olo alkaa siis olla melko koomainen, mut ehkä se tästä.. välillä on pakko luovuttaa ja ottaa torkut, pyrin välttämään sitä, koska vaikuttaa osaltaan myös yöuniin..

Kertomisesta, ajattelin aluksi, että kunhan ultrassa on käyty niin kerrotaan kaikille.. mutta eipä vaan oo kerrottu.. ees mun äiti ei tiedä asiasta vielä.. pitäis kai pikku hiljaa.. tai sit vaan ootella millon uskaltaa mainita lihomisesta.. ;) Työnantajalle on vissiin pakko kertoa loman jälkeen, kun ajattelin alottaa mammaloman sen pitemmän kaavan mukaan, koska tiedän etten tule selviämään työtehtävistä loppuun asti. Ja jos sais pimitettyä tän tiedon työkavereiltakin, niin eivät möläyttäisi eteenpäin, yhdessä on vähän juorukellon vikaa.. Eli kuten huomaatte, meillä ei ole ihan paras mahdollinen ilmapiiri täällä, onneks saa työskennellä kaukana työnantajasta, eikä sitä kiinnosta mitä tänne kuuluu.. niin ei tyrkytetä tietoa.. :cool:

Jokohan uskaltais liittyä Facen puolellekin.. :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! ja peukkuja ultraan menijöille.. :heart:
 
Tervetuloa Kirsikka14 :wave:

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tsemppiä myös kaikille, jotka lähiaikoina ovat ultraan menossa!

Tänään kävin verikokeissa ja vein pissakokeen. Nyt pitäisi varata aika sokerirasituskokeeseen. Ensi viikolla on ultra, jännää!

Masu on ihan järkyttävän iso :ashamed: ihan kunnon pallo jo! Onhan siinä nyt läskiäkin mukana, mutta paino ei ole noussut, päinvastoin laskenut ja tämä ei pari kuukautta sitten ollut todellakaan tällainen :O Siis ihanaa, että kasvaa, mutta nyt jo... :D Olen aina ollut hullaantunut isoon vauvamasuuni, enkä todellakaan peittele sitä mihinkään. Mutta nyt tuntuu jotenkin hullulta sanoa, että juu, 11 viikolla mennään.. kun näytän siltä, että voisin pian suunnata synnärille :whistle: No, ehkä se tästä rauhoittuu!

Olo on vähän helpottanut, tosin tänä aamuna oksensin jälleen. Mutta muutoin vähän helpompaa.

Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 10+5 :xmas:
 
Tänään np-ultra takana ja oli niin liikuttava hetki nähdä vauvalainen liikkeessä<3 Nyt taas tästä raskaudesta tuli askelen verran todellisempi. Mittojen mukaan voisi raskaus olla 4-5 päivää pidemmällä, mut la pysyi samana :)

Pissalla pitää hypätä ensin iltatoimien aikaan, sitten juuri ennen kun nukahtaa ja aamuyöllä taas. Ehkä tämä kesä tekee oman osansa, kun nestettä kertyy kroppaan ja ehkä juo vähän enemmän?

Unta piisaa hyvin, vaihtelevasti 21.00 - 00.00 meen nukkuun, mut päiväunet vaatii lähes joka päivä, tai ainakin pitää päästä hetkeksi huilaamaan.

Iisibeibi ja m.u. 12+5
 
Hei,
Täällä vielä yks sivusta seurannut haluaisi liittyä mukaan :)

Osanottoni kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Pelko on ollut koko alkuraskauden mukana, keskenmenoja takana ja ikinä en osaa nauttia tästä alusta ennen kun luotan että pieni pysyy matkassa.
Ja alun pelosta voikin siirtyä sujuvasti seuraaviin pelkoihin, eli kuinka pitkälle pysyy kun on alusta selvitty ja onko kaikki hyvin vauvalla.

Meilläkin siis erityislapsi, syntyi ennenaikaisesti pikkukeskosena vajaa 30rv oli vasta takana ja siitä jäi vaikea cp-vamma, kehitysvamma, epilepsia jne.

).( maha pömpöttää aamusta iltaan, niin että vois luulla että ollaan loppusuoralla :/ mulla on muutenkin suolisto ongelmia ja ilmeisesti tää raskaus nyt saa pömpötykset ja oireet potenssiin sata :) ahistaa kun en haluais kaikkien vielä näkevän että oon raskaana vaikka läskiä ja turvotusta tuo onkin.

Haluaisin myös liittyä fb-porukoihin jos vielä mahdollista?

LA 14.12/ Höpsyli/35v/4.lapsi/k-sks

Höpsyli & vielä nimetön 13+3
 
Onnea pampula ja muutkin hyviä ultrakuulumisia saaneet :)

Tervetuloa Höpsyli! Minkä ikäinen siun erityinen on? En tiedä mitä kaikkea luit ketjusta, mutta siis meillä pian 3 vuotta täyttävä erityispoika, jolla monimuotoinen kehityshäiriö (tarkentunee psykologin tutkimuksen jälkeen lieväksi (?) kehitysvammaksi.) Cp-vammaan viittaavaa kohonnutta lihastonusta on myös, mutta se ei ihan tavanomainen cp vamma tulisi olemaan joka diagnosoidaan hieman aiemmassa vaiheessa. Epilepsiaa meillä on pojalla myös. Levoton ja keskittymiskyvytön on tuo meidän jäppinen joten työtä riittää...
 
Liityin viime viikolla fb ryhmään joten siellä tulee enemmän kirjoiteltua. Täällä käyn kuitenkin vähintään lukemassa kuulumisia. Tulkaa te muutkin pian fb ryhmään (jotka ette vielä ole liittyneet) :)
 
Tänään oli kauan pelätty np- ultra ja kaikki oli tällä hetkellä hyvin. Kolmen viikon päästä vielä uudestaan katsomaan ja varmistamaan että todellakin ois terve. Pikkunen oli hieman vanhempi eli La muuttu 18.12 ELI VOI PÄIVITTÄÄ. Mittoja pää- peppu oli 6,4cm turvotus olin 1,4mm eli ihan hyvä ja riski oli 1:8400. Nyt siis menossa rv 12+5.

Huomenna pitäs soitella neuvolaan että saa lähetteen laitettuu sairaalalle tohon varmuus ultraan.

Tiukuliina ja hippu rv12+5
 
*Unis* meillä tuo erityinen jo 8vuotias tyttönen, on siis tällä hetkellä keskimmäinen lapsukaisista :)
Meillä kehitysvamma kulkee määritäämättömänä, koska liikuntavamma on niin vaikea että kehitysvamman astetta on vaikea määritellä.
Neiti on pyörätuolissa ja täysin avustettava kaikessa, mutta iloinen ja sosiaalinen luonteeltaan vaikkakin kommunikointi on hankalaa, joitain sanoja, eleet, ilmeet, kuvat jne meillä käytössä.

EliEli yritin vielä saada tietoni tähän punaisella, mutta ilmeisesti ipadillä ei onnistu :/
Yritän laittaa sulle viestiä fb:n pääsystä, mutta katsotaan osaanko :)

14.12/ Höpsyli/35v/4.lapsi/k-sks
 
Mihinkähän ihmeeseen välillä katoo koko teksti, kun kauheen litanian on ehtinyt naputtelemaan...

Ensiksi Dragonflylle oikein suuret voimahalit! Todella kurjaa lukea menetyksestäsi!!

Ruokahalusta

Miten teillä muilla on ruokahalu muuttunut raskauden myötä, jos on? Olen huomannut, että nyt kun tuo pahoinvointi on huomattavasti helpottanut, niin enpäs enää ole pystynytkään syömään mitään isoja annoksia. Nyt parina päivänä ollut tässä lomailessani ulkona syömässä tyyliin buffettiruokaa, niin eipäs vaan olekaan pystynyt hakemaan lisää, vaikka on ollut todella mahtavaa ruokaa ja olokaan ei ole ollut mitenkään huono. Maha vaan ei vedä sapuskaa pahemmin enää niin kuin ennen. Toisaalta ehkä hyväkin niin :kieh:

Vatsa on kuin jalkapallo jo ja oli pakko käydä ihan henkasta ja maukasta ostamassa mammakuteita, kun ei mahdu enää normivaatteisiin.

Liikkeet
Niitä on nyt tuntunut paljon enemmän ja enemmän, varsinkin iltaisin. Sellasia ihania hentoja :heart:

Jotenkin tuntuu niin turvattomalta välillä, kun tuntuu, että neuvolakäyntejä on niin vähän, ainakin aiemmista muksuista oli paljon useammin. Viikonpäästä olis neuvolalääkäri. Ehkä hommaan sen dopplerin vielä itsellekin, kun tahtoo niin kovin olla varma, että siellä on kaikki hyvin...


Nami ja demoni huomenna poks 13vk
 
Unet (ja osin niiden tarvekkin) kadonneet.. vatsa tullut tilalle.. kyllä en olis duunissa pystynyt yhtään kauempaa pitämään salassa! =D Sen verran on pötsi pyöristynyt vaikka läskiä se vielä on. Näyttää jo kuitenkin ihan isolta vauvamahalta. Äitiyshousut kaivoin minäkin kaapin kätköistä.

Onko muilla harjoitussupistuksia jo näillä viikoilla? Tänään oli aika fyysisesti rankka päivä töissä ja tuntui et alavatsa oli yhtä kireää palloa.... pitää yrittää ottaa vähän rauhallisemmin, mutta vielä olisi yhden varaston raivaus edessä...

Kyselee Maryah ja Pötiäinen 13+1
 
hei,
voisko joku ihana kertoo miten fb ryhmään pääsee mukaan? Ilmeisesti Elielille yv:tä pitää laittaa..? Mä oon vähän tumelo näissä jutuissa :D

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja pahoittelut Dragonflylle Paljon voimia ja jaksamista sinne :hug:

tyttö/poikaolosta.. Musta tuntuu että meille ois tulossa poika. En tiedä mihin tuntemukseni perustuvat, mutta jotenkin kun meen kattelee pikkuihmisten vaatteita, niin meen jotenki vaistomaisesti poikien puolelle. Muutenkin ois mielenkiintoista saada poika. Oon nimittäin aina ollu "hörhöä prinsessa -tyyppiä", joten kurkistus poikien maailmaan vois olla jännää. Tiedän myös, että mies tahtoisi pojan, mutta olkoonkin jos tulee tyttö niin on kyllä aivan yhtä rakas meille molemmille<3


Nukkunu olen muuten ihan hyvin, paitsi nyt kun oon yksin kotona. Mies lähti viikoks reissuu, enkä jotenki osaa nukkua ilman hänen unituhinaa, kumma miten viidessä vuodessa tottuu toisen läsnäoloon, niin ettei edes osaa nukkua ilman.. :LOL: Päikkärit tulee myös nukuttua lähestulkoon joka päivä.

turvotuksestaaikasemmin jo kirjottelinkin, että iltaisin turvottaa ja paljon. Haluisin siitä eroon ja nätin vauvamasun tilalle, jotenkin haluisin sitä myös että rinnatkin vähän kasvais.. :D Ummetusta mulla on välillä ja vessassa saa juosta yhtenään. Toisaalta juonkin aika paljon, mikä varmaan johtuu myös kuumuudesta...

Ruokahalusta Mun kohalla on käyny sillai, että herkkuja ei tee enää samalla tavalla mieli ku aikasemmin. Oon aikamoinen sokerihiiri ollunna ja on ollu ihan outoo, ettei esimerkiksi suklaata enää tee mieli. Ainoastaan lakuja tai salmiakkia tulee välillä napsittua, mutta ei läheskään yhtä paljon ku ennen. Myöskään ranskalaisia tai mitään muuta rasvasta ruokaa ei oikeestaan tule syötyä. Mut eiköhän tää oo vaan hyvä juttu, pysyypähän paino ainakin joten aisoissa. Tilalle on tullu appelsiinimehun litkiminen ja muutenkin satsumat yms. sitrushedelmät. Niitä kuluu aika paljon. Itse ruokahalu on kyllä hiemän kasvanu ja täsää viime lauantaina heräsin kuuden aikaan aamusta siihen, että on ihan kauhee nälkä, joten oli pakko nousta syömään ja jatkaa sitten vasta unia. :popcorn:

Mutta joo voisin mennä kokeilemaan josko saisin sitä unta kumminkin|O

Silje86+piltti 13+2
 
Miekii laitoin viestiä EliElille face-ryhmästä :)

Piti tulla poksahtamaan, olin tulossa jo eilen, mutta tajusin sitten että nythän on vasta tiistai, ei keskiviikko. Kesälomalla päivät menee ihan sekaisin näköjään :)

Kertomisesta... Mie jouvuin kertomaan töissä jo suurin piirtein rv 6 pomolle. Olen koulunkäynninohjaaja ja passitin nyt keväällä luokkani maailmalle, joten syksyllä olisin aloittanut uusien seiskojen kanssa. Yläkoulussa olen siis töissä. Koska oppilaat jotka minulle olisivat tulleet, ovat hieman haastavampia tapauksia, katsoin parhaaksi sanoa rehtorille, että olen sitten jäämässä pois lokakuun lopussa ja kannattaako minun aloittaa näiden uusien oppilaiden kanssa ollenkaan. Rehtori oli samaa mieltä ja ehtii siis rauhassa miettiä sijaisen yms. Onneksi sain viime syksynä vakituisen paikan, niin on työpaikka mihin palata. Se, että pääsenkö rakastamalleni yläkoululle, on sitten eri juttu :/ .

Äidilleni ja siskolleni kerroin suurin piirtein rv 10 ja muille np-ultran jälkeen ihan kuvalla facessa. Tai ennen tuota kuvaa kerroin lapsille ja isälleni sekä miehen vanhemmille. Mutta että suurin piirtein "koko maailma" sai tietää vauvasta rv 11+1 :)

Nukkumisesta taas... Olen nyt saanut nukkua oikeasti hyvin muutaman yön. Olen herännyt, mutta saanut unenpäästä kiinni vaikka olisin käynyt vessassakin. Jes! Toivottavasti jatkuu. *koputtaa puuta*

Maanantaina olisi seuraava neuvola. Tänään käyn viemässä pissanäytteen labraan. Edellisessä näytteessä oli jotain bakteereja, joten sitä nyt sitten seuraillaan. Tulokset sitten ehtii tulla maanantain neuvolaa varten.

Me asutaan tämmösessä pienen pienessä kylässä ja ainakaan vielä en ole kuullut, onko tälle vauvalle tulossa luokkakavereita. Toivottavasti ei ole yksin koulussa sitten kun koulun aika on. Ehkä vähän turhan kaukana on ajatukset nyt :D
 
Kielo-iita, mite meni eilinen ultrareissu? :)
Hyvä kuulla vähä kokemuksia tosta seinäjoen synnäristä, pitää vain sit kysyä ja ihmetellä ääneen, kun ei ensisynnyttäjänä osaa mitään vaatia.
Katotaan tosiaan ollaanko yhtäaikaa pelipaikalla. Mullakin reipas matka on tonne sjoelle :)

Fb-kyselyä laitettu elieli:lle. Nyt jo uskaltautuisi sen puoleen, kun ensimmäinen kolmannes sujunu hyvin.

Mulla alusta asti ollu -tyttöolo-. Vaikka en varsinaisesti oo miettiny mitää sukupuolta, eikä miehellä myöskään ole mitään ennakko-odotuksia.

).( Jänniä tuntemuksia eilen, kun makoilin sängyssä ja käännyin kyljelleen, niin tuntui semmosia pieniä sähköiskuja muistuttavia sykäyksiä tolla alapäässä :D niiku ois pissahätä iskeny. Ja sama homma toistu viel myöhemmin päivän aikana.

Kyllä täs monenlaista oloa on ja huomaa ku kropassa myllertää jatkuvasti. Välillä kaipaa normaali-oloa, sillon syöminen ja wc-käynnit oli huomaamattomia juttuja päivän sisällä :D nyt ne vaatii oman osansa päivärytmistä.

Iisibeibi ja m.u.
 
Np-ultra takana ja kaikki hyvin! Sydän jyskytti, niskaturvotus 0.9mm, nenä näky ja pieni oiko jalkoja ja kiemurteli ja hikkaki iski kesken kuvausten :D Kohtu jotenkin taakse päin joten ultraaja epäili ettei liikkeet ala tuntua kovin aikaisin. Huh nyt saa jo vähän huokaista!
Lasketunajan voi päivittää eli uusi LA 22.12.2014

FB-ryhmään tulosta laitettu viestiä Elielille josko sitä kohta siellä sitten kirjottelis kans. :)

MrsRock noista kivuista just tänään kyselin ultrassa että kai se on ihan normaalia että kohdunsuu särkee niin että tuntuu välillä ihan kävellessäkin noiden repäsykipujen lisäksi nii sano että kun mitään ei ala vuotamaan niin kaikki on normaalia :D

Muut vaivat, uusimmat riesat päänsärky ja huimaus. Lääkäri meinas että lihakset menee niin jumiin tämän ultrajännityksen takia ettei veri pääse kulkemaan ja lenkillä ollessa humahtaa sitten kunnolla liikkeelle ja siksi vie jalat alta.. vähän on hankala homma mut pitää alkaa nyt venyttelemään jos se sillä menis ohi!

Paino on pysynyt samassa ekasta neuvolasta asti vaikka kokoajan onkin nälkä ja on tullut syötyä huomattavasti enemmän mutta kai sitä on sitten tullut liikuttuaki enemmän sillon.

Aurinkoista loppuviikkoa koko mammapoppoolle! :flower:


Ma&Mi ja nöpönenä 12+2
 
Meillä oli tosiaan eilen np-ultra ja voi kun hän oli niin täydellinen <3 samalla tajusin että se kamala paineen tunne joita olen tuntenut vatsalla ei olekaan mitään venymistä vaan hän jumppaa, kuin kuulantyöntäjä :) Sitä en ymmärtänyt että viikolla 12+6 vauva vastasi viikkoja 13+4, mikä on silkka mahdottomuus ajallisesti. Onko kenelläkään ollut koskaan vastaavaa? Ihanaahan se nyt toki on että on niin iso että voin jo tuntea liikkeet :) Kohtu on kallellaan eteenpäin ja istukka takaseinässä joten ihmekkös tuo että tuntuu ja rantapallolta näyttää :D Iisibeibi.. josko ollaan samalla paikkakunnalla? Heh. Ilmoittauduin myös tuonne facen puolelle mutta sinne on nyt varmasti ihan jonoa :)
 
Moikka :)

Kohtutulehdus kavonnut..vuoto johtui kuulemma siittä..
Lääkärineuvolakin oli eilen, ja kaikki oli ok. Meinotteli vaan että kun esikoisesta on supistanut jo n 2kk ennen la, niin tätä aletaa seuraileen tarkemmin sitte syksyllä..
7.7 uusi neuvola, ja se onki kolmas käynti kerta.. sitte onki 11.7 uusi ultra Oyssissa, jossa seurataan myooman tilannetta. Aattelin jo siellä yrittää udella mahollista sukupuolta jos vaan näkyis..
sitte 31.7 on rakenne ultra..

lapsen sukupuolesta mullei ei niinkää väliä, mut toivoisin tyttöä. Meinaa sydän pakahtua kun hipeltää kaupoissa ihania pikkusia minimekkoja vauvoille. Oon jo esikoisen (poika) myötä niin kyllästyny bätmäni yms hommiin että haluttais jo ostella nukketaloja ja barbeja sun muuta tyttö hömppää.. mutta mulla on kutina että tää olis tyttö, silti musta tuntuu että tää on poika :LOL:

kriisiä mä asun pienessä kaksiossa..mun sänky on olohuoneessa, tässä on kolomas kerros ja ei hissiä..ei ees omaa pesukonetta, vaa käytävä pyykillä toisessa talossa.. alkaa jo nyt tuottaa tuskaa roudata kauppakassit ylös.. kolmioita ei tässä meidän alueella vielä oo vapaana.yks kuulemma vapautuu elo-syyskuussa ja oon kytiksellä siihen,olis lyhyt muuttomatka pihan toiselle puolen.. mutta varmaan senki saa joku muu.. olishan näitä kolmioita kuulemma muualla tarjolla,mutta mä en halua täältä mihinkään. :kieh:

onko teillä vaatteiden kanssa ongelmia? mullei mahdu enää farkut kunnolla kiinni, iliman että painais vattaa.. pitäny siirtyä jo mama vaatteisiin ja onneksi tykkään pitää mekkoja ja legginsejä tai sukkahousuja niin on kevyempi ollakki kuin hiostavat farkut jalassa.

MEINAATTEKO OTTAA ÄITIYSPAKKAUKSEN? Mä en tiedä.. mun mielestä se on älyttömän ruma!! se pahviloota on kaunis, ja makuupussi kiva.. mut mullaon esikoisen 08 pakkauksen toppapuku ja haalari ja lakanat yms tallessa..laatikkoa ei :(
miehelle tuskailin että ku ei oo sitä laatikkoa jos en ota pakettia, nii se että "no käyää kaupasta hakkee banaanilaatikko ja ompele siihen jokku rätit reunoille!!" :D :LOL:

Liikkeet mä taidan tuntea niitä jo!!! ne kysyki siellä tarkastuksessa että tunnetko jo liikkeitä, sanoin että luulin että ei ne oo liikkeitä mitä oon tuntenut niin ne ultras ja käski sanoa ainako tunnen liikkeen.. :D tuntuuhan ne.. möyrintä alkaa yleesä illalla,tai sillon ku mä levähdän..

paino oli neuvolatätin mukaan noussu 1,5 kiloa..en usko.. koska kotona näyttää samaa.. mulla oli kaamee ykkös ja kakkos hätä neuvolassa ja olin just syöny vattan täyteen joten uskon että paino näytti siksi muka isompaa lukemaa..seliseli :D mutta totta!!! :ashamed:

WIPPI!!!! huomenna poksuu rv 14+0 :heart:
 

Yhteistyössä