**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Biana mä jännään täällä sun kanssa ultran tulosta! Meillä la:t niin lähellä että itselläkin melkein vois olla saman kokoinen alkio masussa. Ja mulla vasta ultra ens ti!

p-i-b puuhastelujen jälkeen voi useinkin tulla rusehtavaa. Voi johtua limakalvoista tai esim. jos istukka on lähellä kohdunsuuta --> vähän vuotelee yhdynnän jälkeen.

raitakissa TUU JO KERTOMAAN TULOS :attn:

masuasukin nimi on tällä hetkellä vain kolmas, ihan sen takia kun kolmas on tulossa :D

Jee, tunnin sain nukkua sohvalla. Yhdessä oltiin peiton alla tytön kanssa kolmen Pikku Einstainin verran :). Nyt taas melko hyvä olla.

Poppeliini ja kolmas 6+2
 
Ollaan tässä jo kovasti kaikille kerrottu, että joululahjaa odotellaan. Olipa mukavaa kertoa äidille uutinen, kun ensimmäinen kommentti oli, että olemmeko hulluja. Eikä tämä ollut huumorimielessä sanottu edes. Kyllä meni iso herne nenään. Eipä näköjään hänelle tarvitse soitella tulevaisuudessa, jos ei ensin anteeksipyyntöä kuulu...:headwall:
Onneks muut ovat iloisia uutisesta ja mieskin niin onnellinen=)

Kauhea hedari iski... Voi tätä raskautta... Miten niin pieni solu voi saada tällaisen naisen toiminnat sekaisin! On se väärin:LOL:

Jeremiasäiti 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Tervetuloa uudet :flower:!

Muisku: Kenelle varasit ajan?
Sannuli: Ei varsinaista nakutusta mutta korvat on koko ajan lukossa. Tätä on nyt jatkunut alle viikon.
Neljäskö: Mä ainakin syön hyvällä halulla katkarapuja :p.
Piupula: Älä huoli, paha deme on täälläkin. esikoisesta se tuli vasta ihan lopussa ja sitten kun hän oli syntynyt se oli ihan huipussaan, mutta nyt unohdan jopa unilaulujen sanoja, joita olen kuitenkin viimeiset 3 vuotta joka ilta laulanut :whistle: ...
P-i-b: :hug: Toivottavasti ei ole mitään vakavaa, vaan ihan asiaan kuuluvaa niinkuin aiemmat tuossa totesivatkin.
Mä oon niin neuroottinen että mies saa ainakin np-ultraan asti kärvistellä : / . Onneks yritysvaihteessa oli aktiivista, niin ehkä hän jaksaa sen voimalla :cool: . Ja 10 vuoden suhteessa läheisyys on paljon seksiä arvokkaampaa muutenkin :heart: . Ja koska olen tosiaan ihan paniikissa tän raskauden kanssa, niin ei tee edes mieli seksiä yhtään |O .

ON: Väsyttää, väsyttää, väsyttää |O . Miten voikaan väsyttää näin paljon kun nukun nykyään 9-10 tuntia yössä...Aamulla meinas taas tuoremehut tulla ylös, mutta muuten hyvä olo verrattuna siihen että esikoisesta oksensin jo näillä viikoilla täyttä häkää.
Harmittaa kun en jaksa edes juoksemassa käydä :/ .

Työelämässä olevat : Oletteko miettineet kuinka kauan olette kotona lapsen syntymän jälkeen?
 
Heippa!
Kirjoittelin aiemmin jo siitä, että "epäillään" kohdunulkoista raskautta. Tänään lääkäri soitti verikokeiden tuloksista, jotka on kyllä otettu jo viime perjantaina, hcg:n määrä oli 870. Mulle nyt jäi semmonen kuva, et se ois ihan normaali, mutta toki koskaan ei voi tietää varmaksi, mitä se tarkoittaa. Perjantaina menen ultraan ja siellä pitäs pikkuisen näkyä, jospa hän olisi "älynnyt" kiinnittyä oikeaan paikkaan.
Oireita mullakin on, mahanippailuja, semmosta menkkakipua ja pientä pahoinvointia, aamulla meinasin oksentaa, mutta leipää syötyä sekin helpotti.
Pelko ja jännitys on tosiaan raastavaa, mä niin toivon meille pientä jouluvauvaa!

Onko kenelläkään muuten mitään tietoa/kokemusta enemmän noista hcg-määristä?
 
Mitä mieltä ootte olleet muuten noista raskauskeijun testeistä (david merkkisiä)? Itse olen niitä testejä tehnyt tässä (liuska &puikko). Kumpaankaan en saanut kunnon plussaa, ainostaan haamujen haamuja. Kahteen clearbluen testiin sain positiivisen tuloksen. Toinen hailumpi, toinen selkeä plussa. Nyt tein taas tuollaisen davidin testin kun on ylimääräisenä kaapissa 2kpl. Toinen liuska ja toinen puikko. Puikkoon tuli erittäin haalea testiviiva, hyvä kun silmällä erotti. Melkein pillahdin itkuun siinä vaiheessa :'( Voiko olla mahdollista että nuo davidin testit on yksinkertaisesti niin surkeita etteivät helposti raskautta näytä? Kuukautiset yli viikon myöhässä joten kai noihin davidin testeihinkin jo luulisi selkeä plussa tulevan? Liuska vielä käyttämättä ja pitäisi herkempi olla.
 
Moikka kaikille :)

Ajattelin jo näin "alussa" tulla kurkkimaan josko tähän ketjuun minä kuuluisin.
Tosiaan tipuin tuolta Marraskuun mussukoista pois n. 3,5vko sitten, sain keskenmenon rv 5. Mutta nyt on tosiaan reilu 3 viikkoa keskenmenosta ja pari päivää ollut rinnat aivan uskomattoman kipeät ja paljoa ei tarvitse puristaa kun tulee "maitoa". Tämä samainen oire on ollut jokaisessa raskaudessani. Tämä siis 4raskaus ja kaksi lasta saanut.
Huomasin myös eilen olevani erittäin väsynyt koko ajan ja tänään on ajoittain nippaillut vatsassa.
Eilen tein piruuttaan testin joka näytti negatiivista mutta ajattelin odottaa maanantaihin jollei nyt menkat ole alkanut niin uuden testin tekemistä.
Tottakai pelko on suuri jos vaikka uusi masuasukki ollaan saatu ja hänkään ei pysyisi mukana.

Mutta tulen ilmoittamaan heti testin tulosta kun sen taas teen :D

-Mammuzki-
 
Huomenta vaan täältäkin.

Oireista Mä myönnän kyllä kans olevani aivan totaalinen stressaaja näiden oireiden suhteen. Ensimmäinen raskaus kun on niin ei tiedä mikä on "normaalia" ja mikä ei. Mullahan alkoi noi alavatsa kivut tosi aikaisin. Nyt ne on vähentynyt tässä viikon sisään huomattavasti. Ei oikeasti tiedä miten suhtautua mihinkään : / Nyt kun ei oikein ole oireita, niin sekin pelottaa. Tai siis rinnat on edelleen arat, aamulla äklöttää mutta noi alavatsa nippailut on jääneet vähemmälle.

Onko kenelläkään muulla ollut nännilävistyksiä? Mun piti ottaa ne jo poies kun kiristi niin pirusti. Kauhia oli luopua niistä kun ne kuitenkin seittemän vuotta ovat tuossa killuneet :): /
 
Huoh, palaverista selvitty... Hassua, kun puhuttiin ens vuodesta, kun on vähän sellanen olo, et niin... mä en välttämättä oo täällä, että älkää laskeko mun varaan mitään, mutta eihän sitä vielä voi sanoa... :)

B] RiKarkka[/B], koitetaanko rauhottua?? Mä niin voin samaistua sun tuntemuksiin. Välillä aattelen jo kaikkea kauheaa ja googlaan hulluna kaikkia oireita yms.. Mun mies kielsi jo multa googlen käytön.. :D Toivottavasti kaikki on hyvin. Olitko menossa varhaisultraan? Mahtavaa tämä esikoisen odottaminen. Mä luulen et sit vasta pystyy vähän alkaa nauttiin jos/kun kaikki on hyvin varhaisultrassa.

Mammuzki, toivotaan että nyt olis pieni mukana ja pysyis loppuun asti. Jään odottelemaan testituloksia. :hug:

Sannuli88, mulle Davidin r-testi (liuska) näytti kyllä ihan selkeen viivan sillon viikko sitten ku testin tein. Toki piti varmistaa vielä apteekin testillä ja Clearbluen digillä. Toisaalta Davidin ovulaatiotesteihin mä en oo saanu ku haaleita viivoja. Paitsi tietysti nyt raskaana, ihan hullun vahvoja viivoja.. Eiköhän kaikki oo hyvin, toivon niin. :hug:

Gallupeihin:

Bebé nimi vaan tuli jostain jo aikasemmin sillon ku alettiin yrittään. Ehkä sen takia, kun se ei oikein viittaa kumpaankaan sukupuoleen niin sitä on helppo käyttää. En minä tiiä mistä se tuli, se vaan tuli jostain.. :)

Ja työelämä: tällä hetkellä tuntuu, että palaan heti äloman jälkeen töihin, jos vaan on töitä. Mä oon valmistunu vuosi sitten ekonomiksi ja jos joskus haluaa hyviin hommiin, niin pakko on vähän miettiä uraakin. Jotku ihmiset pitää mua ihan hullun uraorientoituneena, jota en mielestäni ole, mutta en nyt viitsis niin isoa työtä, mitä koulutuksen eteen on tehny, ihan roskiinkaan heittää. Ja voihan se olla, että mieli muuttuu.. Katsotaan :)

Nyt lähden syömään..
 
MiMa86 Onkohan mulla noi testit ollu jotain maanantai kappaleita? :D Kaksi aiempaa testiä oli jotain aivan ihmeellisiä. Toisessa oli kaksi viivaa joista toinen vihreä (!!) ja toisessa 3 viivaa :D Enkä tosiaan oo noilla saanut mitään selkeitä positiivisia tuloksia, haamuja vaan. Toivon myös että kaikki olis hyvin :)
 
Piti tuohon nimijuttuunkin vastata! Eli meillä tuo "vaavi" on ihan sitä kun ei tiedetä kumpi on tulossa. Samaa nimitystä käytettiin esikoisesta kunnes se rakenneultran jälkeen muuttui "Tytiksi" :D Lapsi ei siis kuitenkaan saanut tuota nimeä :D
 
MiMa86 Joo. Pitäisi vissiin rauhoittua, mutta kun ei voi luonteelleen mitään.:LOL: Ja mä kielsin itseltäni kaikenlaisten oireiden googlettamisen kun niistä tulee vaan entistä vainoharhaisempi olo. Varhaisultraan ajattelin huomenna tilailla aikaa, niin jos sais hieman mielenrauhaa ja osais sitten rentoutua. :p

RiKarkka ja beebis 6+1
 
Sannuli88 kuulostaa kyllä siltä, että ne ei oo ihan terveitä ollu ne sun testit... Ei ehkä kannata niihin luottaa :mad: Ärsyttäviä tollaset kun saa vaan ittensä huolestumaan..

RiKarkka eikö oo mahtava googlettaa ja tunnustella sitten oireita... Mmmmm... Mä oon vielä niin hyvä tuntemaan/keksimään kaikkia oireita, vaikkei mitään oliskaan.. Jossaki luki, että keskenmenossa ois ristiselkäkipuja, nyt jos vähänkään tunnen jotain ristiselässä niin kyllä se on varma keskenmeno.. Ehdottomasti!!!! Pöljä mikä pöljä!!! :LOL: Hei ja tuleeko tuo teidän beebis ruotsista?? Ruotsissahan vauvoista sanotaan "bebis"..

Zenn tervetuloa ja onnea!!
 
MiMa86 Joo. Ja sitten jossain luki että kohdunulkoisessa yleensä hartiakipua, niin hetihän mä ajattelin että no niin, mulla on hartiat kipiät, APUA!! (Mulla on aina hartiat jumissa ja kipiät! :D ) Ihan älytöntä kiduttaa itseään kaikella. Pitää vaan toivoa parasta ja yrittää jaksaa odottaa

Beebis tuli vaan ensimmäisenä suusta kun ruvettiin epäileen että olen raskaana. Se sitten jäi. Tosin mun paras kaveri sanoo että en sais sanoa Beebis kun kuulostaa kuulemma siltä että sanoisin "Peenis" :D

Varhaisultra Missäs vaiheessa sinne kannattaa mennä?

RikarKKa ja Beebis 6+1
 
Esikoisesta menin varhaisultraan 6+2 ja nyt menen 7+0. Ihanaa :heart: .
Sintti nimi tuli yksinkertaisesti siltä, että pieneltä sintiltähän ne vielä tässä vaiheessa näyttää.
Mulla oli kans ristiselkäkipua heti plussauksen jälkeen ja olin ihan paniikissa, että se tarkoittaa keskenmenoa tai kohdunulkoista tms. Miehellä meinas mennä käämit pessimismiini, joten yritän nyt miettiä vain näitä "positiivisia" oireita kuten kuvotusta, loputonta väsymystä...

Mulle iski kauhea himo kaikkeen minttuun :) . Ostin minttulakuja ja Dominokeksejä ensi hätään. Ja aina kun näen sen popcorneja syövän hymiön, mieli tekee poppareita :popcorn: .
On tää raskaana olevan ihmisen mieli kyllä mielenkiintoinen :saint: .
 
keskiviikkoa odottajille..:)
mie oonkin loppuviikon kotona,viime yönä olin kuumeinen ja vatsaa kivistää. pää ihan sairaan kipeä koko ajan ja oksuolo,vatsa hiukan löysälläkin. Toivottavasti tästä lepäilystä on hyötyä.

mielihalut taas astuneet kuvioihin ja fetajuusto,se on mielessäin koko ajan,onneksi sitä saa syödäkkin..:D huomaa että en maitotuotteita kovinkaan pajoa syö niin tulee ait näitä maitohimoja,mut hyvä niin että elimistö ilmoittaa tarvitsemastaan..:D

testeistä...mulla oli oviksen testailussa plussakierrossa davidin liuskat ja näytti oviksen kyllä,mutta tämänkin huomasin jälkeen päin,testiviivat nimittäin eivät olleet yhtään niin vahvoja kuin "olisi" pitänyt,raskaustestejä oli kuusi ja yhden haamujen haamun sain davidin testillä,muut ei näyttäny mitään.
muita testejä kokeilen predictoria,apteekin omaa ja digiä...ne kyllä näytti viivoja ihan hyvin...:) samoin rfsun testejä tein nelisen kappaletta,kun niitä saa saiturista niin halvalla ja ne näytti ihan oikein hyvin aikaisilla viikoilla vaikka niitä on parjattu välillä kovastikkin näillä palstoilla.

työelämä minä jään kotiin työttömyyspäivärahoille kesäksi ja toivon mukaan saan töitä ennen kolmannen saapumista,töihin takaisin olen ajatellut mennä sitten kun kolmas on noin puoltoista vuotias,että puoli vuotta koitan olla hoitovapaalla..:)

sain eilen tietää varmistuksen mun lomalle..:) alkaa tosta pääsiäisestä ja jatkuu toukokuun alkuu asti..11päivän putki lomailua,varsinäisia lomapäivä siinä ei oo kuin neljä,mutta kiitos pääsiäisen,aika onkin paljon pitempi. Varasin viikkarilta laivareissun ruotsiin,reissulta odotan eniten valmista noutopöytää...ai minäkö rakastan ruokaa..:D...noh,onneksi kiloja ei ole tullut kuin kolme niin ollaan just ja just painoindeksin alapuolella,edelleen..että saa niitä kiloja tullakkin..:) edellisissä raskauksissa on tullut kiloja 28-30,on kuitenkin tipuuneet kolmessa kuukaudessa alle 50kg jotenkin toivoisin ettei niin paljon nyt kuitenkaan tulisi ja muutama kilo jäisi talteekin..:))

sitä on ihan kummallinen että jännittää nyt jo synnytystä ja imetystä..:D kai se tieto tuskaa tuo...toisaalta kyllä tiedän itsestäni että kun panikoin ja mietin asioita likaa,huomaankin jälkeen päin kuinka turhan mun huoli olikin,kaikki meni ihan hyvin...:)

nyt lähdettävä hakemaan lapsia päiväkodista ja sitä fetajuustoa hakemaan myös..:DD
 
RikarKKa varhaisultraan yleensä kannattaa mennä aikaisintaan n rv7. Jos voi olla ihan varma kierrosta/hedelmöityksestä niin sitten rv6+ uskaltaa varata. Edellisessä olin 7+jotain ja alkio vastasi 6+2, mulla siis oli ollut pidempi kierto. Juuri ja juuri erottui syke. Turhaa stressiä (ja rahanmenoa) monelle jos liian aikaisin menee. Mulle ensi viikolla 7+1 kun meen ja jos kaikki hyvin niin :heart: näkyy.

Ruuan syöminen alkanut tökkimään selvästi enemmän. Sitten kun vain pakottautuu syömään niin olo onkin ihan kohtuullinen. Tuc-suolakeksit auttavat pahimpaa ällötykseen: hyväksi haivaittu mun kohdalla jo kahdessa edellisessä raskaudessa :p

Poppeliini ja kolmas 6+2
 
Kävin ultrassa ja huonolta näytti. Sikiökalvo oli jotenkin pienentynyt, eikä elonmerkkejä oikeen ollut. :'( Ensiviikolla pitäisi mennä uudelleen käymään varmistamassa. Lääkäri sanoi, että jos tässä nyt käy huonosti, niin vois alkaa miettimään tutkimuksia keskenmenojen takia, vaikka harvoin mitään syytä selviää.
 
Hyyppis on täällä taas. Kaveri kävi eilen kylässä ja ilmotti että on raskaana ja mun oli sitten pakko siihen perään huutaa, että NIIN MÄKIN ! :xmas:

Mulla on maistunut lounas suussa siitä asti kun yritin sitä syödä.. NÄRÄSTÄÄ. :x
Kellään muulla Psoriasista tai kilpirauhasen vajaatoimintaa? Ihopolilta soitettiin, että saan käytää vahvaa kortisonia raskausaikana päänahanpsoriin. Epäilyttää kuitenkin... Oireita ei oikein taaskaan ole kun väsymys ja närästys. Sekin pelottaa, kun luulin että raskaana olevat oksentaa koko aika :D

Hyyppis + Höömö 5+2
 
Tulipa käytyä sitten jo varhaisultrassa, kun on kaksi päivää koskenut vasemmalle alamahalle ja halusin sulkea pois kohdun ulkoisen. Se on nyt sitten poissuljettu! Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja vähän alkion kaikua. Eli tuulimunakin poissuljettu :) Sykettä ei vielä näkynyt, mutta se ei näillä viikoilla olekaan vielä välttämätöntä. Oishan se tietty kiva ollut :) No, pääsiäisen jälkeen ois kunnan tarjoama varhaisultra :)

p-i-b: sullakin on vielä toivoa kun viikot vasta 6+1 laskujeni mukaan. On tosi vaikea saada alkio näkyviin pienillä viikoilla!! Toivotaan parasta.

Sametuli 5+6
 

Yhteistyössä