Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Tervetuloa Tupuna ja Pumpuli-81. :)

Malttamaton: Onneksi leikkaus meni hyvin. Pikaista paranemista. :)

Minulla oli tänään käynti lääkärissä ja kävin samalla pikaisesti terveydenhoitajan luona. Tuntuipa mahtavalta kuulla taas sydämmen syke, silloin tää raskaus tuntuu jotenkin todentuntuisemmalta kuin muuten. Onneksi paino oli pysynyt samana kuin viime kerralla eli olen onnistunut tavotteessani. Ensimmäisillä viikoilla painoni oli noussut pari kiloa, joten halusin yrittää pitää painoni kurissa edes tämän välin, koska kyllähän se kohta alkaa muutenkin nousta. Olen vähentänyt herkkujen syöntiä ja lisännyt liikuntaa. Käytiin eilen siskon kanssa pyöräilemässä parikymmentä kilsaa ja naureskelinkin siskolleni, että viimeinen yritys ennen punnitusta. :)

Seerumituloksetkin olivat normaalit eli onneksi ei tarvitse huolehtia enää siitä. Ainoa mikä oli vähän harmillista, oli hemoglobiinin lasku. En ole kyllä tuntenut itseäni mitenkään normaalia väsyneemmäksi. Unet kun ovat jääneet vähän heikoiksi, koska heräilen kesken unien, enkä sitten saakkaan heti unen päästä kiinni, niin olen tietty sen takia vähän väsynyt. Onneksi ei tullut vielä määräystä hankkia varsinaisia rautatabletteja, onhan minulla niissä monivitamiineissa rautaa, joten saan edes vähän jostain sitä. Mieheni kyllä heti ehdotti pinaatin ja nokkosten syöntiin, mutta pitää yrittää saada jostain muualta ensin. Nuo kun eivät kuulu normaaliin ruokavalioon. No, pinaattikeitto on kyllä hyvää. :)

Peppi1981 ja sykerö 14+2
 
Tervetuloa uudet ja moi taas vanhat!

Ultrassa käyty. Olin vähän epäuskoinen, että löytyykö sieltä mitään, mutta pian näytölle tuli pieni kaveri, jonka kädet ja jalat liikkuivat kovaa vauhtia. Mä rakastuin heti siihen kaveriin! Oon vuodattanut useita onnen kyyneliltä: mun mahassa oikeasti asustelee pienen pieni ihminen. Ultra muuten tehtiin vararavinnosta huolimatta mahan päältä. Kuvia saatiin parit mukaan. Laatu on aika surkea, vaatii äidinrakkautta nähdä niissä oma lapsensa, heh, joku muu voisi luulla niitä ufohavainnoiksi. Nyt odotellaan elokuun puoliväliä, että päästään näkemään kaveri seuraavan kerran.

Päivissä saatiin vähän takapakkia, laskettuaika muuttui, ja on nyt 30.12., joulukuisissa pysytään vielä niukasti. Eipä tuo haittaa, kaveri tulee ulos sitten kun huvittaa.

lanttu-anttu + retiisi 11+3
 
Tervetuloa mukaan uudet! :)

Eilen käyty np ultrassa ja turvotusta vaan olemattomat 0,5mm :) siellä se pikku unikeko veti hirsiä tyytyväisenä :heart:
LA tarkentui 31.12.-12
Rv 37 ruetaan kattelee synnytyshommia :)

lämpöisiä päiviä toivotellen :)

YP & Fantti 11+3 :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumista! :)
Jokos kaikki tästä ketjusta on käyneet nyt sitten ultrassa?

Mulla rupee olemaan mieli vähän alavireinen, oksensin taas ihan ilman ennakkovaroitusta. Tällä kertaa en edes ehtinyt vessaan tai ämpärille vaan sain iloisesti siivoilla omat yrjöni pukuhuoneen paneeliseinistä.. Ei naurattanut.. Onneksi on loppuviikko sairaslomaa, ei tästä muuten tulisi mitään.
 
yöperhonen&susanna: onnea hyvistä ultrakuulumisista!!


seerumia: luulisi, että kaikki alkaisi olemaan jo ultrassa käyneet.

).( mua alkaa jänskättää kumpi masussa asustaa, tekisi niin mieli tilata se pissa testi mut taitaa olla ihan humpuukia?! Pahoinvointi sopisi niin tuon kuopuksen (tyttö) raskauden kanssa yksiin, mutta muuten jotenkin ehkä poika olo. Sikiön vilkkaus kaikissa ultrissa ja ihan selvästi tyttöjä hitaammat sykkeet kertoisivat siitä, himo suolaiseen ja makean yökötys myös eri kuin aikaisemmissa tyttöraskauksissa. Kumpikin olisi ihana, kunhan vaan vauva saataisiin elävänä syliin joulukuussa. Eilen googlettelin toipumista umpparileikkauksesta raskausaikana ja löysin tarinan kuinka jollain oli se tulehdus levinnyt kohtuun ja vauva kuollut. Joten nythän olen 110% varma, että näin käy mullekin. No pakko oli sitten illalla sydänäänet kuunnella ja ovat kyllä niin hassut verrattuna noihin edeltäviin raskauksiin. Niissä kun istukka on ollut takana, niin sykkeet on aina kuuluneet kovina ja heti, mutta nyt kun istukka edessä niin taas sai etsiä ja kuuluvat edelleen tosi alhaalta ja hiljaisina, kun kaivaa doplerin istukan reunan alle. Hankala selitttää, mutta jokainen jolla istukka on edessä niin varmaan ymmärtää mitä tarkoitan. Nyt alkaa pikkuhiljaa toipua leikkauksesta, 1. päivä että olen päässyt sängystä siirtymään sohvalle, mutta nyt kun kipu alkaa helpottamaan, niin pahoinvointi on tullut takaisin. Johan ilman sitä ehti olla 3 päivää, mutta nyt oikeasti jos tulee oksennus niin mun maha repeää :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kuuluu sikäli hyviä uutisia, että osakeskeytys saatiin eilen tehtyä lääkärien pitkän pohdinnan ja vatvonnan jälkeen. Vatsa oli kasvanut ja muuttunut sen verran viikossa, että toimenpide oli mahdollista tehdä, vaikkakaan ei aivan helposti. Toimenpide oli kyllä rankka ja kivulias. Sydän särkyi, kun itsekin satuin vahingossa näkemään monitorista, miten sydän pysähtyi ja vauva sätki viimeiset kertansa. Onneksi toinen vauva siellä heilui reippaasti. Eilen maha särki, mutta panadol auttoi. Tänään vähän vatsaa on nipistellyt. Nyt oon levossa neljä päivää ja toivotaan, että toinen vauva pysyy matkassa mukana.

Kiri 12+4
 
kirille :hug:

Tänään pitäisi tilata akuuttiaika terkkariin, kun tosiaan tämän viikkoa on supistellut melko ahkerasti ja tänään on aika kovasti poltellut alavatsaa ja selkää.. :| Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin ihan hyvin..

Vogue ja Taimen alku 14+4
 
Vogue, tule kertomaan miten tilanne etenee. Toivottavasti menee levolla ohi. Ei kai ole mitenkään erityisen yleistä että supistelee näin aikaisin? Mulla ainakin rupesi supistelemaan vasta puolenvälin jälkeen.

Kiri - ihania ja surullisia uutisia samaanaikaan.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellisempää, tänään on esikoisen 2-v neuvola ja ehkäpä täti suostuisi samalla kuuntelemaan sydänäänet. Ainakin voin kysyä. Lomaa kovasti odottelen, pari viikkoa pitää vielä jaksaa. Joulu tuntuu kamalan kaukaiselta mutta eihän tässä ole lomien jälkeen töitä kuin 3 kk:tta eli kohtahan jo ollaan loppusuoralla.

t. Undu + lihansyöjä 13+5 ("taimi" ristittiin uudestaan miehen puolesta, nyt mennään tällä työnimellä)
 
Kiri, jaksamista! Onneksi osakeskeytys saatiin tehtyä, pidän peukkuja nyt sulle ja jäljellä olevalle pikkuiselle!

Undu, hih mikä nimi :D Hauskaa että jollakulla muullakin on mies nyt valinnut työnimen.

Seerumia, voi georg tota sun yrjöämistä :| Toivottavasti helpottaa pian!

malttamaton, ne sukupuolitestit on kyllä ihan humpuukia kaikki, elä niihin tuhlaa rahaa kun selviäähän se sukupuoli sitten rakenneultrassa.

Täällä on päänsärky vähän helpottanut kun yritän keksiä itselleni koko ajan jotain tekemistä etten huomaisi ajatella oloa... Ehkä aavistuksen energisempi olo alkaa olemaan.

Rödluvan ja Beetakingi 12+6
 
Malttamaton kiva, että leikkaus onnistui eikä aiheuttanut pienelle mitään! Aika hurjalta tuntuisi jos leikkaukseen joutuisi näin raskausaikana! olisin varmasti aivan hermoraunio..

Kiri onneksi osa keskeytys onnistui! Nyt kovasti toivotaan, että toinen pysyisi matkassa mukana! Uskon kyllä niin! :) Muista nyt levätä kunnollla!

Hyvä että olet Vogue menossa tarkastamaan tilanteen! Nyt huilaat kunnolla ja toivottavasti supistelut loppuu! Minulla on aiemmissa raskauksissa alkanut harjoitus supparit jo todella aikaisilla viikoilla (on tietenkin aivan eri asia kuin nuo kivuliaat) ja nytkin on jo alkanut tuntumaan inhottavaa kohdun kiristystä ja kovettumista silloin tällöin.. Onneksi nämä kuitenkin harmittomia..

Itselle ei kuulu mitään uutta. Maha on jo kasvanut aika lailla, eikä tätä enää piilottelemaan pysty! Pahoinvointi ja väsymys on nyt poistunut onneksi (paitsi pari päivää sitten jouduin oksentamaan ensimmäistä kertaa, mutta olo normalisoitui onneksi nopeasti!) Ensi viikolla olisi sitten taas neuvola..

Välillä tuntuu alavatsalla ihan pieniä hipaisuja ja mietinkin voiko olla mahdollista että liikkeet alkavat jo tuntua?! Kun nt ultrassa sanottiin että istukka näyttäisi olevan etuseinämässä ja eikös se "estä" näitä liikkeiden tuntemisia? Välillä nuo hipaisut kyllä tuntuu hassusti tuolla sisuksissa ja niitä on kamalan vaikea paikallistaa.. Voihan se olla, että suoli siellä vaan kuplii! :LOL:

Hilma 13+3
 
mä myönnän notkuvani tuol facebookissa herkemmin ku notkun siel pitkin päivää muutenkin. Mutta sit muistan tulla tännekin pulisemaan. :) Kiri suuri voimahali. Varmasti tosi kamala tunne! :( Nyt yrität vaan iloita toisesta vauvasta vielä vaikka varmasti on tunne että jokin puuttuu kun niitä oli kaksi! :(
 
Lääkärissä käyty ja kohdunsuulla kaikki hyvin. Myös sykkeitä kuunneltiin. =) Otettiin pissa- ja jotkut flooranäytteet ja niiden tulokset tulloo ensiviikolla. Kaupan päälle sain loppukuun saikkua.. :O Kait se on "pakko" pitää ja lepää, harjottelusssa ei vaan kerry harjoittelupäiviä saikulla, mutta palkkaa juoksee kuitenkin..

Musta tuntuu, että tää viikko 14+ on kestänyt jo ikuisuuden.. |O
 
Hei kanssaodottajat!

Halusin liittyä kerrankin mukaan keskustelupalstalle, kun vertaistuki on hyväksi.
Esikoiseni on 2v7kk, ja nyt uudella tulokkaallamme on 26.12 laskettu aika. Ultra oli viime viikolla ja kaikki meni hienosti! Mikä helpotus!

Raskaus on sujunut tosi hienosti, mutta nyt olen paininut kovien hammaskipujen kanssa kuukauden päivät, ja nyt tiedän mitä juurihoitokin on. Neljästi olen ollut juurihoidossa kuukauden sisään ja seuraavaksi on uhkana joutua röntgentutkimukseen, jotta hammas saataisiin hoidetuksi. Aika pelottavaa, mihin tässä vielä joutuu...

Eli siis Lion -79 la 26.12. toinen lapsi tulossa ja olen 32v. ja synnäri on Jorvi
 
malttamaton hui kuulostaa kyllä hurjalle, mutta siis onneksi kaikki meni hyvin!
Kirille paljon voimia, onneksi osakeskeytys onnistui! Vaikka suru toisen puolesta on varmasti suuri... :hug:

Tais olla jossain vaiheessa puhetta siitä äitiyspakkauksesta... Mäkin niin toivon, että kerkeis jo sen uuden paketin saamaan. Vaikuttaa jo pelkästään paketin ulkonäön perusteella kivemmalta kuin se tämänhetkinen.

Noista harjoitussuppareista osaatteko näin ensikertalaiselle kuvailla niitä tarkemmin? Mulla on nyt ollu kerta viikkoon järjettömän kipeä (ylä)vatsa, mutta oon sen tulkinnu lähinnä närästykseksi tai ilmaksi suolistossa. Kestää noin puoli tuntia ja menee ohi. Mut nythän kävi tietty pelottaa et ois jotain muuta. Tosin närästystäkään mulla ei oo ennen ollut.

Mulla on nyt vähän tylsää töissä, mikä on kyllä todella harvinaista, että kerkee mitään ylimäärästä. Niin tossa stetareilla yritin kuunnella vauvan sydänääniä, siinä tosin onnistumatta. Pitää niin salaa yrittää, ettei kukaan työkaveri huomais! :D En siis oo töissä vielä kenellekään mitään kertonu. Työvaatteetkin on niin jättimäisiä, ettei nää mitään paljasta.

Hilma mulle sanoi neuvolassa th, että koksin alueella ois todella monella la just Joulun tienoilla.

Pepsimax 12+7
 
Kirille suuri hali!!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin nyt tästä eteenpäin!

).( ultrassa kävin keskiviikkona yhdessä mieheni kanssa. Voi että oli niin ihana nähdä pienokainen! Jännitin kyllä ihan kamalasti onko kaikki kunnossa. Mitat olivat juuri niinkuin pitää ja pienokainen liikkui ahkerasti, taitaa tulla isäänsä :D Sydämensykkeekin saimme kuulla ja kuvat saimme mukaan. Oih, nyt tämä tuntuu niin todelliselta :heart:

Ciru + nuppu 12+1
 
näin viime yönä unta,et olin rakenneultrasssa ja näin ihan selvästi masukin värkit. oli muutes komiat pallit :LOL:

mullehan siis ihan sama kumpi sielt on tulos,mut isäntä toivoo poikaa. ja poikaolo mulla onki ollu ihan alusta asti... se ultra vasta puolentoista kuukauden päästä :(

piti taas äsken kuunnella dopplerilla,kauhia vauhti päällä oli pikkusella :heart:

jaaha,taapero taas levoton. tekee kolmee poskihammasta kerralla ja yöt on sen mukaisia. nukahtaa suht helpolla,mut herää parin-kolmen tunnin välein. annoin pamolin ny yöksi,saas nähdä onko mitään apuja...

pakko mennä kaivaa jääkaappia,kamala nälkä :ashamed:

tombatar ja tyyppi 15+1
 

Yhteistyössä