Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

seerumia toivotaan että supparit nyt tajuaisivat lähteä kunnolla käyntiin :)

joulusta me mennään anoppilaan. Mun vanhemmat ovat kuolleet parin vuoden sisään molemmat, joten ei tarvitse jouluja viettää ravaten edestakaisin kaupunkien väliä. Ollaan appivanhempien kanssa yleensä vietetty vuorotellen toisten luona jouluja ja olisi oikeasti ollut meidän vuoro, mutta kun anoppi vihjaisi, että laittaisi joulun mielellään, niin todettiin vaan että käy meille. Ihan kiva mennä valmiiseen pöytään syömään, ei tarvitse raahata lahjoja meille, he kun suurimman osan ostaa. Tai täytyy tietty lahjat mut sitä joulupaperisälää. Asuvat 10min päästä meiltä, joten lapset voi jäädä sinnekin yöksi jos halutaan jäädä sinne istuu iltaa.

(.) tämän päivän jälkeen vauvalla on mun puolesta lupa syntyä. Juhlittiin la kuopuksen synttäreitä ja niin pelkäsin, että lähtee tulee ja juhlimiset jää pitämättä. Tänään juhlitaan vielä häntä mun sisarusten kanssa, joten sen jälkeen on free to come. Naureskeltiin kyllä veljen vaimon kanssa illalla, että voisin kyllä vetäistä kotisynnytyksen tänään, kun hän on toiminut doulana, sisko on lääkäri ja mähän toivon synnäriltä mahdollisimman pian kotiin. Ja veljet olisi paikalla lapsenvahtina, saisi köllötellä rauhassa poreammeessa, pyöritellä pallon päällä eikä tarvisi stressata meneekö sairaalaan liian ajoissa vai myöhään :) pe oli aika tuskainen päivä, kun paineellisia harkkasuppareita tuli aamusta iltaan, kun koko päivän touhusin kaupassa käyden+leipoen, yöllä heräsin menkkakipuun mut katosi. Eilen aloitin siivoamalla+ koko päivä meni passaten ihmisiä niin päivän mittaan tuli ihme vihlontoja mahan alueelle. Illalla kun rauhoituin ja kävin saunassa, niin tuntui siltä et kaveri yritti meuhkata itseään mahanahkasta läpi kuin muistuttaen olemassaolostaan. Yöllä olen havahtunut muutamaan otteeseen tiukempaan supistukseen. No katsellaan ja odotellaan, huomenna on neidin ja oma neuvola. Ajattelin kyllä kysäistä olisiko mahdollista päästä kokoarvioon, jos sf-mitta on taas hurjasti kasvanut. Esikoinen oli kuitenkin syntyessään yli 4kg pari senttiä pienemmällä mitalla ja kuopuskin olisi ollut laskettuna, mut tämä huitelee yläkäyrän yläpuolella reippaasti ollessaan ollut kuitenkin jo ikuisuuden kiinnittynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea juron-jaure ja tähti pikkuisista!! :flower:

Pesuaineeksi ostin pikkuiselle LV:n pesuainetta, ei mitään tietoa kuinka hyvää se sitten on, kun tulee tahroja yms.

Jouluksi olen pyytänyt äitini, isoveljeni ja isosiskoni perheinensä minun luokse. Yleensä ollaan äidilläni, mutta mun luona on enemmän tilaa eikä tarvitse vauvan kanssa mennä muualle, mikä on kiva. He on jo luvannut kuitenkin auttaa ruoissa yms. joten ei tarvii stressata järjestelyistäkään :)

Vihdoinkin on meidän kuu!! :heart: Vielä, kun tämä pikkuinenkin löytäisi tiensä ulos..

Emerentia ja bebe 40+1 :heart:
 
Hyvää joulukuuta jokaiselle :) Ja vihdoinkin se lumikin löysi maahan. Kivaa kun on paljon valosampaa ja ehkäpä se joulufiiliskin löytyy jossain kohdassa.

Joulunvietto ei oo kauheesti suunniteltu mitään kun ei tiedä onko tämä pikkunen syntyny vaiko ei. Sen verran ollaan kuitenki lasten kanssa puhuttu, että jos ollaan kotona niin tulevat isältään meille riisipuuroa syömään aattoaamuna ja availlaan täällä olevat paketit tuollon. Kinkku ja perunalaatikko olisi tarkotus paistella, mutta saa sitte nähdä kuinka käy :D Jos tämä vauva on syntyny niin tarvii mun vanhemmilta kysellä jos tykkäisivät meille tulla, mutta tosiaan aika näyttää miten joulu menee. Ite odotan vaan sitä kiireettömyyttä.

Pyykinpesuaine pesen vauvan vaatteet hajusteettomalla pyykinpesuaineella, oliskohan tuo Omoa tms. Meidän muitten vaatteet pesen sitte pikkusen tuoksuvalla aineella.

Täällä seuraava neuvola on ens perjantaina. Saa nähdä tarviiko sinne mennä vai pääsiskö sitä synnyttään tän ennen sitä... Lonkkakipu on vaivannu edelleen ja liikkuminen hankalaa, samoin ylös nouseminen. Olo on kuin vanhalla mummolla :(
Ootan sitä päivää kun kuuta nousevaa jollon nää kaikki vaivat olis pois ja pystyis elämään normaalia elämää...

Ai niin, tänään taas poksutaan :D

Jabadaba77 ja 38+0
 
*Tähdelle* onnittelut pienokaisen johdosta!

Joulua mietitään kokoajan. Meillä sitä ei niinkään määrittele vauva vaan autistinen 6v. Parin edellisen vuoden kokemuksella mitään suureellisempaa ei kannata järjestää, mahdollisimman vähän muutoksia arjesta. Kotona pysytään eikä vieraita ole nyt tulossa. Noille isommille ei jouluruuat maistu, eli taitaa helpoimmalla selvitä kun pitää tavallisen makaroonilaatikkopäivän ja sitten illalla kun isot ovat nukahtaneet voidaan aikuisten kesken (jos 2v haluaa kukkua niin tervetuloa mukaan) herkutella niillä jouluruuilla mitä tärkeiksi koetaan. Lahjoja ei voi olla montaa per lapsi, 1-3 ehkä. Joulukuusta ei missään tapauksessa ja koristelut vähäisiä. Jouluvalot ja kynttilät & verhot sekä jotkut joulukukat haluan. Ei kovin jouluiselta tunnu mutta minkäs teet.

(•) Jännä miten lyhytkin aika kultaa muistoja. Loppuraskaudesta tykkäsin että olo oli niin hirveä ettei sellaista halua käydä läpi enää ikinä. Nyt kun tyttö on 10 päivää tuntuu että hän olisi ollut täällä aina ja sitä huomaa jo miettivänsä että ei kai se raskausaika sentään niiin kamalaa ollut... Mutta juu, viimeiseksi jää vaikka miten alkaisi vielä vauvakuume vaivata. :D Nyt kuitenkin ihanaa kun pystyy taas liikkumaan kunnolla ja olo mitä mainioin. Täytyy vaan muistutella itseään noista nostorajoituksista, vaikka tyhmältä tuntuu kokoajan huudella miestä apuun.

Ja yksi ihana päivänpiristys eiliseltä: toppahousut mahtuvat taas jalkaan!! =) Tänään pakataan vauva kunnolla lämpimästi ja lähdetään isompien kanssa leikkimään lumileikkejä.

Mukavaa sunnuntaita ja pikaista vauvaantumista kaikille sitä odottaville!
 
  • Tykkää
Reactions: *tähti
Madicken, onko siellä Ruotsin puolella suositusta, kuinka monta lasta kannattaa tehdä, kun ovat syntyneet sektiolla? Kun mulle sanottiin, että maksimi olisi 3-4, jos kaikki syntyy sektiolla. Ja onko siellä minkälaiset rajoitukset saunomisen kanssa sektion jälkeen? Jos siellä naapurimaassa nyt saunotaankaan :D

Tähti, paljon onnea vauvasta! :)

Mun ei tarvi neuvolaan enää mennä. Yksi aika oli vielä varattuna, mutta sen jouduin perumaan, koska vauva on siihen mennessä jo syntynyt. Huomenna pitää kuitenkin yrittää muistaa ja ehtiä soittaa neuvolaan, kun siellä oli viimeksi sijainen ja pitäisi tuon oman neuvolantädin kanssa vielä vaihtaa muutama sananen. Aikaa tuskin ehtii enää mulle antamaan, mutta jos puhelimessa saisi pääasiat käytyä nopsasti läpi :) Vaikka mielelläni kävisin vielä neuvolassa puhumassa tuosta lähestyvästä sektiosta, kun se jännittää niin paljon.

Käyrillä on nyt käyty monta päivää ja kaikki ollut aina juuri niinkuin pitääkin. Hieman turhauttaa ravata joka päivä, mutta hyvähän se kuitenkin on, että tarkkailevat. Vauvan kasvun takia siis käyrillä käydään. Lapsiveden määrä ja napavirtaukset on olleet ultrissa normaalit, eikä istukan kunnostakaan ole sanottu mitään. Tottakai nyt huolestuttaa, onko jotain vialla, vaikka kätilöt ovat vakuutelleet, että todennäköisesti kaikki on ihan hyvin ja vauva on pienikokoinen, koska itsekin olen niin pienikokoinen. Onneksi ei enää ole montaa päivää odotusta jäljellä. Tänään oli aivan ihana kätilö, kun jäi pitämään mulle seuraa, kun olin siinä käyrillä ja käytiin tuota sektiota vähän läpi ja mun pelkojani sen suhteen. Kai siellä sitten oli kerrankin aikaa näin sunnuntaina :D
 
  • Tykkää
Reactions: *tähti
Joulukuuta vaan munkin puolesta ja onnea taas jo vauvan saaneille!

Päivä päivältä kyllä alkaa oleen sellanen olo että mä oon varmaan raskaana vielä ensi vuonnakin. Ei niin mitään tuntemuksia yhtään missään synnytystä ajatellen. Jotenkin tuntuu ajatuskin ihan hirveän kaukaiselta kun en edes tiedä miltä supistukset tuntuu :( tyhmää kyllä valittaa tällaisesta mutta kun ei vaan jaksais enää olla raskaana ja vaan odottaa että koska...

Onko siis ihan normaalia että mulla on tän raskauden aikana ollu vaan nuo perusultrat ja neuvolakäynnit? Ei mitään polikäyntejä tai seurontoja että tietäis jotain noista napavirtauksista tai istukan toiminnasta? Kun tuntuu että kaikilla muilla seurataan paljon "paremmin"? Nyt sitten aloin tuostakin repiä stressiä että onkohan kaikki kunnossa kun ei noita oo mulla seurattu...

Joulu vietetään varmaan kotona, ellei sitten kävästä aattona miehen siskon luona, asuu ihan lähellä siis. Omat vanhemmat asuu n. 200km päässä ja aina ennen on tullut mentyä aattoiltana viimeistään sinne mutta voi olla ettei tänä jouluna tuu lähdettyä. Ei kyllä yhtään oo joulufiilistä kun meillä on tuo muutto just niinä päivinä niin varmaan täällä muuttolaatikoiden keskellä tässä rivarirötiskössä menee vielä joulu. Olis ollu niin ihanaa päästä jouluksi uuteen kotiin mutta ei aivan taida valmistua siihen mennessä.

Tietääkö muuten joku tuosta käynnistyksestä eli voiko vedota käynnistyksen aikaistamiseen sillä että vauva on ultrissa ollut 3 päivää vanhempi mutta laskettua aikaa ei ole muutettu? Eli nytkin olisi oikeammin menossa 40+1 ultrien mukaan. Onhan tässä siis vielä siihen yliaikaisuuteen päiviä mutta pakko jotenkin yrittää pitää pää kasassa :)

Wera 39+5
 
Joulukuuta kaikille ja ihanaa adventtia!

Kiitos myös mun puolesta ensinnäkin Rödluvanille näistä kaikista pinoista ja kaikille tasapuolisesti vertaistuesta. Nyt päällimmäisenä kiitos loistovinkeistä tehopakkauksille, joilta poimin ideat pakastaa tiettyjä ruokia tulevan varalle; jättikokoinen kinkkukiusaus uunissa ja matkalla pakkaseen, ja eilen kaivoin nuoruuden mokkapalaohjeen esiin ja kyseiset herkut jo pakkasessa odottamassa myöhempiä aikoja, kun vauvaa käydään meille tapaamassa :)

Sairaalakassinkin sain juuri pakattua, ja oli ihan hyvä ajatus tehdä se nyt, koska esim. vauvanvaatteiden valinta ei ollutkaan niin yksinkertaista. Tuli fiilis, että apua, mä en osaa pukea mun lasta! :O vielä pitää heittää sinne ruokia ja kamera, mutta muuten pitäisi pärjätä noilla.

Rödluvanille, mulla on vissiin ihan samat iskias-vaivat, alkuun oli alaselkäkipu toispuoleisesti ja nyt säteilee pakaraan. Kävely on kuin 90 v. mummolla ja koirien ulkoilutuskin todella haastavaa. Tosi kurjaa, ja olen iloinen sun puolesta, että loppu häämöttää teillä.

Weralle, ihan normaalia tuo taitaa olla. Mulla näytti ihan samalta, että pelkät rutiinikäynnit olisi neuvolassa ja klinikalla, mutta sitten tuli neuvolassa huolta sf-mitasta ja myöhemmin tarjonnasta, joten 2 ylimääräistä ultraa siksi. Ole huoleti, teillä on vaan kaikki mallikkaasti siellä eikä syytä ylimääräisille käynneille =)

Nyt syömään ja sitte jatkan pojan villatakin neulontaa.

BoB 38+2
 
Onnea *tähti*! :heart:

Ja kiitokset täältäkin Rödluvanille pinojen päivittelystä! Sekä tsemppiä tulevaan käynnistykseen. Ei ole enää pitkä aika kun sinullakin on pikkuinen sylissä! :)

Pihlalle myös tsempit tulevaan sektioon. Varmasti jännittää kovasti, mutta olet siellä hyvissä käsissä!

Seerumia jännää, olisikohan lähtö nyt lähellä..? :)

Wera ihan normaalia tosiaan ettei ole ollut mitään ylimääräisiä seurantoja/ultria rakenneultran jälkeen. Mulla oli tuo yksi ylimääräinen polikäynti rd:n ja mun pienikokoisuuden takia.

Joulu täällä mennään aattona miehen vanhemmille ja joulupäivänä sitten minun. Oli vauva syntynyt tai ei. Ellei nyt vointi tunnu aivan ylitsepääsemättömältä. Tai ellei olla sairaalassa. :O

Pesuaineena käytössä erisan ja huuhteluaineena minirisk. Meidän vaatteiden sekaan lorautan kyllä hieman tuoksullista huuhteluainetta.

Valmistelut vauvaa varten on täällä vielä ihan pikkasen kesken. Pitäisi vielä käydä ostamassa vaippoja ym. pientä tarviketta ja laittaa vauvan sänky (kuinka aikaseen olette laittaneet sängyn valmiiksi? :D). Siis on meillä sänky kasassa, mutta patja ja petivaatteet uupuvat, vaikka kerkeehän sen pinniksen kai pedata vaikka sitten kotiuduttuakin. Sairaalakassi on myös pakkaamatta ja kotiintulovaatteet valitsematta. Vaatehuonekin pitäisi vielä järjestää, että saan kaikki isommat vaatteet sinne mahtumaan säilöön... Joulukortit pitäisi tekaista ja piparit sekä talo leipasta. Viimeiset joululahjat ostaa ja leipoa pakkaseen vähän pullaa, sämpylöitä ja ehkä joku isompi satsi tehdä ruokaa, jota voi sitten sulatella vauvan synnyttyä...
Nyt olen vain huilaillut ja viettänyt aikaa miehen ja kavereiden kanssa, nauttinut olosta. :) Eikä nuo mitään pakollisia tekemisiä tietenkään ole, vähän mun omassa mielessä vaan asioita, joita olen suunnitellut tässä tekeväni. :) Saa nähdä saako tässä kaikki tehtyä, vaikka ei tosiaan mitään tuntemuksia synnytyksen suhteen olekaan. Ja onhan tässä laskettuun aikaankin vielä viikkoja jäljellä! ;)

Pepsimax 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: *tähti
Wera, ei täälläkään automaattisesti ole kuin kaksi ultraa. Mulla tuli kolmas vauvan asennon tarkistamiseksi ja siellä kiinnittivät huomiota vauvan pieneen kokoon ja päättivät ottaa seurantaan, sekä aikaistaa sektiota. Toistaiseksi ainakaan ei ole mitään poikkeavaa näkynyt missään, mutta haluavat silti ottaa niitä käyriä nyt vielä ainakin huomenna. Teillä ilmeisesti kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, eikä sen takia ole määrätty ylimääräisiä seurantoja :) itseä turhauttaa ravata äitipolilla koko ajan, mutta onhan tietysti kiva tietää, että kaikki on kunnossa ja vauvan vointia seurataan tarkasti.

Sairaalakassi pitäisi itsekin pakata, mutta jotenkin kaikesta tulee todellisempaa, kun se on tehty :D en edes tiedä, mitä sinne laittaisin. Kamera ja laturi, kännykkä ja laturi, kirja, hygieniatarvikkeet ja jotain pientä evästä. Liivinsuojia, siteitä ja vaippoja saa varmaan sairaalan puolesta? Imetysliivejä en ole saanut aikaiseksi ostaa... Kotiutumusvaatteet mulle ja vauvalle mies saa tuoda, kun tulee hakemaan kotiin. Ne laitan vaan valmiiksi, että tietää, mitä tuo. Mitä puuttuu? Neuvolakortti tietysti pitää olla mukana.

PepsiMax, kiitos! Niin ne kätilötkin vakuutteli, että hyvissä käsissä siellä ollaan :) meilläkään ei ole vielä
pedattu pinnasänkyä valmiiksi, mutta sen tosiaan ehtii sittenkin, kun pääsee kotiin. Kasattu on, mutta ei nukkumiskunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Weralle tuolta tammikuisista tulin oman kokemukseni kertomaan. Mulla ei viimeks huomioitu ollenkaan sitä, että oli ultrien mukaan pikkunen koko ajan ollu vanhempi. Heittoa tais olla just päivä vajaa sen, että olisivat lähteneet laskettua muuttamaan, jos oikein muistan. Aika paniikissa meni loppuaika ootellessa, kun koko ajan oli povattu isoa vauvaa ja sitten sitä sai vielä kanniskella "yliajalla yliaikaa"... :D Onneksi kuitenkin pääsin heti ekasta yliaikakontrollista käynnistykseen, eikä lähetetty enää kotiin. Eli 41+6 käynnistettiin mulla ja oikeesti oli 42+jotain.
 
Ok, eli siis pitäis olla ihan normaalia ettei sen kummemmin seurata jos ei jotain syytä ilmene, kiitos vastauksista :)

Ja kiitos kommentistasi meand, jotenkin vähän arvelinkin että noin se menee eli kärvistellään nyt sitten :D
 
Vaavimasu onnea pienestä pojasta! :)

Voi hitsi kun päivä on tuntunu jotenki kauheen pitkältä! Vaikka touhua on ollu niin kello ei oo liikkunu mihkään... Tuossa tajusin, että vauvakin ollu tosi hissukseen tän päivää ja herättelin sitten sitä jonkin aikaa, ei meinannu millään heräillä. Lopulta onneks potkujakin alko tuntumaan, mutta enemmän vaan työnsi takapuolta ylöspäin. Tarvii nyt kuulostella vähäsen, että mitä meinaa. Supistuksia on tullu jokunen, mutta ei mitään säännöllistä.
 
Täälläkin yksi hiljaiseloa viettänyt! :wave: Muutaman kerran olen käynyt juttuja kommentoimassa, mut enimmäkseen lukupuolella pysytellyt. Päivittäin luen teidän muiden joulumasujen kuulumiset :)

Onnittelut kaikille, jotka ovat jo nyytit saaneet syliin! :flower: Kovasti odotellaan milloin lähtö tulee, mut taitaa mennä vielä aikaa.. Harjoitussupistuksia on tullut raskauden puolivälistä saakka ja viime viikkoina on sekaan ilmaantunut muutama kivuliaampikin. Vauvan pienikokoisuuden ja hidastuneen kasvun takia täälläkin käyty neuvolassa parissa ylimääräisessä ultrassa ja ensi viikon lopussa vielä TAYSiin äippäpolille kontrollikäynnille. Kovasti vauva liikkuu ja neuvolan mukaan kaikki ihan ok, mut vähän toki mietityttää tuo hidastunut kasvu. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja pian saatais tää jäbä maailmaan :)

Nyt en erikseen toivottele teille vointeja, mutta yhteisesti sanon että loppu on lähellä ja tsemppiä kaikille jotka vielä mahan kanssa kärvistelevät! =)

-minttu- ja jäbä 38+0 POKS
 
vaavimasulle superisot onnittelut pojan syntymän johdosta!!!:flower::)

Wera, kyllä neuvolaseuranta ja 2 ultraa riittää jos kaikki on hyvin, ei niitä rutiinisti tuon enempää olekaan. Meillä muilla joilla on tiheästi esim. äitipolilla seurattu on ollut raskauden kulussa ongelmia, joita nyt tuskin kuitenkaan kukaan toivoo ;)

ON. Iskias on äitynyt niin tuskalliseksi että parinkymmenen metrin klenkkaamisen jälkeen tulee jo itku. Huolestuttaa miten pärjään sitten sairaalassa snnyttämässä kun supistuskipuja en nyt pysty juuri liikkumalla lievittämään :( Muutenkin on aika kurja olo nyt ja mieli maassa.

Rödluvan ja Beetakingi 37+1
 
Onneksi olkoon pikkuisista Vaavimasu ja Tähti! =) :flower:

Joulusta: Me ollaan kotona, jos ei sitten olla sairaalassa. Toivon mukaan pikkuinen on jo jouluna syntynyt ja olemme kotona kolmistaan opettelemassa vauva-arkea. Kummankin vanhemmat asuvat kaukana ja tiedän, että ainakin toinen siskoistani lähtee vanhempien luo joulun viettoon. En tiedä tuleeko joulun aikana sitten toinen siskoistani lapsensa kanssa käymään kylässä vai lähteekö hekin pohjoiseen, mutta vieraita ei varmaan pahemmin käy. Varmaan sitten joulun jälkeen tulee miehen vanhemmat ja mun äiti ehkä kylään katsomaan pikkuista, mutta sen näkee sitten, kun pikkuinen on syntynyt. Jouluruokia olemme jo vähän miettineet, kun on ensimmäinen omassa kotona vietetty joulu on edessä, mutta emme ostaneet tänä vuonna mitään lahjoja toisillemme, kun on tässä vauvan tulemisessa ihan tarpeeksi.

Peppi1981 ja Sykerö 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: *tähti
onnea jakaantuneille!!

mulla tullu koko päivän suppareita,mut eivät voimakkuudeltaan muutu joten aamulla sit laitetaan se ballonki. mut jospa nää kuitenki kypsyttäs kohdunsuuta sen verran,et ei tarviis lääkkeitä käyttää...

piti jotain muutaki,mut toi taapero ei sitte asetu millään maate :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: *tähti
Minäkään en ole tänne kuin muutaman kerran kirjoitellut, mutta lueskellut lähes päivittäin. Hurjaa, että ollaan jo näin loppusuoralla!

Onnea hirmuisesti kaikille vauvautuneille!

Me käytiin synnytystapa-arvioinnissa viime torstaina. Meidän vaavi istuu tukevasti peppu lantiossa, eli perätilassa olisi. Lääkäri yritti kääntää, mutta ei onnistunut. Lääkäri jutteli aluksi positiivisessa mielessä perätilaisen alakautta synnyttämisestä, mutta kun ultralla vielä tarkasti mitat, pää oli hiukka liian suuri vartalon ympärykseen verraten, jotta alatiesynnytys olis edes mahdollista. En kyllä luultavasti olisi edes suostunut synnyttämään perätilaista normi reittiä!
Varattiinpa sitten sektioon aika 19.12. Jaiks, enää reilu kakai viikkoa!! Jouluksi luultavasti jo kotia..
Saisi tuo vaavi kerätä painoa viimeisten viikkojen aikana. Oli aika pieni, rv 36+1 2300g. Mut on kyllä kaikissa ultrissakin ollut 4-5 päivää viikkojaan pienempi.. Kasvanut kuitenkin tasaisesti, vaikka omalla käyrällään..

Tänään suihkussa löysin kainalosta pikkurillin pään kokoisen PATIN!?!? Tietty googleen menin ja siellä oli joissain keskusteluissa, että voisi liittyä maitorauhasiin ja niiden toimintaan.. Onko teistä kukaan bongannut pattia kainalosta raskauden lopussa? Tuo patti tullut kyllä todella nopeasti, eikä ole kipeä ollenkaan. Ensin tuli tietty rintasyöpä mieleen... Pakko soittaa huomenna neuvolaan.. Huhhui, ei enää mitään tällaista..

Nyt iltapalaa nassuun ja nukkumaan.

Pisara ja vaavi 36+4
 
Minttu, meillä on sitten aika sama tilanne. Ainut ero, että meillä vasta nyt alettu seuraamaan kasvua, joten ei tiedetä varmuudella, onko koko ajan kasvanut tasaisesti omalla käyrällään vai onko kasvu jossain vaiheessa hidastunut. Sf-mitta on kasvanut koko ajan tasaisesti, jos siitä voi päätellä mitään. Lääkäri ei kuitenkaan pidä vauvan etuna jatkaa raskautta laskettuun aikaan asti.

Rödluvanille ja Tombatarelle kärsivällisyyttä ja tsemppiä viimeisiin odotushetkiin :) taitaa tulevalla viikolla putkahtaa useampikin vauva maailmaan :)

Pisara86, tervetuloa kerhoon! Täällä toinen, jolla vauva istuu tukevasti peppu lantiossa. Kääntämistä ei edes ehdotettu etuseinämässä olevan istukan takia ja itsekin olen sitä mieltä, että vauvalla on syynsä olla kääntymättä ja näin tämä on tarkoitettu. Mulle sanottiin, ettei alatiesynnytys ole mikään vaihtoehto, kun olen ensisynnyttäjä, kärsin synnytyspelosta ja vauva on perätilassa. Liikaa riskejä alkaa edes yrittämään alakautta, joten sektio lähenee päivä päivältä. Onneksi en itse saanut kahden viikon varoitusaikaa, etten ehdi hermoilemaan ihan niin kauan :D
 

Yhteistyössä