Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Moikka kaikille. Täällä meillä on tapahtunut paljon viimeisen viikon aikana. Soitin maanantaina lapsettomuuspolille ja pyysin sovitusti annostusta disperiiniin lugesteronien kaveriksi ja hoitaja lupasi soittaa myöhemmin juteltuaan lääkärin kanssa. Soittikin heti kohta ja määräsi heti seuraavaksi päiväksi lääkärin luokse. Oma lääkärini oli jäänyt sairaslomalle ja tietysti hyytymistekijä testini oli jäänyt katsomatta. Itse luulin että kaikki on ok, kun mitään kirjettä ei alkanut kuulumaan. No niissä testeissä oli minulta löytynyt geenivirhe, joka altistaa laskimotukoksille, joten tässä kuulemma todennäköinen syy meidän kolmeen peräkkäiseen keskenmenoon. Oli kuulemma todella suuri yllätys että niistä mitään löytyi, kun meillä on kuitenkin kolme vuoden välein syntynyttä lasta, eikä näiden välissä yhtään keskenmenoa. Nyt sain sitten lääkityksen tähän vaivaan, ja pistän kotona joka ilta fragminia vatsanahkaan. Näin kovasta piikkikammosta kärsivälle tämä ei ole ollut oikein mieluista puuhaa. Välillä joutunut käymään naapurissakin pyytämässä pistämisapua, kun ei ole millään saanut piikkiä laitettua. Toivottavasti tämä nyt sitten auttaisi, eikä keskenmenoa enää tulisi kaiken tämän vaivan jälkeen.

Olo on ollut ajoittain todella huono ja väsynyt. Mutta sehän on vaan positiivista. Olen kyllä varautunut taas oksentamaan sen reilun puolivuotta, niinkuin kaikista kolmesta olen oksentanut.. Ultraan määräsivät 19.4 heti aamulla. Ristiriitaisin tuntemuksin tuota päivämäärää odotan. Jos taas tulee niitä huonoja uutisia.
 
Heippa kaikille! :) Täällä ois yks lisää joukkoonne! Eilen tein vihdoin testin kun olin jo muutaman päivän epäillyt olevani raskaana. Todella vahva plussa sieltä sitten tuli :) Toivottu vauva, joten olo onnellinen. Mutta tää on vielä niiiiin alussa, ettei oikein vielä uskalla kauheasti iloita ja hyppiä kattoon. Kaikki on niin uutta ja jännää. Tää ois nimittäin ensimmäinen. Vielä ei oo pystynyt soittakaan mihinkään, kun on tää pääsiäinen :) Ikää mulla on 25. Sairaala tulee olemaan tod. näk. LS. Kovasti onnea kaikille jouluodottajille. Ps. Vasta kirjauduin tänne palstalle, joten en osaa viel varmaan kunnolla tätä käyttää ;)
 
Näin aikasin se makeanhimo sit alko_Ollut jonku kuukauden karkkilakossa ja nyt iski ihan kauhee himo,onneksi mies kävi ostamassa karkkia..:popcorn:
Väsymys niin kova et pakko nukkua päikkärit päivittäin,onneksi molemmat pojat nukkuvat samaan aikaan päiväunet niin pääsee itekki nukkumaan.:) Mites onko kellään tullut mitään tuntemuksia että kumpi olisi tulossa? Itellä vähä ehkä tyttö fiilikset (voi olla siitäki et toivon niin paljon tyttöä) tämä on viimenen mahollisuus luultavasti jos antavat ensinnäkään lupaa tehdä tätä ni ois kiva ko se tyttöki saatas.:heart:
 
Santukka, Marisa79 ja Enny tervetuloa joukkoon kasvavaan! =)

Regalolle peukkuja plussan vahvistumiselle!

ViolaRose Hui, kun kuulostaa inhottavalta toi piikittely. : / Mutta on varmaan jonkinlainen helpotus, että syy löytyi, varsinkin kun sille voi tehdä jotain.

Mulle tuli synnytyssairaala ahdistus! Täällä pk-seudulla pitää tietää ekalla neuvolakerralla mihin menee synnyttää ja olin jo päättänyt haluavani haikaranpesään, mutta sitten huomasin netistä että naistenklinikka menee tänä vuonna remonttiin ja siellä vähenee kolmanneksen synnytyspaikat. Eli siis voi olla, että haikaranpesä on muutettu perussynnytys paikoiksi.. Nyt mä en tiedä haluanko jorviin vai kättärille, jos haikaranpesään ein pääse.. :(
TingaTanga Ootko sä huomioinut ton NKL:n tulevan remontin?

No katotaan päästäänkö edes sinne neuvolaan asti. Eilen särki jonkun verran selkää ja kylkiä. :|

Vogue ja Taimen alku 4+6
 
Täällä ei niinkää toi tuleva synnytys pelota mut miritn jo nyt että ehtiiköhän sitä ajoissa tällä kertaa perille ja kuinkahan iso mussukka sieltä sit joulukuus mahtaa tulla jos nyt ees sinne asti päästään :D

Ja taysiin oisin menossa tälläkin kertaan synnyttää jossa meitin tytötki on syntyny ja pojat syntyki sit tyksissä johon en kyl enää ikinä haluu joutuu ja onneksi ei oo pakkokaa :D
 
Onpas täällä jo litania jouluisia :) :heart: Onnea taas uusille ja tervetuloa joukkoon!!:heart:

Regalo Mä tein itse clearbluen ei digin eka ja se oli plussa, mut se näyttää must jotenki epäselvästi sen, esim apteekin omatkin musta parempia. Mut en tiennyt että CB testin ei luotettavia, mulla ei ole ikinä tullut väärää plussaa. :) Ja on se aika harvinaistakin saada.
Kannattaa ostaa se CB digi, siinähän ei oo niin väliä mihin aikaan sen tekee, mäkin tein keskellä pv ja siihen tuli se 2-3 viikkoa. :) Ja on ainakin luotettava. Mut luulispa et sullakin aika varmaa toi plussan saanti jos oot jo hailakankin saanut.. Mulla meinaan keskimmäisen kanssa plussan saanti kesti kauan. Ja siirtyi laskettuaika joku 5 vai 6 pv siitä mitä oli menkkojen mukaan laskettu. :) Nyt taas sain ihmeen nopeaan plussan ja luulen et oma laskemani LA pitäs paikkansa..
Mutta nyt haluan siihen hcg kokeeseen, kun haluan jonkun arvion et oonko varmasti raskaana kun oireita ei oo niin paljoa. :p Alavatsaa nippailee ja rinnat herkät, mutta ei muuta. Outoa et oksennus ei oo lentänyt kun edellisten kanssa lensi.. Mut etovaa oloa on, ja mä en edes halua et alkaa pahoinvointi koska se oli niin rankkaa :ashamed: :x
Kauan siinä menee että saa vastauksen siinä hcg testauksessa??? :O

TingaTanga ja masumatkaaja Mauri 5-6
 
Heips!

Täällä alkaa jo armoton väsy ja paha olo nostaa päätään.. :| Kolmesta edellisestä olisin nukkunut koko vuorokauden ympäri, sama meno näköjään jatkuu :D
Huomenna ajattelin soitella neuvolaan ja varata ensimmäisen ajan.

PIKKUMAMI ja tiitiäinen 4+2
 
Heips taas kaikille :)

Vogue: Mä oon työelämässä, lähihoitajana vanhuspuolella. Hieman pelottaa jaksaminen, kun meillä työ on aika rankkaa ja tiivistahtista. Pääasiallisesti kaksvuorotyötä, yövuorojakin saattaa olla toisinaan. Mun oli tarkoitus lähteä opiskelemaan tai vaihtaa ainakin työpaikkaa, mutta saa nyt odottaa sit :) Työpaikkaahan toki vois vaihtaa, mutta en kehtais olla mainitsematta raskaudestani.

ViolaRose: Huh, itsellä kans piikkikammo, joten osaan kuvitella kuinka kamalaa toi piikittely on :/ Mutta toisaalta hyvä, että sitä voidaan hoitaa :) Tsemppiä!

Mulla toissapäivänä pisteli aika kipeästi vasemmalle puolelle, joten on jo vähän pelottanut. Selkään on myös välillä ottanut hieman. Torstaina olis varhaisultra, silloinhan kaikki sit selviää..

Emerentia ja palleroinen 6+2

ps. Huomasin, että näillänäkymin meitä voisi olla 1.12 3 ihmistä Taysissä synnyttämässä :D
 
Heippa kaikki!

Ekana onnittelut kaikille :flower: Myös minä liityn tänne teijän iloseen sakkiin, plussia on nyt monta jo ehitty tekemään, eli kyllä tää ilmeisesti sitten totta on. :)

Mulle saa päivittää: laskettuaika 10.12. toinen lapsi tulossa, synnytyssairaala SeKs, ja pitikö vielä mun ikä laittaa? No se on kuitenkin 18 :)

Esikoinen tuli aikanaan pillereiden läpi. Koko raskaus oli tosi hankala, kun vauva meinas syntyä jo liian aikaisilla viikoilla. Levolla ja levolla sain pidettyä tytön mahassa kuitenkin 33 viikolle saakka. :) Nyt meillä on tommonen 1v2kk ikänen ihana ja aurinkoinen tyttö, jolla "juttua" piisaa. :) Kovasti on ollu vaikeuksia, takana mm. sydänleikkaus ja pitkät sairaalassaolojaksot, mutta kaikesta on selvitty hienosti. :) Tulin uudestaan raskaaksi viime kesänä, jollon myös tuli "pillerivauva", se raskaus kuitenkin pääätyi kesken ja olihan se suru suuri sen jälkee. Loka-marraskuussa päätettiin että jätän pillerit pois ja vauva saa tulla jos tulee. Viisi yrityskertaa ehti olemaan, ennenkuin tärppäs ja se tuntui ikuisuudelta.

Me molemmat vielä opiskellaan, mies valmistuu pelastajaksi ensi vuoden jouluna ja mä opiskelen vasta ekaa vuotta lähihoitajaksi, eli mun opinnot menee sitten katkolle hetkeksi :)

Toivottavasti tää pikkutonttu, ja tietysti kaikkien teidänkin pienet, pysyy matkassa loppuun asti. Olis ihanaa jos pystyis nauttimaan tästä raskaudesta täysillä. :)

Emiliainen ja papu 5+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnea!

Hui kun täällä osa on nuoria :) Itse olin kyllä parikymppisenä ja pitkästi sen jälkeenkin niin teini että minusta ei ikimaailmassa olisi ollut äidiksi vielä silloin. Mutta nostan hattua nuoremmille äideille ja onhan siinä tietysti toisaalta hyvätkin puolensa tehdä lapset nuorena, jokainen tavallaan :)

Joku täällä kyseli tuosta elämäntilanteesta, eli ihan vakityössä tällä hetkellä olen ja fyysisesti on kevyttä toimistotyötä eli sen suhteen ei tarvitse erityisesti ryhtyä "toimenpiteisiin" raskauden takia. Teen tosin myös asiakaskeikkoja eli ajelen autolla joskus satojakin kilometrejä päivässä eli siihen toimenkuvaan ei kyllä tuo pahoinvointi oikein istuisi joten toivon että jatkossakin siltä säästyn.

Oireita ei mulla juurikaan ole, rinnat on välillä vähän arat, huono olo tulee jos nälkä ehtii yllättää mutta menee syömällä ohi. Väsymystä myös jonkin verran mutta ei kuitenkaan ihan älytöntä. Olen myös vakaasti päättänyt etten anna keskenmeno -pelon ottaa valtaa ja tähän asti oon siinä aika hyvin onnistunutkin :)

Wera 5+5
 
Pakko tuohon ikäasiaan sanoa, että mä olin sillon 16 kun aloin odottamaan esikoista. Olin kyllä tosi teini sillon ja elin villiä nuoruutta ja kyllä kaikki oli niin järkyttyneitä kun olinkin raskaana. Asuin sillon pienessä kaupungissa ja siellä kun kaikki tiesi toisensa asiat, niin myös musta liikkui vielä kaikenlaisia juoruja. Mutta kyllä se raskaus ja äidiksi tulo vaan kovasti muutti elämää, paljon positiivisempaan suuntaan. :) Tietysti sitä välillä kaipaa niiden kavereiden seuraa ja jotain bilettämistä, mutta eiköhän se kuitenkin oo aika normaalia vaikka olis minkäikäinen. Mutta kyllä on ollu ihana näyttää kaikille, että ollaan pärjätty vaikka nuori vielä oon itekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vogue
Joku tuossa aiemmin kyseli, että kävinkö siellä hcg-mittauksessa, mihin olin lääkäriltä saanut lähetteen, ja nyt voin sanoa, että en ole mennyt enkä mene. Ensinnäkin se labraan jonottaminen on ihan p***aa, täällä Lahden suunnalla saa aina jonottaa vähintään tunnin, monesti kaksi. Toiseksi se tulosten saapuminen olisi kestänyt 10 päivää - mitä ihmettä mä teen sillä tiedolla, mikä mun hcg oli 10 päivää sitten? Ja kolmanneksi - en vaan jaksa tätä säätöä!

Mun hiljaiselonikin täällä palstalla on viime aikoina johtunut siitä, että olo on suoraan sanoen hirveä. Mua oksettaa ihan suunnattoman paljon... Ei niin paljon että oksentaisin, mutta kuitenkin niin paljon, ettei oikein voi muuta tehdä kuin maata vaaka-asennossa ja latkia mehua. Mulla on arvatenkin ollut todella tylsää, ja kärsivällisyys tähän oloon on jo nyt kovasti koetuksella. Jos tämä raskaus nyt meneekin kesken, niin olen kyllä todella vihainen, että turhaan tämän kestin! Kun nyt vaan jaskaisi, sekä minä että vaavi.

Taitaa olla myös tunteet pinnassa, sillä sain kunnon itkukohtauksen huomattuani, että alavatsaani on ilmestynyt se pystysuora, tummempi viiva. En todellakaan odottanut mitään selkeästi näkyviä, fyysisiä muutoksia vielä tässä vaiheessa, mutta siinä se nyt on! Se tuntui jotenkin hirveän suurelta "askeleelta" kun sen huomasin :D

Että tervetuloa vaan uusille myös :LOL:
 
Mä oon aina haaveillut että saisin nuorena lapset, 18-20v tienoilla, mut enpä ollut sillon vielä löytänyt edes kunnon miestä. Joten se jäi vaan haaveeksi. Onneks löysin miehen 22-vuotiaana ja nyt kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen aika tuntui oikealta.

Ja riippuu kyllä ihmisestä että onko parikymppisenä valmis äidiksi, jotkut on vielä ihan teinejä kun toiset taas hyvinkin kypsiä siihen :)

Ootko sä emiliainen ollut esikoisen isän kanssa yhdessä ihan sieltä 16-veestä asti, jos saa kysyä? :)

Täällä elämäntilanne on aika hyvä. Oma koti, molemmat työssäkäyviä. Itse teen toimistotyötä, joten luulen sen olevan ihan rentoa raskaanaollessa.

Mulla ei oo vielä ollut sen sen suurempia raskausoireita. Vähän tuntuu välillä painetta alavatsassa ja silloin tällön vähän nippailee masua, mut muuten ei mitään. Niin, ja rinnat on kyllä tosi kipeät ja arat. Pelkään tosi paljon mahdollisesti tulevia aamupahoinvointeja, kun tuntuu että muutenkin voin aika herkästi pahoin. Mut nautin vielä kun semmosia ei oo näkynyt :)

Rv 6 aluillaan :)
 
Hui, kun meitä on jo tullut monta tänne! ;)
Tervetuloa kaikille :wave:

Meillä on sujunut pääsäinen rauhallisissa merkeissä, eikä pahoinvointia ole ollut paljoakaan. Joskus joku vähän kuvottaa, mutta ei kummempia. Ei ollut esikoisen kanssakaan ja pääsin helpolla alkuraskauden :)

Huomenna pitäisi soitella neuvolaan ja varailla aikaa sinne. Neuvolakäyntejä ei ole vissiin niin useasti kun ensimmäisen lapsen kohdalla? Vai miten teillä on ollut, kenellä lapsia on jo siunaantunut useampia?

Mä olen myös aina haaveillut saavani lapset nuorena ja esikoinen on nyt 1 vuoden ja 2 kuukautta vanha. Niin ja siis ikäni on 24 ja sen voi päivittää etusivulle.
 
Tervehdys kaikille!
Ilmoittaudun mukaan, lauantaiaamuna sain vahvan plussa normi Clearbluella. Nyt suuri jännitys päästäänkö turvallisille viikoille.
Ikä 30, toinen lapsi, la 17.12?, synnäri vielä kysymysmerkki mutta joko naikkari tai jorvi

Esikoinen täyttää kesällä kaksi, eli musta oikein sopiva ikäero tulee - kunhan nyt sinne asti päästäisiin.
 
Täällä meni 2.pääsiäispäivä aika lailla pashaksi. Iltapäivällä alkoi tuhruilu ja se jatkuu edelleen. Normaaliin menkkavuotoon verrattuna tosi niukkaa ja vaaleaa, mutta siitä huolimatta en enää jaksa uskoa että meille olis joulukuussa tulossa perheenlisäystä. Ei ole fiilikset kovin korkealla nyt, mutta eihän se auta kuin niellä tappionsa ja yrittää uudelleen.
Lupaan kyllä hoitaa listan päivitykset huhtikuun osalta, toivottavasti teillä muilla sujuu raskausaika alusta loppuun asti ongelmitta :)
 
Voi Regalo :hug: äläs nyt kuitenkaan ihan täysin heitä vielä kirvestä kaivoon, josko kuitenki..
Ikäasiaan ja elämäntilanne kysymykseen pakko kommentoida et mä oon aina toivonu et lapset saisin nuorena ja kun sopiva mies löytyi ja molemmat pehettä haluttiin niin mikäs siinä eli eka lapsi meille syntyi kun olin 17-v. toinen kun olin 21-v. ja kolmas nyt 22-vuotiaana ja nyt siis neljäs tulossa. Lapset ovat nyt 5-vuotta 1v.8kk ja 8kk. Mieheni on mua 5-vuotta vanhempi. Molemmilla meillä on ammatit (miehellä kaksikin) ja naimisissa ollaan oltu pian 5-vuotta. Oma talo ostettiin nyt aika vasta kun mies sai vakituisen duunin, siihen asti ollaan vuokralla asuttu. Me ollaan täysin omistauduttu perheelle ja koskaa ei ole harmittanut että olisi liian aikaisin alkanut perhettä perustaan tai mennyt naimisiin. En koe jääneeni mistään paitsi, täysin päinvastoin. Mielästäni äidiksi tai isäksi tulo ei katso ikää vaan jokainen tietää ja tuntee itse sen milloin sen aika on. Ja se tuleeko ensimmäistä kertaa äidiksi alle kakskymppisenä vai yli nelikymppisenä tai jossain siinä välillä ei todellakaan sanele sitä onko hyvä vai huono äiti..

Kukaan ei ollu vastaillu tuohon mun hcg asiaan, iseeni mietityttää se aikalailla. Ku se hcg oli siis viikossa noussut sen 34:stä 884:ään ja se lääkäri oli jotenki oudon oloinen eikä kommentoinut nousua mitenkään niin jäi niin mietityttään et onko tuo nyt hyvä vai huono. :O huomenna pitäis soittaa taas et sais sen uuden hcg lähetteen ku sen se lääkäri siis sano et uudestaan taas tällä viikolla otettava. Niin ja vielä tuosta hcg:stä. Et mä oon saanu tulokset aina nopeesti, jos oon aamusta käyny ottamassa kaheksan jälkeen niin tuloksen olen saanu jo ennen puolta päivää tietää..
Millasia ikäeroja teidän lapsosilla on? Meillä kahden vanhimman välillä on eli 1. ja 2. (3,5v.) 2. ja 3. (tasan 1v.) ja nyt olis tulossa 3. ja 4. välille (1v.4kk) eli mahdollisesti joulukuussa kolme vaippaikäistä ja yks pikkusen isompi :LOL:
Täällä kans ihan hirveen hirveen kauhee väsymys, päiväunet on ihan pakolliset jos meinaa pystyssä pysyä, pahaa oloa tulee ajoittain ja välillä taas ihan ok olo. Kauhee nälkä koko ajan, ja kiukuttaa kaikki. Et sellasta tänne..
ps. onneks nää pääsiäisenpyhät loppu, alko jo neki jotenki tympäseen..:kieh:

ikuinenkuumeilja & papu
 
Ikäeroista: Meillä vanhin on nyt 7v4kk,toinen 6v,3,5kk,kolmas 5v3kk,neljäs 4v,viides 2v5kk,eli kaikki on tulleet alle 2v ikäeroilla kun ovat syntyneet 4.12-04, 28.12-05, 10.1-07, 25.3-08 ja 18.11-09 eli tollaset 3v tulee kuopuksen ja vauvan ikäeroksi jos sinne asti päästään :D
 
Enny, ollaan alettu miehen kanssa seurustelemaan kun oon ollu 14 :) Lasten isä on mua kyllä vanhempi 5 vuotta.

Ikäerosta: Meillä tulee lapsille ikäeroksi n. 1v10kk, jos loppuun asti päästään :) On kyllä ihana saada pienellä ikäerolla, vaikka alkuun voikin olla raskasta, niin sitten on ihanaa, kun lapsista on toisilleen seuraa kun ovat isompia.

Regalo, toivotaan että vuoto on ihan harmitonta tuhrua!

Emiliainen ja Papu 5+1 :heart:
 
Meillä esikoinen 3v3kk,kuopus 10kk.Nuorimmaisten välille tulee siis puoltoista vuotta.

Nyt alkanut ihan kaamee selkäkipu.Edellisisä ei oo tämmöstä ollut.Ja outoa että ei ainakaan vielä ole ollenkaan pahoinvointia.

Nyt jänskätään perjantain neuvolaa..
 
Undulle tervetuloa! =)

Mä sain esikoisen, kun olin juuri täyttänyt 22 vuotta. Ikäeroksi tulisi tällä hetkellä 4 vuotta ja 5 kuukautta. Mulla ja siskolla on sama ikäero ja meillä se on ainakin toiminut hyvin. :)

Emiliainen Meillekkin tulee nyt toivottavasti vauva kesken mun opiskelujen. Talvella olisi opinnoissa puolessavälissä. Mun opiskelu on kuitenkin tosi joustavaa, niin en usko että valmistuminen kovasti viivästyy, vaikka jäisin kh-tuellekkin.

Vogue ja Taimen alku 5+0 poks
 
Huomenta!!

Tää lähtee nyt poikien kans neuvolaan ja vois samalla varata ajan itselleenkin :) Toivon myös et saisin tälläkin kertaa neuvolan kautta ajan varhaisultraan niinku viime raskaudessakin kun poikaa odotin..mut nyt menoksi!! :wave:
 
Iäeroista on täällä ollut puhetta. Meillä esikoisen ja toisen ikäero on 1v2kk ja toisen ja kuopuksen ikäero on 1v7kk, joten meillä oli 3kk ajan kolme alle kolme vuotiasta. Hyvin kaikki meni pienistä ikäeroista huolimatta. Tosin odotusajat kun olivat pitkälti pelkkää oksentelua 24/7, niin vauva ajoissa on muistikuvissa pieniä aukkoja. Nyt sitten yritetään tehdä toinen sarja pienokaisia, kun keskenmenojeni vuoksi ikäeroa tulee niinpaljon edellisiin. No, kun nyt edes tämän yhden saisi turvallisesti syliin..

Niin ja tällähetkellä vietän aikaani pidemmällä sairaslomalla kotosalla tätä arkea pyörittäen. Tuskin tarvitsee mennä tämän vuoden puolella töihin, meni tämä raskaus loppuunasti tai ei. Onneksi tulee kesä ja pääsee kukkapenkkien kimppuun, niin saa nämä päivänsä kulumaan!
 
Regaloa tulin lohduttamaan... mä ton nuorimman aikaan tuhrusin viikot 5-7. kahdesti kävin ultrassa mut ainut selitys oli,et istukka kiinnitty ja sen takia vuosi. no se istukka oliki sitte kunnolla kiinni!! puolisen tuntia sitä irroteltiin ennen ku lopulta irtos :p

ensimmäinen neuvola varattu,7.5 iltapäivästä...

tein vielä varmistustestin ennen kun soitin neuvolaan. viikkonäytöllisen Clear Blue. näytti ihan oikein raskaana 3+

mulla on jo kaks isompaa lasta,likka täyttää syksyllä 15 ja poika joulukuussa 14. sitte tää vuosikas. nuorimmille tulee ikäeroa vähä vajaa 1v9kk.

kukas se puheli,et pojasta olis oireet "kovemmat"?? mä jo luulin oottavani kaksosia,ku ollu tuplaten äklötystä ym oireilua :ashamed: kun tuosta pikkulikasta oli niin vähä,et välillä luulin etten ookkaa raskaana.



tombatar, 6.12, 36, neljäs, SeKs
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä