Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*



Laskettu aika
Nimi.....Ikä.....Mones lapsi.....Sairaala.....Tyttö vai poika


26.11.
emiliainen.....18.....toinen.....SeKS

1.12.
juron-jaure.....39.....kolmas.....TAYS
Emerentia.....21.....ensimmäinen.....TAYS
once upon a time.....24.....toinen.....TAYS
Minsku82.....30.....kolmas.....PS
HayLina.....27.....toinen....OYS
mia-mamma.....31.....ensimmäinen.....LS

2.12.
äippis1.....28.....kolmas.....KYS

3.12.
Mosmos.....22.....ensimmäinen.....PHKS
Minskis.....27.....ensimmäinen.....KYS
tytti85.....26.....toinen....KYS
Mom4two?.....24.....toinen.....?

4.12.
Sofi12.....31.....toinen.....SeKS

5.12.
Santukka.....26.....kolmas.....OYS

6.12.
Tuittutuire
Kultasiipi91.....21.....toinen.....TAYS
Taaperotx5.....29.....kuudes.....TAYS
tombatar.....36.....neljäs.....SeKS

7.12.
young-mum.....19.....ensimmäinen.....PHKS
heinis1.....35.....toinen.....HYS

8.12.
Silti Onnellinen.....32.....kolmas.....OYS

9.12.
nopnop.....20.....ensimmäinen....OYS
ViolaRose.....33.....neljäs.....TAYS
kattikati.....37.....kolmas.....OAS
jabadaba77.....35.....viides.....K-SKS
ikuinenkuumeilija.....22.....neljäs.....K-PKS

10.12.
kurre.....25.....toinen.....PHKS
stellariia.....21.....?......?

11.12.
Vogue.....25.....toinen.....Kät

13.12.
Obladi Oblada.....35.....toinen.....K-SKS

14.12.
Marisa79.....32.....ensimmäinen.....OYS
Vaavimasu.....?......neljäs.....OAS

15.12.
Nenna85.....?.....ensimmäinen.....?

16.12.
PIKKUMAMI85.....27.....neljäs.....SeKS
Tolkuton.....23.....toinen.....NKL tai HYS
-minttu-.....21.....ensimmäinen.....TAYS

17.12.
Undu.....30.....toinen.....NKL tai JS
Jan-na.....28.....toinen.....JS

18.12.
hemptunen.....?.....kolmas.....K-PKS

19.12.
Nezzie80.....32.....ensimmäinen.....SatKS tai VAS
Vanullas.....35.....toinen.....TYKS

20.12.
mame31.....32.....toinen.....?
jouluvauva.....35.....kolmas.....SeKS
futuremami.....28.....toinen.....OYS
Kaapo80.....32.....toinen.....OYS

21.12.
Rödluvan.....30.....ensimmäinen.....TYKS
Ehkänen.....28.....neljäs.....SeKS

22.12.
Pepsimax86.....25.....ensimmäinen.....KOKS
sanna89-.....22.....toinen.....KYS

23.12.
Pink*.....?.....toinen.....?

24.12.
Seerumia
yöperhonen.....23.....ensimmäinen.....EKKS
Anni-Ilona.....?.....kolmas.....?
Taurus91.....21.....ensimmäinen.....OAS

26.12.
Ittuli.....24.....kolmas.....?
lanttu-anttu.....?.....?.....?

27.12.
Ciru.....28.....ensimmäinen.....?
Nana2012.....28.....ensimmäinen.....SatKS

28.12.
kwaidan.....28.....toinen.....Kät/H
Äpyli.....29.....neljäs.....OYS

29.12.
Murunmami.....25.....toinen.....EKKS
oranssikirahvi.....?.....?.....?

?.12.
Jenksula
miwwi.....21.....ensimmäinen.....?
jenikk.....?.....toinen.....?
Still Counting.....22.....ensimmäinen.....?
Enny.....25.....ensimmäinen.....LS
Jenskaa.....21.....ensimmäinen.....KYS
Cheeky.....21.....toinen.....?




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/

Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Jaha, en sitten katsonut että tuo meidän lista olikin täällä jo kauniisti ensimmäisessä viestissä, ja aloin vaan tottuneena lisäämään sitä :D Otatko sä Regalo haltuusi tuon päivittelyn tälle kuukaudelle? :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikkamoi. Jospa mä nyt kuitenki uskaltaustuisin liittyä joukkoonne. Eli meille olis mahdollisesti tulossa yllärinelonen. Vauva on toki tervetullut mutta ihan näin nopeasti emme sitä odottaneet tulevaksi kun edellisestä synnytyksestä on aikaa vasta 7 kk. kuukautiskierto ei ole vielä ollenkaan tasaantunut edellisen synnytyksen jäljiltä joten laskettua aikaa on todella hankala määrittää. Tein raskaustestin ihan huvin vuoksi viime viikolla ja kas kummaa positiivinenhan se sieltä tuli. siis ihan sen vuoksi tein kun olen ollut erittäin väsyksissä lähiaikoina ja muutenkin iski sellainen tunne että mitä jos.... No kävin sitte otattamassa hcg:n viime viikon perjantaina ja se oli vain 34, tiedä sitten mitä meinaa kun noin alhainen :( raskaustesti näytti kuitenkin eilen ihan selkeästi positiivista. Mulla pitäis menkkojen mukaan (siis jotka ei todellakaan oo mitenkäänopäin säännöllist) olla raskausviikkoja nyt 5+2 ja LA 1.12. mutta olen ihan varma että se siirtyy vielä myöhemmäksi jos siis edes raskaana olen , ihmetyttää niin tuo hcg arvo et miten se niiin matala on. Kävin tänään lääkärissä joka ultras muttei nähnyt muutakuin paksuuntuneen limakalvon, epäili että alkava raskaus. ei kuulemma ainakaan kohdun ulkopuoliselta vaikuta. Parin viikon päästä uusi ultra. Milläs viikoilla siellä kohdussa näkyy jotain muutaki kuin se paksuuntunut limakalvo jos siellä alkaa vauva kehittyyn? mulla kolme raskautta aiemmin takana mut ei muista yhtään ja nyt kauhee paniikki et mitä tämä oikein on kun siellä ei mitään näy ja hcg noin matala, raskaustesti kuitenkin siis vahva plussa. Ilmottaudun tänne nyt siks et saisin vähän vertaistukea teistä muista alkutaipaleella olevista kun kenellekkään en halua vielä tästä mitään púhua. Mulle vois siis päivittää ikä 22-v. neljäs lapsi (lapset syntyneet 2007, 2010, 2011) Synnäri KPKS LA 1.12 (ilmoitan sitten kun varmistuu niin jos muuttuu)
 
Huomenissa sen sit sais kuulla, hcg-kokeen tuloksen. En vaan voi mitään mutta edelleen on kyllä sellanen olo ettei tartte tässä ketjussa tämän pidempään olla :( Vaikka tissit onkin kipeet ja nyt on tullu lisäks sellasta etovaa oloa, ei okseta mut ei paljon muutakaan:LOL: siinäpä ne suuren suuret oireet näillä suuren suurilla viikoilla:p
 
Kiva ku meille on tullu tämmönen uus pino ja kiitti listan teostaki. Mulle voi päivittää ikää 27 ja synnäriksi OYS.

Onnittelut kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa vaan munki puolesta.

Oireista: Mulla ei kyllä voi sannoo että ois oireita juuri mitään. Ihmetyttää ihan itteäniki, ku ensimmäisessä raskaudessa aloin oksentamaan jo ennen plussaa ja oksensin ympärivuorokautisesti sinne rv 17 saakka. Nyt ei oo oikeestaan muuta ku nälkä koko ajan, palelee ja iltasin mahaa turvottaa. Tuntuu ihanan helpolle, mut sitte heti huolettaa et onkohan tuolla masussa kaikki hyvin. Päivä kerrallaan kait se on mentävä ja toivoa parasta. Varhaisultrassa haluaisin käydä, mut en tiiä raskiiko tuota yksityiselle ainakaan mennä.

Mää hölösuu oon jo kertonu läheisimmille ystävilleni ja veljeni perheelle. En varmaan kovin pitkään osaa tätä salailla et sitä mukaa varmaan ku puheeksi tulee nii kerron muillekki. :)
 
Ei huh, nyt on varattu neuvola, np ultra ja uusi varhaisultra. :p
ONNEKSI soitin sinne yksityiselle jonne oli ekaksi meina mennä, josta varasinkin ajan... Kun olin siirtämässä aikaa aiemmaksi tuli puhetta hinnasta ja kysyin että eihän ole yli 150 euron kun sanottiin olevan se kaikilla lääkäreillä.
No tämä oli eri nainen jonka kanssa nyt puhuin, sillä hän alkoi katsomaan myös hinnastoa ja sanoi että itse ultra on n.150 :)O) ja lääkärinpalkkio jne... eli siis hinta 200-250!!!!! En voi tajuta. Yli kolme vuotta sitten se oli vain n.70e-120e /krt kun kävin kaikki lääkärikäynnit kyseisellä asemalla ja kyseisellä lääkärillä.. :p Mutta nyt sain diacorille ajan olikohan 18 vai 19.4 :) Ja hinta noin sadan euron luokkaa..
Neuvolankin varasin ja sain ajan 3.5 :D Tuntuu että siihen olisi ikuisuus mutta se ei onneksi haittaa. Myös np ultran varasin ja se on 18.5 :)
Mutta nyt pitää mennä kun ipanat riehuu :)

me vajaa 5 viikkoa
 
TingaTanga; Olipahan tyyriit hinnat, mulla muistaakseni viimeksi varhaisultra oli jotain 130e (Mehiläisessä) ja siitäkin olis saanut kela -korvauksena n. 40e jos olis ollu kela -kortti...hukkasin sen joskus vuosia sitten enkä ollut saanut aikaiseksi tilata uutta, tuon jälkeen kyllä lähti saman tien tilaukseen :)

Varasin itsekin nyt sitten kuitenkin sen varhaisultran Terveystalolle, ja se olis 19.4. Ajattelin sitten vasta sen jälkeen varata neuvola-ajan jos kaikki hyvin...Jotenkin vain tuntuu vähän vastahakoiselta mennä sinne, vaikka haluankin tietää ajoissa jos kaikki ei olekaan hyvin.

Päätettiin myös että ei kerrota yhtään kenellekään ennen np -ultraa, en kestä huonojen uutisten kertomista ja ihmisten sääliä, mieluummin kestän sen kaiken yksin/miehen kanssa. Menipähän taas synkistelyksi :) varmaan tuo hemmetin takatalvi ja lumentulo vähän masentaa.

Enivei, hyvää viikonalkua kaikille!

Wera_ 4+5
 
Oon joutunut taas kerran toteamaan olevani ehkä maailman kärsimättömin ihminen. Haluaisin ostaa tukkupakkauksen raskaustestejä ja testailla joka aamu, mutta kai se on vaan maltettava mielensä ja odotettava sunnuntaiaamuun asti. Huoh... :headwall:
 
Hyvää huhtikuuta kaikille joulukuisille..:)

Näyttää tuo 19.4. olevan kovin jännä päivä monille, sillä ainakin mulla, Weralla ja TingaTangalla on silloin varhaisultra!!

Ikuinen kuumeilija, pidetään peukkuja, että hcg siitä nousee. Aivan hyvin voisit olla luultua myöhemmillä päivillä, jos sulla ei oo vielä kierto kunnolla tasaantunu..

Jenksula, voikun ne arvot olisi kovassa nousussa!!! Toivotaan parasta!!

Haylina, onhan kaikki raskaudet erilaisia, että toivoa sopii, että säästyisit tuollaiselta pahoinvoinnilta! Aika kamalalta kuulosti noin pitkä pahoinvointi. Mulla on tokaluokkalainen tyttö ja hänen raskausaika oli aikoinaan hyvin helppo, ainoa oire oli kasvava maha..:) Nyt valitettavasti ei taida päästä niin helpolla, kun on alkanut kyökityttämään kovin, vielä ei ole tullut mitään ylös asti..:$

Tänään uudet viikkoluvut.. Tosin ei vielä kovin hurjat..;)

Sofi 5+0
 
Jenksula Täällä on peukut pystyssä hyville tuloksille! =)

TingaTanga Mun mielestä ne hinnat on monessa paikassa noussu, koska varhaisultrasta ei mielestäni enää myönnetä kelakorvausta. : /

Regalo Mä niin tiedän ton tunteen. Itse tosin sorrun aina testailemaan.. :ashamed: Tässä raskaudessa kyllä oli pakkokin tietää mahdollisimman ajoissa niiden kemikaalien takia, joiden kanssa työskentelen.

"Onneks" mulla on tämä kuu ihan järjettömän kiireistä. Jospa aika menisi siis nopeasti eteenpäin.. =)

Vogue ja Taimen alku 4+0 poks poks
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan ollut aika myöhäsiä keromaan muille,molemissa raskauksissa vasta 13viikolla kerrottiin , kuopuksen kohdalla meni liki viikolle 24 ennekuin paljastettin :)

Nyt pysyn hiljaa ja ainakin sinne kesään, lapsille kerrotaan sittenkun aika on sopiva.

Neuolan varailin kuunlopulle.Tänään siis viikkoja 5+0

Mukavaa päivänalkua kaikille :)
 
Huomenia!

Vogue Niin voi olla toi varhaisultra juttu, mut kyllä joka paikassa minne oon soittanut niin ne on sanoneet että siitä lähtee kelan osuus suoraan maksettaessa veks, ei oo kauheen iso se korvausosa. Mut kuhan nyt jotain korvaa :)

Hyi että ei halua edes katsoa ulos kun siellä on niin täys talvi :p :( Mä vielä pari päivää sitten kattelin ulos illemmalla ja sanoin miehelle että ihanaa kun on niin kevään näköistä vaikka ulkona onkin vilpoisaa.. :/ Muttttta nytpä on sitten vilposaa ja karsee ja hanki :(
Meillä kaikki odottaa kesää tai no ainakin kunnon kevättä..

Ketkä muuten suuntaamassa tän kuun lopussa lapsimessuille??? :)

Se ois nyt 5 viikkoa täys neukun laskennan mukaan mutta mä itse olen sitä parilla päivällä siirtänyt kierron takia :D
 
TingaTanga Hmmm, ai oiskohan se ollu niin,että joskus ois ollu puhetta että se poistuis.. :whistle: emmä tiiä mistä mä tollasen ajatuksen oon päähän saanu, mutta hyvähän se on jos siitä sen sai vielä.. :D
 
Mun käsitys on, että nykyisin kelakorvausta ei saa suorakorvauksena varhaisultrasta, vaan asiakas maksaa ensin koko summan itse ja hakee korvausta jälkikäteen Kelalta. Tietty poikkeuksiakin voi olla paikasta riippuen, mut esim Ultramammoilta täällä Kuopiossa ei suorakorvausta saa. Heillä tosin hintakin on vain 75 euroa.
 
Täällä noista saa suoraan paikan päällä sen korvauksen, kun itse sanovat.. Mutta luulen kyllä että on poistumassa kun kela haluaa poistaa "turhia menoja" :p
Mut vielä käyn kun saa korvauksen. :) Varmaan se joissain jo onkin niin ettei saa. :/
 
Hei Regalo heittäisitkö tuonne listaan linkin siihen meidän ensimmäiseen keskusteluun? Löytäisi sen helpommin jos haluaa vanhoja juttuja kurkkia.

Luin just juttuja hcg:stä tuolta marraskuisten puolelta, ja sitten luin vielä ikuinenkuumeilijankin jutun, ja yhtäkkiä totesin, et en mä haluakaan mennä verikokeisiin! Mulle siis lääkäri määräsi tuon mittauksen kun se, että olenko raskaana vai en vaikuttaa mun ahdistuslääkitykseen. Mutta suoraan sanoen, mä en halua tietää liikaa :D Olen niin stressiherkkä ihminen, ja pelästyn helpolla turhasta.
 
Minskis, hyvällä tuurilla ollaan samoihin aikoihin synnärillä =) mulla menikin tuon ensimmäisen kanssa 10 pv la:n yli että en usko että kovin aikasin meen synnyttämään.

Neuvola aika varattu 25.4. toivotaan ettei tarvii perua. Neukkutäti kysy että käynkö tekee vahvemman testin tk.lla niin sanoin tekeväni ite. Viimeks ei oltu ihan nuin tarkkoja.. mut hyvähän se on varmistaa. Varhaisultraan en mene että odottelen siihen np ultraan.

t & asukki 5+1
 
sofi12 Joo, ei se kyllä hääviä ollu niin pitkälle oksennella ja yrittää olla vielä koulussa ja töissä ku opiskelin päivät ja olin illat vielä töissä. Toivotaan ettei nii pahaa oloa iske vaikka tänään on kyllä vähä heikompi olo ollukki. Tosin oksentaa ei oo vielä tarvinu. Nyt oonki edelleen tytön kans päivät kotona ja iltasin käyn töissä ku mies töistään kotiutuu. :)

Määki varasin jo neuvola-ajan ja sain sen 25.4 et sitä odotellessa. Kovasti mietin sitä varhaisultraa, mut en tiiä raskinko siitä nii paljoa maksaa. Ekassa raskaudessa en käyny, nii josko tuota nytki jaksais oottaa.

Tänneppä ei sen ihmeempiä.

HayLina & Neponen 5+2 (tuntuupa nuo viikot kyllä melko vähäsiltä)
 
Noniin, tuomio kuunneltu ja yhtä tyhmiä ollaan edelleen :D
Arvo oli 7708 ja nyt odotellaan sitä ekaa ultraa.. voi että pientä ihmistä koetellaan. Tarsko mennä tonne mettään huutamaan enimmät tuskan parahukset pois.
 
Moikka, ihanaa kun löysin tän ketjun ja mielelläni myös tänne liittyisin. :) Kovin toivottu toinen lapsi meille tulossa, esikoinen nyt 2v 1kk :heart: Ajoittainen huono olo ja iltapainotteinen väsymys tällä hetkellä oireina =)

Elikkäs mulle vois päivittää:
LA 1.12 Once upon a time 24v. toinen lapsi TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Jenksula, tuohan on hyvä arvo! Koita vaan vetää henkeä ja sinnitellä pari viikkoa sinne ultraan! Mutta kyllä itse ainakin huokaisisin helpotuksesta, että arvo on noinkin noussut! Mutta tiedän, hoidoissa se ei ole helppoa..

Tervetuloa once upon a time! Sulla pitäis keksiä joku lyhyempä "lempinimi" tähän pinoon..:)

Mosmos, mihin tulokseen päädyit, veritestiin vai ei?

Täällä on ihan armoton väsymys.. Vapaapäivä ja tekis niin mieli mennä päikkäreille, mutta sitten ei ainakaan saa mitään aikaiseksi.. Toinen oire on valtava turvotus, maha on melkoinen potkupallo..

Sofi 5+2 ja murunen vielä ilman lempinimeä..:)
 
Tervetuloa mukaan once upon a time ja PIKKUMAMI85.
Ite aattelin huomenna koettaa kepillä jäätä ja avata yhden neljästä kylppärin kaapissa odottavasta raskaustestistä. Menkkojen alkuun on vielä neljä päivää, mutta hyvässä lykyssä saattais jo plussa näkyä. Mut jos ei niin sit ootan kiltisti sunnuntaihin.
Tänään onneksi turvottanut hieman vähemmän kuin parina edellisenä päivänä. Eilen tuntui siltä kuin olis koko USA:n ilmatila pakkautunut mun vatsaan. Örp... :p
 
No niin, negatiivinenhan se aamun testitulos oli. Voi sammakko... :( Jotenkin niin hassua kun oli taas sellainen aamu että mahaa väänsi ja kuvotti ihan kamalasti ja sit kuitenkin raskaustestin mukaan oon vaan luulotautinen.
Pieni toivo vielä elää, viikkoja kuitenkin vasta 3+3 joten saattaa olla että hcg-pitoisuus on vielä liian alhainen näkyäkseen testissä. Sunnuntaina siis uusi yritys. Sit pitäis kyllä jo menkkojenkin alkaa jos ovat alkaakseen. Voi kun ne ei alkais... :|
 

Yhteistyössä