Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*

Heippa! Kiitos teille kaikille ihanille tsempityksistä ja mukana elämisessä tässä piinavaassa odottelussa. Nyt on siis lääkärillä käyty ja ihme oli tapahtunut: kohdussa näkyi pikku sikiö ja syke, vastaa viikkoja 7+1 eli laskettu aika siirtyy 1.12---> 9.12 voisitko Regalo päivittää? Viikkoja siis vähemmän kuin oltiin ajateltu joten siksi syke ei ollut aiemmin vielä näkynyt. Mä oon niin iloinen ja onnellinen et voisin hyppiä kattoon!!!! Toivottavasti kaikki jatkuukin hyvin. Ensimmäisen neuvolankin jo varasin ja se on 9.5.
Tulipas kyl heti nyt niin omaa napaa kuin olla ja voi mut oon niin innoissani nytte.

Niin juu ja meille tulee viikonloppuna se hauva-vauva, joku kyseliki et minkä rotunen niin se on coton de tulear :)

-onnellinen ikuinenkuumeilija ja papu 7+1-
 
ikuinenkuumeilija aivan mahtava uutinen :heart: Täällä pitää jo silmäkulmia kuivailla.

Mä entiiä ku nykyään silmät kastuu mitä pienimmästä asiasta. Suurinpiirtein jos telkkarissa on joku söpö eläin jotenkin söpöjä touhuilemassa niin täällä vollataan:LOL::ashamed:
 
Moikka taas pitkästä aikaa! :)

Me käytiin tänään varhaisultrassa. Pelotti mennä hirveesti, kun ajattelin että taas on jotain vialla, mutta ei ollu :haert: Kaikki oli papusella loistavasti. Jopa laskettuaika aikaistu kahdella viikolla, jota en kyllä millään voi uskoa! :D Mun laskettu olis nyt sitten 26.11, mutta roikun täälä vielä teidän seurassa silti. :) Kai sen mulle sitten uskaltaa päivittää!

Pahoinvointia on nyt ollu jonkun verran. :/ otin käyttöön pahoinvointirannekkeet esikoisen ajalta ja niistä on vähän apua, ehkä? En tiedä millasta olis ilman niitä, kun en uskalla poiskaan ottaa :) Väsymys on jäätävä. Mulla on kouluun matkaa bussilla tunti joten aamusin joudun heräämään jo ennen kuutta, kun esikoinenkin pitää ehtiä viemään hoitoon. Takas kotona olin viime viikollakin vasta viiden aikaa joka päivä. Onneks tää viikko on helpompi. :)

Emiliainen ja papu 9+0 !! :heart:
 
Pakko oli tulla piipahtamaan vaikka meinaan nukahtaa istualteen, näkyy olevan niin hyviä uutisia tullut. Onnea ikuinenkuumeilija!!!!!!!!!!!!!!!:heart::heart:
Ihanaa, upeeta ja mahtavaa!!!!!! Kerrankin näin ihania uutisia saa lukea!! :heart:

Omasta navasta ei sen ihmeempiä, että pahoinvointi pitää pintansa. Ykäämään en ole vielä mennyt, viimeseen asti koita pitää sen linjan :) Vaikka hitto että on vaikeeta!!!!! Ja mä en enempää ees nyt jaksa rustailla, mä oon niin raato!! Aamusta asti aivan järjetön väsymys. Siis ei mitään järkeä, meinaan koko ajan torkahdella :( Ei oo yhtään miellyttävä olotila. :p

TingaTanga ja Mauri 7+4
 
kuumeilija ihan mahtavia uutisia! :) oon niin onnellinen sun puolesta :heart: tuli ihan tippa linssiin täälläkin..

emiliainen ihania ultrakuulumisia sielläkin :) :heart:

ON: elikkä terkkarilla käyty.. teki sisätutkimuksen, eikä minkäänlaista vuotoa näkynyt.. alhaalta oikealta sekä myös kohtu aristi hiukan! mitähän meinaa?
Sanoi että jos tulee samanlaisia kipuja, kuumetta, huimausta tms niin heti lääkäriin! Tähän asti kaikki siis hyvin.. ja jos kaveri sieltä on ulos tullakseen niin sitten tulee, ei sitä voi siellä väkisin pitää, enkä voi asiaan vaikuttaa..! niin ja foolihapot käskettiin alottaa heti!

Huolestunut YP &Hupu 5+0
 
ikuinenkuumeilija: Aivan super ihana uutinen, aivan ihanaa!!! Ihan kylmät väreet tuli kun luin ilouutisen :) ONNEA!

Joku olikin jo kuvan laittanu masustaan, voiko se tosiaan näkyä noin hyvin jo näin aikasin? :)

Täällä tuntuu aika monella olevan jo entuudestaan lapsia. Kysymys: milloin teillä alkoi vatsa näkymään? Se on tietysti yksilöllistä ja riippuu ruumiinrakenteesta yms. Mut kiinnostais tietää millon se vois alkaa mahdollisesti näkymään. Ei malta odottaa :)
 
ikuinenkuumeilija, ONNEA!!! Ihanaa!! =) Huoh, mikä helpotus, aivan mahtavaa kuulla tollasen jännäämisen jälkeen hyviä uutisia!

Miwwi, kyllä tässä ihan sitä sykettä ollaan menossa kalastelemaan. Kun on alkionsiirrolla alkunsa saanut raskaus niin tiedetään että kesto on oikea, eli mulla esim. on mahdotona että kävis kuin ikuinenkuumeilijalla, korkeintaan 1-2 vrk voi olla heittoa jos on kiinnittynyt myöhään. Mutta jos pikkuinen on kasvanut normaalisti niin 6+1 periaatteessa pitäisi sykkeen näkyä. On toki mahdollista että alkaa näkyä vasta pari pvää myöhemmin, etenkin jos on huono laite, mutta oma gyneni on lomalla vapusta eteenpäin joten osittain myös siksi sain noin aikaisen ajan. Jännittää, toisaalta tosi kiva mennä näin aikaisin jos saa hyviä uutisia, mutta kun siinä on just se pieni mahis että kaikki voi olla vielä ok vaikkei sykettä näkyiskään. Ja sit saa piinailla viikon tms uutta ultraa... Gnnnghhh :x
 
Mukavasti tullut taas tekstiä :)

Ke ois sitten eka neuvola :)
Oireet on kadonnut ja olo on ollut mitä mahtavin tuon 6viikon jälkeen.

Ekassa raskaudessa en muista koska vatsa alkoi näkymään , tokassa olin rv 15 sukujuhlissa eikä kukaan huomannut mitään :)
Tämän hetken tuntemus on turvotusta ja se näkyy alavatsassa kylläkin jo että normi housuja on hankala saada kiinni joten kaipa tässä on äippävaate ostoksille mentävä pikapuolin.
Toisaalta olen aina välillä unohtannu raskaana olon , varmaan tuon oireettomuuden johdosta joten sitä sitten havahtuu välillä todellisuuteen... :)
 
ikuinenkuumeilija: Mahtavaa!! Onnea hirmusti sinne teille! Ihania uutisia :heart:

emiliainen: Onnea sinne myös hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Sofi12: Mulla kans ruvennut naama kukkimaan! Ja mikä parasta, rintakehälle tullut pieniä finnin tyyppisiä näppylöitä, jee.

Täällä myös muuten hormonit velloo.. Kuten Jenksula tuolla kirjoittikin, niin muakin itkettää ihan joka asia. Luin jotain koskettavaa lehtijuttua kohtukuolemasta, kun olin autoa käyttämässä katsastuksessa, ja kyyneleitä sai pidätellä ihan urakalla. Nyt kirjoittaessakin silmät meinaa kostua :LOL: Oon muutenkin ihan herkkis, mutta tää menee jo mullakin yli.
 
Voi hyvänen aika tätä pahoinvointia. Lähdin päiväunien jälkeen käymään kaupungilla (ja idioottina en syönyt siinä välissä). Äkkiä tulikin paha olo ja vähän vaivihkaa yökittyäni oli pakko lähteä kotiin. Olo vain yltyi. Selvisin kotiin asti, mutta samantien kotioven suljettuani oksensin eteisen lattialle :(
 
Ihania ultrauutisia oikein tuplana, huraa ja onnea teille ikuinenkuumeilija ja emiliainen!

Enny kyseli mahan kasvamisesta. Ostin ekassa raskaudessa äippähousut vkolla 14, eli silloin mahaa jo sen verran, ettei normifarkkuihin mahtunut. Toki ei maha vielä silloin niin iso ollut, että olisi kaikille paistanut. Enemmän musta näytin vähän lihonneelta.. Vaatteillahan voi peittää tai korostaa todella paljon, esim. löysä tunika ja legginssit, niin kukaan ei huomaa mitään, kun taas sitten kiree paita ja äippähousut, niin jopas maha pullottaa :D Nyt tuntuu jo viikolla 4+3 niin hirveetä turvotusta etenkin iltaisin, että pelkään pahoin paisuvani ennen aikojani :LOL:

yöperhonen- Epämääräiset alavatsakivut ja aristukset ovat alkuraskaudessa ihan tavallisia, ainakin omalla kohdallani. Toivottavasti uskallat edes vähän huokaista helpotuksesta, kun vuotoakaan ei ollut.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti oireiden tai niiden puutteen kanssa painimiseen!
 
kwaidan lohduttavaa kuulla! :) so goos so far... täytyy olla tyytyväinen nyt tähän
. :) ei auta murehtia koko ajan!

Mulla oli muuten tänää tk reissulla sellaset omat farkut jalassa, jotka on ollu mulle sellaset et saa vyön kanssa käyttää ja nyt ne meni nippanappa kiinni ja puristi niin pirusti!! kaivoin mammahousut kaapista ja puin ne päälleni, johan helpottaa :D paljon mukavampu olla näillä, tota turvotusta kun näköjään on...!
 
Heissan kaikille :) Paaaaaljon on tullut uusia juttuja sitten viime käynnin.. On se vaan jännä että tässä kiirrenkin ja kasaantuneiden kotitöiden keskellä ampaisee tänne heti kun jokin mieltä askarruttaa.. Raskaus kun tosiaan siinä vaiheessa ettei sitä ole vielä paljastellut ja tietenkin se että kukapa paremmin ymmärtää kuin samassa tilantteessa olevat :D
Tämä nyt tosiaan on kolmas raskaus ja ihmetellyt olen alusta asti miksei väsytä niinkuin aiemmissa :/ Nooh, arat rinnat kuitenkin kertoneet hieman asian olevan totta. Niin ja lisäänynyt ällötys valkovuoto.. Kunnes tänään katosi yks kaks nekin ainoat oireet :( Nyt täällä tietenkin mietin kaikista pahinta.. Eka neuvolakin vasta 11.5 joten ei taida pälli sinne asti kestää vaan taidanpa tarvia alkuraskauden ultraa vaikkakin sitten yksityisellä. Onko teillä kokemuksia minkä hintaista lystiä on yksityisellä?
 
Moro!

Vieläkö mukaan mahtuu? :D Täällä ilmottautuisi mukaan 25 -vuotias ensimmäistä lastaan odottava yhden miehen avovaimo ja kahden kissapojan "äiti". Ensimmäinen lapsi olisi siis nyt tulossa. :heart: Viikkoja tällä hetkellä 5+2. Laskettu aika omien laskujen mukaan olisi 22.12. Sairaalana tulee olemaan luultavasti KOKS.

"Oireina" täällä tällä hetkellä repäisykipuja alavatsalla sekä armoton väsymys! Mä voisin nukkua koko ajan. :D Janontunne on myös lisääntynyt. Ja turvotus vatsanseudulla.

Vähän jänskättää, huomenna soittelen ensimmäistä kertaa neuvolaan ja varailen ekaa aikaa... Joku kyseli aikaisemmin soittoajoista, niin meillä ainakin on neuvolaan vain puolen tunnin soittoaika arkisin klo 12-12:30. Jännä nähdä kuinka kauan täällä joutuu odottamaan, että saa ensimmäisen ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti ilmoittaudun minäkin mukaan tänne!:wave: Laskettu aika 23.12. Toinen lapsi minulle, ensimmäinen miehelleni tulossa.

Oireita: Jo ennen testiä vilutti kovasti ja rinnat oli arat ja painavat sekä finnejä tuli normaalia enemmän. "Rintaoireet" ja naaman kukkiminen olleet myös menkkaoireita, mut nyt ne jatkuu vaan... Lisäksi viime viikolla alkoi öklötys, ei mitään varsinaista pahoinvointia, mutta koko ajan pitää jotain napsia syödä, muuten tulee sellanen äklö olo kurkkuun. Mahaa nippailee ja valkovuotokin on lisääntymään päin. Väsymystä kauhulla odottelen.. Se oli esikoista odottaessa alun hankalin oire..


Palailen paremmalla aikaa sitten lisää kirjoittelemaan ja lueskelemaan..
 
Viimeksi muokattu:
Silti Onnellinen Ainakin itselläni nuo alkuraskauden oireet ovat olleet hyvin vaihtelevat ja välillä lähestulkoon olemattomat. Ymmärrän hyvin, että oireettomuus ja niiden vähäistenkin häviäminen huolestuttaa. Uskoisin kuitenkin, että tämäkin kuuluu asiaan ja kun viikot kasvavat, niin oireetkin siinä ohessa. Yksityisellä ultrat vaihtelevat käsittääkseni paljon, riippuvat mm. paikkakunnasta ja lääkäristä. Itselläni kokemusta kahden ja puolen vuoden takaa Femedasta (Helsinki), jossa keskenmenoepäilyn takia tehty varhaisultra maksoi n. 70-80 €, kun kelakorvaukset sai takaisin. Sitten kun kävin ihan normaalissa alkuraskauden ultrassa, ilman mitään oireita, oli hintakin sitten jo n. 100 €. En tiedä, vaikuttiko hintaan tosiaan se, että toisessa oli kyse ns. sairauden tutkimisesta ja toisessa vain rutiinitoimenpide, vai vaikuttiko hintaan eri lääkäri. Kannattaa soittaa ja kysyä hintaa tai katsella netistä, itse ainakin löysin hintoja ihan kivasti.

Huomasinpa aamulla, että kahvi ei oikein enää maistu. Järkyttävää väsymystä täytynee tainnuttaa joillain muilla konsteilla :D Nyt siis ruhtinaalliset 4+4 kasassa.
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista!!!! :heart: :heart:

Täällä olo senkun pahenee, heräsin aamulla kuudelta kun vatsaa myllersi.. Oli vatsa ihan sekaisin ja sen jälkeen tuli sit kanssa oksennus. En tajua mikä tää juttu on että mulla on aamuisin vatsa sekaisin... :O Vähän alkaa jo ärsyttää. Kertaakaan ei mitään tällaista ole ollut ja olo ihan kuin zombiella muutenkin. Onneksi ei tarvitse töissä olla, kun en tällä hetkellä siellä kestäisikään. :p Kotonakin välillä tuntuu ettei pärjää, kun lasten kanssa kun olotila on niin kauhea. Mut onneks voi ottaa välillä löysemmin ja pariin kertaan olen joutunut lapsille kyllä sanomaankin etten voi ottaa nyt syliin kun olo on pahimmillaan.. Mut eipä oo niin käynyt kuin kerran tai kaksi ja toivon mukaan jäis siihen...
Mutta on rasittavaa kun tää pahoinvointi nousee ees taas, välillä ei edes syöminen auta. Ja aamulla kun oksensin, niin oli ihana mennä sen jälkeen nukkumaan kun olo oli hyvä.
Herääkö muut täällä pahoinvointiin? Kuulostaapa tyhmältä.... mutta mä herään monesti aamulla tai yölläkin siihen että oksettaa. Vaikka ihan hyvin olen edellisenä päivänä syönyt jne...
Ja vähän mietin tota mun väsymystäni, et onkohan enää edes normaalissa mitoissa, kun koko päivä menee puoli unessa. Et onko se kahvi tosiaan aina herättänyt mut niin hyvin että oon jaksanut pirteänä päivän... Kun nyt siis ei tee kahvia mieli, mutta oon aatellut kokeilla et jos saisin aamulla juotua, kun mä en nauti tästä väsymyksestä ollenkaan.. :p Viime yönäkin menin ysiltä nukkuu, tosin heräsin noin ½h päästä kun kuopus yski niin paljon ja oksensi sänkyynsä. Otin peiton pois ja vaihdon yöppärin, ja annoin hunajaa lusikallisen. Rauhoittui yskiminen. Ja sitten kun oli meina mennä nukkumaan niin esikoinen alkoi yskimään ja lähdettiin vessaan, ja yski siellä ja tuli oksennustakin pariin kertaan. Ja oli ihan itkuinen kun niin väsynyt. Mutta ihan hyvä et noi ipanaiset saa oksennettua tota limaa kun molemmilla ollut nyt hetken tota yskää.. :/
No onneks sain yön nukuttua hyvin, mitä nyt asentoa piti vaihtaa välillä pois mahaltaan koska oksennusolo alkaa vahvistumaan siinä... Ja sit silloin kuuden aikaan heräilin veskiin. Ja sit sain puol ysiin nukkua.
Onko teillä sairasteltu, te tai lapset??

Anteeksi omaelämänkerrasta!!!! Ei ollut tarkoitus, mut ei mihinkään voi oikein vielä julkisesti oloaan valittaa kun ei tää ole vielä julkista!! :D Joten te joudutte kärsijöiksi... :/
Koittakaa jaksaa..
TingaTanga & viidakon ykä 7+5
 
Moikka! Täällä ilmoittautuis mukaan yks äityli jos huolitte :)

Olen vasta ihan aluillaan, tänään menossa 4+3 ja la on laskurien mukaan 29.12. En olisi kyllä Joulukuulle vauvaa välttämättä halunnut, mutta eipä sitä voi päättää ja on enemmän kun tervetullut :heart: Meillä ennestään -11 syntynyt tyttö eli kyseessä toinen lapsi :) Tällä hetkellä oon kyllä ihan oireeton... Saa nähä mitä tuleman pitää :D

Vatsan näkyminen En kyllä muista miten vatsa alkoi näkymään. Olin tosi hoikka silloin ekasta, että turvotus tietysti näkyi heti, mutta oikea vatsa tuli varmaan joskus siinä rv15-20 välillä!? Nyt on sellanen röllykkä edellisen jäljiltä, että tuskin hetkeen erottaa onko raskausmaha :LOL:

Mut voi lisätä listalle: Murunmami 25v 2.lapsi LA 29.12. EKKS
 
Rödluvan Selvä :)

Onnea uusille plussanneille! :heart:


Huh, en oo vieläkään saanu mistään aikaa varhaisultraan, tääläpäin ei ilmeisesti oo montaa paikkaa.. Onko joku käynyt mehiläisessä varhaisultrassa, minkä hintainen se on, kai se on joka paikkakunnalla aika samanhintainen? :)

Miwwi ja muru 6+5
 
ihana lueskella hyviä uutisia täällä :heart: tosi kivasti tulee tänne porukkaa :)

itellä on kyllä ollu melko oireetonta tähän asti, että ainoastaan rinnat tosi kipiät! ja vähän väsyneempi mitä ennen. mutta alussahan tässä ollaan. ja iltaisin maha tuntuu tosi turvonneelta..

tuosta kahvinjuonnista kun oli puhetta että onko siinä joku raja että paljonko saa vrk sisään juoda?? ite juon tosi paljon. ja kun niinku energiajuomaahan ei suositella raskaana oleville.. hirviästi sitte kyselen kaikkia kun kaikki on niin uutta ja outoa :DD
 
Taurus91 Jostain lukenut että max 3 kuppia päivässä :) mutta niinkun sanotaan kohtuudella niin hyvä :)

Ja saat toki kysellä mitä mieleen tulee, itsellä on kans kyllä niin paljon kaikkia kysymyksiä, ja neuvolakin olisi vasta 3 viikon päästä. :)
 
Heippa!
Täältä varovasti ilmottautuisin joukkoonne neljättä ootellaan 28.12 viimestään syntyväksi ;)

Jonkin aikaa oon jo käyny lukemassa juttujanne, mut mulla päivät on täynnä työtä kolmen pikku pojan ja kotimme rempan kans.
Mulla testiin tai oikiastaan kahteen on tullu selvä haamu, ja on kyllä tarkotus testailla niin kaua et se on varmasti vahva. :D Toisesta lapsesta mulla tuli testiin plussa vasta viikolla 8!! Vaikka joka viikko testailin.
Vähin oirein mennään ainaki näin alkuun, ensimmäisestä on ollu etova olo, ja kaikista jonkin asteista väsymystä. Nytki etova olo ja väsymys on ajoittaista. Valkovuoto on kyllä runsasta, yök. Aivastuttaa jatkuvasti, vilun väristyksiä ja tukkonen nenä.
Joku tuolla kyseli tyttö tai poikaolosta.. Ei mitään oloa vielä oo, mutta suuri toive on että saatas tyttö. Kolmen pojan jälkeen sitä toivoo niin kovasti.
Mahan näkymisestä, ekassa raskaudessa mulla näky vasta 20-23viikoilla, mut seuraavista aikasemmin jo, ehkä 15rv.
Miten teillä on niin aikasin ultra? Ei kai mulla oo ruukannu olla ku 12rvkieppeillä :O
Sateisin terveisin Äpyli ja nelonen 4+4?

Äpyli 29v. 4.lapsi 28.12. OYS
 
Joku kyseli ar-ultra hintaa, meidän taitaa maksaa kelan osuuden jälkeen 128e siellä klinikalla, mistä raskaus on vauhtinsakin saanut. :) Haluan ehdottomasti meitä hoitaneelle lääkärille niin maksan tuon ihan mieluusti. Sääli, että siihen on vielä niin pirun pitkä aika! :D En ole neukkariaikaakaan varannut sanoin meidän neuvolatädille, että soittelen ar-ultran jälkeen. Eipä sinne ole niin kiire kun se ensimmäinen kerta on kuitenkin vain infoa. Jos ekan neuvolan saisi vaikka lähemmäs 10 viikkoa niin voisi jo kuulla sydänääniä... :)

Mun pitäisi mennä työterveystarkistukseen, arvatkaa kauhistuttaako olla 12h syömättä ja juomatta verikokeita varten.. Mulla on aika vahvaa etomista ollut aamuisin mikä tuntuu helpottavan syömisellä niin mitä tapahtuu kun pitää olla syömättä.. : /
 

Yhteistyössä