~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

Onnea syyselolle tyttövauvasta! :)

Hui alkaa tosiaan jännittää kun ensimmäisiä vauvoja alkaa jo syntymään tässäkin ketjussa. Vaikka kai se yleisempää on että menee lähemmäs laskeattua tai sen jälkeen, mutta silti niitä vauvoja tuntuu putkahtelevan aina aikaisemminkin :) Sain pakattua sairaalakassin niin itselle kun jo vauvallekin muutamaa asiaa lukuunottamatta mitkä kerkiää kyllä sitten myöhemminkin. Eipähän tarvitse sitä sitten sressata saati lähteä ilman mitään hygieniatarvikkeita ja muita kun aika koittaa.

Eilen taas illalla tuli harkkasupistuksia melko tiheään.. ja muutama hieman kipeähkökin, mutta ei onneksi siitä sitten kehittynyt mihkään. Mulla kun on noita tullut aiemminkin melko paljon ja varsinkin pienestäkin rasituksesta ja ei mitään suurempia muutoksia kohdunsuulla ole tapahtunut niin ihan turvallisin mielin olen. Ja jotenkin ajattelisin että kyllä sen sitten tunnistaa kun ihan oikeita synnytyssupistuksia alkaa tulemaan tai ainakin toivottavasti että tajuaa sitten oikealla hetkellä lähteä :)

Miips+pikkuR 36+4
 
Onnea Syyselo :)

Ihanaa, kuten muutkin ovat todenneet, että meitinkin ketjuun alkaa vauvoja putkahtelemaan. Omat fiilikset ovat tosi kaksijakoiset. Toisaalta olen ihan valmis jo tähän norsuna olemiseen, toisaalta haluaisin että vauveli kasvaisi ainakin sinne viikolle 37-38 masussa. Toisaalta taas iso koko pelottaa.....No, onneksi tätä asiaa ei tarvitse itse päättää vaan luontoäiti tekee päätökset puolestani :)
 
Syyselo onnea tytöntylleröstä! :) :heart:

Täällä on kanssa supistukset alkanut voimistumaan, välillä on jokseenkin kipeitä, mutten ajattele että olisi synnytys suppareita. Paineen tunne on kovempi kuin aikaisemmin on ollut. Tosiaan kun enää ei estellä synnytystä jos käynnistyy. Toisaalta oonkin jo ihan kypsä tähän ankka-norsu-valas-olemukseen, että mun puolesta tervetuloa vaan :D Saa nähdä tuleeko poitsu jo tässä kuussa pihalle, niinku mulle on vähä sanottu että tulis! :heart: en malta odottaa!

Mulla on kans jääny tänne kirjottamiset ku meijä Facebook ryhmä on nii huippu! Tervetuloa lisää porukkaa!

Niin ja tosiaan, jos joku tykkää blogeja lueskella, niin mä kirjotan blogia >> My Baby Boy << :) Oon ennenkin maininnu asiasta mutta täälä on uusia niin mainostampa taas :D

Neyski +poitsu 34+4 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Syyselolle ja perheelle minunkin puolestani!:flower:

Täällä ollaan Maikkiksen kanssa aika samoilla linjoilla, toisaalta raskaus alkaa olla jo aika raskasta ja toisaalta taas en ole vielä oikein sisäistänyt, että vauva tulee vielä tämän vuoden puolella. Osasyy voi olla siinä, että edelleen on kaikki valmistelut tekemättä. Ensi viikolla jään lomalle ja sitten täytyy saada kaikki piakkoin valmiiksi.
Omasta navasta sen verran, että sokerit oli 4 viikkoa loistavat ja nyt taas pompanneet insuliinista huolimatta.Annosta pitänee nostaa. Ensi viikolla äitipoli ja kovasti jännitän onko vauva taas kasvanut hurjaa kyytiä. Vointi on koko raskauden ajan ollut huono kaikenkaikkiaan erilaisine vaivoineen.

Pieta ja Junnu 32+2
 
Terve kaikille! uusi odottaja ilmoittautuu vielä loman alkamisen kunniaksi mukaan! Oli pakko viimein rekisteröityä, kun hoksasin, että laskettu aikani oli ainut joulukuun päivä, mille ei vielä ollut vauvaa luvassa. :) Olen seuraillut ihan huhtikuun ketjusta asti tätä ryhmää, mutta jotenkin ollut liian laiska rekisteröitymään. Tänään tosiaan alkoi ensin kesäloma ja sitten siihen perään äitiysloma. Laskettu aikani on siis 23.12.

Onko kukaan käynyt vielä kättärillä tutustumassa? Oliko kiireinen tunnelma?

Iikki/1.lapsi/26v/KOS/tyttölupaus

Iikki 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei mammat :) Eipä oo tullu kirjoteltuu tänne pitkään aikaan, tää sivustoki muuttunu älyttömästi ja näköjään helpommaksi, onnistuu tää puhelimellakin kirjottelu.
Tänneppä ei kuulu ihmeempiä, oon jumahtanu tuonne facebookin puolelle, mut ehkä parempi niin :D
Kaikki on tullu ostettua vauvalle, paitsi pienet vaipat korvikkeet ja imetysliivit itelle mut ehtiipä sitä.. Meillä edelleen kaikki tavarat ja hoitotuotteet tuolla vaatekaapissa mut jospa se mies sitte laittaa ne paikoillee jos äkki lähtö tuleepi, sanoinki sille et voin tehä listan valmiiksimut ei kuulemma tartte osaa kyllä :D mm.. viime neuvolasta jäi tosi hyvä fiilis, ei valittanu mistään vaikka painoaki tullu +700 nyt yhteensä 13 kg! Ja verenpaineet hieman korkeat mutta sekin vain jännityksestä, muilla kerroilla joka asiasta jotaki motkotettu -,- vauva menee sievästi keskikäyrällä ny viikolla 32+1 oli 1, 8 kg ja oli kääntynyt vihdoin pää alaspäi ny ku vaan pysyiski niin :)
Seuraava neuvola ja viimeinen ultra olis kahen viikon päästä, kyllä jännittää.
Mitähän muuta, ny alkanu vissii liitoskivut ja kipeet supistukset tulee kuvioihin mukaan. Tulipa sekava teksti mut sainpahan ny sentää aikaseksi kirjotettua ja kun huomaa miten helppoa tää nyt on :)

JA HURJASTI ONNEA SYYSELO:LLE TYTTÖ VAUVASTA ?
* kiitokset myös paivih:lle uudesta pinosta* :)

Princesssa & Papu 33+0 poks?
 
Onnnnea Syyselo! Mä päivittelen ekan vauvan tuonne, jes! Voi miten ihanaa. Nythän tässä alkaa paniikki iskee, et omaki lähtö alkaa olla lähellä. Ja tervetuloa Iikki sinullekin. Laitan listaan :)

Minä nyt teen tuon päivityksen niin, että poistan Lasketunajan listasta nimen ja laitan Syyselon eka synnyttäneeksi :) koitan saada oikean raskausviikonki tuohon



Paivih ja palleronen 33+0
 
Noonnii, nyt on kaikki päivitetty ajantasalle. Voi elämä mä oon kyllä niin onnellinen syyselon puolesta. Eka vauva tännekkin puolelle. :heart: Jospa ne "suljetun" porukatki tulis tänne kertomaan vauvoistaan pian niin saadaan listaa kasvatettua. Kukahan seuraavaksi saa nyytin maailmaan? :kiss:
 
Onnea syyselo pikkuisesta nyytistä :heart: Niin vain vauvoja alkaa pikkuhiljaa syntymään meille joulukuisillekin :) Ihanaa!

Poikienäiti84 ~ Itse myöskin murehdin niin päin, kun leikkauspäivä on mielestäni tosi varhaisessa vaiheessa, että onhan vauvalla kaikki tarpeeksi kehittynyt ja valmis syntymään. Eiköhän ne parhaiten siellä synnärillä tiedä koska äidille ja vauvalle on parasta että leikkaus suoritetaan. Itselläni on ensiviikon keskiviikkona vielä viimeinen käynti ennen sektiota lääkärillä ja synnärillä - jutellaan leikkauksesta yms. Kuinka teidän käynti tänään sujui? Joko saitte sektiopäivän?

Pieta ~ En ota influenssarokotetta, niinkuin en muitakaan ylimääräisiä. Nyt olen jo lapsen rokotteita miettinyt kun rokotusohjelma on muuttunut siitä mitä pojille 7v ja 8v on aikoinaan annettu. Olen jopa tuon rotavirus rokotteen jo päättänyt olla ottamatta vauvalle. Meillä esikoisella oli rotavirus (silloin ei rokotteita näihin annettu) ja hyvin siitä selvittiin. Niinkuin ei vesirokkorokotteita tms. ylimääräisiä oteta vauvalle. Saati, että itsellemme pistettäisiin. Muut perusrokotteet kyllä vauvalle otetaan. Onko muut jo miettineet vauvan rokotuksia?

Paivih ~ kiitos kun jaksat päivitellä syntyneitä ja muutenkin tätä pinoa :) Kukahan on seuraavaksi???

Facebookista ~ Harmittaa myös kun porukka jakautui alussa. Toivottavasti edes muutamat jatkaisivat kirjoittelua edelleen täällä palstalla. Itse kun edelleenkään en ole naamakirjaan kirjautunut :(

Tänään imuroin ja kompastuin imuriin - kellahdin kyljelleni maahan, puoliksi vatsalleen. Kylläpä säikäytti niin että itku tuli :'( Vauva on onneksi liikkunut hyvin eikä mitään muitakaan ylimääräisiä tuntemuksia ole. Joten säikähdyksellä selvittiin...

Ristiäiskortteja olen jo valmiiksi askarrellut, vielä jätin viimeisen sivun kastepäivän ja ajankohdan koneelle avoimeksi. Ne on helppo muuttaa, tulostaa ja liimata sitten kun on ajankohtaista. Tarkoitus olisi vielä sairaalakassi pakata lähipäivinä valmiiksi - sitten on kaikki mahdolliset tehty valmiiksi.

Judie + sintti 33+4
 
Judie: varmasti säikäytti. :O onneksi vaavi liikkuu ja kaikki hyvin. Ajattelin, että kai mulla loppukuun synnyttäjänä on helppo päivitellä tätä. :D Onko sulle väläytelty jotain sektiopäivää? En muista oliko tuolla jo sitä. :D
 
Kysymys liittyen imetysliiveihin:

Millasia imetysliivejä ootte hommanneet näin etukäteen? Mä en uskalla ostaa vielä (tai pakko se kai on että on sit valmiina) kun esikoisen aikana kävi sillai ett en ollu ollenkaan varautunu kuinka valtavasti rinnat kasvoi kun maito oli noussu... Olin ostanu ihan normaali kuppikokoni imetysliivejä mut eihän ne mahtunu ku tissit oli ainaki 2-3 kokoa isommat... Voinkohan nyt olettaa että käy samoin? :) Minkä merkkisiä ootte ostaneet ja mistä? :)
 
Paivih - Olen saanut sektiopäivän jo rv29. Tiedämme jo vauvan syntymäpäivän jos ja kun vauva malttaa olla masussa sinne saakka. Olemme kertoneet tuon päivämäärän ainoastaan anopille, kun tulee silloin laittamaan poikia aamuisin kouluun ennenkuin tullaan vauvan kanssa synnäriltä. Alkukuun vauva tämä tulee olemaan, vaikka oikea laskettu aika on 21.12. Sektioarpi oli ihan paperisen ohut kuopuksen leikkauksessa, joten nyt halusivat ottaa varman päälle, että kohtu kestää edes tuonne leikkauspäivään asti :) Ei tässä ole enää montaa viikkoa jäljellä kun saa pikkuisen nyytin syliin <3
 
onnea syyselo ja perhe! :heart: ja just kun mä kyselin tosta estelystä :D toivottavasti pikkuinen pääsee pian kainaloon hoitoon :)

maikkis ja pieta: mulla on tänään ollut vähän sama fiilis, en enää näköjään edes kaupassakäynnistä - mies oli mukana! - selviä :( ihan karmee olo :( en silti halua että vauva tulisi vielä, mikään ei ole valmiiina, en minä eikä tavarat. ja onhan se parasta vauvallekin kasvaa vielä mahassa :)

Tervetuloa mukaan iikki! :)

meikäläinen oli tänään äippäpolilla. Painoarvio nyt n. 2,9kg ja kaikki muuten hyvin, mutta poikkitila.... :( Ens viikolla käännökseen siis. Ja kovakourainen harjottelijakin kokeili kohdunsuuta, yhdelle sormelle olisi auki jo. Illalla alkoi sitten tulemaan jotain vuotoa, oranssia/punasta, muutamia tippoja vain ja kyllähän sitä pelästyin. Soitin sitten synnärille, mutta käskivät vain seuraamaan ja varmasti johtuu tuosta ronklaamisesta vaan. Että joooo, eiköhän sitä pitäisi saada kaikki valmiiksi pikkuhiljaa....

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka - paniikki! 35+6
 
Merve - Olen ostanut kahdet imetysliivit h&m:ltä. Yhden kuppikoon suuremmat, isommat tuntui olevan NIIN suuret :D Toivon, että pääsen noilla alkuun... Pitänee mennä sitten liiviostoksille jos nuo käyvät pieniksi..
 
Ootkohan sä Judie seuraava sitte? ;) Ihana. Vauvoja. <3 Nyt ku alkaa taas miettiä, niin ei kai tässä oo ennää oikeesti aikaa kauheena ja kaikki on vielä kesken. Ikeassaki pitäs päästä käymään vielä kun voi. Mutta lähin on Kuopiossa ja sinne ajaa tästä sen pari tuntia ja kävellä iso kauppa läpi.... oisko sielä pyörätuoleja? ;P

Imetysliiveistä, mulla on jotku kokoo isommat nuo mitä normaalisti. Ja ku ne nyt näyttää niin kammottavan isoilta ja ku en tiiä miten isoksi nämä melonit sit kasvaa ku maito nousee. Saa varmaa vaa teipata liivinsuojan suoraan tissiin ja hengata ilman liivejä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Minä tilasin tänään Ozbabysta imetysliivit, saapa nähdä minkä kokoiset ne sitten on päällä. Tai pitäiskö hakea Agrimarketista sellaiset kantturoille tarkoitetut "liivit"? ;) Tilasin myös pestäviä liivinsuojia. Mua hippasen epäilyttää, miten imetys lähtee kulkemaan ja kuinka tuleva leikkaus "katkaisee" imetystä, mutta toivon että kaikkki menee hyvin ja tsemppailen itseäni että yritän parhaani. Ostan sitten enemmän liivejä, kun näkee minkä kokoisiksi nämä ryntäät kasvaa :)
Imetysliivit Carriwell - Ozbaby.fi Verkkokauppa

Carriwell liivinsuojat silkki/villa - Ozbaby.fi Verkkokauppa


Rokotteista: en aio ottaa itselleni mitään ylimääräistä. Vauvan kanssa katellaan sitten kun on ajankohtaista.
 
Viimeksi muokattu:
Varhaista huomenta! Mulla on klo 9 se ultraääni niin tunnin päästä pitää olla jo menossa kun julkisilla menen.

Suuret onnittelut Syyselo pienestä ihmeestä! <3

Imetysliiveistä olitte puhuneet...itsellä ennen raskautta kuppikoko oli jotain todella olematonta, aikaisemmat raskaudet ja imetykset on vieneet tissit melkeinpä kokonaan. Kuppikoko siis A, nyt C ja ostin huutonetistä imetysliivit kokoa C ja uskon että ovat sopivat, vielä oli hieman kasvuvaraa. Parit liivit ajattelin vielä ostaa, yksillä en ole koskaan pärjännyt kun maitoa tulee ovista ja ikkunoista :)

Eilen oli neuvola ja ei siellä mitään sen ihmeempää: painoa tullut yhteensä 9kg, hb 116 ja verenpaine 120/79. Sf-mitta 32, kolme viikoa sitten 29. Vauva on ihan
lähtökuopissa ja sen kyllä tuntee! Pallo haarojen välissä kulkenut jo muutaman päivän :)

Jaaha nyt koiran kanssa lenkille ja sitten valmistautumaan siihen lääkärikäyntiin, jännittää ihan sikana!!!!

-Naurukohtaus ja Viimeinen 36+0-
 
Huomenta,

Voi hitsi kun torkuttaisi. Meitin punkero puski koko yön kylkiluihin niin kipeästi että tuntuu että en ole nukkunut ollenkaan. Nyt on vatsanahka ihan hellänä...toivottavasti tyypillä on kaikki hyvin.

Sain eilen bittiavaruuteen kadonneen vastauksen äippäpolilta sokereita ja siitä lapsiveden määrästä. Lääkärihän meillä viimeksi ohimennen totesi että vettä on tosi runsaasti. Asialle ei nyt kuitenkaan onneksi tarvi nyt tehdä mitään. Kuulemma sitten neuvolassa katsovat tilannetta ja lähettävät tarvittaessa eteenpäin. No, täytyypä muistaa asiasta siellä mainita, muuten en usko että kiinnittävät asiaan huomiota. Olotila on kyllä tukala, jonka epäilen johtuvan juuri tuosta. Tuntuu kun olisi syönyt potkupallon, kivikovan sellaisen.....

Samassa informaatiossa totesivat että kohdun suu on erittäin korkealla ja takana. Ihmekös ronklaus tuntui niin ikävältä. Vauva kuitenkin on jo aika alhaalla...Eli siis jos ymmärrän oikein niin ihan hetkeen tämä tyyppi ei ole yksiöstään tulossa ulos?

Mukavaa päivää kaikille, Maikkis
 
Kännykkä temppuilee ja en näe kunnolla mitä kirjoitan...
Paivih; kävin pyhänä Kuopion ikeassa, porukkaa oli paljon ja mietin myös jaksanko. Siellä pitäis olla pyörätuoli..mut jaksoin ilman..saatiin vikat jutut ostettua

Vk 36 poks
 

Yhteistyössä