¨¨¨¨¨¨***JOULUKUUN TONTUT-08 VUONNA 2010(TAMMIKUU-09)***¨¨¨¨

Moi vaan täältäkin pitkästä aikaa!
Olen käynyt täällä satunnaisesti katsomassa miten muilla menee mutta tuntuu että tää työssäkäynti ja arki vie mennessään eikä ehdi kirjottelemaan tänne.

Meillä on kanssa yks tarmopesä kotona, ja uhmaa aivan surutta molempia vanhempiaan. Ja oon myös kohdannu tilanteen missä on pitäny mennä toiseen huoneeseen vähän laskemaan numeroita kun on ottanu niin paljon kaaliin. Meillä kaikkein kiintoisin juttu on tietokoneen johdot... :kieh:

Takahampaiden tulo samanaikaisesti on myös saanu meillä ihan koko porukan sekasin. Yöt menee vähän niin ja näin. Ja muutenkin meillä herätään nykysin kuuden aikaan. Ei auta muuten mikään, ei rytminvaihdot, ei mikään. Noh, näillä mennään kunnes muutos tapahtuu luonnostaan.

Tuossa kävin juurikin verikokeilla kun meillä odotellaan nyyttiä, nyt kylläkin vasta rv.10. Pahoinvointi+ väsy+ uhmaava esikoinen ei oo välttämättä paras mahdollinen yhtälö :headwall:

Allergioiden kanssahan meillä kanssa tapeltiin aiemmin mutta nyt tuntuu että kaikki käy. Joku välillä ärsyttää, mikä näkyy iholla, mutta mitään selvää ei koskaan löytyny. Ihan kiva näin!

Jaa-ha, lähden tästä lounailemaan, mutta kaikille terkkuja!
 
Nostelen meitä vähäsen; onpas täällä muuten hiljaista?!

Korpikaislalle jaksuja, toivottavasti saat labrakokeista hyviä tuloksia! Hyvä että sairaalakäynnistä oli ainakin se ilo, että yösyötöt loppuivat :)

Mimmmi oli hoitoasioita pähkäillyt, ja vaikeaahan se on kyllä omasta pienestään "luopua". Mä olen menossa takaisin töihin syksyllä, jolloin tyttö on 1 v 8 kk. Tuntuuhan se pieneltä, mutta varaa ei ole olla yhtään kauempaa enää kotona, ja monihan joutuu (tai haluaakin) viemään jo aikaisemminkin. Tahtoikä nostaa päätään täälläkin kovasti; tolla meidän esikoisellahan "varhaisuhmis" alkoi 8 kk iässä ja jatkuu edelleen...

KeuKeusta oli kiva kuulla pitkästä aikaa, ja onnea odotukseen! Kiva kun Vauviksellakin odotuksessa kaikki hyvin.

Meillä muuten neiti on ruvennut "uimaan" kellukkeiden kanssa! Eihän se vielä osaa uida pisteestä A pisteeseen B, mutta yritys on kova, ja pysyy ihan pinnalla uintiliikkeitä tehden niin ettei tarvitse pitää kiinni. Välillä nostaa itse itsensä pystyyn ja katselee ympärilleen uima-altaassa, ja sitten taas kääntyy vatsalleen uiskentelemaan. Aika hurjaa 1 v 2 kk ikäiseltä =)

Mutta nyt nukkumaan, kiva olisi kuulla taas kaikista!
 
Heissan vaan täältäkin pitkästä aikaa!
KeuKeulle onnea odotukseen!! :flower:

Meille ei mitään erikoisempia kuulu.. Arki rullaa samaan tapaan kuin ennenkin :)
Pojan univaikeuksien kanssa painitaan edelleen. Tossa yks viikko oli aivan mahdoton! Kukaan ei saanut nukutuksi muutamaa tuntia enempää öisin kun poika meuhkasi ja raivosi! Soitin jo neuvolaankin ja kysyin apua ja käytin lääkärissäkin varmuuden vuoksi tarkastuttamassa korvat, mutta ei niissä mitään näkynyt. Aika uupuneita ja epätoivoisia alettiin olla! Sen jälkeen yöt on menneet jo vähän paremmin. Toisinaan herätään vain kerran itkeskelemään ja se on luksusta se!! :)

Kaikesta väsymyksestä huolimatta päätettiin kuitenkin miehen kanssa jättää nyt ehkäisy pois :) Vauvakuume on ihan mahdoton!!!! :D
Ei nyt kuitenkaan yrittämällä yritetä raskautta, mutta saa tulla jos on tullakseen!
Tosin mulla ne työt alkaisi 26.4 ja ehkä hiukan nolottaisi jäädä heti kohta äitiyslomalle... mutta minkäs sitten teet! :)

vauvis juu, meillä myös levitetään keittiön kaappien sisältö ympäri kämppää päivittäin! Lisäksi kyytiä saa cd:t ja muut tavarat jotka ovat sopivalla korkeudella... huoh.. ei sitä ehtisi päivässä muuta tehdä kun perässä kulkea ja siivota jälkiä! :)

Grynna vau! teillähän on ihan vesipeto siellä!!! :) Meillä on tullut nyt yht´äkkiä jokin kammo veteen! Kylpyyn meno on ihan kamala ajatus ja sinne mennään tai sitten ei mennä huudon kanssa... suihkuun pojan saa jotenkuten.. Tekisi mieli lähteä uimahalliin polskimaan, mutta nyt kun jo tuo kylpyamme aiheuttaa tuollaisen kohtauksen, niin mitä se iso allas sitten tekee?!?! Hassua, aikaisemmin tykkäsi kovasti kylpeä ammeessa!

Jonkinlaista uhmaa tuntuu pojalla nyt kovasti olevan! Ainakin omaa tahtoa löytyy!! Ja se on jännä, että päivä minun kanssa saattaa mennä oikein hyvin ja iloisesti, mutta kiukuttelu ja ruikutus alkaa HETI kun mies tulee kotiin! Kiukutteleeko isille sitten siitä kun on ollut poissa vai mistä.. muutenkin heti kun isi on kotona, niin äiti ei kelpaa enää juuri mihinkään! Sitten roikutaan isukin lahkeessa kyllä koko ajan! Noh, saapahan äiskä illat olla omassa rauhassa :)

Ihanaa, perjantaina pääsee parturiin ja lauantaina varmaan kaverin kanssa viihteelle pitkästä aikaa! Miehellä on ens viikko lomaa ja koitetaan järjestää jonkinlaista laatuaikaa vähän kahdestaankin :) jos vaikka elokuviin ja syömään tai jotain! Tarvitsisi muistaa tätä parisuhdettakin hoitaa kaiken keskellä!

Mutta nyt iltapalalle ja saunaan! Ja sormet ristissä toivotaan että tänä yönä saa nukkua!
Mukavaa pääsiäistä kaikille! :wave:

Sapis ja pojunen 1v3kk
 
Kuulumisia täältäkin piitkästä aikaa =)

Neiti nyt jo 1 ½ vuotias. Hyvin on kasvanut pienestä alusta huolimatta. Painoa nyt jo melkein 13 kg ja pituuttakin jo 84cm. Neiti nousi joulupäivänä ekan kerran seisomaan tukea vasten. Melko nopeasti alkoi kävelemään tukea vasten ja nyt viimein 2 viikkoa sitten otti ensimmäiset askeleensa ilman tukea :heart: . Muutama metri taitaa olla pisin matka jota ollaan kävelty kun konttaamalla pääsee kovempaaa.

Meillä on alkanut tuleen ongelmia päiväunien kanssa. Neiti ei vaan halua nukkua kun 30 min päivällä :( . Toisaalta nukkuu yöllä sen 12 tuntia heräämättä =) . Hampaita on tehty nyt urakalla ja 13 hammasta jo on ja nyt tehdään yläkulmahampaita. Pientä uhmaa on myös täällä havaittavissa :kieh: .

Mä olen edelleen kotosalla mutta töitä olisi tarkoitus lähteä kesän aikana hakemaan. Toivottavasti saamme sitten hyvän perhepäivähoitajan. Tarhaan emme halua noin pientä laittaa.

Nepsus ja Emilia 1 ½vuotta :flower:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Lukenut olen sivusta harvakseltaan juttujanne, kirjoittanut en aikoihin :ashamed: .

Täällä Otto on nyt noin 1v 3kk ikäinen vauhtitapaus. Juoksee ja kävelee, nauraa ja itkee sopivassa suhteessa.

Tuossa nyt parin kuukauden ajan on ollut jonkinlaista eroahdistusta ilmassa, eli jos olen eri huoneessa tai johonkin lähdössä niin protesti alkaa ellei pääse luokse. Toisaalta nyt ollaan jo vähän menossa parempaan suuntaan, välillä oli kokoajan pyrkimässä syliin kesken ruoanlaiton jne.

On kuitenkin aina ollut myös isin poika, ja isän kanssa sujuu kahdestaan kaikki ilman huolen häivääkään. Vaan jos tosiaan olen kotona mutta en ehdi välttämättä syliin ottamaan heti jos tarvis niin tulee mutinaa. Mutta kuten sanoin, parempaan suuntaan menossa.

Ottohan oli 'pienenä' varsinainen heräilijä ja tissillä roikkuja, mutta kun aikanaan yösyötöt jätin pois (ja lopulta koko imetyksen) alkoi poika nukkua täyspitkiä yöunia. Nykyisin unirytmi on öisin noin klo 21-07.30 ja päiväunet noin klo 13-15 välillä pidempään ja välillä lyhyemmät. Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen unirytmeihin ja kun niistä pitää suunnilleen kiinni on poika helppo saada nukkumaan.

Isoja sairasteluja ei ole ollut, mutta pari nuhakuumetta joista nyt jälkimmäisestä jäi vielä nuha ja yskä jäljelle.

Hampaita en ole hetkeen edes laskenut, mutta tuntuu että kohta on jo rivit täynnä ja jatkuvasti joku tulossa. Ei ainakaan montaa enää mahdu sekaan!

Varmasti nuo hampaiden tulot vaikuttaneet osaltaan syömisiin; Ottohan on periaatteessa ollut aina hyvä syömään mutta myös viimeiset pari kuukautta erittäin levoton syömäri. Alkuun rauhoittui kun alkoi itse syömään niin että samalla ujutin lusikallisen syöttämällä silloin tällöin, nyt ei taas meinaa sekään riittää :/ . Koitan nyt itseäni psyykata sillä että syömään ei voi pakottaa ja Otto ei kuitenkaan ole millään tapaa aliravitun oloinen eli ei hätää ;) . Syömisestä noin muuten on kyllä kiinnostunut, aina on pakko saada maistaa kaikkea mitä toisetkin syö.

Millaisia ruokia teidän ipanat nyt syö? Mä kun olen vielä tehnyt Otolle omat sapuskat pakkaseen, mutta syö myös meidän kanssa samaa aina edes vähän. Mietin että jos nyt vihdoin siirryttäisiin kokonaan samaan ruokaan, mutta vielä Otto vähän vierastaa 'tavallista ruokaa' ainakin jossain määrin. Toisaalta taas esim. riisiä syö innoissaan itse ja kalapuikkoja samoin :D . Ehkä pitäisi nyt vain itse hyväksyä se että ruoka-annokset saattavat ainakin hetkellisesti pienentyä kun poika syö kokonaan meidän kanssa samaa, eiköhän se siitä tasaannu.

Nyt en muista yhtään minkä ikäisinä nuo meidän tytöt siirtyivät samaan ruokaan kokonaan... itseasiassa kuopus oli vain 1v 4kk kun aloitti päivähoidon joten silloin viimeistään. Eli kai täytyy vain vähentää tuon mössöisemmän ruoan määrää ja siirtyä kokonaan tavalliseen ruokaan.

Ilta- ja aamupalaksi menee vielä puuro hedelmäsoseen kanssa ja joskus jukurttia lisäksi. Välipalana jukurtti (se on ihan Oton herkkua!) ja hedelmät. Tavallista kevytmaitoa juo vielä nukkumaan mennessä ja ruokajuomana vesi.

Mielenkiinnolla kuulen muiden ruokajutuista nyt tällä hetkellä, ja toki muitakin kuulumisia :)


Terhikki ja Otto 1v 3kk (tytöt 5v ja 7v)
 
Heissan vaan kaikille! :)
Pääsiäiset on vietetty ja arkeen palattu taas. Miehellä oli viikon loma ja oli tosi kivaa viettää laatuaikaa koko porukalla. Pääsiäisenä oltiin Pohjanmaalla sukuloimassa ja vähän jänskätti että miten menee pitkä automatka pojan kanssa, kun hän on alkanut vähän protestoimaan autossa matkustamista, mutta oikein hyvin meni. Ajoitettiin ajo niin, että poju nukkui päikkärit autossa. Vieraassa paikassakin poika oli tosi reippaana, vaikka vieraita ihmisiä oli tupa täynnä lähes koko ajan! Ei toinen ollut moksiskaan :) Tosi kiva fiilis jäi reissusta!

Uusi hammaskin puhkesi reissun aikana alas. Nyt on alhaalla 4 ja ylhäällä 4. Poskissa ikenet kovasti turvoksissa, että ei varmaan mene kauan kun sinnekin puhkeaa.

Terhikki kyseli syömisistä. Meillä menee vaihtelevasti ruokaa purkista tai sitten samaa mitä aikuisetkin syö. Riippuen vähän siitä että mitä vanhempien ruokalistalla milloinkin on. Mutta esim. makaronilaatikkoa, perunaa ja kastiketta tms tavallista ruokaa syö.
Aamulla ja illalla syö puuron. Välipalaksi menee esim. muroja, leipää, jugurttia, hedelmää ym. Varsinkin viinirypäleet ovat suurta herkkua :)
Päivä- ja yöunille mentäessä juo vielä maitoa pullosta. Ja ruokajuomaksi juo maitoa. Vesi ei kelpaa ollenkaan!
Olen aina antanut syödessä pojalle oman lusikan käteen, josko hoksaisi mitä sillä tehdään, mutta mieluisinta on kastaa lusikkaa ruokaan ja "maalata" sillä sitten pöydän pintaa... :D
Tavallisesta mukista on maitoa hörpitty, mutta omaan käteen mukia ei voi antaa.. se lentäisi pitkin seiniä samantien! Nokkamukista saa sitten itse kiinni pitäen juoda.
Nyt on viime päivinä pojalle maistunut ruoka todella hyvin! Syö enemmän kuin koskaan :LOL:

Muutoin ei tänne ihmeitä. Mulla alkaa työt kohta ( 26.4 ) ja se jännittää aika tavalla :) Mutta toisaalta ootan sitä myös kovasti.. Kunhan nyt alkuun pääsee taas!

Näin meillä! Mukavaa kevättä kaikille!

Sapis ja poju 1v3kk
 
Moikka kaikki!

Täällä totisesti hiljentynyt meno, niin kuin itselläkin kirjoittelun suhteen tänne...muistatteko sitä aikaa kun raportoitiin väh. kerran päivään raskausoireita! :LOL:
Ihanaa kuulla muiden touhuista.
Sapikselle tsemppiä työelämään kun se koittaa!!

Meillä neiti rakastaa uimista, ja käydäänkin kerran viikossa uimassa ja muskarissa. Syö jo meidän muiden kanssa samaa ruokaa...enkä ole mausteita kauheesti varonut, jonki verran tietty. Hampaita on nejä ylhäällä ja kaksi alhaalla.
Eroahdistusta on myös ollut, sylissä pitäen pitäs ruokaa tehdä ja mummolaan (oli tunnin hoidossa) oli jäänyt huutaan, kun tajus mun lähteneen...
Riipaisevaa :ashamed:

Vauhdikas tapaus tämä tenava!
Parisuhteesta myös jotain...ollut vaihe, että "ei hitto", eikö tuo äijä tajua kasvaa aikuiseksi, mutta eilen tuntui pitkästä aikaa varsin hyvältä! :saint: meillä kismaa aiheuttaa mun mielestä miehen lapsellinen käytös :LOL:

Nooh...kevättä kohti, myäs avioliitossa, toivon ma... ;)

Vointeja kaikille!
Kathe ja tytsi 1v.3kk
 
täällä tänään kakkosen rakenneultra :D
Ja Miialle on tullu kans jotaki ihme uhmaa...vetää kyl ittesä juntturaan jos ei jotaki saa yms...huoh... |O

Ihana kun tulee kesä, niin loppuu tämä pukeminen yms... B)

Täällä on vissii Miialle tulossa 5 hammasta yhtäaikaa...auts!!! :/


vauvis, Miia 1.3kk ja juniori 20+3 :heart: :heart:
 
Heissan!
Onpas täällä ollut hiljaista! Taitaa taaperot pitää kiireisinä :)

Meillä on ollut tässä melkosen rankka viikko! Mulla alko työt maanantaina ja se on ollu yhtä kaaosta kun kauheesti uutta tietoa tulee ja paniikki päällä kun on vaan tämä viikko perehdytystä ja sitten pitäis pärjätä jo omillaan! iip... Kaikenlisäks meidän poika sairastui sunnuntai-yönä. Nous kova kuume ja maanantai-iltana sai taas kuumekouristukse/horkkakohtauksen ja sen jälkeen oksens hurjasti ja ripuloi kaikki paikat.. siinä meni ilta hoitaessa pientä ja pyykätessä vaatteita. Seuraavana aamuna oli töissä melko höntti olo.. Noh, sitten tiistaina laitettiin poika nukkumaan ja kymmenen maissa se heräsi kovaan yskään ja siihen ettei henki kulkenut kunnolla.. ei muuta kun päivystykseen hengittelemään lääkehöyryjä ja yhden jälkeen yöllä oltiin vasta takaisin kotona. Minä jäin sitten keskiviikkona kotiin hoitamaan poikaa ja olin myös tänään pois töistä ja käytin poikaa lääkärissä. Keuhkoissa ei kuulunut mitään erityistä, eikä onneksi korvissakaan näkynyt mitään. Kova flunssa vaan... Kuumetta sillä pitää edelleen ja lääkettä annetaan muutama kerta päivässä ja yölläkin.. Pieni reppana ei ole syönyt kunnolla moneen päivään.. Tänään olen saanut vähän jugurttia menemään ja vähän viinirypäleitä.. :( *huoh* Toivottavasti pian helpottaa! Huomena mun pitäs taas töihin palailla..

JA SITTEN VARSINAINEN UUTINEN!! Tein viime viikonloppuna positiivisen raskaustestin!!!! :) Jätettiin isännän kanssa ehkäisy pois ja oltiin sillä mentaliteetilla, että tulee sitten kun tulee, ja tärppäsikin sitten heti ekasta kerrasta!!! :D huhhui!! Omien laskelmien mukaan laskettu aika on JOULUKUUSSA!! :LOL: En ole vielä neuvolaan soitellut...
Tämä nyt hiukan sotkee työkuvioita, mutta minkäs teet :) Jotenkin kyllä vähän nolottaa töissä mennä kertomaan, että niiiiiiiin, jään muutes taas kohta äitiyslomalle :whistle:
Olo on ollut ihan kohtalainen. Väsyttää rankasti ja kuvottaa kohtalaisesti... Tässä vilskeessä ei tosin kauheesti ehdi edes muistaa että on raskaana! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan pikku kakkonen joululahjaksi :)

Että tämmöttistä meille! Kertoilkaahan muutkin kuulumisia! :)
Niin, ja hauskaa vappua :flower:

Sapis ja poju 1v4kk ja masukki noin 6vk
 
Hei pitkästä, pitkästä :ashamed: aikaa! :wave:

Ja heti alkuun Saparolle lämpimät onnittelut :flower: uudesta raskaudesta sekä tsemppiä odotukseen! Oletteko muuten nyt kokeilleet sitä uintia? Meilläkin nimittäin tyttö välillä ei halunnut ammeeseen (kun onnistui kippaamaan sen kanssa ympäri ja säikähti) mutta uima-altaan suhteen tapahtuma ei vaikuttanut, vaan sinne on aina mennyt mielellään.

Vauvikselle myös odotukseen jaksuja ja Miian hammasprojektiin samaten =)

Meillä myös Katherine syö koko perhe samoja ruokia, aloitettiin niillä main kun neiti sen vuoden täytti. Suolaa säästelen ruuanlaitossa enkä käytä chiliä sellaisia määriä kuin ennen, mutta muuten en minäkään hirveästi "tuunaa" ruokaa lapsellisempaan ;) suuntaan. Itsellekin tekee ihan hyvää syödä vähäsuolaista ja -rasvaista.

Eli tuo siis samalla vastauksena Terhikin kysymykseen. :) Jaksuja eroahdistukseen, meillä myös tämä joulutyttönen on aina ollut tosi sylikissa, ja äiti ei saa kadota mihinkään. Vessaan jos menee, heti kaikuu "Äitiii, äitiii!".

Nepsuksen Emilialle kävelemisonnitteluja! Pitkä tyttö teillä.

Meidän neitosellamme on nyt alkanut puhe lisääntyä kovasti, 11-kuisenahan tuli ekat sanat mutta niitä tuli lisää sitten todella harvakseltaan. Nyt viime viikkojen aikana uusia sanoja on ruvennut tulemaan lähes päivittäin, ja tyttö myös höpöttää omaa siansaksaansa jatkuvasti, eli puhetta harjoitellaan kovasti.

Pieniä räkänuhia lukuun ottamatta ollaan pysytty terveinä koko porukka, mikä on ihanaa. Ensi syksynä sitten varmaan kaikki mahdolliset pöpöt löytävät meille, kun lapset aloittavat päivähoidon... Mä olen siis palaamassa töihin 1.9. Päivähoitopaikasta ei tosin ole vielä kuulunut mitään, mutta kai ne nyt ennen kesää päättävät mihin meidät lykätään. Kun vaan sais molemmat samaan paikkaan, muuten menee tosi hankalaksi. Täällä vaan on tosi tiukka tilanne päivähoitopaikkojen suhteen, kuten taitaa olla kyllä aika monellakin paikkakunnalla.

Hyvää vappua kaikille! :flower:
 
Hellurei!
Ajattelinpa aktivoitua taas kaksplussailemaan! Muutamia tuttuja nikkejä näkyy, onkohan teistä joku mulla vielä FB-kaverinakin? Saattaa olla.

Tuulia (s. 6.12.) on nyt siis jo melkein puolitoistavuotias. Neuvolaa pitäisi kesäkuulle varailla lähiviikkoina. Hampaita, uhmaa, omaa tahtoa, kaikkea löytyy. Kädet täynnä tuon kanssa kerta kaikkiaan!

Perhepäivähoidossa Tuulia on ollut tammikuusta, tai no, miehän palasin töihin jo elokuussa mutta syksyn Tuulia vietti pappansa kanssa. Appivanhemmat voivat olla kultaakin kalliimpia. Onneksi meillä on kuitenkin käynyt satumainen tuuri tuon pph:n kanssa, on niin "meidän oloinen" ihminen että hyvillä mielin lapsen hänen hoiviinsa jätän 15 päivänä kuukaudessa.

Aika moni taitaa olla taas uudelleen "pieniin päin"? Olisinpa minäkin. Me jätettiin yhteisestä päätöksestä ehkäisy pois jo lokakuussa, muttei tärppiä ole vielä tapahtunut. Ovulaatiotestien kanssa tässä pelaillaan, ja tietenkin pitää laihduttaa, sehän se silloin tepsi Tuuliaakin "tehdessä", että tiputin ihan rapsakasti painoa. Raskauskilojahan mulle ei odotusaikana tullut, synnytyksen jälkeen painoin vähemmän kuin ennen raskautta, mutta sitten tuli äitiyslomalla vähän elintasokiloja...
Mutta jospa tuota vuoden 2011 syntyvyyttä pääsisi omalta osaltaan kasvattamaan!

Tarvinee vähän lueskella ketjua että pääsen kärryille!
 
kiva kuulla kamomilla kuulumisia :wave: :flower:
Täällä on 1.5v neuvola varattu kesäkuun alkuun, ja toinen on tosiaan tulossa, poitsun LA 23.8.10 :heart:
Kohta alkaakin jo viimeinen kolmannes :eek:

Toivottavasti teille pian tärppi käy :hug: :heart:
 
Moikka!
Onnea myös muille odottajille ja tsemppiä yrittäjille! Meillä meni kanssa tän kakkosen kanssa se puolisen vuotta ennen kuin tärppäsi ja tätä lasta me kyllä jo vähän "tehtiin" eli joka toinen päivä akti, oli mikä oli :LOL:

Mutta on nää raskaudet vaan aina erilaisia. Mä jouduin lapsivesipunktioon Down-riskin vuoksi, mutta nyt tulokset jo siis tiedossa ja kaikki hyvin. Mutta oli ihan eri alkustressi kun esikoisesta. Sokereiden kanssa on vähän samat ongelmat kuin viimeksi, mutta nyt on aika todennäköistä että joudun vähän suurempaan syyniin kun nuo aamun paastot ei ole aisoissa, muut arvot kylläkin.

Nyt olen koittanut tänään sulatella tietoa jonka sain tuolta punktion tuloksista, eli sukupuolta. Se oli iloinen yllätys eli meille tulee tyttö! :heart: :heart: :heart: Olin niin täysin asennoitunut siihen että toinen poika tulee, että nyt on jotenkin hyvällä tavalla sekaisin. Isännän puolella kun on melkein kaikki lapset ollu poikia joten olin "antanut periksi" sille että seuraavakin on varmaan poika.

Eilen oli esikoisen ensimmäinen kevätjuhla ja siellä mä koitin räpytellä silmiäni ettei kukaan vaan huomais että mulla silmät kostu kun oli niin vietävän herkkä paikka tälle mammalle :heart:

Muuten arki rullaa normaalisti, poika kehittyy ja höpöttää omalla kielellään koko ajan. Jännityksellä odotan kun sieltä alkaa tulla enemmän tunnistettavia sanoja. Ainoa mikä on vähän äitinä jännää, on se että meillä tuo poika juoksee ihan älyttömän nopeeta jo karkuun. Siinä on vähän jo ite hermo piukalla välillä kun saa pelätä että on pian auton alla. :headwall:

Nyt vielä työntekoon ennen kuin pääsee viettämään viikonloppua. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips!
Tsemppiä Kamomillalle vauvaprojektiin!! :) Toivottavasti tärppää pian!!
ja onnea KeuKeulle tyttö-uutisista!! :) Minäkin salaa toivon vähän että tämä seuraava olisi tyttö :) Voin kuvitella miten esikoisen kevätjuhla oli herkkä paikka! Tää mamma olis volissu varmaan ihan täysillä! Varsinkin nyt kun mieli on "hieman" herkillä hormonien takia! Yks päivä liikutuin Ellen Degeneresin ohjelmasta, missä se tanssi jonkun ryhmän mukana?!?!!? Siis oikeesti?!?! Siinä ei ollu mitään liikuttavaa, mutta mä sain vedet silmiini!! :LOL:

Täälä elo sujuu ihan mukavasti. Työt alkaa pikkuhiljaa sujua alkukankeuden jälkeen ja poika viihtyy hyvin mummon hoidossa :) Pikkusen tossa oli draaman poikasta, kun vieroitettiin poika yömaidosta. Se oli kipeenä tossa taannoin ja itkeskeli kovasti öisin ja annettiin sille sitten maitoa yöllä aina kun heräsi. Se jäi sille sitten tavaksi sairauden jälkeenkin ja alkoi heräilemään jopa parin tunnin välein vaatimaan maitoa ja huomiota! Totesin että tämä peli ei vetele ja yöpullo kokonaan nyt kerralla pois!! Viikon verran sitä taisteltiin ja huudettiin öisin, mutta nyt sujuu yöt tosi hyvin! Pääsääntöisesti nukkuu koko yön!!! WAU! Ekaa kertaa saa nukkua kunnolla öisin!

Uusia sanoja kovasti poika yrittää tuottaa, mutta mitään selvää niistä ei vielä saa :) "ankka" "äiti" "täti" "ei" tulee selvästi. Isi on "äisi" ja mummo on "mmmmmo" ...

Juoksee jo kovasti, palloa potkii ja kiipeää portaita ja kaikkialle mihin ylettää. Uhmaa meinaa olla jo, varsinkin äidille on kiva uhmata! Läpsitään, potkitaan, purraan ja raivotaan! Välillä on hermot riekaleina!! Mutta useimmiten on kuitenkin ihana aurinkoinen ja kiltti lapsi! Hampaita tehdään nyt urakalla lisää. Pari on ainakin lisää puhjennut nyt yhtäaikaa alas.. Ylhäälle en ole päässyt kurkkimaan :)

Oma olo on ollut tooooooooooodella väsynyt!! Voisin vaan nukkua ja vaikka nukkuisin, se ei auta väsymykseen yhtään! Kuvotusta on myös edelleen, mutta ei onneksi kovin pahana! Naama on näppyjä täynnä ja hiuksia lähtee kamalasti! Ei ole hehkeä olo ei! Eka neuvola oli eilen ja eipä siellä kamalasti uutta asiaa tullut :) Tosin se on uutta, että joudun nyt sokerirasituskokeeseen.... :/ yök! Ekaan ultraan päästään parin viikon sisällä :) Sitten ehkä viimeistään jo sisäistän kunnolla että olen raskaana. Vielä on ollut vähän epätodellinen olo! Laskettu aika kuukautisten mukaan on 20.12 ja nyt mentäisiin siis viikkoja 9+4 suurinpiirtein..

Mutta tässä pikaisesti kuulumisia! Nyt on päästävä nukkumaan!!!
Mukavaa kesän jatkoa kaikille!!

Sapis+poju 1v5kk ja masukki

 
Minäkin täällä pitkästä aikaa tänne kirjoittelen :ashamed:

Sapikselle onnittelut!!!! :flower: Oli hauskaa lukea sun viestis, kun meillä kävi ihan samoin tuon "antaa vauva tulla kun on tullakseen" kanssa, eli heti ekasta kerrasta tärppäs :D Jonkin aikaa meni, että sai asian kunnolla sisäistettyä, että tässä nyt ollaan oikeasti raskaana. Mulla LA on 29.11., mutta luulen että joulukuulle menee. Tästä esikoisestahan oli La 27.11. ja hän syntyi 8.12. :p Mulla vointi alkaa nyt olemaan suht hyvä. Tosi väsynyt oon aiemmin ollut ja oksentanut useamman kerran päivässä. Nyt on vaan lievää kuvotusta ollut viikon ajan :) Sokerirasituksessa minäkin jo kertaalleen kävin sukurasitteen ja painoni vuoksi ja sen tulokset oli normaalit. Mutta riskien vuoksi joudun menee vielä uudestaan joskus rv 24-26.

Muutoin ei meille mitään kummempia. Poju kasvaa ja on myöskin hyvin uhmakas poika. Äitiinsä tullut ;) Toisaalta sitten taas tunteellisuus näkyy myös siinäkin, että tulee usein halimaan ja pusimaan :heart: Eilen jätettiin tutti pois, kun "oravan poikaset puraisi" niistä ja tosi upeasti on mennyt sen suhteen. Illalla eilen piti muutamaan kertaan mennä rikkinäisiä tutteja katsomaan, mutta tyytyi siihen, että ne on rikki. Ja nukahti nätisti =) Tänään ei ole vielä kertaakaan tutista kysellyt :heart:

vaimo ja poitsu 1v 5kk + masuvauva rv 13 tasan :D
 
Heipä hei pitkästä aikaa :flower:

Onnea teille, jotka odotatte pikkusisaria :heart:

Meillä elellään vauhdikasta arkea. Toivo on nyt 1v4kk. Pidän häntä kovin pienenä
vaikka esikoisestamme tuli isoveli saman ikäisenä. Huomasin, että moni
on jo lähtenyt töihin tai on lähdössä. Minäkin palaan työhöni tammikuussa
jolloin Toivo täyttää 2 vuotta. Haaveissa oli olla kotosalla pidempään,
mutta taloudellisesti se ei nyt vaan onnistu. Olen sopinut työnantajani
kanssa, että teen lyhennettyä työviikkoa ja voin ottaa sitten kesällä
palkatonta vapaata.

Toivo puhuu joitakin sanoja. Ulkoilu on aivan pop ja kaikki koneet
(siis hiustenkuivaajasta kaivinkoneisiin) Olin jotenkin unohtanut
miten hassuja pienet pojat ovat. Edelliset kaksi, kun ovat tyttöjä.
Uhmakaskin osaa olla ja käsi heilahtaa helposti lyöntiin, kun ei
oma tahto mene läpi. Puuhaa riittää ja kyllä tämä pahnanpohjimmainen
on ollut meille todellinen aarre.

Hyvää kesää kaikille!
 
Heissan kaikki äiti-kollegat!

Täällä rauhallista, mutta kotona ei varmastikaan ;)
ONNEA vauvoja odottaville, hui, jännää ja ihanaa aikaa varmasti taas elätte!! :heart:
KYSYMYS TEILLE: onko odotus aivan yhtä hurmaavaa kuin ensimmäistä odottaessa vai onko se, niin ihanaa kuin onkin, niin jo done that, been there?
En tiedä miksi kysyn...varmasti on aivan mahtavaa, mutta itse olin niin sekaisin onnesta odotusaikana, että mietin voiko sen todella kokea uudestaan ;) :saint: =)
HURJASTi onnea ja hyvää mieltä odotuksiinne!

Kyllähän se itselläkin välillä, toisinaan risteilee päässä tuo ajatus/haave kakkosesta...vielä ei kuitenkaan ole ankkuroitunut niin, että toimiin olisi ryhdytty. Ei minulla eikä miehellä. Vielä neiti pitää meidät niin kiireisinä (ja iloisinakin), että nautimme tästä vielä "rauhassa"...mutta kyllä, haave on olemassa :heart:
Itsellä on uudet työkuviot ja siihen liittyvät opiskelut alkaneet ja niistä olen hurjan innostunut, että senkään puolesta ei vielä. Mutta näköjään mitä enemmän kirjoitan, todistelen tässä itsellenikin, että ei vielä, mutta unelma on olemassa, ja oletettua vahvempana, huomaan ;) :whistle:

Meidän tyttö ei ole hoidossa, mies hoitaa kun olen töissä ja päinvastoin, joskus on rassaavaa aikataulujen kanssa mennessä päällekkäin, mutta isovanhemmat ovat kultaakin kalliimpi apu ja onneksi aivan ihania. Tykkäävät kovin olla tytön kanssa :saint: =)

Tänään huomasin ajattelevani, että liekö tämä onnellisinta aikaa elämässämme... :saint: :heart: kaikki tuntuu olevan kohdallaan.
Muistan kyllä hetket, jotka eivät auvoisia olleet ja niitähän tulee lisää, tottakai, pientä kismaa on aina välillä pakko kehittää näköjään äijän kanssa, että ilma pysyy puhtaana. Mutta nyt, juuri nyt, tuntuu, että hitsi...meitsi on onnensa kukkuloilla :saint:

Pitää nauttia tästä, vaikka ei se sitä tietty koko aikaa ole, on arjen väännöt ja stressit molemmilla, mutta sellainen kokonaiskuvio on kiitettävä.

Tytsi juttelee, mutta pääsana on "äiti", vaikka osoittais nuoria mopopoikia, niin äiti raikuu ilmoilla :LOL: se tuntuu olevan se sana, kun neidillä on ylipäänsä jotain asiaa,niin lause alkaa aina äiti--- ja isikin on äiti, isiä ei vielä tule ollenkaan.
Kukkaa, kakkaa, pappaa, kenkää, polvi(!) laa-laa on vakisanoja :saint:

EILEN kävi ekan kerran omatoimisesti potalla! Siis haki potan ja sitten riisuttua teki pissat sinne! Yleensä on aina laitettu vaan summamutikassa ja sitten on tullut tulosta tai ei,nyt tuntui että jotain päässä tapahtui: - mulla on pissahätä ja haenpa potan!

PALJON teidän naperot painaa ja on pitkiä? Kellä puoltoistavuotis neuvola takana?

Meillä vasta kuun lopussa, mutta kotivaaka näyttää 10kg ja pituutta veikkaisin olevan n. 78-80cm...

MUKAVAA KESÄÄ kaikille!! :hug: :flower:
Kathe ja tytsi 1,5v
 
No myö justiinsa eilen käytiin 1½neuvolassa, tosin vain terkkarin luona kun ei enää turhan lyhyellä varoitusajalla saatu lääkärille aikaa ja kesäsulku edessä. Ei haittaa mua, sillä kaikki on silmämääräisesti kehityksessä ok ja tapahtunut ajallaan.

Mitat olivat 78,5cm ja 10,435kg. Tyttö kasvaa tosi tasaisesti, suoraan painon 0- ja pituuden -1-käyrillä. Simpsakka likka on. MPR-rokotekin tuikattiin reiteen, pieni parku pääsi mutta sehän kuuluu asiaan. Sanoi kuitenkin terkkaritätille "tiitti" kun kehoitin kiittämään rokotteesta. Kiltti tyttö. Rokotteesta varoitteli, että yleensä reaktiot on tulleet n. viikon kuluttua pistämisestä, mutta kyllä mun mielestä oli jo illalla ja aamuyöstä vähän äkäinen, joten sai Pamol F:ää.

Tuohon katherinen kirjoitukseen mä pystyn monelta osaa samaistumaan. Tuntuu hetkittäin että eletään ehkä tähänastisen elämämme onnellisinta aikaa! Samoja mietteitä on myös tuon pikkukakkosen odotuksen suhteen, jännittää että tuleeko siitä odotuksesta yhtä ihana kuin Tuulian odotus oli. Mutta aikahan sen sitten näyttää, kun ei vieläkään ole tärpännyt.
 

Yhteistyössä