¨¨¨¨¨¨***JOULUKUUN TONTUT-08 VUONNA 2010(TAMMIKUU-09)***¨¨¨¨

hellurei!
Meilläkin vihdoin kävellään :) Tällä viikolla poika on oikein urakalla harjoitellut kävelyä ja nyt alkaa sujua jo oikein hyvin! :heart: Iso poika jo! *huoh*
Sanoja ei vielä juurikaan tule.. omaa höpötystä on kyllä ihan kauheasti! Naurattaa välillä kun asiaa on ihan mahdottomasti ja kamala höpötys, eikä mitään tolkkua :D

Hieman tässä tilanne on muuttumassa, kun mulle tuli yllättäen työtarjous.. Alkais huhti- toukokuussa ja ois osa-aika duuni. Todennäköisesti niin, että viikko töitä ja viikko vapaa.. Hirvittävän ristiriitanen olo, kun toisaalta kovasti haluan töihin ja olen erittäin otettu, kun suorastaan "kotoa tullaan hakemaan" töihin ( en siis ole hakenut duunia ), mutta toisaalta pelottaa, huolettaa, jännittää, laittaa poikaa hoitoon... Aina ajattelin että olen mahdollisimman pitkään kotona lapsen kanssa, mutta todellisuus on se että ainakin mulla välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle kotona ja todella kaipaa sitä työelämää ja sosiaalista puolta siinä.. eikä se taloudellinen lisäkään ole pahitteeksi :) Mutta kun tuo poika on vielä niiiiiin pieni.... Kovasti olen pohtinut eri puolia asiasta... kertokaahan te, joiden muksut on jo hoidossa, että miten on mennyt? Miten lapsi on sopeutunut? Olisitteko mielummin kotona lapsen kanssa? Tuleeko syyllinen olo? Mua pelottaa sekin, että kaikki muut syyllistää mut sen takia että laitan pojan noin pienenä hoitoon.... vaikeaa... Yritän ensisijaisesti löytää perhepäivähoitajaa tai ryhmistä...

Olen tässä kauheessa flunssassa ollu viikon verran ja mihinkään ei olla pojan kanssa päästy.. sisällä kökötetty koko viikko! Tänään vietin sitten laatuaikaa itseni kanssa ja kävin piiiiiiiiitkästä aikaa parturissa ( olin todella sen tarpeessa!! :D ) ja shoppailin uudet farkut ja paidan.. vaikka ei rahaa niihin oikeastaa olisi ollutkaan.. Piristi kummasti! Nyt tosin tuntuu että kostautuu sekin reissu, kun tuntuu että keuhkot on aivan tukossa ja henki ei tahdo kulkea kunnolla... Yskä kuulostaa siltä että "perintöä odotellessa" ja ääni on seksikäs viskibasso! Pitää varmaan ens viikolla raahautua lääkäriin jos ei helpota.. ettei vaan oo tulehdusta.. Poju onneksi säilynyt taudilta!

Tuli vielä mieleen tuosta töihin paluusta sekin asia, kun meillä oli vähän tarkoituksena yrittää saattaa alkuun pikkukakkosta tässä tämän kevään / kesän aikana, mutta jos lähden töihin, niin sekin projekti sitten lykkääntyy.. eihän sitä kehtaa heti hankkiutua raskaaksi kun töitä on saanut?!?!?!? :D On tämä naisen elämä vaan vaikeeta, kun pitää sompailla uran ja perheen välillä... miehillä taas helpompaa!!!!! :kieh:

no mutta näin meillä... pahoitteluni nyt omanapaisesta viestistä! :ashamed:
Taidan jatkaa hemmottelupäivää ottamalla lasin valkkaria.. jos vaikka tää flunssapöpökin siitä säikähtäis!!

Oikein mukavaa kevään odotusta kaikille!!!!!
 
Heippa!

Hiljaiselta vaikuttaa palstailu...taitaa taaperot työllistää :saint:

VAUVAHAAVEITA: hienoa kävelemään oppimisesta! Nyt saat vipeltää perässä. :) Meillä myös neiti ei enää konttaa, kävelee ja juoksee (hassusti juoksee, ei ihan perä pysy perässä!)

SAPARO: Onnea työpaikasta! Mutta joo, toinen puolihan siinäkin on...
MUlla samanlaiset tunteet, olen kotona vielä, mutta sosiaalista elämää kaipaan, mitä juuri työssä saa...teen keikkatöitä silloin tällöin (olen lähihoitaja ja tällä alalla niitä on paljon!) kun mies pystyy olemaan muksun kanssa, se piristää, mutta jo kahden työpäivän jälkeen olen onneni kukkuloilla, kun seuraavana päivänä herätyskello ei soi töihin vaan saan rauhassa heräillä meidän taaperon kanssa...
Pohdi rauhassa, ja kuuntele omaa sydäntä :heart:

Meillä tyttö ollut yöhoidossa mummilassa ja päiväunien jälkeen pitäisi lähteä hakemaan...täytyy myöntää, että todella hyvää teki viettää miehen kanssa aikaa kahdestaan! =)
Niin hyvää, että toisesta lapsesta jo puhuttiin...vaikka tarkoitus ei kyllä ole ihan näillä main edes "yrittää"...vielä kun pikkuinen tuosta kasvaa, niin ehkä joskus...

Nyt kollmas kuppi kahvia ja sämpylää, heippa! :wave:
 
Tosiaan, K aloitti viikko sitten perhepäivähoidon (ja muuten kävelyn just vähän ennen!) ja hienosti on mennyt! Harjoitteli ekan viikon lyhyempää päivää, olin itse vielä kotona. Tein tämän valinnan ihan tietoisesti ja olen tyytyväinen siihen, koska se vähensi hoidonaloitusstressiä huimasti!! Sain itse viedä ja hakea pojan rauhassa, ilman kamalaa kiirettä. Huomisesta lähtien kun mies hoitaa aina viemiset ja hakemiset, enkä siis tule näkemään hoitotätiä enää juurikaan koskaan. Palaan siis huomenna töihin, jaiks!! :eek: :)

Itseasiassa poika ei huomenna mene hoitoon, koska aamulla oli 39.1 kuumetta. Kaverin muksulla on ollut korkeahkoa kuumetta jo muutaman päivän, kai tämä samaa tautia on. Vielä en kuitenkaan lähde lääkäriin, kun ei näytä sattuvan mistään.

Ajattelin kesällä pitää pari kuukautta taas hoitovapaata, saadaan pojan kanssa hiukka pidempi kesäloma sitten :)

Makkarin remppa on edistynyt tapetinlaittovaiheeseen, kohta K saa oman huoneen.

-Pippari ja K-
 
Hei kaikille! Muutamiin viikkoihin en ole kerennyt palstailemaan, mutta jospa nyt sitten viimein =)

Onnittelut kaikille, joiden lapsukaiset oppineet juuri kävelemään! Ja voimia niille, jotka palanneet työelämään ja/tai pohtivat hoidon aloitusta lapsilla! :flower:

Meillä poitsu nukkuu yhdet päiväunet n. klo 12.30-16.00 välillä vaihtelevan ajan, yleensä 1,5-2 h. Illalla nukahtaa 21.00-21.30 paikkeilla ja aamulla heräilee n. klo 7.30. Nukkuu läpi yön ellei ole korvatulehdus :kieh: päällä. Tällä hetkellä kuudes antibiootti-kuuri menossa 7 kuukauden sisällä korvatulehdukseen... :( Niin ja on nukkunut omassa sängyssään syntymästään asti ja omaan huoneeseen siirtyi nukkumaan 7 kuukauden iässä. Hyvin on mennyt sen suhteen. Jos poika kipeänä, niin usein kannetaan sänky meidän huoneeseen, jossa on sitten helpompi hoidella yöllä häntä, jos on tarvetta :)

Päiväohjelmasta kyseltiin, niin me käydään kerran viikossa pojan kanssa muskarissa ja usein pari kertaa viikossa avoimessa pk:ssa/kerhossa. Ja tavataan kavereita, joilla lähes samanikäisiä lapsia, myös usein.

Muutoin ei meille kummempia kuulu, sairasteltu ollaan paljon tammikuussa. Poika on ehkä reilu viikon ollut täysin terve koko kuukauden aikana ja minä ja mieheni ollaan myös oltu flunssassa yms. Pojalla on ollut flunssaa, 2 korvatulehdusta ja oksennustauti viime kuussa :( Oksennustauti oli ensimmäinen laatuaan ja voi sitä riemua, kun poitsu oksensi ekana yönä varmaan 10 kertaa :/ Tarttuihan se tauti sitten meihinkin :p

Mutta nyt on niin kylmä, että täytyy mennä peiton alle lämmittelemään, kun poitsukin kerta nukkuu :wave:

Vaimo ja J 1v ja kohta 2 kk
 
Oli ihan pakko onkia tälläinenkin sivu :) neitim +tytteli (la öö.. en ees muista ! :LOL: ) Mut synty parisen viikkoo ennakkoon 1.12.2008 .. Ja koska meistä on muutama tuonne odotus puolellekin piipanhtanut niin ajattelin kirjoittaa minäkin rivisen tänne :)
Meille siis luvassa myös perheenlisää elokuussa , la 7.8.10 (viides)
Meidän neiti 1v2kk konttaa ja höpöttää .. ei kauhean montaa selvää sanaa (äiti joskus , mam mam , oho ja ei ja haukku !!!! ) ja toi konttaaminenkin on tullut vasta nyt ,pystyyn nousi 1v1kk . nyt on ottanut muutamia askeleita taaperokärryllä .
Mutta lyhykäisyydessään näin meillä .. lukaisen vielä muiden kuulumisia alusta lähtien kunhan saan oman tekstini tallennettua :)

neitim
 
Tavalliseen maitoon siirtymisestä... Me koitettii tossa reilu kuukaus sitte, mutta aina tuli vatsaoireita.. löysää kakkaa ym.. Ennen vuoden ikää totuttelin jo tavallisilla jogurteilla ja rahkoilla, mut useimmiten tuli vatsaoireita.. :| Ni nyt mennään tolla NaN kolmosella jonku aikaa.. ja sitte aattelin alottaa ihan varovasti niin, että 1 teelusikallinen päivässä ainaki viikon ajan, ja sitte 2 teelusikallista..

Viimeks ku kirjotin ni neiti ei ottanu ku muutamia askeleita, ja nyt mennä vipottaa jo kunnolla!! =) Harvoin enää konttaa..

 
Juli05 Me ollaan Loviisasta! =) Eli meillä ei vissiin hirveesti välimatkaa jos kerran Porvoon seudulla asutte..? Mä käyn monta kertaa viikossa Porvoossa harrastamassa.. =) Missä päin Porvoota asutte? Jos kaipaisit mammakavereita ni ois ihan kiva saada kyl uusia tuttavuuksia ja muksulle leikkikavereita...?
 
mimmmi: kuullostaa maitoallergialta.Ette ilmeisesti oo lääkärissä käynyt asian tiimoilta.Sais neuvoa maitoon liittyen.Me illä poika myös maitoallerginen ja saatiin resepti apteekin soijamaitoon.Odottelen kelan päätöstä ennen,kun aletaan sitä antamaan.
 
Helou!

Pakko tulla tänne hieman purkamaan tuntoja... Olo on taas niiiiiiin äärettömän väsynyt!! Ensinnäkin hirveä stressi siitä keväällä koittavasta töihin paluusta, tai lähinnä pojan laittamisesta hoitoon. Syyllistän itseäni ihan hirveästi siitä :(
Toisekseen mieltä painaa se, että meidän poika on ihan hirvittävän arka!!! Pelkää suurinpiirtein omaa varjoaankin :( Ihmisten keskellä ollessamme poika useimmiten säikkyy vähänkin kovempaa ääntä, on koko ajan helmassa kiinni ja itkee äidin perään. Äiti ei saa poistua näkyvistä hetkeksikään. Toiset lapset leikkivät iloisesti omissa oloissaan keskenään tai yksin, mutta ei meidän.... Syyllistän itseäni siitä, että käydään niin vähän kerhoissa, muskareissa tms.. Miten ihmeessä tuon lapsen voi mihinkään vieraaseen hoitopaikkaan laittaa!?!? Miten se on noin arka?!
Poika pelkää suihkuakin! Ollaan pesut tähän asti hoidettu joko kylpyammeessa tai pienemmät pesut vessan lavuaarissa. Nyt ollaan suihkuun yritetty houkutella, mutta se pelottaa poikaa ihan kauheasti!! Pikkuhiljaa joka ilta ollaan varpaita käyty suihkussa vähän kastelemassa....
Ei todella ole mikään ekstrovertti tämä meidän lapsi.... Tosin ei ole kyllä äitinsäkään... *huoh*

On vaan nyt niin kaiken kattava väsymys, syyllisyys, yksinäisyys ja onneton olo... Tuntuu että kämpän seinät kaatuu päälle!! Mies käväisi taas töitten jälkeen vaan kotona kääntymässä ja lähti sitten lätkämatsiin.. Ottaa taas niin päähän että se voi mennä ja tulla miten lystää!! ( mikä nyt ei ihan oikeasti täysin ole noin, mutta nyt vaan tuntuu siltä! )

No niin, pakko varmaan lähteä sänkyyn peiton alle märsäämään! Jospa se huomena olisi parempi päivä!!!!
Anteeksi omanapainen viesti ja mukavaa kevään odotusta kaikille!
 
Saparo Voi vitsi..en kyllä osaa sanoa tuohon pojan säikkyyteen mitään. Kai jotkut lapset vain on sellaisia. Mutta ei ne kerhot yms lasta hirveesti muuta. Me käytiin Jyväskylässä kun asuttiin muskarissa ja mammatapaamisissa, mutta en usko, että niillä on hirveenä merkitystä ollut. Meilläkin välillä poika riekkuu ja välillä nyhjää helmassa kiinni ja ujostelee eikä uskalla mihinkään lähtee. Mut määkin oon lähössä töihin huhtikuun alusta ja poika menee perhepäivähoitoon. Oon ajatellu myös asiaa paljon ja hirveeltähän se tuntuu, mut tiiätkö, mää luulen, että se on sun pojallekin hyväksi. Ainakin oon kuullu paljon hyvää, kun ovat hoitoon laittaneet. Oppii uusia asioita ja saa muutakin kuin omaa äitiä ja neljää seinää. Meillä ainakin huomaa, että kyllästyminen nostaa päätään aika ajoin täällä kotona. Mutta onhan se ihan hirveän tuntusta laittaa oma pieni vauva ihan vieraan hoitoon!.. Itellä vielä ihan uus työpaikka (niin tais olla sullakin?), niin jännittää vielä enemmän!

Ainiin, meillä poika pelkää hiustenkuivaajaa ja omaa pikku-imuria jos siinä on äänet päällä (mut oikeeta imuria ei) =)

Muakin ärsyttää ihan pirusti välillä kaikki, kun tuntuu, että joutuu tekee kaikki ite, vaikka eihän se niin ole. Yritä vaikka ottaa itelles omaa aikaa, jos se yhtään auttain..jaksamista :hug:

Milja ja Miika 1,1v
 
Saparo Jaksamisia sulle.. :heart: Tiedän miltä tuntuu kun tuntuu että on niin paljon yksin ja mies töissä ym.. Se on niiiiiiin peestä.
Ja toi äidin helmoissa roikkuminen.. meilläki oli sitä, tai aina ajoittain tulee sellasia kausia että äitin on oltava kokoaika lähellä, näkyvissä, ja vaan äiti kelpaa.
 
Hei pitkästä aikaa!

Onpas taas vettä virrannut Vantaassa sitten viime käyntini täällä :ashamed: :ashamed: . Tuntuu ettei aikaa ole koskaan, paitsi näin iltamyöhällä ja silloin harvoin jaksaa. Odottelen tässä miestä töistä kotiin, ja ajattelin tulla ajan kuluksi pitkästä aikaa tännekin kurkkimaan :)

Sapikselle jaksuja - lapsilla on vaan niin erilaiset temperamentit, vaikka ymmärrän kyllä että joskus huolettaa aremman lapsen pärjääminen. Mulla on valitettavasti kokemusta vain kahdesta täysin yltiömenevästä riiviökakarasta joten en oikein osaa tuohon mitään sanoa. Hyvä kuitenkin kun tiedostatte asian, niin osaatte esim. päiväkotiin siitä puhua jotta osaavat katsoa ettei jää toisten jalkoihin. Ja voi olla myös ikäkysymys, eli menee ohi tai ainakin lievenee kunhan ikää tulee lisää. :hug:

Neitim:lle tervetuloa tännekin, ja onnea vielä raskaudesta! Mä kävinkin sua onnittelemassa siellä teidän odotuspinossanne silloin kun olit just plussannut, kiva kuulla että odotuksessa edelleen kaikki hyvin, samoin kuin Vauviksella! :heart:

Toivottavasti Vaimolla on oltu terveinä nyt viime aikoina, sairastelu on tosi kurjaa.

Kävelemään lähdön johdosta onnitteluja Sapiksen, Mimmmin ja Vauviksen pikkuisille ja muillekin jos on muita hiljan kävelemään ryhtyneitä! :flower:

Miljalle jaksuja ärsyfiiliksiin, mullakin on toi sama "aina mä saan yksin kaikki tehdä" -fiilis niin usein, kun ei tota ukkoa paljon kotona näy. Yleensä tulee kotiin hyvä jos lasten nukkumaanmenoaikaan mennessä, ja tänään tosiaan on vieläkin töissä (eikä ole suinkaan eka kerta, sinne päinkään, kun on ollut yölläkin töissä, ja viikonloppuja jne.). Välillä melkein tuntuu että parempi olis yh:na, kun kuitenkin lähes täysin yksin hoidan lapset, ja sitten ei ainakaan olisi tätä kalvavaa ketutusta siitä kun kuitenkin odottaa ja toivoo että se toinenkin tekis joskus jotain :headwall: Yritä säkin Milja saada vähän omaa aikaa välillä, ja Saparo samoin! :hug:

Katherinen parisuhdeaika miehen kanssa kuulosti kivalta, tollasta rentoutumista tosiaan tarvitsee aina välillä!

Mitäpäs meille muuta kuin melkein-yh-elämää ;) ... Ei oikeastaan mitään suuria mullistuksia ole elämässä tapahtunut. Ihan perusarkea elellään, koetetaan pysyä terveinä ja sitä rataa. Neitosella ei ole mitään erityisiä uusia taitojakaan nyt, pari uutta sanaa tullut muttei mitenkään erityisen vauhdikkaasti. En kyllä vielä odotakaan järin paljon tuota puhetta, kun on sitten taas liikunnallisella puolella ollut niin varhainen ja vauhdikas, harvemmin molemmat kehittyvät aikaisin.

Itse olen nyt vielä kesän yli kotona, työt alkavat 1.9. Jotenkin pitäisi kyetä penniä venyttämään siihen asti, ei tuo kht oikein elämiseen riitä. Ja miehellä ei ole ollenkaan niin iso palkka kuin mitä nuo järjettömät työajat antaisivat olettaa :snotty: .

Mutta nyt kuppi teetä, jos vaikka alkais nukuttaa. Kuulumisiin!
Grynna & tipunen ensi viikolla 1 v 2 kk
 
Moro!
Kiitoksia Vauvis , Milja , Mimmi ja Grynna halauksista ja myötätunnosta :)
Elämä etenee täällä tavalliseen tapaan. Nyt ollaan tosin kaikki oltu enemmän tai vähemmän kipeinä. Mulla kestänyt flunssa jo yli kuukauden ja pojallakin nuhaa on, mutta onneksi ei ole kuumetta nostanut. Yöt on ollu ihan kamalia. Poju saa kamalia raivokohtauksia keskellä yötä ja välillä menee useita tunteja ennen kuin rauhoittuu! TOIVOTTAVASTI tämä kausi menee pian ohi!!!! Alkaa vanhemmat olee melkosen uuvuksissa.. Ihan kuin olisi jo jonkinlainen uhmaikä pojalla alkanut!!!???

Stressi hoitopaikasta on hellittänyt. Päädyttiin nyt lopulta siihen, että pojan mummo tulee meille lasta hoitamaan ainakin elokuulle asti, että poika nyt aluksi tottuu siihen että äiti on poissa kotoa. Idea oli mummon ja alussa olin hieman sitä vastaan, mutta lopulta sovittiin että kokeillaan nyt näin pari kuukautta ja katsotaan sitä jatkoa sitten syksyllä. Kyllä se kieltämättä helpotti stressiä kovasti! Muutenkin töihin paluu jänskättää, niin eipä nyt heti alussa tarvitse sitä hoitoon viemistäkin jännittää.. Pehmeä aloitus sekä pojalle että äidille :)

Kaikenlaista tässä muutenkin mielenpäällä... parisuhde hieman...hmm...no sanotaanko että tökkii.. mutta ei siitä sen enempää :( Katsellaan mitä tapahtuu... Keskustella pitäisi, mutta jotenkin on niin väsynyt kaikkeen, että ei huvita....

Kun nyt kevät alkaisi kunnolla ja pääsisi tästä hiton flunssakierteestä eroon, niin jospa se piristäisi!!

Oikein hyvää jatkoa kaikille!
:heart:
 
Hei kaikille!

En nyt ala kommentoimaan tekstejänne, kun olen ne puolihuolimattomasti lukenut :ashamed:

Kehitys on kovaa ja hampaita on tullut nyt kuukaudessa taas kuusi kappaletta :eek: Alaposkihampaat jo näkyy joka kantiltaan ja kaikki kulmahampaat nököttää jo näkyvissä. Ei oo itketty hampaiden takia, mutta mies on ollut äärimmäisen lyhytpinnainen ja ärtsy. Yöt on nukuttu ok. Puhetta ei meillä vielä oikein ole, liikettä sitäkin enemmän. Kakka, äeti ja ish taitaa kuulua valikoimaan pärinöiden ja pörinöiden ja murinan lisäksi. Kamalan möreällä äänellä aina jotain touhuissansa murisee ja ähkii.

Nyt on meiltäkin tissinluputtelu jäänyt, olin siis kaksi yötä sairaalassa ja poissa näkyvissä. Hyvin oli täällä mennyt, eipä meillä ollut enää jäljelläkään muuta kuin aamutissi ja tilapäinen välipalatissi, jotta ei sen suhteenkaan ollut vaikeaa. Oli täällä unirättiään kuljetellut vähän pitkin päivää ikävissään, mutta ei vaatinut multa sitten tultuani tisumaitoa joten ei sitten alettu enää. Toisaalta en voinut nostella ja haavakin vähän aristi tuossa, joten ois ollut aika vaikea pitää sylissä ja imettää.

Töitä olen hakenut vaihtelevan innokkaasti. Vielä oon saikulla joten töidenhaun suhteen saankin olla laiska. Mutta kun tää väsymys taitaa taas alkaa painaa...aaargh. Ei taida auttaa ekstra suuret annokset D-vitamiiniakaan enää. Mikään ei oikein huvita eikä mitään saa aikaiseksi. Mutta tää on ehkä tilapäistä, odotellaan nyt sinne huhtikuun labroihin ennen kuin alan masentua :D

Tsemppejä kaikille töihin ja kotielämään ja lasten kanssa touhuamiseen. Onneksi tuota aurinkoa on taas vaihteeksi näkynyt B)

korpikaisla ja touhukas pikkukaveri reilusti päälle vuoden
 
Heipsis! =) Mäki tulin vaa kattelemaa kuulumisia..! Niin harvoin täällä tulee käytyä ku kädet täynnä kaikenlaista pientä kokoajan!

Hermot on aika kireellä useinki ton neidin kanssa.. Koettelee mun hermoi oikeesti tosissaa.. Ja miten se voiki tehä sitä jo nyt..? Tai siis eihän se sen vika ole, eihän se ymmärrä ja tahallaan sitä tee.. Ehkä mun pitäis vaan yrittää kasvattaa pidempi pinna itelleni.. Kyllä jonkinlaista esiuhmaa taitaa olla jo.. Ikää 1v3kk..!? Voiko olla?! Uhmaa siis..? Ei varmaan ihan uhmaa mutta jotain kyllä on tekeillä..!! :kieh:

 
Mäki oon miettiny tosissaan tota töihin menemistä, mutta en tiedä nyt ihan varmasti että meniskö vai ei.. Ku jos sitte alkaa hirvee sairastelukierre, ni onko siinä sitte mitää järkeä ku joutuis olee saikulla kokoajan.. :| ?!

Mut ollaan kyl ajateltu johonki pieneen paikkaan laittaa, ei ihan tarhaan vielä.. Johonki perhepäivähoitajalle ku sais.. Täytys soitella ens viikolla paikkoihin ja kysellä.. Ja jotenki hirvittää seki ku ei noin pieni lapsi osaa kertoa että onko ne hoitajat minkälaisia.. Ja kohdellaanko hyvin.
Ite ku olin aikoinaan päiväkotiharjotteluissa, ni kyllä siellä välillä näki niin tökeröä käytöstä lapsia kohtaan että jos meijän tyttöä niin kohdeltais ni......
Kun aina pitäis niitten hoitajien muistaa kohdella lapsia sillä tavalla ku silloinki ku vanhemmat on siinä vieressä!!
 

Yhteistyössä