Joulukuun tontut -15

Mä oon jotenki niin kiireessä "lukenu" tätä palstaa, et en oo ees perillä mistä te ootte keskustellu. Kai noi vuotohommat on vieny kyvyn lukemiselle. Mut ilmeisesti painonnoususta ootte puhunu. Mä vedin viimeks 14-15kg jotka kaikki suli pois ajan kanssa ilman laihtareita. Viime kerralla mun painoa nosti IVF lääkkeet ja täysi liikuntakielto rv 4+2 alkaen. Tai no sain mä sit turvallisilla viikoilla käydä kävelyllä koirien kans. Mut muuten liikunta oli kiellettyä. Mulla tuli hoidoista tosi paha hyper.

Noista vuodoista vielä. Soitin sinne neuvolaan ja kuten arvelinkin sieltä pyydettiin vaan seurailemaan tilannetta. Jos tarve vaatii niin sit vkoloppuna päivystykseen (runsas vuoto, kovat kivut). Mulla kun ei oo kipuja eikä vuotoja jos en tee mitään missä pitää ponnistaa. Pyysivät myös pitäämään taukoa kaikesta liikunnasta kunnes mulla on ultra 20.4. eli reippaan viikon ajan. Töissä huomaan, et maha on jo kovin pömppöinen (turvonnut) ja näin iltapäivää kohden istuminen on aika tukalaa. Johtuen varmaan vaatteista. Saa nähdä kuinka tässä pystyy olemaan loppuun asti töissä (jos vuodot ei tarkoita mitään ikävää)..

Muoks. nyt päivällä tuli etusormen kynnen kokoinen veriläntti housuun asti. Ja sen jälkeen ei mitään. Mulla niin menee hermo. Tulee pitkä viikko odotella sitä ultraa... :(
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille empatiasta :hug:. On tuo insesti elinikäinen taakka.

Voimia kaikille, joilla vastustaa!

Mulla on aivan tajuton himo pakastepitsaan :popcorn:Eilen alkoi. Nyt ei auta kuin lähteä ostamaan sellainen. Ei missään nimessä pitserian pitsaa.

Helmitoivo ja Neljäs, 4+6
 
Ja kato nythän mä huomasin, et tänne on tullu uusia plussanneita! Tervetuloa!! :)

Ja noista ruokahimoista. Mun ei tee mieli mitään. Ei niin kertakaikkisen mitään. Mut aamulla ja keskipäivällä on aivan kamala nälkä. Aivan ääneen kurnii maha..

Ja sit väsymys on tullut. Eilen menin nukkumaan klo 20!!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on iltaisin ollut maha turvoksissa. En ois muuten tajunnut, mutta housut olivat jättäneet niin hirveät jäljel mahaan. :( Uusimpana oireena on tullut kauhee väsymys. Voisin nukkua kellon ympäri eikä voimaa oo tehdä mitään. Ei yhtään auta, että kouluhommiakin ois enemmän kuin kerkeis tehdä. :( Kaiken huipuks meil on viel tulos vkl vieraita, joten pitäisi hymy huulilla jaksaa olla. :/

Duranduran: Laitoin sulle kaveripyynnön tulee.

Päivittelen listan myöhemmin. Nyt on ihan pakko lähtä päiväunil. :wave:
 
Ruokahimoista. Lisäksi että mulla tekee mieli tekee pakastepitsaa, mieli tekee myös nakkikeittoa. Muuten nimenomaan peruskotiruoat tekevät pahaa. Yhdessä kirjassa luki sana "perunamuussi", ja mua alkoi kuvottaa. Kaikki pihvit sun muut lihajutut, yök.

Nippailu loppui muutaman päivän jälkeen, mutta häntä- ja häpyluuta juilii ajoittain.

Kuluisivatpa nämä ensimmäiset viikot äkkiä. Sitten jos stressaa ja pelottaa, niin pääsen ultraan tsekkaamaan, onko kaikki ok. Minä siis käyn äitipolilla raskauksissa juurikin taustani ja sen aiheuttamien pelkojen vuoksi.

Nyt sitä pakastepitsaa hakemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
duranduran tervetuloa! :) Asutko Kokkolassa vai jossain lähialueella?

AaVee voi meita vuotelijoita... :( ei oo kivaa ei. Tää epätietoisuus on pahinta. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Mulla ei pahasti turvota. Välillä huomaan, että maha pömpöttää, mutta ei se vielä niin, että housut puristaisi tms.

(.) huolettaa digitestin tuloksen lisäksi se, että oireet on poissa. Ruskea valkkari, digin 2-3 ja oireettomuus laittaa ajattelemaan, että tässä tämä nyt sitten vissiin oli. :( Ei auta kuin kerätä hermot ja koittaa elää päivä kerrallaan.

Geesa ja piepi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan sitä uskaltaisi liittyä tälle puolelle... Aamulla digi ilmoitti "raskaana 2-3" mikä kyllä täsmää viikkoihin 4+3. Eli:

15.12. / Minma / 30 / 2. / PHKS

Toista tässä siis odotellaan, esikoinen on 10 kk. Minäkin imetän vielä toistaiseksi, ajattelin jatkaa sinne vuoden ikään asti ellei neiti itse lopeta sitä ennen. Esikoisen neuvolakäynnillä kerroin meidän terkalle raskaudesta, parin viikon päästä olisi sitten aika sinne. Terkka myös kyseli imetyksestä ja sanoi ettei sille ole mitään estettä raskausaikana.

Oireita on jonkin verran, lähinnä nippailut ja paineen tunne vatsalla, turvonneet ja herkät rinnat sekä väsymys. Pientä pahoinvointia on myös ollut. Kaikki nuo oireet ovat tuttuja edellisestä raskaudesta. Uutta on ihan älyttömät mielialanvaihtelut. Eniten ketuttaa kaikki. Viimeksi olin hyvin rauhallinen ja zen koko raskauden. Voi mies parkaa jos tämä jatkuu näin :D

Välillä huomaan ihan kuin vahingossa katselevani äitiysvaatteita ja tuplarattaita, välillä iskee pelko siitä miten tässä vielä käy. Ennen esikoista sattunut keskeytynyt keskenmeno kummittelee ajatuksissa päivittäin. Ajattelin kuitenkin kestää ensimmäiseen kunnalliseen ultraan joka meilläpäin on rv 10 paikkeilla neuvolalääkärissä.
 
esikoinenhaaveissa, sulla jos kellä olis tän homman suonu jatkuvan :hug: Voimia.

Geesa, mä katsoin silloin omaa labratulostani suhteuttaessani että hcg vaihtelee hurjasti eri raskauksissa! Oota pari päivää ja tee uus digi. Jos ei muutosta niin käy vaikka ultrassa. Näkyyhän siellä jo jotain näillä viikoilla :) Keskenmenoa ei valkovuoto vielä tarkoita vaikka oliskin väriä mukana! Todennäköisesti ressaat ihan turhaan :hug:

(.) Maha on oikeesti pikkasen pömpsähtäny! Pari kuukautta sitten ostin alennuksesta just sopivia, napakoita oikeita kunnon merkkifarkkuja ja arvatkaa vaan viittiikö tän mahan kans enää yksiäkään niistä pitää :D Äitiysvaatekaupoille saa suunnata pömppiksensä kanssa :heart: Toivottavasti tää nyt jatkuu onnellisesti, ei oikeastaan oireita muutoin kun ehkä väsymystä ja herkästi maha kovalla.
 
Täälläkin plussattu juuri, vielä ei oikein tahdo uskoa todeksi ? kierrot ollut nyt esikoisen syntymän jälkeen niin epäsäännölliset että luulin taas olevan pidempi kierto joten ensimmäinen testi tehty vasta kp 40 jälkeen ?

Elikkäs jos listallekin uskaltautuisi;

4.12/ murkku / 27/ 2. / HYS
 
Hei, uskaltaudun mukaan vaikka vielä pureskelenkin yllätysraskautta. En ole kuumeillut enkä mitenkään valmistautunut tähän, mutta näköjään elämällä on aina omia suunnitelmiaan. Haluun kanssa mukaan sinne fb ryhmään hetken päästä! Itsekin kärsin aina epäsäännöllisestä kierrosta, ja tarkkaa ovis ajankohtaa ei ole tiedossa. Uskoisin että nyt mennään jotain 4+3


15.12 / emmin/ 33/ 4./ ekks
 
Tervetuloa uudet odottajat :wave:

ON: No nii minä kahviholisti :whistle: en voi juoda enää kuppiakaan :'( se maistuu kauheelle ja haju.. oksettaa.. houh.. :headwall: limsaa/mehu/vesi on nyt kahvin korvikkeet.
Tänään viemme lapset hoploppiin riehumaan ja sitte luvattu käyttää mäkkärissä, saas nähdä iskeekö rasvan käry stopin :stick: Noh nää on tälläsii pienii juttui vaa..
Ostin muute eile aivan ihanat kahet äippähousut, varmaa 5-7 äippäpaitaa ja ihanan äitiyskesämekon :heart:

HooKoo 6+5rv
 
Terve kaikille! Uusi odottaja ilmoittautuu:

19.12./Maybelle/32/1./KOS

Sain ekan haalean viivan Apteekin omalla torstaina, ja tänään tuli yhtä haalea, mutta CB digi sanoin raskaana 1-2 viikkoa. Oireita on kyllä tullut jo sen verran, että olisin vähän ihmetellyt, jos olisi ollut nega.

Esikoisen odottajalle kaikki on uutta ja jännään ja outoa. Mä oon saanu jo supernenän (se oli ensimmäinen oire, joka ei selkeästi ollut pms-oire), oikeaan nännipihaan on tullut ihan valtava sininen verisuoni, ja eilen aamulla iski järkyttävä kuvotus.

Tästä tää lähtee, vaikka tosi alussa mennään. Vaikka tää meniskin kesken, niin ainakin oon tosi onnellinen siitä, että ylipäätään voin tulla raskaaksi. Se kun ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille. Meillä tää tapahtu hämmästyttävän nopeasti (yk2). Olin varautunut siihen, että kun painoa on niin paljon ylimääräistä, voisi kestää tosi kauan, ennen kuin mitään tapahtuu.

Tuo laskettu aika on muuten mun äidin syntymäpäivä :).
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinenhaaveissa :hug:

Tervetuloa ja onnea uusille! :)

Maybelle jos sulla myös tänään 4+3 niin laskettu aika on silloin 16.12. :)

Mulla alkanut pikkuhiljaa tissit kipeytymään, maha on hieman sekaisin ja sitten se kaikista paras: ei tee yhtään mieli makeaa, EI EDES SUKLAATA!!! :D

Liljah 4+3
 
Hei!

Varovaisesti liityn joukkoon mukaan. Takana yksi raskaus viime syksynä (yk1), joka päättyi tuulimunadiagnoosiin. Nyt yk 6 uusi tärppi, mutta hyvin epävarmoin fiiliksin on menty eteenpäin. Plussa saatiin siis kp 24/24-29, ja jo ennen plussaa oli tosi voimakkaita särkyjä alavatsalla ja -selässä. Kp 27 (pitkäperjantaina) alkoi ruskea tuhruvuoto, joka yltyi samaan tahtiin kipujen kanssa, muuttumatta kuitenkaan veriseksi. Koska takana on endormetrioosia ja vatsan alueen leikkaus, riski kohdunulkoiselle on kasvanut. Seurailin tilannetta pääsiäisen yli, ja tiistaina soitin omaan terkkariin. Sieltä pyydettiinkin sitten käymään heti samana päivänä. Lääkäri tutki ja laittoi päivystyksellisen lähetteen naistenpolille, jossa kävin viime torstaina. Ultrassa nähtiin 4 mm rakkula kohdun sisällä, mutta se oli vielä niin pieni, että oli mahdollista pois sulkea KU. hCG oli tuolloin 1700 mIU/ml. Tänään kävin kontrollissa, ja arvo oli noussut hyvin (3700 mIU/ml)! Lääkärin mielestä voi olla ihan normaali alkuraskaus, ja kivut selittyä vasemmalla olevalla keltarauhasella (vas. munasarjan tienoilla kiinnikkeitä, jotka ilmeisesti kipuilevat). Tarkistusultra ensi perjantaina, jossa sitten pitäisi nähdä, onko se rakkula kohdun sisällä raskaus vai muu muodostuma.

Mutta nyt ainakin varovasti mukaan odottajiin, huolet hetkeksi taka-alalle (vaikka aiempi huono kokemus piinaakin takaraivossa). :)

13.12 / Neyda / 28 / 1. / ilmoitan myöhemmin

Neyda 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Siirryn tuolta marraskuisista tänne kun LA muuttui varhaisultrassa joulukuulle.

Itselläsi siis takana helmikuinen keskenmeno, ja uusi raskaus alkoi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia. Varhaisultrassa löytyi kuitenkin pieni, elävä katkarapu, joten nyt ollaan jo paljon paremmilla vesillä kuin ensimmäisessä raskaudessa, ja viikkoja tänään 6+4.

1.12/ Kimberley/ 27/ 1./ TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Geesa, minä tein tänä aamuna piruuttani digitestin, koska halusin nähdä mitä se sanoo samana päivänä, kun hCG mitataan verestä. Digissähän viikot menee niin, että 200-2000 mIU/ml näyttää 2-3 viikkoa ja yli 2000 mIU/ml on sitten sen 3+. Minulla kuitenkin näytti vielä tänä aamuna digi 2-3 viikkoa, vaikka verestä mitattuna hCG oli jo 3700! Edellisenä iltana oli tullut juotua vettä hiukan normaalia enemmän, mutta kuitenkin tein testin aamupissasta 8 h unien jälkeen. Eli älä siis vielä vaivu epätoivoon, ei se digi aina totuutta kerro. :)
 
Neyda kiitos, että valoit minuun uskoa ja toivoa! :heart: Teen sen testin aamulla ja mikäli näyttää edelleen 2-3, menen alkuviikosta verikokeeseen. :) Ja peevelin CB paketissa luvataan, että "yhtä tarkka kuin laboratiossa tehty testi". :kieh:
 
Tervetuloa uudet minunkin puolesta!

Geesa, kyllä siellä kaikki hyvin on :hug: toivottavasti digi antaa haluamasi tuloksen.

Mä mietin myös sitä digiviikkotestiä kun ei oo ihan täyttä varmuutta viikoista, mutta jätin väliin, ajattelin että tulee turhaa murhetta.


ON: nälkä, koko päivän ..

Tiunti 4+6
 
Mä oon ollu koko saatanan päivän oksennustaudissa!!! Toivottavasti tää ei nyt anna mitään sysäystä huonovointisuudelle, kun meni kroppa ihan sekasin... Nyt tässä just kuulostelen oloja, että josko olis tauti voitettu... Yh..
Jotenkin sellanen olo, että en edes tietäis olevani raskaana, jos en olis testiä tehny... Mietin koko ajan, et onko siellä edes ketään, mutta niin kauan kun vuotoo ei tuu, on toivoo... Itsellä siis.. Ei se vuotokaan aina oo kiveen hakattu epäonnistuminen. :)
 
Esikoinenhaaveissa <3

Geesa, täällä pidetään huomiselle peukkuja! Tiedän tasan miltä tuntuu, muistuu oma tilanne tammi-helmikuulta mieleen :( toivottavasti siula asiat paremmin <3

Tervetuloa uusille tontun odottajille <3

(.) täällä pitäis olla 5+4... Ja ei mitää oireita mihkä suuntaa. No tietty välillä jotai pikkunippailuja mut ei muuten mitää. Mut ei vielä mitää vuoda, ni... Aamuisin maha on kyllä niin sekasi ja löysällä että kiireellä on vessaan juostava... Mut ei miula kyl esikoisestakaan oikein hirveesti mitää ollu, pari oksua, mut kaikista pahin oli "raikkauden tarve"! Mut sekin tuli vasta myöhemmällä viikoilla.. Mut se oli jotain ihan järkyttävää! Tein ihme sekoituksia limuista ja mehuista jotta sain TOSI raikasta juotavaa ja koko ajan kotona oli sellanen "tunkkanen" haju, ikkunat vaan auki, sama autossa, ikkunat auki oli ajettava ku ahisti sellanen tunkkaus...
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu

Yhteistyössä