Joulumenkat, voi hemmetti!

  • Viestiketjun aloittaja täti punainen
  • Ensimmäinen viesti
ettekö te osaa vai voi siirtää niitä jos ovat niin säännölliset että tiedätte osuvan viikonloppuun...?
Osaan kyllä siirtää menkat, mutta kun muutenkaan käytä pillereitä tai muutakaan ehkäisyä, niin en pelkästään menkkojensiiron takia mene lääkäriin hommaamaan
reseptiä.
Miulla on vaihteleva kierto, n 21 -28pv.
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Waahtera: Mä niin omalla tavallani nautin, kun sairaalassa oli niitä isoja vaippoja jälkivuotoon, ei tarvinnu pelätä, että kauheesti vuotais läpi!! :D Juu, kannattaa kyllä ensin kotona se testata. Ihan varmasti käviskin juuri noin, että sit kuitenkin uis siinä veressä aamulla... Mukavaa joulua teille kuitenkin! :)
 
"vieras"
Elämme vuotta 2011. MIKSI naiset yhä suostuu kärsimään tuollaisista kuukautisista????

Tuhannet lääkärit tässäkin maassa ovat erikoistuneet gynekologiaan, joka on löytänyt ratkaisut mm. normaalielämää häiritseviin runsaisiin kuukautisiin.
 
"huoh"
Eikö olisi helpmpi jommata pillerit, ei menkat noin hallitsisi elämää ja vuotokin vähenisi. Ei myöskään tulisi lapsia yllätyksenä ja sitten miettiä/tehdä abortti tai lapsia peräperää.
 
[QUOTE="vieras";25262037]Elämme vuotta 2011. MIKSI naiset yhä suostuu kärsimään tuollaisista kuukautisista????

Tuhannet lääkärit tässäkin maassa ovat erikoistuneet gynekologiaan, joka on löytänyt ratkaisut mm. normaalielämää häiritseviin runsaisiin kuukautisiin.[/QUOTE]

Juu, mulle gyne olis määrännyt jotain kivaa lääkettä, jolla todella hyvin saisi vuotomäärää pienemmäksi, mutta.... enpä sit sitä saanutkaan, kun mulla on veritulppariski normaalia korkeampi (huonot geenit) ja ne lääkkeet lisää tulppariskiä entisestään= ei kauheen hyvä idea syödä niitä... sama homma e-pillereiden kanssa..:/
Ja kyllähän tää elämä menee eteenpäin näiden menkkojenki kanssa... Vetää vaan rautatabua nassuun ja juoksee vessassa muutaman päivän/yön kuussa... ja odottelee vaihdevuosia :D
 
[QUOTE="vieras";25261532]Peesi. Ihan kuin eläisimme aikana, jolloin täytyy tunkea sammalta housuun.[/QUOTE]

Et sanois näin jos sun menkat olis sellaset kuin mun! melkein kolme vuotta oli taukoa ja nyt kun ne tuli niin elämän kevät. Mää en voi mitään tehä kun mää oikeasti koko ajan valun! Mieskin kauhistu suihkussa kun kauhiaksi lammikoksi vain valui lattialle. Niinä päivinä ei valkoisia housuja voi laittaa ja minkään sortin tamponi ei kunnolla pidä. Ja en ole mikään iso ihminen, joten aikaa menee toipuakin niistä.
 
"joku"
[QUOTE="hmmmmm";25261516]Mä en kyllä ymmärrä miten nykyään enää voi menkat kenenkään aikuisen ihmisen joulua pilata. Tai mitään muutakaan päivää sen puoleen.[/QUOTE]

Kyllä mun pilaisi, olen niin kipeenä ekat päivät särkylääkkeistä huolimatta. Ja turvonnut ja ärtynyt. ONNEKSI menkat alkoi tänään.
 
"heh"
Tiptaptiptiptiptip....Joulumenkat :D Ja sitten on juhannusmenkat, pääsiäismenkat.. :LOL:

Punainen värihän sopii jouluun.... ;)

Mutta minäpä odottelenkin UUDENVUODENmenkkoja alkavaksi :D
 
Foortti harmaana
[QUOTE="joku";25262370]Joo, kaikki ei syö hormoneja. Varsinkaan raskautta yrittävät.[/QUOTE]

Kaikille ei sovi hormonit ja kaikki eivät halua myöhemmin katua hormonien käyttöä vanhempana...

Musta hormonit tekee texas chainsaw massacren.
 
[QUOTE="joku";25262370]Joo, kaikki ei syö hormoneja. Varsinkaan raskautta yrittävät.[/QUOTE]

Myö just edelleenkin yritetään vauvaa, joten en käytä pillereitä.
 
tulots
siis kerran hommaatte lääkärin kautta esim primolut-reseptin, jatkossa saatte sen puhelinsoitolla omaan apteekkiinne tarvittaessa. mulla on aina varalla kaapissa jos tulee joku yllätys-kylpylätilaisuus tms tai kyläilyreissu. mäkin vuodan kuin teurastettava mut teen sen mieluiten kotona, valitsemanani ajankohtana...
 
"vieras"
En kyllä käsitä kans. Jos ei vauva ole toiveissa niin niihin menkkoihin pystyy niiin paljon vaikuttamaan... Vaikka syömällä pillereitä 3-4 levyä putkeen ja hupsis tyhjennysvuotokaan ei ole niin iso ja runsas kun vois kuvitella. Myös lääkkeitä kipuun ja todella runsaaseen vuotoon saa lääkäriltä, typerää kärsiä asiasta jolle on helposti tehtävissä jotain.
 
joku kai
Et sanois näin jos sun menkat olis sellaset kuin mun! melkein kolme vuotta oli taukoa ja nyt kun ne tuli niin elämän kevät. Mää en voi mitään tehä kun mää oikeasti koko ajan valun! Mieskin kauhistu suihkussa kun kauhiaksi lammikoksi vain valui lattialle. Niinä päivinä ei valkoisia housuja voi laittaa ja minkään sortin tamponi ei kunnolla pidä. Ja en ole mikään iso ihminen, joten aikaa menee toipuakin niistä.


Kannattas tutkituttaa ittesä. Kaverilla oli et vuoti tosi rajusti ja siltä löydettiin kohdusta hyvä laatuinen kasvain.
 
a.p.
[QUOTE="hmmmmm";25261516]Mä en kyllä ymmärrä miten nykyään enää voi menkat kenenkään aikuisen ihmisen joulua pilata. Tai mitään muutakaan päivää sen puoleen.[/QUOTE]
En väittänyt, että menkat PILAA joulun. Mutta riesa se on kun v'ttu vuotaa!

Menkkojen siirtelyitä yms. ei enää ehdi, enkä myöskään toivo sellaista kun haluaisin oikeasti vaan raskautua, mutta tuskinpa tästä kierrosta nasahti, kun ei harrastettu lähellä ovista.

Mullakin on melkoisen kivuliaat menkat. Ilmeisesti synnytyksessä vaurioitunut emättimenseinämä, mikä turpoaa ja pyrkii emättimestä ulos(oksu), aiheuttaa sellaisen tuntemuksen, kuin koko emätin rähjähtäisi tohjoksi.
Se on sellaista pari ensimmäistä vuotopäivää, mitkä nyt suurella todennäköisyydellä osuu (taas) joulun ajalle. Että ikävää se on, mutta ei se nyt sentään ihan koko joulua pilaa, vaikka onkin niin perhanan epämukava olla. :kieh:
 

Yhteistyössä