JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Viime yönä alko tihkumaan lapsivettä ja aamulla sitten piti mennä näytille. Oltiin käyrällä vaikka kuinka kauan kun vauva ei liikkunu tarpeeks (vaikka aina aamut on hiljasia). Päästiin kuitenkin vielä keräämään voimia kotiin ja nyt kuuden aikaan mennään takasin. Luultavasti jään nyt sitten sinne kun valkuaisetkin oli kahella plussalla, vaikka paineet oli ok. Lääkäri sano ja aamulla, että puhkastaan kalvot, että oot jo valmis synnyttää. Ainakin ne laittaa nyt illalla antibiootti tipan ehkäsemään tulehdusta, kun vettä tulee.

Palataan taas :wave:
Milja +vaavi 40+4
 
Kaikkea hyvää ja siunausta mukaan Miljalle suureen reissuun! Ihan pian pääset näkemään vauvan! Ja Nasulle: meillä on vauva saanut pullosta rintamaitoa aina syntymästään asti ehkä kolme kertaa viikossa mistä milloinkin syystä, mutta ei oo millään tavalla vaikuttanut rinnan huolimiseen tai muuhunkaan, huomanneeko tuo ees eroa :LOL:
Nuha on Almalle ikävä kyllä tullu, ollaan imuroitu sen nokkaa semmoisella Friidaa vastaavalla, mutta halvemmalla vehjakkeella ja nukkui taas kaks viiden tunnin pätkää viime yönä!
Ineli ja Alma 2vkoa4pvää
 
Terve!

Suuret Onnittelut Prinssistä: Naputtaja, Tara, merkkari, Saparoja NullPoints!!! :heart: :heart: :heart:

Suuret Onnittelut Prinsessasta: Ente, Olivia ja jennae!!! :heart: :heart: :heart:

taapero Oon hengessä mukana!!! Uskon, että kaikki menee hyvin!!! Tsemppiä ja jaksamista teille!!! :hug:

Joulun pyhät on nyt viimeinkin ohi ja normaaliin arkeen voi taas hyvillä mielin palata. Voi vitsi, miten ootankin sitä arkee. Alkaa toi ukon läsnäolo valituksineen olemaan suht kohtuutonta jo.. minunhan sitä tässä pitäis saada levätä.. :headwall:

Voi miten alkaa mulla kans pinna kiristymään, muistan niin elävästi sen loppusuoran rutistuksen.. Ihan lämmöllä teitä loppusuoran kärvistelijöitä aattelen ja kovasti yritän täältä laittaa vauhtia teille!!! Mutta.. Voimia vaan.. eipä se paljoo silti lohduta.

Nyt en taas enää muista mitä luin.. rade ei ole vieläkään jättänyt minua rauhaan.. En muista käytännössä mitään, ihme kun oman nimeni ja vauvan muistan.. Ja siitä tulikin mieleeni, että huomenna on eka neuvola vauvalla.. Kiitos tämän palstan niin muistin sen!

Huoh.. minä menen tästä taas syöttämään, päätä vaan särkee aika pirusti.. Tulin itseasiassa vaan tilannetta päivittämään.. Tsemppiä teille kaikille!!!!!!!!

Härkis
 
Lämpimät onnittelut Saparo ja NullPoints! :flower:

Oli kyllä todella ikävä synnytyskokemus Saparolla, varmasti karseat tuskat ja voimaton olo siinä kun lauma ihmisiä hyörii, ronkkii, kaivelee, painelee ja vetelee siinä ympärillä :hug:

Nasu30:lle ja Naputtajalle kiitoksia synnytyskertomuksista! Juu ja mä olen myös miettinyt, että otan kyllä kaiken kivunlievityksen vastaan mitä vaan annetaan, jos vähänkään siltä tuntuu!

Pulloruokinnasta: Jos teillä on jo imetys lähtenyt sujumaan (vauvalla imuote ok jne.) niin ei sitä satunnaisen pullottelun pitäisi enää tuhota. Hyviä vinkkejä olit jo saanut, rintakumia ja keittosuolatippaa. Voit tietenkin kokeilla myös antaa maitoa hörpyttämällä jostain pienestä astiasta, esim. yskänlääkemitasta, jos pullon käyttö kovasti mietityttää. Se on kyllä aika hidasta puuhaa mutta onnistuu.

Menninkäiselle tervetuloa tännekin! :wave:

Miljalle ja Sintzille tsemppiä, kohta se on menoa!

Härkikselle jaksuja päänsärkyyn ja vauva-arkeen, perässä tullaan! =)

( . ) ei kummempaa, sitä päänsärkyä täälläkin (jatkunut jo pitkään :( ). Onneksi on tuo mies lomalla, ja anoppikin kävi tänään niin ei ole tarvinnut yksin esikoisen kanssa olla. Hän kun taitaa hampaita tehdä eli yötkin ovat taas aika hulinaa. Vedin tänään 2,5 tunnin päikkärit, mitä ei ole tapahtunut miesmuistiin (en yleensä edes saa unta päivällä ).

Grynna, edelleen täysin oireettomana, 40+5
 
Kiitos vinkeistä Punahattu, Ineli ja Grynna! Tuosta yskänlääkemitasta ollaan tosiaan hörpytetty korviketta alusta alkaen kun ei tullut alunperin omaa maitoa tarpeeksi, mutta on sen verran hidasta, että pulloa ajattelin nyt koittaa. Nyt on niistäjät, suolaliuokset, maidonkerääjät, rintakumit ja -pumput hommattu, joten toivottavasti elämä tästä hieman helpottuu. Kivempi olisi tosiaan pumpata omaa maitoa ja tarjoilla sitä välillä ennemmin kuin korviketta. Ja ajattelin tosiaan ensin koittaa rintakumia ennen pulloa.
 
Pieni tonttutyttömme (3620g, 49cm) syntyi suunnitellulla sektiolla 16.12 klo 13.30 :heart:

Vauvelilla oli kaikki hyvin, mutta leikkauksessa ilmeni odottamattomia komplikaatioita.
Leikkaus venyi pitkäksi, haava on todella pitkä ja alavatsa mustelmilla sekä menettänyt ainakin toistaiseksi kaiken tunnon.
Kotiin palasin 18.12 kipulääkityksen avulla. Pikkuhiljaa alkaa olla parempi olo ja pystyy jo hieman puuhailemaankin.

Tyttönen on suloinen ja koko perheen silmäterä. Ainakaan vielä ei ole tyttö 2,5v osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä.
Imetys sujuu hyvin, eikä tuttia ole vielä tarvittu. Öisin nukkuu jopa 4-5h putkeen. Nauttii selvästi kapalosta ja äidin vierellä uinumisesta.

Tiistaina eka neuvola vauvalla ja minulla haavan ja vatsan tilanteen tarkistus. Hakaset hoitaja kävi täällä kotona poistamassa jo 22.12.


Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä teille jotka vielä odotatte h-hetkeä!



Nevi ja Vilttitossu 13vrk
 
Onnea jälleen uusista vauvoista!! :flower: :flower:

Täällä vielä kärvistellään. Tänään vaihteeksi hyvä päivä kun eilen kävin täällä mesoamassa...Sain nukuttua suht hyvin viime yönä mikä osaltaan auttaa aina seuraavaa päivää. Mulla on sellanen hassu olo että vauva syntyy ens yönä.. Aamulla olen kait hyvin pettynyt jos olen edelleen yhtenä kappaleena...Miehelle en puhu enää tuntemuksista paljon mitään, hän pettyy aina niin pahasti jos lähtöä ei tulekaan. Miten tämä aika tuntuuki aina ikuisuudelta tässä lopussa, vaikka muutamasta päivästähän tämä on kiinni millon sen vauvan syliin saa.
Meillä oli nyt sitten ne vieraat, ja ylläri pylläri tämä rouva oli myös raskaana. Hänellä oli rv 12 menossa ja tulipa itselle voittaja fiilis kun meikäläinen vetelee viimesiä tän raskauden kanssa :wave:
Huomenna on kait sitten tokavika neuvola jonne raahaudun . Onneksi on oma th tälläkertaa niin ei tarvii paljon jaaritella, tehdään vaan kaikki rutiini hommat ja thats it.
Minkäänlaista merkkiä vauva ei anna, ollaanki naurettu miehen kanssa että vauva ei uskalla syntyä meidän perheeseen kun meillä on aina niin kova meteli... Pitäis muuten saada nuo lapset takaisin arki rytmiin jotta päiväkotiin paluu tammikuussa onnistuis helpommasti. Nyt on pikkasen lipsahtanu illat pitkäksi ja aamulla saattavat nukkua jopa yhdeksään kun sillon pitäis toppikset olla jo niskassa. Saattaa olla että nuorempi 4v ei enää sitten päiväkodissakaan nuku päikkäreitä kun nyt joulukuussa kotona ollessa ne on jääny pois. Eipä se haittaa.
Te joilla isompia lapsia, oisko vinkkejä miten sais lapset keräämään lelut edellisen leikin jäljiltä ennenkun aloittavat uuden??? Tai miten ne sais ymmärtämään ettei lelukoria tarvitse kaataa kokonaan jotta saa sieltä yhden lelun...?? Mä olen niin kypsä kun näitä leluja pyörii joka nurkassa ja lisää haetaan kun alkaa uusi leikki. Tai sitten se vaan tuntuu jotenkin extra ärsyttävältä kun tän ison mahan kanssa joutuu kyykkimään lattialta leluja pois. Jospa tilanne on toinen kun ei oo enää vauvamahaa. Nyt voisin jo hyvillä mielin luovuttaa tän masun pois :heart:
Tämmöstä kauraa tänne... IIIISOT jaksut kaikille kärsiville!!! :heart: :heart:
sarabi rv 38+5
 
Heipat!
Onnea vauvansa saaneille! Rankkojakin synnytyskokemuksia näkyy olleen, mutta toivottavasti niistä on selvitty ja arki saatu käyntiin uuden tulokkaan kanssa.

Sitten vain tulette nyyttienne kanssa tuonne 0-12 kk joulutontut palstalle kertomaan pienistä ihmeistänne!

Siellä on kovin hiljaista... Toivottavasti mahdollisimman moni löytää sinne, että saadaan jakaa ihanat ja ei niin ihanat kokemukset.

Loppurutistukset vielä omaa pienokaistaan vatsassaan panttaaville! Toivottavasti synnytykset menevät hyvin. Tsemppiätsemppiä!

Aino & Lumi 1kk ja risat
 
Huomenta kaikki...hiljaista on??

Onkohan jo suuri osa synnyttämässä, kuten terhikki?? tuntuu että palsta on jäänyt vähemmälle monilla... vai käynkö mä vaan täällä alvariinsa... ;)

kiitos mussupussulle kutsusta tuonne, seuraan mielellään jahka on vaavi sylissä!!
sarabi hyvin sanottu, että muutamasta päivästä tässä on kyse...pitää tuota muistella, kun nyt tuntuu niin piinaavan pitkältä tämä... kaksi päivää mennyt yli la:n ja olen jo ihan hermona...vaikka vielä voi kai mennä vajaa pari viikkoakin maksimissaan... ( jOs joutuu käynnistykseen sitten )
tuntuu ettei tämä odotus ikinä pääty..vaikka päättyyhän se :saint:

viime yön nukuin 11-03 ja valvoin sitten kolme tuntia akttoen typerää chättiä ja sitten takas nukkuun 06-08 ja nyt kahvia naamariin, puol kybä neuvolaan liirumlaarumia uudelta tädiltä kuulemaan... pääasia vain, että pikkunen voi hyvin ,muuten voisin jättää väliin koko touhun!!
olin eilen kanssa melko varma, että tänä yönä lähdetään hakeen vauvaa, tuli tuhruvuotoa,mitä ei oo aiemmin tullut, mutta sekin loppui eikä mitään muuta oiretta ole vaikka kuinka hakis :ashamed:
suoraan sanoen vitut.taa että mahtaako mun keho tajuta käynnistää synnytyksen ite...ois se hienoa kun kaikki menis "luonnollisesti" :D mutta epäusko ja vitu.us on koko ajan kaverina...hus hus siitä..
ja yks avautuminen kaverista, joka alkanu nyt pommittaa joka päivä ainakin kaks kertaa viestillä tai soittamalla "kysellen vointia" ja ei tajua hienovaraista vihjettä, että nyt vaan lepäilen jne..pyytää ulkoileen ym. ym. muutenkaan pitäny mitään yhteyttä vuoteen ja kun kuuli et oon raskaana (itellään on vuoden ikänen) niin johan alko ystävyys! mun mielestä se ei ihan riitä ystävyyden tueksi että on sama elämäntilanne, vaikka voi toki auttaa alulle sen. mutta täytyy olla jotain muutakin yhteistä. nyt tuntuu ettei meillä ole.
joo.. no jospa lähen laittaan auton lämmitykseen ni saa sillä huristella neuvolaan sitten.
:wave:

vointeja kaikille!!

kathe ja kultanen 40+2
 
myös täällä kasassa :wave: alkaa vähenee porukkaa täältä... ;) vauva ollut muutaman päivän hiljempaa kuin ennen...(normi:AINA LIIKKEES;) kaipa se kuuluu asiaan.... :eek: huomen neuvola... katellaa tuleeko mitään uutta.... tuskin.... :( Kathen lailla myös viim yönä klo3 ylös mutta tällä kertaa tuli uni viel sitten takaisin silmäkulmaan;) aika lailla saa herätä aina klo3! onko muilla jotain tiettyä "rytmiä" ;) Kathe sait sentään jotain vuotoa aikaiseksi... :D täällä ei senkään vertaa |O kaksi yötä putkeen ollut suunnilleen koko yön menkkakipuiluu mut ei niin kovaa etteikö nukuttua saisi..... :| KAIKILLE vauvaantuneille isot onnittelut! :flower: ja meille jotka viel odotellaan sitä suurta Hetkeä,Tsemppii! :wave: :D
 
Ihan ensiksi Neville onnea! Täällä rv 40+4, eikä mitään, ei kerrassaan mitään viitteitäkään synnytykseen. Tänään neuvola. Vauvis, kerrohan sitten polikuulumiset! Mäkin haluaisin jonnekin ultraan tms.. Mietityttää istukan toiminta, kuten muutamaa muutakin.. Sehän alkaa viikkojen täyttyessä surkastumaan enemmän tai vähemmän, niin mistä voi olla varma, ettei se mene liian huonoon kuntoon, kun kukaan sitä ei seuraa ennen kuin rv 42?
 
Mä tuun kertoileen kuulumisia sitten. =) Ei mullakaa olis tota poliaikaa, jos ei olis ollu sokereissa sitä yhtä heittoa. Toisaalta ihan hyvä, että olikin, nii pääsee nyt sit ultraan, painoarvioon ja katotaa sit viel se synnytystapakin (kerran jo katottu)...
En vaan nii välittäis olla ronkittavana :ashamed: ..toivottavasti se ei kauaa kestä....
 
Huomenta kaikille :flower:

Täällä edelleen ollaan, jopa hyvin nukuttuina.
Siitä istukasta vielä kun viime viikollakin terkka sanoi ettei vauvat enää paljoa kasva näillä yliviikoilla kun istukka ei toimi samalla tavalla kun aikasemmin niin ittestä toikin tuntuu edesvastuuttomalta että se jää sitten meidän omaksi huoleksi ja arvioinniksi että toimiiko vai ei.Ärsyttävää, mistä ihmeestä mä sen osaisin arvioida, sillä vaan että liikkuuko vauva vai, ja siinä vaiheessa jos ei liiku niin luulisi olevan jo aika myöhästä. :headwall:

Toivottavasti Terhikki on jo päässyt tositoimiin, eikös sillä ollut jo sen verran yli että varmasti vauva kainalossa. :hug:

Samoin Miljalla :flower: ja sinztsillä :flower:

Onkohan Juli ja viivi ja grynna vielä yhdessä koossa? :wave:

Mulla seuraava neuvola vasta uudenvuodenaattona ja oon kyllä väittänyt niille etten ole tulossa sinne, mutta nyt taas tuntuu että voidaan varmaan varata se ensiviikonkin neuvola. =)

Vauvikselle tsemppiä polille ja hyvällä tuurilla ne saa synnytyksen käynnistyy niillä ronkkimisella =)

Neville onnea vauvasta :flower:

Punahattu 40+2 :heart:
 
Punahattu, samaa mäkin mietin, että miten sitä osaa varmaksi itse arvioida toimiiko istukka ja onko vauvalla kaikki ok. Näillä viikoilla vauva voi rauhoittua jo muutenkin, liikkeet tuntuu erilaisilta kun tila on ahdas jne... Häiritsee kun ei pääse lääkärille eikä ultraan ennen kuin rv 42. Kuitenkin olen monesti lukenut, että synnytyksessä on huomattu "istukan vetelevän ihan viimeisiään".. toivottavasti luonto käynnistää synnytyksen siinä vaiheessa, kun istukka ei kykene antamaan tarpeeksi happea ja ravintoa!
 
Jive: Niinpä, nyt jo viime yönä heräsin normisti sen muutaman kerran ja oli pakko käydä juomassa mehua eli sokeria ja samalla liikelaskenta, kun en enää kauheasti heräile liikkeisiin.Luulisi että teen ittelleni koiranpalveluksen sillä että herättelen sitä keskellä yötä ja muuttelen sen "rytmiä" sellaseksi että synnyttyään se on kaikki yöt hereillä.
:headwall:
 
Täällä taas en oo koko raskauden aikana joutunut valvomaan vauvan liikkumisen takia...joko nukun tosi hyvin ja sikeästi, tai vauva nukkuu yöt :D :saint: ...Eilen illalla taas oli semmoset tsembalot mahassa, että...mutta rauhottu ennenku nukkumaan menin =)

Nyt mua alko jänskättää ja pelottaa tuo ronkkiminen...mitä jos ens yönä tuleeki lähtö :eek: :D ...APUA....! :whistle: :whistle:
 
Huomenta!
Täällä rauha masussa jatkuu ja äiteekin sai sitten nukuttua 9h! Huisia, en muista koska viimeksi olisi näin käynyt. Tosin heräähän sitä tunnin välein pissalle, mut kuitenkin :) Toisaalta on nyt kanssa hiukka kuolestuttanut, kun vauva ei ole pari potkua lukuunottamatta juuri liikkunut koko yön ja aamun aikana :| Toisaalta aattelen, että nuo joulun päivät olivat pienellekin varmaan tosi rankat suppailujen takia ja nyt ehkä keräilee voimia. No toivottavasti malttaa odotella rauhassa vielä huomiseen, kun isukki saapuu työreissulta kotsaan. Tai kaikki mieluimmin lähtö voisi tulla ke-to yönä..Joo sellaisen voisin tilata!
Täällä palstalla alkaa tosiaan olla jo aikas hiljaista..
=) Leppoisaa päivää ja jaksuja kaikille!
 
Tervehdys... vauva kohdussa edelleen ja v-käyrä sen
kuin nousee. Pari päivää meni kohtuullisesti, mutta nyt
tuntuu taas siltä, et mä en jaksa tätä...
Sitten, kun vertaan meidän aiempiin lapsiin tätä ja
niistä olis jo kolme maailmassa. :kieh:
Huomenna on poliaika ja olin ajatellut, että sitä
ei sit enää tarvita. Ärsyttävää!!!!
Supistaa kyllä ja välillä kipeästikin, mutta aina ne
loppuu ja limatulpasta ei tietoakaan.

V+B 40+2
 
Synnäri tarinaa.
Menin siis synnärille ti 23.12 klo 16.00. Haikein mielin sanoin hei heit miehelle ja esikoiselle.
Siinä mut laitettiin heti käyrälle. Sydämen äänet olivat ok, mut ei liikkeitä, vaikka join 4 lasii vettä. Sanoinkin siinä et hiljaisempaa masussa on ja et jos käännyn oikeelle kyljelle ainoot liikkeet tuntuu sit. Niinhän siinä sit kävi, et ne kaivatut liikkeet saatiin vasta silleen.
Samaan aikaan oli yläkerrassa vapaantunut peti mulle, joten siitä mut ohjattiin sinne. Siel sit laitoin sairaalan kamat niskaan jne. Multa otettiin veritestei, rentattiin allergisuudet, kuunneltiin sydän ääniä jne illana aikana. Mies tuli moikkaa. Yritin kysellä et milloin mut sit leikataan seuraavana aamuna, johon tarkoin vastaus oli et eka klo 8.30 jälkeen, jokaiselle leikkauksella on aikaa varattuna 1,5 tuntia. Siinä kun tiukkasin lisää kertoivat, et meitä on vaan kaksi suunniteltua sektiota, mutta jos tulee hätätiloja ne menee tietty edelle. Miehelle kerroin et sen on oltava paikalla klo 8.30.

Yön nukuin tosi huonosti. Samassa huoneessa oli meitä yhteensä 4 naista ja yhdellä oli vauva joka itki tosi paljon.... Joten nukkuminen oli aika heikkoo.
Aamulla sit ei kerenny paljoo tapahtumaankaan. Olin syömättä keskiyöstä ja mies saapui paikalle klo 08.30. Hoitsu just siinä otti mun verenpaineita ja sanoi et ei tiedä kumpi meistä kahdesta suunnitelluista menee ekana, kun sieltä tuli viesti et mua odotetaan salissa. Eli kaikki tapahtui tosi nopeaan. Ei muuta kuin leikkauskamat päälle ja siitä käveltiin sit saliin. Mulla oli jo siinä vaiheessa tosi itkuinen olo.
Mies jäi salin ulkopuolelle odottelemaan, kun minua alkoivat valmistelemaan. Siinä selittelivät vaarat kaikista jutuista, laittoivat spinaalin, katetrin, tipan ja kaikki muut systeemit...
Täytyy sanoa et spinaali sattui vähemmän kuin epiduraalin laittaminen esikoisen kanssa... Vaikka spinaali menee syvemmälle selkärankaan. Jännä juttu oli tuo...
Joululaulut soi vaan taustalla ja kaikilla tyypeillä jotka osallistuivat mun leikkaukseen oli tosi iloiset mielet siellä...
Siinä sit kun spinaali alkoi toimimaan se lekuri tuli paikalle. Sattui olee sama tyyppi, joka oli mun ekassa synnärivisiitillä ja jonka mä toivoin saavani... Eli olin tosi iloinen. =)
Siinä sit leikkaus tosiaankin alkoi ja se lekuri sanoi et aikoo poistaa vanhan haavan, joten mulle jää vaan sit yksi haava taas. Sanoi siitä vanhasta haavasta et se on aika iso... Sanoin et juu esikoinen oli 4250g eli vissiin joutuivat sillo tekee ison haavan... Se lekuri sanoi et hän yrittää tehdä parhaansa et haavasta tulee varmasti siisti.
Siinä sit sai mieskin kutsun tulla paikalle.(Siinä on muuten suoja ettei kumpikaan näe mitä siel tehdään)....
Sit alkoi se nykiminen... Lekuri sanoi et vauva oli sijoittunut tosi tiukasti alas tiukkaan pakettiin. Niin sanoinkin loppu vaiheessa et tosi ahtaalle masu tuntuu... Vaikka olis ollut varaa kasvaa ylös- ja tietty ulospäinkin.
Aika paljon joutui tosiaankin nykii ennen kuin vauva irtos. Sen nykimisen seurauksena mua alkoi yrjöttää. Mies siinä siteli kuppia mulle varmuuden vuoksi. Just kun ajattelin et nyt tulee ykät, niin saivat vauvan pihalle...
Mä yritin kurkkia, mut en nyt heti tietty nähny paljoo. Siinä vilauttivat vauvaa nopeasti ja sanoivat et poika tuli. Mulla alkoi kyyneleet virtaamaan ja mieskin itki siinä. Sumun takaa vaan katselin kun puhdistivat ja tarkastivat vauvan. Sit ne laittoivat vaavin lämpökaappiin. Mies vaan siinä hoki et näitkö miten eri näköinen vauva on jne ja kyyneleet vaan valui molemmilla. Ja sekin et totesivat et vauvalla on kaikki hyvin... Oli se sellaista tunteiden myrskyä.
Siinä ne sit laittoivat mut kasaan. Kiittelin lekuria, sain vaavin ihooni kiinni ja mun kärrättiin heräämöön. Yritin sit laittaa pikku-ukon rinnalle, mut ei se tuntunut oikeen innostuvan asiasta. Kätilö siinä sit huomasi et vauvan sydän & hengitys on liian nopee... Toivat sen lämpökaapin siihen sit ja pikkuruinen laitettiin sit sinne. Molemmat siinä sit oltiin et voi itku, :'( toivottavasti ei oo jotain tosissaan vialla nyt.... Jouduttiin olee siinä sit aika kauan, kun seurattiin tilannetta. Pikkasen hengitys rauhoittui ja pikkuruinen pääsi sit mun ihoon kiinni lämmittelemään. Sanoivat et tilanne varmasti rauhoittuu, yleistä on kuulemma tuollainen sektion jälkeen...
Siitä sit päästiin osastolle joskus klo 11.00 jälkeen. Siitä sit alkoi tutustuminen. Miehen kans ihasteltiin pikkuista. Tuli sit aivan erinäköinen yhdistelmä kuin neidistä. Tämä kaveri on blondimpi, pitkä ja kapee.
Leikkauksesta paraneminen meni sit nopsaan. Mä vissiin huume houruissa yritin jo nousta istumaan tosi nopeaan. Hoitsun joutuivat käskee takaisin makuu asentoon... (täytyy olla makuullaan ekat 6 tuntii). Siinä illalla sit mun kädes oleva tippaletku irtos kun vaihdoin vauvan vaippaa. Ne vaan katsoivat mua ja totesivat et oon sen verran napakassa kunnossa, etten sitä enää tarte. Seuraavana aamuna sit ottivat katetrin pois ja kävelin pesulle itse hyvin. Mulla oli koko ajan mielessä et haluun kotiin niin nopeaan, kunhan vaan voivat mut päästää. Otin vaan kaikki mahdolliset tabletit ja pistin itseni liikkeelle.
Alkutuntien takkuisen imetyksen jälkeen asiat alkoivat pikku hiljaa paranemaan silläkin saralla. Ekaks ei tietty tullu mitään ja sit muutama tippa. Poitsu olisi ollut nälkäinen, mut mun maidot ja pullo (oli pakko antaa) kaikki tuli pihalle. Syynä oli se lima kanavissa (mikä lie suomeksi sen nimi nyt...). Se eka/toinen päivä olivat siis rankkoja ton osalta. Kolmantena päivänä sit nousi maidot ja niil olis sit ruokittu loputkin vauvat.....
Perjantaina siis alkoivat sanomaan et näyttää et pääsen la kotiin koska kaikki menee loistavasti. Normaalilla vauhdilla olisin joutunut oottaa sunnuntaihin ja jopa maanantaihin...Perjantai menikin sit siinä odotellessa.
Lauantaina sit päästiin kotiin ja on ihanaa. Nyt opetellaan sit uuteen tilanteeseen.
Yöt ovat katkonaisia tietty vieläkin.
Imetys menee hyvin, paitsi et herra ei oo kaikkein iso ruokaisin ja et mun rinnat ovat räjähtämis pisteessä...
Isosisko on sopeutunut tilanteeseen hyvin. Kissatkin alku ihmettelyn jälkeen ovat hyväksyneet uuden tulokkaan.
Täytyy sanoa et oli helppo raskaus alku vastoinkäymisten jälkeen. Helppo oli sektiosta palautuminenkin ja tuloksena siis saimme aivan ihanan tonttupojan.
Olemme niin onnellisia kuin voi vaan olla.

Tässä on siis pieni tonttu-Tirri-pojumme:

 

Yhteistyössä