JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

heissan...

nullpointisille onnittelut!!! :hug: :flower: :heart:

vaapukan ja punahatun kans samois mennään...ja v-käyrät on ylhäällä :kieh: :LOL:
tuo istukan toiminta on kyl näköjään monen mielessä...just neuvolantäti lohdutti että Suomessa on niin pieni lapsikuolleisuus jne...joo...tuollaisia en halua edes ajatella!! :eek:
liikkeitä täs täytyy koko ajan tarkkailla.. luin jostain että useimmat lapset syntyvät 2 päivää lasketun ajan jälkeen eli tänään... no tämä ei taida olla useimmat... :snotty:

kysymys kellertävästä vuodosta tuleeko muilla mitään sen tapaista?? ei haise tms. mutta koko ajan on pikkuhousunsuoja keltasena, eilen oli punastakin joukossa... ei haise musta pissalta enkä usko että se sitä on... tulehdusko tähän on nyt sitten ängetty :x

huokaus...jos se on lapsivettä, mitä en usko, tai en mä tiedä, niin haittaako tuo liruttelu jotnekin? en viitsisi (kehtaa ) polille soitella ennenkuin ilmoitan että olen tulossa...mutta pitäisi kai... en vaan tiedä mikä ihmeen korkee kynnys sinne on soittaa...ajattelee jotenkin että ne on niin kiireisiä siellä, vaikka viimeks 2 kätilöä sano että on siellä tyhjän pantteina kun niin hiljasta :saint:

joo..kai sitä vois soittaa jos tulee oikein "kunnolla"..

vointeja kaikille, saa nähä kuka tän vuoden viimesen vauvan saa ja kuka ens vuoden ekan!!! =)
kathe ja 2 päivää yli v-käyrä ;)
 
no nii..polilla käyty ja kaikki OK! =)
vauva voi hyvin, ja painoo arvioitiin tällä hetkellä olen n. 3.6-3.7kg. Meinas lääkäri että ei oo hetkeen syntymässä :ashamed: ...Alakerran tilanne sama ku 4-5viikkoa sitte,paikat pehmeet mutta kiinni ja kaulaa jäljellä 2 cm...
Saa nähä meneekö käynnistykseen asti :eek: ...Täytyy nyt alkaa ihan todenteolla kokeileen noita kotikonsteja ;)

vauvis neiti 40+1 :heart:
 
Heippa vaan kaikille!! Onnea Nullpoints :flower: Ihana söpö vauva teillä!Ja ihana kertomus!
Tänään oli siis neuvola missä ei mitään uutta. Sf mitta oli kasvanu mitä ihmettelin, mutta th:n mielestä normaalia, eikä liity mitenkään siihen että vauva oliskin lähteny liikenteeseen tuolta alhaalta vaikka oli kiinnittynyt. Verenpaine oli laskenu hieman viimekerrasta. Annettiin uus aika viikolla 40+1, mikä tuntuu musta aivan ylitsepääsemättömälle asialle kun molemmat lapset on syntynyt niin ajoissa. Mutta sinnepä sitä kuitenkin ollaan menossa. Vauva ei anna merkkiä, eikä tulppaakaan ole liion näkyny, mitä ne pari vaivaista pahkuraa joskus pari viikkoa sitten. Tänään on taas huono päivä, masentaa aivan kamalasti. En kyllä saanu supistuksilta oikeen nukuttua viime yönä, jospa taas ens yö olis parempi.
Täällä on taas porukka nälässä kun en oo jaksanu laittaa mitään syömistä. Mies on niin kultanen että saa toista hakea vaikka itse oon tällanen raivo pässi. Mä en tajua miten se kestää.. No hän lupas hoitaa ruokapuolen kun on ottanu eka päikkärit. Onneksi on lapsille lihapiirakoita jääkaapissa että saavat jotain välipalaa.
Ostin muuten sellasen dentobon tutin apteekista mitä mainostetaan noissa vauvalehdissä. Aika hassun mallinen ja muutenkin sellanen vähä lelun oloinen, mutta katsotaan sitten miten se käytännössä toimii.
yritin saada itseni vyöhyketerapiaan jotta ois käynnistyny tää synnytys, mutta eipä ottaneet mua. Sanoivat ettei nyt voi yhtäkkiä alkaa paineleen kun keho ei oo tottunu, muuten voi tulla raju synnytys. Ymmärrän kyllä etteivät halua ottaa vastuuta, jos jokin menee pieleen. Mutta otti kuitenkin vähän päästä...Anto mulle ohjeita mitä pisteitä painella, mutta en mä oikeen saanu kunnon käsitystä mitä pisteitä se tarkoitti tarkalleen, enkä nyt uskalla itse painella.
Voi ressi tätä touhua. Mä olen jo niin täynnä koko vauva juttua ja aihetta ettei enää oikeen nappaa. Itsepä olen tämmönen höyry ja aloin odottaan vauvan syntymää liian aikaisin, mutta tietysti siihen vaikutti aikasempi kokemus. Ei voi mittään...
Että tämmönen marmatus tällä kertaa!
sarabi rv 38+6
 
Heipä hei!
Täällä oltu koko pv kyläilemässä. Pitkästä aikaa sain itseni kärrättyä ihmisten illmoille ja oli ihan mukavaa. Heti huomaa eron, kun on saanut nukuttua.
Aivan syötävän suloinen pieni mies Nullpoints!
Katherine: Mullakin tulee aika ajoin tuota kellertävää vuotoa. On kuulemma vaaratonta ja valkovuodon sekä liman yhdeistelmää, paikat kypsyy. Samoin mullakin aina aika ajoin tullut myös rusehtavaa veristä vuotoa, sekin kuuluu asiaan.
Taidan kaivaa esiin taas vähän jätskiä, kun närästää niin kovin :p
 
Ilmoittautuminen täältäkin, odotuksenmukaisesti kasassa edelleen =)

Suloinen kuva NullPointsin Tirristä! Kiitos synnytystarinasta myös! Nyt selvis mullekin, mitä se ikuisuuden kestänyt repiminen ja kiskominen siinä sektiossani mitä ilmeisimmin oli (ehdin jo siinä tutistessani ja itkiessäni miettiä, että Kiinaanko asti se täti yrittää kaivautua). Mullahan synnytys pysähtyi ja siksi leikattiin, eli ilmeisesti vauva oli sit kuitenkin siinä ehtinyt jo porautua synnytyskanavaan ennen kuin koko homma hyydähti.

Hienoa, että Vauviksella oli onnistunut polikäynti. Sarabi, mun mielestäni näillä viikoilla vauvan asento voi vaikuttaa tosi paljon sf-mittaan. Ja voihan se kyllä myös nousta välillä ylös (ja sitten taas laskeutua uudelleen) jos ei ole vielä kiinnittynyt.

Ihana kuulla Taapero, että vauvan leikkaus onnistui hyvin! Hirmuisesti tsemppiä teille tästä eteenkinpäin!!

Kathelle jaksuja "rasittavan" kaverin kanssa. Toisaalta ehkä hän on aikaisemmin kokenut, että hän ei kiinnosta teitä vauvattomia, ja on nyt ihan aidosti iloinen kun liityt samaan kööriin, eikä vaan opportunistisesti lähesty nyt? Mahdotonta sanoa tietenkin kun en tunne tyyppiä =) mutta kävi vaan mielessä. Toivottavasti saatte seuraa toisistanne kun sullakin on nyytti käsissä, tai sitten jos ei vaan rupea nappaamaan, saat ilmaistua sen hänelle jotenkin.

Ihme kyllä mua ei vieläkään rassaa se, ettei vauva ole jo syntynyt, vaikka huomenna alkaa jo 42. viikko. Varmaan kun jo heti plussatestistä aavistin, että tammikuulle mennään. Ja nyt itse asiassa ottaisikin kunnolla kupoliin jos syntyisi tässä ihan vuoden lopussa, jotenkin koulun aloituksen ym. kannalta olis kuitenkin kivampi että olisi tammikuinen eikä vuoden viimeisenä päivänä syntynyt. Vaikka useimmilla loppuvuoden lapsilla kyllä koulu menee ihan hyvin, tuttavapiirissä ainakin. Silti sitä vain ajattelee niin, hassua kyllä.

Ainut mikä mietityttää (kaiken aikaa :ashamed: ) on vauvan koko ja synnytystapa, muuten mun puolestani syntyköön vaikka helmikuussa :p. Esikoinen tekee hampaita ja on ollut ihan persiiseen ammuttu karhu taas monta päivää, yöt yhtä hulinaa, ja lisäksi kaveri on muutenkin sieltä temperamenttisemmasta päästä. Kyllä käy xx monta kertaa päivässä mielessä, että miten sitä sitten vauvan kanssa pärjää, kun esikoinen hyökkää hakkaamaan äitiä leluilla tms., repii kaikki kengät telineistä, huutaa ja kirkuu jne. jne. :kieh:

Heh, miten mulla aina päätyy nämä kirjoitukset niin negatiivisiin tunnelmiin?!? Taitaa olla jotain ramppikuumetta, hermoilen kovasti uuden vauvan tuloa. Ilmankos ei olekaan kiire sitä käsiin saada... :x

Grynna 40+6
 
Ihana vauva Nullpointsilla! :heart:

Kyllä huomaa missä aivot on, kun taas piti tänne
ängetä... Kävisin varmaan öisinkin, mut kun kone
on meidän melkein 12 vee huoneessa niin en voi
häntä öisin kiusata.
Noista kotikonsteista - meillä on nyt kaikkea kokeiltu
ja eestaas useampaan kertaan. Aiemmissa raskauksissa
olen jotenkin uskonut, et niistä olisi apua, mut äsken
kun kävin taapertamassa kylänraittia ajattelin, et
eipä taida apuja olla... Ei synny, kun ei sit vaan
ole aika vielä. Toi ajatus ei juurikaan oloa silti helpota.

Illalla pimeässä sängyssä viimeistään iskee taas huoli
vauvan voinnista ja siitäkin, että miten paljon siellä
on nyt kasvettu, kun ei ihan ole viimeiseen viikkoon
"sokeridieetti" ollut kohdillaan. Varsinaisesti mitään dieettiä
en ole joutunut pitämään, kun on ollut enempi
niin päin, et ei maistu tai sit olin niiden flunssien
kourissa, mutta nyt pyhien aikaan olen lapannut
ruokaa kurkusta alas kiitettävästi ja suklaatakin
syönyt jonkin verran. Herkuimman laatikon säästin
kyllä sairaalakassiin ja aion sen syödä, kun koitos
on ohi ja maito alkaa nousemaan ja on koko ajan
nälkä.

Sellaista. Kuulumisiin.
 
Mulle tehtii se synnytystapa polilla, ja voi vitsi että oli tympeen tuntost,verrattuna terveyskeskuksen hommaan...ei tuntunu läheskää yhtä inhalta, ja sit ku synnytyslääkäri kokeili vielä tuota häntäluuta (terveyskeskuksessa ei tehty noin edes koko tutkimusta) :eek: ...

Mutta kaippa sieltä vauva mahtuu tulemaan, ku ei sanonu mitään ja kontrollikäyntejä ei tarvita,seuraava käynti mikä Oyssissa tulee olemaan on sitte synnytys :D...Tai yliaikaiskontrolli...

Ja sain sieltä tosiaan sokerimittarin ikiomaksi...pyysi mittaileen niitä nyt kuitenki viel loppuajan...mä en nyt niin hirveesti jaksa enään stressata koko sokereista ja niin olla nokka kiinni siinä mittarissa...kattoo vaan mitä syö, paljon syö ja millon syö, nii eiköhän sillä mennä sitte loppuun asti.

Jospa tässä viimestää ens viikolla pääsis sitte hakee vauvaa kotiin :heart:
Perjantaina olis neuvolaki...anto TH varulta ton ajan vielä jos sinne meen, ja taijanpa näillänäkymin mennäkki, ku en polinkaa asiakkaaksi jääny =)

vauvis neiti 40+1 :heart:
 
Ajattelin hieman nostella pinoa ettei ihan tokalle sivulle jouduta. =)

Meikällä taas ollut uninen ja äkänen päivä takana.. :(
Vauva myllää ihan hulluna ja sattuu liikkeet kunnolla, mutta supistuksia tai muuta ei kyllä aiheuta,ihme raivopäänä sekin ollut.
Toivottavasti tää syntyisi 1.1 eikä venyttäisi pitempää tai muuten nää äreys oireet saa perheen kyllä varpailleen... :kieh:
 
Heräsin klo 5 aamulla,kiristävään ja polttavaan tunteeseen alavatsalla ja alaselässä, tunne oli kuin menkkakivut mutta paljon paljon kivuliaampi.. Koitin etsiä parempaa asentoa, mutta ei se auttanut...ehkä joo hetkellisesti mutta sitten se tuli takaisin.Nousin ylös menin vessaan ja housuihin lorahti lapsivettä,ei paljoa mutta niin että housut kastuivat ja verta mukana. Istuin vessassa ja koitin hieroa vatsaa,eipä tuo auttanut lainkaan. Kävelin huoneesta toiseen ja supistuksen aikana sain ihan pysähtyä ja koittaa hengitellä rauhaksiin. Siinä kipujen lomassa yritin laskea väliä ja odotinkin että jospa ne loppuisivat, mutta 6.15 soitin sitten synnärille ja sanoin että olen noin tunnin seurannut tarkkaa väliä en tiedä , epäilisin että noin 10min mutta kipu kasvaa kokoajan.. Sanoivat että tulen kun en kestä enää olla kotona,ja mä siihen ettäno taidanpa sitten tulla ihan kohta.. Herätin miehen ja esikoisen (menikin suht helposti, vaikka ajattelin että häntä ei sais ihan het hereille, mut hän nousikin viivana kun sanoin että ny kuule mamman pitää lähteä sairaalaan ja hän saa mennä mummin luokse,kaipa lapsikin osaa olla varuillaan kun asiasta on kuiteskii puhuttu?),sitten soitto äitille että heräis et nyt se lähtö tuli sinne vauvanhakureissulle =)
Hieman ennen 7 oltiin sairaalassa, laitoivat käyrälle, ja sen aikana tuli kans aika lahjakkaasti niit supistuksia,varpaat kippurassa makasin kyljelläni siinä enkä uskaltanut liikkua kun aattelin että ne nauhat sitten siirtyy :LOL: Kätilö tuli siin 7.15,katso käyrän ja sanoi että hyvät on sydänäänet a supistuksiakin tulee säännölliseen tahtiin että kohta se vauveli sieltä tahtoo pois. Vaihdoin siin sair.vaatteisiin ja sit kätilö teki sisätutkimuksen ja kas kummaa sitä oltiinkin jo 8cm auki :eek: Kysyin että olisko mahollista päästä altaaseen ni hän sanoi että toki on, mennäänpä sitten sinne heti. Se auttoikin suht hyvin paheneviin suppareihin,mies sai minua suihkutella ja mä koitin rentoutua,huonolla menestyksellä,supistusten väli tiheni tihenemistään ja sitten kun yhden sai ohitse niin alkoi jo pelkäämään seuraavaa. Olisin saanut muuten jopa synnyttää veteen, mutta sydänäänilähettimessä oli joku teknillinen häikkä(ettei kunnolla vastaanottanut ääniä) joten turvalisuussyistä tulin sieltä pois, vielä kun pystyin siihen itse.. Siirryin sitten sänkyyn säkkituolinpäälle konttausasentoon(niin että yläkroppa makas säkkituolilla ja vatsa roikkui alaspäin :LOL: ) Ilokaasua vetelin kuin viimeistä päivää,itkin ja nyyhkytin,ja huusinkin,puristin miehen kättä,välillä liiankin kovaa....(kertoi jälkeenpäin).Sain kaurapusseja vatsan ja selän puolelle, ah se tuntui hyvältä... Kipu ja poltteentunne kasvoi heiluttelin lanteita,imin ilokaasua... Kalvot meni ja lapsivedet valuivat-luulin että pissasin, onneksi kätilö oli ihanimmasta päästä,kertoi kokoajan mitä tapahtuu ja mitä tekisin, muistutteli hengittämisestä supistuksen aikana jne, muuten olisin varmaan alkanut haukkoa henkeä...rauhallinen syvä hengitys auttaa kipuun! Tuli ponnistamisen tarve, kolmannella ponnistuksella vauveli tuli,kätilön avustuksella... Ponnistukseen meni aikaa 7min, ilokaasusta,kivusta ja itkemisestä sitä oli ihan pöhnässä, makasin siinä kontillani edelleen puristin miehen kättä,ja kysyin että kumpiko tuli, vaikka ultran mukaan odotettiin tyttöä, mutta itse en ollut uskaltanut siihen niin luottaa, mutta tyttö sieltä tuli :heart: Alkoi enemmän itkettää kun kuuli ensiparkaisun ja niinhän se mieskin kyyneliään pyyhki. Napanuora oli kirteellä kaulasta (etupuolelta,ei ympäriasti) selän kautta jalan ympäri, että sellasta ne neidin jumpat oli saanut aikaiseksi, mutta onneksi ei vakavampaa. Kätil imi vauvalta vähän limaa pois, muuten kaikki oli hyvin. Sain nyytin hetkeksi ihoani vasten, tunne oli aivan mahtava :heart: ! Kätilö pesi ja laittoi vauvan kapaloon ja antoi isälleen, Minulta piti saada vielä istukka pois ja sitten alkoi paikkailu...alapää puudutettiin tuplasti, ai ai, kyllä sekin teki kipeetä,vedin siihenkin ilokaasua-kun pisti neulalla joka paikkaan. Pahemmil repeämiltä säästyin, mutta emätintä piti vähän paikkaillla :| Siinä me sitten oltiin sen jälkeen ihasteltiin tytätäme ja ihmeteltiin kuinka nopeast kaikki olikaan mennyt,verrattuna ensimmäiseen synnytykseen,tämä oli nopea! Kaikenkaikkiaan aikaa supistusten alkamisesta 3t45min :eek: =) Ensimmäinen kesti 12t. Saatiin aamupala sinne kuohuviineineen(alkoholitonta), kilisteltiin miehen kanssa siinä kun odotettiin hetkeä milloin voisi siirtyä osastolle. Joskus liki puolta päivää se kai oli,vähän huippasi kävellessä,mutta kävelin kuitenkin hitaasti ja vaappuen, mutta ajattelin että parempi yrittää kuin että heti istuis kovalle pyörätuolille :LOL: Sain huoneen missä olin yksinäni, ei pahemmin ollut ruuhkaa, ja olinkin sen illan ainut synnyttänyt. Yö meni valvoessa, neiti itkuinen...ja silloin kun nukkui en saanut itse kuitenkaan nukuttua,typyä vaan ihasteli ja vahti hänen untaan...Pikkuisella oli silloin jo pientä mahankivistystä,ja sen tähren itku herkässä,ja itsekkin siinä itkin kun en saanut rauhoitettua typyä joka kerralla...Pienesti turkahtelin välillä.Joskus aamuyöstä vein nyytin hoitajille mutta ei omasta nukkumisesta tullut sittenkään mitään kun kuulin omani itkevän sielläkin Siinä päivällä mies meni kotona käymään ja haki pojan mummilta katsomaan nyyttiä,tai tli mun vanhemmat sitten myös samaan syssyyn,kun esikoinen meni sitten heille yöksi,kun miehellä alkoi yövuorot, että ipä hänkään nukkunut kovinkaan kauaa ,kaipa se yöllä oli torkkunut... aatonaattona sain osastolle muitakin mammoja seurakseni, tai no olisko siin kaks tullut. Että ei tunkua lainkaan,päivällä koitin nukkua. Rinnat imetyksestä silloin jo riekleina..kipeytyvät nopeasti.Ti-ke yön sain nukutuksi jotenkin, kun vein typyn hoitajille ja sieltä antoivat korvatulpat ja kysyivät viel et haluaisinko jotain nukahtamislääkettä,ensin kieltäydyin mutta sitten pyysin sitä ku olin pyörinyt sängyssä 1.5t aina 15min välein kelloa katsomaan. Kyllä sen voimin nukuttikin 5t ja sit heräsin ja menin hakemaan rakkaani luokseni.
Kotiuduttiin jouluaattona,kun olin esikoiselle luvannut että silloin tulen kotiin vauvan kanssa. Olisi kyllä tehnyt mieli viel olla yhden yön, ja muussa tapauksessa olisinkin ollut jollei olisi ollut siis se aatto(menipäs vaikeeks :LOL: ), no joo, aatto vietettiin meillä kotona ja mun vanhemmat tuli meille ruokineen,pukkikin kävi. Typy nukkui koko sen illan ollen hetkellisesti hereillä syönnin ajan... Mutta se yö olikin sitten rankka, typy heräili 30min-tunnin välein itkemään ja minä annoin tissiä,lisämaitoa joka kerta sen 20ml jonka neuvoivat osastolta(ettei anna enempää jottei vauvan vatsalaukku veny liikaa),vaihdoin vaippaa vaikka olisi vaan pikkupissat ollut,pidin sylissä ja paijailin...ei auttanut kuin hetkellisesti...Paljon valvomisen jälkeen väsynyt itsekkin, ja sitten kun vauva rauhoittui-itkin itse, ja mietin miksen ymmärrä miksi hän itkee :'( Pari yötä sen jälkeen menivät hyvin, vauva heräsi syömään noin 3t välein, ja aina tissin päälle sai lisäksi viel 40-50,ml maitoa (keksittiin se torstain päivällä,tai mietittiin josko itkeekin nälkää...no lisämaitoa lisäämällä rauhoittui),ajattelinkin että kylläpäs sitä on ollutkin tyhmä kun ei ole tajunnut että typy ehkä tarvii paljon enemmän sitä maitoa kuin äiti antaa. Viime yö meni taas valvoen, itki silloinkin monesti, mutta lyhkäsiä pätkiä ja yhden kerran säikähdin kun itk niin että sylissäni veti itsensä ihan jäykäksi,se kesti n.5min jonka jälkeen rauhoittui... Itku on herkässä mulla. Cuplatonea on annettu muutman kerran olisko ollut eilen ja toissapäivänä,muta ei ole pahemmin jeesannut.. Mietin vaan että teeekän sekin sitä että pikkuisella olisi "vatsakramppeja" tai jotain??? Nyt ostin tänään toista en muista nyt mitä (d:llä alkavaa) ja annoin nyt illalla 10 tippaa tossa 20.30 on kyllä piereskellyt ja toivon että auttais niin että ensi yö menis jo paremmin! Eilen kävin pienellä kävelylenkillä itekseni,ei kyllä kovaa pääse,vähän nippaa tonne alavatsaan. Tänään esikoisen kanssa kaupungilla reilu pari tuntia kahdestaan ostoksilla, ostettin vauvalle sitteri ja amme. Vauva miehen kanssa kotona ja nukkui koko ajan, väänsi kakatkin kun tlin kotiin =) Nyt on pakko kyllä lopettaa ja painua nukkumaan jotta ehtii hetken vaikka olla ennen ekaa syöttöä =)
Typyn mitat siis 4120g ja 51cm ja syntyi rkv 40+5
 
Aamunimenhuutoon osallistun :wave:

Nyt kyllä koko yön supistellut etten nukutuksi ole juurikaan saanut, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi kivuliaasti ja tarpeeksi säännöllisesti, että sairaalaan olisi tarvetta lähteä.
Alkuyöstä kerkesi vielä nukahtaa väleissä, mutta nyt ei enää ole ollut mitään saumaa, 3-4minuuttia väli.Josko ottaisi yhden panadolin ja kokeilisi unta kalloon...muuten hajoaa polla jossain vaiheessa päivää. =)

Punahattu 40+3 :heart:

Niin ja onnea Tyylilyylille nyytistä
 
Huomenta

Kokonaisena...huokaus :snotty:
tyylilyyli onnea tytöstä!!!! liikutuin monesti kun luin tarinanne, ihanaa kun jaksoit kirjoittaa noin yks.kohtaisesti, itseä ainakin kiinnostaa kaikki mahdollinen!! :hug: :heart:
Voi kun esikoisesi oli ihku pompatessaan sängystään ja teidän kilistelyt tytön syntymän jälkeen sai kyyneleet vuotamaan vuolaasti... onnittelut vielä!!!
tsemppiä arkeen, pikkuhiljaa se siitä säännöllistyy...
p.s et mitään kivunlievityksiä halunnut siis? ( ilokaasua lukuunottamatta )

grynna joo, ehkäpä mun kaveri haluaa vaan seuraa ja toki se on kiva kun on muita samas elämätilantees olevia, pitää vaan muistaa ettei kaikista tarvi olla parhaiksi ystäviksi. kiitos kommentista!

kuinka paljon on enää vauvojaan mahassa pitäviä täällä?? kiinnostaa vaan. alanko oleen viimosia...punahatun lisäks...joka sekin varmaan on jo sairaalassa, tsemppiä!!!! :saint:

luin jostain että kun menee yli lasketun ajan, niin se voi johtua kuukautiskierrosta, eli jos kierto ollutkin vaikka 33 vrk, niin 5 päivää menis yli...en tiedä onko näin, mullahan ultras sanottiin et on pidemmäl, jota ihmettelinkin, koska ei mun kierto oo ikinä alle 28 vrk ollut... veikkaan, jos tohon on uskominen että tällä viikolla pitäs sitten alkaa tulemaan jos vaan .... :whistle:

jaa, yks nukuttu yö takana sentäs...lippu salkoon sille!!

kathe ja kulta 40+3
 
Tyylilyylille onnittelut ja kiitos kertomuksesta =) !

Täällä kokonaisena, eikä supistuksia edelleenkään :( . Viikon päästä sitten se yliaikaiskontrolli (on 41+5, eilen sain tietää ). Musta tuntuu ettei tää vauva lähde itsekseen tulemaan... ellei sitten koko synnytys ala ihan puun takaa.
 
Tyylilyylillle täältäkin onnea, ja kiva kun jaksoit kirjoittaa ja kertoilla synnäritarinaa :flower: :hug:

Täällä vielä yhdessä osassa.... :wave: Mä luulen, että tää vaavi tulee ulos käynnistyksellä tai sit tää matka alkaa yhdestä supistuksesta, koska mua ei vieläkää oo (ikinä ) supistanu. Saanpahan kerätä voimia, kun ei tuu noita "turhia" suppareita, vaan toivottavasti ne on sit niitä ittiään ku alkaa :D :saint:
Vaavi taas möyrys niin mahottomasti eilen illalla mahassa, että huh, huh...liekkö meinaa 18 vuotiaaksi asti tuolla yksiössä majailla :whistle:

No, mikäs tässä ootellessa...valmiissa maailmassa (koitan tsempata itteeni jaksamaan odottamaan) :D

vauvis neiti 40+2 :heart:
 
Huomenet!
Täällä myös yksi vahvasti kokonainen ja vkoja 39+6. Pitäisi neuvolaan käpötellä, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa, blääh! Kaiken lisäksi olen nyt jostain onkinut itelleni lenssun, pää ihan tukossa. Miksi just nyt?
Vaavin isukki saapuu tänään kotiin ja hällä alkaa loma eli huomenna iltasella voisi synnytys sitten kyllä käynnistyä :D Olisihan se kiva päästä paikallislehteen vuoden ensimmäisenä vauvaperheenä :LOL:
Mut nyt pakko alkaa pukea..
 
Tyylilyylille onnittelut tällekin puolelle :flower:, ja kiitoksia tarinasta!

Kathe: täällä myös yksi tiukasti yhdessä paketissa oleva, ja erittäin isolla todennäköisyydellä olenkin vielä sinne ensi viikon loppupuoliskolle! Mahdollisesti 7.1. on käynnistys, vielä en tiedä tarkkaan. Mulla on ä-polilla yliaikakontrolli maanantaina 5.1. (jolloin viikkoja 41+6) ja siellä sitten varmaan sovitaan jatkosta.

Juu ja mä myös edelleen ihmettelen kovasti tätä, että miksi nykyaikana edelleen pidetään niin tiukasti kiinni tuosta 28 päivän kierrosta, vaikka hyvin tiedetään ettei se useimmilla naisilla pidä paikkaansa, ja kun nykyään on ultrat ym. Luulisi olevan vain hyödyllistä, että jokaisen raskauden kesto mitattaisiin kunkin yksilön omista lähtökohdista. Tietysti laskettua aikaa voidaan ultran perusteella muuttaa, mutta sitä tehdään mun kokemuksen mukaan harvoin (riippuu sairaalastakin). Heitto saa olla tosi iso kuukautisista (sen 28 päivän mukaan...) laskettuun, ennen kuin muutetaan.

Punahatulle tsemppiä, että muuttuvat tositoimi-suppareiksi! Et sitten odotellutkaan mua ;)

Vaapukalle jaksuja sokereiden kanssa, ei tarvitse kauan enää onneksi niiden kanssa tuskitella! Mulla loppuivat liuskat (heh, just strategisesti joulun alla... :whistle: ), joten en ole enää mittaillut. Onkin tullut syötyä aika vapaasti tässä joulun aikaan :whistle: . Toisaalta mulla olikin rasituksen jälkeen aina hyvät sokerit, joten en jaksa olla ihan hirveän huolissani. Ja kun tämä on iso joka tapauksessa, vaikka olen ihan näihin viime päiviin asti kitudieettiä pitänyt, niin senkin takia on aika lailla motivaatio kadoksissa.

Viime yönä tuli pari kipeähköä supistusta, ihmeellistä! En odota synnytystä kylläkään vielä pitkään aikaan, mutta mahtavaa, että jotain toimintaa on alkanut olla.

Tänään aamulla oli neuvola - luulin, että viimeinen, mutta joudunkin vielä perjantaina juoksemaan kun antoivat ä-polille ajan vasta maanantaille. Jos olisin pe mennyt polilla käymään, sitten ei olisi tarvinnut enää neuvolaan mennä.

"Vähän" on taas ristiriitaiset tunnelmat. Viimeksi tämä th sanoi, että ei tämä vauva nyt niin isolta tunnu. Tänään sanoi, että sanot sitten sinne ä-polille kun varaat yliaikakontrollia että ottaisivat jo perjantaina sut sinne, kun on niin iso vauva :eek:. Ja meinasi myös, että saattaa olla kasvotarjonnassa ja sen takia ei pääse laskeutumaan :headwall: eli oikein lohdullinen käynti oli taas...

Pissat ok ja paineet 115/66 eli hyvät, painoa tullut puoli kiloa viikossa terkan vaa'an mukaan. Ihme ettei enempää, kun tuntuisi tuota turvotustakin olevan. Oma vaaka näytti tänään aamulla 2 kg enemmän kuin eilen aamulla!! Silloin vähän säikähdin, kun on tämä päänsärkykin vaivannut jo (ainakin) pari viikkoa. Ei nyt kuitenkaan näytä mistään myrkytyksestä kyse olevan, onneksi. Vauvan syke pompotti 120-130 kuten viimeksikin, eli edelleen vähän alempana kuin oman terkan dopplerilla mitattuna, mutta hyvä syke siis.

Voi olla ihan tätä väsymystä tuo päänsärky, tai sitten homeesta. Huomasimme nimittäin eilen illalla, että tämän toisen makuuhuoneen katonrajassa nurkassa on läntti harmaita pilkkuja - hometta :( :( :( ! Meillä on ylin kerros, eli vesi tulee ihan katolta eikä toisesta huoneistosta. Ja ilmeisesti on tihkunut jo aika kauan, kun on homeeseen mennyt. Tänne asuntoon on ennenkin tullut vettä katolta, kun muutimme tänne paklasimme piiloon muutamatkin läntit, ja täällä asuessa on tullut eteisenkin kattoon läiskä, tosin siinä ei näy hometta, se reikä vissiin laitettiin ajoissa tukkoon.

Nyt on kyllä fiilikset aika matalalla kun ei yhtään tiedä mitä seuraa, miten pahasti katto/seinä on kastunut jne. Loistava ajoitus vielä tuoda vauva tänne homepesään :headwall: :'( :'(

Grynna, aina yhtä positiivisena, 41+0 poks
 
Hei!!!
Tänne tulen teitä tsempittämään kun toi pikkumies nukkuu.
Lueskelin tuossa pikkasen juttujanne ja kyllä toivon et pian pääsette koko konkka ronkka vauvojen haku reissulle. Ihan tarpeeksi olette odotelleet. :hug:
Kiitos kaikille muuten tsemppauksista ja onnitteluista! Kyllä on melkoista olleet nää vikat päivät ja ihan hienolla tavalla silleen. Ei oo mitään babybluesia tullut, sanoin jopa sairaalassa yhelle idiootti hoitsulle mennä jota kuta toista neuvomaan... Jotenkin nyt toka kertalaisena olen osannut paremmin sanoo suoraan oman mielipiteeni. Niin ja kysyä neuvoakin asioista joista en ollut varma.
Eli sairaalasta kotiuduttua olen vieläkin ollut pilvissä. Edes pikkainen väsymys ei oo saanut mua ärsyyntyneeksi. Jotenkin vaan ajattelen et se on osa tätä onnea.
Nyt voin sit sanoa et meil oli aluksi mielessä et yritetään poikaa.... No sit niiden km:jen jälkeen meil oli sellainen fiilis et jos joku elävä saadaan käsiin, niin hyvä. Jopa kun ultrassa povaili se nainen poikaa, niin en oikein uskonut asiaa... Ajattelin et sen näkee sit kun sen näkee.
Mies sanoi sit seuraavana päivänä mulle, et hän oli niin pelännyt kauheesti viimeiset viikot et vauva ei olisi terve. Samaa tietysti olin itsekin ajatellut, mut siltä kantilta et jos ei ole terve, niin kyl se siitä. Oli jotenkin aivan kauheeta kuulla et oma mies on murehtinut asiaa... :(
Ehkä juuri sen takia molemmat itkettiin aivan kauheena kun nähtiin mikä ihanuus sieltä saapui ja et vauva on terve.
Tuosta poika/ tyttö jutusta vielä sen verran et ei oo vaan yksi tyyppi tullut sanomaan: "teil on nyt täydellinen perhe". :headwall: Vielä vuosi sitten olisin varmasti yhtynyt tuohon, mut sen verran oon täs elämää miettinyt vuoden sisällä, et jotenkin tuollaiset ihmisten mielipiteet ovat aivan yhtä tyhjän kans. Kolme lasta meil on mielessä ollut. Jos nyt vaan yksi oltais saatu, niin ihan ok. Jos kaikki kolme olisivat typsyi, niin ihan iloinen olisin. Eli toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos menee kommentit... :xmas:
Grynna Niin tais sulla esikoinen olla tosi alhaalla menossa (kanavassa) ja isohan se kans oli. Tirri ei ollut kiinnitytynyt ees, mut jotenkin tosiaankin niin ahtaasti asettunut, joten sen takia se heiluttelu oli armotonta... :x
Imettämisestä sen verran et olinpa unohtanut aivan lahjakkaasti miten kipeet rinnat ovat alussa. |O Saatiin Tirri kunnolla imee rintaa (eli ei vaan nännin päätä) ja silti menee nänninpäät kipeiks. Mut se on pienintä. Mun daisarit paisui yhes yössä varmaankin kolme kokoo. |O Siis sellaiset kovat kuin kivet niistä tuli ja kipeet, et ei olis tehny mieli vauvaa niiden lähelle laittaa. |O Mä sit suihkussa lämmittelin ja pehmittelin niitä. :kieh: Ja yritin laittaa Tirrin tosi hellästi imee... Tuollaista oli eiliseen asti, kunnes homma alkoi pelaa. Tirri alkoi ihan selvästi syömää enemmän ja mun rinnat rauhoittuivat. Ihan vaan muistutuksena vaan kirjoittelen tästä, et ei tuu yllärinä kenellekkään...
Vauvasta sen verran et on todellakin erilaisen näköinen. Esikoisella kun on ruskeet silmät ja tumma pitkä tukka. Tosi vahva rakenteinen neiti on aina ollut. Tää pikkuherra on taas blondimpi: valkoiset ripset ja kulmakarvat, hiuksissa paljon vaaleeta. Kroppa on kapee ja jopa sormet tosi ohuet ja kapeat... Naureskeltiinkin et joutuu täs menee dna testeihin kun herra on niin erilainen kuin neiti... :kieh: Tuli siis herra enemmän minun sukuun. En olis koskaan uskonut et ns haaleemmat värit täällä dominoisivat.

Taidan lopetella omat turinat. Tuliko muille oikeita tonttuja kuin mulle ja Naputtajalle??? Niin siinä sit meni et oltiin molemmat laitoksella samaan aikaan. Kun mua on kursittu kokoon Naputtaja on tehny viimeisiä ponnistuksia. :kieh:
Pidän peukkui, et alkaa teil lopuillakin tapahtumaan.
Jos joku haluu päivittää, niin tehkää se, koska oon täs tosiaankin kiireisempi kuin ennen... :kieh: Kiitos!
 
Voidaan unohtaa koko juttu, otin panadolin ja menin nukkumaan ja hävisi koko supparit. =)
Eli täällä taas paljon paremmin nukuttuna, mutta pistää kyllä ketuttaa mikäli tekee saman joka yö synnytykseen asti.
Eli Grynna sua odotellessa. :wave:

Mä kanssa ihmetellyt tota 28vrk kiertoa kun mulla on 30vrk ja sillon esikon aikaan sen mukaan laskettiin, ultrakin väitti tämän tyypin olevan juuri sen kokoinen mutta ei ole mahdollista että kierto olisi lyhyempi.Eli jos ja mikäli laskisi sen 30vrk:n mukaan plus 2-3 päivää jolloin suurin osa kuulemma vauvoista syntyy niin tää kyllä syntyisi huomenna tai ylihuomenna.

Isosisko oli kommentoinut mutsille tossa aamulla kun ne oli puhunut että oli yöllä supistanut että mun pitää lähteä kävelee 10km:n lenkki kun supistaa, eli maanvetovoimaan vedonnut, no naureskelin mutsille et justiinsa joo, meikä lähtee keskellä yötä liukkaalla tonne metikköön tallaamaan,ties mitä hörhöjä siellä on, kun ei ole koiraakaan suojana.Kyllä oli taas maailman paras kommentti. :headwall:

Grynna:Meillä kanssa just viime viikolla purettiin keittiö kun keittiön vesijohtoputket,onneksi kerroksien välissä vuosivat.Ne korjausheput kettuilivat että tällä viikolla repii auki kylppärin kun vauva tulossa.Täällä kanssa ollut melkein joka toisessa kämpässä vesivuotoja,vanhat kerrostalot ja putkiremppoja ei ole vielä tehty.Älä nyt masennu, kyllä asiat tuppaa järjestymään. :hug:
 
Kiitoksia Punahattu tsempityksestä (ja odottamisesta kans ;) vaikka olisit sä kyllä saanut mennäkin :D ). Isännöitsijä pisti yllättävää vauhtia, ja meillä kävi jo tänään kaveri mittaamassa kosteuksia ja tutkimassa asiaa. Tässä kulmassa taloa kun nimittäin on vuotoja ollut useammassakin paikassa, rappukäytävässä näkee, ja meilläkin tosiaan on vanhoja länttejä eteisen katossa.

Selvisi, että tämä ei vuodakaan katolta (ainakaan todnäk, hiukan mietin kun kuitenkin vastaavassa kohdassa parvekkeen seinässä on myös jotain halkeamaa?) vaan ilmeisesti johtuu kosteuden kondensoitumisesta. Meillä on sisäänvedetty parveke, eli tämän makkarin seinän toisella puolella on ulkoilma (olohuoneen seinä ei siis jatku koko matkaa makkarin seinää vasten vaan muuttuu parvekkeeksi siinä matkalla, ja tuo makkarin kostuva, kylmä kulma on toiselta puolelta parveketta, ei olohuonetta - jos nyt kukaan tajusi mitään...). Tämä on vanha talo, jossa on huono ilmanvaihto, ja kosteutta piisaa. Tuo ulkoseinää vasten oleva, selvästikin liian huonosti lämpöeristetty seinä siis kylmenee liikaa sisäpuolelta ja silloin kosteus kerääntyy siihen, kun ilmanvaihto ei ole riittävä (tässä makkarissa ei tarvitse olla ovi kiinni kuin pari tuntia, niin jo on törkeän huono ilma).

Eli hyvät uutiset ovat siinä, ettei ole mitään ulkopuolista vuotoa (pelkäsin jo, että mitenköhän syvällä täällä se home sitten voisi olla, mutta onkin "vain" pintahometta) ja huonot uutiset siinä, että asialle on vaikea tehdä mitään. Tai tietenkin homeen voi ja pitääkin pestä pois, mutta se todennäköisesti uusii. :headwall: Yritämme nyt jollain keinolla parantaa tän makkarin ilmanvaihtoa ja pitää talviaikaan patterin täysillä ja verho pois siitä nurkan edestä, katsotaan tepsiikö.

Punahatulle vielä jaksuja rempan keskelle! :hug:

Ihanaa kuulla, että NullPointsilla on hyvät fiilikset ja vauvan kanssa on lähtenyt menemään hyvin!

Apua, päivitys onkin muuten aika ponnistus, kun viime aikoina on tupsahdellut niin urakalla vauvoja... Yritän tänään katsella josko ehtisin, jos en niin toki kuka vain voi listata viimeisimmät syntyneet edellisten perään! Otetaan skaba, katotaan kuka ehtii ekana :p

Grynna, kerrankin illman kauheita valituksia :D ja edelleen 41+0
 
Ilmoittaudun pinoon :wave:

Onnea tyylilyyli :heart:

Kadotin tekstiä... Kirjoitin vaikka kuinka paljon |O

Tiivistän: Polilla käyty. hiukan edennyt, ei tarpeeksi.
Aika osastolle perjantaiksi 2.1. ja sitten käynnistetään
jos ei ennen tule.
Sisätutkimuksen jäljiltä on kyllä supistellu, että
toiveikas olen!

Kathe kirjoitti tuosta kierron pituudesta suhteessa
laskettuun. Mulle lääkäri sanoi, että tämä viidellä
päivällä siirretty laskettu voisi tukea mun lyhyttä
kiertoa (26-28)??? En tiedä sitte. Meillä nää
vauvat viihtyy kyllä aivan liian hyvin kohdun lämmössä.
Mä olisin ollut niin loistoemäntä Karjalan kunnailla
Mummini nuoruuteen :kieh:
 
Täälläkin soittelin TH:lle tosta eilisestä polikäynnistä, ku se pyysi...meinas että perjantaina ku on neuvolakäynti, nii aletaa soitteleen sit yliaikaiskontrollia, jos ei oo perjantaihin mennessä syntyny :D (mikä on aika epätodennäköistä ku paikat samalla mallilla ku 4-5 viikkoa sitte :ashamed: )

En oo tänään mittaillu noita sokereita ollenkaa, ku aamulla huitasin kahvin niskaan ja jäi paasto ottamatta, ja sen jälkee meniki aamupäivä asioilla juostessa, nii ei oo oikeen kunnollista lounasta/päivällistä tullu syötyä, nii ajattelinpa antaa olla. Ja ei muutenkaa kyl hirveesti edes ole nälättäny kokopäivänä, että tuskinpa mitää isompaa olisin jaksanu,halunnu/pystyny syömäänkään....

vauvis neiti 40+2
 
Kotiuduttu pienen neidin kanssa :heart:
28. päivä yöllä lähdettiin puoli kahden aikaan ja neiti näki päivänvalon klo 11.07 :)
Mittaa oli 50 cm ja painoa 3740 g.
Imetys ei vielä ihan suju, mutta en ota siitä stressiä. Pullo ja NANni on valmiina odottamassa kun neiti herää ;) Palaan pidemmän kertomuksen kera myöhemmin!

Viivi ja "Masi"-neiti ( :LOL: ) 3 pvää
 
viiville onnea prinsessasta!!! :heart: ..Mulla olis pitäny olla LA 28.12(29.) Menit sitte varastaa mun päivän :LOL: ...Noh, joutaahan tässä vauvaa ootteleen :D

Jätä vaan stressailut vähemmälle, pääasia että vauva ja äiti voi hyvin! :flower:
 

Yhteistyössä