***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Pippari täällä oli yhdessä vaiheessa ihan sama ongelma ja välil vieläkin... illalla kun laitan poikaa yöunille 22.00(myös aivan liian myöhään mielestäni,mut ei muuten onnistu) niin saattaa herätä 20-30 min päästä ja tutilla myös sitten nukahtaa uudelleen tai jos en ole saanut ennen nukkumaan menoa kunnolla syötettyä niin maidon kautta takas uniin. on muös tuota puolen tunnin huutoakin välillä ollut...ei ole auttanut ku nostaa syliin vähä välii ja taas takas sänkyyn tutin kera;) Hurja kokemus Vaniljalla! varmasti on tuollainen kokemus rankkaa mutta myös kasvattavaa ja voimia yllättävän paljon äideiltä loppujen lopuksi löytyy :heart: Neitikat hitto ku sais itteensä niskata kiinni ja lähtis vaunuilee :| vauvikselle :hug: täällä myös ollut hieman ongelmia... synnytyksen jälkeen aika masentunut ja epätoivoinen olo ollut,senpä takia myös en ole saanut tänne kirjoitettua :/ (seuraillut kylläkin olen) nyt alkaa ehkä hieman helpottaa,ainakin enemmän "parempia" päiviä :) kyllä se elämä vielä voittaa! =) mietin noista päiväunista sen verran ku poikaa saa nukkuu vasta siinä 22 jälkeen et jos yrittäis vähentää päikkäreiden pituutta... :whistle: jos uskaltais yrittää ku tähän asti ei ole toiminut vähemmät unet ja sit sitä sais oikeesti olla tanssimas ja rallattamas pojalle illal monta tuntii putkeen.... |O olikos muiden vaavit ekoina elinviikkoinaan sylivauvoja???? meidän oli,niin pahasti et ei nukkunut tai viihtynyt missän paitsi sylissä,ja nyt tilanne mennyt päinvastoin, oon aamullakin yrittänyt viereen ottaa et nukkuis vähän pitempään mut ei auta! se jos jokin on äitinä turhauttavaa että ei syli auta/rauhota |O :( sitteri on kova sana! :LOL: Yskästä onko kaikilla lähinnä flunssasta yskää ollut??? mietin mikä tuol pojal kun ei muuten yhtään räkänen/flunssanen muutaman päivän hieman normaalia pientä yskää ollut mut tänään jo reippaammin (kuivaa yskää) :| kokemuksia???

Heleneh ja Eino
 
Heippa vaan täältäkin!
Oli ihan pakko kommentoida tuohon kellojen siirtämiseen että meillä ainakin poika on ihan helisemässä sen kanssa. Oon koittanu siirrellä hitaasti nukkumista jotta päästäisiin nykyiseen aikaan. Mutta ton pikkusen käyttäytymisessä tosiaan huomaa että ei se ookkaan niin helppoa vaihtaa vaan rytmiä. Meillä vielä oli tosi hyvät rytmit ja nyt ne meni kertaheitolla sekasin. No, tää koskee päiväaikaa, edelleen meillä nukutaan aika hyvin yöt ysistä aamukuuteen.

Poika on jotenkin täälläkin muuttunu aika ajoittain kärttyseks mutta myöskin puolestaan on enemmän aktiivinen ja hymyileväinen. Kaikki ääripäät siis löytyy :)

Sitten kysymys teille muille äityköille... monet teistä käy pitkillä kävelyillä päivittäin mutta löytyykö mun kaltaisiani jotka eivät useastikkaan lähde kävelemään mutta poika nukkuu päivittäin ulkona pitkät päiväunet? Itehän siinä tietty kärsii kun ei liiku pihalla mutta poika kylläkin on tosi tyytyväinen tähän toimintaan. Mä ite käytän yleensä ton ajan hyödyksi kodinhoitoon ja muihin askareisiin.

Ai niin, meillä pojalla ilmestynyt kuivaa ihoa jota näytettiin jo neuvolassakin viimeksi. Lähti ensin kuivista poskista ja sitte pikkuhiljaa tullu läikkiä koko kroppaan. Äiteellänsä on ihan sama iho talvisaikaan varsinkin...

Mitähän muuta... mössöjä pitäis tässä tosiaan alkaa parin viikon sisään kokeilemaan. Hassua että poika on jo niin iso :)

Eipä täällä ny oikeen mitään muuta ihmeellistä. Huomasin kanssa kaiholla miettiväni viime vuotta tähän aikaan ja mietin miten sekasin sitä olikaan kun ekan kerran plussan siihen tikkuun sai :heart:
 
KeuKeu täällä on samat käytännöt! : poika partsille päikkäreille ja sit käytän ajan kodinhoitoon,lepoon ja omaan aikaan.nii ja tietty saa ihan rauhassa syödäkin;) Oon vaan ajatellut et mennää näillä eväillä mikä nyt tähän tilanteeseen sopii ja katsellaan myöhemmin mitä tuleman pitää. =)
 
Keukeu:Täällä kanssa ukko partsille pariin kertaan päivässä ja ne ajat käytän normi siivouksiin sun muihin, välillä sitten tulee lähdettyä kävelee mutta päivittäin ulkona äijä nukkuu ja huomattavasti paremmin kuin sisällä. =)
 
KeuKeu, samantyyppistä päikäritoimintaa täälläkin. Aina ei vaan jaksa lähtee käveleen mihinkään. Mutta sekin voi olla että kun ilmat paranee ja tiet kuivaa niin tulee enempi mentyä vaunuttelemaan.

Nukkumisesta sen verran että neiti kun on laitettu sänkyynsä, yleensä ysin jälkeen, niin sillä alkaa mahoton pyöriminen ja äheltäminen. Silmät ovat kyllä kiinni ja tutti suussa, eli väsy on, mutta silti pitää touhottaa niin että sukat lentää käsistä. Sukat oli siis sen ihon takia käsissä :LOL:

Onko kenelläkään vielä havaittu vierastamista? Kyllä kai tuommoiset reilu 3 kk osaa jo vierastaa. Me kun käytiin isomummolla pitkästä aikaa niin ekan puol tuntia likka huusi suoraa huutoa. Harmitti mummon puolesta joka olis niin kovasti ottanut neitiä syliinsä :( Kyllä se siitä sitten rauhottu. Mutta itellekin oli niin uus tilanne että kaippa neiti siitäkin sai lisäpotkua kun huomas varmaan että äippäkin oli ihan purjeessa.
 
"Kiva" kuulla että muillakin on "iltaongelmia".. :)

Keukeu, mäkään en useinkaan jaksa lähteä vaunuileen, tuuppaan vaan pojan ulko-oven viereen vaunuissa nukkumaan. Joskus tietty tulee lähdettyä, jos on muutenkin asiaa kaupungille tms. ONNEKSI poika nukahtaa ilman lenkkiä, tiedän monta joiden on pakko käydä lenkki että saa vauvan nukkumaan. Toisaalta, lähtisi varmaan tää vatsamakkara paremmin jos ois pakko kävellä joka päivä.. :D Mutta ehdinpä tekeen just noita kotihommia sitte paremmin..

Vierastamisesta; Poika on pari kertaa itkahtanut ihan sen oloisesti, kuin olisi vierastanut, kun esim pappa tuli yhtäkkiä naaman eteen ja K oli muutenkin ihan väsynyt. En sitten tiedä, oliko se sitä?

Oonpas mä ollut tänään aktiivinen :p

-Pippari-
 
Täällä yhtäkkiä rupes poika kakkaamaan pari kertaa päivässä, eilenkin kolme :whistle: . Outoa taas pitkästä aikaa, saa nähdä onko pysyvää... mutta parempi oiskin jos vähän useimmin toimis niin ei vaivaa.

Vierastamista ei hirmusti ole, lähes kaikille hymyillään leveästi ainakin melko pian jos joku höpötämään tulee. Vähän aikaa kuitenkin pitää funtsia ensin uskaltaako.

Onkin pitkät ulkoilut takana. Meillä Otto nukkuu silloin vaunuissa kun ulkona ollaan (usein nykyään sielläkin hereillä), kotona ollessa nukutan sisällä kun ei ole nyt parvekevaunuja.

Nytkin oltiin 2,5h ulkona mutta Otto nukkui vain ehkä tunnin yhteensä. Sormet olikin vähän viileät kun sisälle tultiin, toivottavasti ei muuten palellut :ashamed: . Meinaa olla hankala pukea pientä kun on kuitenkin vaunuissa suojassa kantokassin sisällä, mut käsiä tuo usein kasvoille eli pois kassin suojasta. Tänään ollut taas kuitenkin kylmempi päivä.
 
Moro!

Neuvolassa käyty ja nyt tarkkaillaan tilannetta... Tein tänään aamulla tehorasvakset ja posket suht ok. Huomasin ku syötin neidin aamulla vaippasillaan niin ihoonkin nousi (masu) punaisia laikkuja noin 10 min syömisestä... Nämä kaikki ja oksentelu niin nyt tarkkaillaan jos pahentuu lääkäriin--- mahdollinen maitoallergia! :headwall: HOPE NOT! Onneksi ilmeisesti ei pahimmasta päästä vaan "miedompana" jos näin voi sanoa...

Heleneh meillä on semmoinen mammasakki joka potkii toisiaan liikkeelle, ONNEKSI! Ei kyl varmaan itsekkään tulis käveltyä noin paljoa ilman nuita muita "akkoja" =)

Toisaalta mä olen KATEELLINEN jos vauvanne nukkuu partsilla! Meillä ku ollaan totuttu nukkuu vaunuissa liikkeellä niin eipä uni helpolla tule jos vaunut paikallaan :kieh:
Nyt olen yrittäny aina ennen lenkkiä pitää vaunut 15-20 min paikalla niin neiti oppis nukahtaa niinkin. Muutaman kerran onnistunu... Nooh harjoitus tekee mestarin ja itepähän mä olen neidin totuttanu liikkeeseen. :headwall:

Meillähän ne heräämiset alkoi silloin ennen kesäaikaa olla aikas aikaisia 05!!! mutta kellojen siirron johdosta neiti alkanu nukkuu 06 asti... Parempi näin! Ilta samoin siirtyny 1h myöhempään eli 20 aikaan sippaa.

Mun äitee "sekosi" hulluilla päivillä ja taas saa neiti uusia vaatteita
:) Ihan hyvä vaan ku itell just nyt 38,75 euroa tililla ja rahaa tulee hmmmmmmm... Hiton taantuma!!! :kieh:

Kat :wave:
 
Vieläkö mahtuis yksi mamma mukaan? olen täällä taustaillut jo raskausaikana, mutta nyt vasta rohkenin kirjoittamaan =)
Elikä meidän neiti syntyi 17.12.08
nykyiset mitat:
pituus:58,5cm(48)
paino:5620g (3215)
pipo:39.8 (32.5)

meillä aloitettiin pari päivää sitten kiinteiden maisteleminen ja porkkana maistuu toistaiseksi hyvin=) ei ole vielä käynyt mahaan..onneksi=)

kaikkea sitä joutuu kokemaan..olin tyttöni kanssa 4 päivää sairaalassa, kun hän sai vatsataudin, 3 päivän ripulin jälkeen nousi kuume ja tuli äkkilähtö sairaalaan.tyttö tiputukseen sillä silmänräpäyksellä..virtsaa ei tullut vaikka vatsan läpi yritettiin ottaa näytettä eli oli päässyt kuivumaan..onneksi siitä selvittiin, mutta ikänä en halua samaa kokea uudelleen:/
Meillä tyttö käy nukkumaan n. klo 18.30 ja heräilee 3 kertaa yöllä syömään.. Joka aamu kukon nousun aikaan neiti onkin sitten niiin pirteää ettei mitään rajaa..äippä ei niin pirteänä:(

päikkäreitä neiti ei suostu jostain syystä nukkumään kuin 2 X 40 min päivässä...kuukausi sitten veteli vielä 3 tuntia putkeen ulkona vaunuissa..olisko jokin kausi meneillään!?!

 
Apua, kirjoitatte niin paljon ettei perässä pysy :D .

Meillä vauva nukkuu 8-10h yöunia putkeen, näin on ollut jo pari-kolme viikkoa :eek: . Kävin jopa neuvolassa punnitsemassa varmuuden vuoksi, jotta tiedetään että paino kuitenkin lisääntyy. Nyt mitat himpun vajaa 3kk iässä oli 63 cm ja 6600 grammaa. Vähän tavoitellaan jo leluja, muttei vielä ole hoksannut käsiään. Päätä kannattelee jo hyvin.
 
Huuomenta :wave: terve joulumasu :flower: mennäänpäs teillä aikaisin nukkumaan, ja "vain" kolme syöttöä:D onneksi tyttösi nyt parantunut! meillä on tuo kaks kolme syöttöä vaikka mennään vasta kymmenen jälkeen :| Jivelläkin nukutaan kivasti:) Neitikat mul ei täs oikeen mammasakkia,yks hyvä kaveri kyllä on joka aina pyytelee vaunuilee, mut mul lähinnä ehkä tosta omasta jaksamisesta tuo ettei tule vaunuiltuu, kun yöt meil menee viel suht "huonosti" lyhyissä pätkissä nukutaan |O :| ja sit ku poika nukkuu päikkärit niin haluun vaan olla rauhas ja nauttii hiljaisuudesta;)toivottavasti Kat teillä ei nyt mitään maitoallergiaa ole! :/ voi elämä taas eilistä iltaa!!! |O Hemmetti tanssittii laulettii vaikka mitä mut ei jaksanu ku vähä kerrallaa kaikkee viihdytystä mitä tarjosin!ainoo mikä toimi oli sitteris tutti suuhun ja heijataan!mut rupee siinäkin sit torkkuu enkä nyt viittis hirveesti nukuttaa enää illal... oli sit pakko klo 22 laittaa unille ku ei aikaisemmin uskaltanu ja niinhän siinä kävi et heti klo 1 syötiin jo kun en taas illalla saanut syötettyä kunnolla. syöminen ollut hankalaa viime päivät, oli vähän aikaa sit kausi et tankkas ihan hulluna ja nyt tuntuu et ei mene puoliakaan normaali määrästä :headwall: täytyypi ruveta varmaan aikaistaa noit päikkäreit niin vois sit illal ottaa kunnon torkut viel, josko sellanen auttais :whistle: joku jossaain vaiheessa puhui että olisi joku ihme kausi menossa about 2-3 kk tai jotain sinnepäin;) alan olee tuon kannalla! |O ja kun yhdestä kaudesta eroon päästään niin alkaa jokin seuraava "juttu" ! |O
 
Kivasti ootte taas kirjotellu :D Kyl mä täs päivittäin luen tän ketjun jutut (joskus useamminkin), kun ei meinaa muuten pysyy perässä ;) ja tervetuloa joulumasu! :wave: Itsekin liityin keskusteluihin vasta viime kuussa =)

Meil nukutaan päikkäreitä keskimäärin 4-4,5 h päivässä... Näitä nykyjä niin et aamulla hetken aikaa kun on seurusteltu heräämisen jälkeen ja tehty aamutoimet ni vielä nukkumaan n. 1-1,5 h ja kahen tunnin päikät päivällä vaunulenkin yhteydessä + sit pari lyhyempää puolen tunnin päikkää jossain välissä :p Suht vakiot on noi päikät, mut kyl niis välillä vähän vaihtelua tulee... Tänään ajattelin nyt sit kokeilla, kun ne uudemmat vaunut hankittiin niin vanhojen kanssa nukuttaa partsille. Jos vaikka nukkuis paremmin siellä. Kun meillä kanssa on aika lailla niin, et se 30 (-40min) nukutaan sikeesti ja sit meinataan herätä ellei olla heti tunkemassa tuttia suuhun tai heiluttamassa kovasti vaunuja.

Viel vähän omaa napaa... :ashamed: Poika nukkunut nyt kaks yötä koko yön omassa sängyssä ja vaan se kaks kertaa herännyt syömään! Oon niin tyytyväinen! Ja kovasti nyt päivisin sit harjoittelee tuota kääntymistä toistepäinkin, eli selältä mahalleen :D Jalat menee hyvin ympäri, mut tuo yläkroppa näkyy olevan vähän kinkkisempi juttu. Kerran pääsi jo kokonaan masulleen, mut käsi jäi viel jumiin alle :whistle: Ja semi-kiljuntaakin on paljon :LOL:

Mut tosi paljon voimia ja jaksamista kaikille, joilla uni-/nukahtamisongelmaa!! :hug: Mulla kans kaverilla jolla nyt puolvuotias tytteli, niin ollut alusta saakka ongelmia tuon nukkumisen kanssa ja kovasti on äiti (varsinkin alussa) ollut väsynyt ja välillä itkuinenkin..

vaimo ja J kohta 4kk
 
JES!! Ei iltahuutoja eilen!! :D Eli se johtu sitten edellispäivänä todennäkösesti siitä, kun mies laittoi pojan nukkuvana sänkyyn..kun heräsi, niin pelästy että missä on. Mä en IKINÄ laita nukkuvana sitä ja vähänkö sai mies kuulla kunniansa!!

Meillä ei oo yöllä syöty enää pitkään aikaan. Jotenkin siihen on jo niin tottunut ettei sitä osaa "arvostaa", mutta kun lukee palstoja, jossa monen vauvat syö vielä monta kertaa yössä, tulee taas mieleen että voi vitsi, saa olla kyl kiitollinen. =) Eli K syö iltamaidon (pelkällä korvikkeella ollaan vielä menty) n. klo 21 ja seuraavaksi syö aamu 8 maissa. Se, miten siinä välissä muuten nukutaan, onkin sitten vaihtelevaa :whistle:

Jaaha, tiskaamaan pulloja kun poju nukahti aamutorkuille.

-Pippari-
 
mussupussu: Viel kyselen... Mites teillä olikaan syöttömäärät silloin kun se polilääkäri käski teidän aloittaa motorisen kehityksen vuoksi ne kiinteät? Oliko lähtenyt tiheentämään syömistä vai oliko ruokamäärät viel ihan kohtuullisia? Ku täs vaan mietiskelin, kun ei toi meidän poika ainakaan viel ihan hirveästi syö, et sen puoleen ei viel näyttäis et tarvis kiinteitä aloittaa... Mut sit taas onhan tuo hoikkanen poika ja tosissaan alkanut nyt liikuskelee paljon... No, kattoo nyt miltä ne käyrät näyttää sit maanantaina... Mietin vaan et voiskohan ne silti näyttää tippuvan ne käyrät vaikka poika ei ookaan tihentänyt syömistä...
 
Joulumasu tervetuloa

Ehkä meidänkin neiti sitten joskus nukkuu kokonaisia öitä. Meillä syödään aina vähintään kaks kertaa. Ja yleensä aamuyön syötön (n. viiden aikaan) jälkeen neidillä alkaa sama äheltäminen ja pyöriminen mikä on illallakin ennen nukkumaanmenoo. Tänään sitten yritti herätä kuuden jälkeen mutta kun syötin vielä kolmannen kerran niin sillä nukkui sitten 20 min lisää :| ois saanu nukkua kyl seiskaan. Nyt on sitten jo pitkillä päikkäreillä jotka yleensä on alkanut vasta 12-12.30. Saa nähä kuin loppupäivä menee. Heleneh, toi on kyllä niin totta että kun yhdestä kaudesta pääsee eroon niin toinen on jo oottamassa :D

Meillä on muutaman kerran neiti kieltäytyny kokonaan syömästä rinnasta. Kauhee huuto vaan pystyyn vaikka nälkä ois. pari kertaa on auttanut tissin vaihto mutta on sitten joskus pullollakin syötetty. Jostain oon vaan lukenu ettei sais pullosta antaa jos ei tissistäkään syö?? Että pitäs nokkamukilla tai lusikalla tms. antaa sitten maito. Mutta toivottavasti neiti ei ota tavaksi tuota kieltäytymistä.
 
Oho, uusi pino! Minä vielä eilen kirjoittelin tuonne vanhaan pinoon.. mutta kopsaampa sen tänne!
Onpas teidän kaikkien vauvat olleet jo niin isoja 3kk neuvolassa!! Meidän neiti oli 58cm pitkä ja 5400g. Paino menee edelleen miinuskäyrillä, mutta oli lähtenyt nousuun, kun taas pituus oli mennyt käyrillä ainavaan alemmas!! :eek: Neuvolatätikin ihmetteli tuota pituutta...mutta kyllä paino ainakin nousee, joten kyllä se neiti ruokaa saa aivan tarpeeksi. Mistäköhän tuollainen pituuskasvun hidastuminen voi johtua?

Vierastamisesta: Meillä vierastetaan ihan huolella! |O Heti menee alahuuli mutrullle, kun joku muu kuin äiti tai isi ottaa syliin! Neuvolatätikään ei saanut kunnolla tutkia, kun tytöltä jo pääsi itku... :ashamed:
Johtuiskohan tää sitten siitä, kun tyttö ei ole ollut vielä kertaakaan kenelläkään hoidossa ja aina tiiviisti äidin sylissä..?
Esikoisen kanssa ei tälläistä ongelmaa ollut, mutta Leo olikin hoidossa mummilla jo aika pienenä... :/
 
Aurinko paistaa ihanasti! KevätKevätKevätKevät! :wave:

Mitäs mun pitikään kertoa, ei tuo nuppi toimi ku katkonaiset alkuillat jatkuu, eli viimeyönä herätty yöunilta itkee tuttia 24, 00.40, 01.45 ja sit 03 syöettin ja onneksi sitte nukkui aamuun asti... Niin ja nälkä ei ole heräämisen syy!

Huomenna neidille luvassa Bataatin maistelua...
Meil o vissiin maidon kanssa menossa "vähänsyömisen" kausi, aamulla otti 140ml ja ennen päikkyjä vaan 80ml... Voi neiti olla hieman nälkäinen ku päikyiltä herää... :whistle:

Tänään lähti mies neidin kanssa kävelylle (meil melkeinpä vakio et tää mamma saa laiskotella pe aamupv:t yksin kotona... Harmi vaan ko on niiiiin ihana ilma et mielellään olisi menny kävellle... =)

Kat
 
Heippa!

Kirjoitan nyt, toistaiseksi ainakin, viimeistä kertaa tänne. Teen tilaa uusille, esim. joulumasulle. Tämä on ollut aivan ihana paikka jakaa asioita ja kokemuksia, mitä pienten lasten äideillä päässä liikkuu. Huomaa, että tänne on keräytynyt aivan helmi-luokkaansa olevia äitejä. Kiitos jokaikiselle palstailijalle teidän tiedoista ja taidoista mitä olette täällä jakaneet. :hug:
Olen siksi poistumassa keskuudestanne ( huh, huh olipas dramaattisesti sanottu!! HUi! :snotty: ;) ) kun tämä palsta on palvellut minua niin hyvin ja nyt olen täältä saatavani saanut ja on aika jatkaa oma matkaa.
Koskaan ei pidä tietenkään sanoa ei koskaan, joten törmätään suuremmissa mutkissa jos niikseen tulee :saint:
Kaksplussalle suuri huomionarvoinen kiitos, että mahdollistaa näin kaikkien äitien kohtaamisen täällä ja edesauttaa sikäli jokaisen lapsen kasvua ja kehitystä! upeaa B)

oikein valoisaa ja aurinkoista kevättä naiset kaikin tavoin teille! Antaa valon kulkea läpi meistä maailmaan !! :hug:

Katherine ja rakkaista rakkain tyttönen 3kk+

p.s äideille muistutuksena: nainen, sinä olet tähti.
 
Ihanaa kuulla ettei taaskaan ole ainut näiden asioiden kanssa painiva! Meillä on ollut useampia levottomia iltoja ja inhoan kun lapsella päivä päättyy itkuun! Yöt pääsääntöisesti nukutaan ok, mutta ainakin se kaksi syöttöä on ollut, ehkä enemmänkin, jos yritän aamua vedättää pidemälle. Tällä viikolla tuntuu, et on itseä väsyttäny niin hirmusesti vielä seiskaltakin. Nukkuun meillä mennään vaihtelevasti 20-21.30. Nyt on ollu niinkin, et poika itkee useamman kerran sängyssään silmät kiinni jo nukahdettuaan. Harmikseni olen joutunut meneen välistä makuulle imettään, jotta rauhottuisi. En mieluusti nukuttaisi enää uudelleen rinnalle, kun nälkä ei varmastikaan syynä ole..ei vaan jaksa itkettää. Tosiaan vauvathan vaan syö ja nukkuu...tän keksi takuulla joku vauvaton.

Päikkärit ovat taas kutistuneet ihan olemattomiin 30-60min. Kun vaunut liikkuu nukutaan kyllä, mutta heti kun kotipihaan tullaan alka itku, yleensä vielä silmät kiinni. En ehdi edes koirien jalkoja pestä, kun kutsu käy vaunuista. Nukahtaisi uudelleen, mutta herää taas kun lopetan liikuttelun.

Ulkoilusta oli puhe, vaunulenkillä käydään joka päivä kerran tai kahdesti jo koirienkin takia. Noin tunti kerrallaan. Vaunihin saan pojankin aina rauhoittumaan, jos muuten ei sisäunet ole onnistunut.

Kiinteitä on nyt syöty viikon verran ja alkaa jo sujua. Bataatti on ollut hyvä ja porkkana myös. Tänään kokeiltiin maissia ja hyvin tuntui maistuvan. Hedelmäsoseita söisi vaikka kuinka paljon!

Tulihan taas omaa napaa ja valivalitusta. Pitäisiköhän taas muistuttaa itseään nauttimaan hetkestä..jokaisesta! Aika kun menee ohi hujauksessa. Katherinelle kiitos seurasta ja hyvää jatkoa! joulumasu tervetuloa mukaan!
 
Tepa77 meillä aika sama homma tuon syöttelyn suhteen, pari syöttöä ja sit alkaa "herääminen... :| mietin vaan tuota kun pitäisi yrittää aikaisemmin nukkuu kun poika on niin väsy illalla mut jos laitan nukkuu esim klo 21.00 niin se on varmana syömässä jo ennen yhtä ja sit on tokaan syöttöön ollut yleensä vain 2-3 tuntia et kuinkahan aikaisin sit herättäis??!!! |O ei hemmetti täs tiedä mitä tehdä tuon jäppisen kanssa :/ EHDOTUKSIA??? :whistle: ;)

Heleneh & Eino
 
Ronjaneiti täällä samantyyppinen ongelma iltanokosten kanssa et ku heijataan sitteris(ei muualla nuku iltaisin) niin Heti kun liike loppuu niin silmät auki ja kohta huuto, mutta aikansa kun heilutan aina kun alkaa taas silmät avautuu tai ähisee nii jossain vaiheessa nukahtaa että ei enään huomaa liikkuuko vai ei;)
 

Yhteistyössä