***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Hei!
KeuKeu ulos mennään kärryn kans kun sää on kiva ja kun jaksan... :ashamed:
Täällä ei ole tapana nukutella vauvoja ulkona. Jos pihalle pojun laittaisin, niin vois olla et paikallinen sossu tulis lapsen viemään... Eli maassa maan tavalla. Hmmmm eiks Suomessa muka ollut et joku oli jättänyt vauvan pihalle nukkuu ja rattaiden jarruissa oli ollut jotain vikaa? Rattaat olivat sit lähteneet liikkeelle ja menneet jokeen. :( Lopun arvaattekin. :'( Aika huono tuuri saa olla et tollasta sattuu. :/
Tepa en ole vierastelua huomannut vielä. No se varmaankin ilmaantuu pian tännekkin.
NeitiKat Toivottavasti ei olis maitoallergiaa! :/
Joulumasulle tervetuloa! :wave:
Jive samankokoinen taisi Tirri olla teidän vauvan kans kun oli vajaat 3kk.
Heleneh ompas sulla ollut rankkaa. :( Toivotaan et asiat asettuu sielläkin päädyssä pian.

Rytmin siirtämisestä
et ilman huutoja ei varmasti siirry... Itse oon luottanut et vauvan mukaan on mentävä. Tietty ei tääl koskaan rytmi oo ollu aivan tyhmä, joten en tiiä mitä silloin tekis. Siis jos joutuu paljon nousee ylös yöllä on sit äidinkin mentävä päikkäreille vauvan kans. Ja ei kannata antaa vauvan nukkua aivan hullun pitkiä päikkäreitä, että yölläkin sit nukkuu. Kotitöistä et ne voi tehdä silloinkin jos vauva istuu sitterissä. On vauvan ihan hyvä istua sitterissä jonkin aikaa. Mun mielestä on pakko oppia "olemaan yksin" joskus. En tiedä onko noista neuvoista nyt apua kenellekkään, mut tuossa on kuitenkin nuo..... :ashamed:

jennae toivottavasti toi pituus & paino ei oo hälyyttävää. Erikokoisiahan vauvat on, joten kai se terkka olis sanonut jos olisi jotain vialla. ;)
Katherinelle tervemenoa! :wave:
Ronjaneiti tissillä täälläkin toi poju taintuu nukkumaan parhaiten. Voi tulla ongelma siis kun toi tissitys tulee olemaan ohi......... :( Siihen asti tolleen mennään.

Ei sen kummempaa pojun kanssa tänään.
Ai niin galluppia pukkaa: onko teillä pyörähtäny hormoonitoiminta jo käyntiin???
Täällä ei ole. Täysimetyksellä mentiin 1kk ja sen jälkeen ollaan menty osaimetyksellä eli se on vissiin pitänyt tädin poissa. Mutta nyt on iho mennyt sellaiseksi kuin olis teini-ikä taas. :x Eli onkohan jotain kohta tapahtumassa??? Karmeeta kun on paiseita naama täys. Tosi kaunis. |O |O |O

Jaahas. Taas kuuluu keskustelu huoneesta. On siis mentävä....
 
Huh, mikä viikko!

Vaimoko se kyseli Lumin syöntimääristä ennen kiinteitä...? No aika vaikee sanoa, kun imetän. Ja tiheää on syöttö ollut alusta alkaen, varmaan siks kun Lumi on niin pieni ja pitäis saada teidän muiden vauvat kirittyä kiinni. Syöttelin siis päivisin n. tunnin välein. Huhhahhei niitä aikoja! Lumin painohan notkahti pikkasen 4kk neuvolassa, niin siks totesivat, ettei maito varmaan enää riitä. Sit oli se motoriikkajuttu siellä kasvukontrollissa.

Kauhee, ku mä nyt vasta tajusin kunka hoikka Lumi on verrattuna teidän vauvoihin. Siis nyt noin 5kg ja 60cm. Ei se mun mielestä miltään aliravitulta näytä... Nyt vaan hirrrmuinen kasvutsemppi päälle!

Heipat Katherinelle! Mulla on ollu vähän samanlaisia fiiliksiä jossain vaiheessa tän palstan suhteen, että ei tavallaan enää saa tästä mitään irti. Itelläkään ei oo ollu mitään "kriisejä", mutta kyllä täältä aina jotain pientä tarttuu korvan taakse, esim. se mallasuute. KIIIITOSSSS! Tää palsta vaan vetää puoleensa ja on erittäin koukuttava! Mäkin ku oon tällanen perusutelias, ni luen aina innolla mitä muille kuuluu.

Vanilijalle piti sanomani, että huh kuinka rankka kokemus! Ihanaa, että tyttö on jo terve! Toivottavasti pysyykin terveenä!

Nullpoints tarkoitit varmaan tolla gallupilla, että onko menkat alkanu? NO EI OO! Miten voikin olla näin ikävä kuukautisia!? Mulla myös jotain ihme näppyjä naamassa, mutta oli mulla esim. synnärilläkin naama sen näkönen, että olis haulikolla naamaan ammuttu lähietäisyydeltä. Joopa joo, kyllä ne sieltä kohta...

Tallinnan reissu meni loistavasti! Ostettiin ihan hirveesti kaikkee ja Lumi oli tosi hyväntuulinen ja hyväkäytöksinen koko reissun.

Eilinen meni mummilassa ja tänään oltiin Hulluilla päivillä melkein koko päivä! Nyt ei ihan oikeesti tartte ostaa mitään piiiiiitkään aikaan. Tarttisin kyllä meikkisiveltimiä ja irtopuuterin... :$

Jees, huomenna on vauvauinnin eka kerta! Nyt nautin tän perjantaipullon (pieni siideri) ja syön miehen paistamia lettuja!

Mites Kamomilla sun miehen Tallinnan matka?

Kiva kuulla Nimrastakin! Muhun iski toi sisustuskärpänen jo raskausaikana, jolloin meni kans kaikki uusiks. On se ihanaa! Nauti uudesta ilmeestä!

Aino & Lumi-Emilie n. 4,5kk
 
Huomenta =) hormonitoiminnasta täällä alkoi melko päivälleen tasan kk synnytyksen jälkeen menkat! |O vaikka imetinkin. Nullpoints täällähän nukutaan päikkäreit vaik just se 4h putkeen mut nyt ruvetaa kyl vähentää... :whistle: kotitöistä tääl on tosiaan toiminut hyvin tuo sitteri jos haluaa häärätä jotain...varsinkin jos imuroi ja kova meno ja meininki niin tuntuu et vaan tyytyväisempi ku on jotain tollattavaa;) sit ku imuri lakkaa ja tulee hiljasempaa niin ruvetaa vähä hermostuu et mitäs nyt... ;) mussupussu kiva et reissu meni hyvin:D päivänjatkoja! :flower:

Heleneh&Eino
 
mussupussu Kiitos tiedosta! Lähinnä just noita syöttövälejä kaipasinkin tietää, kun täälläkin imetetään. Vaikeahan sitä varsinaista maidon määrää on arvioida =) Hoikkanen on teidän Lumi vielä meidän poikaan verrattuna, vaikka J:kin hoikka on.. Voipi olla, et saadaan viel lupa jatkaa pelkkää tissittelyä, kun ei päivällä syö kun 2-2,5 h välein... On sul ollut rankaa kun Lumi niin usein syönyt. Kiva kuulla että Tallinnan reissu onnistui hyvin! :)

:wave: katherinelle

Kuukautisista ei tietoakaan täällä! :kieh: Vähän kyl kaipais et alkais ni menis toi hormonitoiminta taas jotenkin kuntoon...

(.) 1,8 kg vähemmän näytti vaaka tänään kun kaksi viikkoa sitten! :D On se kumma, et edellinen kahen viikon jakso oli tosi tiukkaa ns. diettiä eikä paino tippunut ja nyt sit nää edelliset kaks viikkoa meni ihan plörinäksi herkkujen suhteen ja nyt sit on tippunut... :p :ashamed: Tosin vaihteleehan se paino muutenkin riippuen mitä on syönyt ja onko vatsa toiminut :whistle: ;)
 
Hormonitoiminnasta...En oikein tiedä onko menkat vielä alkanut! :LOL: no johtunee siitä, että täällä on vuodettu synnytyksestä lähtien melkein taukoamatta!! Nyt on ollut 2päivää taukoa vuodossa..toivottavasti loppuu nyt!!! Eli ei tosissaan ole ikävä menkkoja....
 
Taas ilmoittaudun, katsotaa mitä lahopää osaa kommentoida :)

Katherinelle heipat ja mukavat jatkot :wave:

Jennaen krooniset menkat ei kuulosta kyl yhtään kivoilta, toivottavasti loppuvat ennemmin kuin myöhemmin! Aika sissi oot ku et ton enempää asiasta valita :p

NullPointsko se aikasemmin mulle kommentoi tuosta ohjelmasta, vai muistanko ihan väärin? Joka tapauksessa, ihanaa kun te osaatte katsoa tuollaisia ohjelmia kriittiseltä kannalta ja tiedätte että asiat ei välttämättä ole niin kun annetaan ymmärtää :)

Menkoista, jälkivuoto oli 2vkoa ja sit n. kuukauden päästä menkat. Nyt ei tosin oo näkynyt, mut kaippa ne siitä.. :)

Kiinteistä, meillä tyttö hiukan vajaa +1 käyrällä ihan rintamaidolla. Virkeä on eikä paljoa kitise, joten näin mennään sinne puoleen vuoteen kun en usko että suoli on kypsä muuhun. Mitäpä sitä kiirehtimään siihen sotkuun, niinkun babyseven kokemuksen kuusinkertaisella rintaäänellä aiemmin totesi :)

Vaniljaa on koeteltu, mutta oot kyllä vahvana selvinnyt eteenpäin. Etkä ole edes katkera, ihailtavaa :hug:

Nimra se senkun sisustelee! Mulla samaa vikaa, just kun muutettiin :D

Vaunuilusta, 5-7krt/vkossa me käydään, aina vähintään se 0,5h mutta joskus menee parikin tuntia. Tykkään liikkua paljon, kauniissa maisemissa :) Jumpassakin käydään yhessä joka viikko ja sitten itse käyn kaverin kanssa muutamaan otteeseen myös. Varsinaisesti vaunuissa en nukuta yksin ulkona, kun se ajatus on mulle kovin vieras. Mut paljon siis ulkoillaan yhdessä!

Uusista taidoista, meillä osataan vaikka mitä. Neuvolantädit, sukulaiset ja tutut ihmettelevät kilpaa.
- kääntyillään selältä masulle ja toisinpäin
- seistään tuettuna (jopa vain yhdestä kädestä)
- kovasti yritetään ryömiä, mutta lyllerrystä tuo on, enemmän liikkuu sivuttaan ku suoraan :D
- hymyillään, jutellaan ja nauretaan ääneen vastavuoroisesti
- seuraillaan leluja, tartutaan ja kurotellaan niitä, helistintä helistetään ja nyt tänään otettiin jopa monta kertaa ihan pinsettiotteeseen ja siinä se lelu pysyi ihan minuutteja :eek: :heart:
- istutaan yhä pidempiä aikoja ihan tukemattakin

Hurjan nopeaa vauhtia kasvaa, ihanahan sitä on seurata mutta samalla on se tietty haikeus :heart:

En kaikkea ihan ehtinyt lukea, kun tässä kiireenkeskellä.. Pahoittelut siis jos jotain jäi huomaamatta, toivottelen aurinkoista kevättä ja ihanaa pääsiäistä jokaiselle perheelle :flower:

DD ja potkurineiti 3,5kk :heart:

 
Hei hoi!

Taas vierähtänyt päivä poikineen etten ole edes lukemaan ehtinyt, joten nyt jäävät kommentit & useimmat gallupit väliin. Sen huomasin, että uusi on tullut joukkoon, eli tervetuloa täältäkin Joulumasulle! Ja Kathelle hyvää jatkoa, kiva kun kävit ilmoittamassa että poistut niin ei suotta täällä murehdita onko jotain sattunut. Ja tietenkin tervetuloa takaisin koska vain jos siltä tuntuu! :wave:

Meillä oli rokotetutkimuksen toinen käynti keskiviikkona, tytsi sai sen tutkimusrokotteen ja toisen satsin Rotarixia. Ei kuitenkaan sitä 3 kk viitosrokotetta, koska niillä oli jotain ongelmia uuden rokotuserän kanssa eivätkä uskaltaneet antaa sitä. Se jäi siis neuvolan heiniksi, ja siellä neuvolassa olimmekin eilen. Neidin 3 kk mitat olivat:
pituus 64,2 cm
paino 6350 g
pipo 40,2 cm

Eli Mussupussu, ihan hoikka pimu on täällä meilläkin :). Paino menee -06 ja pituus +20 käyrää.

Tutkimusrokotteesta tai rotasta ei tullut mitään oireita, mutta yllätyksekseni tuosta Pentavacista tuli. Tytöllä on edelleen punainen, kova läntti rokotuskohdassa ja eilen illalla kuumettakin (38,9). Kuume onneksi laski yön aikana, eikä tytöllä ollut kipuja.

Menkat on alkaneet, yhdet on olleet. En niitä nyt muuten hirveästi olis kaivannut, mutta nyt kun on hormonitoiminta palautunut niin voi siellä papassa käydä sekä hormonikierukan laitattaa. Pitäiskin sinne ehkäisyneuvolaan aktivoitua soittamaan ja kyselemään tarkemmin asiasta.

Meillä ei vielä kokonaan käännytä, mutta kyljelleen tyttö menee. Ja tarttumaan on nyt oppinut.

Ihanaa muuten kun tänään on satanut! Mä olen varmaan maailman omituisin ihminen ;) kun tykkään sateesta (kunhan nyt ei ihan joka ikinen päivä sada). Lähtevät lumet ja katupölyt, jei!

Kotityöt kutsuvat taas, joten menen
Grynna & typylius tänään tasan 3 kk
 
Meillä maistettiin tänään perunaa, huomenna lisää... Bataatilla oli tarkoitus aloittaa mutta näin nyt meni. Bataatti odottaa kaapissa...
Hyvin upposi =)

Mulla menkat nro 2 menossa, eli 1kk ku imetyksen lopetin alkoi ihan normaaliin rytmiin tämä elimistö :)

Hieman töks töks mun teksti ko olen niin väsy et simmut luppaa, Kohta nukkumaan!

Kat :wave:
 
Täällä ei käännytä kuin kyljeltä toiselle, mutta nyt parissa päivässä ruvennut itseään niin paljon keikuttamaan ja liikuttamaan että hetkessä siirtyy paikasta toiseen :eek: . Ei enää hetkeksikään voi jättää sohvalle tai sängyn reunalle, oikein potkaisee vauhtia ja hetkessä peppu eri suunnassa :) .

Ihanaa, yskä ja nuha loppunut :saint: . Toivotaan ettei aikoihin tulisi muuta vaivaa.

- Terhikki ja Otto 3kk 6pv -

ps. yöt mennään edelleen 2:lla syötöllä - välit vähän vaihtelee. En valita, ihan hyvin saan nukuttua useimmiten - ellen unohda Ottoa viereen, silloin nukun ihan solmussa :ashamed:
 
Pakko oli tulla hehkuttamaan, typy kääntyi tänään ekan kerran kokonaan selältä vatsalleen! Pitkään pyörähteli kyljelleen kuten usein ennenkin, ja sitten yhtäkkiä meni ympäri, jotenkin tosi nopeasti ja helpon näköisesti. Ei kuitenkaan saanut itse kättä altaan vaan ähräämisen seurauksena humpsahti takaisin selälleen. Mutta siitä se lähtee =)

Grynna & tipunen 3 kk 1 pv
 
Jiihaa! Vauvauinnissa meni tosi kivasti. Saatiin siitä koko perhe huimasti energiaa ja lauantaina puuhasteltiin kaikkea kiwaa. Illalla olin tosi väsy ja luottavaisin mielin mentiin aikaisin nukkumaan... Virhe! Lumi on viimeaikoina nukkunut tosi hyvin; klo 21-22 nukkumaan ja aamulla eka syöttö klo 8. Ei mennytkään la-su yö noin leppoisasti, vaan heräiltiin parin tunnin välein. Tais olla unti vähän liiankin jännää...

No, lähdettiin väsymyksestä huolimatta lapsimessuille, jossa vierähtikin 5 tuntia! Kävikö joku muu teistä messukeskuksessa? Ihan kivat messut oli ja kaikkea tarpeellista tarttui mukaan: aurinkolasit Lumille, kuolalappu, kankainen ruokalappu, muovinen ruokalappu, kirjoja, leluja, imetysteetä, dentobon -tutteja, -tuttinauha ja -xylitoltabletteja, babyhammastahnaa, pesuainetta, sose- ja vellinäytteitä, uimavaippa, uimatossut, matkasyöttötuoli (testattiin tota kotona ja oli ihan huippuhyvä - anopin kunnostamaa syöttötuolia odotellessa... :whistle: ) , imetystoppi, matka-ruokakulho ja kaikenmaailman ruoka- ja tuotenäytteitä. MUTTA, hukattiin Lumin lelu. :( Ei se kallis ollut, mutta tunnearvoa oli sitäkin enemmän, oli nimittäin ihan eka lelu, joka Lumille oli hankittu. Nyyh nyyh.

Soseista: nyt ollaan maistettu peruna, porkkana, maissi, bataatti, parsakaali, luumu, mango, banaani, omena, päärynä... Huomenna teen kukkakaalisosetta. Kaikki muut on maistunu hyvin paitsi mango! Kypsyttelin kyllä mangoja hyvin kotona, kun myyvät kaupassa aina hiukan raakoja, mutta hieman kitkerä maku soseeseen jäi... Banaani on makeaa, ni oon sit sekottanu mangoa siihen ja menee hiukka paremmin alas. Onneks noi ei makeet on kuitenkin tärkeimmät. Ens viikolla maistellaan marjoja. Iltawellit teen yleensä päivän jämistä. :D

Nyt nukkumaan!

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

Aino & Lumppari n. 4,5 kk
 
Iltaa! B)

Mussupussu ai sulla on kans vetänyt naama jonkinlaista kriisiä. Tuohan on tuo suun ympärys heijaste a-päästä, eli jos on suun ympärillä paljon finnejä, niin se on hormonaalista... Mulla nyt just rehottaa näpyt leuassa. :ashamed: Eli silleen. :headwall:

heleneh aika jännä et menkat alkoi noin nopeeta ja jennae onko tuo nyt ihan "normaalia" tuo tuollainen vuotaminen??? :eek: Jotenkin kuulostaa vaan aika hurjalle! :whistle:
vaimo mä kaipailen sen takia et alkais lähtee muutama kilo pois... Eli siis ei mulla esikoisen kans tippunut ollenkaan ennen kuin menkat palas ja sama on nyt.... :headwall: Eli jos nyt ees pari kiloa kesäksi, niin olis kiva....

DD tosi hienosti teiän typy kasvaa. :flower: Juu en siis ohjelmaa nähny, kun majailen ulkomailla. Tuolta luin "mitäs nyt" puolelta vaan ja tein omat päätökseni asiasta. Eli ei vissiin oltu aivan "totuudellisesti" teiän menoo näytetty & sit ihmiset vielä jaksoivat soppaa hämmennellä. Niinhän se on et kärpäsestä tehdään usein härkänen.... :$

Grynna mä oon kans miettiny tota kierukkaa et jos sellaisen ottaisin. Ei oo kokemusta tuosta. Oon muutenkin niin huono noiden ehkäisykeinojen kanssa. :headwall: Jotenkin vuonna "yksi ja kaksi" jäi kauhee kammo pillereistä kun ne teki mut hulluksi. :( Sillon olivat varmaankin ytympää kamaa.

heleneh kerro sit auttaako se päikkäreiden lyhennys asiaan. :wave:

Liikkumisesta. Poju sätkii tosi paljon ja on alkanut punnertaa peffaa ylös. Sellasta alkaa olla se toiminta et voi helposti tippuu lattiallekkin hoitopöydältä jos sen sinne jättäis. Kovasti oon avittanut kääntymään, mut ei se oo vielä sitä tajunnut. Tykkää kyllä katsella mahallaan ympäriinsä. Jos nyt jotain on oikein harjoitellut, niin on hymy-lihakset. :heart:

Nyt nukkumaan........
 
NullPoints No ei se vissiin ihan "normaalia" ole, mutta mun vuodothan on johtuneet siitä kohtutulehduksesta jonka jälkeen vuodot vaan jäivät, koska kohdussa oli jotain "epäilyttävää" mitä veikkasivat istukan palasiksi..pääsin sitten vihdoinkin viime kuussa kohdun tähystykseen jossa se "epäilyttävä" piti ottaa pois..no eipä ollut lähtenyt vaikka joutuivat loppujen lopuksi kaapimaan koko kohdun kauttaaltaan.. :eek: Eli lopputulos on nyt sitten tämä: kohdussa edelleen jokin n.3cm läpimitaltaan oleva "epäilyttävä juttu" , mutta patologin mukaan se ei ollut istukkaa..en oikein ymmärtänyt, mitä niissä lausunnoissa luki, mutta jotain pitkittyneestä estrogeenivaikutuksesta ja Reaktiivisistä muutoksista?!? Eli jos joku osaa tämän suomentaa... :LOL:

Liikkumisesta: Meidän tyttö ei vielä liiku suuntaan eikä toiseen, ei siis käänny eikä mitään.. :(
Hui että, DD:llä jo seistään tuen kanssa? :eek: On se vaan kumma miten eri tahtia vauvat kasvavat..teillä sitten varmaan lähdetäänkin jo tosi aikasin liikkeelle..=)

Tyttö on alkanut heräilemään yöllä syömään! MEillähän on siis nukuttu yöt läpi 3 viikon vanhasta ja nyt tälläinen muutos! Annoin eilen illalla Maissivelliä ennen nukkumaan menemistä jos jaksaisi nukkua paremmin, mutta ei! Heräsi kaksi kertaa yöllä ja hirveän nälkäisenä tietty.. no mutta eiköhän se tästä, se olikin jo liian hyvää ollakseen totta, että meidän tyttö ei vanhempiaan valvottelisi! :kieh:
 
Kitikiti vitiviti..ihme krätinää ja kitinää poju pitää koko ajan!! :/ Tuntuu että on 15min tyytyväinen heräämisen jälkeen, sitten jo kitistään, koko ajan tarttis viihdyttää ja höpöttää. Leikkimatolla ei oo muutamaan päivään viihtyny kauaakaan yksin. Kai tää on joku kausi taas..? :kieh:

Oon myös huomannu, että herralla on joku ihme pelästymiskausi meneillään. Äsken kun menin sillai nopsasti pojan naaman eteen niin sai kauheet hepulit, oikein sellasta pelästynyttä itkua! :eek: Sai pitkään sylissä rauhotella ennenku tokeni. Hmm??

Täällä odotellaan kolmansia menkkoja alkaviksi, sit alotan myös pillerit taas.

Poika on alkanut kirrrrrkua kovaan ääneen ja myös "krikottaa", jos tiedätte mitä tarkotan..eli sillai kikattaa.. :D Varsinkin koiralle se kirkuu ja kikattaa, se on vissiin niin hauska :heart:

Kai sitä tars lähtee tonne harmaaseen säähän ulkoileen, ku nää maanantait on muutenki niin masentavan tylsiä. Mutta onneksi lauantaihin ei ole enää pitkä aika, sillin K menee mummille yökylään ja äippä ja iskä lähtee keilaamaan ja baareileen! Jeeeee!! =)

-Pippari ja K 3,5kk-
 
Heissan!

4 kk nla terveisiä :D

Mitat, suluissa viimekuiset:

6515g (5995g)
65cm (62,5cm)
py 41,8 cm

Perunakattila on nyt sit kiehumassa :/ Pituus menee tasasesti keskikäyrän yläpuolella, mut suhteellinen paino vaan viime kuukausina tippunut. Viime kuussa oli -5% ja nyt melkein -10%. Ei oo poju kuitenkaan syömistään tihentänyt. Terkkarin kanssa oltiin kyl sitä mieltä et se nyt vaan on tollanen pitkä, hoikka ja jäntevä poika jo malliltansakin, mut ajateltiin et kokeillaan nyt pelkästään perunaa (+ luumua jos maha menee kovalle), ettei nyt ainaskaan enää tippuis. Katsoo sitten mitä se paino näyttää loppukuussa siellä kehityspoliklinikalla.

Muuten meidän pojalle ei erityistä. Tosiaan tollanen nauravainen, th:n mukaan lihaksikas ja tarkkaavainen poika on. Meillä kanssa jo niinku DD:llä :wave: seistään hyvin tuen kanssa ja ryömitään sivuttaissuunnassa. Pisin matka tähän mennessä liikuskelussa on puol ympyrä (jalat ja pää vaihtanut alkuasennosta paikkaansa :D ). Ja tosiaan viikko sit oppi kääntymään mahalta selälleen ja löysi varpaansa. Yleensähän sitä vissiin opitaan kääntymään ensin selältä mahalleen, mut meil näinpäin :LOL: On toi poika jo kerran päässyt selältä mahalleenkin, mut meilläkin jäi se käsi sinne jumittamaan mahan alle :whistle: Joten sitä näkyy nyt harjoittelevan. Ja sitä kirkumista, kiljumista yms. on paljon :LOL: Välillä ehkä vähän rasittavaakin.. :p

Sellaista meille. Täytyy nyt lähettää tää viesti ku kerran jo sain tän litanjan kirjotettua ja koko viesti katos :kieh:
 
Päiveetä! :wave: Grynna kyllä se sade välillä joo hyvää tekee:) Onneksi olkoon masulleen menosta!!:D Daylightdancer Teillähän kehitytään nopsaa vauhtia! :D Nullpoints hehee, ai te ootte treenannut hymylihaksia! :D :heart: ei vielä ainakaan ole öihin auttanut päikkäreiden lyhennykset... |O ei uskalla liiankaan vähän antaa nukkua ja väkisin herätellä ku on väsyny... :ashamed: ehkä täs jossain vaihees hokaa mitä tekee "väärin" tai sit on vaan tuollainen levoton nukkuja ;) mene ja tiedä sit! :| Jennae Toivottavasti selviää nyt mistä on kysymys!ota nyt tosiaan selvää noist lääkärin sanastoista! :eek: Harmi et teil nyt sit ruvettiin heräilee... olisko joku vaihe vaan menossa?... noita "vaiheita" tuntuu tuppaavan ovist ja ikkunoist! |O (ainakin täällä ;) Pippari Ihanaa pääsette Ulos viilettää! :D tuosta pelästymisestä sen verran et täällä on ollut alusta asti ja jatkuu edelleen...jos just menee liian nopsaa naaman eteen tai riittää et aivastan niin poika pelästyy jos on ihan rauhassa ollut lähellä |O aika jännä et teil nyt "alko" tai toivottavasti just vaan taas joku "juttu" meneillään;) kitinävitinä täällä myös päällä!!! just tota et viihdytä mua viihdytä mua ja ei viihdy yksinään pitkiä aikoja! tuntuu vaan et ei loppua tuossa näy! :eek: Liikkumisesta tääl jos ollaa selällään makoilemas niin kyljeltä kyljelle kyl mennää ja touhutaan sen verran kovaa vauhtia et täytyy takaisin siirtää peiton päälle ku on jo kohta matolle vierinyt;) muutama viikko sitten siskon luona meni itse selältä masulleen,mut eipä ole vielä uudelleen mennyt :( myös ruvettu Nullpointsin lailla punnertaa peppuu ylös, varsinkin jos "suuttuu" hoitopöydällä (mikä on harvinaista;) niin saa kyl varovainen olla ettei tipu ku alkaa hyppii niin kovasti. taidanpa tästä mennää hiukan lepäilee kun oli taas YLLÄTYS YLLÄTYS! levoton yö:( Hauskaa päivänjatkoa kaikille! :heart:


Heleneh & Eino
 
Ihaa maanantaita kaikille! Just esikoisen kanssa tultiin parin tunnin ulkoilun jälkeen sisälle,vauveli jäi vielä ulos nukkumaan.

Mä oon teijän kirjotuksia lukenut ja tuntuu että jokaisella jo vaavit liikkuu kovasti. Meijän matami (pian 4kk, paino 7490g ja pituus 67,5cm)se vaan heiluttelee jalkoja kattoa kohti, muutaman kerran vasta yrittänyt kyljeltä masulleen, tuloksetta..Mielummin vain makoilee lattialle tai sylissä pungertaen kyl itseään koko ajan istualteen. Kaippa tääkin on ni yksilöllistä, ettei tarvi pelätä heti jotain vikaa pikkuisesssa olevan..

Onko kellään porkkanasta pikkuinen kärsinyt masuvaivoista?Me ollaan nyt kaksi päivää maisteltu ja eilen sitten ilta oli ihan kamalaa huutoa, jota ei vielä koskaan oo ollut,ei mikää asento auttanut,ei kestänyt yksinkään jättää. Mahtoikohan se johtua porkkanasta vai voisko olla noin kiukkuinen ku ei nukkunut iltapäivällä??..Aina niin arvoituksellisia noin pienet on..

ahas, nyt tais tyttö herätä..mentävä

Syysusva +nuput
 
Hei!

Jennae
mulla ei oo ainakaan hajuakaan mitä nuo diagnoosit merkkaa. :ashamed: Toivottavasti selviää ja loppuu mitä se sit onkin. Ei istukan palanen ikuista vuotoa anna. Siis mulla oli viime keväänä "luonnollisen tyhjennyksen jälkeen" (KM) istukkaa tai jotain muuta riepaletta jääny. Vuodot loppui nopeaan ja sanoi lekuri et se tulee sit seuraavien menkkojen kans pihalle. Ja niinhän siinä sit kävi.

pippari ihanalle kuulostaa: kirkumisia ja kikatteluja. :heart: Siellä on hauskaa pojulla. :D

Vaimo Onnee neuvolan tuloksista! :flower:

heleneh meidän pojilla taitaa olla siis samanlaiset kujeet meneillään. =)

syysusva ei täälläkään nyt hulluna liikuta. Eli älä huoli. :hug: Niin ja nopeeta ne oppii sit kun niitä alkaa kiinnostamaan liikkuminen.

Neuvolassa käytiin ja 3kk tulokset tässä: (tai siis 14vkoa, sulkeissa syntymä arvot...)

Pituus: 62,5 cm (52 cm)
Paino: 7 kg (3220g)
Pää: 41 cm (34 cm)

Terkkari sanoi et hienosti kasvaa poju eli ei mitään ongelmia. On kirinyt pikkasen. Eli kaikissa mitoissa hypännyt pari käyrää ylös. Nyt ollaan keskivertoa isompia joka asiassa..........
Sit motoriikasta sanoi et hyvin liikkuu ja et ei mee kauaa kun kääntyy sellasta on meno.
Sanoi et ei oo nähny noin tarkkaavaa vauvaa koskaan. :heart: No onhan Tirri tosiaankin aina hyvin tarkasti katsomassa. Eli hienosti kaikki. Seuraava pakollinen tarkastus onkin sit vasta 7kk kohdalla. Sitä ennen sit voin itse taas mennä punnituttamaan jne, mutta ei oo pakko.

Nyt on sen verran kiukkuista pojun meno et hei vaan.....
 
Ekat pottumaistelut maisteltu (n. 2 tl) :D Ei kakonut eikä hirveesti irvistellyt, mut jonkin verran kyl kielellä pyöritteli ruokaa :p

NullPoints Onnea teillekin neuvolan tuloksista! Hirveän iso väli sielpäin maailmaa pidetään noissa neuvolatarkastuksissa täs vaihees... mut onneksi saa käydä kuiteskin poikaa näyttämässä jos siltä tuntuu :)
 
Heippa piiitkästä aikaa! Jospa sitä jotain rustaisi taas tällekin puolelle... =)

olo on niiin väsynyt ja nuutunut että ei tosi. Kyllä nämä kaksi pientä pitää äidin kiireisenä. Mutta täytyy ajatella päivä kerrallaan. Ei ne ikuisesti pieniä ole vaikka se ei aina lohdutakaan...

vaimo85: Meillä myös pitkä ja hoikka poika. Viime neuvolassa (3kk) oli 65cm pitkä ja painoa vain tasan 6kg! :whistle: Joten pituuskäyrä menee reilusti plussalla ja paino -20.. Mutta ei siitä tarvitse olla huolissaan jos kasvu ei pysähdy. Meidän esikoinen ja minä itse olen vauvana kasvanut ihan samaan tapaan. =)

Täällä myös käännytään sujuvasti selältä masulle. Ja sit virveä huuto kun ei pääse takaisin selälleen. Selällään myös kääntyy 90astetta toiseen suuntaan ja on usein ihan eripäin sängyssä kuin miten on jätetty. Muutenkin tosi tarkkaavainen ja seurallinen poika.

Kiinteitä on syöty meillä nyt viikon verran. Päärynää meni eilen jo kokonainen purkki kerrallaan joten ei ole enää mitään maistelua! :LOL: Myös bataattia ja persikkaa ollaan hieman maisteltu, mutta bataatti ei saanut pojalta mitään suurta suosiota.

Päiväunet on aivan olemattomia ellei lähdetä kävelylle, Tänäänkin nukkunut 3 x 20minuutin unet...zzz...

*tuisku ja hippunen 3,5kk *
 

Yhteistyössä