***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Huuuui mä aina "kauhulla" lueskelen ku jotkut alkaa jo tekeen pikkukakkosia :D Ku itelle ei tulis mieleenkään..ainakaan kolmeen vuoteen!!!! :LOL: Ei maar, voi se mieli muuttua siinä ajassa, mut nyt on sellanen olo että just ollaan selvitty niistä "kamalista" ekoista kuukausista ni en kyllä jaksa sitä taas heti uudestaan. Oonkin miettiny et onkohan se niin, et ne joilla on ns. helppo vauva, tekee pikkusisaruksen paljon nopeammin kuin ne, joiden vauvalla on vaikka koliikkia? Onkohan joku tutkinut asiaa? ;)

K:n mitat 4kk neuvolassa 7900g ja 65,5cm. Hienosti kasvaa, neukkutäti kehui hymypojaksi =)

-Pippari-
 
:wave: Täällä oon. Kokeet on ohi ja hengissä selvisin. Luulisi ainakin et meni läpi. :D

Kiva on muidenkin mielipiteitä lukea ehkäisystä ja uusista vauvoista. Omaa vaan etten oo ostanut testiä joten ei oo tietoo vielä. On se pian tehtävä, niin selkenee tääkin asia........

Ente Niitä istuimia on varmasti monenlaisia. Tärkee asia istuimen valkkaamisessa on se et on hyvä niskalle ja et istuin on hyvä pitemmäksikin aikaa. Meil on joku (en ees muista merkkiä) iso istuin, joka on seuraava. Rumahan se on ja iso (metallia paljon), mutta se oli tosi hyvä esikoiselle. Joudutaan varmaankin ostaa toinen toiseen autoon.
Painaa tietty toi poika jo, mutta ei vielä oo tuo turvakaukalo sellainen et olis pieneksi mennyt.

Jive aivan ihana kuva! :heart:

vaimo niinpä. Niin se on sektioiden kanssa. :eek: Senkin takia tosiaan ei oo hyvä jos raskautuis liian nopsaan. :headwall:

pippari minä ainakin luulen (tai on loogista) et helppoja lapsia saaneet menee nopeemmin uudestaan. Tai ainakin ihmettelen sellaisia miks ne hommaa lapsia kun kuulostaa et on vaikeeta jo olemassa olevien lasten kanssa. Tietysti vahinkoja voi kaikille tapahtua, mutta joillekkin kuulostaa että niitä tapahtuu usein. :headwall: Tai sit ehkä ne ihmiset vaan valittaa kauheesti. En tiedä.

On aika väsy olo nyt. Heräsin kaksi kertaa pojun takia ja sit heräsin kaksi kertaa kun esikoinen tuli valittaa et näkee painajaista. Yhteensä nousin sängystä neljä kertaa... Oli siis niin karmeen katkoinen yö ettei tosi. Sit sen päälle oli toi koe. Eli nyt väsyttää. :/ Jospa ens yönä ei ois noin katkoista.......
 
Meidän kuulumisia tulee tässä :)
Käytiin tänään sitten lääkärissä, kun pieni mies on ollu kiukku ja kuume alko nousemaan, ääni katoilee välillä. Meinaa olla jälleen hiukan räkäinen :( Lääkäri totesi oikean korvan punoittavan ja kurkunpään tulehduksen. Ei kiva. Särkylääkettä. Tarvittaessa antibioottikuuri ja yskänlääkettä. Ensin oli antaa Amorion-kuurin, mutta vaihdatin samantien toiseen, koska esikollani oli Amorion-kuurista niin järkyttävät allergiset reaktiot, että ihan siitä viisastuneena vältän tämän kohdalla amoksisilliinia vaikka viimeseen asti.
Hampaita tuntuu tulevan ihan ihme järjestyksessä :D Nyt on tainnu puhjeta alas niiden esimmäisten viereen kolmas ja neljäs hammas. Yläetuhampaista ei tietoakaan :eek:
Kaikesta huolimatta poitsu on aurikoinen itsensä. Nauraa minkä ehtii ja porisee kuin papupata. Yöt vaan on ollu hiukan levottomia.
5kk neuvolaa tässä odottaessa.

AC + MiniT 4kk2vkoa4pv
 
Pikaseen kuulumiset! Vkl oltiin nettipimennossa, kun Nebula oli kämmänny meidän liittymän kanssa. En ehtiny kaikkia juttujanne lukea...

Jive todella veikeä kuva! :D

Kysyikö NP munkkien paistorasvasta? Ihan tavallisessa rypsiöljyssä oon munkit paistanu. Voisin kuvitella, että siellä kaukomailla olis jopa paremmat rasvavalikoimat kuin täällä Suomessa...

5 kk neuvolan mitat:

pituus: 63 cm (47 cm)
paino: 5500 g (2500 g)
pää: 41 cm (31 cm)

Voi, meidän pikkunen kasvaa... :heart: Tuntuu niin hassulta, että joidenkin teistä vauvat ovat olleet jo 3 kk:n iässä pari kiloa painavampia kuin Lumppari... Lumi on tollanen pieni ja pippurinen!

Rokotus saatiin taas ja nyt nousi kuume. Huokaus. Suppoja pyllyyn. Th sanoi, ettei tästä rokotuksesta pitäis tulla mitään oireita. Pitäis ja pitäis.

Aletaan pikkuhiljaa maistella lihaa, kalaa ja kanaa. Siika oli meidän neidin mieleen. :D Vaihdetaan iltawellit iltapuuroon. Ihan vaan riisi- ja maissipuuroon. Ei viljoja vielä, vaikka kasvupolilääkäri niin kehottikin. Lumi kasvaa tosi hienosti ilmankin, niin ei kiirettä.

Täytyy taas mennä.

A&L 5kk (ylihuomenna)
 
Tulin vain ilmoittautuun, että taustalla oon oleillu taas :wave:

On taas niin kauhee ahistus ollu päällä melkeen viikon, että huh!huh! henkisesti tosi rankkaa :'( :'(
Toivottavasti taa hälvenee yhtä nopeeta pois, ku tulikin!!!! |O |O ..Ei jaksa enään!!! :ashamed:

Miia voi hyvin, mikä on pääasia! :heart: Parin viikon päästä 4kk neuvola...
Tänään itsellä psykologilla käynti...

nyt ei oo oloa lukea/komentoida! *sorry* :ashamed:

vauvis ja Miia 3.5kk :heart:
 
Vauvikselle voimia :hug: Täällä pikku mies on ollut hyvällä tuulella taas.Jaksaa touhuta lattialla yksin ja pitkään.Täällä nukuttiin eka kokonainen yö omassa pinniksessä! Jeee! ja hyvin meni.Siitä se pikku hiljaa lähtee.
Sitä kääntymistä harjoitellaan ahkerasti.
AC:pikaista paranemista pojalle!
 
Kiitos kaikille istuinkommenteista..pitää vielä tutkailla asiaa lisää, mutta aika pian tässä johonkin ostoksille pitää suunnata. :eek: Lueskelisin mielelläni lisääkin asiasta!

4 kk mittoja
paino: 8760 g
pituus: 68 cm
py: 44,8 cm

Meillä nlassa "ohjeistettiin" tuota kiinteitten kokeilemista sanoin: "sitten kun ittestä tuntuu siltä." Heh, tässä oottelen, että miltä sen sitten pitäs tuntua, et jos pitäs jo kokeilla jotain. :D Oikeasti aika ihanaa, että tuolla ei painosteta suuntaan tai toiseen..eikä kommentit ole koskaan sen tyylisiä, että tämä ja tämä on ainoa oikea ja mahdollinen tapa tehdä tätä ja tätä asiaa. Neuvolaretkestä tuli suorastaan hyvä mieli. :) Neiti syö päivisin tissiä tunnin välein, joten ehkä siihen johonkin väliin vois koittaa jo jotain muutakin törkätä.

Työ kutsuu jälleen, heipat kaikille!

Ente ja Tytyli
 
4kk neuvolassa käyty täälläkin (myöhässä pyhien takia), ja neiti oli jo 6700g ja 62cm (syntyi 3380g ja 50cm). :D Kasvua kehuttiin ja rohkaistiin jatkamaan täysimetystä, mistä olin todella iloinen. Eri lääkäri ja neukkutäti tällä kertaa, ja oli kiva kun ei painostettu alottamaan niitä kiinteitä. Neuvolakorttiin kehui tyttöä pitkän listan, eikä vähintään siksi kun neiti yritti ryömiä karkuun hoitoalustalta :LOL: Oli ihmeissään miten jo nyt on niin jäntevä ja kun tosissaan jo ryömii. Kysyin varmistukseksi saadaanko istuttaa syöttötuolissa kun siinä selkeästi viihtyy ja ihan suorasti, tukevasti istuu ja vastaus oli että ehdottomasti on neiti kehitykseltään valmis siihen :heart: Hyvä mieli siis jäi käynnistä.

Mulla on ollut aika pahoja mahakramppeja nyt pari viikkoa, ja niistäkin kysäisin. Kohtu ultratiin tyhjäksi kohtutulehduksen jälkeen, joten tuskin on jäänyt mitään. Näytteet otti et jos on tulehdusta, huomenna sitten saa tulokset. Toivon todella ettei, et ois vaan jotain vuosisadan menkkakipuja, vaikka oudolta tuntuukin kun noin jatkuvat ilman vuotoa..

Ente, ompas teillä iso tyttö! Hurjia kokoeroja saman ikäisillä tytöillä :D Mekään ei vielä kiinteitä anneta, vasta kun se 6kk tulee. Edelliskerran neukkutäti vähän painosteli aloittamaan, nyt tällä kertaa onneksi ei. Kyl se niin kauan kun hyvin rintamaidolla kasvaa, niin voi huoletta odottaa puolivuotiaaksi sitä maistelua =)

Vauvikselle sylintäydeltä voimahaleja :hug: Tuntuu varmasti tosi kurjalta. Onneksi osaat kuitenkin iloita ja huolehtia Miiasta, se ei todellakaan ole itsestäänselvyys kun masennus oikein iskee. Jaksuja myös isännälle, toivottavasti jaksaa olla tukena ja apuna :hug:

Mussupussun neiti on kyllä pieni, mutta vain painoltaan :D Kaikenlaista tuntuu osaavan, hieno juttu!

AC:n poitsulle pikaista paranemista ja äidille jaksuja hoivaamiseen :hug: Ja teidän hammasrivi senkun laajenee! Meillä on juuri puhkeamaisillaan ylös sivulle, mut onneksi ei oo paljoa itkeskellyt sitä tämäkään tapaus.

NullPointsille
onnittelut hyvistä tentin jälkeisfiilareista, mullakin tenttikausi tuloillaan. Oiskoha mulla nyt sit neljä tenttiä :) Missäs vaiheessa sulla on opinnot jos saa kysyä? Ja millä tavoitteella meinasit valmistua? Mä otan ihan iisisti, ja vauvan ehdoilla mennään. Silti toivoisin ja olen suunnitellut niin, et jos suinkin voisin valmistuisin ajallani keväällä 2010. Kandintyötä siis ensi keväänä paiskimaan :D Jännät paikat sulla kyllä on, siis tuon pikkukakkosasian suhteen! Toivotaan et testi näyttää toivotunlaista tulosta =) Ja jos ei, niin ettei se liikaa harmita/stressaa :hug:

Saparolla on kyllä hurja kokemus takana. Kuulostaa munkin korvaan hoitovirheeltä, ku sillä tavalla runnoivat :( Toivottavasti poitsu on muutoin ihan terve. :hug:

Mua huvittaa kun täällä jotkut ovat stressanneet jos ei muutamaan päivään ole kakannut :LOL: Meillä kun tuo normi tahti on kerran viikossa, viimeksi oli kahden viikon tauko. Normaalia tuntuu tälle olevan, kun ei itkeskele tai joudu punnertamaan sitä kakkaa. Neuvolassa sanottiin että maito imeytyy vaan hyvin :D

DD ja potkurineiti n. 4,5kk :heart:
 
Täällä poitsu veti taas ihme unet viime yönä :whistle: . Nukahti joskus seitsemän aikaan isänsä syliin tutin kanssa (söi joskus kuuden jälkeen), vei sen sänkyyn ja tuopa jäikin sitten yöunille samantein. Heräs syömään klo 00, 03, 05 ja lopulta joskus kuuden jälkeen ei enää malttanut nukahtaa.

Tehnyt ehkä nyt pari kertaa tuollaisen että käykin älyttömän aikaisin unille, onneksi ei ainakaan aiemmin mennyt rytmi tuosta sekaisin joten toivoa saattaa että tänä iltana taas vähän normaalimmin menee. Ei muutoin mutta minä olin hätää kärsimässä kun rintavarustus täynnä maitoa enkä tiennyt miten päin olla :/ .

Mutta siis sen pari kertaa herää syömään yleensä, niin että toinen kerta on jo oikeastaan aamulla (ehkä 6-7 aikaan) ja siihen jää vielä hetkeksi torkkumaan. En ole koittanut nukahtaisiko yöllä tutin kanssa pelkästään, koska on selvästi ihan 'hereillä' jo ja melkein höpöttelee, ei siis vain unissaan itkeskele tms.

Vähän edelleen kränää ilmeisesti hampaiden takia, on ihanan pirteä ja iloinen heti kun juttelee tms mutta jos jää yksin matolle tai muualle niin aika pian alkaa motkotus. Ei siis itke vaan sellaista kovenevaa mutinaa josta kyllä kuulee että nyt ei Ottoa oikein huvita :whistle: . Välillä sitten rauhoittuu ihan kun vaan syliin ottaa, välillä hetken syö tuttia ja välillä sitten lohduksi ottaa maitoa. Jotenkin tavallista nopsempaan väsähtänytkin nyt parina päivänä :/ .

Vaikea sitten sanoa johtuuko vaan nuista hampaista, mutta täytyy vain seurailla. Välillä masukin vaivaa kun ei toimi ihan niin usein vieläkään kuin olisi ilmeisesti hyvä, nyt kuitenkin melkein joka päivä.

Neuvolassa täytyy sitten enemmän ottaa asioita puheeksi, tosin meillä tais olla lääkärineuvola seuraavaksi ja ne on aina harmillisen kiireisiä käyntejä.

- Terhikki ja Otto 3,5kk -

ps. vauvikselle voimia, mukava kun kuitenkin käyt itsestäsi ilmoittelemassa vaikket lukea jaksaisikaan. Toivottavasti kevätauringon myötä saat uutta energiaa :flower:
 
DD, juuri samaan aikaan puhuin tuosta Oton vatsantoiminnasta :D

Ei muakaan muuten ahdistaisi, mutta selvästi olo aina helpottaa totaalisesti kun vatsa on toiminut - sillä meinaan vain että saisi useamminkin pieni pöristä.

Mutta toisaalta kun aiemmin oli sitä viikonkin väliä niin silloinkaan ei juuri vaivannut, eli ehkä meillä nuoosatunnaiset kränät menee nyt vaan hampaiden piikkiin.
 
Näinhän se on, Terhikki. Et eihän se väli ajallisesti mitään, mutta toki se on kurjaa jos vauvaan sattuu tuo kakanpanttaus :/ Rintaruokituilla vauvoillahan se on yleistä, et kakkaa tulee harvoin juuri siksi kun maito on luonnostaankin taipuvainen imeytymään hyvin. Meillä muuten myös nuo lääkärineuvolat tosi kiireisiä, oltiin nyt 10min terkalla ja vajaa 10min lääkärillä, ja hirveen hutiloiden meni jotenkin.. eihän niitä kysymyksiä ees muistanut kun nin kiirellä piti ne esittää. Pitäis lapulle aina kirjotella kun mieleen juolahtaa :D Musta on muuten ollu tosi ihana lukea sun kirjotuksia ja ajatuksia imetyksestä, kun ne menee niin yks yhteen omieni kanssa. Tuntuu et on jotenkin yksin tän täysimetyksen kanssa, kun kaikki tuttavapiirissäkin ihmettelee et nälässäkö pidetään kun ei soseita saa. Kiva kuulla että meitä "hulluja nälkäännäännyttäjiä" on muitakin :p Missähän vaiheessa yhteiskunnan asenne on näin hurjasti muuttunut, että täysimetystä jopa ihmetellään?
 
DD, niinpä - toisaalta koitan ymmärtää jos vanhempi väestö ihmettelee kun heidän aikanaan suositukset oli erilaisia, mutta tuntuu että nykyään kaikenikäiset pohtii miksi annetaan vain maitoa :/ .

Mutta maailmassa on monenlaisia ihmisiä ja koitan hirmuisesti olla tuomitsematta ketään mielipiteidensä vuoksi, toivoni vain että muutkin antavat tilaa omille ajatuksilleni. Itse olen vain itsekkäästi tyytyväinen siitä että imetys sujuu niin vaivattomasti, tiedän kuitenkin ettei läheskään aina ja kaikilla niin ole :flower:
 
Kylläpäs esitit asian hienosti, Terhikki. Täytyy tosissaan olla kiitollinen että imetys sujuu, vaikka se vaikeaa on ollutkin, sillä kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta.

Näillä sanoilla poistun pinosta, vaikken kovin aktiivisesti ole osallistunutkaan. Ei mulla tahdo aika riittää, ja olen saanut tarpeeksi eräistä harmaista, jotka kyttäävät täällä juttujani ja tekevät aloituksia mitäs nytille. Pitkään oon lopettamista miettinyt, mutta nyt tuntuu et tää palsta ei ole enää mua varten.

Ihanaa kevättä ja hauskaa vappua kaikille mammoille ja perheille! =) :flower:
 
Moi!

Heti aluksi: tein testin ja EN OLE RASKAANA! :D
Eli ei mene suunnitelmat uusiksi. Ajattelinkin tuossa et jos olisin ollut, oltais jouduttu ostaa tuplakännyt ja kaikkee muutakin toinen... Eli olis ollut kallista lystiä.
Oli muuten jännä kun ilmoitin tuloksen miehelle se oli melkein harmissaan. :headwall: Olishan siinä omat hyvät puolensakin jos olis kaks tullut putkeen, mutta oon tosiaankin ihan iloinen et se on ens tai seuraavan vuoden hommaa. Täytyy vaan olla varovainen tuon miehen kanssa kun se oli pettynyt. :kieh: Sillä voi vaikka olla salakavalia suunnitelmia mun pään menoksi. :eek:

AC toivottavasti pian paranee pikkuinen.

Mussupussu niin noita rasvoja on monia. Eri makuisiahan rasvoja on kans. Oon huomannut et joskus kun leipoo, niin jopa yhden aineksen muuttaminen toiseksi muuttaa tuloksen aivan erilaiseksi. En useesti voi ollenkaan seurata suomalaisia ohjeita, kun ainekset on erit... :headwall: Yhden kerran tehtiin pizzaa ja siitä tuli aivan kauheeta kun suomalaisilla ohjeilla tehtiin.... Ainekset vaan eivät menneet yksiin.

Vauvis :hug: Kyllä on kurjaa ettei parane olotila. :( Toivottavasti saat apua oloosi ja pian alkaa aurinko paistamaan sielläkin. :hug:

DD Toivottavasti masu paranee pian! Eli valmistuminen on ihan siitä kiinni siis et en vaan möhli... Ens keväänä kai.

Terhikki niin se tosiaankin menee et välistä ei mene samoihin rintavarustus ja vauvan oma tahti. Valitettavasti se on vauva joka on pomo ton asian kanssa. :whistle:

Ei muuta kummempaa. Viikot vaan menee aivan hurjalla vauhdilla. Nyt on poju 17vkoa, eli vaan 3 viikkoo, niin aloitellaan ne kiinteet täälläkin.
 
DD öö??? Niinpäs onkin kirjoitusta. :eek: Harmi vaan et noin joku vetelee herneet nenään. Mulle on ainakin aivan sama millä nuotilla ihmiset kirjoittelee. Kaikki kun ollaan erilaisia. Itse ainakin jokaisesta etsin ne hyvät puolet, kun mua ei kiinnosta ruveta täällä turhaa räyhäilee. Harmi vaan en muuta sano. :/
 
DD hyvää jatkoa sinulle!

Vauvikselle :hug: ja tosiaankin mukavaa, että jaksat ilmoittaa kuulumisista, olivatpa ne sitten enemmän tai vähemmän aurinkoisia. Ja on hyvä kuulla, että lapsella asiat hyvin, sinullekin toivotaan auringonpaistetta risukasaan.

Meillä on tämä viikko aamuyöt pyöritty sängyssä, kun poika on ollut mun vieressä tavallista enemmän (mies kun reissussa, niin enemmän tilaa sängyssä ). Poika olisi jatkuvasti hamuamassa rintaa ja heräilee kun itse vähänkin liikun..elikkäs taitaisi olla parempi nostaa heti omaan petiinsä kun on syönyt, mutta kun peijakas nukahdan itse ennen. Uniongelmat on siis onneksi helpottaneet itselläni =)

Terhikki, tuo kakkahomma on niin tosi, että usein odottaa kakkaa, jotta olo helpottuisi . Joskus jopa itselle enemmän kuin lapsella :LOL: Meilläkin kun ulostulo on yleensä 1-3krt päivässä niin saahan sitä äiti mietinnänaihetta jo muutamasta välipäivästäkin.

Imettämisestä ja ruokinnasta muutenkin on välillä erityisesti vanhemmilla ihmisillä käsityksiä, että lapsi olisi jotenkin jatkuvasti nälässä, eikä vanhempi sitä tajuaisi. Tämä on varmaan peruja siitä, kuten oma mummoni kertoi, että kun imettää ei "saanut" kuin neljän tunnin välein. Lapsi oli sairaalassa aina hoitajien kanssa (eikä lähes lainkaan vierihoidossa) niin maito ei nossut tai sitä ei riittänyt. Mummonikin tapauksessa joku fiksu kotihoitaja oli sitten lopulta kertonut, että lapsihan huutaa nälkäänsä ja kehottanut antamaan lisämaitoa. Tällä ajan takaa sitä, että käsitykseni mukaan ennen oli tavallistakin, että lapsi oli nälässä ja lisäruokaa varmaan jouduttiin pakonkin edestä antamaan. Mieheni mummo myös kertoi, että vauvat olivat mukana heinäpellolla ja nukkuivat kopassaan heinäseipään takana ja rintaa annettiin kun ehdittiin ja lapsi nälkäänsä alkoi itkeä.

Kiitollinen olen, että imetys on sujunut niin hyvin meilläkin. Paljon tissitellään kyllä vaikkei niin kovin nälkä olisikaan, lohtutissiä ja nukahtaessa. Entekin taisit mainita tiuhasta syömistahdista, vastaavaa meillä oli parin kk ajan, kiinteiden myötä pikkuhiljaa syömisvälit pidentyneet.

Luettekos vauveleille jo kirjoja/satuja? Meillä lueskellaan kuva- ja lorukirjoja ja kertoilen kirjan kuvista. Täytyisi varmaan jo kirjastosta hakea lisää lukmistoa, kun itse rupeaa kyllästymään samoihin rämpsyihin.
 
Pippari, uskon kyllä että ainakin omalla kohdalla helppo vauva vaikuttaa ajatuksiin seuraavasta lapsesta.. en pitäisi maailmanloppuna vaikka tulisin jo piakkoin raskaaksi. Eri ajatukset olisi satavarmasti jos olisi esimerkiksi koliikkivauva! Mussupussu, mukavasti on teidän tyttö kasvanut ja kiva lukea teidän "ruokakokeiluista" :D! Meilläkin varmaan ensi kuussa aloitellaan kiinteitä.

Vauvikselle iso :hug: ! Kiva kun kävit ilmoittautumassa! Jaksamista paljon ja toivotaan että kesää kohti helpottaisi olo!

Nullpoints, kiva kun kerroit testaustuloksen.. ei siis vielä uutta pienokaista teille :D ! Ronjaneiti, mä lueskelen muutamia kirjoja vauvalle, muutama lorukirja ja muutama satukirja on. Poika tykkää katsella kuvia ja mielellään "kuuntelee" vieressä kun lukee :heart:
 
Huomenia!
Kiitos teille :flower: :heart:

On ollu muutama levoton yö, huoh. Josko se siitä. MiniT on itse aurikoinen, vaikka onkin nuhainen ja nenä tukossa, kuumeinen. Välillä kiukuttaa, mutta jaksaa silti olla ilonen ja naureskella suurimman osan ajasta :D

Piti käydä ostaan Burana-suppoja, kun Panadol-supot ei laske kuumetta kovinkaan tehokkaasti. Burana-supolla nukku yönkin paremmin. Siinä on vain se, että tuntuu vähän heittävän masua sekasi :/ Tosin, masu on ollu koko ajan hiukan sekasi. Liekö taudin aiheuttamaa. Nyt kun noita B-suppoja on kahteen kertaan annettu, niin heti sen jälkeen MiniT on kakannu ja suppo on tullu samalla ulos.

Mutta nyt menoksi. Pitää lähtä järjesteleen IsoT:n eskariasioita :D Isoveli alottaa eskarin syksyllä. Mun esikko on jo iso poika :'( Niin ne kasvaa ja aika rientää...

AC + pojat
 
Heippa daamit!! :saint:

Pitihän se tulla kurkkimaan teitä tauon jälkeen, tai sen keskeltä...
On tämä vallan ihanata aikaa..kaikkien kullanmurut jo kasvaa kohisee ja kesä pilkistelee myös
Pikainen oma näkemys esim. pikkukakkosten ym. tekoon että varmaan on syitä yhtä monta kuin on tekijääkin mutta, onkos vähän sellaista teidän läheisten/ tuttavien piirissä liikkeellä kuin ns. "kilpailu"....ööö... itse en moiseen mukaan mene ( no just, minähän se varsin fiksu ja filmaattinen olen kun täytyy se täällä oikein todistella! kjäh, kjäh..) mutta ainakin tässä tuttavapiirissä (ystävät ovat luja asia erikseen.) on vähän sellaista, että meille tulee toinen, kolmas...ja tonttikin on ostettu, mites teillä...? joo-o...kiva jos kertoa voi kuulumisia, mutta miksi udella niitä toisilta, tai siis samojen asioiden suhteen? Ehkäpä emme halua toista, kolmatta emmekä edes tonttia, ehkäpä lähdemme syksyllä reppareissajiksi Intiaan ja adoptoimme sieltä kolme kulkukoiraa...pitäisi ehkä itsekin kysyä, että jaa, meillä liput Intiaan ja sen jälkeen mennään kuukaudeks Seattleen serkulle, että mites, jokos teillä on liput jonnekin varattu? Ai ei vai...no kyllä te vielä saatte ne, kun jaksatte odotella!
:kieh: ;)

anteeksi tänne purkaus, mutta tuntuu vaan että nykyään kilpaillaan kaikesta...kenellä isompi asunto, talo, kenellä kalliimmat kahvikupit, autossa huulivanteet vai tavalliset, kenellä on isompi grilli tai keittiöremontti onnistunut...apua...ja sitten rämisee, lapsia jaetaan erossa, kiput ja kupit myös, vanteista ei tarvitse tapella, mutta autosta kyllä. Alkoholikin on tullut kiusaksi ja sinkkumiehet tai varatutkin kiinnostavat jo vaimoa. OMG, snaon minä! Kerroinko omasta elmästä ;) :snotty: noo, onneksi näin ei nyt ole kuitenkaan..haluasin vaan heittää kaikille haasteen, ( en tarkoita teitä, ehkä teidän tuttuja..ha hah haa..ei, mutta tällä palstalla on fiksua jengiä, oikeasti! ) että mitäs jos kilpailtaiskin siitä, kuka eniten hyvä jakaa? sanoja, tekoja, mutta en tarkoita ylpeyttä! Kuka oikeasti onnellinen on? Se, kenen vauva huutaa koviten ja lainaa lyhennetään pitkää päivää tehden, se kenties, koska silloin, yhteinen aamukahvi voi olla kultaa, aitoa =)

oikein mukavaa torstaita ja kevättä!!

kathe ja kultsi 4kk pian...!
 
Pikaisesti pääsin koneelle:)
Meillä oli 4kk lääkärin tarkastus ja kaikki kunnossa=) tyttö on nyt 62 cm(48cm) ja painoa kertynyt 6265g(3215g) niin se vaan on,että huimaa vauhtia nuo vauvat kasvaa..ihan itku silmässä katselen laitoskuvia, oli niin pieni nyytti silloin:)

Turvaistuimen tilasin hobby hallista ja on 0-18kg. meillä tyttö viihtyy istuimessa huomattavasti paremmin kuin kaukalossa! Turvakaukalossa kävi juuri niin, että jalat tuli jo yli laidan ja näytti, että tyttö istuu ihan kippurassa:/

Ihanaa, että aurinko paistaa ja pääsee ulkoilemaan oikein kunnolla!!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :D
 
Onnea sintzi :)

Täälläkin Otto treenaa jatkuvasti lisää kääntyilyä, sen yhden kerran jälkeen ei sitten enää päässytkään hetkeen mutta eilen ja tänään kieppuikin sitten jatkuvasti masulleen.

Vielä kun sitten oppisi sen että niin päin on oikeasti ihan kivakin olla eikä tarvitsis heti menettää hermojaan :whistle:

Nyt pieni ihmettelijä nukahti tuohon leikkimatolle kesken kääntyilyn :heart: . En raaski siirtää pois kun ihan kohta lähdetään kuitenkin reissuun, torkkukoon nyt hetken.
 
Heips!

Olipas hienosti kirjoitettu Kathe. Toi on toi kateus ja kilpailu just tollasta. :headwall: Me ollaan tehty aina juttumme omaa tahtia ja eri järjestyksessä. :) Tänä vuonna tulee 10v yhdessä ja "vasta" on kaksi lasta. Muutenkin tavaran haalimiseen ja kehuskeluun en oo oppinut. Sen verran kun tuli yliopistoaikana venytettyä penniä, et varovaiseksi on rahan kanssa oppinut. Muutenkin oon sitä mieltä et asuntolainan lisäksi ei meiän taloon muita lainoja hommata. Siis autot ostetaan käteisellä, koska sen verran noissa lainoissa extraa maksaa.... :ashamed:
Tuli tosta mieleen yks mun EX-kaveri. Se oli aina kaikille kateellinen kaikesta: "oh minäkin haluun kihloihin, mäkin haluun naimisiin, mäkin haluun plaa, plaa, plaa....." :headwall: :headwall: :headwall: Jotenkin mua alkoi rassaa ees sanoo mitä meille kuuluu, kun se heti oli et hänenkin on saatava. Eli en sit jaksanut pitää yhteyttä kun mulle nousi karvat pystyyn. Viimeksi se oli suunnittelemassa häitään (2v sitten) kun me oltiin menossa naimisiin. Törmäsin sit viime viikolla häneen ja oli teksti erilaista. Korttipino oli tullut rominalla alas. Hänellä on nyt yks lapsi ja on eroomassa. Kuulemma ei toiminut. Nyt hän siis aikoo ottaa lapsensa ja kadota maisemista. En tiedä mitä tosta sit on opittavaa. Oli vaan jotenkin kaikki niin nopeeta toimintaa et huh.... :|

Ronjaneiti meillä ei lueta kirjoja tolle pojulle vielä. Esikoinen saa joka ilta iltatarinansa. Mä yleensä lauleskelen tuolle pojalle iltaisin. Se on meidän rutiini.

AC mites siellä nyt jaksellaan? Auttoiko supot jne?

Joulumasu
:flower: Onnee hyvistä tuloksista!

Sintzi:flower:

Juli ei täälläkään käännytä. Tuo poika taitaa olla joukon nuorin LA kanssa (01.01-09) joten antaa olla vaan... Kovasti vaan laittaa nyrkkinsä suuhun et meinaa tukehtua. Niin ja yrittää väkisellä istua. Jos laittaa mahalleen, niin naama maassa puskee muutaman senttimetrin eteenpäin. Muuten on pulskan letkeä poika. :D

NP ja Tirri tänään 4kk
 

Yhteistyössä