***JOULUTONTUT -08, TOUKOKUUSSA -09***

Huomenta leidit! :wave:

Nullpointsille ja Annukalle :hug: jaksamisia!

Parisuhteesta
täällä aika normimeininkii,toki noita kinoja tulee ja joskus hieman isompiakin riitoja mut kyl ne sit sovitaan(kunhan olen aikani mököttänyt;) ) petihommista sen verran et mies olisi enemmänkin valmis ja usein mut mul ei tahdo energia riittää enää illal ku on päivän touhunnut pojan kanssa ja sit haluu vaan saada unta palloon... :/ mitä sitä täs oikein tekis ku pitäis molemmat jäppiset pitää tyytyväisinä;) :LOL:

Mussupussu oon aivan samoilla linjoilla kanssasi noista "ystävistä" mullakin oli mukamas hyvä ystävä kenen kanssa kaikki vkl meni yhdessä ja heti jo raskauden aikana kaikkosi aika hienosti, nyt tavataan vaan ku käyn hänen luonaan hiukset laitattamassa, eikä oikein juttua enää löydy yhdessä. Saa kuunnella vaan HÄNEN elämän menoa |O jos edes manitsen pojan niin tulee vaan vastaus tyyliin: aijaa! ja sit taas jatketaan hänen elämästään. Siskonkin kanssa oltiin ennen niin läheisiä mut sekin tilanne muuttunut, vaikka hänellä itselläänkin poika, mutku sen poika on jo 6v niin ei sitä enää nää vauvajutut kiinnosta ja aika kova bilettääkki nykyää. inhottaa ku ei oikeesti oo ketään kenelle puhua,tuntuu et mun pitää aina olla olkapää valmiina kuuntelee toisten juttuja mut sit ku ite pitäis päästä purkautuu niin ei kyl löydy sitä olkapäätä,mies nyt on ainoo mut eihän se sama juttu ole kuin tyttökaveri! :ashamed: no nyt varmaa tuli ihan tarpeeks valitusta... :whistle:

täällä yöt menee viel aika vaihtelevasti. pari yötä tuossa oli jatkuvaa heräilyä ekojen neljän tunnin unien jälkeen aamuun asti ja nyt taas pari hyvää yötä: klo21.00 nukkumaan ja syöttö 4-5 välillä ja viimeistään 6.30 ylös.

täälläkin aloitellaan riemun kiljahduksia ja "liikutaan"matolla kovaa vauhtia potkujen voimilla;) jättää hetkeksi yksin viltin päälle niin ei mene aikaakaan kun pyörinyt matolle, takasin viltin päälle ja sama homma käyntiin :LOL: niin ja ei vielä käännytä masulleen... kova on yritys kyllä!;) en nyt pahemmin keksi kommentoitavaa, pitänee siihen palata kun kupoli raksuttaa hiukka paremmin... ;) hauskaa lauantaipäivää kaikille! :flower:


Heleneh & Eino 3kk 3vko
 
niin ja tuosta mun niin sanotusta ystävästä pakko vielä sen verran et nyt on sitten mun siskon kanssa niinku paita ja perse!!se jos mikä saa veren kiehuu ku molemmat "kaikonnu" ja nyt sit yhes bilettää! |O :kieh:
 
No nyt sit jotain lisää vielä... :)

Vauvikselle kanssa täältkin tsempityksiä jatkoon! :flower: Jospa se matka nyt sitten olis ylämäkeä :)

Parisuhteesta: No, minä olen sellaista vähän temperamenttisempaa sorttia niin, että saatan suutahtaa miehelleni helpostikin :ashamed: Mies puolestaan ei "räjähtele" koskaan, voi vihainen olla mutta silti hallitusti. Ihan hyvä niin :) Ja nukkumaan ei mekään mennä ennen kuin riidat sovittu. Tosin isoja "oikeista" asioista tulleita riitoja meillä ei ole onneksi ollut... Viisi vuotta ollaan oltu naimisissa ja kuusi yhdessä. Niin ja mä nostan kanssa hattua sulle Kamomilla! Hienosti osaat suhtautua! Tsemppiä teillekin jatkoon :flower:

No mitä sit meillä tuohon seksipuoleen sitten tulee, niin harvakseltaan harrastellaan... Meillä sillä tavalla perinteisesti, että mua ei oikein innosta. Varsinkin kun vieläkin vähän nuo petihommat kirvelee... Tulis jo ne kuukautiset!!! :kieh: Niin ehkä se hormonitoimintakin siitä sit tasottuis.... hohhoijaa.


Mitäs vielä... Niin noista viljoista, niin kyl se 5-6 kk on vissiin se suositus yhä edelleen Suomessa, mutta ilmeisesti kuitenkin enempi suositellaan sitä, että odottais niiden suhteen ainakin siihen puoleen vuoteen kun voivat tosiaan olla suolelle ärtsyjä :) Siksi ajattelin itse vielä ootella. Ja kun tuo riisipuuro meillä kuitenkin näkyy uppoavan ;)

Kiljahduksia meilläkin on paljon + kaikenlaista kiherrystä ja joikunaa ja kikattelua :heart:

Päikkäreistä: J on ruvennut pääsääntöisesti nukkumaan päikkärit puolen tunnin pätkissä ja päivässä saattaa unia yhteensä tulla 1,5-3 h. Neljän tunnin päiväunet päivässä on aika harvassa, samoin kun se, että saan pojan nukahtamaan vielä puolen tunnin jälkeen uudestaan. Joskus onnistuu ja parhaimmillaan on nukkunut reilu 2h., mut tosiaan harvoin! :| Yöllä J sitten syö vieläkin sen kaksi kertaa tissiä vaikka kaksi kertaa päivässä saakin ihan kunnon annoksen kiinteitä. Ja tuttia joutuu joskus useinkin antaa yöllä, kun rupeaa touhu levottomaksi ja puol unessa kääntyy mahalleen jne...

Mut juu... Täytyy lähtee leipomaan marjapiirakkaa, kun pitäs tänään anoppilaan mennä vähän varaslähtönä äitienpäiväkahveille =) Mun puolella kun on niin paljon noita äitejä niin menee huominen vieraillessa...


Mutta hyvää äitienpäivää kaikille jo näin päivän etukäteen! Annukalle erityisesti! :flower: Mun äiti on lähestulkoon yh:na (isä harvakseltaan ollut kuvioissa) kasvattanut kolme lasta ja opiskellut ammatinkin itselleen samalla (aloitti opiskelun nuoremman veljeni ollessa alle vuoden), joten arvostan yksinhuoltajien arkea todella paljon!
:wave:
 
Nii juu mä täällä vaan kyselen rytmeistä mutta itse en laittanut niistä mitään =) Eli meillä suurinpiirtein näin;
-Aamulla herää yleensä 8.30-9.30. Maitoa.
-Jos herää aikaisin, laitan pikku-unille (0,5h) sisälle. Maitoa ja pitkille unille vaunuihin 12 maissa.
-Nukkuu 2,5-3,5h.
-Vihannessose ja maitoa klo 16 maissa, miten herää.
-Ilta-unet n. klo 18-18.30 joko sisällä (jos on nukkunut vaunuissa pitkään) tai vaunuissa, n.0,5h-1h.
-Hedelmäsose ja maitoa klo 18.30-19.
-Iltamaito klo 21-->, yöunille nukahtaa 21.30. Puolentunnin päästä saa yleensä käydä laittamassa tutin suuhun.
Yöllä vaihtelevasti tuttia, yleensä klo 5 ekan kerran. Nyt on pari yötä nukkunut hyvin 6.30 asti, mahtaako unipussiin laitto vaikuttaa??

Olen tarkoituksella "ajanut" vauvan rytmiin, on itsellä helpompaa kun voi hiukan edes arvioida, mitä tapahtuu mihinkin kellonaikaan. Nyt koitan muuttaa rytmiä niin, että en laittaisi pikku-unille aamupäivällä, vaan heti vaunuihin. Sitten toiset päikkäritkin olisivat hiukan pidemmät, mutta ilta-unille mentäisiin pikkasen aikasemmin. Olisi kiva kun illalla olisi enemmän omaa aikaa. Katsotaan miten toimii, ei sitä rytmiä kumminkaan väkisin voi muuttaa ;) Ja on tää näinkin ihan ok.

Ekaa äitienpäivää ootellaan täälläkin, ainakin aamupalaa saan kuulemma, jääkaappiin on ilmestynyt munia ja pekonia yms. Ja puuhuoneeseen kiellettiin menemästä..hmm.. :D

Menemme vanhemmilleni syömään huomenna ja miehen vanhemmille sitten kahville. Tarttisi vielä tänään askarrella pojun kanssa mummille ja mummulle kortit. Pätkis-juustokakun tein eilen, vien sen mukanani huomenna kahvipöytään. Niin ja omalle äidille hain lahjakortin kauneushoitolaan, manikyyri ja ripsien värjäys.

Pohdin tässä juuri rokotetutkimukseen osallistumista. Mitä haittaa/ huonoa siinä on? En oikein keksi, miksi ei osallistuttaisi. Saa siis joko pneumokokkirokotteen, tai (käsittääkseni) B-hepatiitin. Ainoa, että sitä ei sitten tiedä kumman. Mutta toisaalta, jos käsitin oikein ja saa tuon B:n, ei haittaa ole, koska matkalle lähtiessä voi sitten itse ottaa A-hepatiitin vauvalle, se nyt ehkä tärkeämpi onkin. En tiedä tajusko kukaan mun selitystä ja onko kukaan muu miettinyt/ perehtynyt tähän tutkimukseen :)

-Pippari-
 
Jos nyt olisi aikaa vastailla noihin galluppeihin :wave:

Päivärytmi:Yksinkertainen eli

Herätään 9-11
sitten valvotaan se pari tuntia ja
Päikkärit n.1-3h
sitten valvotaan ja otetaan parit puolen tunnin tirsat illan mittaan ja
mennään yöunille 21-23 ja nukutaan aamuun asti.

Pari kertaa päivässä kasviksia ja kerran hedelmää ja iltavelli, neuvolasta annettiin lupa ettei tarvitse mennä sitä litraa päivässä korviketta vaan 7dl riittää kun aikasemmin en lisännyt ruokamääriä jottei maitomäärä pienenisi liikaa.

Parisuhteesta:Ihan hyvin menee tasasella painollaan,ei juurikaan riidellä.Meillä ei kuitenkaan sinällään tullut niin suurta muutosta kun oli jo yksi lapsi entuudestaan kuin että jos ei olisi ollut niin asia voisi olla eri.

Kavereista:Mulla on hieman ehkä päinvastoin että on ihanaa kuulla kaikkea muuta kuin sitä normaalia vauva arkea kun sitä kuitenkin elää niin kiva kuulla mitä sinkut ja ei sinkut on tehneet ja mitä niille kuuluu.Ehkä mulla on hieman sama kuin jollain muulla joka kirjoitti täällä että hieman pitkästyttää jo tämä normi arki. =)
No miehen kanssa lähetään viettämään viikonloppua yhessä ilman lapsia heinäkuun alussa niin on jotain muuta tiedossa normaaliarkeen. :whistle:
Tulee sitä paljon puhuttua parisuhde aikaakin siinä samassa.

Täällä kiljutaan ja välillä kurkku suorana kirkumista, sitten välillä öristään ja kaikkea kokeillaan mitä äänestä irtoaa.
Ukkeli oppi kääntymään viime viikolla vatsalleen ja nyt sitten pyörii akselinsa ympäri ja potkii lattialla ollessaan itsensä eri paikkaan.
Nauraa ääneen kun kutitan huulilla kyljestä ja kaulasta, hassun kuulosta kun innostuu sitten hihkumaan ääneen odottaessaan että vielä kutittaisin. :heart:

Nullpointsille ja annukalle :hug:

Siinä kai kaikki tältä erää ja oikein hyvää Äitienpäivää kaikille :hug:

Punahattu ja Aron 4kk1vk :heart:
 
Nopsasti vaan Pipparille, että me olemme mukana pneumokokkirokotteen tutkimuksessa, ei tosin tässä THL:n vaan jo aikaisemmin alkaneessa Tampereen yliopiston toteuttamassa (toteutetaan silti eri puolilla Suomea eikä vaan Tampereella :)). Mekään emme tietysti tiedä, kumpi rokote tuli, mutta toivottavasti tuo pneumokokki (ja melko todennäköisesti kyllä, koska sen saa 2/3 rokotetuista, lopuille se hepatiittirokote).

Pneumokokkihan on tosi yleinen korvatulehdusten aiheuttaja, mutta se voi aiheuttaa myös paljon vakavampia tauteja, kuten keuhkokuumetta ja aivokalvontulehdusta. Mulla on just hiljattain kahdessa tuttavaperheessä ollut keuhkokuumetta, toisessa joulukuussa ja toisessa tuossa alkukeväästä, molemmissa tapauksissa alle kouluikäinen lapsi joutui useamman viikon sairaalahoitoon. Ja aiheuttajaksi kummallakin todettiin pneumokokki.

Meidän neitimme on nyt saanut 3 satsia sitä tutkimusrokotetta, neljäs on enää saamatta. Yhdestäkään rokotuksesta ei ole tullut mitään reaktioita. Ja kun kääntöpuolena on se mahdollisuus, että lapsi saisi suojan tuota hurjaa virusta vastaan, niin mun mielestäni osallistuminen kannattaa. Ja sehän on siis ihan turvallinen rokote, jo paljon tutkittu ja myyntiluvan saanut, tällä tutkimuksella selvitetään sitä, kannattaisiko kansantaloudellisesti ottaa se mukaan yleiseen rokotusohjelmaan (siis rokottamisen kustannukset vs. korvatulehduskierteiden hoitamisen kustannukset).

Ylipäätään mun mielestäni Suomessa ei turhia rokotuksia jaella, ja joka tapauksessa ne mahdolliset sivuvaikutukset on kuitenkin pähkinöitä verrattuna niihin itse tauteihin, joita vastaan rokotellaan. Esimerkiksi jonkun aivokalvontulehduksen tai kurkkumädän kanssa ei totisesti ole leikkimistä.

Jahas, palstan Virallinen Paasaaja :whistle: pääsi taas vauhtiin, joten nyt hän poistuu ennen kuin enempää rupeaa höyryämään :LOL:
 
NP :hug:
Annukka :hug:
Jaksamisia raskaassa tilanteessa!

Oltu koko päivä liikenteessa vaikka vettä tuli kuin esterin hanurista... Tuli koluttua kirpputoria ja Kampin ostoskeskusta. =)

Galluppiin
06-07 välillä neiti heräilee
08 maito
08-10 välillä voi ottaa pienet 15-30 min torkut
10.30 kasvissose ja maitoa
11 päikkärit 1-3h
14 hedelmäsose ja maitoa
16 päikkärit 30min-1h
17 maito
19.30 maito
20 Nukahtaa (tarkka tyttö nukahtaa 19.45-20.15 välillä)

Ensi viikolla tai seuraavalla tarkoitus ottaa puuro mukaan tuohon iltaan.
Meillä syödään 1 krt yössä (äidin iloksi). Sellaista vaan ku neiti syö yöllä esim 01 aikaan 2dl ja sitten aamulla ei saa niin millään uppoaa ku 100-120ml... Siinä on kumminkin 7h väli pisimmillään, normaalia? syö sitten 10.30 aikaan "kunnolla". En nyt ihan kamalan huolissani ole ku kasvaa komiasti, mutta kummastuttaa vain.

Neiti on eilisestä alkaen nauranu sellaista TEKONAURUA!!! tai siltä se kuullostaa... Osaa kyllä nauraa kunnolla kikatelen mut tää on niin oudon kuullosta että... :LOL:

Hyvää äitienpäivää arvon äideille! :hug: :flower:

Kat :wave:

Luinpa tuo mun "päivänaikataulun" ja ihan kuin olisi meillä sekunttiaikataulu... NO EI kyllä ole, heittää kyllä muttei paljoa :D Ehkä mä olen "kersantti KAT" ja jöö on talossa... :LOL:
 
Hewou!

Joo Annukka toi on kyllä hyvä pointti, että ei se ole sittenkään aina äidin valinta, kun kiinteitä aloitellaan.

Punahattu en mä tarkoittanut, että haluaisin vain vauvoista ja itsestäni ystävien kanssa jutella. Jotenki vaan sillon ku sain tietää olevani raskaana, suurin osa kavereista vaan hävis jonnekin, eivätkä vastaa viesteihin. On se musta kummallista. Sit nää kaverit, joihin jotenki koittaa pitää yhteyttä, tuntuvat etäisiltä, jopa vältteleviltä. Ystävyys pitäis olla vastavuoroista, että kerro sä sun jutut ni mä kerron omat, mutta viimeaikoina se on ollu kovin yksipuolista... Tottakai mä kuuntelen ystävieni huolia ja murheita ja villejä seikkailuja, mutta olis korrektia multakin kysyä mitä kuuluu. Sit on myös näitä, jotka soittaa aamuyöllä baarireissulta. Ei taida järki oikein toimia siihen aikaan ja niiden kaljojen jälkeen... Sullekin Heleneh täytyy todeta, kuten omalla kohdalla, että aikansa kutakin ja uusia ystäviä haalimaan! Ei ne ollu sit sen arvoisia... Kuitenkin se pettymys joihinkin ihmisiin kalvaa mieltä... Harmittaa. Kiitos Grynna asiaan liittyvistä kommenteista! Sä osaat aina sanoa oikeat asiat ja muutenkin kirjoituksiasi on kiva lukea!

Voimahaleja erityisesti Annukalle!

Viimeyö oli ihan tuskaa. Taitaa tytön hampaat oireilla. Valvottiin vuorotellen miehen kanssa klo 2-5 ja molemmilla menoa heti aamusta. Ollaan oltu ihan zombeja tänään, mutta onneks kohta pääsee jo nukkumaan. Vauvauinnissa Lumppari oli vähän kärttynen, kun oli raukalla väsy. Painotan sanaa VÄHÄN, koska kaikki normijutut saatiin harjoiteltua ilman itkuja.

Huomenna iso-mummolaan äitienpäivän viettoon ja sieltä sit veljelle saunomaan. Sain jo mieheltä äitienpäivä-/nimpparilahjan ennakkoon - Kathy Van Zeelandin valkoisen Crown Princess -laukun. Ihana! Olin kuolannu sitä jo pitkään... Tuleekohan aamupala sänkyyn?

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! :flower:

A&L n.5,5kk
 
Heips taas!

Mussupussu Tuo on todellakin sellasta et monet kaverisuhteet muuttuu lasten tullessa. Sellaiset jotka ovat perustuneet biletyksiin ja baareissa istumisiin eivät tietty kestä. Monet sellaiset jäi mullakin jälkeen 5v sitten. Sit sellaiset joiden kans on muutakin kestää. Mut sit tulee tietty hyvii ystäviä lastenkin takia. Esim me asutaan sellaisella alueella jossa on paljon lapsia. Tuolla ulkona sit oon tavannut muita äitejä ja niiden kanssa ollaan tultu tosi hyviksi kavereiksi. Yhden mun kaverin tapasin just tolleen. Meiän tyttäret ovat parhaita kavereita ja me ollaan oltu baarissa muutaman kerran plus tietty käyty ostoksilla jne. Sit kaupan päälle meiän miehillä kans synkkaa tosi hyvin. =)
Mutta todellakin kavereita tulee ja menee, ja jotkut on ja pysyy. Tärkeetä on kuitenkin et on nyt joitakin muita ihmisii joille puhua kuin vain mies.

En ota kantaa tuohon päivärytmiin, kun se on meil nyt muuttumassa. Se on sen takia, kun aloiteltiin aamu puuro viime viikolla ja sit ens viikolla alkaa vihannekset.Niin ja suunnittelen et imetys loppuis kohta. Eli sen takii on kaikki pikkasen ilmassa. ;)

Kiitos kaikille sympatiasta. Kyllä se kuolema tulikin yllärinä. Ihan karmee juttu kun nuori ihminen kuolee noin vain. :( Sitä kun aina kuvittelee et tienpää tulee vastaan vanhempana, mut niin se ei aina oo. :( Pahin se tietysti on omille vanhemmille ja muille läheisimmille, niiden elämä on muuttunut ikuisiksi ajoin. Mä oon vaan järkyttynyt.

Nauruista ja hihkumisista sitä samaa on täälläkin huomattu. =)
Kaikkein hauskinta on aamuisin. Mä herään aamulla siihen et joku rapistelee korissaan. Sit kun nousen katsomaan mitäs siellä hommaillaan poika alkaa potkii hurjana, hihkumaan ja hymyilemään. Ei vois parempaa herätystä kysyä. =)

Missäs muuten vauvat nukkuu? Meillä on poika nukkunut tähän asti keinutettavassa rottinkisessa korissa. Se on ollut tosi kätevä, kun sen saa liikutettua ja seon ollut mun sängyn vieressä. Siitä on ollut helppo nostaa poju rinnalle ja takaisin sinne. Mä kun en pysty nukkuu jos poju on vieressä sängyssä.
Mutta nyt alkaa olla pojussa kokoo sen verran et saan sen pinniksen kaivella esille pian.

Onko kukaan muu käyttänyt kestoja? Täällä oon pikkasen käyttänyt kestoja, mutta odottelen et ne mun kestot saapuis pian ja mentäs enemmän niihin.

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Nyt on pakko mennä, joten kuulemisiin...
 
Grynna, me ollaan kans tuossa pneumokokkirokotusohjelmassa. Toinen satsi saadaan muistaakseni ens viikolla.
Korvalääkäri totesi, että siitä ei välttämättä ole hyötyä korvatulehdusten suhteen, mutta suurempi hyöty onkin näiden aivokalvotulehdusten ja keuhkokuumeiden suhteen. Siinä mielessä kyllä suosittelen. Todennäköisesti tulee myös rokotusohjelmaan jossain vaiheessa, epäilisin.
Esikko oli aikanaan rotavirusrokotetutkimuksessa (v.2003 muistaakseni) ja nythän se tulee syksyllä sitten rokotusohjelmaan.

Hyvää äitienpäivää kaikille :flower: :heart:


AC + MinT 5kk
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower: :wave:

Kestovaippoja
ei täällä käytetä :ashamed:

Nukutaan omassa pinniksessä,yöt ja aamupäikkärit. pitemmät päiväunet sit parvekkeella vaunuissa.oli myös tuo tollanen rottinkinen Kehto/kori alkuunsa käytös mut ei poika nukkunut siel ku ekat pari viikkoo joten se myytiin sit. Harmitti kyl myydä ku oli niin ihana kehto :( ja nimenomaan kätevä.

Kavereista vielä sen verran,niinkuin Mussupussu asian ilmaisi hyvin, en mäkään vaan vauvoista halua puhua, mutta nimenomaan tuo että pitäisi vastavuoroista olla tuo ystävyys,eikä vain toisen kuulumisia. nyt täytyy suihkuun hipsiä...

:wave:

Heleneh & Eino
 
B-7
Mulle sallittiin pieni hetki koneelle joten pika kuulumiset:

Viime viikolla 5kk neuvolassa,tytöllä mittoja
6385g
63,8cm

Aika pikkainen pallero on,mutta ihana.Tisumaidolla jatketaan vielä kk ja sitten alan maistattelemaan soseita.
Neukun täti kirjoitti korttiin "puhelias tyttö"
Ja niinpä onkin,jokeltaa monin ääntein ja paljon :heart:

Nauraa kikattaa kun kutitetaan ja on ylipäätään iloinen.

Korvatulehduskin oli taas juuri,mutta nyt alkaa siitä tointua.Pahimmillaan taudina aikana meni yöt kehnosti mutta nyt taas normi rytmiin.Nukkumaan klo 21,syöttö 05,unta 08 asti.Sitten kypältä päikkäreille ulos.Nukkuu 1,5h-2,5h.
Loput unet päivän aikana pieniä pätkiä,niitä voi olla useampiakin =)

Ja mulla taas vauvakuume pilvissä :ashamed: B)
Ihana päivää kaikille!!!!

B7 ja muksut
 
Mun täytyy jatkaa vielä juttua kavereista sen verran, siis että tottakai pitää vastavuoroisuus olla jne. tuli ehkä hieman kärjistetysti sanottua.
Mulla kyllä on yksi tuttava joka ei puhu todellakaan puhu mistään muusta kuin lapsista, oltiin töissä tai vapaa ajalla niin pelkät lapset on aiheena.Tuntuu kuin eläisi vaan lasten kautta kun muuta ei ainakaan puheiden perusteella ole.Siitä jäänyt hieman kammo, ettei tilannne menisi siihen että vaan lapset on puheenaiheena.

Se on ihan totta että kaverisuhteet muuttuu, kun lapsia tulee ja varsinkin ensimmäisen kohdalle ja tietenkin te ootte nuoria että on sellaisia kavereita jotka on vaan ns.biletyskamuja,tosin nekin kaverit saattaa vielä palata siinä vaiheessa, kun alkavat itse vakiintua ja perustaa perhettä, joten ei kannata ihan heittää kirvestä kaivoon vaikka niistä ei mitään kuuluisikaan vuosiin.
 
Meillä K nukkuu sellasessa pienessä "pinnasängyssä"..on vähän niinkuin kehto jaloilla, mutta saa lukittua niin ettei keinu. Itseasiassa nyt sänky on jäänyt pieneksi, pinnasänky odottelee eteisessä kasaamista. Ja meidän sängyn viereen sekin tulee. Pikkutirsat ottaa yleensä sohvalla. Pidemmät unet vaunuissa ulkona.

Mulla ei kaveripiiri ole muuttunut. Kahdella parhaalla ystävällä on myös vauvat. Ja koska saan tarpeeksi jutella vauvoista heidän kanssaan, osaan olla puhumatta vauvasta kolmannen parhaan ystäväni kanssa "liikaa". Toki häntäkin kiinnostaa vauvan asiat. Kaikkien ystävien kanssa osataan puhua kyllä muustakin :D Oikeastaan kaveripiiri on pelkästään laajentunut lapsen myötä, kun monella tutulla on sama elämäntilanne.

Äitienpäivä on ollut todellakin ikimuistoinen. Olimme vanhemmillani syömässä. Syötin K:lle perunaa sylissä, koska sitteriä vanhemmillani ei ole. Se oli jotenkin hankalaa, ja K vähän hermostui. Isäni sitten sanoi; "Sun tarvii opetella hoitamaan sun lasta"!!!!!! Voi saatana!! Lähdin ovet paukkuen kotiin. Ehkä vähän ylireagoin, mutta loukkasi todella. Varsinkin kun olen todella paljon yksin lapsen kanssa, miehellä iltaisin menoja riittävästi. Ei tästä sen enempää, tosi kiva lopetus äitienpäivälle!!!! :(

-Pippari-
 
Koskakohan viimeksi oon kirjotellu...hmm!
No kuulumisia: Nean maha toimii miten millonki ja tänää mahalääkäri soittaa ja katotaa jatkot. Lääkärillä käytii ku neuvolatätin mielestä tuo on niiiiiin iso(vaikka isoveli oli isompi) mut joo tutkimuksia lisää, nyt tuli labrat ja käytii viime viikolla ottaa suoninäyte ja niistä tutkitaa sokereit ja kilpirauhaset. Sanoin suoraa lääkärille etten ole yhtää huolissaan ja tää tutkimuksissa ravaaminen alkaa ÄRSYTTÄÄ :kieh:
Tyttö hymyilee, juttelee ja oppii koko ajan uutta ja on TERVE mahavaivoja luukuunottamatta,mutta....
4kk mittoja:
9080g ja 67 cm, joo onhan tuo isompi kuin moni muu ikäsensä mut lasten isä on vajaa 190cm ja 120 kilonen ni mitä voisi odottaa? isoveli oli painavampi ja kun lähti liikkeelle ni nyt ne valittaa et on liian laiha, huuuh, ei ikinä tyytyväisiä!
Meillä syödää soseita jo reippaasti ja yöllä herätää kerran ja syödää ja nukahdetaa takas, mutta joskus jää "laulelemaan" ja nukahtaa sit omaan unilauluun :heart:
Parisuhteesta mulla taitaa noi hormoonit olla sjoittain aika sekasin ja mieliala vaihtelee mut hyvin tuo ukko on jaksanu...Sänkypuuhia on ihan niinkuin ennen, mut nykyää ymmärtää toista helpommin jos ei jaksa, onhan noissa kahdessa puuhaa ja aika väsyneitä ollaan välillä...
Ystävistä niitä katosi jo ekan odotuksen aikana ja kunhan osa tajusi etten voi ilman lasta aina lähteä ni kavereita katosi lisää, ne parhaat on jääny ja vanhoihin kavereihin tullu pidettyä yhteyttä jotka myös saaneet lapsia! Ehkä sitä on kuitenki nii eri jutut sinkkuna ja perheellisellä. Kaipaan usein monia ystäviäni mutta en vaivaudu ottamaa yhteyttä, jos mun lapset on este ni ei sellaset kuulu mun elämään.
Ajoittain taas tuntunu et väsymys vaan kasvaa, sitä menee päivät roboottina ja tunteet ja omat asiat jää taakse, tuntuu ettei isän kuolemaa edes ole käsitelly, ei ole halunnut vielä, ikävä on vaan suuri! Ehkä se helpottaa, sit viimeistää ku osaa itkeä kaiken pois, nyt sitä vaan siirtää kokoajan!
Nea sukelsi viime viikolla ekan kerran ja vauvauinti on ihan huippujuttu, molemmat lapset on aivan innoissaan ku mennää sinne, pienempiki tunnistaa paikan ku sisälle päästää ja siitä kiljuminen alkaa =)
Myöhästyneet mammapäivä onnittelut kaikille! :flower:
Mä lähen ostaa vesijumppakorttia, jospa alkaisi saada tätä massua pois että mahtuisi kaikki vanhat vaatteet!

Sini ja Nea 4kk
 
Täällä taas pikaisesti, emmä oo jaksanu kirjottaa :ashamed: Eilinenkin meni niin totaalisesti penkin alle, et on vieläkin paha mieli ja kirjottelin isännälle kirjeenkin. Alkaa oleen aika rikkinäinen olo, mut eiköhän tää tästä :heart: Onneks tuo pieni ihminen jaksaa naurattaa =) Sitä vaan tulin laittamaan että olisko kiinnostusta tommoseen suljettuun kerhoon kun täällä kerta noita perskärpäsiä liikkuu? Itekään ei viitti niin perusteellisesti kaikesta kirjottaa tänne, kun ei ikinä tiä kuka täällä käy...

Galluppeihinkin voisin pikasesti vastailla kun neiti tuossa tyytyväisenä potkii :D Meillä nukutaan pinnasängyssä, on nukuttu heti kotiin pääsystä saakka :) Päikkärit nukkuu usein meiän sängyllä :ashamed:

Parisuhde menee melkosta vuoristorataa, lähinnä mies onnistuu suututtaan mut kaiken aikaa. Se on vielä melko nuori, eikä ihan tajua kaikkea... huoh.

Seksiä kuitenkin on ollu nyt aika usein :snotty:

Annukalle osanottoni :flower: ja NP:lle myös suuri :hug:

sintzin tutkimukset ihmetyttää :whistle: Miten päin teidän neiti nyt on siis liian iso? Liian painava?

Jahas, kotihommat odottaa, jatketaan siis taas myöhemmin :wave:

Viivi ja Emma 4kk 1vko ja 6 pvää
 
mussupussu kirjoitti fiksusti, että eri asia, mitä ihastumiselleen TEKEE !
Sori, kommentoin vaan sieltä täältä ja ei ehdi nyt hienoja alkupuheitakaan, kun kohta kullannuppu varmaan herää ;)
SIis parisuhteesta juuri...toki maailma on ihastuttavia ihmisiä pullollaan, onneksi onkin! Piristää kummasti nähdä ja kuulla hellyyttäviä ihmisiä ympärillään- mutta teot ovat sitten eri asia. Siinä punnitaan miehen mitta ja naisen nirri, mistä puusta on veistetyt.
Hyvä MP!! :hug:

ja Heleneh tuosta sun nk. ystävästäs...huhhuijaa, kyllä sen pitää jakaa sunkin asioita!! törkeää käytöstä, vaikka luultavasti kertoo siitä, että hänkin haluais lapsia tms, ja on kateellinen vain sinulle. Voimia! :hug:

nyt heräs, moido!!
 
Heips!
Nopeeta vaan... Niin en minä ainakaan tienny et on jo jokin kerho perustettu. Oon vissiin aika urpo siis tai on se kerho ollut tosi "salainen" kun ei siitä oo hiiskuttu. :(
Mieluummin tällä porukalla kirjoittelen mitä tääl on ollut kuin et pukkaannun jonnekkin minne ei oo pyydetty. (niin ja kiva koputella jonnekkin joiden jutuista on sit aivan varmasti pihalla.....)
Eli voidaan perustaa oma kerho, mulla on kannatusta siihen.
Minä en ainakaan kauheesti uskalla tosi henk. koht kirjoitella tänne tai laittaa kuvia tms.... Eli kerhossa vois sitä tehdä.
Eli tuo on mun mielipide asiasta, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nyt nokkaansa ja jos vetää evvk. |O
 
Varmaan menny siks ainakin mulla ohi kun se on perustettu jo odotusaikana *pohtii*

Olis kiva joo tällä porukalla jatkaa joka täälläkin on ollu =) Sit vaan ehdotuksia nimeks, ei viitti tota joulukuisia ehkä laittaa kun tuo Nonnan perustama kerho on jo sillä nimellä =)
 
Viivi niin on vissiin silloin joskus laitettu pystyyn. Sitä mä vaan ihmettelen ettei kukaan sit viitsinyt tulla sanoo et tulkaa sinne, siellä ollaan.... :headwall: Puhetta kun on ollut muutamaan otteeseen täällä asiasta. Se on se pointti.
Mutta ei siinä mitään. Kun porukka vähenee, niin pidot paranee. Eikö se niin mene? :kieh:
Eli kuka kannattaa kerhoa? Kuka pistää sen pystyyn (haluutko sinä Viivi, kun se oli nyt sun idea?)? Ja mikä nimeksi?
Voihan sen laittaa joulutontut -08 kun ei sitä siel oo, tai sit todellakin jotain muuta? Mulla ei nyt oikein runosuoni syki, joten joku muu keksii varmast parempaa... :ashamed:
 
Lumi nukkui ekat 5kk sellasessa Mamas&Papas korikehdossa ja nyt nukutaan omassa pinnasängyssä. Siirto meni ihan huomaamatta, ei mitään onkelmaa. Kehto oli todella hyvä ja niin on pinniskin! Se on tosi hyvälaatuinen, täyspuinen aito retro. Mä ja mun pikkuveli ollaan aikoinaan nukuttu siinä. Se on pikkusen pienempi, ku nää nykyvalmisteiset pinnikset, ni on siinäkin mielessä hyvä. Oon luvannu ton kehdon lainaks ystävän ykskuukautiselle.

B7 täällä myös vauvakuumeillaan! Ja kovasti päivittäin tehdään asian hyväks SITÄ jotain...

Pippari sun isä ei varmaan tarkottanu sitä ihan noin! Eihän kukaan VOI sanoa tuoreelle äidille noin! Miehet!

Sintzille jaksamista! Mäkään en niin tiedä noista vauvojen painojutuista... Mutta toi perustelu ja mieheen vertaaminen on mun mielestä outoa. Siis onko sun mielestä oikein, että jos isä on reilusti ylipainoinen (BMI n. 34 = huomattava ylipaino), niin lastenkin pitäisi olla? Sekö toi pointti oli tossa? Älä nyt missään nimessä loukkaannu! Yritän vain ymmärtää, mitä tarkoitit. Ja en tarkoita, että vauva pitäis jollekin laihikselle laittaa. Kyllähän se paino siitä sitten tasaantuu, kun Nea lähtee kunnolla liikkeelle. Neuvolatäti ja lääkärikin varmasti yrittävät vain auttaa! Tavallaan ymmärrän, miksi sua ärsyttää. Muakin ärsytti, kun Lumin pienestä koosta hälistiin niin paljon ja tuntui, että muusta ei puhuttukaan! Nyt ymmärrän lääkäreiden huolen ja sen, että hehän vain halusivat varmistaa, että Lumilla on kaikki hyvin. =) Ja olihan sillä! Toivottavasti Neallakin!

NP oon samaa mieltä tosta kerhosta! Ei ne halunnu meitä sinne! Fuck'em! Ymmärrän, jos MUA ei haluta jonnekin kerhoon, kun oon näin suorasanainen, mutta SÄHÄN oot tosi kiva tyyppi! Ihmettelen suuresti! :eek: Jos joku osaa sellaisen kerhon perustaa, niin mielelläni liityn joukkoon, jos huolitaan... :ashamed: Ei mua kyllä yhtään vaivaa tänne julkisesti kirjoitella! Eihän mulla oo enää ystäviäkään, jotka lukisivat. :LOL: Itseironia kunniaan!

A&L
 

Yhteistyössä