JOULUVAUVAT 2007

.. Voisin viipyy tässä koneella sittenkin hetken.
Tulin äskön kans lenkiltä ja kylläpä otti kivasti reisiin ja pakaroihin kun työnsi tuolla loskassa vaunuja. Typykkä jäi pihalle nukkumaan.

Tuitsu, se cuplaton voi aiheuttaa vatsan kovettumista, mä huomasin saman jutun. Nyt ollaan oltu yli viikko ilman niitä, ja vauva lopetti huutamisen kun kakkakin tulee helpommin. Meillä nimittäin huuto ja kiemurtelu alkoi aina ennen kunnon paskoomista, nyt kakka tulee
helpommin ja huutokin on tiessään.
Mä en tosta meidän rytmistä aio täällä mainostaa ( ;) )
kun pelkään että enää illalla sitä ei enää olekaan jos siitä puhun..

Parisuhde meilläkin välillä koetuksella. Särmiä täälläkin hiottu jo vuosia mutta kyllä ne timantitkin kovan paineen alla hiotaan! ;)
 
Me oltiin tänään vyöhyketerapiassa ja oli kamalin kokemus ikinä! En enään koskaan vie lastani ainakaan sille ukolle! Alisa huusi ihan paniikissa kipua, niin ettei saanut kunnolla edes henkeä, ja siitä kun sitten yritin rauhotella ja pyytää taukoa, että voisin antaa tutin, josko se helpottais niin äijä vaan totes ettei se auta ja hyvinhän toi hengittää!! :eek: Se vaan jatko jalkojen murjomista niin lujaa että mä jo luulin että Alisan jalat murtuu! Loppujenlopuksi kun kidutus loppu, niin me molemmat itkettiin ja sanoin että kokemus oli kamala ja ei ikinä enään palata sinne. Nyt Alisalla on jalkapohjissa ja jalkojen sivulla ton luun kohdalla kauheet punaset jäljet vieläkin,vaikka aamulla siä käytiin...varmaan tulee mustelmat. Mulla oli sellanen käsitys että tää vyöhyketerapia ois hiukan hellävarasempaa näin pienillä ainakin. Soitinkin sitten toiselle terapeutille (jolle meidän alunperin piti mennä) ja itkin puhelimessa ja kerroin kokemuskesta,tää terapeutti oli järkyttynyt ja sanoi että ei koskaan sais käydä niinkun meille nyt. Hoidon ei kuulu tuottaa vauvalle tuskaa niin että toinen on paniikissa. Se lupas sitten tulla meille kotiin huomenna ja hieroo koko vauvan oikeen hellästi niin että meille jäis parempi kuva ja saatais tietää millasta terapian oikeesti pitäis vauvalla olla. Tästä miehestä jolla tänään käytiin on kuulemma tullut paljon valituksia, että hän on tosi kovakouranen,ei olla ensimmäisiä ja tuskin viimesiäkään...
 
[/quote] Poika ei itkeksokaan yöllä...siis se kähisee ja lussuttaa nyrkkejään joihin herään ja annan sitte maitoo..mut nyt googletin vauvan uniasiaa, ja siinä olikin juttu että pienet vauvat havahtuvat melkein hereille n tunnin välein ja saattavat sitten hurjastikin heilua ja vauhkota mutta nukahatavat sitten kyllä..että tossa vaiheessa ei saisi herättää vauvaa koska itten hän herää kokonaan eikä vaivu syvään uneen niin helpolla...oiskohan tuo vauhkominen sitä...?
eikösmonilla muillaki oo tullasia hetkiä että vauva juttelee itekseen ja käden heiluu yms?
Vesseli: Kuulosti hyvin tutulta :) itsekin aluksi lähes aina työnsin tissiä suuhun, mutta nyt olen odottanut kauemmin että alkaa kunnon ähinä ja kitinä -silloin on nälkä :D Vielä kun vain itse osaisi nukkua kun toinen aloittaa ähinän :)

MM kiitos linkistä :D Täälläkin laitettu tilaus menemään :)

Kasvohoito takana ja ei ollut kaukana että nukahdan sinne :D Hoitaja vaan puhui niin paljon, että sen vuoksi taisin hereillä pysyä :D Neiti oli nukkunut koko ajan ja ystäväni nauroikin, että olipa helppo hoidettava :heart:

Onko kellään vinkkiä mitä ostaa 30-vuotta täyttävälle miehelle lahjaksi? Vaikeaa :headwall: Hänestä tulee toukokuussa isä, että oisko tyhmää ostaa jotain siihen liittyvää???

Nyt videokameran ostoon...
 
Niin äsken jäi vähä vähäseksi kirjoutus=)

Eli joku kysyi juomisista....
Mulla on tollanen litran urheilujuomapullo mukana oikestas koko ajan ja kyllä se tulee juotua usemman kerran päivässä tyhjäksi..ja yölläki on aina imettäessä jano ja sitte tankataan molemmat pojan kaa :D

Siellä pääkaupunkiseudulla onkin varmaan kiva spia noita tapaamisia..ja tietysti jossain isompien kaupunkien yhteydessä mutta meitlä kun tuollaiseen "isompaan" kaupunkiin on tunnin ajomatka ni ei tule sillai lähettyä....

Mutta nyt jo olen kyllä saanu uuden kaverin tuolta meidän äiti/vauva-kerhosta,ollaa jo käyty vaunuttelees ja kahvilla=)

Vai cuplaton aiheuttaa kovan vatsan...saattaisin yhtyä tuohon..pierut kyllä kulkee ja noin mutta silloin tällöin poika ähkii kakkaa ulos...tosin kun se tulee, ei se mitää kiinteää kyllä ole....
Mä eilen jätin muutamaan otteeseen kokonaan pois cuplatonin ja välillä annan jo pienempiä annoksia..kokonaan en uskalla jättää pois..pikku hiljaa sitten=)
Mä vaihdoin d-tipat jekovitiin ku niin moni sanoi että ne toiset aiheuttaa vatsavaivoja...ei sillä että meillä ois niistä vielä ollu mutten jotenki "uskaltanu" antaa täyttä annosta ja siksi vaihdoin tuohon mikä ei aiheuta juuri kllekään mitään..miksiköhän niitä öljypohjaisia sitten annetaan eka ku niist on suurimmalle osalle vaivaa?
onko niissä jotain parempaa ainetta vai halutaanko vaan tuoreiden vanhempien hermoja testata sillä.....

Meillä on huomenna neuvola...4vko ja 2 päivää sitte...must on kiva ku sit kuulee taas mite pikku herra on kasvanut ja kaikkee=)

Meillä poju jo seuraa helistintä sivulta sivulle :eek:
Aina kyllä vähän jäljessä, ei nii nopiaa kulje simmut mutta kuitenkin...ja hän on niin hymyilevä että..
Eilen kerhossa se vetäjä nauro ku siellä alko muutama vauva itkee, toiset tietytsi myötätunosta aloittajaa kohti, niin mein vauva kuunteli hetken ja alko hymyilee ja päästi sellasii äänii, eli ihan ku ois nauranu :heart: :D

Me käytii eilen ekaa kertaa "oikeessa" ruokakaupassa ja hyvin meni..poika katteli valoja mielenkiinnolla kopassaan ja oli vaan.
Kun käytte kaupassa, saatteko mahtuun oman kantokoppanne kärryyn vai laitatteko niihin kaupan omiin..?
tuolla mis käytiin nyt, ei ollu niitä omia vauvojen paikoin varusteltuja kärryjä, ja mein Britax römerin kaukalo täytti liki koko kärryn..mies sitte joutu kantaa sitä kauppareissun ajan mut mitä ku menee yksin.....
pitänee valita kauppa niin että sellaset kärryt löytyy :|

Mein kaupungissa muutenkin on otettu aika huonosti huomioon vauva-perheet..mistään kaupungilta ei löydy kunnon paikkaa missä esim vaihtaa vaippaa tai syöttää....

Mä vein tänään konkreettisesti vauvan ekaa keraa ulos syömään!!!!
Oltiin vaunuttelees, olin syöttäny pojan n varttia ennen ku lähettii, mut ilmesesti sit ei syöny tarpeeksi ku sit alkoki itkee nälkäänsä kesken reissun..
ajattelin et voi video, kotiin matkaa ainaki 2 km että huutavaa lastako tässä sitte työnään sen matkan...
No, työnsin vaunut pienen matkan päässä olevalle pienemmälle pyörätiell, otin vauvan pois vaunuista ja mentiin siihen metsän reunaan....takki ja villatakki auki, rinta esiin ja vauvan suuhun..hän ryysti siinä muutaman minuutin ja sitte nukahti tyytyväisenä ja jatkettiin lenkkiä vielä tunnilla...onneksi ei kukaan nähny :LOL:

Tänään on yllätysten päivä....poju oli väsy ja ajattelin et koitanko laittaa ulos nukkuu vaikei ollakaa menos kävelylle..laitoin ja siellä tuo on jo pian puolitoista tuntia nukkunu eikä kertaakaa o käyty hyssyttelees :eek:

Mä taidan mennä suihkuun ku rauhassa nyt pääsee....mieskin on sairaslomalla, jalan takia, joten on ihan ns toimintakunnossa kunhan ei joudu liikkuun kauheesti joten hänellä vähän niiku isyysloma taas tän viikon ja se auttaa kyllä muakin, kiva =)

Kivoja lahjaideoita teillä on kyllä...tuollainen hieronta/hemottelujuttu on aina kohallaan..iteki mieluusti ny ottasin sellasen :flower:

Ajatelkaas muuten esikoisen saaneet...meilläki on tänä keväänä sitte eka äitienpäivä :heart:

Antaako kukaan vettä vauvalle ja jos, keitettyä? oon kuullu myötä ja vastaan tuota ja kyselen nyt..ite en ole antanut mutta joku tiesi että vatsa toimii paremmin jos antaa silloin tälöin lusikallisen...pitänee huomenna neuvolassa kysyy...

Ny sin suihkuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Viimeinen tätä kuuta täällä vietellään... :D Hyviä ideoita noi hemmottelujutut, mut kun just joululahjaksi ostettiin anopille ja apelle hemmottelulahjakortti. Ja suklaahoitoon ostin viime vai edellisvuonna??? Ei enää muistakaan... Hän kyllä innostui siitä vyöhyketerapiasta... Täytyy miehelle ehdotella, ett oisko semmoinen sitten ok? Tai sit jotain peruskrääsää, aivot muutenkin narikassa, niin ei oikein tuo inspiraatio kulje... :LOL:
No okei, ei ehkä sit kannata. :D ;)

suzyco: Hui! :eek: Voisko siitä äijästä tehä jotain valitusta, sais sen viralta ettei kukaan sinne enää eksyis, ainakaan vauvan kanssa. :kieh:

Vesseli: Meillä on kolmet kärryt aina jos mennään koko porukka kauppaan. :D Siis kaukalo sellaisissa matalissa kärryissä, sit on yks ostoksille ja esikolla vielä pikkukärryt. :LOL: Tai jos vauva on hereillä tai nukkunut pitkään, niin sit laitetaan kaupan kärrykaukaloon. Ja yksin kun oon ollu (peräti kerran :D) niin laitoin tuon kaukalon poikittain sinne kärryjen etuosaan, se pysyi siinä oikein hyvin kun tuo on muotoiltu silleen kun siinä on se alustamahdollisuus autoon (Grago Logigo S tms).
Vedestä: Meillä on aina mukana ja kotonakin ollessa pullossa keitettyä vettä vauvalle. Tuo kun tuppaa hikkaamaan, ja hikka tulee aina syömisen päälle. Ja sitten ei tissi enää kelpaa ja jos hikkaa hetken kauemmin niin sitten pulauttelee. Ja alkaa huutamaan kun alkaa hikka sattua. Tavallisesti tuo ei pulloa ime, mutta tutista saa hyvin puristettua vettä suuhun. Joka kerta se saa aikaan yökkimistä, mutta heti kun saa nielemään muutaman kerran peräkkäin on hikka pois. :D

Mutta nyt keräämään isännän lätkävehkeitä vessan lattialta, et päästään suihkuun ja kylpyyn. :) Mies meni käymään parturissa ja kyselemässä leikkaako ne siellä tyttöjen hiuksia. Jos leikkaa, esikoinen pääsee huomenna niin on sitten ristiäisissä siistit hiukset.. :) Ja kaupassa tuo kans kävi, jotain hyvää tilasin... :ashamed: Saas nähä mitä se sitten on. ;)
 
Mulla on nyt ollut muutaman päivän sellainen tunne että maito
rinnoissa on vähenemään päin. Tyttö syö sekä että, osittain korviketta osittain tissiä. Mutta voinko mä tehdä jotain sille että rintamaito ei alkaisi vähentyä?? Mä olen nyt niin addiktoitunut imettämään ja mua harmittaa kun olen tehnyt sen "virheen" että olen antanut vauvan nälkään helpolla lisämaitoa kun tuntuu että oma maito jättää tytön jotenkin levottomaksi.
Ja nyt sitten ei tietenkään tarjonta enää vastaa kysyntään ja toisinpäin.
Kannattaako enää ostaa rintapumppua että saisin maidon lisääntymään, vauvahan ei tietenkään syö rintaa samalla volyymilla, enkä mä tohdi antaa toisen rimpuilla tyhjällä rinnalla!
Olisi kiva nyt kerrankin imettää hiukan pidempään kun nuita vanhempia, kun niitä tuli imetettyä toista vaan 5vko toista 3kk, ja oikeesti mä en enää edes muista miten silloin saman asian kanssa toimin?? Apuva :D
 
Shamandalie: Joku valitus tekis mieli tehdä kyllä....Alisalla on viäkin jaloissa punaset jäljet... Aiankin soitan sille huomenna ja vaadin osaa maksusta takas,en tie saanko mutta vaadin kuitenkin! Oli tyhmää maksaa kaikki mutta olin niin järkyttyny ja kiire vaan pois niin tyrkkäsin rahat kouraan ja äkkiä pois. Tää äijä myös vähän ohimennen haukku mua siitä kun en imetä...kuinka korvike on huonoa ja aiheuttaa mahavaivoja ja kuinka pitäis käydä imetystukiryhmässä ym...Mikä perkule se on sanomaan mitä mun pitäis tehdä kun ei ees tunne mua,saatika tiedä meidän elämästä yhtään mitään! Eikö se oo tärkein että lapsi saa ruokaa ja kasvaa?? Täälläkin huomaa sen että ihan yhtälailla niillä imetetyillä on mahavaivaa, kun meidän ei imettävienkin lapsilla.

Tapaamisesta; On meiltä täältä Tampereeltakin aikamoinen matka Helsinkiin ja luultavasti viä junalla matkataan tapaamiseen, mutta tällänen tilaisuus kun kuitenkin on aika harvoin niin ei se kauhee vaiva ole lähtee. Joka viikko tai kuukausi en kyllä lähtis! :)
 
Heippa! Vai on täällä taas järkkäilty tapaamista - mä oon messissä! =)
Vai että Cuplaton aiheuttaa ummetusta? No oisko meilläkin se sit syynä kun tyttö itkenyt nyt parina iltana mahaansa eikä kakkaa tule millään.. tosin tulee kyl sit aamuyöstä enkä ole tosin antanut cuplatonia eilen enkä tänään eli tuskin ehkä tulee "takautuvasti". Kamala kuunnella pienen huutoa kun ei tiedä mikä auttaisi. :|
Sätsen: et kuule arvaa!! Mies kosi jouluaattona ja mennään kesäkuussa naimisiin!! =) Että olit oikeassa...
nyt täytyy taas mennä kun pieni itkee...
 
missäs muuten kaikki oulun alueen mammat on??? B) B) mites ois tänne suunnalle rehvit? :LOL: :LOL:

oisko ideaa tuohon etusivulle laittaa lista et millon kelläkin syntynyt vaavi? =)

onnea anni!! :flower:

suzyko: tee ihmeessä valitus, pois virasta tuollaiset!!

porsche: meillä terkka sanoi et maito tulee parin päivän viiveellä, siis jos imee vähemmän nii sit parin päivän päästä tulee vähemmän maitoo ja taas toisinpäin.. mullaki tuntuu välil et maito loppuu mut oon vaan imettäny nii sit sitä alkaa tulee enemmän.. täytyy välil vaa imettää ½-1tunnin välein... :)

kukas se laittoikaa siitä yöheilumisesta.. mäki tehny var,aa sit sen virhee et heti tarjnnu evästä ähkimiseen ja sit poju on heränny kunnolku ei oikeesti ois ees nälkä.. ja sit pulauttaa ku syö vähä väliä... täytyypä ens yönä vähä kuulostella ennen ku tarjoon evästä... :LOL: :LOL:
kyl tää on välil nii pirun vaikeeta!!! :headwall:

kakasta muuten: onko normaalia et se on ihan vetistä, sinapin väristä kuitenki? :LOL: :LOL:


nyt pukkas taas romaania... poistun siis takavasemmalle ja jätän tilaa muillekki... kiva jos joku jaksaa lukee.. :LOL:
 
Kun luin näitä juttuja, tuntui että ne kaikki jotka onnellisena ja kärsimättömänä odottivat vauvojaan. Nyt vain valittavat valvomista, itkua, miehiä jne...

Minä ainakin olen onnellinen ja sydämeni on sulanut pienen keijukaiseni kanssa. Isoveli on reipas ja auttavainen.

Vauvat itkevät aina. On vain opeteltava kuulemaan mikä hätä pikkuisella on, nälkä, syli, uni... Se on sitä tutustumista. Ja alkuun vain antaa itsestään saamatta takaisin, mutta pikku hiljaa vauva palkitsee katsekontaktilla ja hymyillä.

Useimmilla teillä on kuitenkin miehet, joille voitte sanoa, että sinun vuoro, minä menen nyt suihkuun. Tai jos haluaa juoda kahvinsa/teensä rauhassa on toinen syli, joka vauvaa pitelee sen aikaa. Nauttikaa vauvoistanne - tämä aika on niin lyhyt!

Meillä on vauva-arki rutinoitunut, nukutaan yöt keijukainen syö puolen yön aikaan ja seuraavan kerran n. 6 aikaan. päivällä syö n.3 tunnin välein. Vatsan väänteitä on, mutta vauvojen suolisto on niin pikkuinen, että niitä on ja vauvahieronta ja syli rauhoittaa. Keijun isä ei lastaan ole halunnut nähdä, mutta en siitä ole surullinen, valinta on hänen ja eipä tiedä mitä menettää...
Maitoa riittää ja tuttia en ole halunnut antaakaan. Kantoliinaa käytän liki päivittäin. Tyttö painaa nyt 3700g ja on 53cm pitkä ikää 6vkoa.

 
Pinkeiju: Kyllä kaikki varmasti on vauvoistaan onnellisia mutta joillekkin se lapsen jatkuva itku ottaa kovemmille kun toisille,sille ei voi mitään. Kaikki eivät automaattisesti tunnista että mikä vauvalla on ja sitten kun vauva vaan huutaa vaikka mitä tekisit niin kyllä siinä epätoivo,viha,kiukku,suru ja kaikki mahdolliset tunteet herää väistämättäkin. Vai oletko sä niin täydellinen äiti joka valittamatta kestää kaiken "kun se nyt vaan kuuluu vauvojen normaaliin käytökseen ja kehitysvaiheeseen"??? Meistä jokainen on luonteeltaan erilainen ja reagoi eritavalla tiettyihin ärsykkeisiin,toiset ei kestä vauvan huutoa ollenkaan kun taas toiset kestää paljon paremmin. Ja kyllä ne jotka miehistään on valittanu niin mielestäni ovat valittaneet ihan aiheesta. Oisko parempi että täällä vaan hehkutetaan kuinka ihanaa ja täydellistä kaikki on ja padotaan ne negatiiviset tunteet sisälle ja sitten jossainvaiheessa räjähtää...joillekkin kun palsta saattaa olla ainoa paikka missä niitä negatiivisia tunteita voi tai uskaltaa purkaa. Jos ne valitukset niin kauheesti haittaa niin ei sun niitä ole pakko lukea,voit vaan hypätä yli. Ja onhan täällä positiivisiakin juttuja ihmiset puhunu,täytyy vaan lukee tarkemmin niin huomaa sen yhen ilosenkin jutun romaanin keskeltä. :) Kyllä meillä ainakin on ollu tosi rankkaa kun tyttö on huutanu niin paljon ja on kyllä helpottanu kun on voinu täältä lukee että on muitakin joilla on samanlaisia tunteita. Kyllä sitten kun tää vaikein vaihe menee ohi niin niitä positiivisiakin juttuja tulee enemmän. En mä ainakaan ole mikään vauva-ihminen,pidän enemmän lapsista joiden kanssa voi jo tehdä jotain ym...vauva vaihe on mulle vaan se välttämätön väli vaihe.Ja todella toivon että tää vauva kasvais nopeesti ja olis jo sellanen leikki-ikänen! :)
 

moro..
Päivystän taas..tytöllä vatsavaivoja kauheesti :( ei oo koko päivänä nukkunu puoltatuntia pidempään. Paha mieli kun toinen vaan ährää tai itkee..kaikkea on kokeiltu ja tehty. Seuraavaks täytyy vielä kokeilla toista korviketta.

Pinkeiju: tottahan se on että nauttia pitäis vauva-ajasta..siitä ei voi nauttia kuin kerran. Mutta jatkuva väsymys ei kaikille sovi ja monille hormoonit vaan pahentaa asiaa. Tuskin kukaan valitsee tai haluaa olla esim masentunut vauvan synnyttyä. Ja onhan se iso muutos monelle varsinkin jos vauva on vaativa.
Tuitsulle voimia tohon masennukseen,mä taisin tulla tähän pinoon niin myöhään että en ole lukenut siitä! Sun teksti on ihan kun mun suusta vajaa vuosi sitten.

Mua ainakin harmittaa usein se että poika 1 vee ja 3kk on niin julmetun vilkas ja jääräpäinen että suurin osa mun energiasta ja ajasta menee siihen. Niinpä en vauvasta ehdi nauttia ainakaan niin paljon kuin haluan. Tosin jos vatsaansa ährää ja valvoo niin siitä on nautinto kaukana kun toisella ei ole hyvä olla.
Usein ne vaatii yhtäaikaa jotain eikä silloin aina tiedä kumpaa eka "palvelis". Välillä tuntuu että pää hajoo kun kumpikin rääkyy kilpaa naama punasena ja väsyneenä pää jyskyttäen yrität keretä joka paikkaan. Mutta onneks on mies että voi välillä ees työntää lapset sille ja mennä pariks tunniks nukkumaan.Sama härdelli on vastassa taas kun nousen mutta hermot ei oo ihan riekaleina heti kun on saanu ladattua itteesä.

Kunpa nyt hellittäis meillä sairastelut eikä tytöllä vatsa vaivais..mä nytkin aika huolissani kun toi pulauttelu lisääntyy koko ajan. Ja vatsavaivat. Tuntuu että se minkä sinne saat kauheella tohinalla syötettyä tulee hetken päästä ulos :/ ei onneks kaaressa mutta hissukseen ruokalusikallinen kerrallaan tai enemmänkin.
Neuvolalääkärikin 9 pv päästä vasta..

Mutta nyt tyttö tuntuu olevan suht rauhallinen joten tää menee nukkumaan. Korvatulpat korviin koska tyttö pitää ihme vikinää ja kurnutusta koko ajan :(

Öitä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mulla on nyt ollut muutaman päivän sellainen tunne että maito
rinnoissa on vähenemään päin. Tyttö syö sekä että, osittain korviketta osittain tissiä. Mutta voinko mä tehdä jotain sille että rintamaito ei alkaisi vähentyä?? Mä olen nyt niin addiktoitunut imettämään ja mua harmittaa kun olen tehnyt sen "virheen" että olen antanut vauvan nälkään helpolla lisämaitoa kun tuntuu että oma maito jättää tytön jotenkin levottomaksi.
Ja nyt sitten ei tietenkään tarjonta enää vastaa kysyntään ja toisinpäin.
Kannattaako enää ostaa rintapumppua että saisin maidon lisääntymään, vauvahan ei tietenkään syö rintaa samalla volyymilla, enkä mä tohdi antaa toisen rimpuilla tyhjällä rinnalla!
Olisi kiva nyt kerrankin imettää hiukan pidempään kun nuita vanhempia, kun niitä tuli imetettyä toista vaan 5vko toista 3kk, ja oikeesti mä en enää edes muista miten silloin saman asian kanssa toimin?? Apuva :D
Jos ei pumppua heti säntääkään ostamaan, niin voihan käsin lypsää ja katsoa auttaako se maidon tuotantoon? Jos auttaa niin ostaa sitten sen pumpun. :) Ja jos et ole jo koittanut niin mikäli vaan kykenet, niin juo ykkös-/alkotonta olutta, se lisää maidon määrää. Jospa sillä sais ensin vauvan tyytyväiseksi ja jos sen lisäksi vielä alkaa pumppailemaan? En tiedä onko noista oikeesti apua kuin hetkeksi, mut kannattaa kai kokeilla? :) Ja mä kanssa haluaisin nyt imettää pidempään kuin esikoista, saa nähdä kuinka käy. Tosin tämä vauveli on paljon isompi kuin esikoinen samassa iässä, että saa nähdä miten sitten loppupeleissä käy, kauanko oma maito riittää... :|

liinuli: Hyvä idea tehä tohon etusivulle lista syntyneistä vauvoista. Vai mitä mieltä muut on? Jos asia saa kannatusta, pitäiskö sittenkin laittaa jo helmikuulle uus oma ketju? Siitä saakin sitten aloittaja jatkossa kopioitua syntyneiden listan. :) Mikäli ens kuulle uus ketju tehdään ja siihen ne vauvat listataan, niin mä voin ottaa sen homman. Mikäli laittelette sitten niitä päivämääriä silleen että ne näkyy helposti et kaikki huomaa. Ja yylläkin niitä saa toki laittaa. :)

Mutta nyt vähän siivoilemaan, tulee kaveri pian kahville niin jospa ehtis ees pedata ennen. :)

Voimia kaikille, ja iso :hug: teille jossa sairastellaan, kärsitään mahavaivoista tai miehet on hankalia. :hug: Ja pitää nyt ilmoittautua, pinkeiju, et täällä on onnellinen äiti, vaikka loppuraskaudesta en sitä jaksanut olla. :wave: :heart:
 
Huomenta!

Kolmas loistava yö ja ilta takana. Tyttö nukahti ilman huutoa ja söi ekan kerran kuuden tunnin päästä. aamulla ähistiin hetki kakkaa klo 9 ja herättiin, ja nyt jo partsilla päikkäreillä jo.

Ihanaa. Toi on ollut kuin eri lapsi. Iltaisin rento ja helppo. Melkeen pelottaa sanoa toi, voi vielä idylli särkyä.
Toi veden anto autto tytön mahan kovettumiseen cuplatonin kanssa ihan selvästi. Eilen pörisi jo paljon helpommalla!

Pinkeiju, mä en ollut koskaan onnellinen odottaja. Vauvat huutaa, kyllä. Mutta väsyminen ja masennus voi olla semmoisia asioita että jatkuvaan onnellisuuteen ei kykene. Onneksi muiden masennus ei häiritse sinun elämääsi ja tämä palsta onn mitä mainioin paikka tuulettaa ihan kaikkia tunteita.
Jopa tärkeily ja näsäviisastelu sallitaan.

Painun.

Tuitsu ja Ella 6 vkoa 3 pvää
 
pinkeiju: olin onnellinen odottaja alusta, mutta sitten meidän onni vietiin.. kuitenkin mä olen ikionnellinen ja rakastan tätä poikaa sydämeni pohjasta.. :heart: mutta kyllä tämä yksin oleminen on välillä aikas helvettiä.. kyllä olis niin helppoa kun olis se toinen jakamassa näitä iloja ja suruja...

meillä taas viime yö nukuttin hyvin... :heart: :heart: on taas uudesti syntynyt olo!! mut ku ajattelee et ei tää kauaa kestä nii jaksaa.. ja sekin voip olla etten saa koskaa enää tälläisiä suloisia ährääjiä .. se auttaa jaksamaan ja haluaa nauttia tästä pienestä ajasta..
vauvakuumetta olis mullakin... :'( :'(
no mutta olen onnellinen että mulla on kaksi ihanaa lasta!! :heart: :heart:
 
Pinkeiju: Ensiksikin, ihanaa, että teillä on vauvan kanssa lähtenyt noin hienosti käyntiin... Se on todella palkitsevaa ja antoisaa, tiedän sen kyllä... Mutta mun on nyt ihan pakko kommentoida tota sun tekstiä... Täällä on äitejä joiden vauvat herää tunnin välein, on isompia lapsia, miehet paljon töissä ja masennus ja alakulo ja hormonit vaivaa... Minä ainakin puran pahan oloni ja sen hyvänkin täällä, koska mulla ei oikeasti ole hirveesti sellaisia ystäviä joilla on vauvoja joten heille on turha itkeä väsymystä tai muuta, kun he eivät sitä ymmärrä. Tietääkseni tällä palstalla saa puhua tunteistaan, jos haluaa. Vai pitääkö täältä poistua väsyneitten, onnettomien äitien ja antaa tilaa vain onnellisille äideille? Omasta kokemuksesta voin sanoa, ett tiedän että tää vauva-aika helpottaa aika pian, mutta kun täällä kertoo niistä ongelmistaan niin yleensä saa sekä tukea että neuvoja ja ne on kuule välillä täällä tarpeen... Ja kuule, kun vauva huutaa 5 tuntia putkeen ja kaikki konstit kokeilet, niin ei siinä kovin oonellinen voi olla, kun tietää, että vatsa vaivaa, mutta mitään ei voi tehdä, kun ei auta silittely, hierominen, kantoliina, tissi tai mikään... Jokainen täällä varmasti on onnellinen lapsestaan, usko pois. Keskenmenon kokeneena tämä lapsi on meille lahja, jota ollaan todella toivottu. Joten toivon, ettet kauheasti arvostelisi toisten tuntemuksia ja pahaa oloa täällä. Muuten oli kiva kuulla sunkin kuulumisia ja toivotaan, että yhtä hienosti menee koko ajan... =)

Suzyco: joo, vyöhyketerapian ei todellakaan kuulu olla kovakouraista tai sattua vauvaan... Kannattaa tehdä valitus oikeesti. Meilläkin neiti huusi ensimmäisen käsittelyn, mutta terapeutti sanoi, ett tytöllä on paikat niin kipeet, ett siksi huutaa ja seuraavalla kerralla nautti hieromisesta jo täysillä... :D

Täällä tyttö nukkui kolmella syötöllä 8.30 asti... :D Mä olen niin onnellinen...Sain nukkua... Eli 23-8.30 ja kolme tissitystä eli kyllä se varmaan tästä tämä tunnin välein imetys harvenee... Ja miten ihanasti tää pikkuinen hymyilee ja paljon. :heart: Kovasti yritti eilen jutellakin, mutta toi ääni on niin painuksissa, ett kuulostaa aika jännälle...

Tänään pitäis mennä jälkitarkastukseen ja miettiä sitä ehkäisyä. Mulla ei ole vauvakuumetta joten tänne ei taida enempää vauvoja tulla. Se tuntuu jotenkin haikealle. Ellei sitten joskus jotain iltatähteä niinkuin mun pikkuveli on aikoinaan ollut... =) Mutta tuskin. Mä luulen, että me aletaan miehen kanssa nauttimaan myös toisistamme, kun nuo lapset tästä kasvaa... Kyllä tää lapsiperheen arki on antoisa, mutta kyllä myöskin aika rankkaa ja yhteinen aika todella kortilla...

Shamandalie: Mulla on pumppu ja haluisin lisätä tota maidontuotantoa, mutta kuinka se onnistuu, kun imetyksen jälkee en saa edes 5 milliä lypsettyä sillä pumpulla, vaikka kuinka yritän...

Tänään anoppilaankin illalla kahveelle... Ostettiin sitten ihan vaan marimekon paita, kun tuo anoppi niistä tykkää, kun tuli kiire, kun pikku-neiti ei malttanut nukkua ja itkeskeli vaan... Sain kyllä itselleni ostettua alesta tosi makeet kengät ja pari paitaa ja lapsille tietty henkkamaukalta ihania vaatteita... Mikähän siinä on, ett aina tarttuu sieltä jotain söpöä mukaan?

Riikkuli (onnellinen, mutta väsynyt äiti) Ja pikku-neiti tasan 6 vkoa :heart:
 
Pinkeiju: :wave: Täällä! Siis onnellinen mamma =) . Rakastan tätä lasta ylikaiken ja miehen kanssa menee loistavasti. Meni jo ennen vauvaa, mutta arvostan valtavasti hänen panostaan tässä vauvanhoidossa.
Välillä harmittaa vauvan puolesta kun masuun sattuu (esim.eilen), mutta ei se rakkauttani häntä kohtaan vähennä :heart: . Lapsi on ihana ja suloinen ja joka päivä mietimme miehen kanssa kuinka onnellisia olemme hänestä :heart: .

Olikos se Rillukka vai Riikkuli (sekoitan teidät aina) kun kertoi lukeneensa siitä, ettei ähisevää vauvaa pitäis herättää. Kiitos vinkistä - sain 2 h lisää uniaikaa ennen ekaa syöttöä viime yönä :hug: .

Onko teillä kokemusta Rela-tipoista? Lisäsin ne nyt Disflatylin seuraksi, kun eilen ja toissa päivänä kakkaaminen ja piereskely tuotti neidille niin suurta tuskaa :( . Ummetusta ei ole - kakka tulee kyllä pari krt päivässä - mutta kovan työn takana se on.
Ei kai koliikki voi puhjeta 6 viikon iässä???? |O Taas se pelko nostaa päätään :headwall: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Mulla on pumppu ja haluisin lisätä tota maidontuotantoa, mutta kuinka se onnistuu, kun imetyksen jälkee en saa edes 5 milliä lypsettyä sillä pumpulla, vaikka kuinka yritän...
En tiedä, mutta jospa senkin tipan pumppaa pois, niin auttaakohan pidemmällä aikavälillä? Empäs osaa sanoa... Ite pumppaan iltaisinkin patalapuista :)D) sen muutaman millin (eli pullonphjallisen) pois, niin kerron jonkin ajan päästä auttaako se. :D

Onnea Annille! :heart:
 
Mä en usko että Pinkeiju tarkotti millään pahalla kirjoittaa ajatuksiaan, ja onhan hänelläkin oikeus kirjoittaa niin jos siltä tuntuu että täällä valitetaan liikaa. :whistle:
Mut mä luulen että moni ketä kirjoittaa negatiivisia ajatuksiaan rehellisesti on ihan onnellisessa asemassa koska mikä sen tärkeempää kun tiedostaa omat negatiiviset tunteensa ja osata vielä pukea ne sanoiksi! Ja esim, tuitsulla on lahja vielä kirjoittaa ne omalla tavallaan hauskasti vaikka niin hauska asia se ei olekaan. Vähän itse ironiaa, pinkeijullekin.. ;)

Onnee Anni, tuleva kesämorsian!! :flower:
Kuinka sun miehen poika on ottanut vastaan pikkusiskon?

Kiitos, shamandalie ja liinuli vastauksista. Eilen illalla join yhden kaljan ja yöllä oli tissit selvästi täydemmät.. :whistle:
Mut tuskin sitä rintapumppua ostan mä luulen kanssa että pumppaamalla ei tule kun muutama milli..

Kuka keksisi hyvän paikan meidän tapaamiselle?
Olisko siellä kampin ylimmässä kerroksessa se kahvila hyvä?
Onko sen nimi nyt joku Johto cafe..(?)
 
Sätseen: Meillä huuto lakkasi kun viskasin relat ja disflatylin nurkkaan. Tai ainakin kolme mahakivutonta iltaa ja yötä takana.
Relassa oleva auringonkukka-öljy on kuulemma semmoista että toisten maha reagoi.

ja koliikki voi kuulemma puhjeta milloin vaan, kestää päivän, viikon tai koko kolme-neljä kk.
Ja terkkari suositteli että käyttäs vaan yhtä pieruvalmistetta kerralla? Tiiä sit siitä.
 
Porsche: Mä en voi mennä sinne ylös. Mulla o oihan törkee korkeen paikan kammo. Siellä voi tulla pahaa jälkee jos sen kauppakeskuksen ripustukset pettää ja me tiputaan alas. Tai jos siitä tasanteesta irtoo pala ja mä olen just siinä. Tai sit ne kaiteet voi kadota kuin tuhka tuuleen ja mä liukastun ja tipun.

:D
 
Ensinnäki onnea Annille! :flower: Yks elämän ihanimmista päivistä oli ainaki mulle, ko menttiin naimissiin. Siitäki on jo kolme ja puoli vuotta aikaa :eek:

Pakko kommentoija tuohon onnellisuus hommaan. Miehän oon ollu koko ajan onneni kukkuloilla, vaikka vauva itkeeki aika paljon, eikä nuku öitä, MUTTA en koe oikeuekseni arvostella niitä, jokka vässyy tai joilla masennus meinaa saaha yliotteen. Siinä tilanteessa tarvii kannustusta ja mahollisuutta purkaa tunteittaan, että pystyy taas olleen mahollisimman hyvä äiti lapselle/lapsille. Kaikilla ei mies yksinkertasesti ole semmonen, joka osallistuu ja auttaa. Tiänpä tappauksia, joissa olis melkein helpompi äitille olla yksin lasten kanssa etä mies "apuna". Mie oli kans toisen syntymän jälkeen aivan loppu ja punasta olisin nähny, jos joku olis tullu sanomaan, että pittää olla onnellinen. Ei se sitä vauvaa kohtaan tuntemmaa rakkautta tai onnellisuutta vähennä, jos on väsyny! Vaikka kuinka väsyttää, niin se ei todellakkaan tarkota sitä, ettei ole onnellinen vauvasta! Kyllä mieki uskon, että jokkainen täälläki on lapsistaan onnellinen, mutta se onni ei vaan valitettavasti korvaa unta tai poista sitä huolta, ko vauva itkee, eikä kertakaikkiaan tiiä mikä sillä on hätänä.

Ja teille kellä on väsymys, kovasti :hug: tiän, että on vaikea nyt repiä jaksamista, mutta kyllä sitä jostaki löytyy! Ja vaikka se nyt niin kaukaselta tuntuu, niin se valvominen oikeasti loppuu joskus. Ehkä huomenna ehkä kahen vuojen päästä, mutta loppuu kuitenki! Tiiän teijän tuntteet, meillä toinen lapsi valvo ekat vuojet ja siinä oli kyllä koko perhe koetuksella. Mutta siitä selviää kyllä, vaikka nyt ei sitä valoa tunnelin päässä näkiskään. Mulla oli tehokas keino se, että opettelin pahimpina aikoina "sulkeen" korvat vauvan itkulta. Siis ku ei ollu mikkään hätänä, vaan huusi vain, niin kanniskelin ja hyssyttelin ja suljin sen huuon ulkopuollle tilantteesta. Autto aivan hirveästi. Ko äitin saa jotenki rauhottummaan, niin vauvaki rauhottuu paremmin!

Ristiäiset meillä oli viikonloppuna, kaikki meni mukavasti. Mummot hääräs niin, ettei minun tarttenu tehä mittään! Sain vain nauttia vieraista ja tärkeästä päivästä.

Nyt ei ennää muistu mittään mitä muuta piti kommentoija... Mieki muutes vanhenin eilen... nyt on jo kokonaista 24 vuotta kasassa...

Vauvakuumeinen Apa ja "Veikka Velu"
 

Yhteistyössä