JOULUVAUVAT 2007

Kiitos Tuitsu vastauksesta! Mä en uskalla jättää niitä pois |O . Pelkään, et siitä se vasta kipu alkaakin...Mutta kai sitä vaikka huomenna vois kokeilla. Yritän uskoa, ettei kyseessä ole ainakaan koliikkia, koska tissille kuitenkin rauhoittuu ja käsittääkseni koliikkilapset ei rauhoitu tissillekään... Ja kun takana on kuitenkin vasta 2 itkuista, mahakipuista päivää.

Ja mun täytyy kans puolustaa Pinkeijua, että tuskin hän mitään pahaa tarkoitti. Tottakai täällä voi purkaa pahaa mieltään siinä kuin ilojakin - eihän tässä muuten mitään järkeä olisikaan koko foorumissa, mutta ehkä ne hyvät asiat joskus tuppaa sitten unohtumaan vaikeiden asioiden varjoon.
Ja voin vaan kuvitella kuinka rankkaa teillä on, joiden vauvat itkee koko ajan, kun itse olen ihan itku kurkussa ja huolta täynnä, kun vauva on itkenyt 2 päivää :snotty: . Harmittaa, kun ei osaa auttaa noin pientä ihmistä :'( .

Jaksamista siis kaikille niille, joista tuntuu, että pää hajoaa :hug: !

Apalle paljon onnea :flower: !
 
Huomenta!!

Laitetaan nyt tänne jotain positiivista: tyttö nukkunu kohta 12 h kahdella syötöllä :) ei ihme kun ei koko päivänä eilen nukkunu. Pierua tulee joka kerta kun liikahtaa eli ilmaa oli jostain syystä ja PALJON. Tossa se tuhisee rauhallisena :)
Itse en nukkunu hyvin mutta silti on aikasta hyvä ja reipas olo!

Onnea Annille!!

Suzyco: olipa ihme terapeutti..valitus tollasesta! Miten vauva sitten nukku? Oliko levoton?

Ehkäsystä: mulla on jälkitarkastus ens viikolla eikä ole hajuakaan mitä jatkossa käytetään. Nuvaring oli käytössä ennen näitä kahta enkä halua sitä enää. Ei se huono ole mutta en jaksa enää pelata sen renkaan kanssa :/
Kierukka mulla oli 5 vuotta enkä sitäkään halua kun siitä tuli ihmeellisiä kipukohtauksia ovulaation ja menkkojen aikaan. Pillerit on mietinnässä,migreenin takia kaikki ei käy ja haluaisin sellaset jotka tasais tätä hurjaa hormoonintuotantoa. Ja muistanko niitä ottaa..hmmph. Kattoo nyt..tekis mieli mennä laittaa torvet poikki,mähän täytän ne kriteerit: 30 vee ja 3 lasta. Mitä muut ootte ottaneet tai meinaatte??

On kyllä vähän haikee olo kun miettii että mä en ole enää never raskaana. Outo tunne..mä olin kuitenkin sitä enemmän tai vähemmmän viimiset 2 v. Mutta se oli se vaihe elämää ja se siitä..mutta kaipaamaan tulen sitä kuitenkin vaikka helppoja ei raskaudet ole ollu. Jos vauvakuume vielä joskus iskee niin täytyy kait ottaa vaikka marsu ;)

Mut nyt taitaa tyttö herätä viimein syömään..ja mun täytyy soittaa hammaslääkärille. Tossa yöllä tein parit ruisleivät ja mulla lähti hirvee pala hampaasta. Tai paikka se tais olla..vielä takahammas ja nyt mä kielellä rävellän sitä koko ajan. Toivottavasti ei ala särkemään. Mä en vaan halua mennä hammaslääkäriin kun inhoon sitä,melkeinpä pelkään. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Profiiliin uskaltauvuin laittammaan kuvan Viliamista...
Ihana kuva. :heart: Ja onnea nimestä. :) Niin, ja onnea vanhenemisen johdosta. :) Nyt onkin sitten kolmet peräkkäisinä päivinä, sulla eilen, jollain tänään ja olikos se riikkuli huomenna? ;)

Myrskynmerkki:
Mulla jälkitarkastus onneks vasta 19.2, mut ei hajuakaan mitä ehkäisyä haluisin. Tiedän mitä en halua, onhan sekin jo jotain... :whistle: Cerazette mulle ei sopinut, joten tuskin sopii kierukkakaan. Kuparikierukka saattaa lisätä vuotoa, joten ei kiitos koska muutenkin luulen kuolevani verenhukkaan pari ekaa päivää. :headwall: Kumien kanssa ei innostais alkaa pelata, niitä koskaan ennenkään käytetty. :D Ja kuitenkin imettää haluan enkä halua selibaattia. :kieh: Jäikö kovin paljon vaihtoehtoja... :whistle: No, kai ne tietää sitten jotain suositella... :whistle: Pitäis kai ottaa itseään niskasta kiinni ja ihan tutustua itsekin eri vaihtoehtoihin vaikka tälläkin aikaa kun vauva nukkuu... :D
 
Juu onnea täältäkin Apalle, Shamandalielle ja Annille :flower:

Meillä vielä huudetaan. Nyt jätin Disflatylit pois ja käytössä vaan Relat.. Täytyy katsoo jos jättäis nekin poin. Tuitsullako se oli toiminut?

Pinkeiju: Ei kait onnellisuutta voi mitata onko väsynyt ja haluaisi hetken omaa aikaa. Kyllä nämä kolme viimeistä viikkoa on osoittanut, kuinka tärkeää on saada levätä ja jakaa omat ajatuksensa tämän kaiken huudon ja itkun keskellä. Ihanaa että sinulla vauvan kanssa menee mukavasti, mutta on myös meitä jotka kauhun sekaisin tuntein odottaa yötä ja jokaista vauvan heräämistä. Omat kädet kun väsyy ennen kuin lapsi käsivarsille, niin on aika avuttomien tunteiden edessä.
Meillä eilen istuttiin melkein koko päivä kylppärissä ja kuunneltiin kun hiustenkuivaaja hurisi. Poika oli hiljaa ja välillä sainkin sitten nukkumaan pidämmän pätkän..

Rakkaus tuohon kaveriin kasvaa päivä päivältä. Ikään kuin rakkaus nousee rintaan, (usein myös maito) .Itkukaan ei ole tullut enää moneen päivään. Tähän huutoonkin kasvaa päivä päivältä vahvemmaksi. Kiitos kaikille jotka jaksaa vilpittömästi olla hengessä mukava. Kiitos kun tänne saa ajatuksensa laittaa..

Rillukka ja poju 6 viikkoa 2 päivää



 
moi,
mä oon pitäny hiljaiseloa, väsyttää niin keleesti ja muutenki jotenki mikään ei nappaa..
ku tyttö nukkuu ni mä pelaan aapelis poks:ia ja kaikki muu jää..
neiti on valvottanu taas kohta varmaan 1,5 vkoa en ees pysy perässä, siinä meni muutama loistava yö ja mä jo hihkui et nyt nää yöt pitenee ja vitut. oon niin kypsä välillä tähän, täällä ihan sama tilanne kun mitä tuitsu tilitti miehestään. Tosin joskus se yllättää, harvoin kyl.

Mut oon kuitenki onnellinen tytöstä, sillonku se hymyilee.. =)

tytöllä on ilmeisesti maitoallergia..

ylläri et toi heräs just kun pääsin kirjotuksessa vauhtiin..
plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
 
liinuli84 hyvä idea tuo lista etusivulle :)

Shamandalie kiitos, jos jaksat listan väkertää ja ottaa hoitaaksesi :heart: Minusta helmikuulle voisi aloittaa uuden aloituksen ja samalla saatais listakin tehtyä :)

Annille hurjan paljon onnea :heart:

Pinkeiju minäkin olen onnellinen äiti, mutta ymmärrän täysin äitejä joilla on vaikeaa. Valitettavasti kun emme mahda mitään hormooneille ja joillekin ne tekevät enemmän kepposia kuin toisille :whistle: Samoin kaikkien vauvat ovat erilaisia ja heidänkään itkujen, vatsavaivojen yms. vaivoihin kun emme valitettavasti voi kovin puuttua - tietysti kaikki yrittävät parhaansa. Minusta on vain hyvä, että tällä palstalla uskalletaan kertoa tunteet laidasta laitaan ja jokainen toivottavasti saa tarvittaessa tukea ja myötätuntoa. Monelle jo tieto, että ei ole ainut jonkun asian kanssa vaan sitä esiintyy muillakin on helpotus. Minustakin on hyvä, että sinäkin uskalsit kertoa mielipiteesi.

onnea apa ja shamandalie :flower:

Täällä aamu aloitettu perhekerholla :). Neiti ei malttanut nukkua kerhossa lainkaan ja sitten olikin yliväsynyt - jätin kerhon jälkeen ulos nukkumaan, mutta heti kun vaunut hiljeni alkoi itku. Sitten kun otin neidin sisälle, alkoi taas taistelu unta vastaan. Nyt taisi uni viedä voiton :)
Huomenna terveydenhoitajan luokse jälkitarkastukseen ja viikon päästä lääkärille. Ja arvaatkaa olenko miettinyt mitään ehkäisyjuttuja :whistle:

Mitähän Asrailille mahtaa kuulua?

Nyt hieman kotia siivoilee ja tekee jotain ruokaa...

 
moi!
Eilen jäi kesken kirjotus ku piti syöttää poika :)
Heti ku olin kehunu miten helppo mukula meillä on niin johan teki tempun ja heräsikin neljältä aamuyöllä ja siitä sitten valvottiin puoli seittemään ja sen jälkeen lyhyissä pätkissä nukuttiin molemmat yhteentoista että väsymystä pukkaa nyt täälläkin..

veeruska-81 Mitä laitoit googleen hakusanaksi kun googlasit niitä vauvan uni-juttuja ? Kiinnostaisi itseänikin tietää enemmän, ku tuntuu että tääkin yöllä tuhisee ja ähisee ja sitten heti oon laittamassa tuttipulloa suuhun.

Porsche Maidontuotannosta.. Itse pumppaan päivittäin ja juotan pullosta pojalle osittain omaa ja toisinaan korvikemaitoa.. Jos tosiaan tuntuu et maidon tuotanto vähenee niin kannattaa pumpata, mutta kuulemma aina imetyksen jälkeen, jos tarkoituksena siis lisätä maitoa.. Syöttö kertoja tulisi olla väh.8/vrk..
Syöttämisen jälkeen kannattaisi pumpata rinnat niin tyhjiksi kuin mahdollista, koska mitä tyhjemmäksi rinnat saa niin sitä enemmän ne alkaa tuottaa maitoa, eli jos vauva imee rinnat vain puolityhjiksi niin rinnat alkavat tuottaa vähemmän maitoa kun sitä kerran ei niin paljon tarvitakkaan. Eli siis kysynnän ja tarjonnan laki..
Tulipas nyt epäselvästi, mutta käyppäs lukemassa täältä: www.imetystukilista.net tai www.maitolaituri.imetys.fi Ainakin itse käyn lueskelemassa hyviä vikkejä tuolta maitolaiturista :)

Eilen tapahtui jotain ihmeellistä! Sain ihmeen kaupalla vängättyä pojan kantoliinaan, jee! Kerettiin jo ostamaan kantoreppu kun en tajunnu sitten millään että miten ne sidonnat kantoliinaan tehdään ja kuinka olisi tarkoitus vauva niihin pujottaa, mutta eilen koin ahaa-elämyksen! Oltiin yritetty laitta muksun jalat aivan vääristä kohdista.

Onkos täällä muuten muita liinailijoita?

Nytkin poika on nukkunut tyytyväisenä jo kaksituntia liinassa ja itselläni on molemmat kädet vapaana!
Suunnaton helpotus arkeen, kun tää on oikea sylivauva ja jatkuvasti pitäis olla kantamassa, niin nyt pysytyn siivoamaan ja pyykkäämään yms.. ja vauva kulkee mukana tosi hyvin, suosittelen kokeilemaan!

jeps, mutta nyt meen taas tältäerää!

 
Kiitos Veeruska. =) :flower:

Mun piti yks päivä lähteä käymään vanhemmilla vauva rintarepussa, mutta kun sain molemmille ulkovaatteet ja vauvan reppuun, niin eikö sitten viimeinen hihna revennyt. :kieh: Siis kun on se lenkki joka menee käden päältä niin siitä repes se muoviosa irti. :kieh: Onneks siinä kohtaa eikä matkalla, mut silti... Onneks on vanha, kaverilta saatu... Suutarilta ajattelin kysyä jos nyt vaihtais sitten kaikki nyörit (sellaset "repunhihnat") niin uskaltais ehkä käyttää... :whistle: Uutta en viitis ostaa, kun en tiedä paljonko tulee kuitenkaan sit käytettyä...

Nyt on viimeiset vaatepyykit koneessa, sitten vielä rättipyykki ja pitkästä aikaa on pyykkikori ihan tyhjä. :D Sain nyt siivottua kirjahyllyt niin ettei ole turhia koristeita, saa kelvata. :D Perjantaina teen kunnon siivouksen ristiäisiä varten, sillon sitten "oikeeta siivoomista" (pölyt, imurointi, matot ulos ym.) kunhan ennen sitä saa muut tehtyä. :)

Alkais toi neiti jo heräilemään, on nyt nukkunut parvekkeella 8.30 asti... Alkaa tosin kuullostaa lupaavalta et herää pian... ;)
 
Shamandalie ja Riikkuli kolmas ilmottautuu mukaan tapaamiseen! Olisi tosi kiva tavata ihan naamakkainkin.

Meilläkin toi poju tuhisee, ähkii ja mäiskii äp laatikkoa missä nukkuu edelleen. Oon yleensä kertaalleen yöllä syöttäny kun oon heränny siihen. En oikein uskalla olla syöttämättä kun mies on niin herkkäuninen ja sitte se on ihan tööt ja ärrimurri seuraavana päivänä jos poika on meuhkannu koko yön. Joo, kyl mäkin nukuin entisessä elämässä kepeesti 11 h putkeen, mutta nyt oon haudannu ne haaveet muutamaks kuukaudeks. Vaikka olis se niin ihanaa...
 
Katsooko kukaan muu tuota nelosen "Meille tuli vauva" ohjelmaa. Tosiaan on erilainen kulttuuri pohjois- Amerikassa. Synnytykset tunnutaan hoitavan yhtä usein kotona kuin sairaalassakin. Vauvoilla on aina oma huone yms.
 
Oisku: Hienoa, nyt meitä on jo kolme. :) Pitää vaan nyt miettiä sit päivää ja paikkaa joka sopii kaikille. :) Mulla esikoinen on ainakin perjantait kotona, todennäköisesti myös maanantait, mutta noi on aina sovittavissa. :D Missä päin asustelette? Oisko sit keskusta hyvä paikka vai mikä? :) Jee. B)

MM-: Kerran oon muistanu kattoo kun joku sitä mainosti, mut taas unohdin... :headwall: Täytyy kai laittaa kännykkään hälyytys. :D
 
Kantoliina on meilläkin. Tosin, toistaiseksi ainoostaan kietaisuristikehto sidontamahollisuutena, mutta kohta voi jo kokeilla muitakin juttuja... Hyvin tuo poika liinasa viihtyy ja sinne herkästi nukahtaa, jos ei muuten.

Onnellinen olen minäkin, vaikka ajoittain hirmu väsynyt ja toivotonkin pienen huutamiseen. Mutta sitten on niitä hetkiä, kun tuo vain nukkuisi ja söisi ja nukkuisi. Vaikka vatsan kanssa vääntääkin kovasti ja sehän se valvottaisikin. Nyt nuo meiän isännät nukkua tuhisee molemmat kilpaa sohvalla, pienempi isänsä rinnan päällä. Maailman paras näky.

Apteekista tarttui tänään mukaan Cuplatonit ja Levolacit. Jos noilla sais vatsavaivat loittonemaan... katsotaan, mitä masu illemmalla sanoo. Muuten en enää tiedä, mitä tehdä. Etenkin iltaisin on pirun kurja katsella kiukkuista, väsynyttä ja mahansa kanssa kiemurtelevaa tuskaisen oloista pientä.
 
Riikkuli ja Myrskyn merkki: Meillä kävi tänään toinen terapeutti kotona ja hoito oli täysin erilaista! Se hiero vauvan päästä varpaisiin ja vauva tykkäs siitä. :) Se myös meinaa antaa noottia kolleegalleen meidän kohtelusta. :D Vauvalla on vieläkin jäljet jalkapohjissa...Nukku viimeyön suhteellisen hyvin,nukahti yhden aikaan yöllä. Riikkuli, kirjoitit hyvin pinkeijun jutusta!

Meillä on kans nyt ilta itkut helpottanu kun ei oo annettu disflatyliä.

Rela-tipoista; Meille sano tän päivänen terapeutti että rela tipat ei ois niin hyviä,vaan perempia ois luontaistuote kaupoissa. Relassa kuulemma ne bakteerit ei oo just samoja mitä vauvan suolistossa eniten on,niitä kun on muutamaa eri sorttia. Ne luontaistuote kaupan tuotteet vaan on hankalampia antaa kun ne on jauheena.Ja sentakia tota relaa niin mainostetaan.

Tapaamisesta ja paikasta: Musta ois kiva jos mentäs johkin sellaseen kahvilaan mikä on alakerroksessa,mä kun en rullaportailla vaunujen kanssa uskalla mennä ja hissejä saa välillä etsiä varsinkin kun on vieras paikka muutenkin. :)
 
rillukka: typy pulautteli tosi runsaasti, luulin jo refluksia, ruoka nousi ylös pitkin päivää vaikka syömisestä ois ollu jo aikaa ja sit uni oli tosi levotonta, oli masuvaivaa sit kakka oli vetistä..
En ees ite tajunnu mut tuttu neuvo kokeileen ja nyt viiko jälkee jo pulauttelu vähentyny ja kakkaan tullu ryynejä.
Ens viikolla pyydetään neuvolasta sit lähete tutkimuksiin. Toivottavasti tää ois ohimenevä allergia.
Mut kokeile ihmeessä maidotonta, ei siinä ainakaan menetä mitään. ärsyttää vaan ku lähes kaikes on maitoproteiinia.
 
Kiitti kaikille onnitteluista!!
Ja onnea Apalle - vitsi miten nuori sä oot, tässähän tuntee itsensä ihan ikälopuksi! :LOL:
Porsche: poika on ottanut pikkusiskon vastaan ihan loistavasti!! Pussailee koko ajan ja sanoo että pitää hyvää huolta pikkusiskosta ja että on isoveli nyt. :) Tosi ihanaa ettei tarvitse siitä ainakaan tällä hetkellä tapella.
Apa: kyselit siitä kantoliinan tarpeesta.. mä itseasiassa olisin kiinnostunut. Laitatko mulle vaikka yv:tä et paljonko maksaisi?

Laitoin pienen n. tunti sitten nukkumaan kapaloon ja taisi auttaa koska on nyt nukkunut tosiaan sen tunnin. Muuten on ollut melkoista kitinää/itkua n. 3 päivää.. Masu on pipinä, haluaa syliä/tissiä "koko ajan" jne. jne. Toivottavasti kapalo olis apu tuohon nukkumiseen...
Meillä muuten ei tuntunnut Cuplatonista olevan mitään hyötyä, eikä oikein Rela-tipoistakaan. Nyt ajattelin kokeilla Tuitsun neuvoa ja olla kokonaan antamatta niitä. Katsotaan kuinka käy!
 
HEI!!

Käytiin taas tänään viidennen kerran vyöhyketerapiassa ja poika on sen jälkeen nukkunut jo kolmatta tuntia. Viimisen viikon on illat kukkunut ja itkenyt mahaa ja väsyä. Taas poika väänsi kunnon jööt vaippaansa.
Tänään siis aloitin kokeilumielessä maidottomanruokavalion. Ihan oman mielenrauhankin kannalta, et jos tää onkin sitä ja mun maito on ihan paskaa sille. Tänään kakka ei ole ollut yhtään limainen. En kyllä usko et näin nopeeta vaikuttaa, mutta Disflatylit en ole antanut kohta kahteen päivään.

Ulpu poikakin pulauttelee, mutta ei mitään kaaria kylläkään. Puklua saattaa tulla pieniä määriä vielä vaikka poika olisi nukkunut 3-4 tuntia. Kakka on ollut limaista, mutta tänään kyllä ihan savista. Uni on levotonta. Saattaa herätä itkemään ja nukahtaa kun pääsee syliin.. Vauvoilla allergiat kuulemma menee ohi mitä nopeemmin ne huomataan. Eli hyvät mahdollisuudet teillä ainakin on että allergia olisi ohi menevä juttu..

jaahah täytyy alkaa kotia puunamaan kun vauva vaan nukkuu :D
 
Onnea Riikkuli! :flower:

Täällä ollaan passissa, en viiti vielä alkaa kotihommiin kun on tärkee tehtävä: nauhoittaa muumit. :D En kuitenkaa muista laittaa nauhoitusta pois jos nyt lähen olkkarista... :whistle:

Meillä sitten molemmat tytöt heräs tänään 06 maissa, ja isompi lähti isännän kanssa samaan aikaan (viettiin siis hoitoon... ;)) ja vauva nukkuu jo "päivä"unia parvekkeella. :D Nyt ois tarkoitus saada loput siivoilut siihen malliin et huomenna ei tarvii kuin käyttää matot ulkona ja tehdä muuten normaali perjantaisiivous. :) Pesutuvan vielä jos sais viimeistään lauantaille, niin sais lakanapyykin pois sunnuntaiksi. ;) Pikaseen ajattelin nyt loput siivoilut tehä, ja sitten katsoa Harry Potterin jonka sain eilen synttärilahjaksi mieheltä ja tytöiltä. Sit siinä päällä istui pieni pehmolelu kirahvi jolla on sydän toisessa kädessä. :heart: Esikoinen sanoi et se on mun unilelu... :heart: =)

Mä voisin laittaa illalla sen helmikuun pinon alulle, että jos joku viitsii niin laittakaa mulle yynä vauvanne syntymä pvm, niin teen siihen ekaksi vauvapinon :heart: Siis jos se nyt sitten saa vielä lisää kannatusta... ;)
 

Yhteistyössä