Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Muuten mistä te huomaatte että vauva on väsynyt??
Silmistä. Tulee yläluomiin neidillä nätit silmäpussit. :D


Alkuperäinen kirjoittaja vesseli-80:
Piti kysymäni että mitä merkkiä ja minkäkokoisia vaippoja käytätte?
Meillä on Lidlin vaipat kokoa 3, oisko noi vielä Cien- merkkisiä kun ne isommat on muuttunu joksikin toiseks.. :)
 
Mitä mitä mitä, kamalasti juttua! Ei mahu päähän samaan aikaan kaikki, mutta yritetään. :D
Voi Annia :hug:, koita jaksaa anoppia, annat ilmanmuuta sille vauvan heti haltuun.
Tosta tulikin mieleen omasta anopista juttu eiliseltä, anoppi paukkas käymään illalla, vähän senjälkeen kun mies oli tullut kotiin reissusta. Otti tytön samantien syliinsä, ja voiherranjumala siitäkös tyttö sai kimmokkeen, rupes huutamaan ihan täyttä kurkkua, anoppi mkyseli jo että onko sillä KOLIIKKIA :LOL: , juu ei, taitaa vähän vierastaa. Ihmekö tuo kun anopilla bleiserit päällä ja kauhee hajuveden tuoksu, tummat silmälasit.. Totta hitossa sitä pelästyy vähemmästäkin.
No mun mies puri hammasta, ja sanoikin äidilleen sitten että käy useemmin ja viivy vähemmän aikaa! Siitä se tietty loukkaantu, eka oma lapsenlapsi kato.. No ehkä sitten seuraavalla kerralla ymmärtää ottaa vähän pienemmällä volyymillä ton sisäänmarssin. Kivahan se mummu kuitenkin on.

Shamis, minä se olin kuka lupas sen teen sulta lunastaa jos et tykkää.
JA Tuitsu, sellainen tee kun Vauvvan ilo, Frantsilan tilalta.
Kiva kiva Tuitsu että sulle kahvila sopii. Sinne sitten.

Naimisissa ollaan oltu kesäkuusta 2004. Sitä ennen yhdessä noin vuoden..
Oi sitä hullua rakkautta! :heart:

JA siitä kätkyt kuolema hommasta, mäkin olin järkyttynyt kun luin että se on yleisintä
tässä iässä. Vaikka kuinka hammasta purren yritin olla googlettamatta tietoa asiasta!

Ehkäisystä en tiedä, eikä menkat ole alkaneet.

Väsynyt tämä vauva on silloin kun se alkaa kitistä. Silmät lupsuu eikä se jaksa keskittyä virikkeisiin. Oon huomannkin että paras vähän ennakoida väsymystä koska mitä väsyneempi sitä huonommin nukahtaa.
 
Kestovaippailusta: meillä kyllä ihan täyskestoillaan päivin öin.. paitsi pitemmille reissuille kertsit, kun en kehtaa tosten nurkissa alkaa vaippapyykkiä pyörittään. Alkaa olla jo osa kestoista pieniä ja uusia, isompaa kokoa hankittava kokoaika lisää sitämukaa ku noita pieniä myy pois.
Fuzzeja täälläkin kovasti tykätään käyttää ja villiksiä kans. Villikset meillon pää-asiassa pitkälahkeisia, joten ei niitten kans tarttekaan päälle ku sukat ja paian. Noitten muitten vaippojen kans vaa katottava omaa kokoa hiukka isompi body, jos semmosta tykkää päälle laittaa. Nyt kun näyttää siltä, että yöt alkaa sujua ehkä hiukka pitemmillä yhtäjaksosilla unilla, ni tarvii kohta miettiä, josko jotain kuivaliinaa sen vaipan ja pyllyn väliin pistäis...

Vapaa-ajalla täällä laitetaan ruokaa, pyykätään, siivotaan ja rempataan. Niin ja tietty roikutaan netissä.. ;)
 
Kestoilusta... Meillä kestoillaan päivisin suurimmaksi osin, yöllä kertsit käytössä. Muuten varmaan kestoilisin päivisin täysin, mutta kestovaippavarasto ei oo siihen riittävä. Ja välillä ulkona nukkuessa pojalla myös kertsi, kun en oikein luota noihin kaikkiin kestoihin :whistle: kestävät kyllä lyhyen vaihtovälin, mut ikävähän se pienellä on jos pihalla vaippa falskaa ja kylmäkin saattaa sit tulla!
 
Hitto kun ei nykyään kerkee ollenkaan palstaileen! Kaikki vapaa aika menee miehen kanssa,kotitöissä,harrastuksissa ja koirien kanssa. :) No ehkä mä joskus taas kerkeen.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 2v,eli aikas nopeeta toimintaa... :LOL: Mutta enpä ois parempaa isää lapselleni voinu toivoo! :) :heart:

Nyt housee kattoon!
 
Mä olen täällä kuumeessa. |O Vaunukuumeessa... :whistle: Tutkaillut netistä pitkin päivää, ja olen ihastunut. :heart: :snotty: Mies ei mulle mitään sanonut (muuta kuin murisi kun uusista kärryistä juttelin...) mutta kuulin kun jutteli veljensä kanssa puhelimessa et "ollaan vähän uusia vaunuja netistä kateltu, kun noi on vähän rutkut..." :D Kyseli sitten veljeltään niiden vaunuista hyviä ja huonoja puolia ym. :D Ehkä se alkaa pehmitä, kun noita nykyisiä rukkaili tossa hiki päässä (vaikka kuntoon ne saikin). Mut ei varmaan paljon kannata alkaa korjailla, kun uutena maksoi 199e, et äkkiä maksaa toisen samanlaisen kun korjauttaa... :ashamed: Ja meneehän ne sitten vaikka partsivaunuina. Huomaatteko, mä olen uudet jo hakemassa. :LOL: :saint: Mut kai sitä turhempaakin vois haihatella, voishan...? :D

Täällä vihdoin molemmat tytöt sängyissään ja vielä ainakin hiljaa. Oli pientä huutoa vauvan kanssa, kun taas pulloon laitoin omaa maitoa ja nyt maissivelliä, niin kiesus sitä huutoa. :eek: Ei taida neidille maissivelli maistua, eilen sai riisivelliä ja kaikki meni ilman huutoa... :whistle: No, tuon maissivellipurkillisen jälkeen sitten taas sitä riisivelliä... :) Saas nähdä miten tuo nukkuu yön, kun nukahti sitteriin kasin aikaan, ja yritin olla ovela ja siirtää varovasti omaan sänkyyn kun se tavallisesti on takuuvarma keino saada hereille... Heräs sitten vasta vähän ennen ysiä, et saas nähä kuin käy. Nyt huutelee vähän väliä kun tutti tippuu... Tutissa tarttis olla sellanen samanlainen lenkki ku lasten aurinkolaisessa et sais pään takaa kiinni niin ei putois. :D :LOL:

Ketäs Turkulaisia ois maanantaina tulossa? Muita kuin minä ja Hapikko. :D Kaikki sinne vaan. :wave: Ja mulla ei niin kellon ajalla ole väliä, klo 13 sopii hyvin, mut muukin aika kyllä käy.. :)

Isäntä tulee pian sählystä, joten jospa menis hakeen sen suosikki vaunun sivut esille, jos vaikka tulis koneelle kun oon"vahingossa" sen siihen näkyville unohtanu... :whistle: :saint: Mä oon kauhee... :snotty:
 
Täällä poitsu nukahti kans kasin aikoihin "hetkeksi" ja heräs kympiltä, että saas nähä tosiaan, kuin käy...

Nii, me ollaan miehen kaa seurusteltu vajaa kaks vuotta. Sitä ennen oltiin toiset vajaa pari vuotta työkavereita... ja näillä näkymin enssyksynä häät... Pitäsköhän sitä joskus kihloihinki mennä... ? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Täällä poitsu nukahti kans kasin aikoihin "hetkeksi" ja heräs kympiltä, että saas nähä tosiaan, kuin käy...

Nii, me ollaan miehen kaa seurusteltu vajaa kaks vuotta. Sitä ennen oltiin toiset vajaa pari vuotta työkavereita... ja näillä näkymin enssyksynä häät... Pitäsköhän sitä joskus kihloihinki mennä... ? :whistle:
Toivotaan että teilläkin nukutaan, täällä vaan pieritään nyt ja sen päälle iloiset höpötykset. :kieh: :LOL:

Ja mitä sitä turhaan kihloihin näin ajoissa. :D Mun serkku meni kihloihin hääpäivänsä aamuna, et ei teillä vielä kiire jos syksyllä vasta häät. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Toivotaan että teilläkin nukutaan, täällä vaan pieritään nyt ja sen päälle iloiset höpötykset. :kieh: :LOL:
Jätkä tankkas taas melkein 200millii!! Piereskeli aikansa, kunnes sain tarpeekseni tuosta kärystä, joka jätkän peräpäästä tuli... Kävin heittämässä pojan makkariin sänkyyn ja tuolla se ny höpöttelee samassa sängyssä makaavalle koiralle. Ihme, ettei huuda... ehkä se tosissaan saattaa tuonne jopa nukahtaa..

Ja juu, kai sinne kihloihin hyvin tässä ennättää ennen papin aamenta, jos niikseen..
:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Jätkä tankkas taas melkein 200millii!! Piereskeli aikansa, kunnes sain tarpeekseni tuosta kärystä, joka jätkän peräpäästä tuli... Kävin heittämässä pojan makkariin sänkyyn ja tuolla se ny höpöttelee samassa sängyssä makaavalle koiralle. Ihme, ettei huuda... ehkä se tosissaan saattaa tuonne jopa nukahtaa..
No kuis kävi, rauhottuiko? :D Meillä väännettiin sitten niskakakat ihan yökkärille saakka, ja kun mies sen oli vaihtainut, neiti makas hoitopöydällä, hörähti ääneen ja pissas paikat täyteen. :LOL: Mä olin siinä kohtaa iltaa jo niin väsy, että otin samantien neidin viereen, olis ainakin matka lyhyempi laittaan tuttia sun muuta kun väsyltä tuo ei tuntunut ollenkaan. :headwall: Ois vaan kuitenki kannattanu olla viitseliäs ja laittaa omaan sänkyyn, se oli kaks sekuntia niin neidillä oli taju pois (tämä siis joskus puolen yön maissa) ja heräs sitten 6.30 kun mies oli lähdössä. :headwall: :D Ois saanu "kunnolla" nukkua jos ois illalla omaan sänkyyn laittanu... Ei sitä oikeen saa nukuttua täysillä kun vauva on vieressä... Ettei mee päälle tms...

Nyt molemmat tytöt makoilee lattialla ja katsoo muumeja. :D Tosin luulen et pienempi simahtaa melko pian, silmät alkaa sille näyttää...

Miehen kanssa on erävoitto kai liki vaunujen kanssa, illalla sählystä tullessaan ei tullut koneelle ite katteleen mun löytöjä, mut kyseli ensin ominaisuuksia ja sit hintaa, ja kysyi onko mieleistä väriä löytyny ym.... :D Että nyt peukut pystyssä et se ois oikeesti eilen huomannu et noi on rutkut... :whistle: :D (Olin ovela, ja "esittelin" eilen kaikkein kalleimpia, mitkä suunilleen vaihtaa vauvalle vaipan sun muut itekseen. :D Sitten näytin yksiä omia suosikkeja halvempia, mut kas kummaa kun niissä ei se ratasosan jalkalauta ollu kovin hyvä... ;) Ja sitten kun päästiin näihin mun suosikeihin -keskihintaisiin- niin mies totes et noi on kyl parhaat meille. :LOL: ) Saas nähä onko vaan kyselly mun mieliks ja sit unohtaa koko jutun vai miten käy... :whistle:

Nyt leikkimään vauvan kanssa hetkeksi, kun vauva nukkuu aletaan siivota esikoisen kanssa, hän lupas auttaa mua jos saa iltapalaksi pikkulettuja. :LOL: Eihän tuosta voinu kieltäytyä, tänään iltapalaksi siis lettuja.. :p :D

Shamandalie jolla tänään siis huomattavasti parempi päivä kuin eilen... :whistle:
 
Eli milloin te määrittelette vauvanne kakan vihreäksi :ashamed: ? Juttua on tullut niin paljon, että tulen kirjoittamaan kunnolla, kun mummu kohta tulee tytön seuraksi, mutta olisin tosi kiitollinen jos sanoisitte mielipiteenne tuohon kakka-asiaan :) .

 
Huomenta! Se eilinen omaan sänkyyn nukahtaminen oli joku tilapäinen mielenhäiriö ja sekin kesti vain 20min :headwall: Sitten taas valvottiin ja kun yritin samaa uudestaan niin kauhea huuto tuli. Sitten loppujen lopuks nukkui ulkona reilun tunnin mutta illalla taas vain 15min pätkiä. No yö meni taas hyvin klo 22 nukkuun, syötiin klo 4.20 ja nyt tais just herätä kun kiljuntaa kuului =) Taidan seuraavaksi kokeilla sitä kypärämyssy päähän ja vaunuun juttua, kukas se olikaan sitä testannut....

Täällä ollaan oltu yhdessä 11v ja kihloissa kohta 10v :)

Noita vapaahetkiä näin päivisin tuntuu olevan vähän kun poitsu ei nuku mutta silloin kun on niin esikon kans menee aikaa, kotitöitä supervauhdilla ja sitten nettiin välillä on pakko päästä.

Meillä imurointi, hiusten föönaus, suihkussa käynti pitää tehdä silloin kuin poitsu hereillä kun viihtyy hyvin sitterissa kun kuuntelee ääniä :) Nukkumahetket voi sitten käyttää vaikka nettiin.

Nyt alkaa ääni tuolta sängystä muistuttaan palosiireeniä joten jos menis viihdyttään poitsua.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave: Me lähdetään viikonlopun viettoon Jyväskylään miehen siskon luo kun isännällä alkaa loma. Ihanaa on kotona koko ensi viikon.

Saparo+Niko 2kk+1vko
 
Täälläkin taas yksi ihana yö takana.. No ei paha, mutta kun kerkesi jo tottua iisimpään nukutukseen.. Kymmenen aikaan alkoi semmoset itkutukset täällä ja aikansa rauhoteltua poika suostui syömään tissiä. No kuiten sain silmät umpeutumaan vasta 12:00 aikaan ja loppujen lopuksi viereen nukahti yhen aikaan.. Kun aikani veivasin sängyn ja pinniksen väliä, niin lopulta luovutin ja viereenhän se oli otettava :ashamed: .. Yöllä on syönyt ties monta kertaa.. Eilen päivällä söi tunnin välein ja nukkui vain tosiaan tunnin kerrallaan,niin ja jaksoi valvoa vain tunnin kerrallaan..

Nyt se sitten nukahti itsekseen tuonne vaunuihin.. Tosiaan kevyttoppis päällä ja ne tölleröt sivuilla.. Meillä ei auta laittaa kypärämyssyä, muuten tulee semmoset ärjymiset :/ ..

vaipoista: Meillä on käytössä Pampersin 2.. Meinasin eilen jo ostaa kolmosia, mutta jos vielä hetki noilla mentäis..


Ulkona poika nukkuu kanssa säällä kuin säällä.. Pakkasraja on -15 astetta. Terassi meillä on katoksella suojattu, niin sinne on hyvä viedä sitten kun vesisateetkin alkaa..

Mutta täytyy mennä tuo keittiö siivoamaan ja itsensä laittamaan kun neuvola päivä tänään..

Rillukka ja Jussi
 
Moikka!

Tuli ihan vieroitusoireet, kun meillä oli netti pimennossa eilisen... :kieh:

Turun tapaajat, mä en ole vielä varma, ett pääsenkö, ilmoittelen vaikka tässä viikonlopun aikana. Mä joudun ottamaan muuten esikoisen mukaan, enkä todellakaan tiedä, ett kuinka se jaksais istua Ricossa paikoillaa, kun siellä ei ole mitään lasten leikkipaikkaa tms...

Täällä vatsassa mukava röllykkä, siis oikea aito ehta yksi iso makkara... =) Kokeilin sellaista ihanaa paitaa minkä olin ostanut raskausaikana, kun ajattelin, ett menee sit synnytyksen jälkeen päälle... Joo, ei mene vatsan eikä tissien kohdalta, ihme!!!!! Eli ensi viikon konsertti/syömisiltaan mulla ei ole vaatteita, ei ihan oikeesti, eikä kyllä varaakaan ostaa mitään uusia... :kieh: Ottaa pattiin... Vanhoihin vaatteisiin olen vielä liian iso...Mukavaa, lähden varmaan lököverkkareissa ja t-paidassa... :LOL:

Sätsyli: Meidän neitillä tulee just heti ruokailun päätteeksi röyhyn jälkeen tuo puklu, siis suuri määrä... Ja välillä se on semmoista maitoa ja välillä semmoista limaita maitoa, että näin... Pieniä pukluja tulee sitten riippuen kuinka aktiivisesti hän tohuaa ja juttelee... Vielä 2 tuntiakin ruuan jälkeen saattaa tulla pikku puklua, sellaista rakeista, vetistä...

Meillä ei nukuttu viime yönä... |O Vaihdoin korvikemerkkiä, kun ajattelin, ett jos semper pehmittäis vatsaa, mutta ähistiin ja syötiin ja kähistiin koko yö... :kieh: Eli joudun vaihtamaan takaisin nan:iin. Nan kovettaa, mutta ei aiheuta niitä vatsanväänteitä... Enpä tiedä milloin uskallan noita d-vitamiineja alkaa antamaan, kun on toi masu noin herkkä... Ja mä alan olla epätoivoinen ton kakkaamattomuuden takia... Meillä tosiaan tissiteltiin taas viime yö ihan vaan tissittelemisen ilosta... Ja yöllä ei todellakaa tutti kelpaa, ei...

Me ollaan oltu yhdessä aika tarkkaan 6 vuotta... Esikoista aloin odottamaan reilun vuoden seurustelun jälkeen, naimisiin mentiin elokuussa 2005 ja nyt ollaan jo toisen tytön onnellisia vanhempia... Meilläkin tuo suhde eteni tosi nopsaan, mutta kun molemmilla oli takana pitkä ei niin onnellinen suhde, niin me edettiin kyllä aika nopeesti kanssa. Mutta päivääkään en ole katunut ja ihanan miehen olen saanut... :heart: Kihloihin mentiin maaliskuussa 2005 ja mun painostuksesta, kun olin sitä mieltä, ett kihloissa täytyy olla ennen naimisiinmenoa. mies ei olis halunnut mua kihlata, kun kerta olin kihloissa ollut kerran aikaisemmin... :kieh: No, kihlasipa sitte 5 kuukautta ennen häitä...

Me käytetään vaippoina noita pampersin 3 new babyja... Musta parhaita vaippoja... Eipä mene kauaa, kun on vaan 7 kiloon asti ja nyt tuntuu jo, ett reisien kohdalta pikkasen kiristää. Tytöllä on oikeat tuhdit reidet... Musta niin ihanat.... :heart:

Olen niin kateellinen kaikille teille joiden lapset kakkaa kunnon satsit itse... Toi tyttö ei vaan sitä saa aikaiseksi... Neuvolasta ei tehdä mitään ennen kuin neiti on kiinteillä ja vanhempi. Heillä oli just ollut tapaus, kun poika oli alkanut kakkimaan itse vasta 7-kuisena, ett kai meilläkin odotutetaan siihen asti... :kieh: ja kyllähän sitä kakkaa tulee punkemalla sitten, kun olen sen alkuun auttanut... Siksi juuri mietin, ett kovettaako tuo velli sitten vatsaa? Mä voisin kanssa sen 20ml kokeilla täs oiltasyötön yhteydessä....

Hei, korvikkeen antajat... Mikä on paras korvikemerkki ollut teidän lasten vatsalle. Esikoisellekaan ei sopinut aikoinaan tuo nan, mutta semper kävi. Tälle ei tunnu sopivan kumpikaan ja tuttelia en ole viitsinyt edes kokeilla, kun kukaan ei sitä kehu ja kuulemaa puklutkin haisee ihan järkylle. Tutteli omneota moni kehunut, mut sitä pitää tehdä aina vain se yksi syöttösatsi, niin onpa kiva 5 kertaa päivässä sekoittaa semmoinen 30-40 ml... :kieh: Miksi niitä ei voi tehdä yhtä kunnon satsia päiväksi... kaikki tehdään niin vaikeeksi...

Vapaahetkiä on silloin kun kuopus nukkuu ja esikoinen viihtyy hyvin kyllä itsekseen. Leikkii, piirtää, katselee videoita... Sitten kun mies tulee töistä ja haluan olla hetken välillä, ni menen polkemaan spinningpyörää tai lenkille tms... Tänään menen saunaan ja ostin kaupasta siiderin... Menen ylälauteille kylmän sidukan kanssa ja nautin...

Ulkona aika hirvee tuuli ja neiti on päikkäreillä vaunuissa...Toivottavasti ne vaunut on vielä tallella, ettei tuuli ole niitä vienyt... :eek: Tuulee varmaan 50m/s


Riikkuli ja pikku-neiti 9 vkoa ja 2 päivää... :heart:
 
Kiitos teille Vanessa, Hula, liplap ja Linnuli kivasta kahvihetkestä. Tavataan toki toistekkin :) Toivottavasti sait liplap nukuttua edes jotenkin ja poika on jo paranemaan päin.

Meilläkin kestot olleet käytössä siitä asti kun kotiuduttiin. Kertiksiä en ole ostanut yhtään pakettia, mutta noita ilmaisnäyte vaippoja olen käyttänyt esim. neuvolareissuilla. On helppo heittää se siellä vaan roskiin ja laittaa sitten taas kesto tilalle. Meillä on ollut kyllä kestot mukana, kun on oltu pari kertaa viikonloppulomalla mummoloissa. Ompelin itse sisätäyttövaippoja suurenkäsityölehden kaavalla ja sitten meillä on lisäksi neljä niitä viime vuotisen äitiyspakkauksen popolini kuoria niiden päällä kätettäväksi. Olen tehnyt myös parit villikset hahtuvasta, mutta johtuneenko siitä, että ovat vielä uusia, että kosteus meinaa päästä niistä vielä läpi. Pitäisi varmaan vähän huovuttaa niitä.

Huijasin muuten täältä palstalta saadun vinkin mukaisesti neidin vaunuihin päiväunille. Nukkuu vaunuissa aina paremmin kuin sängyssään. Laitoin siis kypärämyssyn päähän ja tutin suuhun ja tuossa se nyt eteisessä koisii tyytyväisenä. En kehdannut itse lähteä tuonne vesisateeseen, laiska, mutta nyt näyttää vähänkirkastuvan. Ehkä siis iltapäivällä ulos :)

Tänään mulla onkin hemmotteluilta. Kaverit tulevat vahtimaan Minttua pariksi tunniksi, kun isukki lupasi viedä minut ulos syömään =) Niin, yhdessä on oltu nyt 7 vuotta ja "eka" kihlajaispäivä tulee nyt karkauspäivänä. Kosintaa odottelen edelleen...

Meillä muuten ihan samoja oireita ilmennyt kuin muillakin. Aamuöisin alkaa kamala ähellys ja ähinä ja kädet ja jalat huitoo kuin tuulimyllyt. Sitten toinen uusi juttu on tuo nyrkin suuhun tunkeminen. Tutti vaan lentää kaaressa pois, kun nyrkinsyöntivimma iskee. Mikähän siihen auttais?
 
Hei kaikki!Tosiaan eilen kirjoittelin tänne ensimmäistä kertaa ja liityin mukaan joukkoonne!Täällä onkin tosi ahkeria kirjoittelijoita,mukava lueskella muiden kuulumisia. Onkos täällä joku, joka on päivitellyt noita tietoja tuohon ekalle sivulle? Laitan nyt vielä kertauksen vuoksi nuo meidän pojan tiedot eli syntyi 7.12.2007 mitoin 3880g ja 52 cm. Hyvin on mennyt, ihanan rauhallinen pikkumies. Isosisko "hoitaa" häntä kovasti (siskolla ikää 1v 9kk),tuttia laittaa suuhun ja silittelee. Mutta tulee niitäkin hetkiä, jolloin vähän kovakouraisemmin veljeä käsitellään eli ei kyllä uskalla jättää hetkeksikään kahdestaan. Onko täällä muita, joilla on lapset suht pienellä ikäerolla? Miten isommat ovat suhtautuneet vauvaan? Meillä siis muuten menee ihan hyvin mutta päiväunet tuottavat hankaluuksia tuolle esikolle. Ei millään suostuisi nukkumaan ja jos nukkuu niin max. 1h ja siinäkin heräillään välissä. Välillä kyllä palaa käämit siinäkin hommassa! Ja yöllä hipsii aina sitten meidän viereen nukkumaan, en siinä vaiheessa kyllä jaksa viedä enää omaan sänkyyn. Nukkukoon sitten siinä, tulee varmaan sekin aika kun ei enää äitin ja isin sänky kelpaa! Onneksi poika nukkuu hyvin ja ollaan selvitty yöt ilman itkuja!Tuo tyttö kun hyörii ja pyörii yöllä niin oma uni jää väkisinkin katkonaiseksi ja vielä kun vauva syö 1-3 kertaa yössä.

Täällä on kyselty, että miten kauan ollaan puolison kanssa oltu yhdessä. Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 7 vuotta (tunnettu kylläkin toisemme jo 20 vuotta eli ala-asteelta asti!).Niin siinä sitten kävi, että vuosien jälkeen tuli rakastuttua melkein naapurinpoikaan! :D Naimisissa ollaan oltu 4 vuotta ja tuo esikoinen siis täyttää kohta 2 v ja tuo pikku kakkonen syntyi joulukuussa.

Nyt alkaa nälkä kurnia suolissa, joten poistun syömään. Meillä onkin nyt ihanan rauhallista, kun tyttö on tänään hoidossa ja poika nukkuu vielä aamupäikkäreitään... saan siis syödä rauhassa ja ilman kiirettä!
Toivottelen hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kyllä tuo pieni sitten niin vain illalla nukahti tuonne sänkyyn aikansa itsekseen höpöteltyään. Ihanaa, kun ei vaatinu tälläkertaa mitään erityisnukutustoimenpiteitä... :) Kerran heräs syömään ja sitte taas unta siihen aamu kasiin.

Riikkuli: Täällä niin samat kakkaamattomuusongelmat. Eilen soittelin neuvolaanki, että onko tää ihan normaalia ja mitä hittoa teen, kun vaikka lapsi syö sen 3,5 milliä Levolackia joka aamu, niin silti sitä kakkaa ei tuu ku ehkä about neljän - viiden päivän välein. Neuvolatäti tuumas puhelimessa, että "Juu, niin ne pienet vaan kakkaa niin yksilöllisesti ja alkuun voi jotkut kakata en viis kertaa päivässä ja jotkut taas viien päivän välein!". Tosi lohdullista joo...
No, tänä aamuna oli sitte vaippaan ilmestyny tollanen pieni ihan tummanvihree, lähes vihertävän musta todella pahan hajunen kakkajuttu.

Meillä syötiin eka vähän mitä sattuu korviketta, mutta sitten alettiin antaa pelkkää Tutteli 1:stä. Saatto silläkin olla oma osuutensa vatsan väänteisiin, kun olo kuitenkin alkoi helpottaa Tutteli Omneoon siirryttäessä. Viikko mentiin sillä ja nyt katsotaan, valitteleeko kun annetaan Nan 1:stä. Toistaiseksi ainaski menny ihan jees. :)
Niin, ja itteasiassa noitten jauhekorvikkeitten sekottelu ei oo niin hankalaa, kuin mitä oma(kin) ennakkoluuloni sanoi. Vesi veden keittimeen, siittä kiehutuksen jälkeen pulloon, about 30min. ja on ihan juomakelposta ja loput voi pistää termariin, jossa säilyy sen puolpäivää ihan hyvin. Ei tartte erikseen lämmitellä mikrossa mitään. Mieski tuumas, että "Täähän on helpompaa ku noitten valmiskorvikkeitten kanssa puljailu!". =)
 
Enkuli: Ai, se vaan kuulostaa niin mutkikkaalta toi jauhekorvike... katsotaan nyt, ett täytyykö siihen siirtyä... Juu, neiti ährännyt koko aamun ja nyt sitten taas kerran annoin periksi, vaikka monta kertaa ajatellut, etten enää ärsytä kuumemittarin kanssa, ett olkoon kakkaamatta vaikka 10 päivää... Mutta kun se kakka selvästikin häntä siellä vaivaa... Joo, ja hirveet satsit taas tuli tavaraa... :( Tällä kertaa kyllä tosi löysää... Toivottavasti nää meidän laoset alkais nyt kakkaamaan paremmin... Raastaa omiakin hermoja tuo kakkaamattomuus, ettei pysty mitään muuta enää ajattelemaankaan, kun ett sais nukkua ja neiti kakkaisi... :hug:

Sätsyli: Meillä taas neiti puklasi lattiat täyteen ruuan jälkeen... Ihan älyttömät satsit tuli maitoa lattialle... :eek:

... Ja mulla on niin hirveä mieli ton esikoisen takia... Mä olen niin väsynyt ja en jaksa kyllä mitään touhuta ton tytön kanssa ja sitten kiehahdan hänelle aivan turhasta... Hyväähän tuo pieni ihminen vaan tarkoittaa... :'( Tulee niin hirveä äiti kompleksi...
 
Kiitos sekä kakan vihreys että pulautusvastauksista :hug: . Ilman teitä olisin varmaan jo jossain pyöreässä pehmustetussa huoneessa...Tänään taas itkua tuhertanut koko aamun, kun tyttö oksensi lääkkeen ulos ja yritti oksentaa sen jälkeenkin :snotty: . Mä en vaan kestä, että omalla kullannupulla on jotain hätää :snotty: . Tyttö kyllä nauraa ja jokeltaa nytkin mummulle minkä ehtii, mutta mä oon niin täynnä huolta, että tää ei varmaan oo normaalia. Vai onko?

Porschella onkin ihana anoppi... |O

Vesselikö kyseli vaipoista: Meillä oli Pampersin 3:t, mutta tällä hetkellä menee Libero midit, kun saatiin niitä iso kasa kaverilta =) . Molempiin on oltu tyytyväisiä.

Menkat ei oo alkanu, enkä niitä kaipaa =) .

Vapaa-ajalla
olen täällä, kirjoittelen s-posteja, puhun puhelimessa, katson telkkaria, luen viihdyttäviä naisten lehtiä tai siivoan. Todellisuudessa kadehdin teitä intosiivoajia, koska itse en uskalla aloittaa mitään isoa urakkaa, kun neitokainen kuitenkin heräisi.

Aamuyön ähinät
on täälläkin todella tuttuja ja herätyskin on aikaistunut osin niidenkin johdosta seitsemään :/ .

Annille ja Polkalle
voimia väsymykseen :hug: !

Kätkytkuolema ajatuksenakin on kamalinta mitä tiedän ja yritän olla sitä ajattelematta saatikka sitten etsimästä tietoa, vaikka se pelottaakin. Se hälytinhän ei sitä estä, mutta kertoisi toki jos hengitys lakkaa.

Miehen kanssa on oltu 8 vuotta joista 3 kihloissa ja 2 naimisissa :heart: :heart: :heart: .

Pään kannattelu meilläkin on tullut aika lailla itsestään, koska mahallaan neiti ei ikinä ole viihtynyt. Pää pysyy pystyssä sylissäkin niin terhakkaasti, ettei neiti oikein malttaisi enää antaa päätä tukeakaan :D .

Vauvan väsymyksen huomaan siitä, kun silmät pyörii päässä :D .

Shama: Mitkä vaunut ajattelit hankkia?

Ihania kuvia teillä =) !

Tervetuloa Aries =) !

Täytyypä mennä keittämään kahvia appivanhemmille =) . Kertokaa nyt toki muutkin, oletteko tekin koko ajan ihan huolissanne ja paniikissa vauvasta! Etenkin ne joilla nyt eka...

Niin ja kakkaamattomien vauvojen äideille :hug: . Kyllä se teilläkin varmasti pian useaksi selkäkakaksi muuttuu, niinkuin täälläkin :saint: !
 

Yhteistyössä