Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Päivää!

Yö meni odotettua paremmin! Kuumeinen pikkupotilas nukkui hyvin ja heräsi vasta kuuden aikaan huutelemaan mehua. Pikkuveli meinasi aiheuttaa taas harmaita hiuksia ja unetonta yötä, mutta nukahti kuitenkin yhdentoista jälkeen äidin kainaloon ja nukkui puoli kahdeksaan asti!!! Ihanaa :heart: Sain siis nukkua minäkin, vaikkakin seurauksena oli niskanjumitus. En oikein uskalla edes unissani liikkua jos vauva nukkuu vieressä.

Schätzchen kyseli vihreästä kakasta, on tosiaan selkeästi vihreää, mutta yleensä johtuu seassa olevasta ilmasta. Eräs lääkäri sanoi että rintalapsella kaiken muun värinen kakka on ok, paitsi valkoinen (sitten on kuulemma vikaa sapessa)... Meidän poika taas on pantannut tämän päivän, tuleekin sitten kunnon niskap*skat seuraavaks :x

"Galluppiin" vastausta: Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 10 vuotta, joista tänä vuonna puolet naimisissa. Esikoinen täytti tässä kuussa 2v ja pikku-ukko on viikon päästä 2kk.
Aries kun kyseli niitä pienen ikäeron vaikutuksia, niin meillä isoveikka kyllä pussaa ja paijaa vauvaa, mutta myös saattaa mennä paiskaamaan lelulla tms. eli kaksin ei voi jättää! Hiukan on nyt myös ilmennyt huomionhakua ja temppuilua vanhemmille, tekee kaikkea mitä ei saisi ja ihan vain äidin huomiota saadakseen.

Nyt pikku-ukko heräilee, paipai!

-liplap
 
Sätsyli: Kuule täällä tunnistan nuo samat paniikin ja huolen oireet ja mulla on kuitenkin toka lapsi. Ihan yhtä huolissani ja peloissani olen hänen puolestaan kuin ekankin kohdalla. Kuuntelen öisin hengitystä, vauhkoon pienimmästäkin asiasta kuten jos puklaa, menee maitoa väärään kurkkuun, kakoo, yskii.tms... :( Olen luontteltani tällainen ns. hermoheikko niinkuin mieheni tapaa sanoa... Joten älä ole yhtään huolissasi, luulen että se kuuluu tähän taudinkuvaan eli äitiyteen... :D
 
Sätseen samaa paniikkia täälläkin ja osaksi varmaan myös siksi, että ensimmäinen lapsi..
Nyt varsinkin kun poika on alkanut yskimään sellaista ns. herrasmies yskää useaan otteeseen.. Ja olen itsekin alkanut enemmän seuraamaan, kun poika nielee puklua joka nousee ylös kurkussa..

kertokaa hyvät ihmiset miten saatte vauvan nukahtamaan itse sänkyynsä.. Pojan jos sinne laskee, niin alkaa käsien viuhtominen ja sitten itku.. Ja jos joskus vähän torkahtaakin,niin herää hetken päästä ja hermostuu.. Ehkä en sitten osaa vaan viedä oikeaan aikaan poikaa sinne sänkyyn |O ..

Juu neuvolassa käytiin ja painoa nyt pojalla 5450g ja pituutta 57,2.. Pituutta oli kasvanut vain 7mm :eek: ..

tervetuloa uudet!! :D

Miten teillä menee anoppien kanssa, kun meilllä on välit ollut ennen aina todella hyvät ja olen pitänyt häntä ikään kuin varaäitinäkin. Mutta pojan synnyttyä alkaa välit rakoilla. Jotenkin tuntuu, että minä otan häntä päähän ja toisinpäin..

Ottaa sitten somasti päähän, kun itkuhälyttimestä kuuluu naapurin koirien haukkuminen koko ajan.. ne siis räkyttää taukoamatta aina :kieh: ..

taidan vaipua viltin alle tästä valittamasta
 
Sätsyli ja muut: Tuosta kätkythälyttimestä, en tiedä onko siitä sitten tositilanteessa oikeasti mitään hyötyä, kun ilmeisesti kätkytkuoleman takia hengittämättä jättävää lasta ei saa elvytettyä. Mutta maksoin laitteesta 6? ja veikkaan, että on itsellä mukavampi nukkua esim. vauvan flunssien yms aikana.

Galluppi: Meillä käytetään libero midiä, mutta pitänee vaihtaa Pirkkaan, kun taas on alkanut pyllyvako punoittaa. Viikko käytettiin Pirkkaa ja punoitus hävisi.



 
Paniikkia ja pelkoa vauvan hyvinvoinnin puolesta on täälläkin. :wave: Esikoinen kun tämä tosiaan on ja tätä raskautta edelsi keskenmeno. Jotenkin sellainen olo, että mitävain voi sattua milloin vain. Tai siis, eniten pelkään, että itse tyrin jotain ja sattuu onnettomuus. Mikään muu ei pelota. Lapsi jopa saattaa päivällä nukkua noiden isojen koirien kanssa valvomatta jne... mutta pelkään tiputtavani pojan, liukastuvani lapsi sylissä tai mitävain. Mistään kätkytkuolemista en uskalla edes lukea, kun muutenhan sellainen kuitenkin iskisi juuri meille.
 
Tuo poika yskii todella paljon.. Sellaista kuivaa yskää. Ilmeisesti nousee jotain.. Nytkin nukkuu ulkona ja itkuhälyttimestä kuulen, kun yskii unissaankin.. Neuvolassa ei sanottu mitään.. Mutta tää on alkanut ihan tässä viikon sisällä.. Onkohan tämä tätä äiti neuroosia.. :eek:
 
Täälläkin yskitään kuivaa yskää. Käytiin neuvolalääkärillä joka kuunteli keuhkot mutta kaikki on ihan kunnossa eikä sitten sen enempää kommentoinu asiaa. Mittoja on tytöllä komeesti: 6740g ja 60,8cm ja ikää pian 3kk. :)

Paniikista: Mulla ei oikeestaan oo ollenkaan paniikkia,onhan se mielessä käyny että voi kätkyt kuolema kohdata tai liukastua tms mutta eipä se panikoimalla siitä parane! Jos jotain meinaa käydä niin harvemmin sitä voi estää. Liukuesteet jaloissa ja varovaisuus tietäylittäessä yms auttaa mutta muuten on vähän paha itse vaikuttaa sen enempää. Täytyy vaan toivoa parasta ja elää päivä kerrallaan. :)

Omaan sänkyyn nukuttamisesta: Meillä auttaa kun pidetään käsiä vauvan päällä ja laitetaan soittorasia soimaan,siihen yleensä rauhottuu pienen vouhkaamisen jälkeen.

Kakkaamattomuudesta: Ootteko hieronu vauvan jalkapohjia?? Tosta keskeltä syvennyksestä kantapäihin,nilkkoihin ja pohkeisiin asti. Niin meidän vyöhyketerapeutti neuvo ja kyllä hyvin auttaa. Joka vaipanvaihdolla vaikka hieroo useemman minuutin,meillä saa joskus hieroo vartinkin ilman että tyttö hermostuu.Sitten kyllä illalla viimestään kakkaa oikeen ruhtinaallisesti! :)

Mulla on pitkästäaikaa oikeen hyvä ja ilonen olo! :D En oo pitkään aikaan hermostunu vauvalle ja se tuntuu jo paljon mukavammalta. Päivät menee oikeen kivasti yleensä. Ehkä tää elämä alkaa taas hymyileen kun kevätkin tekee tuloaan. :) Ihanaa ajatella kaikkia reissuja ulkona mitä tulee tehtyä ja näytettyä alisalle kaikkia kivoja paikkoja. Eväät mukaan ja koirien kanssa retkelle.

Nyt tää menee syömään. :wave:
 
Riikkuli:
Turun tapaajat, mä en ole vielä varma, ett pääsenkö, ilmoittelen vaikka tässä viikonlopun aikana. Mä joudun ottamaan muuten esikoisen mukaan, enkä todellakaan tiedä, ett kuinka se jaksais istua Ricossa paikoillaa, kun siellä ei ole mitään lasten leikkipaikkaa tms...
Muutetaan paikkaa ihmeessä sellaiseksi jossa on lapsiparkki!!! Mitä ehdotat?

Meillä on ruvennut kakkaa tulemaan vain viikon välein. Ihan tyytyväinen on silti eikä mitään tingerrä. Tulee sitten se koko viikon satsi kerralla ja täytyy sanoa, että se on paljon!!! Siinä on oksessa itsellä pitelemistä.

Onkos kukaan muu käynyt jo ostamassa raskaustestiä? Minä ilmoittaudun. Ihan vaan varmuuden ja epämääräisten oireiden takia... :LOL:

Meillä nuo fuzzy bunz vaipat ei ole toiminut ollenkaan. Pakko laittaa fleecen päälle joku lisäimu taskuvaipan lisäksi-->muuten lirisee lahkeesta (en ole tukkinut fleeceä väärillä pesuaineilla).
 
Ollaanpa me taas aktiivisia, menee puoli iltaa kun lukee kaikki uudet jutut!

Galluppeja oli ainakin yhdessä olosta ja vaipoista. Me ollaan oltu juhannuksena 12 vuotta yhdessä. Todettiinn just et ei mee ku muutama vuosi niin ollaan oltu puolet elämästä kimpassa, aika huikeeta... :eek:
Vaippoina meillä Pmpersin kakkoset, en tiä onko parhaat, mutta on ollee meiän lähikaupassa tarjouksessa, eli halvimmat. Kyllä oon ollu ihan tyytyväinen, vähän tosin nivuset poitsulla punottaa mut en tiä johtuuko merkistä.
Vauvan väsymyksen huomaa silmien lupsumisesta ja pyörimisestä, tai yliväsyn huomaa kiukuttelusta.

Mä ilmottaudun kans panikoijien joukkoon! Lähinnä tuo kätkytkuolema huolestuttaa tällä hetkellä, joten mäkään en vahingossakaan lue mitään "enkelivauva" juttuja. Mut aina tulee silti uusia pelon aiheita, jos esim. muistatte kun uutena vuotena oli meilläpäin heitetty pullo auton ikkunasta sisään ja vauva oli jääny lasinsirujen alle... Mistä tulikin mieleeni

OLKAA TOSI TARKKOJA NAUHALLISTEN LAKKIEN KANSSA!

Mun kaveri kerto just tänään että hänen 5 kk ikänen poika oli laittanu lakin auenneen nauhan suuhunsa ja se oli valunu nieluun. Onneks oli ollu vieressä ja kuullu korahtelua, oli saanu hetin nauhan pois.

Yhtä hyvin ei ollu käyny hänen kaverillaan. Sen vauva oli nukkunu vaunuissa joissa oli verkko tuulensuojana, ja oli kuulunu vähä yskimistä joka oli loppunu heti. Tää äiti oli todennu vaan et ok, yskähti hiukan, ei hätää meen sisään. Sit oli kuitenki jostain syystä ottanu verkon pois ja tarkistanu tilanteen: vauvalla lakin nauhat suussa, oli oksentanu ja silmät ihan pullistuneet päästä. Olis siis tukehtunut auttamatta kohtapuoliin.... Ja molemmissa tapauksissa nauhat oli huolella laitettu kauluksen alle.

Meillä on aiemmin nukuttu silkkimyssy päässä, nyt loppu tasan tarkkaan!

Jahas pitsat tuli (ei tee kyllä hyvää mun mahan ulkonäölle :ashamed: ) täytyykin mennä.

Ai niin, en oo varma pääsenkö sittenkään ma tapaamiseen.
 
Oisku täälläkin lähtee narulakit pannaan.. Kerran on poika alkanut lussuttamaan nauhaa ja onneksi silloin oli sylissä ja huomasin.. Kyllä sitä toivoo näille pienokaisille paljon suojelusenkeleitä matkan varrelle :saint: ..

Siis miksi tuo pojan väsy menee aina siihen pisteeseen, että huudetaan 15 min ennen kun uni tulee.. Vaikka kuinka yritän näin illalla bongata et koska alkaa nukutus.. Tänäänkin nukahti pariin otteeseen sänkyynsä kun lussutti tuttia (hox, muuten tutti ei kelpaa), mutta SITTEN hän herää ja alkaa itku.. Siinä silitelen ja vaihdan asentoa ja tuen tuttia ja ei auta, kun ottaa syliin ja kävellä.. No kaitpa aikanaan sitten nukahdetaan aikanaan ilman itkua..

Pah.. taas heräs :kieh:
 
Huamenta!

Mä muutin tytön kanssa toissapäivänä alakertaan. Mähän olen kertonut että mies on nukkunut
siellä ja me omassa sängyssä mutta nyt vaihdettiin päikseen. Alakerrassa on tytön oma pinnis, jossa se on nukkunut nyt kaksi yötä aivan mielettömän hyvin!
Eilen illalla nukahti itsekseen joo kyllä itsekseen.. kymmeneltä ja heräsi vasta viideltä, söi ja nukkui yhdeksään. Juhlaa! Nolla käkinää, öhinää, köhinää..

SchÄtsen, olen ylihuolehtivainen, ja pelkään asioita mutta yritän olla ajattelematta, koska
muuten menettäisin järkeni.
Kaikista eniten ajattelen sellaista ihan älytöntä ajatusta että kun on kolme lasta, on ikäänkuin suurempi riski että jollekin heistä tapahtuisi jotain. Suomeksi sanottuna kolminkertaiset huolet, verrattuna siihen että olisi vaan yksi lapsi. Mä ajattelen kaikkea mihin meidän sukulaiset on kuolleet ja pelkään että joku lapsistani perisi jonkun sairauden. Tällaiset ajatukset piinaa..
Tai se että itselle sattuisi jotain enkä saisi vanheta ja nähdä lapsieni varttuvan..

No nyt menee liian surulliseksi... :ashamed:

Eilinen kampaaja piristi taas kummasti. Mä sain muuten kuulla eilen että meidän duunissa
on jo kolme muutakin naista raskaana. Vauvabuumi siis. :D
Töihin ajattelin muuten palata joskus 2009 alusta, katsoo sitten tilannetta uudestaan, en viitsi edes vielä ajatella kun ei ole ajankohtaista.

Ai niin ja eilen illalla harrastettiin seksiä. Ihan huippua! :p ;) :D
 
Meilläki yskitään silloin tällöin muttei mitää koko aikaa tai yöllä tmv mutta n 5 yskähystä per vuorokausi varmaa tulee.....
Meillä on lääkärintarkastus tiistaina ja ootan sitä todella koska poika on kasvanut tosi plajon!!!
Kävin puntarilla mittaamassa painon noin niinku epävirallisesti itseni kanssa ni poika ois jo yli 6,5 kiloinen ja pituuttakin on todella...jännääää ku saa pia varmuuden tuostaki :D

Seksistä...mellähän sitä siis on jo alettu harrastaan mut muuttunuthan tuo on, heh, tänäänkin se oli sitä että jahas, poika leikkii nyt,mite ois..mentii ja 5 min ja kaikki ohi jo :LOL:
Ei ole aina niin aikaa lämmitellä paljoo...
Oli kyllä kivaa vaikka olikin pikaista mut pare ku ei ollekaa :D

Mies lähtee tänää parhaan kaverinsa vaarpajaisiin....on siis tuota vauvabuumia täälläkin päin=)

Ösh, nyt pitääki mennä.......

Tssaaau!!!
 
Jaahas, täälläkin "huono äiti". Kello kolmesta lähtien herätys oli taas tunnin välein tissittelyä varten. Tutti ei todellakaan kelvannut. Tätä on jatkunut nyt muutaman viikon ja nyrkin syöminen on raivokkaampaa kuin ikinä. Sekoitin sitten maitoon lirauksen velliä ja nyt meillä on nukuttu jo kahdet kunnon päikkärit. Onkohan reppanalla sittenkin ollut vain nälkä eikä mikään tiheän imun kausi??

Itsellä ei meinaa aamuyöstä enää tulla uni silmään kun tietää, että kohta taas herätys, herätys, herätys. Ennen tiesi, että kello tulee kahdeksan kun heräsi imettämään toista kertaa "yöllä". Todella outoa.

Eilen tyttö yritti ottaa kontaktia koiriin hymyilemällä niille useita kertoja erittäin leveästi. Tyhmät piskit eivät tietenkään hymyilleet hänelle takaisin! :LOL:

Joko nyt näkee kumpi kätinen vauva on? Meillä on nyt tuo vasen käsi aktiivisempi ja vauva tarttuu mielellään vasemmalla kädellä leluihin ja kääntyy mielummin vasemmalle kyljelle. Vai kehittyvätkö aivopuoliskot vain eritahtiin?

Itse tulee herkästi tarjottua leluja vasempaan käteen, itsensä peilikuvana nääs.

Välillä näyttää, että nyrkit ovat kuin pahan riivaamat kun ne rusikoivat poskia ja raapivat suun sisältä.

Ja pitää tuosta seksistä vielä, miksi minusta ei tunnu yhtään luontevalta edes yrittää? Äiti ja madonnako tässä pitää olla? Pöh
 
täällä entinen hulivili-80. en oo aijemmin kereinny/pystyny kirjottaan :/ meillä vauva-arki alko sitte kaikista vaikeimman kautta :| meinasin mennä psykoosiin ja synnytys laukas syvänmasennuksen :'( oon ollu nyt 1,5kk osastolla hoidossa ja mies on hoitanu vauvaa ja muita lapsia kotona.loppuootus on p.... ja vauvalla oli se sama rytmi syntyissään,joten itellä heitti yöt häränpers... ja lopulta unet katos kokonaan. |O menin sitte ahistuksineni sairaalaan.siellä oon saanu levättyä ja hyvät lääkitykset ja hoitajille purettua elämää/olua/asioita...
itte vauva,klaus aleksi,on TOSI rauhallinen ja TERVE!!!!! :wave: tavallinen kaupan nanni käyny. :wave: nyt syöny 2 päivää 2 tunnin välein ja jotenki kärttysä ollu.passitin miehen ostaan sille sosetta jos raasu nälkää kätisee.yöt on nukkunu hyvin.paitsi nyt 2 kertaa aina syöny,aijemmin kun vetas 6-7h putkeen!meijän lapseksi ihan USKOMATONTA mutta onneksi nukkuu nyt hyvin ettei mies sippaa.nyt oon 1vkoloppua kotilomalla.klaus vaan on kotona.isommat lapset tukiperheessä =) ensvkonloppuna oon sitte yhenyön että koko sakki kotona.lääkäri ennusteli että jos toipuminen mulla yhtä nopiaa pääsisin kuukauen päästä kotia. välillä koti-ikävä ollu VALTAVA mutta mies sitte käyttäny lapsia osastolla.klaussia kaikista eniten ikävä.sano hoitaja että vaikka oonki sairaalassa ja klaus kotona niin äiti-vauva sympioosi säilyy mistä johtuu ewttä vauvaa eniten ikävä :/
mää annoin vauvalle nyt 2rkl sinlac puurua kun kätissy päivän.nyt nukkuki pitemmä jakso :D meillä on pitäny alottaa vauvoille soseet jo 2-3kk iässä.ei vaan oo maito riittäny pelkästään...klaus alko hymyillä ja jokeltaa 1kk iässä.kauheen virkee.jos piävällä nukkuu enempi valvoo sitte yöllä 2:asti.välillä on päiviä ollu että nukkunu yhet pitemmät päikkärit ja sitte muuten valvonu tai muutaman pikkupätkän ja muuten valvonu....
täällä kans nyrkit mennee hanakasti suuhun :heart: porinaa tullee ja se kaiken vallottava käkätys :heart: nyt välillä kätisee sitäki kun isommat pois.on liia rauhallista sille :snotty: tytöt kovia hoitaan ja 2v poika.nyt tutkinu silmiä ja suuta :snotty: ja nappaa aina tilanteen tulle klaussin tuttipullon ja mennee juomaan jämät nurkan taakse :headwall: sillä maitoallerkia joten ei passais yhtään juua...mutta mies tullee kohta kaupasta...käyn lukkeen lomilla jos kerkeen/jaksan B) nyt masennus onneksi kovasti menny etteenpäi.jälellä armoton väsymys...paniikkikohtaukset yms on jääny pois.IHANAA!!!!!ja arvostan taas nukkumista kun oon saanu unet takasi!
huh missä syövereissä sitä joskus joutuu käyä :x
yhessä oloajasta täällä kans puhuttu.me on miehen kans tunnettu 9v,seurusteltiin 2kk mentiin kihloihin ja siittä 2kk mentii naimisiin.yhessä oltu nyt reilu 8v :heart: pikasta oli alku säpinä.minä olin malttamaton kun oikia kohalle osu :ashamed: :D mutta eipä tuo ukkeli oo päiväkään katunu :D
mutta KOVASTI voimia väsyneille!!!!
nii joo.alussa oli juttua joko vauvakuume iskeny...tai onko suunnitteilla lissää...meillä nyt jäissä ne aatokset.ehkä sitte joskus iltatähti mutta nyt kyllä aatokset ihan muualla....
 
Hei Hulivili! Toipumista sinulle sinne! Olenkin pariin otteeseen kaipaillut sinua, kun hävisit semmoisen synkähkön viestin jälkeen. Mieleen jäit kun kannustit minua omassa masennuksen pelossani!

Jajepoostakin olisi mukava kuulla.
 
Hulivili, muistan sinut myös. Voi itku että tollanen masennus piti tulla. Voimia.

MM- kertoma aamuinen valvominen on niiin tuttua mullekin. Siis just tuo oma valvominen,
oletko huomannu että olet valvonut juuri viime päivinä?
Mä nimittäin olen ja saattaa johtua myös täysikuusta...
 
Hulivili: Paljon voimia ja jaksuja sinulle ja koko perheellesi... :hug: Oli ihanaa kuulla sinusta, tulehan useamminkin pistätytymään... :wave:

Täälläkin lensi nauhalliset lakit nurkkaan. Esikoisella ei ollut juuri tuon pelon takia nauhallisia koskaan, mutta nyt en jotenkaan ajatellut. Tietty aloin heti skitsoomaan ja nyt löysin esikoisen vamhoja ihania myssyjä... :D

Meilläkin syödään tunnin välein öisin. Eka herätys viime yönä oli jo kahden tunnin jälkeen, itse en ollut edes sänkyyn ehtinyt... |O Parhaimmillaan tissitysväli oli 45 minuuttia... Täytyy sanoa, ett alkaa pikku hiljaa väsyttämään tää ainainen imetys... :| Täytyisköhän sitä velliä koklata... Jotenkaan ei viittis, kun saa jo luumusosetta ja päärynää kerran päivässä (siis toista vaan kerran päivässä), niin ei kauheesti viitsis noin pienelle kaikkea antaa... :/

Muuten neiti on kyllä ihana... Iloinen ja rauhallinen ollut nyt muutaman viikon ja saanut nauttia hänen juttelustaan ja iloisuudestaan aamusta iltaan. Ei kyllä turhaan rauhallisemmalta versiolta kuin isosiskonsa, joka on tulta ja tappuraa...

Eipä tartte ensi viikonloppuna lähteä verkkareissa sinne konserttiin... Löytyi tänään kivat pusero, ett on vaatteet. Konsertin jälkeen mennään syömään ja ehkä siiderille johonkin... Joudun siis ottamaan rintapumpun mukaan, ett pääsen varmaan johonkin ravintolan vessaan pumppaamaan, kun ollaan kuitenkin muutama tunti liikenteessä... :D Kiva ääni lähtee siitä pumpusta, ett voi olla, ett ihmiset saattaa hiukan kuunnella, ett mitä vessassa tapahtuu...

Ja Turkulaiset... Tapaamisjuttu... En taida tällä kertaa päästä mukaan, harmi... :/ Seuraavaan tapaamiseen yritän kuitenkin päästä, olis kiva nähä teidät ihan livenä... :D

Hyvää viikonloppua kaikille... Tää mimmi herkuttelee tänään... =)

Riikkuli ja pikku-neiti 9 vkoa ja 3 päivää... :heart:
 
Porche, Voihan se olla, että tuo kuu valvottaa! Minulla meni kuukautisetkin kuunkierron mukaan yhdessä vaiheessa.

Ostin nyt pari import- olutta että saisi tuota mahdollisesti vähentynyttä/riittämätöntä maidontuotantoa nostettua.
Baarissa voisi käydä pyörähtämässä joskus, ainoa vain että kilot vaivaavat ja ei tee mieli mennä ihmisten ilmoille. Ja juuri tällä viikolla missit hehkuttavat miten ovat päässet raskauskiloista eroon. Masentaa entisestään
 
KIITOKSET TEILLE TSEMPPAUKSISTA!!!!! :hug: ajattelin ensin etten käy tänne mittään puhumassa :ashamed: mutta sitte rohkaistuin ja aattelin että kun ootusaikana olin "vakioporukkaa" ni päätin sitte kertoo mun tarinan.jospa siittä ois teille kotona oleville tsemppiä että kaikki on hyvin kun kotona pärjäättä! =) mutta kyllä minäki sitte jossai vaiheessa olen kokonaan kotona ja nautin TÄYSILLÄ...vaikka onhan niitä huonoja päiviä "normaalitilassaki".huomenna meen takasi osastolle.vietiin nyt vauva mummulaan yöx niin saa mieski levätä ensyön ja saahaan hetki ommaa aikaa...ite kyllä väsähän aina aikaste mutta pieniki hetki on kultaa :D
 
Mammy: Kuulostat niin kauheen positiiviselle, ett varmasti kaikki on parempaan päin... Tsemppiä sulle ja koko perheellesi ihan hirmuisesti. Oli todellakin ihanaa kuulla tarinaasi, koska aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan ja vastoinkäymisiäkin tulee... :hug: Kyllä sulla on ihana mies ja tukiverkko... Paljon jaksuja ja voimia... Äläkä pysy poissa palstalta, vaan tule jakamaan tätä arkeasi meidän kanssa...

Riikkuli
 
Mammy: yhdyn edelliseen..hurjan positiivisesti pystyt ottamaan noin vakavan tilanteen mikä varmasti edistää parantumista, tsemppiä teille!!

MM: ei sussa mitää vikaa oo vaikkei tunnu ees et haluais seksiä, tulee sekin aika joskus sitten taas=) Omalla painollaan siis=)

Kätisyydestä: mä oon huomannu et mein poju esim heiluttelee leikkiessään kaarella ni oikeaa enemmän..mut toisaalta, mun mies tekee kaiken muun oikealaa mut kirjottaa vasemmalla että eipä tosta sit taida vielä ottaa selvää..mut kiinnostaa kyl muaki et onko toi kätisyys jo havaittavissa!

Nyt meen pistää pojan unipuvulle ja sitte pikkuhiljaa nukkuun..mies on tosiaan varpajaisissa ja tulee jsokus aamuyöllä että me ollaan ihan kahen,jännää :D
En kyl varmaa osaa oikee nukkuu ku yleensäkää en nuku hyvin yksin, tai siis ilman miestä...no, eiköhän tuo pikkumies käy unikaveista hyvin=)

Voiko rakkaudentunteeseen pakahtua....??
Musta tuntuu..mä rakastan niin paljon omaa perhettäni että........elämäni miehet nuo kaksi :heart: Ja tuo pienempi tyytyväisenä jokeltelee tuossa lelujen kanssa, nyt on pakko mennä sitä halimaan ja pusuttelemaan :heart:

Hyvää yötä!
 
:wave:

Tervetuloa mukaan Aries :hug:

Mammy: oli kiva kuulla sinun kuulumiset :) Ihanaa, että jaksat ajatella positiivisesti :hug: Toivottavasti pääset pian kotiin ja oman perheen luokse. Paljon voimia sinulle ja sinun perheellesi :hug: Tulehan taas kertomaan kuulumisia :)

yhdessä olosto oli puhetta... meille tuli 4 vuotta täyteen uutena vuotena :heart: ollaan kyllä tunnettu toisemme ala-asteelta saakka, mutta yläasteella emme tainneet edes vaihtaa sanakaan :LOL: Yhteen muutimme 8 kuukauden jälkeen, kun mies asui silloin eri paikkakunnalla ja minä olin saanut opiskelut päätökseen.. Kihloissa ollaan pian oltu 3 vuotta ja häitä suunnitellaan :whistle:

Olen joskus kuullut/lukenut, että tuo kätisyys tulee vasta myöhemmällä iällä, mutta voihan sitä pikkasen havaita jo tässä vaiheessa. Meillä neiti käyttää enemmän oikeaa kättä eli ottaa lelut sillä ja kun mies leikkais kynsiä laittoi hän kovemmin vastaan oikealla kädellä :whistle: En tiedä kuvitellaanko sitten vain :LOL:

Mites Vesselin yö meni? Saitko nukuttua ennen miehen tuloa?

Käytiin eilen ostamassa vauvan vaaka cd ja voi, että kun neiti tykkäsi, kun lauloin ja leikin hänen kanssaan :heart:

Mutta nyt lähden juomaan toisen kupin kahvia, kun neiti nukkuu aamupäikkäreitä :) Jos perehtyis paremmin lehteenkin..ennen kuin mies vie sen :LOL:

mukavaa sunnuntaita kaikille :hug:
 
Sätsis kyseli kakan väristä, siis koska vihreetä... Se on ihan sellasen myrkyn vihreetä kun on vihreetä, meillä ainakin sellasta et voi suuremmitta miettimisittä sanoa et on vihreää, siis ihan selvästi vihreän väristä on jos ei ole sinapin väristä. :D

Riinuskalla ollut hemmottelua, ihanaa. :heart:

Aries, anteeksi menny viimeks ohi vaikka juttusi luinkin, lisään sut tästä listalle. Tervetuloa ja anteeks vielä. :ashamed: Meillä ikäeroa tytöillä on nyt reilu 2,5v, mutta vastaan kuitenkin. :D Hienosti on isosisko vauvan vastaanottanut, ei mustasukkaisuutta ole ainakaan vielä tullut (eikä kai enää tulekaan?) muutamaa sylittelyä lukuunottamatta. Sisko hoitelee vauvaa välillä vähän liiankin innokkaasti. :D Ja vieraillekin ylpeänä esittelee pikkusiskoaan. :D :heart:

Sätsis: Näihin ihastuin: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Smart_GreyApple.jpg
Saas nähä, kattomassa käytiin eilen isännän ehdotuksesta, mut käyn huomenna vielä liikkeessä näyttämässä vanhoja saisko niille jotain tehtyä. Se joka niitä korjailee, ei ole viikonloppuisin töissä, mutta se täti siellä puhui pyytämättä mun puolesta (tietty, koittaahan ne tavaraa saada myytyä :D), et ottaa se puoltaminen hartioihinkin ja aiheuttaa päänsärkyjä ym (en ollu tota ite tajunnutkaan et hartioiden kipeys voi osin johtua siitä... :ashamed: ) ja et ne meitin halpisvaunut on periaatteessa yhden lapsen kestävät, kun pitäähän hintaero tuntua jossain... :whistle: Sit se kyseli et onko renkaissa yhtä paljon ilmaa, onko renkaiden paikkoja vaihdettu ym., ja kaikkea on kokeiltu niin saas nähä kannattaako niitä alkaa korjaamaan kun äkkiä tulee maksaan sen mitä ne uutena maksoi... :whistle:

Seksistä... Täällä odotellaan tilaisuutta et nukkuin lapset yhtäaikaa. :D Onneks iltaisin nukkuvata samaan aikaan, niin suihkuun ollaan porukalla päästy... :whistle: :D

Mammylle toivon pikaista toipumista. :hug: Tosin kuullostat kaikesta huolimatta positiiviselle, joten etköhän piakkoin kotiin pääse. :hug: Tärkeää kuitenkin on kaikille, että äiti on voimissaan. :) Kiva kuulla sinusta, vaikka ei ihan täydellisesti alku olisikaan lähtenyt käyntiin. Kaikkia täällä kaipaillaan kun kerran yhdessä osan kanssa jo kuumeiltukin samassa ketjussa... :) :heart:

Täällä on takana pitkään nukuttu yö, pitää heti kehuskella. :D Luulin aamusta, että mies huijaa kun kysyin mitä kello on. :LOL: Neiti nukahti ensin vähän klo 20 jälkeen, ja kun heräsi siinä 22 maissa, annettiin maitoa ja velliä sekaisin. Velliä oli n. 50ml, yhteensä meni 140 ml. Sen jälkeen nukkui jonkin aikaa ja puolen yön aikaa otti vielä toisen tissin tyhjäksi. Mä siinä jo ajattelin et tää oli tässä tämä yö, kun nyt jo ison annoksen jälkeen syö... Omaan sänkyyn siirsin ja kolme kertaa jouduin tuttia antamaan, sit nukahti. Kello oli n. puol yksi. Seuraavaksi heräsin ja ajattelin et kello on korkeintaan kolme. Nostin vauvan viereen ja kysyin mieheltä kelloa. Sanoi sen olevan yli 7, ja olin :eek: , montako tuntia huijaat. :LOL: Katsoi kelloa uudestaan ja totes et on se yli 7. :LOL: Ihan onnessani sitten nukahdin vielä kun oli noin pitkä pätkä nukuttu. Kannatti illalla jonkin aikaa käydä antamassa tuttia, kun noin pitkään nukkui omassa sängyssään, sai itekin paremmin nukuttua. :)

Ketä sinne tapaamiseen on huomenna tulossa? Hapikko? Olisko muita? Kai me sit kahestaan mennään kahvittelemaan vaikka ei muita tuliskaan? :D Tän päivän aikana pääsen koneelle, huomenna en ehdi... Aamusta vien esikoisen, sitten meen noita vaunuja näyttämään niin todennäköisesti samalla reissulla sit kaupunkiin... :) Ja te ketä nyt ette pääse, niin aletaan tässä suunnitella uutta, niin on aikaa pitää päivä varattuna ja suunnitella paikkaa ja aikaa, vaikka sitten vanhempiakin lapsia tulis mukaan. :)

Noora on jo parvekkeella päikkäreillä ja esikoinen miehen kanssa syömässä... Aikoivat mennä tänään sinne Liikunnan ihmemaahan, joten mä kai meen käymään vanhempien luona... Illalla mennään sit vielä appivanhempien luona käymään, mut onneks mennään vasta illalla niin ei oo kauan aikaa olla ku pitää nukkumaan mennä.. :whistle: ;) :ashamed: Ei sais olla näin ilkee, kun he kuitenkin on ihania ihmisiä pääasiassa... :D Olivat miehen veljen kanssa jutelleet mun vaunukuumeen syistä, ja appiukko kuullosti vähän siltä että saattaisivat sponsoroida meitä... :whistle: Sopii toivoa, niin ei mieskään vois enää hanttiin laittaa. :LOL:
 
Minulla on matkarataskuume! Ostin tytölle käytetyt yhdistelmä Emmaljungat ja taitaa olla melkoinen iso rotisko se ratasosa. Tuommoiset matkarattaat saisi helposti pieneen tilaan ja nopsasti. Hintahaitari on melkoinen alkaen 99? Jovin ja Carenan malleista.

Taidanpa unohtaa nyt vellit ja muut:
http://www.kaleva.fi/plus/juttu713130_page0.htm
Meillä on selkeästi muutenkin diabetesriskiä. Vaikka eipä maissi tai riisi ole marja eikä juures.
Ehkä tuo lisämaito riittäisi.

Meilläkin vauva nukkui koko yön pinnasängyssä. Pitää kai se mies päästää pois sohvalta, ettei nyt enää enempää vieraannuta. Nukkumaan vauva meni klo 21, herätykset olivat klo 23-> tuttia, kello 01 tissiä, kello 05 tissiä ja kello 08 tissiä.
Nyt olin jo sen verran väsy, että nukahdin kesken tissityksen monet kerrat.

Minun pitää varmaan soittaa perheneuvolaan, tekisi mieleni antaa miehelle kenkää. Olen todella katkera tuen puutteesta raskausaikana, välillä mies oli jopa aggressiivinen (ei lyöntejä, mutta kuitenkin). Suoraan sanottuna vituttaa myös "isyysloma" jonka ukko vietti lähinnä tietokoneella ja metsällä. Itse jouduin touhottamaan sitten täyttä päätä heti laitokselta tultua.
Laiska paska tuo on ja ei saa mitään aikaiseksi jos ei jatkuvasti naputa ja siitäkin sitten suuttuu. Tyttö kaipaa kuitenkin isän ja isäksi tuleminen tarjoaisi kasvun paikan miehellekin, mutta saappa nähdä. Auttaisikohan isäkuukauden pitäminen?
Itseasiassa, pysyköön siellä sohvalla. :|
 
suuret kiitokset teille!ootte IHANIA kun ymmärrätte mua!!!!!SUURI helpotus itelle!!!! kyllä on pysäyttäny sairaus miehen ja minut...alussa oli TOSI kapinamieli että miksi vielä kaikkien sairastewlujen ja allerkioitten yms yms lisäksi mulle piti masennus tulla,mutta on pysäyttäny miehetkin ajattelemaan mikä työ mulla on kotona pyörittää arkee ja se että kuinka tärkeetä on antaa lapsille aikaa...kyllä uskon että mies muistaa nyt hillitä työtahtia seuraavat 5 vuotta :D ja jos sitte alkaa unohtaa niin laitan sen tiskipöyän ääreen kotipyörittään ni muistaa taas seuraavat 5v ;) :whistle: on itellä ollu yt PALJON parempi olo mitä alussa oli.ei voi sanoin kuvata kuinka KARMEE oli olotila siellä.olin TOSI heikossa kunnossa.ekavkolla sain käytyä suihkussa ja pyöritettyä 1 konnellisen pyykkiä :ashamed: mutta kun salliin itelle väsymyksen niin toipuminen lähti nopiampaa käyntiin...nyt ei oo ongelmaa pyykkien ja suihkussa käynnin kans mutta kotona pittää rajottaa vielä hommia...nehän ku ei tekemällä lopu :whistle: =) oon nyt eilen ja tännää antanu klaussille maissi-pottusosetta.söi nyt melkein puoli purillista ja joi vielä 40ml maitoo päälle :eek: uskomaton syömään, mutta ihana että ruoka maistuu. eilen juteltiin miehen kans pitkät tovit illalla sängyssä.välillä tilanne molemmille rankkaa.miehellä onneksi päivisin hoitaja kaverina...aamulla (11 aikaan :D ) mies kävi hakkeen klaussin mummulasta.2 oli yöllä syöny. sitte harrastettiin vähän peiton alla kun klaus nukku B) on se erilaista aina synnytyksen jälkeen eikä me oo kauheena jaksettu koko seksiä aatella...mutta ihanaa se on ollu sitte ku on jaksettu alottaa.vaikka siihen se 5 minnuuttia aina on menny ja sillä selvä niin ku joku muuki siittä mainitti.
ei tarvi pottee huonoo ommaatuntua jos seksi ei vielä maistukkaa!!!!!univajeet ja hormoonit tekee kepposia! :/ ei se aina kaikille maistu!mutta siittä kannattaa miehen kans avoimesti puhua jos mies ei "ymmärrä" tilannetta.
on meillä IHANA tukiverkosto!siittä saamme olla kiitollisia! :flower: oli kaveri laittanu leipomaringin kyläläisille niin tuli 10 kauppakassillista pakaste ruokia,leipiä,leivonnaisia yms yms :eek: :heart: kyllä oli itelle IHANA tunne että meistä välitetään :heart: ei oo tarvinnu ressata leipomuksilla ja ruuilla kun on voinu pakkasesta ottaa =) mun 2 siskoo ja äiti sekä anoppi on ottanu vauvaa öiksi hoitoon vkoloppusin ja joskus vkolla että mies on saanu levättyä välillä kokonaisia öitä!kyllä meistä on pidetty hyvvää huolta!!!!mutta mies ei tienny asian pahempaa puolta mun olossa kun se sano osaston lääkärille että kun saan nukuttua 2 hyvvää yötä niin oon taas kunnossa mutta itelää oli jo NIIN ahistava olo ettei mies sitä ollu hoksannu että hoito kestää huomattavasti pitempään,mutta onneksi ne ei siittä miehelle mittää puhunu vaikka itekki jo älysin siinä vaiheessa että vaatii pitemmän hoidon mut en uskaltanu siittä miehelle mittää mainita :ashamed: mutta sanoki eile illalla että jos sille ois sillo sanottu että hoito kestää usiamman kuukauen niin se ois simahtanu samantien...että hyvät ja huonot puolet tässäkin....mutta ihanasti on mies lapsia hoitanu! :heart: ei voi kun kiittää ja ihastella sitä.on tääki vastoinkäyminen kuiteski meitä perheenä yhistäny vaan entisestään! :heart: joku kysy voiko rakastumiseen pakahtua? :D kyllä siihen voi :D :D ainaki ite oon erräänki kerran kun mies tuntunu entistä rakkaammalta ja lapsia näkkee pitkästä aikaa...ei sotä voi muuten kuvata kun pakahtumiseksi :D vauva saa sydämen pakahtuun päivittäin :heart: että me saatiin tähän tilanteeseen niin ihanan rauhallinen vauva!kyllä oon sitä joka päivä aatellu!muut lapset kun on saattanu eka kuukauet huutaa ja 4v poika 1vuotiaaksi asti :whistle: kyllä ne voimat jostai annetaan ja jossaki asiassa helpompaa kun ennen...vaikka ite sairaus onkin käytävä läpi.
osastolla onneksi ihanat hoitajat kelle oon saanu puhua ja itkeä.ne helpottanu TOSI paljon mun olua!
mutta nyt meen käymään pahheella :ashamed: oon osastolla alkanu polttaan.mutta hoitajat sano että se on pientä siellä...ihana että ymmärsivät!
mutta palataan!käyn kertoon kuulumisia jos kerkeen kun käyn kotilomilla.mutta IHANA että sain täältäkin tukea ja ymmärrystä tilanteeseen!helpotti NIIN paljon olua! voi että ootta IHANIA!!!!! :hug: :flower:
 

Yhteistyössä