Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Meillä kyseinen itkuhälytin ja kävinpä just siirtämässä sen vaunuista ulos... Eipä ollut kukaan koskaan mullekaan sanonut, ettei saisi ulkona käyttää ja esikoisellakin ollut sama hälytin käytössä... huh, huh... Luulis, ettei tommoisia suomessa sitten edes myytäisi, kun sitä varten mä sen aikoinaan ostin, ett voin ulkona huoletta nukuttaa, talvellakin... :|

Oisku: Me oltiin kanssa silloin pari viikkoa sitten tyksissä... Mun mielestä ei meilläkään ottaneet tohon yökkimiseen kantaa, vaikka kuinka sitä yritin selittää. :| Muuten kyllä ottavat nämä pikku vauvat ja heidän vaivansa aika vakavasti...

Sätsyli: Kuulostaa ihan meidän likalta... Menkää nyt lääkäriin, suosittelen. Saatte mielenrauhan ja varmuuden, ettei vaan ole refluksia. Jos neiti joutuu siihen ph-mittaukseen, on se vuorokausi aika rankka, varsinkin jos olette kotona, mutta siitä saa hyvin poissuljettua sen refluksin. Eli meillähän tuloksena oli, ettei tytöllä ole refluksia, vaikka aivan samat on noi oireet ja jutut kuin teidän tytöllä. Tuntuu, ett omasta tytöstä ois lukenut. Meillä kanssa nyt tulee puklua paljon, mutta mun mielestä se on vaan parempi, ett syötön jälkeen tulee noi puklut ulos, ettei ne jää vaivaamaan tohon kurkunpäähän ja nieluun. Meidän neitillähän lähti sen takia äänikin pariksi viikoksi, kun hapanta nousi aina tohon kurkunpäähän. Ääni on edelleen vähän käheä... Tsemppiä teille ja toivotaan, ettei ole kyse refluksista... :hug:


Mä olin eilen 4 tuntia kaverin kanssa kahdestaan shoppailemassa ja käytiin syömässä...yms. Oli kyllä todella ihanaa ja rentouttavaa... =) Lupasin itselleni, etten nyt osta lapsille mitään, mutta aina jotain pientä ihanaa vaatetta lähtee mukaan... =) Sitten kun illalla oli lapset saatu nukkumaan, niin join ihan 12cl punaviiniä ja ai että maistui taivaalliselle... Mies joi sitten hiukka enemmän... Muutenkin viime yö mentiin vaan 2 syötöllä.... Jaksaa paremmin, kun on saanut kunnolla levätä... Neiti söi 02 ja 04 ja seuraavan kerran vasta 07... Eli nukuttu on ihan kivasti... :D Ja pitihän misekin illalla palkita siitä, että oli lasten kanssa koko päivän kotona... ja hienosti olivat pärjänneet... :D
Tämmöistä tänne... Meillä vaan hymyillään ja jutellaan ja neiti kannattelee kyllä sylissä ollessaan päätään todella hyvin, mutta lattialla ollessa se on vielä hankalaa... Tykkää olla lattialla selällään ja töllöttää telkkaria... Eilenkin katsoi miehen kanssa jäkismatsin melkein kokonaan ja huuma oli kanssa aika suosikki... ;) Kiva tehdä noin pienestä jo telkkarin orja...

:hug: kaikille joilla vaikeaa tai masennusta... Mulla lähipiirissä muutama masennuksesta kärsivä ja todellakin on niitä hyviä ja huonompia aikoja... Ja täytyy sanoa, että olen joutunut joskus itsekin syömään unilääkkeitä ja ns. rauhoi :hug: avia, kun oli töiden takia ihan hirvee stressi ja sitten isä kuoli vielä, joten tiedän mitä esim. ahdistus ja paha olo on... Voimia teille kaikille...

Riikkuli ja Pinja 8 vkoa ja 5 päivää :heart:
 
Helou!!

Tosiaan, vellistä ei tullut pojalle mahavaivoja ja yökin meni paremmin kuin aikoihin. Nukkui 3h ja syökäsi, nukkui 5h ja söi ja jatkoi uniaan.. Ja nyt vetelee jo toisia päikkäreitään..

Täällä kanssa poika kannattelee aika hienosti päätään. On kyllä syntymästään asti mahallaan ollessaan nostanut päätään ja ny kun sylissäkin on niin pää pysyy tomerasti pystyssä :D .. Juttelee kovasti ja nyt on parina päivänä kiljahdellutkin somasti. Ihanaa huomata kun omalapsi kehittyy ja kasvaa.. :heart:

Voimia kaikille masennuksen kanssa kamppaileville :hug: .. Kuitenkin mukavaa, että nykyään asiat otetaan vakavasti ja apua saa aika mukavasti. Ennen kun piti olla niin rohkea ja pärjätä vaikka maa olisi sulanut jalkojen alla.

jahah.. Päikkärit taisi loppua..

Rillukka ja ukkeli 2 kuukautta tasan!!
 
Nyt ollaan reissusta palauduttu ja täytyy sanoa, että on mukava matkakaveri vauvani. Hymyili junassa ventovieraille ihmisille ja oli muutenkin suloinen :heart:

Meillä on nyt tiheän imun kausi (tyttö 12 viikkoa), meni shoppailut vähän plörinäksi kun olisi pitänyt olla vain tissinä, noh silti on tili tyhjä, itsellekin sain jotain edes, eli paidan.

Kilareita saadaan täälläkin pukemisesta, nyt puen tyttöä sylissä istuma-asennossa ja vähän ehkä hämää ja vähentää raivareita.

Vauvasta on tullut entistä enemmän interaktiivinen, "auttaa" syliin ottamisessa ja hymyilee, jokeltelee, hekottaa. Yrittää jo puntata itseään istumaan.
 
Lääkärissä on nyt sitten käyty ja kohta otetaan eka annos Gavisconia. Toivotaan, että auttaa :saint: . Jos ei auta, niin maha ultrataan. Onneks se lääkäri otti meidät tosissaan, eikä vaan sanonut, että kuuluu ikään, vaikka senkin vaihtoehdon toi esiin. Oli siis ihan lastenlääkäri yksityisellä. Tk:en mulla ei olis nyt huumorintajua riittänyt :ashamed: .

Pukeutumisesta oli puhetta. Meilläkin neidillä menee yleensä ulkovaatteita pukiessa hermot, mutta nykyään juuri syöneenä, röyhtäytettynä ja iloisilla mielin saattaa jopa auttaa pukemisessa koukistamalla käsiä tai jalkoja kun käsken :heart: .

Oi mikä ihana kiljahdus tuolta kuului, kun mies häntä viihdyttää :heart: :heart: . Päätä kannatellaan täälläkin ja alusta asti on aika terhakkaasti kyllä jaksanut kannatella =) .

Masennuksen kanssa painiville paljon jaksamista :hug: !!!
Ja niille, jotka pyörittävät rumbaa ilman miehen tukea. Itse en siihen pystyisi.


Pitäkää peukkuja, että tuo lääke on meidän kullanmurun pelastus!
 
Sama juttu, Asrai.
Tänään luin hesarin syntyneitä ja liikuttuneena muistelin omaani. Rupee olemaan tää äitinä olo vihdoin ihanaa ja lapsi hurmaava, eikä ollenkaan ahdistava. :heart:
Mä olen vihdoinkin rakastunut! :heart:
 
Tuitsu: On kyllä ihana kuva! Ja tosi hienosti kyllä vauva nostaa päätä. Ei meidän poitsu nosta läheskään noin hienosti (ikää nyt muistakseni :whistle: 11 vk..) mutta enpä ole kovin paljon häntä pitänytkään mahallaan, pitäisi varmaan enemmän. Selällään vaan köllitään sängyn päällä, joskus lattialla. Lattiahan se parempi olisi, mutta kun tuntuu, että tuo meidän lattia on niin kylmä..

Asrai: Mitä olet pukenut vauvalle päälle, kun pidät häntä kantoliinassa ulkona? Toppahaalarit? Mietin, että mahtuukohan meidän poitsu toppiksissa tähän Tri cotti -kantoliinaan.. Kantaisin häntä kyllä mielelläni ulkona liinassa, sillä vaunuissa poika ei viihdy ollenkaan ja se onkin meillä nyt vähän ongelma, että miten saan isompien lasten kanssa ulkoiltua. Onko sulla ihan siihen kantoliinaan kuuluva suojus siinä päällä? Mulla ei oo kyllä mitään sellaista. Tai rintareppu mulla kyllä on ja siinä sellainen suojus, mutta sitä en ole vielä edes kokeillut. Se vaikuttaa niin paljon monimutkaisemmalta kuin liina. Nytkin mulla poika liinassa pienillä iltatorkuilla. Nukkumaan meillä mennään n. 20:30 ja poika nukahtaa ihan itsekseen pinnasänkyyn ja nyt äidin (miksei isinkin) mieliksi on muutamana yönä vetänut 5 tuntia unta putkeen, ihanaa. Muuten Asrai, sä kun olet lääkäri, niin sanos miten tollasen mykoplasmabakteerin saa häädettyä elimistöstä pois? Meidän 7v. tytöllä näkyi verikokeissa sellainen, on saattanut olla ties kuinka kauan. Tytöllä on ollut yskää viime kesästä saakka. Nuori lääkäri määräsi zithromaxkuurin, mutta ei tuo yskä kadonnut sillä. Lääkäri sanoi, että vauvaan ei pitäisi tarttua ainakaanennen 6 kk ikää, mutta en mä sitä senkään jälkeen halua ja tietysti alkaa jo pänniä, kun tuo tyttö on kohta yskinyt vuoden!!! Astmaa ei pitäisi olla ja keuhkokuvat normaalit. No, nyt meni kyllä vähän sivuraiteille, mutta pitäähän palstasta yrittää ottaa kaikki irti.

Kivat illanjatkot! Meillä ois kohta kylvyn vuoro.

Polka ja pikkumies

 
tuitsulla ihana kuva :heart:

me oltii tänää päivä lintsillä.. typy ihan onnessaan siel, vähä oli vaan tylsää kun ei siel ollu lunta kunnolla.. :( mut onneks käytii nyt et ees jonkiu verran oli, loppuviikosta varmaan joudutaan perumaan koko jutttu ku lumi loppuu.. miron kans meni reissu hienosti, 2kertaa matkan aikana täytyi syöttää ja just sopivasti sillo kun mentiin itse syömään ja sit ku oltii junas.. on kyl helppo ku ruoka aina mukana ja sopivan lämpöisenä :)

tänään tuntui et ehkä tämä elämä voittaa viel ku aurinkokin paistoi ja kevät tuoksui ilmassa :)

niistä virtauksista: kenen vaavi se olikaan siin mittauksessa?, kun miro kauheesti nieleskelee välil ja kuuluu tosi kova äänikin ja sit tulee huuto päälle ja näkee et sattuu...

pään kannattelusta: miro kannattaa sylissä päätä tosi hyvin ja lattialla pieniä hetkiä :)

muutes, tänään kun hieroin miron jalkoja huomasin et vasen jalka polvesta jalkaterään on vähä kiero, onko muiden vauvoilla kierot jalat? ..vai oonko mä kiero.. heh! :LOL: :LOL:

asrai: muakin kiinnostaa miten liinan kans näin talvella ulkoilet?

jouduin sit ottaa antibiootti kuurn ku mul oli joku?? papassa kai.. 2päivää söin sitä mut täytyi nyt lopettaa, miro huusi kun syötävä mahakipuja, nyt taas ei oo ollu mahakipuja kun en oo ottanu lääkettä ku eilen aamul.. ja itsellekki kyl tuli tosi huono-olo siittä lääkkeestä..

missäs ne hyvinkään mammat on?? huhuu... :wave: :wave:

nyt nukkumattia katselemaan.. öitä mammat!! ja pienet pallerot :heart:
 
Sätseen: Kitos kysymästä, nyt tyttö ei huuda niin suoraa huutoo kun ennen, on kyllä levoton ja kiukkunen iltasin, eikä halua olla sylissä,ainoo paikka missä rauhottuu on sitteri,meillä on sellanen mikä värisee ja sitä voi viä keinuttaakkin! Ihan ehdoton kapine kyllä! :)
Oma olo on parempi mutta välillä kyllä tosi väsyny ton tytön hoitamiseen, kun päivät oon yksin,iltasin mies käy paljon reeneissä, et sillonkin oon yksin ja nyt viikonlopunkin olin vauvan kans yksin kun mies oli reissussa. Kyllä se sitten hoitaa kun on kotona. Multa vaan ei enää saa mies hellyyttä kun mulla pursuaa hellittely jo korvistakin pihalle kun tota tyttöö paapoo kokoajan... :LOL: Eiköhän se tästä kun vaan jaksaa odottaa että toi kasvaa. :) Paljon myös harmittaa se kun meillä tosiaan on kaks koiraa ja päivisin kun meen ulos vaunujen ja koirien kanssa niin se on kauhee rumba kun meidän hissi on niin pieni että koirat,minä ja vaunut ei mahduta sinne samaan aikaan!! Mun pitää eka viedä rattaat alas ja sitten kantokopassa tuoda tyttö ja koirat ja sama juttu kun menee sisälle. Tosi rasittavaa! Vaunut kun pitää tuoda sisälle kun ne hajotetaan muuten,jos jättää alas. On kuitenkin niin kiva käydä lenkillä että en halua sitä jättää väliin. Täytyy vaan muuttaa mahd.nopeesti pois tästä talosta. :)
Jaksuja sulle ja tytölle,toivottavasti saatte virtaukset kuriin!
 
Huomenta! Täällä rauhallinen aamu, lapset nukkuu vielä :D Poitsu nukahti poikkeuksellisesti jo klo 9 yöunille, syötiin klo 2 ja klo 6. Enkä itse saanut enään unta kun menin itsekkin jo klo 10 yöunille, nyt nautin tästä rauhasta vielä hetken.

Meillä kans tuo paljon keskustelua aiheuttanut itkuhälytin. Ollut jo esikollakin käytössä ja nyt arvelluttaa sen käyttö. Nyt tosin ollut tosi vähällä käytöllä kun jos poitsu nukkuu ulkona niin yleensä se aika ollaan esikon kans ulkona myös niin en silloin ole itkuhälytintä käyttänyt. Nukkuu ulkona 1-2h.

Päätä kannatellaan täällä tosi hyvin jos on tuossa rinnan päällä mahallaan kun löhöän sohvalla. Lattialla ollessa jaksaa hetken kannatella päätään mutta aika äkkiä tulee huuto.

Lähdenpäs nyt kaikessa rauhassa suihkuun, hyvää päivän jatkoja kaikille :)
 
Huomenta!

Vaikken Asrai olekaan, voinen silti meiän talviliinailusta kertoa... ;)
Meillä on tommonen 5metrinen trikoinen liina, materiaaliltaan melko hiostava.
Me liinaillaan ulkona, jos on max 5 astetta pakkasta, jos kylmempi, en uskalla kun pelkään palelluttavani tuon pienen...
Pojan päälle laitan pitkähihasen bodyn, potkuhousut, fleecehaalarin, äitiyspakkaukset toppatöppöset ja toppatumput, kypärämyssyn ja toppalakin. Itselleni tavallisten sisävaatteitten ja liinan päälle joko villatakin tai toppatakin, jonka jätän auki. Välillä vielä koettelen liinan sisältä, miltä tuon pienen niska tuntuu...

Täällä viikonloppu sujunut yrittäen pojan vatsaa toimittaa (turhaan). Kohta näihin mahavaivoihin palaa päreet niin multa, mieheltäni kuin pojalta... vaikka parempaan suuntaan silti sen vyöhyketerapian ansiosta ollaan menty. Taukoamatta itkevä lapsi kun osaa uuvuttaa... mutta osaa tuo myös hymyillä ja jutella paljon, että se aurinkoisempikin puoli löytyy... ja eilen poika kääntyi ihan ite ekaa kertaa vatsaltansa selälleen. Huuto vain tuli, kun ei enää takas vatsalleen päässyt ja kun vatsalleen taas autoin, niin johan kääntyi taas selälleen ja taas sama huuto...
 
Tuitsu: Ihan mielettömän hienosti kannattelee teidän tyttö päätään, wau... Ja ikääkin vasta 2 kuukautta... Tomera tyttö...

Liinuli84: Meidän typy oli siinä mittauksessa... Se oli kyllä ihan kamalaa, mutta sinnikkäästi pidettiin sitä letkua se 24h, ett saatiin varma ja luotettava tulos... Meillähän ei sitten siinä ollut mitään normaalista poikkeavaa, onneksi... Vaikka täälläkin neiti kakoo, yökkii, niekeskelee...yms niin, ja se ääni meni. Se kuulemma aina viittaa siihen, ett nousee sitä hapokasta ylös, kun ääni menee, mutta ei tule mitään muita esim flunssan oireita...

Sätsyli: Kiva, ett saitte lääkkeen... Tota samaa meillekin olisi ensi alkuun annettu... Toivottavasti auttaa. :hug:

enkuli: Suuri :hug: , on varmasti rankkaa. Meillä kanssa tuo vatsan toiminta, kun on ihan surkea... Mä olen nyt huomannut, ett meillä auttaa tuo levolac ( annan sitä ylläpitiokuuruna 3 ml päivässä) ja päärynä ( 2tl aamuisin). Vatsa on aika löysä ja pieruja tulee ulos. Meillä vaan tuo neiti kun ei tajua itse aloittaa sitä kakkaamista. 3-4 päivän välein kakkaa ja silloinkin täytyy vähän peppua ärsyttää kuumemittarilla, ett tajuaa aloittaa sen kakkaamisen. Sitten kyllä ähistää kaiken ulos ja tavaraa tulee täälläkin ja aivan älyttömästi... :D

Meillä neiti puklasi varmaan eilen 50 ml ulos maitoa iltasyömisen jälkeen... Hotki ja ahmi tissien jälkeen pullosta niin että ilmaa meni ihan hulluna... Sitten röyhyn mukana tulikin kauheet satsit mun päälle ja valui pitkin rinnuksia ja käsivarsia... Yö mentiin kolmella syötöllä ja aamulla taas herättiin nauravaisena ja iloisena... =) Nyt on tullut noihin päiväuniin katkoja pitkin päivää... Eli heräilee usein kesken unien itkemään. Sitten kun heijaan vaunmuja, niin nukahtaa, mutta saattaa taas uudelleen vähän ajan päästä herätä... :( Joku varmaan vaivaa...

Asrai: Et ole todellakaan ainoa jolla herkistynyt mieli... Mä en ole mikään itkijä luonne normaalisti, vaikka herkkä olenkin... Nyt parun lähes aina... Kun katson telkkaa, jossa raskaana olevia tai pieniä vauvoja ja just kun luen noita kasteilmoituksia...yms... Ja pelkästään omien lasten katsominen ja seuraaminen saa mut ihan herkistymään ja kiitollisena mietin, ett olen saanut kaksi ihanaa tyttöä tähän maailmaan... :heart:

Riikkuli
 
Enkuli: Tuosta kantoliinasta vielä...onko sulla niin iso toppatakki,että saat sen vielä kiinni niin, että vauvakin on kantoliinoineen siellä sisällä? Tarkistatko useinkin vauvan päätä, että se on hyvässä asennossa, että saa happea? Huomaa, että olen aloittelija ulkoliinailussa! Sisällä olen kantanut yleensä joka päivän jonkin aikaa.

Toivottavasti kaikkien mahavaivat alkaisi kohta olla historiaa. Ja aika monella ollut kaikenlaisia takaisinvirtauksia tai epäilyjä. Voimia kaikille, joilla on huoli pienestä tai muuten rankkaa.

Musta alkaa tuntua, että elämä alkaa ihan kunnolla taas voittaa, kun aurinko alkaa näyttäytymään päivä päivältä kauemmin. Onhan niitä päiviä tietysti, kun huomaa, että omaa aikaa ei taas ollut minuuttiakaan ja tunnet olevasi pelkkä tissinantaja, kantaja ja vaipanvaihtaja. Mutta kyllä aika menee nopsaan silti, meidänkin ukkeli on jo 2,5 kk!

Polka ja pikku-ukko
 
Me ollaan kipeitä.
Tää viikko meneekin rauhallisissa merkeissä sohvalla maaten telkkuu kattoen ja takkaa poltellen.

Tuitsun Ella on hyvännäkönen typy!
Syzyco, kannatan tota et tuut autolla Helsinkiin jos pääset,
en mäkään lähtisi Tampereelta asti junalla vauvan kanssa (vielä).

Mut nyt mä en keksi enempää höpöteltävää, pää ihan turvoskissa ja nenä vuotaa :snotty:

P&N
 
Huomenta!

Kiitos Asrai ja Suzyco :hug: !

Liinuli: Kun meidän tyttö sen röyhtäytysasennon myötä lakkasi pulauttamasta kaaressa, alkoi juuri tuo sun kuvaama nieleskely. Ja sitä itkua kestää sitten 5-15 min eikä mikään tunnu lohduttavan :snotty: . Ja siitä siis oltiin lastenlääkärillä eilen.
Välillä mietin, että luuttuaisin mieluummin niitä jättimäisiä puklulammikoita lattialta, kuin että lapsi parka itkee :(. Pitäisköhän taas alkaa röyhtäyttämään olalta, että lentäis kaaressa...

Meillä oli vieraita eilen, kun tyttö itki aivan sydäntäraastavasti ja mä aloin itsekin itkemään, kun harmitti niin kovasti tytön puolesta :'( . Nää vieraat nyt tietysti ajattelee, että mä oon henkisesti ihan finaalissa :headwall: .

Voimia vauvan mahavaivojen kanssa painiskeleville. On se oman lapsen kipuitku kyllä tosi raskasta kuunneltavaa. 5 minuuttiakin tuntuu pahalta, saatikka sitten jos jollakulla itkee koko ajan :snotty: .

 
Riikkuli: Itkeekö teidän tyttö silloin kun sitä hapanta nousee suuhun? Jos, niin kuinka monta krt päivässä?
Tutkiikohan ne ultralla samaa, kuin mitä tolla ph-mittauksella tutkitaan, vai voiko tota ph-mittausta muuten toteuttaa kuin niillä hemmetin letkuilla |O ? Kun meille se lääkäri puhui vain ultrasta.
 
Asrailla ja Riikkulilla herkistynyt mieli.. niin täälläkin!! :wave: Eilen kun mietin, että vuosi sitten ei pojasta ollut vilä tietoakaan, niin kyynel tuli silmään :whistle: Ja vastapa sitä herkistyy, kun katselee synnäriltä otettuja kuvia juuri pojan syntymän jälkeen...

Tänään mennään 2kk neuvolaan, vähän äipällä jo jänskättää, että mitenkäs on pojalla pituus ja paino lisääntyneet!

Ulkona ihana auringonpaiste, harmi vaan etten pääse yksin noita rappuja alas, että pääsis itsekkin ulkoilmasta nauttimaan! Mutta kyllä tuo auringon näkeminen mahoton mieltä piristää =)
 
Sätsyli: Mä en oikeesti tiedä tosta ultrasta...Meille ei semmoista edes ehdotettu. Tuo ph-mittaus tehdään, kun epäillään sitä refluksitautia. Se antaa parhaan tuloksen, kun seurataan 24h ja sitten pidetään päiväkirjaa johon merkitään ruokailu, makuullaolot yms... Niitä sitten verrataan siihen ph:n taspainoon, ett miten makuulla, nouseeko ylös ja ruuan jälkeen yms... Neiti itkee bvälillä, mutta suurimmaksi osaksi se on sitä nieleskelyä esim. just makuulla ollessa. Mä pidänkin neitiä aina noin 20 minuuttia ruokailun jälkeen pystymmässä asennossa. En laita lattialle, vaam sylissä tai sitterissä on. Ja nieleskelee ruuan jälkeen yleensä ja sitten jos on makuulla ja sitä nousee kurkunpäähän, saattaa yökkiä, yskiä tms ja sitten tulee aina hikka...

En tiedä auttoiko nää kuvaukset yhtään... Mutta meidän neidin pitäisi silti olla terve... :eek:

Toivottacasti toi lääke auttaa... Sehän just sitä puklimista ja takasinvirtausta ehkäisee, mutta meille ei lääkäri edes enää ph-mittauksen tulosten tultua sitä tarjonnutkaan...
 
Minä voin suositella kyllä junassa matkustamista Suzyco, InterCity junissa on mukava matkustaa, on ns. lapsivaunu johon pääsee helposti vaunujenkin kanssa. Junat ovat matalalattiamallia joten ei tarvitse nostoapua tai mitään. Tulomatkalla vauva nukkui aluksi vaunuissaan muutaman tunnin ja sitten valvoi ja ihmetteli maailmaa ja taas nukkui vaunuissansa.
 
Kiekura: Mäkin olen tosi paljon miettinyyt, kun mulla oli just ennen tätä raskautumista keskenmeno, ett mulla ei olis just tätä ihanaa tyttöä, jos mä en olis saanut sitä keskenmenoa. Ett kaikella on ollut tarkoitus, vaikka kipeetä on välillä tehnytkin... ja valokuvat, niistä se miele herkistyy... =)
 
Tervehdys!

Liinuli huhuilit :) Täällä ollaan :wave: Vanessa jo ehtikin kysellä, että koskas tavattais? Missä päin Hyvinkäätä Liinuli majailet?

Me olimme viikonlopun anoppilassa, ristiäiset pidettiin siellä. Hienosti meni, sankari itse oli tyyni ja virkeä koko toimituksen ajan. Pään kastelua hiukan protestoi, muuten seurasi hommaa hiljaa ja uteliaana.

Meillä loppui masuitkut! Reissun aikana jäi cuplaton ja d-vitamiinit antamatta ja kipristely jäi samalla, täytyy varmaan odotella joku hetki ja aloitella sitten varoen nuo D:t uusiksi.

Nyt taidan torkahtaa, kerrankin molemmat pojat nukkuvat yhtäaikaa ;)

-liplap
 
Terve!

Ristiäiset pidetty eilen ja hyvin meni. Aamulla meinas iskee paniikki et miten ehditään kaikki tekemään mutta onneks oli apua ja kaikki hoitu. Tarjoilut leivottiin itse mummojen avustuksella. Tyttö ei itkeny koko päivänä kertaakaan ja taisi nauttia kun sai sylissä olla koko ajan kun kiersi sylistä syliin.
Äiti sitten itki vauvankin puolesta..olin niin väsyny ja herkkis-tuulella että nielin kyyneleitä koko ajan mutta kun pappi sanoi tytön nimen ja näin äidin ilmeen niin aloin vetistelemään. Loppujen lopuks siellä tais koko naisväki kyynelehtiä :snotty:
Tyttö seurasi tarkkaan koko ajan mitä tapahtuu..kun pidettiin käsiä pään päällä niin katseli ja seuras niitä ihmeissään. Pappikin sanoi lopuksi että ihan kuin siellä ois ollu tytön sisällä pieni aikuinen kun niin viisaan ja tarkan olosena tuijotteli ja seurasi kaikkia.

Nimi on lyhyt ja kaunis vanha nimi,ei kovin yleinen. Kiva ois se tässä sanoa mutta taidan pitää sen verran itseni anonyyminä vielä etten sitä paljasta.
Profiiliin laitoin eilisen kuvan :heart:

Porsche: joo tosiaan se mun profiili sekoili mutta olihan siellä kuva tytöstä ja pojasta. Kiva jos tykkäsit :)

Sätseen: kirjottelit tosta röyhtäytys-asennosta..että pulauttelu loppui. Mikä se asento on ? Luin kyllä viime päivien tekstit mutta en muista lukeneeni sitä..jospa se auttais meilläkin tohon pulautteluun. Eilenkin tytöllä oli 2 min kastemekko päällä kunnes pulautti sen ihan märäks..arvasin kyllä mutta en taaskaan kerenny "ottaa koppia". :/

Tuitsu: kiva että ootte vauvan kanssa "löytäny toisenne". Ja muutenkin oot tainnu piristyä..Mä oon huomannu kanssa itestäni että lähiviikkoina tunteet vauvaan on vahvistunu tosi lujaa. Nyt kun poika on taas terve niin mulla on muutenkin enemmän aikaa vauvalle ja tyttö tuntuu joka päivä enemmän ja enemmän omalle ja rakkaamalle :heart:
Mulla on ollu kanssa joskus pari kuukautta "mieltäkohentavia" ja olihan niistä vähän hyötyä. En tainnu vaan syödä niitä tarpeeks kauaa että oisin voinu kertoa niiden auttavan. Mutta hyvä että tollasia löytyy..ei oo pahasta vähän jeesata jos luonto ei sitä tasapainoo saa pidettyä kohillaan. ;)

Mulla alko menkat..ei nyt ihan hanasta tuu mutta ne onneks alko ku olikin niin ärsyttävä kiukku-olo. Iho on rasvanen ja on kyllä niin limanen olo että yöks..tää on taas tätä. Voi kun sais menkat pois mut taitaa olla niitäkin seuraavat 20 vuotta. Kääk. Oon muuten 30 vee,joku kyseli muitten ikiä täällä yhtenä päivänä.

Nyt meenki suihkuun ku kerran kummatkin nukkuu..moro :wave:
 
Ai niin ja Tuitsu..söötti tyttö ja sirot piirteet :) minä tarkkana ihmisenä huomasin että teillä on sama tv-taso ku meillä ;) Pojan lempipuuhaa on ton lasin rämistely ja nyt ollaan viritetty se niin että ei saa sitä siirrettyä. Stereot on suojassa lasin takana ettei sekota niitä lopullisesti.
 
vanessa ja liplap: minkälainen päivä teillä torstai? oisko kahvila cittarin luona hyvä tapaamispaikka vai onko parempii ehdotuksii? me majaillaan aika lähellä cittaria, en tiiä mikä paikka tää on :)
huomenna täälä hyvinkään jäähallis joku luistelukoulu, aattelin tytön viedä sinne huomen ja keksiviikkona mennää miron veljiä moikkaan lahteen:)

suzyko: mä kannatan kans junalla matkustamista... miro on ainaki hyvin vihtynyt junassa kun matkattu :)

meillä sit nukuttiin yö hyvin, 6,5tuntia putkeen.. wau mikä autuus!! :) tulispa tuosta tapa nyt mirolle... jaksais itse viel paremmin ku sais yöllä paremmin nukuttua!! :)

liinuli ja miro tasan 2kk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä