Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Me aiotaan antaa poitsulle Rota-rokote, on kuitenkin sen verran rankka tauti noille pikkusille. Ei se tietysti 100 % tautia estä jos huono tuuri käy, mutta ainakin lieventäisi taudinkuvaa. Vesirokkorokottetta ei olla ajateltu.

Käytiin vielä tänän painokortrollissa Tyksissä ja hyvin oli paino noussut, 4190 g oli massaa. Ei ihme että on jo kaksoisleukaa havaittavissa! :) Puhuivat vähän siihen suuntaan että imetys saattaa kärsiä/loppua kokonaan kun joutuu pullomaitoa antaan. Vähän sääli jos niin käy, mutta ei sille sitten voi mitään, kattellaan. Poika oli taas hurmuri vaikka herätettiin kesken unien, kandityttökin oli ihan myyty - eikä muistanut varoa, joten tottakai sai kunnon suihkun päälleen. :LOL:
 
heippa!

Rokotteista on ollut puhetta. Me mietittiin tuota rotarokotetta, mutta näillä näkymin emme sitä ota.. meillä ei terkkari ole siitä edes kertaakaan maininnut :whistle: Vesirokkorokotetta emme ole edes vielä harkinneet :whistle:

Tervetuloa Riinuska mukaan :hug:

Polka, täällä kanssa yksi joka piristyy kummasti kun aurinko paistaa :)

Syökö muiden vauvat nyrkkiä? Meillä tyttö on alkanut syömään ihan kunnolla nyrkkiä :whistle: Väillä lentää tutti kaaressa pois ja nyrkki menee suuhun :| Kai se on suurta herkkua :) Myös muut esineet alkavat löytää tiensä suuhun.. äsken oli sellainen pehmopupu nyrkissä ja eikö pupun korvat olleet jo suussa :| :D

Meillä neiti on alkanut pitää ihme ähinää öisin :eek: Varsinkin aamuyöt menee ähinää kuunnellen - rauhottuu kyllä kun laittaa tutin suuhun, mutta ei mee kauaakaan niin tutti lentää pois ja taas alkaa ähinä :whistle: ja minusta tuntuu, että minun tyynyssä on joku nappi, heti kun laitan pään tyynyn alkaa ähinä ja sitä ennen saattaa nukkua ihan kauniisti, jos katson sängyn laidalla että neiti rauhoittuu :eek:

Ja tuosta nukkumisesta.. meilläkään neiti ei oikein suostu nukkumaan unia päivällä sisällä :ashamed: saattaa nukkua sellaisia 5-30 minuutin pätkiä, mutta ei pidempään. Vaunuissa kyllä nukkuu jopa yli 4 tuntiakin päivällä :whistle: Näin ollen äiti ja isi pääsevät iltaisinkin lenkkeilee, kun neiti nukkuu vaunuissa aina :D ja iltaisin ei yleensä suostu vaunuissakaan nukkumaan ellei ne liiku koko aikaa, päivällä kyllä nukkuu vaikka vaunut ei liiku mihinkään...

mutta nyt lähdenkin etsii vaatteita valmiiksi, jotta päästään ulos kun isän lempiohjelma sydämen asialla päättyy :D
 
Pimu töröttäisi pystyssä ihan koko ajan jos vain antaisi. En tietenkään mihinkään syöttötuoliin vauvaa laita vielä, mutta saako olla istuma asennossa sylissä?

Krääh, meilläkin nukahtaminen vaikeutunut, nyt vauva tahtoisi nukahtaa aina tissi suussa. Vauva suuttuu jos se yritettään laittaa vaunuihin nukkumaan.

Meillä otetaan myös noita ohjelman ulkopuolisia rokotuksia, eli rotavirus- ja vesirokkorokote. Pneumokokkirokote voisi olla hyvä myös. Pikkuveljeni kärsi jatkuvista korvatulehduksista pienenä joten tiedän miten kamalaa ja kipeää korvatulehdukset lapselle ovat.

Jännä tuo Polkan pojan vaunuinho, tuleeko vauvalle mieleen syntymän jälkeiset
päivät vai mikähän on?
 
Veeruska: Käytättekö jekovittiä? Meillä aiheutti juuri tommosta ähinää. Kokeilin kahdesti olla antamatta ja ei ähisty.
Pitänee vaihtaa merkkiä.

Muuten perinteistä, eli ihan kivasti menee. Maanantaina olin urhea ja marssin paikalliseen vauva-kerhoon ja ihan mukavaa siellä oli. Muutenkin oon nyt yritellyt kavereita kehitellä kiven silmästä. On niin kivaa kun on ihan live-juttuseuraa, ihan teitä väheksymättä. Ootte kivoja tekin! ;)

Mäkin muuten olen vissiinkin jo ilmoittautunut helsingin-tapaamiseen, mihin me mennään?

Myrskyn merkki: Ikeasta, ikeasta... Ja todellakin olemme löytäneet toisemme. On ihanaa kunn vauva on jotenki niin kiintynyt, oonhan sen äiti.Kattelee aina mua kun on muiden sylissä ja rauhottuu jos rupeaa itkemään kun tulee syliin ja muutenkin siitä on tullut jotenki niin rakas pikku riiviö.

Rotasta oli puhetta, otetaan. Mä oon semmonen varmuuden-vuoksi-ihminen ja kaikki pitää ottaa ettei käy huonosti... Vesirokko-rokotteesta kukaan ei oo kertonutkaan.

Töihin menen aikaisintaan 08/09 ja siihen asti elellään säästörahoilla ja runsaalla kotihoidontuella, asunto ja autolainat meilläkin painaa päälle.

Ja ikää kysyttiin, 27 vuotta. Vuosimallia -80.

Unet sisällä on meilläkin maks. 1 h, päivälle menee reilut 4 h partsilla.

Ja heräs, nukkukin jo 20 min... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Moikka!
Tänään oli sitten neuvola ja neiti oli somasti kasvanut... Painoa oli 6380g ja pituutta 60cm... :heart: Muutenkin kaikki hienosti...
Koon puolesta olen ollut hiukan huolissani tuosta liikkumisesta, kun meidän neiti ei tykkää ollenkaan olla vatsallaan. Olen ajatellut, ett onko ihan normaalia, mutta eilen kun luin esikoiselle satua mies huusi kesken sadun katsomaan, kun meidän neiti vetäs ensin kyljelleen ja siitä sitten simpsakasti vatsalleen kera kauhean huudon... :LOL: Säikähti itsekin tapahtunutta ja käsi jäi tietty pahasti jumiin... Vahinkohan tuo tietty oli tuo kääntyminen, mutta esikoinen kääntyi kanssa eka kerran 2 ja 1/2 kuukautisena ja siitä pari viikkoa niin alkoi kääntymään lähes päivittäin...

Mahallaan ei silti halua olla ollenkaan varmaan noitten vatsakipujen takia...

Viime yönä tissiteltiin taas tunnin välein... Väsyttää... |O kai neiti tilaa itselleen lisää sitä maitoa. Päiväunet on todella katkonaisia olleet nyt vähän aikaa. Heräilee monta kertaa päiväunilta itkemään...

Rokotuksista: Me ei varmaan oteta mitään ylimääräistä rokotetta tolle neidille, vaikka toi rota-rokote on kyllä hyvä. Mä olin esikoisesta semmoisessa rota-virus rokote kokeilussa ja hän sai silloin kyllä lume-rokotteen, ettei siis ole esikoisellakaan, mutta se on kyllä harkinnanvarainen tuo rota-rokote ja järkevä sijoitus...

Ja turun sudun äipät!!!! Mä kanssa valmis tapaamiseen, mutta katsotaan kuinka pääsen täältä korvesta, kun auto on aina miehellä käytössä arkisin...

Riikkuli ja pikku-neiti tasan 2 kk (+ 2h 18min päälle)
 
Nyrkki maistuu meidänkin tytölle. Yritän aina laittaa tutin tilalle, mutta ennenpitkää se nyrkki siellä suussa taas on.. :p

Rota otetaan ehdottomasti.

Veeruska
: Meilläkin ähistään ja liikutellaan jäseniä aamuyöstä tosi paljon :whistle: . Neuvolassa sanoivat, että on normaalia ja kuuluu ikään - niinkuin kaikki... :/

Riikkuli
: Kun teillä ei (onneksi) siinä ph-mittauksessa mitään löytynyt, niin mikä se diagnoosi sitten sille pulauttelulle on teidän tapauksessa? Meneekö se iän myötä ohi???
 
Sätsyli: En todellakaan tiedä... Eipä kukaan sanonut mitään. Normaalia takaisinvirtausta kuulemma eli kai mitään vakavaa. Mies kyllä sanoi, ett kuunteli taas viime yönä miten neiti nieleskeli makuuasennossa kovasti, ett kyllä sieltä jotain nousee yölläkin kurkrnpäähän... Mutta kun ei siinä mittauksessa löytynyt mitään, niin muita tutkimuksia ei kuulemma tarvita... :eek:

... Ja täällä nyrkki on parasta huvia myös... Neiti himoitsee suorastaan omaa nyrkkiään... :LOL:
 
Riikkuli: Mutta eikö ne edes sanonu, milloin se menis ohi :/ ? Siis minkä ikäisellä se mahaportti on niin kehittynyt, että nesteet pysyy sisällä. Odotan jo päivää, kun tyttörakas ei saisi itkukohtausta virtausten takia... :snotty:
 
Gavisconko ei auta?
Gavisconin antamisen jälkeen vauvaa pitäisi pitää hieman pää ylöspäin, kun muuten se tulppa joka siihen vatsalaukun yläosaan muodostuu ei niin hyvin pidä ja vatsansisältö pääsee karkuteille. Vaakatasossa Gaviscov siis ei auta, lähinnä se neutraloi vatsahappoja.
 
Just kun pääsin valittamaan, et toi meidän kaveri ei nuku millään, niin laskeskelin, että päikkäreitä on poika nukkunut tänään 6h yhteensä :ashamed: :D .. Tosiaan sain ulos nukkumaan ja siellä viihtyi 3h.. Meilläkin toi pukeminen aiheuttaa semmoset kilarit, että huh huh ja joskus kun laskee vaunuihin niin huuto alkaa, mutta tänään päästiin aika kivuttomasti :D ..
On nää päivät niin erilaisia. Rytmit kestää tasan yhden päivän :whistle: .. Olenkin nyt laittanut paperille, että koska herää ja nukkuu, että sais hieman hahmotettua tätä pojan elämää..
Koskahan se rytmi sitten löytyy? Vaikuttaakohan siihen, että me aika paljon kylästellään ja poika yleensä nukahtaakin autoon..No never no. :whistle:

Rokotteista.. Ensimmäinen Rotateq otettiin 7 viikon ikäsenä ja kaikki mahdolliset rokotusohjelman ulkopuolellakin olevat rokotteet kyllä otetaan..
Veeruska:siksi ne ei varmaan ole neuvolassa puhunu sulle ylimääräsistä rokotteista kun terveydenhoitohenkilöstö ei saisi mainostaa näitä asioita.. Käsittämätöntä kun se onkin, mutta sellainen ohjeistus on.. Kaikki ei tosin sitä noudata, kuten meidän th toi kotiin ihan esitteen Rotateq rokotteesta =) ..

Tuo on käsittämöttän ihana kuulosta kun poika juttelee, nytkin katsoo jonnekin ja juttelee jollekin?? Olisiko mielikuvitus kaverille?? kun tuntuu raatit olevan niin hyvät.. Parempi etten puutu niihin :LOL:

Punoittaako muiden vauvojen pyllyn simän seutu.. Pojalla punoittanut lähes syntymästään asti? Ja sitten onko muiden vauvat koko ajan liikkeessä. Pojalla heiluu kädet ja jalat lähes taukoamattaan.. Ihan ikiliikkujaksi kuvailisin..

Ai niin nyrkkiä täälläkin järsitään ahkerasti ja toisinaan suuhun luiskahtaa peukalo, jota lussuttaa tosi kova äänisesti :LOL: ..

Pah Salikset alkaa..

Rillukka ja Jussi taas..
 
Sätsyli: Puhelu oli tällainen lastenlääkäriltä... Ph.mittauksessa ei löytynyt mitään, tulos oli normaali... No, kuinkas teillä voidaan? Ja ei tarvita lääkitystä...

Olin hiukan itsekin hämilläni ja puhelu kesti alta minuutin ja eipä siinä oikein tajunnut edes alkaa kysellä mitään, mutta olen lukenut, ett kun kiinteisiin aletaan siirtymään, niin pulauttelun pitäis vähentyä ja loppua sitten kokonaan... Ja meillä tulee edelleen aikamoisia satseja puklua ruuan jälkeen... :/
 
Rokotteista ootte puhunut. Me on otettu jo eka satsi rota-rokotetta. Ei tullu mitään oireita, kakka ehkä vähän löysää. Toinen satsi otetaan sit 3kk neuvolassa. Me otettiin rotarix, tai siis sen lääkäri kirjotti. Pitää ottaa ennen 16vkoa ja rokotteilla pitää olla 4vkoa väliä. Vesirokko rokotetta ei varmaan oteta. Se on kuitenkin lapselle aika vaaraton tauti, vaikkakin ikävä :(

Meillä kans nyrkkiä syödään ihan urakalla. Oikein hermostuu kun ottaa nyrkin pois ja koittaa laittaa tuttia tilalle.

Nyt muutaman päivän meidän sälli nukkunut tosi huonosti päiväunia. Koko ajan tirahtelee itkeen ja pitää hyssytellä. Ärsyttävää kun ei saa yhtään rauhassa surffailla :D

Nyt täytyy mennä, kaveri hermostuu.

 
MM- : En tiedä vielä... Sunnuntaista asti vasta syötetty sitä. Itkut on kyllä olleet alle 5 min, mutta sydäntä raastavaa kuunneltavaa. :snotty: Loppujen lopuks ei sit enää tiedä et onko se nieleskely syy vai seuraus, kun neiti säikähtää varmaan sitä, kun ne hapot nousee ja sitten itkee niin lohduttomasti, että joutuu jo pelkästään senkin takia nieleskelemään kauheasti :( :( . Tai sitten sitä vaan nousee tosi paljon ylös...

Riikkuli: Aika outoa :/ - mutta pääasia, että mittausten tuloksissa ei ollut mitään poikkeavaa :hug: !

Rillukka: Ja kun se rytmi sitten joskus löytyy, niin kuka takaa onko se parempi kuin tää nykyinen :p . Mulle ainakin tähän astinen yörytmi kelpais loistavasti, kunhan ei olis mitään alle 2 tunnin välein syöttöjä ja tuntien heijausta yms. |O Ja ikiliikkuja on meilläkin. No olihan tyttö vilkas jo masussa. Mites Tuitsu - sullahan oli kans adhd-masukki - vieläkö se vispaa?

Mekin saatiin resepti Rotarixiin. Mitäköhän eroa niillä on? Eikös joku ainakin siitä sanonut, ettei tullut sivuvaikutuksia?

Nyt viemään tylleröistä yöunille :heart: !
Kauniita unia! :wave:
 
vanessa: olitteko rollen luistelukoulus? me oltii :)

ja liplap: kyl se sopii, pannaan sopimaan :)

riinuska81: tervetuloa :flower: :wave: siis sin cittarin tläkerran kahviossa? klo: 10?

rokotteista: sis meil rota otettu, mut ei me vesirkkoa rokotetta oteta...

eilen soitti meille lääkäri et halutaanko siihen teddy.tutkimukseen, kun mirolla riski lapsuusajan diabetekseen.. se näyte otettii synnärillä.. onko muilla?

 
Pikaseen käväsemässä, etusivua päivittämässä... Jos huomenna paremmalla ajalla lukeen kaikki jutut...

Esikko siskolla yökyläsä, joten aamulla vois koneelle istahtaa jos vauva vaan nukkuu kuten muinakin aamuina. ;)

Meillä viikonloppu syöty 2h välein, tänään sai päivällä lypsetyn maidon joukossa 20ml maissivelliä ja syömisen väli piteni heti melkeen 5 tuntiin. Nyt illalla sai 75ml maitoa ja siihen lisätty velliä niin et koko määrä oli 125ml, saas nähä kuin käy yön kanssa.

Nyt nukkumaan ja huomenna paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan.

:wave:
 
Huh, kun te jaksatte kirjoittaa! Ite hyvä kun ennätän lukea....

Siitä liinailusta ulkosalla talvella: Mä sidon ton liinan sillai tukemaan päätä ja samalla vielä vilkuilen ja varmistelen, että liina tosissaan pääntakana tukevasti. Ihan oma takki mulla päällä ulkosalla on, ja piän takkia auki. Meinaa hiostaa se liina itteään ihan lämpöseksi edestä, eikä poikakaan enempää lämpöä kaipaa, kun tuntuu ennemmin hikoilevan liinassa...

Töihin menosta ollu puhetta... Itteasiassa minä täällä jo fantasioin töihin pääsystä ja pyytelivätkin mua pistämään hakemusta kehiin... josko tuossa keväämmällä jo lähtis ainaski muutamaksi kuukaudeksi. Mies toki jäis kotiin. Yhtä hyvä se on tuota pientä kaitsemaan eikä se minusta ole mikään äitien oma etuoikeus hoitovapailla.
Tässä tietenkin mulla pointtina myös se, että kun mies on kotosalla, ni hän pystyy mahdollisesti paremmin tekemään tätä remppaa kotona (keittiöremppa laajeniki sitte eteis- ja olohuone rempaksi ja siinä sivussa rempattu myös tuota pienokaisen huonetta...) ja sitten jos ja kun tulisin itse uudelleen mahdollisimman pian raskaaksi, ni kiva ois silti välillä työelämässäkin pyörähtää. Tuntuu hullulta ajatellakaan, että olisin useampaa vuotta yhteen putkeen kotona...

Niin, ikää mulla on 27, kuukauen päästä 28!

Pojalla toimi eilisiltana vatsa, joten säästyttiin viimeyö huutamisilta ja on poitsu tänään nukkunu ihan koko päivän. Välillä vaan syömään heränny ja muutaman kerran taas näyttäny, kuinka oppi viikonlopun aikana kääntymään vatsaltansa selälleen!! Ainoo vaan, että kun tykkää mahakipujen vuoksi olla vatsallaan, ni heti selälleen pyörähettyä alkaa taas hirmunen huuto ja käännettävä takas vatsalleen ja tätä voitas leikkiä vaikka koko päivä, ellei välillä nukuttas ja syötäs...
 
klo kymmenen käy hyvin.. Ainut vaan et sitä paikkaa mietin, ku on aika pieni se kahvila ja meitä on jo aikas useita. Niin ja mun pitää ottaa vielä toi esikoululainenki mukaan (Huom! virikkeitä vaativa eskarilainen) niin siinä prisman rossossa olis enmpi tilaa ja se leikki nurkkauskin ;) :ashamed: hävettää näin pyöritellä, mut tosiaan poika pysyis ehkä paremmin paikallaan ku silläkin olis tekemisstä.
 
liinulille iso :hug: En osaa edes kuvitella sun tilannetta, sun on kuitenkin eri olla yksin lasten kanssa kuin jollain toisella... En siis meinaa että syystä riippuen olisi helpompaa tai vaikeampaa olla yksin lasten kanssa, vaan et sulla se tilanne nyt vaan on niin erilainen... Paljon voimia. Ja sitä varten tämä palsta on että täällä saa valittaakin jos siltä tuntuu. :hug:

Päänsärky täällä ei onneks ole vaivannut, pitää koputtaa puuta heti. *kopkop*

Tuitsu: En nyt muista ootko kirjoittanut, mut onko teillä vauvan sängyn liki jotain soivaa härveliä? :D Siis meillä lähes joka ilta tuo virtahepo lauleskelee tuolla tytön sängyn päällä ja tuo nukahtaa itsekseen sinne. :whistle: Välillä käydään kolme kertaa tai usemammin laittamassa musiikit päälle, joskus ei tarvi laittaa ollenkaan. Mut se rauhoittaa, jos ei muuten nukkumaan jäis vaikka on väsy, masu täys ja vaippa tyhjä... :) Mutta eipä tollanenkaan tietty kaikilla toimi...

Oiskulla onkin ollu TYKSin reissu. :eek: Onneks sit olikin vaan laiska kaveri. :D Hyvä jos ei muita toimenpiteitä aiheuttanut kuin lisämaitoa... :) Ei se sitten toimis jos pumppaisit omaa maitoa lisäks ja antais pullosta? :) Jatkuis oma maidontuotanto, jos niin tykkää? :)

Ihanaa, Asrai oli ollut miehensä kanssa muistelemassa taipaleen alkua. :D Pitäiskö mun ehdottaa miehelle samaa? :D Se tosin varmaan naurais et ootpa sä romanttinen. :LOL: (Tavattiin ekan kerran siis jalkapallokentällä kun tuppauduin poikien kans pelaamaan :LOL: )

Helkyn tytölle onnea nimestä. :heart:

rillukka: Meillä menee neidillä herneet pieneen nenuun kun jotain vedetään pään läpi. :D Eli kamalin on kyllä ehdottomasti kypärämyssy, jonka ilkeä äiti ihan sata varmasti aina laittaa kun ulos lähdetään. :saint: Muita vaatteita ei kypärämyssyä ja villapaitaa lukuunottamatta kommentoi... :)

Sätsis mietti et kuin kamalalta tuntuu kun lapsi on ekan kerran kunnolla kipeenä... Voin sanoo et kamalalta. :D Meillä esikko tosin ollut terve, eikä kuumeilu ole huonoa omaatuntoa mulle aikaan saanut kun aina kuitenkin ollut pirteä. Mut nyt joku aika sitten kun tyttö oksensi, niin mietin monta päivää et mitä mä oon sille syöttänyt ja mitä mä oon tehny et pikkuinen joutu oksentaan. :D Ihan niinku se musta ois kiinni ollu... :whistle:

Tuitsu oli ihanan kuvan laittanut. :heart: Tosiaan komeasti pää näyttää nousevan tutkimaan maailmaa. :heart:

polka: Meillä on lattialla vauvan alla tollanen täkki, vanha peitto, ja joskus se on taiteltu nelinkerroin joskus vaan kaksin kerroin (riippuu haluaako esikoinenkin täkille makoilemaan. :D) Mutta en oo vielä pitäny pelkällä lattialla/matolla kun meillä lattiat aika kylmät. Sitten kun lähtee liikkeelle, saa olla pelkällä lattialla... :)

Herkistelystä ollu puhetta... Sitä on liikkeellä täälläkin. :wave: Viimeks eilen tuli kyyneleet silmiin ku sain lehtileikkeen mis oli kirkolliset ja siellä meidän neidin nimi. :headwall: Ja toinen tirautus tuli illalla kun esikoinen oli yökylässä enkä päässy peitteleen... :headwall: :D :heart:

Riikkuli: Mät tuossa joku päivä sitten kans mietin, et jos edellinen raskaus ei ois päättyny keskenmenoon, niin meillä ois toinen jo vuoden. :eek: Kamalaa miten nopeeta se aika menee... :snotty:

misru: Mä otin kans noi pillerit esikoisen jälkeen, ja mulla ei menkat olleet alkaneet kun pillerit aloitin, mut silti alkoi vuodot. :headwall: Vuosin viikon, viikko taukoa, viikon vuoto... Päätös et uus raskaus sais alkaa kypsy melko nopeesti. :LOL:

Kotona olemista... Olen miettinyt, että jos saadaan tytöt samalle hoitajalle missä esikoinen nyt on, menisin kun vauva on n. 1,5v. Jos ei saada samalle, niin sit myöhemmin. :D Kun mulla on koulua enää harjoittelun verran (8vk) jäljellä, niin sitten pääsis töihin suoraan... Nyt valmistuneesta ryhmästä yli 50% sai viimeisestä harjoittelupaikasta joko vakityön tai ainakin väh. vuoden sijaisuuden. :)

hapikko ja muut Turun treffeistä innostuneet: Eli nyt on pois 27.2, ja mulle ei käy 29.2. Onko muita joilla tiedossa päivä joka ei käy? Entä millanen aika teille olisi hyvä, oisko joskus 12 maissa huono aika? Entä paikka, keskusta? Mylly vois olla muuten kiva, mut se on vähän hankalan matkan päässä... :| Tai oisko länsikeskuksessa jotain hyvää paikkaa?

Onnea kaikille nimen saaneille. :flower:

Iästä ollu juttua, täällä sitä on 26v. :D Eiku siis 20, mun vanheneminen loppu sillon. :saint:

Vesirokkorokotteesta... Me ei ainakaan vielä sitä oteta... Olin jo "innoissani", et esikoinen sen nyt sairastais kun hoitopaikassa oli yks lapsi vesirokossa. Mut sanonko mitkä marjat, siihen likkaan mikään rokko tarttunut. :kieh: Juttelin neuvolassa kerran siitä, ja se th sanoi et hänen mielestään voi odotella rokkoa, mut jos varsinkaan tyttölapset ei kouluikään mennessä ole sairastanut, niin sit kannattais rokote ottaa. Siihen meillä vielä onneks aikaa, kouluikään siis. :D Rotarokotettakaan ei oteta.

Veeruska: Täälläkin nyrkit löytää tiensä tytön suuhun, ja jos oikean ottaa sieltä pois, kannattaa kuitenkin koittaa josko sitä vasenta sitten sais lupsutella... :LOL: Siitäkin olen saanut kommenttia, et ilkee äiti kun ei anna sormia syödä. :kieh: Siis joo, pitäähän niitä maistella, mutta jos imututtaa niin sitten on tutti. Tutista aikoinaan sit helpompi päästä eroon kuin peukun imemisestä... :whistle:

MM-: Mä oon kanssa miettiny tota istumista, kun meillä jos tyttö on sylissä makuulla käsivarrella vähän pystyasennossa, niin punkee sieltä istumaan. Ja huuto tulee jos uskaltaa takaisin makuulle laittaa. :) Meillä pidetty periaatteessa istumisasennossa, mut ei oman painon päällä ja tuettu selkää. Tai sitten mahalleen laitettu käsien/jalkojen päälle, niin siinä on tyytyväinen. Oliko nyt tarpeeks sekava selitys? :D :LOL:

Riikkuli:
Mistä korvesta olet tulossa? :D

liinuli: Meille tuli lappu synnäriltä, et riskiä ei diabetekseen ole... Joten mihinkään koeryhmään ei kutsua tullut, enkä kyllä tiedä oisinko jaksanut mennäkään vaikka oiskin riski löytynyt... :ashamed:

No niin, vihdoin kaikki luettu. :) Tulee taas sellanen tekstipätkä et jaksaakohan kukaan lukea... :ashamed:

Meillä yö nukuttu, velli teki siis taikoja. :D Eli Noora söi siinä 21 jälkeen, heräsi vähän vaille 3 yöllä; annoin tutin ja vaihdoin asentoa. Sitten unet jatkui reilu puol tuntia ja söi 3.30, ja sitten heräsi 6.30. Se pelkkä maito ei siis vaan riittänyt... :'( Hyvä olo että neitikin sai nukuttua, oli aamulla herätessään iloinen ja naureskeli ja höpötteli eikä heti ollut edes nälkä. Mutta kuitenkin on huono mieli, kun ei täysimetyksellä tän kauempaa voitu mennä... :ashamed: Mutta onhan se niin kuin th sanoi kun neuvolaan soitin, että väsyy se vauvakin jos ei kahta tuntia pidempiä unia saa päivän aikana... Mutta silti... :'( Koitan itteeni lohduttaa sillä, että velli kuitenkin sekoitetaan omaan maitoon ja päivät mennään maidon voimalla, kun sitä riittää, ei johdu nälkä siitä ettei maitoa tulis... Samalla tavalla suihkuaa kuin ennenkin... Ja sit vielä esikoinen meni sinne mun siskon luo yöksi, niin on vanhempikin lapsi "ajettu" pois kotoa... Millanen äiti täällä oikein on... |O :'( :/ :whistle: :ashamed:

Shamandalie ja Noora 2kk1vk :heart:
 
Tollanen rotla tekstiä ja osa unohtu silti. :LOL:

Olin eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki ok. Mitään hajua ei ollut minkä ehkäisyn haluan, tiesin et pillereitä en halua... :whistle: Siinä sit juteltiin ja kätilö ehdotti kierukkaa, mut sanoin etten uskalla kokeilla kun maksaa 160e et jos ei sovikaan. Katteli sit mun tietoja, ja sano et saan sen ilmaseks kun viime kuussa hemppa ollu 118, 120 on raja et jos sen alle niin sen saa ilmaseks. Se sit laitettiin sit saman tien. =) Vielä ainakaan ei mitään oireita, ja eilinen tiputteluvuotokin ainakin nyt loppu... :D
 
Shamandalie täälläkin annettu yöksi maissivelliä, kun poika alkoi tunnin välin roikkumaan tissillä.. Elikkäs podetaan huonoa omaatuntoa yhdessä :ashamed: ..

Viimeyönä kaveri nukkui 6h ja jatkoi vielä 4h unia.. Olin ihan käkenä kun hoksasin että kuinka kauan toi on nukkunut ja siinä ihmetellessä mä en enää saanut unta :headwall: ..

 
Shama ja Rillukka: Te onnelliset, kun unen määrä lisääntyy =) . Mä kun luulin, että tytön kasvaessa yösyötöt vähenis siitä ihanasta kahdesta yhteen tai nollaan, mutta nyt on kyllä 2 yötä mennyt aikaisempaa huonommin :whistle: .

Saattanut olla puhetta aiemminkin, mutta viuhtovatko teidän vauvat yöllä vimmatusti käsiään ja jalkojaan? Mä kuuntelen sitä yöllä pitkiä aikoja, kun mietin, et onko tyttö hereillä, mutta en missään nimessä halua omaan huoneeseenkaan siirtää :/ .

Porsche ja muut pk-seudun treffaajat
: Mulla on kummitytön synttärit silloin maaliskuun puolivälissä. Voitte treffata ilman mua toki, mutta jos joku muu päivä kävisi niin olisin kyllä messissä...

Mirsu: Oletko vielä Tampereen seudun treffejä suunnitellut? Täällä kun kaikki muut paikkakunnat tuntuvat nyt aktivoituneen B) .

Vesirokkorokotetta tuskin otetaan. Rota tosiaan otetaan ens viikolla.

Milloin kannattaa epäillä, että vauvalla on kuumetta? Neiti on iloinen ja reipas, mutta otsa oli aika lämpöisen tuntuinen. Mittaamalla sen tietysti saisi tietää, mutta kun muuten vaikuttaa niin terveeltä otsan lämpöisyyttä lukuunottamatta, niin en nyt huvikseenkaan viitsisi sitä kuumemittaria pyllyyn pistää :ashamed: . Voihan se olla, että mun käteen se pieni otsa vaan tuntuu aina aavistuksen lämpöisemmältä kuin oma.

Enkulille onnittelut pitkistä unista ;) !
 

Yhteistyössä