Jouluvauvat helmikuussa vol 2

Moro!

Sätseen: siitä asennosta; tota ollaan pysty-asentoa mekin kokeiltu mutta en huomaa eroa pulauttelussa. Olalle nosto saa myös meillä oksun tulemaan oikeen vauhdilla..
Kyselit kuumeesta kanssa..jos iho tuntuu niskasta ja rinnastakin kuumalta niin sitten kannattaa mitata kuumetta. Meillä tosin pojalla on niin että sillä on ohimot kaikista kuumin alue,siitä oon huomannu aina kuumeen. Tyttöllä kun epäilin kk sitten kuumetta niin mittasin ihan kainalosta kun nukkui,ei heränny kun hellästi mittasin lämmitetyllä mittarilla. Pyllystä se tarkin tulee mutta kainalosta saa ainakin pientä viittausta onko lämpöö vai ei.

Istumisesta ja punkeemisesta: tyttö alkanu kanssa tekee samaa. Jos on vähäänkään puolistuvassa asennossa sylissä tai sitterissä niin heti vetää itteesä ylös. Istumaan pitäs päästä mutta onha se aika aikasta tän ikäsille. Mä mietin vuos sitten pojan kanssa kauheesti tota istuttamista kun se oli samanlainen ja 3-4 kuisena viihty sylissä ainoastaan istuen. Neuvolassa sanottiin että istuta vaan mutta ei pitkiä aikoja..jos lapsi itse haluaa ja on jämäkkä niin ei sitä estelläkkään voi,varsinkaan kun toinen huutaa jos maate laitetaan.

Pulauttelusta vielä: jatkuu täälläkin mutta eilen oli "siisti" päivä. Jostain syystä ei tullu paljoa ylös..mutta kaikki tehtiin ja annettiin samalla lailla joten en tiedä mikä autto :/
Ehkä se alkaa helpottaa..toivossa on hyvä elää. Viikon päästä neuvola niin sittehä näkee nouseeko paino.

Nyrkki maistuu kanssa tytölle,oon yrittäny tutin laittaa heti jos näen lutkuttavan ettei opi sille. Tutti on se pienempi paha.

Tyttö on taas nukkunu öitä hyvin..nyt alan oikeesti uskomaan ja tajuumaan että tää vauva taitaa olla nukkumisen kaa helpoin mun lapsista. Ainakin toistaseks :)
Nää kaks vanhempaa heräs 2-3 kertaa yössä syömään tässä iässä,oli koliikkia ja ihme kitinää. Mutta tää baby saattaa parhaimmillaan nukkua 12 h yhellä syötöllä,sekin 7 h jälkeen vasta :eek: melkein tulee huono omatunto siitä että nukkuu näinkin hyvin mutta toisaalta öitä on valvottu kuukausia tai vuosia oikeestaan niin kiva että nyt saa nukuttua ;)

Hassua vaan on se että mua väsyttää nyt enemmän ku kuukausi sitten..kait kroppa alkaa ahnehtimaan sitä unta kun tajuaa että nyt sitä sitten sais. Tai jotain. Tuntuu että iltapäivällä alkaa vasta heräämään..

Menkoista: mä en nyt sitten tiedä alkoko ne?? Kaks päivää vuos ja sitte loppu ku seinään. Alavatsaa juilii ja menkka-olo on mutta mitään ei tule. Höh..päättäs jo. Ois kiva että selkenis että saa ton ehkäsyn kondikseen,mikä se sitten onkaan.

Mulla on iskeny nyt kauhee sisustus-vimma. Ois ihana saada uus sohva ja remppailla. Meiän keittiö pitäis remontoida mutta se onkin vähä isompi projekti. Jotenkin kaipais uudistusta,tekis mieli maalata joku seinä punaseks tai jotain. Mutta toi mies hannaa,luottaa kyllä mun makuun mutta ei anna mitä vaan tehdä. :D

Eilen oli muuten hauska juttu; tyttö sai "vertskari-hepulin" :) Eli kun puin ulkohaalaria päälle sille niin alko hekottamaan hysteerisenä kun kuuli/tunsi vetoketjun menevän kiinni. Nauraa hörötti niin kivasti että revettiin kaikki. Kokeilin uudestaan vetää vetoketjun kiinni niin taas alko nauraa..tais olla niin hauska ääni :LOL: Ihania noi hepulit!!

Joku puhu kakkaamisesta: tytöllä toimii vatsa kerran päivässä,joskus kaksi. Yleensä sitä edeltää tunti levotonta kiemurtelua ja kähinää. Kun on kakannu niin sitten iskee kiljuva nälkä.

Töihinmeno: mä joudun lainojen takia menemään töihin viimeistään ens vuoden alusta. Oon kyllä aatellu että voisin mennä jo aikasemmin jotain hommia tekemään..vaikka kerran kaks viikossa niin että ei tuet ei laske. Kattoo nyt..

Jaksamista Annille..ja kaikille muille ketkä valvoo enemmän tai vähemmän. Kyllä se siitä :hug:

Nyt suihkuun lompsis!

Myrskynmerkki ja tyttö just 2 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Shamandalie täälläkin annettu yöksi maissivelliä, kun poika alkoi tunnin välin roikkumaan tissillä.. Elikkäs podetaan huonoa omaatuntoa yhdessä :ashamed: ..
"Kiva" et on muitakin... On se kivampi potea huonoa omaatuntoakin porukassa... :snotty:

Sätsyli: Meillä loppu vuihtomiset kun alettiin antaa cuplatonia. Tosin nykyään saa sitä ennen syömistä kun muistan antaa, eilen illalla annoin ennen maissivellisekoitusta ihan vaan sen vellin takia... Mutta meillä viuhtominen loppunut. :)

Mysrkynmerkki: :LOL: Ihana kun vauva tykkää pukemisesta. :D Pystyn kuvittelemaan tilanteen teillä kun äiti nauraa ja vetelee vetoketjua ja sit taas vauva nauraa... Loputon kierre.. :LOL:

liinulilla ihana kuva profiilissa. :heart:

Nyt kahville kun isäntäkin tuli kahvitunnilla käymään. :)

:wave:
 
Onpa tullu tekstiä taas kun ei o ollu vuorokauteen lukees=)

Teddystä: meillä otettiin myös tuo näyte heti synnärillä mutta meillä oli keskimääräistä pienempi riski sairastua diabetekseen joten ei jatkotoimenpiteitä.

Nyrkki: meillä myös nyrkki on suussa todella usein! tuttia tämä poitsu ei vieläkään oikein syö kuin vahingossa joskus..peukaloa myös slussuttaa kovaäänisesti =)

Meillä on lääkärintarkastus ensi viikon tiistaina ja odotankin sitä jo sillä pojalla on ollut todella löysää kakkaa jo pitkän ja sellaista vihertävää...soitin neuvolaan n viikko sitte ja sanottii et rintaruokitulla voi olla mitä vaan nettä koita rela-tippoja..käytin niitä sitten kolme päivää, kakassa ei muutosta mutta vauva väänsi sitä kovemmin että ihan kuin relat olisi aiheuttanut jotain..voiko reloista olla siis "haittaakin"?..
Ei meillä ole muita "oireita" juuri, no aivastelua on paljon..jostain luin että flunssan aikana voi kakka muuttua löysäksi kun joutuu nielemään limaa, mutta...
Vaippaan ei siis juurikaan jää mitään sattumia :eek:
Vauva jaksaa naureskella ja nukkuu hyvin eli siis kuten ennenkin että ei täsä mitään päivystys-kamaakaan taideta olla...????!!!
No kuten sanoin, onneksi alle viikko tarkastukseen!

Mein vaavi tykkää kelliä vatsallee...ei mitään koko päivää mutta joka päivä hetken tuossa sohvalla pötköttelee..kaksi kertaa on jo kääntynyt vatsalta selälleen..toisen kerran teki veljenpojan synttäreillä kaikkien silmien alla ja ikää silloin 6vk ja 6päivää =)

Liikkuminen: kyllä, siis kädet ja jalat huitovat liki taukoamatta hereillä ollessaan!!!!ja kun leikkii tuolla leikkikaarellaan niin siinä roikkuva seepra saa niin kovaa kyytiä että huh huh..ja meillä kyllä tykätään tuosta lelusta,saattaa pitkänkin(no vartin verran tjtn)leikkiä yksin siinä vaatimatta mitään huomiota itselleen=)
Sitten kun leikin hänen kanssaan siinä ja kehun kun onnistuu niin alkaa oikein kunnon riemu :D

Tässä on ollu aika hulinapäiviä poitsullakin, ja tietty meillä isommillakin..
Oltiin lauantaina tosiaan synttäreilä ja siellä meni aikalailla koko iltapäivä ja ilta..sunnuntaina oli sitten ristiäiset joten tiedätte että sylistä syliin ilman oma arauhaa suunnilleen :D
Maanantaina oltiin pojan kanssa me&i-lastenvaatekutsuilla ilta, eilen oltiin mummon luona ja oriflame-kutsuilla..ja on kyllä ollut helppo käydä hänen kanssaan!
Musta on kiva että tottuu oleen hiukan muuallakin ku kotona, toki kotonakin pitää saada olla rauhoitumassa mut nyt sattu tuollainen rupeama tohon=)
Tänään meen punttisalille ja poju menee mummin luo reilu tunniksi nukkumaan=)

Hoitaako tein miehet paljon lapsia? siis yksin kun ootte jossain?
Meillä ei mies taida oikein luottaa itseensä kovin...ei oikein "suostu"jäämään yksin pojan kanssa jos menen johonkin jollei hän nuku(poika)..vaikka olen sanonu että pullosta voi antaa maitoa että pumppaan yms mutta ei.....
Koska kyllä tuon vauvan kanssa pärjäisi koska hän meidän äidin luonakin on ollut ihan kiltisti(niinkuin vauvat nyt osaisi tuhmia ollakaan)..äidillä tietysti on kokemusta usemmasta lapsesta että sellainen tottumus ja rutiini on erinalilla..
Vaippaa isi ei myöskään vaihda että sellaista tottumattomuutta lienee ilmassa..on kyllä sanonut että kun lapsi on vanhempi niin tottakai osallsituu enenmmä, enkä epäile hetkeäkään, mutta ois kiva vaan saada hänet tähän vauva-aikaankin hoitajaksikin..leikkii kyllä ja pitelee sylissä ja siis noin, mutta kun tulee hoitotarve eli vaippa, syöttö, nukutus, niin silloin ptää mun olla maisemissa...
Miten teillä menee siis nää lapseen liittyvät hoitotoimenpiteet?

Mies siis tosiaan muuten osallistuu kivasti että tekee ruokaa, pukee poikaa, pitelee sylissä, makaa sängyllä vieressä ja jutustelee yms mutta ei tosiaan voisi "kuvitellakaan" jäävänsä hänen kanssaan kotiin esim kahdeksi-kolmeksi tunniksi niin etten ole soittomatkan päässäkotoa....
Tuolla kutsuilla vaan oli äiti jolla samanikäinen lapsi ku meillä ja hän pitää kutsuja 2-3 viikossa ja isi on sen aikaa vauvan kanssa..ettäonko näin tosiaan kaikilla muilla...
Olipa selostusta kerrakseen...
Olen kyllä totisesti muuten tyytyväinen tuohon mieheeni ja on ihanaa kun oma "kovanaamani" hellii pienokaistaan ja antaa aina pusun kun lähtee tai iltasin nukkumaan mennessä :heart:
Kyllä tuo vauva vaan niin on meitä lähentänyt että oih.....

Mutta nyt ruoan laittoon, mooooij :D
 
Niin, vielä eilisestä jälkitarkastuksesta... Sanoin siinä sitten et "nyt varmaan voi lihaskuntoa alkaa treenailemaan", niin lääkäri oli et "ei vielä". Olin :eek: Kysyin et entäs kevyt hölkkäily, mikäli talvea ei tän kummemmin tulekaan, niin taas ei. Kätilö siihen sitten lisäs eikä ees hikikävelylenkkejä ennen kuin on 3kk päästä ollu kierukan jälkitarkastus ja katottu onko lantiopohjanlihakset siinä kunnossa et voi alkaa. Olin taas :eek: kun lääkäri niitä koitti ja sano et näähän on hyvässä kuosissa, ei uskois et 2kk sit synnyttänyt toisen ison lapsen. :headwall: Ja kätilö selitti jotain fysioterapiasta, et jos sinne sit lähete tarvii laittaa, et pitää kattoo sit 3kk päästä. Mitä mä sit teen muuta ku homehdun jos ei ees kunnon kävelylle saa mennä... :headwall: Selitti jotain et jos liian aikaisin alkaa tekeen muuta, niin sitten ne lantiopohjalihasten herättely ei enää onnistu eikä ne palaudu... Mut kun se lääkäri sano et on hyvässä kunnossa? :headwall: Ärsyttää. Eikä lohduttanu ku ne sano et kyllä kotoa saa pois lähteä. :headwall: Älä viiti, oikeestiko ei tarvii neljän seinän sisään jäädä?!?! :eek: :kieh: Pitänee vielä jostain kysäistä jonkun muun mielipide, et eikö oikeesti saa ees reippaalle kävelylle mennä. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vesseli-80:
Hoitaako tein miehet paljon lapsia? siis yksin kun ootte jossain?
Meillä ei mies taida oikein luottaa itseensä kovin...ei oikein "suostu"jäämään yksin pojan kanssa jos menen johonkin jollei hän nuku(poika)..vaikka olen sanonu että pullosta voi antaa maitoa että pumppaan yms mutta ei.....
Koska kyllä tuon vauvan kanssa pärjäisi koska hän meidän äidin luonakin on ollut ihan kiltisti(niinkuin vauvat nyt osaisi tuhmia ollakaan)..äidillä tietysti on kokemusta usemmasta lapsesta että sellainen tottumus ja rutiini on erinalilla..
Vaippaa isi ei myöskään vaihda että sellaista tottumattomuutta lienee ilmassa..on kyllä sanonut että kun lapsi on vanhempi niin tottakai osallsituu enenmmä, enkä epäile hetkeäkään, mutta ois kiva vaan saada hänet tähän vauva-aikaankin hoitajaksikin..leikkii kyllä ja pitelee sylissä ja siis noin, mutta kun tulee hoitotarve eli vaippa, syöttö, nukutus, niin silloin ptää mun olla maisemissa...
Miten teillä menee siis nää lapseen liittyvät hoitotoimenpiteet?
Meillä mies osallistuu lastenhoitoon oma-aloitteisesti mun mielestä paljon. Melkeen vuorotellen laitetaan lapsia esim. yökuntoon, kun samaan aikaan menevät yöunille, vuoropäivinä siis mulla esikoinen ja miehellä vauva. :D Tosin sitten vaihdetaan kun vauvalla tulee nälkä, mut muut isäntä kyllä hoitaa. Ja syöttämisenkin jos vaan on pullossa tuotetta valmiina. :D

Ja jos mä jonnekin meen niin mielellään on lasten kanssa kotona, toi ei niiden molempien kanssa mihinkään viiti lähteä kun on kauhee pukemishomma. :LOL: Mieluummin siis kotona rauhassa kuin jossain muualla... ;) Just tuo kyseli eilen et onko jo keikkoja tiedossa minne mennään mun siskon kanssa, niin hän sais olla lasten kanssa rauhassa. :LOL:
 
Pitäisköhän munkin kuitenkin alkaa antaa myös pikkasen velliä, kun neiti on niin älyttömän kova syömään ja isokokoinen muutenkin? Näköjään yöt meneet teillä hienosti, kun olette velliä antaneet...

Shamandalie: Meidän tytöt taitaapi olla samankokoiset... :D Täytyy varmaan tuota velliä itsekin alkaa koittaa, jos nää yöt jatkuu edelleen tällaisina levottomina ja tissittelyinä. musta tuntuu, ett imetin jatkuvasti viime yönä... Mulle kävis terffailut maaliskuun puolella paremmin ja kun ajoissa sovitaan päivä, niin vien esikoisen tarhaan ja tuun neidin kanssa kahden, kun muuten ei tule mitään, jos lähden ton ikiliikkujan kanssa. Mulle on periaatteessa sama missä treffataan... Parhaiten kävis keskusta tai länsikeskus... Myllyyn on niin vaikea tulla, kun ei ole autoa ja ne bussit on aina täynnä vaunuja, niin sitten ei pääsekään tiettyyn bussiin... :kieh: Kokemusta on, kun esikoisen kanssa matkustettiin hirveesti bussilla... Mutta maaliskuussa sopisi parhaiten... Ja en minä nyt mistään korvesta tule kuitenkaan... :LOL: Kyllä täältä bussit kulkee hyvin, mutta kun inhoan bussimatkustelua vaunujen kanssa...

enkuli: Ihanaa, ett teidän yö mennyt noin hienosti... :D kyllä se siitä...

Meillä ei nukuta... Ei päivällä eikä yöllä... Tuo masu varmaan vaivaa... Jaahas tyttö heräs taas... :kieh: Johan reilun tunnin nukkuikin ja sinä aikana heräs 4 kertaa... :kieh:

Riikkuli
 
Voi velli.

Viimeyönä syötiin sitten kahentunnin välein.
"silmät ristissä hymiö"
En tiiä oliko ees nälkä vai pieru, mut kun vinkui annoin tissiä, imaisi sormilla laskettavan määrän kertaa ja nukahti ja sama juttu aina tasan kahen tunnin päästä kunnes kuudelta alkoi viutominen ja peiri ja kakkasi ja nukuttiin kymmeneen. Eli ei tolla tytöllä taida nälkä olla, pierettää tai jotain ja havahtuu ja uni tulee somasti tissi suussa taas. :headwall:
Tutti yritin jossain välissä työntää suuhun, mutta paskat. Tissi se o oltava vissiin...

Ens viikolla on neuvola ja aattelin kysellä kanssa noita velli juttuja, kun noi yöt on tommosta tankkaamista. Välillä kyllä ollaan syöty 22-08 välillä kahdesti, eilen viidesti...

Me kääytiin tänään Ellan kanssa yhessä suihkussa. :) haisi lapsi niin pierulle ja en jaksanut kylpyä laittaa niin mentiin sitten suihkuun. Oli huomattavasti kätsempää kun kylpeminen. Istun pallilla suihkun alla ja lapsi polvilla potkiskelemassa.
Sitten lykkäsin pyyhkeillä käärittynä sitteriin kylppärin lattialle ja pesin itseni. Kätevää, ennnen oon aina oottanu että joku tulee kotiin ja pääsen pesulle tai paniikissa hinkannu itteni kun toi nukkuu partsilla ja aina huutaa silloin kun mä oon suihkussa ja kiva rynniä sitten pihalle tukka märkänä kylpytakissa. (on naapureilla kivaa)

Sätsyli: Toi oli super-hiljanen mahassa, siksi mä olinki niin paniikissa kun olin varma että on jotain vikaa. Nyt ei oo rauhallinen vaan hirvee suupaltti ja vispaaja.

Shama: Meillä o soittorasia, mut siinä on niin kauhee renkutus että saa vaan raivarit. oon yrittäny itekkin laulaa mut sama vaikutus. (liekö vika laulajassa) Nyt on nukahdellut helpommin kun tissitellään koomaan asti ja sitten tutti suuhun ja sänkyyn.
Ja mä oon menossa kyllä ensi kuun alusta kuntosalille, kai sitä nyt voi jo tuveta punppaan?

Mäkin haluan nukkua yöllä!!!!
Millonha meillä nukuttais ees neljä tuntia putkeen...Muutakun vaunuissa.

Tuitsu ja Ella 9 vkoa ja 3 pvää
 
Shamandalie:
hapikko ja muut Turun treffeistä innostuneet: Eli nyt on pois 27.2, ja mulle ei käy 29.2. Onko muita joilla tiedossa päivä joka ei käy? Entä millanen aika teille olisi hyvä, oisko joskus 12 maissa huono aika? Entä paikka, keskusta? Mylly vois olla muuten kiva, mut se on vähän hankalan matkan päässä... Tai oisko länsikeskuksessa jotain hyvää paikkaa?
Minä kannatan keskustaa. Olen niin heikko etten jaksa nostaa kätevästi vaunuja auton perään- tulisin mielummin bussilla =)

Meillä yöunen pituuteen vaikuttaa myös nukkumista edeltävän aterian lisämaito. Ennen ollaan annettu tissittelyn jäkeen 120ml lisämaitoa ennen nukkumaanmenoa. Nyt kun jaettiin se puoliksi 60+60 edellisen ruokailun kanssa niin uni piteni 3->5 tuntiin. Lienee sitten pidemmällä masussa estämässä nälkää.
Töihin menosta elokuun lopusta olisi tarkoitus alkaa ja isä jää sitten isäkuukaudeksi vielä. Mutta tarkoitus olisi tehdä kolmepäiväistä työviikkoa ja myöhemmin sitten neljää. Taidan olla porukan ainut pienenä hoitoon vievä. Nyt jo omatunto soimaa :'(
 
Tuun pikasesti kommentoimaan, että kerkeen suihkuun jos kaveri päättääkin kohta herätä. Nyt nukkunut 2h, ristiäiset sekotti rytmiä kun aiemmin saatto nukkua 5h päikkäreitä.

Kuka puhu käsillä viuhtomisesta? Meillä viuhdotaan kans. Poika ei meinaa millään nukahtaa kun aina kun on nukahtamassa kädet viuhtasee. Ja yöllä aina herään siihen kun kuuluu läpsläps ja kädet osuu millon muhun, millon pojan omaan naamaan.

Meillä poika nukkuu n. 4-5h yöllä putkeen. Aamuyöllä syö 3h välein. Eli viime yönä söi 23 ja sit siitä nukahti, 05 ja 08.00. Sit vielä nukuttiin vähän yli ysiin. Mä ihmettelen, että pärjää maidolla noin pitkiä pätkiä, on kuitenkin yli 6kg. Saa nähdä kauanko tätä lystiä vielä riittää.

Sätsis: Kyllä mä edelleen voin tapaamista järkätä. Ens viikko ollaan Rukalla, mut vaikka sen jälkeisellä viikolla? En tiedä onko muut innostuneita kun me? :)
 
Moikka!

Ei näköjään pitäis mennä kehumaan, miten kiltti neiti meillä on, ettei paljon itkeskele yms. Heti eilen illalla se sai sit kamalat raivarit ja huusi, eikä meinannut asettua millään. Lopulta sain sen syömään hieman, sitten tutti suuhun ja unille. Oli varmaan vaan niin väsynyt, vaikka nukkui eilenkin 4 tunnin päikkärit, mut oli ollu niiden jälkeen jo 6 tuntia valveilla. Nukkui sitten yöllä yhdeksästä aamu kuuteen.

Mulle sopii mainiosti tuo Prisman kahvio eli siis Rosso ja klo 10. Eli nähdään siellä silloin, jos vaan heräämme ajoissa :p
 
Täällä väsy painaa päälle, mutta yritän nyt jotain kuitenkin muistaa kommentoida |O Meillä kanssa poika isokokoinen ja yöt, varsinkin aamuyöt menny tissillä roikkumiseksi! Ennen nukuttiin yhdeksäänkin asti, kun pojan nosti viekkuun n. klo kuuden syötöltä. Nyt useemman aamun aloittanu kitinän seiskalta, eikä siis enää sitten nukuta! Tissiä saattaa pitää tuttina ja olla sillon hiljaa... ei siis varsinaisesti ime! Ja oikee tutti ei tietty kelpaa :whistle: Taidanpa minäkin harkita velliä jos ei yhtään yöt helpotu!

Rotarokotteesta ollaan otettu eka satsi, toinen sitten 3kk neuvolas. Meilläkään ei neuvolantäti puhunu rokotteesta mitään. Soitin sitten itse viime viikolla ja kysyin asiasta... Kajaanissa kuulemma rokotetaan kunnan puolesta!

Vesirokkorokotusta ei olla edes ajateltu ottaa...

Töihin haluaisin palata maksimissaan ens vuoden alussa. Mulla ei tosin oo vakipaikkaa mihin palata, mutta tän vuoden loppupuolella täytynee alkaa kyseleen töitä (viimeistään)! Meillä näillä näkymin muutto toiselle paikkakunnalle edessä, joten vanhoja "suhteita" ei onnistu käyttää sit kun työn aika taas edessä :ashamed:

Miehen osallistumisesta... Meillä mies ei juurikaan mun ollessa kotona vaihda vaippaa, kun ei kuulemma suju niin sutjakasti kun mulla! No noinhan sitä varmaan oppiikin oleen sutjakampi, kun vaan pakon edessä vaihtaa :LOL: Mutta mun poissa ollessa kyllä onnistuu vaipan vaihdot, syötöt pullosta ym. Myös pojan itkiessä mies "antaa" usein mun hoitaa, kun rauhoittuu kuulemma helpommin äipän syliin... en nyt sitten tiedä siitä! Leikit ja muut kyllä sujuu sitten mieheltäkin! :saint: Kovasti tuntuu mies odottavan, että poju kasvaa, niin pääsevät puuhaan kahdestaan miesten juttuja!
 
Kaikkien vauvat nukkuu joku satatuntia putkeen!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:

Eikö kellään muulla oo jatkuvasti yöllä syövää vauvaa. :headwall:
Pirulauta, mä oon elävä tutti vissiin...
Voi ahdistus ja univelka...

Muoks. Ai kiekura sentään oli, en ole ainut tutti...
 
Mies hoitaa vauvaa kyllä jos mulla on joku meno tai haluan käydä jossakin.. Yksin yötä ei suostu olee pojan kanssa ja en kyllä halua ollakaan poissa vielä koko yötä.. Kakka vaippaa on yrittänyt vaihtaa, mutta aina meinaa lentää yrjöt :headwall: :LOL: .. Pissa vaipan kyllä vaihtaa ja jos vauva itkeskelee niin samalla lailla hyssyttelee kun minäkin.. Toisinaan miehen "hermot" vaan ei jaksa aina samallalailla kun mulla.. Sen niksit itkuun kuulemma on heikommat kun mulla.. Mutta ihan tyytyväinen olen.. Eilen tokas, että mä haluan nukuttaa tänään.. NO joo, nukuttikin ja poika nukkuin 5 min ja sitten valvoi 2h ja äippä nukutti.. Mutta jos pojan valvominen venyy pitkään niin annan miehen mennä nukkumaan, kun se kerran töissä kulkee.. Ihan reilua mun mielestä.. Viikonloppuisin kyllä on hengessä mukana loppuun asti..

iltaraivareista poika saa jos yrittää tavallaan väkisin nukuttaa, monesti tulkkaan sen yliväsyksi, mutta oikeesti sillä ei vaan nukuta ja kun alkaa nukuttaa niin näppärästi nukahtaa viereen kun hieman tissillä houkuttelee unta.. Tosin ei aina näin ihanasti mene.. Monesti parkuu monta tuntia ja sitten rauhottuu.. Uskon että meillä nuo vatsavaivat alkaa olla historiaa.. *KOputtaa puu päätään*.. Relat vielä menee, mutta josko uskallan niin nekin jää pois.. Meillä nuo tipat on ollu kait semmosta mun pään sisällä, et ne auttaa!!

Tuitsu täälläkin poika piti mua pari yötä tuttina ja sitten "herppasin" ja päätin että pare oppia taas nukkumaan omassa sängyssä.. Ja niinpäs sitten epätoivoisena annoin maissivelliä ja kyllä se auttoi.. Eka yö 5h ja 3h ja muut samalla lailla.. Elikkäs poika herää nälkään ja syö aina vähän ja taas nälkä ja taas herää. Kierre on valmis koko yölle.. kun ei herää kunnolla syömään isoa määrää..
 
Ihan kauhee olo, ei tässä auta konjakit eikä rommitotitkaan! ;)
Tarttuuko tää hirvee flunssa nyt vauvaankin?? Enhän mä voi olla sitä pientä
lähellä pitämättä!

Meillä ei myöskään nukuta pitkiä yö unia. Heräilee edelleen kahden kolmentunnin välein.
Yks juttu mikä tässä nyt on huolen aiheena on taas toi tissimaidon loppuminen.
Viimeyönäkin jouduin lämmittämään maitoa kaapista, kun likka vikisi ja ähisi koko ajan sain korjata sen asentoa vähänväliä. Pakko se on uskoa ettei tissimaito riitä kun sen lisäksi että oli syönyt mun molemmat tissit tyhjiksi imas 150ml maitoa päälle! Sitten se nukkui 06-09.00 välisen ajan. Ja mies työmatkalla, pää leviää ihan kohta.. Onneksi huomenna mennään isompien flikkain
kanssa kolmistaan Kamppiin, ne haluaa välttämättä mennä sinne HellouKit (vai mikä se on)
liikkeeseen ja vauva saa jäädä miehen kanssa kotiin. Ja onneksi perjantaina on kampaaja, jotain arjen ylellisyyttä sekin..

Ainii, tyttö oppi eilen ykskaks tarttumaan leluun! :whistle: Mä luulin jo että se teki sen vahingossa mutta kyllä! Se toisti sen monta kertaa. Ja kun mä leikin sen kanssa sain sen monta kertaa nauramaan kunnon röhö naurut. Ihana!
 
MM- lle piti sanoa että meilläkin tyttö yrittää koko ajan väkisin pinnistää istumaan.
Kyllä mä luulen että sylissä saa istuttaa kunhan tukee hyvin selkää eikä kauaa pidä.

Ja tosta maissi vellin antamisesta. Munkin tekisi mieli antaa, mutta mä olen niin vainoharhainen
että pelkään että vauva nukkuisi liian syvää unta eikä enää heräisi, kuulema noi kätkyt kuolemat on yleisimpiä kolmenkuun iässä. :eek: Tulee ihan kamala olo kun ajatteleekin.. :snotty:
Kai se on joku luonnon tapa pitää huolta noista pikkuisista kun ne heräävät tiheään syömään?
 
Käviskö sellainen paikka Stadin "jengin" tapaamiseen WTC- talossa oleva Cafe Giovanni??
Lähellä asemaa, pääsee rattailla ja on maan tasalla. Tuitsun korkeenpaikan kammoa ajatellen ;)
Onko Sätsylikin vielä tulossa vai menetkö mielummin sinne oman kaupungin tapaamiseen?
Käykö Annille? Ja missäs on Tracy?? Ja Suzyco tulee jos saa kyydin..
Vielä muita?
 
Heippa!

Tuosta teddy tutkimuksesta.. Meille lääkäri soitti ja kysyi lähdetäänkö mukaan kun se geeni löytyi tytöstä. Meillä on isompi lapsikin siinä dipp tutkimuksessa kun silläkin oli riskigeeni. Olen nyt viis vuotta kuljettanu isompaa lasta kolmen kuukauden välein sairaalassa ja tutkimuksissa ja aion kuljettaa tätä pienenpääkin. Ihan sen vuoksi että jos tauti on puhjetakseen niin se tiedostetaan ajoissa. Meilläkin on nyt isommalla lapsella jo todettu kolme vasta-ainetta neljästä positiiviseksi ja se nostaa riskiä sairastua jo viiteenkymmeneen prosenttiin. No nyt viimeisimmässä testissä onneksi ne kaks vasta-ainetta olivat laskeneet ja enää yks oli koholla..

Meillä edelleen neiti nukkuu yöt.. Tissillä ollaan pärjätty. Eilen tuntui kuitenki että muori on tissillä koko ajan. Ja iltasyöttö oli omituinen. Vähän reilu tunti meni ruokailussa mikä oli outoa! Ja eilen tuntui kyllä että tissit on ihan tyhjät pussit! :eek: Onko joku kasvu vaihe menossa vai onkos nyt että tuo kehumani omamaidon riittävyys alkaa hiipua?? Miten teillä muilla vaikuttaa tuo oma syöminen maidon nousuun? Siis tottakai se vaikuttaa et jos ei syö niin maitokin loppuu jossakin vaiheessa mut esim voiko olla että kun eilinen oli tosi huonolla syönnillä mulla itellä niin se noin nopiaa vaikuttaa maidon nousuun? tajusiko kukaan edes mitään tuosta sepostuksesta? |O

Neuvolassa käytiin ja paino on noussu vauvalla kilo vajaassa kuukaudessa. nyt oli paino 5600g. :whistle: löytyi selitys pullaposkille ja pallukkareisille! :D

Töihin lähdöstä ei oo tietoa vielä..
 
Meillä herätään nykyään myös todella usein yöllä. Ensimmäinen pätkä on sen 3 h ja sen jälkeen saa olla antamassa tissiä tunnin välein. Maitotilausta on rukattu liian suureksi kun taas heruttelee omia aikojaan. Näin usein meillä ei syöty edes vastasyntyneenä.

Minä ostin sellaisen kätkythälyttimen kun halvalla sain, ainoa vain että en mitenkään raaski nukuttaa vauvaa pinnasängyssä ja tuollaisilla unipätkillä olisi edestakaisin heivailu aika rankkaa.
 
Tuitsu: Täällä tyttö on alusta asti ollut innokas yösyöjä... |O kerran olen selvinnyt yöstä kahdella syötöllä, mutten syödään semmoiset 4-5 kertaa yössä... Alkaa kuule itseäkin puuduttaa jo ja olen miettinyt koko imetyksen heivaamista, mutta luonne ei anna periksi, koska imetys on kuitenkin niin paljon helpompaa kuin korvikkeen lämmittäminen ja röyhyttely yöllä... Kateellisena itsekin luen muiden juttuja, kun toisilla vauvat nukkuu monta tuntia putkeen. Meillä pisin pätkä on se ensimmäinen, sillin maksimissaan 4 tuntia. Muuten heräillään 1-2 tunnin välein... :kieh:


Mikä meitin neidillä on? ennen nukkui niin hyvin päikkärit ja nyt heräilee koko ajan... Taas tosilla unilla ja tunnin aikana herännyt jo 4 kertaa ja ihan sama onko tutti suussa vai ei, heräilee silti... Massu varmaan vaivaa... Mukavaa, kuinkas tässä uskaltaa d-vitamiinit aloittaa, kun nyt jo on tämmöistä rumbaa ja tuo kakkakin niin piukassa... Mulla on aika lähellä, ettei tartte puupaa-autoa... eka kertaa mulla on todella sellainen olo, ett olen tulossa hullux, kun ei kunnolla saa levätä yöllä eikä päivällä...

Miehen osallistumisesta, meillä mies tällä hetkellä osallistuu kyllä lastenhoitoon tosi kivasti, kun saatiin asiasta juteltua. Hän on lumoissaan tuosta neidistä ja nukkuu yleensä esikoisen huoneessa, joten jaksaa töitten jälkeen paremmin seurustellakin lasten kanssa...

Riikkuli
 

Poju kylvyssä..

ja



sammakkomies :D

Niin tosta vellistä.. En tarkoita tietenkään, että kaikki nyt velliä antamaan.. Meillä se ainakin rauhoitti öitä kummasti kun toisella ei ole koko ajan nälkä.. Mutta olen kyllä ajatellut kokeilla, että kuinka ne yöt taas menisi ihan tissimaidollakin, että kumpi parempi sitten oikeesti..

Joo. En puhu enää mitään huonosti nukkuvasta vauvasta.. Taas vedellään 3h päikkäreitä ja eikä nyt pahemmin sitä haalarin laittoakaan protestoinut.. Sille pitää vaan koko ajan höpötellä ja ilveillä niin homma menee paremmin ohi.. Aika hauskan näköstä hommaa, jos ulkopuolinen katsois :D ..

Aika huonosti näkyy nuo kuvat, mutta jos kehtaa klikata isommaksi niin näkyykin jotain..

 

Yhteistyössä