JYVÄSKYLÄ HUOM! (koiran katoamisilmoitus kuvan kera) *KOIRA LÖYTYNYT*

Alkuperäinen kirjoittaja sydämen asialla:
Ilmeisesti koira liikkuu tietyllä alueella, mikä on hyvä. Houkuttelua ja jättäkää koiralle muutamaan paikkaan HYVÄLLE TUOKSUVAA RUOKAA, kanaa lihaa tms. ja vettä sekä sen oma peti, missä sen omia tuttuja hajuja. Omistajan hajuista ei liene hyötyä kun koira juuri tullut uuteen kotiin vaan entisen omistajan likaisia vaatteita olisi hyvä saada. Usein koira sitten löytyy näiden päältä. Koira ei anna kiinni todennäköisesti, vaatii houkuttelua ja pitkää pinnaa. Onneksi ei ole nyt pakkaset!
Tässäpä on hyviä neuvoja! Kannattais tosiaan ottaa entiseen omistajaan yhteyttä. 50km ei ole pitkä matka, 250km jo olisi.
 
sydämen asialla
Kertakäyttögrilli on loistava! Levittää todella pitkälle ruoan tuoksua. Mutta muistakaa, jos koira on säikähtänyt, ei todennäköisesti anna kiinni, mutta sekin hyvä jos tulee näköetäisyydelle. Sitten jätätte koiralle hyvää ruokaa ja vettä ja sen pedin ja tuttuja hajuja. Jos käy syömässä, jatkatte ruokkimista samassa paikassa. Koira oppii, että sieltä saa ruokaa ja käy syömässä eikä sen tarvitse liikkua itse mahd. isollakin alueella etsimässä ruokaa. Näin saatte sen jämähtämään tietylle alueelle. Jkl:ssa on ollut loukkuja loukutusta varten, mutta kannattaa niistä soitella etsintäjoukkojen ihan vaikkapa pj:lle tai kysellä etsijäkoiraliitosta. Etsijäkoirasta ei tosin apua jos muutenkin koira on näköpiirissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja ticotico:
ei siitä vanhasta omistajasta taija oikein apua olla... oli systerin mies sille soittanu, mutta eipä tuo tainnu oikein mitään sanoo. jos vartoojalla muuta tietoo nii sopii oikasta :D
Mut et vaatetta tms saisi sieltä..
Joo eipä se kovin kiinnostuneelta vaikuta. Kai ne nyt vielä tossa soittavat sinne, mutta tuskin just nyt sieltä mitään apua saa..
 
eipä taida auttaa
Eipähän metsästysporukka lähde tällaisessa tapauksessa apuun. Teillä on kyllä nyt hyviä neuvoja tullut tälle palstalle, kannattaa ottaa ihan neuvoista vaari.
 
sydämen asialla
Mutta hei, älkää lannistuko. Muutama päivä, viikko, jopa kuukausi ei ole mikään liian pitkä aika lopettaa etsimistä/kiinni ottamista. Te saatte koiran vielä kiinni, uskokaa itseenne vaikka varmasti turhauttaa ja tuntuu, ettei onnistu. Mutta yleensä sitten onnistuu, lopulta. Tsemppiä!
 
voi,toivottavasti pikkuinen löytyisi pian,ja saisitte sen kiinni :hug:
en itse osaa oikein neuvoa,mutta olin ihan paniikissa kun meidän toinen koira lähti ajokoiran perään eikä tullut sen mukana kotiin..onneksi löydettiin sitten illalla..minä jo itkua tuhersin ja olin soittelemassa poliiseille jne..
täällä ollaan myötätunnolla mukana :heart:
 

Yhteistyössä