käsi sydämelle, paljonko joululahjoja?

Myönnän, liikaa. Toistaseksi ainokainen tyttömme (huhtikuussa syntyy kakkonen) sai viime jouluna niin paljon ettei jaksanut aukoa. Joten tänä jouluna olen vähä rajoittanu. Tytölle on ostettu stiga rattikelkka, prinsessa verhokatos sänkyyn, play doh muovailuvahasetti jossa myös se "kone", kirjoja olen ostellut pitkin vuotta aleista, joten niitä tulee taas monta, pari filmiä, ym. Ostelen yleensäkin lahjoja kaikille pitkin vuotta ale-koreista ym. Jolloin saan laatutavaraa kohtuuhinnoilla. Esim barbie aikaa odottamassa meillä on kaapissa iso pino barbien vaatteita, ja huonekalusettikin. Meidän lahjojen lisäksi tyttö saa mummoilta ja papoilta, omani ja mieheni sisaruksilta ja kummeiltaan läjän lahjoja, yhteensä ehkä 15-20+meidän lahjat. Hyvin kuitenkin ovat kuunnelleet lahjatoiveita, ja meillä osaavat itsekin katsoa ettei mitään tyhjänpäiväistä, esim. tytön kummitäti ostaa tytölle nalle puh lehden tilausjakson, josta siis riittää hupia pitemmäksi aikaa. Itselläni tekis mieli ostaa vielä tytölle fisher price parkkitalo, ja lasten lumikola. Mutta ajattelin odottaa joulun yli ensin et mitä saa pukilta. Ai joo ja tuosta toisesta ketjusta bongasin vinkin choco pelistä, ja siskoni ostaa sen tytöllemme.<br><br>
 
Meillä iso suku ja lapset saa sen takia paljon lahjoja,kun kuitenkin kaikki tädit, sedät, mummut, papat,isomummut, isopapat ostavat lahjoja ja jotkun usemmankin. Me vanhemmat ostetaan itse pari lahjaa kummallekin lapselle tai voi olla yhteisiäkin. Jos esim. jonkun pelin ostaa se on sitten yhteinen.
 
Paljon... Nyt yrittää ite vähän rajottaa että ei osta montaa kun niitä kumminkin aina kertyy sukulaisilta ja kavereilta. Viime jouluna niitä pakettaja tais olla noin nelisenkymmentä, tasan kaks jakso neiti ite repiä auki, loput jäi äitille ja isille... :xmas:
 
meillä poika 2,5v. ja saa minulta ja mieheltäni ehkä 2-3 lahjaa. Yhden arvokkaamman ja katsomme tässä lähempänä joulua että tarttisko mitään muuta. Viime jouluna annoimme pojalle kaksi lahjaa. Isovanhemmat ja ystävät antavat myös lahjoja joten niitä kyllä riittää.. mielestäni vähän liikaakin.
 
Hopsuli
Kymmenkunta pakettia lapsi varmaan saa. Ainakin aikaisempina vuosina määrä on ollut tuo. Ennemmin vähän yli kuin alle.

Joulu on lasten juhla ja lapselle on mukava ostaa.

Omassa lapsuudessani saimme sisarusten kanssa aina paljon lahjoja. Kasvaessamme lahjat vähenivät. Eli eipä sitä teininä tullut paljon vaadittua. Pikemminkin yritimme toivoa vähän/edullisia lahjoja kun tiesimme vanhempiemme ne vähistä rahoistaan ostavan.
 
helvi
Ei ole tietoa! Eli en osaa aavistaa montako lahjaa lapset saavat. Viime jouluna ei ostettu itse puolitoistavuotiaalle yhtäkään, ja silti sai niin paljon paketteja, että ei kerralla jaksanut avata, vaan aamulla jatkettiin.
Nyt ostan itse muutaman lahjan yhteensä kahdelle lapselle. Lähinnä sellaista mitä tarvitaan, ja kun ei lahjojen ostajat paljon kysele mitä tarvittais, hankin nämä tarpeelliset itse. Voisihan ne toki ostaa muulloinkin, mutta saahan siitä vähän joulumieltä kun laittaa ne pakettiin... :D
 
äiti 04 ja 07
2 pakettia meiltä vanhemmilta :) Toinen on joku vaate ja toinen kirja tai lelu, sit tulee kummeilta (yht. 4 lahjaa), mummoilta (yht. ehkä 5, lahjaa luulisin), ukilta (yht. 1), yhdeltä kaveri perheeltä (yht. 1 lahja), muilta sukulaisilta (yht. n. 3 lahjaa), hui siis määrä nousi kuuteentoista lahjaan :eek: Mutta tuo on se määrä mitä yleensä kukin jouluna ostaa. Saa nähdä vähentääkö mummit lahjan määrä seuraavaksi jouluksi kun sitten kaksi kenelle pitää ostaa :) kaikki kyllä aina kysyvät toiveita meiltä, eli poika saa kyllä todella paljon tarpeellistakin tavaraa ei vain leluja. Nytkin on tulossa, autot pussilakana setti, petari sänkyyn, stiiga, housuja ja paitoja, yöpaitoja, lasten tuolit ja pöytä omaan huoneeseen ym. ja leluja tietty :)
 
archie
Itse olen hommannut kummallekin pehmeän ja kovan paketin (eli ts. lelun ja vaatelahjan) sekä yhden yhteisen lahjan. Mummolta ja kummeilta saavat varmaan muutamia paketteja ja mahdollisesti vielä isännän veljen perheeltä. Haluaisin että kohtuus pysyisi tuossa lahjamäärässä ja että osaisivat olla kiitollisia myös ns. pehmeistä paketeista.
 
Kun lapsi joka tapauksessa tarvitsee vaatteita ja luistimia ym., mitä järkeä niitä on kääriä paperiin ja antaa jouluna lahjaksi? Annan lahjaksi vain kaikkea "ylimääräistä", luksusta. Laatu voittaa määrän. Ainokainen saa minulta noin 7-8 pakettia, yht. ainakin 200 euroa.
 
käsi sydämelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 15:18 Milli-Molli kirjoitti:
Kun lapsi joka tapauksessa tarvitsee vaatteita ja luistimia ym., mitä järkeä niitä on kääriä paperiin ja antaa jouluna lahjaksi? Annan lahjaksi vain kaikkea "ylimääräistä", luksusta. Laatu voittaa määrän. Ainokainen saa minulta noin 7-8 pakettia, yht. ainakin 200 euroa.
[/quot

Aivan!! Miksi sitten pelkästään äiti ostaa tollasen määrän "ylimääräistä"? :eek: Kyllä minäkin olen sitäkin mieltä, että kohtuus pysyy tuossa lahja asiassakin ja että lapset olisivat tyytyväisiä myös niihin pehmeisiin "tarpeellisiin" paketteihin ja myös niihin luistiin ja suksiin. Kauheeta ostaa lapselle jouluksi kymmeniä "tarpeettomia" tavaroita :whistle:
 
käsi sydämellä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 18:40 käsi sydämelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 15:18 Milli-Molli kirjoitti:
Kun lapsi joka tapauksessa tarvitsee vaatteita ja luistimia ym., mitä järkeä niitä on kääriä paperiin ja antaa jouluna lahjaksi? Annan lahjaksi vain kaikkea "ylimääräistä", luksusta. Laatu voittaa määrän. Ainokainen saa minulta noin 7-8 pakettia, yht. ainakin 200 euroa.
[/quot

Aivan!! Miksi sitten pelkästään äiti ostaa tollasen määrän "ylimääräistä"? :eek: Kyllä minäkin olen sitäkin mieltä, että kohtuus pysyy tuossa lahja asiassakin ja että lapset olisivat tyytyväisiä myös niihin pehmeisiin "tarpeellisiin" paketteihin ja myös niihin luistiin ja suksiin. Kauheeta ostaa lapselle jouluksi kymmeniä "tarpeettomia" tavaroita :whistle:
Lisään vielä, että eri asia jos on paljon sukulaisia/ ystäviä, jotka ostaa lahjoja, niin toki niistä kertyy iso läjä lahjoja, mutta että yks ihminen ostaa noin paljon. No jokaisen oma asia ja kaikki taaplaa tavallaan :whistle:
 
Pojalle on ostettu hämis-pussilakana setti ja bionicle.Tytölle nukenvaunut ja leikkikeittiö on vielä hakusessa.Yhteiseksi ajattelin katella jotain lautapeliä.
Pojalla oli tänään synttärit ja sai transformesin meiltä.
2 kummia on sellasta jotka voi kummallekin jotain laittaa.
Mummilta luultavasti karkkia ja villasukat.
Kovin on perinteistä meininkiä meillä. :)
Tuikitavallinen perhe :\|

Tyttö on siis 3,5v. ja poika 7v.<br><br>
 
Meillä lapset saa valita 3 lahjaa joita toivoo ja me vanhemmat sitten katotaan olisko kaikki tarpeen ...koitetaan hommata lahjoja joista olis iloa pitemmäksi aikaa..eli kaikki muovikrääsä ja liika toiminnallisuus leluissa on pahasta,pitäähän lasten mielikuvitukselle jäädä käyttöä.
Sitten saavat mummuilta ja kummeilta lahjat.
Ostetaan muuten tosi vähän leluja lapsille.On sitten kiva jouluna vähän ilahduttaa!!!
 
täi
Molemmille lapsille kova ja pehmeä paketti. Yleensä eniten toivottu lelu ja äidin silmää miellyttävä vaate tai lakanat. Sellanen 50-60e per nuppi. Loput lahjat tulee sit isovanhemmilta ja kummeilta yms.
 
Meiltä vanhemmilta saa 2 lahjaa. Mummeille olen yrittänyt teroittaa, että pari lahjaa sitten korkeintaan, toivottavasti uskovat, koska lahjoja tulee vielä ainakin kummeilta, serkuilta, sedältä ja mun kavereilta.
Veikkaisin, että 10-15 lahjaa saa.
 
AMIA
Meillä molemmat tekivät listan josta puhutiin ja sanoin että joulupukki ei voi tuoda kaikkea mitä toivoo vaan valitsee sen minkä näkee että on tarpeellista. Tyttön 7 v listalla oli 6 lahjaa ja pojan 3 v listalla 10 lahjaa näistä sitten me vanhemmat ostimme yhden lahjan kummallekin ja lisäksi hankin kirjoja joita voimme lukea yhdessä. Kummeilta tulee ykis lahja eli molemmille noin 3 lahjaa ja isovanhemilta tulee noin 3 lahjaa kummallekin. Lisäksi tädit ja sedät yleensä muistavat vaatelahjoilla lapisia. Tästäkin tulee jo isot kassat kummallekin ja avaamista riittä mutta ylensä ovat ollet todella kiitollisia ja ihastuneita kaikkesta mitä saavat jopa vaateista. Eli lapset saavat noin 10-15 lahjaa kumpikin pukin kontista.

Rauhallista adventia ja joulunodotusta.
 
piku75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 13:51 joulupukki kirjoitti:
Kylläpä joulupukilla riittää kantamista, jos perheessä vielä useampi lapsi!!
Meilläkin on 6 lasta ja ollaan jokaiselle ostettu 2lelulahjaa ja 3 vaate lahjaa ja kun kummit ja mummut vielä ostaa niin huh huh on pukilla kantamista mutta olen aatellut näin että lapset ovat lapsia vielä ja joulu on kerran vuodessa vaan
 
Meillä molemmat saa valita yhden (mikä on satavarmasti lelu ja kalliimmanpuoleinen) ja sit saavat yhdet yllärit ja yhden yhteisen joka on lautapeli. Me ei ostella luistimia ja vaatteita joululahjoiksi, kun ne on ihan käyttötavaraa... meinaan uudet luistimetkin ostettiin jo pari kk sitten, silloin niitä tarvittiin, nyt ne tulis ihan liian myöhään. Suksia ei tosin tarvittais vieläkään, perhanan lumi satais nyt :\|
 
Me ostettiin pojalle brion junarata, nallepehmotuoli, mummeilta sai vaatteita(mitkä ovat tarpeen kun kasvaa niin vauhdilla että kaikki jää pieneksi) kummilta sai työkalu setin ja kummitäti ostaa myöhemmin lahjan. Eli ei nyt kamalasti saanut. Olenkin sanonut että haluan lapseni ajattelevan että joulu ei ole ainoastaan yhtä lahjaa, vaan yhdessäoloa<3
En minäkään ole pienenä paljoa lahjoja saanut.
Pikkuvauvalle ostettiin yksi pehmolelu(mikä pitää kivoja ääniä yms..) mummeilta sai pari vaatetta, ja purulelun kun tekee jo hampaita(2kk) :)

Itse sain aamutakin ja suklaata.
Ja tyytyväisiä ollaan. :)
 
itse ostin pieniä paketteja... eli värityskirjan,naöepuh väri pelin, fröbelien cd:n,fleece tumput,neuletakin, brio junaratasillan(kirpputorilta :D ) ja muutmat sukat... poika sai paljon lahjoja näiden lisäksi... mun siskolta ja sen perheeltä kaksi pakettia, mummilta viisi pakettia, ukilta ja tättältä yhen tai kaksi kummeiltaan kolme (yksi satucd ja kaksi vaate pakettia....)
mammalta ja papalta varmaan 5-7 lahjaa... näistä 3-4 vatetta/tarpeellista mm. raiskin tuulipuku ensi kevääksi...

jokainen saa mun puolesta muistaa poikaa niin monella lahjalla kuin itse katsoo tarpeelliseksi...ja poika tykkäsi kovasti myös pehmeistä paketeistaan....
 

Yhteistyössä