Käsittämätöntä että jotkut vanhemmat kattoo aikuisten ohjelmia lasten läsnäollessa

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Televisiot pauhaa koko illan ja pikkumuksut näkee kaiken mitä sieltä tulee. Pistäkää mammat ja papat ne telkat kii ja kattelkaa vasta sitte ku lapset on unten mailla!!!
 
Meillä ei aleta kellottaa telkkarin kattomista lapsen mukaan..Et sori vaan.. :D Ja siinä kohtaa kun ohjelmistossa alkaa vähä korkeammalla ikärajalla olevat ohjelmat, kuuluis muksujen jo olla nukkumassa.
 
her
Meillä ei juuri siksi ole televisiota ollenkaan, vaan katsotaan mitä netistä näkyy, kun lapset nukkuu.. Houkutus katsella on olevinaan siten pienempi.

Huomaa heti esim. mummolassa, kun telkka on jatkuvasti auki, miten ei jotku tajua, että lapset tollottaa ja kuulee kaiken mitä aikuisetkin, vaikkei olis lainkaan sopivaa.
 
"aapee"
Meillä ei aleta kellottaa telkkarin kattomista lapsen mukaan..Et sori vaan.. :D Ja siinä kohtaa kun ohjelmistossa alkaa vähä korkeammalla ikärajalla olevat ohjelmat, kuuluis muksujen jo olla nukkumassa.
Kyllä sieltä ennen lasten nukkumaanmenoaikaa tulee aika paljo kaikkea. Salatut elämätkin näytti tulevan sellaseen aikaan että ei monikaan lapsi ollu vielä sängyssä.
 
"hei"
Meillä kyllä pidettiin huolta että lapsi ei nähnyt sopimattomia ohjelmia. Ikäraja ei ollut ainoa asia mihin kiinnitettiin huomiota vaan ohjelman sisältö arvioitiin joka ohjelman kohdalla erikseen.
 
hähh
Mitä järkkyä sieltä tv:stä sitten tulee? Kauhuleffat on asia erikseen, mutta muuten minusta ihan normi kamaa. Itsekin olen lapsena saanut katsoa kaikkea, enkä ole traumatisoitunut.
 
"vieras"
jotkut ne vaan jatkaa elämää ja katsoo telkkaria kun lapset syntyy, käy baarissa, pukeutuu syntisesti tai meikkaa kuin gootit, lasten läsnäollessa kuuntelee metallimusiikkia tai ronskisanaista räppiä, ottaa naaman täyteen lävistyksiä, juttelee rivouksia. Kaikista ei tule seesteisiä lasten kautta eläviä hiljaisia ihmisiä, joilla ei ole enää mitään muuta kuin aikaa miettiä katsooko joku toinen salkkareita lasten ollessa samassa huoneessa. Kiva jos teillä raikaa päivällä lastenlaulut ja tuoksuu tuore pulla, sun lapsista varmaan tuleekin tottakai tasapainoisempia ihmisiä kuin minun pennuistani, joilla ei ole mitään toivoa tässä elämässä. Eikun vielä ottamaan Mikkosista mallia miten elämä pitää elää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jarnuska
"Vieras"
Onhan se ihan totta, että jos minulla olisi lapsia, en todellakaan haluaisi saastuttaa heidän mieltään Salkkareilla ja muilla surkeilla ohjelmilla. Televisio ei tosin olekaan minulle mikään taustamelun ja -hälyn tuottamisväline, vaan se on päällä vain silloin kun sitä joku oikeasti katsoo.

Monikaan ei taida tulla ajatelleeksi, että ilmankin voisi elää.
 
"vieras"
Tässä nyt on vaan sellainen ongelma että jos lapset menee vasta 21 nukkumaan, ja itse siinä sen jälkeen en ehtisi nähdä mitään telkkarista koskaan. Välillä siis katson jonkun puutarhaohjelman tai neljän tähden illallisen tms aikuisille tarkoitetun ohjelman niin että lapset ovat kotona.

Koska tukiverkkoa ei ole eikä lapsille mitään muutakaan hoitopaikkaa niin en viitsi siitä kamalasti syyllistyä. En katso väkivaltaviihdettä enkä muutenkaan kovin sopimattomia ohjelmia. En juo enkä polta. Jos tämä tekee musta huonon äidin niin senkus kivitätte. Olen kuitenkin KOTONA omien lasteni kanssa ja heille läsnä.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hähh;23978673:
Mitä järkkyä sieltä tv:stä sitten tulee? Kauhuleffat on asia erikseen, mutta muuten minusta ihan normi kamaa. Itsekin olen lapsena saanut katsoa kaikkea, enkä ole traumatisoitunut.
Normikamaa? Okkei. Mitä nyt kukin normaalina pitää.

Totean vaan että kun sinä olit lapsi, tarjonta tv:ssä ei ollut tuollaista kuin nykyään. Ohjelmat olivat aika erilaisia.

Juu ei katsota meillä ikinä telkkaria kun 6 v lapsi on hereillä, se on ollut aina periaatteena. Tosin en katso muutenkaaan mitään Kauniita ja rohkeita enkä Salkkareita.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23978709]jotkut ne vaan jatkaa elämää ja katsoo telkkaria kun lapset syntyy, käy baarissa, pukeutuu syntisesti tai meikkaa kuin gootit, lasten läsnäollessa kuuntelee metallimusiikkia tai ronskisanaista räppiä, ottaa naaman täyteen lävistyksiä, juttelee rivouksia. Kaikista ei tule seesteisiä lasten kautta eläviä hiljaisia ihmisiä, joilla ei ole enää mitään muuta kuin aikaa miettiä katsooko joku toinen salkkareita lasten ollessa samassa huoneessa. Kiva jos teillä raikaa päivällä lastenlaulut ja tuoksuu tuore pulla, sun lapsista varmaan tuleekin tottakai tasapainoisempia ihmisiä kuin minun pennuistani, joilla ei ole mitään toivoa tässä elämässä. Eikun vielä ottamaan Mikkosista mallia miten elämä pitää elää! :)[/QUOTE]

No ei se sitten oo ihme että moni lapsi on niin levoton, nytki tuolla pihalla hilluu lauma 4-9v lapsia ja siellä lentelee vitut ja pillut ja perkeleet ja hajottavat ja räiskivät paikkoja. Sitä se teettää kun ne näkee telkasta mallia- ja kiroilun siis oppivat vanhemmiltaan. Great.
 
köö
"Mitä järkkyä sieltä tv:stä sitten tulee? Kauhuleffat on asia erikseen, mutta muuten minusta ihan normi kamaa. Itsekin olen lapsena saanut katsoa kaikkea, enkä ole traumatisoitunut."

No esim. uutiset on useimmiten aika järkkyä katsottavaa. Mä en ainakaan tahdo, että meidän 4- ja 6-vuotiaat tulee kyselemään, mitä tarkoittaa esim. itsemurhapommittaja tai miksi jossain maassa soditaan ja tapetaan ihmisiä. Samoin meillä suojellaan lapsia myös kaikenmaailman tsunamien, hirmumyrkyjen, lento-onnettomuuksien ym. uutisoinnilta. Kyllä noi ehtivät murehtimaan ja pelkäämään vielä monta kertaa myöhemminkin elämässään - eläköön vielä omassa rauhallisessa ja onnellisessa maailmassaan, kun pahalta pystyy tässä vaiheessa vielä suojelemaan.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23978722]Tässä nyt on vaan sellainen ongelma että jos lapset menee vasta 21 nukkumaan, ja itse siinä sen jälkeen en ehtisi nähdä mitään telkkarista koskaan..[/QUOTE]

Päivän paras pulustus. Ei ehtisi koskaan katsoa telkkaria. Varmaan kuolisit ;)

Mutta joo, ehkä puutarhaohjelmat on aika harmittomia sitten kuitenkin. Esimerkiksi uutiset on jo hieman eri asia nekin ja niitä tunnutaan katsottavan pikkulapsiperheissä aika usein.
 
[QUOTE="vieras";23978709]jotkut ne vaan jatkaa elämää ja katsoo telkkaria kun lapset syntyy, käy baarissa, pukeutuu syntisesti tai meikkaa kuin gootit, lasten läsnäollessa kuuntelee metallimusiikkia tai ronskisanaista räppiä, ottaa naaman täyteen lävistyksiä, juttelee rivouksia. Kaikista ei tule seesteisiä lasten kautta eläviä hiljaisia ihmisiä, joilla ei ole enää mitään muuta kuin aikaa miettiä katsooko joku toinen salkkareita lasten ollessa samassa huoneessa. Kiva jos teillä raikaa päivällä lastenlaulut ja tuoksuu tuore pulla, sun lapsista varmaan tuleekin tottakai tasapainoisempia ihmisiä kuin minun pennuistani, joilla ei ole mitään toivoa tässä elämässä. Eikun vielä ottamaan Mikkosista mallia miten elämä pitää elää! :)[/QUOTE]

No kyllä esim mäkin olen jatkanut elämääni sen jälkeen kun lapset on syntyneet. Mutta voin mä silti priorisoida asioita elämässäni lastenkin ehdoilla (esim lopetin salkkareiden katsomisen kun esikoinen tuli sen ikäiseksi että olisi alkanut tajuamaan ohjelmasta jotain ja olempa muuten pyrkinyt rajoittamaan ronskia huumoranikin lasten läsnäollessa).
 
Me katsotaan lastenkanssa yhdessä esim. puutarha ohjelmia, neljän tähden illallista ja joskus jotain matkaoppaat-ohjelmaa... Jamie Oliverin ruokaohjelmiakin on tullut katsottua ja monen monta luonto-ohjelmaa. TV:stä tulee paljon sellaista mikä sopii koko perheelle, pitää vain osata valita oikeat ohjelmat. :D

Sen verran vielä muoks. että tulee sieltä telkusta aika paljon (ehkä eniten) ihan pelkkää p**kaakin. Edelleen, kannattaa valita mitä lasten kanssa katsoo. Tai vain lapsien läsnäollessa... uutisetkaan ei aina sovi perheen pienimmille. "tällaista tämä elämä on, taas poomit sinkoilee Afganistanissa (kuvassa juoksee hätääntyneitä ihmisiä) tai nälänhätää ja lapsi kuolemia Afrikassa (kuvassa iso silmäisiä lapsia vähissä vaatteissa)
 
Viimeksi muokattu:
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja hähh;23978673:
Mitä järkkyä sieltä tv:stä sitten tulee? Kauhuleffat on asia erikseen, mutta muuten minusta ihan normi kamaa. Itsekin olen lapsena saanut katsoa kaikkea, enkä ole traumatisoitunut.
No sä oot sitten lapsesta asti turtunut siihen saastaan mitä se toosa suoltaa ja nyt siirrät saman omille lapsilles. Mitä se normikama sulle on, salattujen elämienkin kohellukset on normikamaa?? :headwall: juu jokaisen lapsen tietenkin pitää oppia jo 5vuotiaana kaikki jutut mitä siinä tai jossain muussa vastaavassa ohjelmassa tehdään ja puhutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köö;23978763:
No esim. uutiset on useimmiten aika järkkyä katsottavaa. Mä en ainakaan tahdo, että meidän 4- ja 6-vuotiaat tulee kyselemään, mitä tarkoittaa esim. itsemurhapommittaja tai miksi jossain maassa soditaan ja tapetaan ihmisiä. Samoin meillä suojellaan lapsia myös kaikenmaailman tsunamien, hirmumyrkyjen, lento-onnettomuuksien ym. uutisoinnilta. Kyllä noi ehtivät murehtimaan ja pelkäämään vielä monta kertaa myöhemminkin elämässään - eläköön vielä omassa rauhallisessa ja onnellisessa maailmassaan, kun pahalta pystyy tässä vaiheessa vielä suojelemaan.
No voi herranen aika... :O Käytteks te kaupassa enää sen jälkeen kun muksu oppii lukee?Kun iltalehen otsikoissakin lukee samat asiat..

Elämä on julmaa, luontoa pitää kunnioittaa ja luonto välillä muistuttaa ihmisiä voimistaan, se nyt vaan on se karu totuus..En mä rupee lastani uutisilta varjelee.
 
Huom harmaana
No kyllä esim mäkin olen jatkanut elämääni sen jälkeen kun lapset on syntyneet. Mutta voin mä silti priorisoida asioita elämässäni lastenkin ehdoilla (esim lopetin salkkareiden katsomisen kun esikoinen tuli sen ikäiseksi että olisi alkanut tajuamaan ohjelmasta jotain ja olempa muuten pyrkinyt rajoittamaan ronskia huumoranikin lasten läsnäollessa).
Näin tekee yleensä normaalit vanhemmat. Jatkaa kyllä omaakin elämää mutta tietyin ehdoin. Kun se elämä ei vaan mene niin ettei vanhemmuus muuta elämässä mitään. Kurjaa kuinka vaikeaa se joillekin on, että saattaa muuttaa.
 
"Vieras"
[QUOTE="aapee";23978736]naulan kantaan osuit.[/QUOTE]

No onneks mun nuorinkin on jo 14-vuotias, joten eiköhän se osaa jo hiukan omia aivojaankin käyttää ja ymmärtää sen, että kyse on fiktiivisestä hömppäsarjasta!
 
"aapee"
No kyllä esim mäkin olen jatkanut elämääni sen jälkeen kun lapset on syntyneet. Mutta voin mä silti priorisoida asioita elämässäni lastenkin ehdoilla (esim lopetin salkkareiden katsomisen kun esikoinen tuli sen ikäiseksi että olisi alkanut tajuamaan ohjelmasta jotain ja olempa muuten pyrkinyt rajoittamaan ronskia huumoranikin lasten läsnäollessa).
Niin, ei se elämä siihen LOPU kun lapsi syntyy mutta elämä MUUTTUU ja sen pitääkin muuttua. Ne lapset on pieniä niin hetken että luulis että sen hetkiset pystyy MUUTTAMAAN elämäänsä. Ei sitä elämää lopettaa lasten takia täydy vaan sitä täytyy muuttaa. Ei niitä salkkareitakaan ikuisuuksia tarvi tallentaa boksiin ja sieltä kattella, lapset kasvaa ja sitten taas on eri meininki. JOnkinlaisesta puutteesta kertoo kyllä se että jonkun mielestä elämä loppuu jos lapsen syntymän jälkeen ei voikaan elää kuten ennen sitä...
 
Huom harmaana
No voi herranen aika... :O Käytteks te kaupassa enää sen jälkeen kun muksu oppii lukee?Kun iltalehen otsikoissakin lukee samat asiat..

Elämä on julmaa, luontoa pitää kunnioittaa ja luonto välillä muistuttaa ihmisiä voimistaan, se nyt vaan on se karu totuus..En mä rupee lastani uutisilta varjelee.
Jos et pysty tekemään eroa iltalehden lööpin ja liikkuvan uutiskuvan välillä, lienee turha edes yrittää vääntää siitä kuuluisasta rautalangasta.
 
"aapee"
No voi herranen aika... :O Käytteks te kaupassa enää sen jälkeen kun muksu oppii lukee?Kun iltalehen otsikoissakin lukee samat asiat..

Elämä on julmaa, luontoa pitää kunnioittaa ja luonto välillä muistuttaa ihmisiä voimistaan, se nyt vaan on se karu totuus..En mä rupee lastani uutisilta varjelee.
Kyllä alle kouluikäisiä pitää varjella uutisilta. Useimmiten sen ikäiset ei vielä osaa lukea. Kouluikäisillä sitten on jo enempi kykyä käsitellä asioita niin ei se haittaa vaikka lukevat lööppejä.
 

Yhteistyössä