Käväsin sitten terveysasemalla (ei herkille)

  • Viestiketjun aloittaja kinder
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja kinder:
Olin ehtinyt kuitenkin aloittaa kertomisen ennen kuin sinne taakseni ihmisiä tuli ja koska virkailija halusi tietää miksi haluan lääkärin mahdollisimman nopeasti (olisin halunnut jo tälle päivälle) niin olihan mun pakko kertoa. Muuten olisin saanut lääkärin esim. viikon päähän tai pääsiäisen yli...
en ma sua tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti, etta mita se vastaanottovirkailijalle kuuluu. kylla kai ihmiset itse tietaa tarvitsevatko kiireellisen tai vahemman kiireellisen ajan. olis tuossakin asiassa parantamisen varaa.
no kyllä turussaki kysyy vastaanottovirkailija että minkäs takia sie sitä lekuria nytten tarviit... ihan normaalia kyselyä tuo on. eihän se tietenkään kuuluis siinä kaiken kanssa nähen kailotella omia vaivojaan mutta ku sulettuja koppeja ei oo keksitty niin minkäs teet. siksi mie soitan yleensä sen ajan jos tarvii. tai sitte meen yksityiselle jos mahollista.
ei ole normaalia kyselya. uteliaita vain ovat =) mites tuossa kay tietosuojan vai miksi sita sanotaan? tokihan naa samaiset v.virkailijat voivat tiedonjanonsa ja uteliaisuutensa taltuttaa jalkikateen paperit lukemalla, mutta tahan menee enemman aikaa ettei monikaan taida viitsia kuitenkaan.
ma en ainakaan suostuis vaivojeni laatua paljastamaan kenellekaan ajanantajalle. olipa vaiva mika tahansa. taitaisin jaada ilman aikaa siella pain ;)
On se normaalia kyselyä, eikä mitään ole PAKKO kertoa jollei tahdo.

Mutta, jos menet lääkärille, on kaikkien kannalta helpompaa se että lääkäri tietää etukäteen mitä päätä rupeaa tutkimaan jolloin jo ennen potilaan paikalletuloa kaikki tarvittavat välineet hankitaan huoneeseen valmiiksi.
"Ajanantajat" ovat lisäksi kyllä ihan asiantuntevaa ja koulutettua henkilökuntaa, meillä terveydenhoitajia jotka hoitavat potilaita muutoinkin.

Lisäksi, jos vaivan laatu kerrotaan ajanvaraukseen, voidaan potilas ohjata tarvittaessa ensin esimerkiksi terveydehoitajalle tai suoraan päivystykseen mikäli se katsotaan tarpeelliseksi.

Täällä myös ajanantajat ovat lähi- ja sairaanhoitajia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.

Niin, näinhän se monesti on, mutta turha tulla sit valittaan ku on jonoa, koska ne OIKEASTI päivystysasiat menevät edelle!
Mikä sun ongelmasi oikein on? tarvii ruveta haukkumaan ihmisiä päivystykseen menosta... harva siellä huvikseen istuu jonottelemassa neljää tuntia.

No siksihän ne siellä istuu 4 tuntia ja paljon ylikin, ku siellä on läjäpäin potilaita, jotka eivät sinne kuulu. Mä oon vaan kyllästyny tähän ainaseen napinaa terveydenhoidosta, joka kuitenkin on melkein ilmasta tässä maassa moniin muihin verrattuna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.

Niin, näinhän se monesti on, mutta turha tulla sit valittaan ku on jonoa, koska ne OIKEASTI päivystysasiat menevät edelle!
Mikä sun ongelmasi oikein on? tarvii ruveta haukkumaan ihmisiä päivystykseen menosta... harva siellä huvikseen istuu jonottelemassa neljää tuntia.

No siksihän ne siellä istuu 4 tuntia ja paljon ylikin, ku siellä on läjäpäin potilaita, jotka eivät sinne kuulu. Mä oon vaan kyllästyny tähän ainaseen napinaa terveydenhoidosta, joka kuitenkin on melkein ilmasta tässä maassa moniin muihin verrattuna.
Kohdistat haukkusi nyt ihan vääriin ihmisiin. Ajanvarauksessa istuu läjäpäin potilaita jotka eivät sinne ehkä kuuluisi, mutta esimerkiksi Helsingissä terveyskeskukset ovat monin paikoin niin tukossa että potilaat lähetetään terveyskeskuksesta päivystykseen koska omalääkärille tai omaan terveyskeskukseen ei voida antaa aikoja kuin harvoille ja valituille.. Vika ei ole potilaiden vaan sen tahon joka vastaa palveluiden saatavuudesta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.

Niin, näinhän se monesti on, mutta turha tulla sit valittaan ku on jonoa, koska ne OIKEASTI päivystysasiat menevät edelle!
Mikä sun ongelmasi oikein on? tarvii ruveta haukkumaan ihmisiä päivystykseen menosta... harva siellä huvikseen istuu jonottelemassa neljää tuntia.

No siksihän ne siellä istuu 4 tuntia ja paljon ylikin, ku siellä on läjäpäin potilaita, jotka eivät sinne kuulu. Mä oon vaan kyllästyny tähän ainaseen napinaa terveydenhoidosta, joka kuitenkin on melkein ilmasta tässä maassa moniin muihin verrattuna.
Kohdistat haukkusi nyt ihan vääriin ihmisiin. Ajanvarauksessa istuu läjäpäin potilaita jotka eivät sinne ehkä kuuluisi, mutta esimerkiksi Helsingissä terveyskeskukset ovat monin paikoin niin tukossa että potilaat lähetetään terveyskeskuksesta päivystykseen koska omalääkärille tai omaan terveyskeskukseen ei voida antaa aikoja kuin harvoille ja valituille.. Vika ei ole potilaiden vaan sen tahon joka vastaa palveluiden saatavuudesta.
haukut? minä ketään ole haukkunut ( paitsi ehkä niitä oman navan tuijottajia ) ;)

 
sh
Vastaanottohenkilökunta on sairaanhoitajia, eivät mitään uteliaisuuden kipeitä naapurinrouvia, niin kuin joku tuntui "tietävän". Hoidontarve on aina arvioitava ennen ajan antamista eli ihan ammattilaiset siinä vain työtänsä tekevät kun syytä ja oireita kyselevät.

Keski -Suomessa ainakin käännytetään ensiavu ovelta takaisin kotiin, jos ei ole oikeasti akuutti asia, minkä vuoksi on tulossa.
 
kinder
mutta ei se silti kivaa ole ja olisihan noista pukamista kiva päästä eroon tai ainakin jos ne edes vähenisi hieman, nyt tuntuu siltä ku ne tukkisi koko tien. Kaksi raskautta, kaksi sektiota...paljon vaivoja palkinnoksi. Leikkaukset vatsan alueella ei varmasti auta mun tilannetta ollenkaan. Ihan varmasti ne edesauttaneet tämän tilanteen syntymistä. No, tehtyä ei saa tekemättömäksi enkä niin tekisikään, onhan mulla kaksi suloista lasta.
Nyt täytyy vain toivoa että lääkärillä on halua auttaa ja etsiä musta vikaa.
 

Yhteistyössä