Käväsin sitten terveysasemalla (ei herkille)

  • Viestiketjun aloittaja kinder
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja kinder:
Olin ehtinyt kuitenkin aloittaa kertomisen ennen kuin sinne taakseni ihmisiä tuli ja koska virkailija halusi tietää miksi haluan lääkärin mahdollisimman nopeasti (olisin halunnut jo tälle päivälle) niin olihan mun pakko kertoa. Muuten olisin saanut lääkärin esim. viikon päähän tai pääsiäisen yli...
en ma sua tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti, etta mita se vastaanottovirkailijalle kuuluu. kylla kai ihmiset itse tietaa tarvitsevatko kiireellisen tai vahemman kiireellisen ajan. olis tuossakin asiassa parantamisen varaa.
no kyllä turussaki kysyy vastaanottovirkailija että minkäs takia sie sitä lekuria nytten tarviit... ihan normaalia kyselyä tuo on. eihän se tietenkään kuuluis siinä kaiken kanssa nähen kailotella omia vaivojaan mutta ku sulettuja koppeja ei oo keksitty niin minkäs teet. siksi mie soitan yleensä sen ajan jos tarvii. tai sitte meen yksityiselle jos mahollista.

 
Kuulopuheita
Minun äitini kertoi yhden lääkärikerran jälkeen, että hälle oli lääkäri kertonu, että usein ihmiset tulee tällaisten vaivojen kanssa ja pelkää syöpiä ja kaikkia kuolettavia. Useimmiten kuitenkin on kyse jostain ihmeen paskapusseista. Siis suolessa on lähteny joku kohta venymään niin että sinne on muodostunu pussukka ja sinne on sitte kerääntyny paskaa patiksi. Niitä voi olla useampikin. Sit niitä tyhjennetään ja poistetaan ja kaikki on ok. Toivottavasti ap.lla näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Aloit heti aamusta henkiökohtaisuuksiin menemään :eek: Hieno asenne. :flower:
Ikävä tuottaa pettymys, meidän kullinupeista vain yksi on viety päivystykseen ja silloinkin sai tikit leukaansa.
:xmas:
Älä vittuile nuori neiti, jollet tiedä mistään mitään.
:LOL:
Päivän ensimmäinen kohteliaisuus,minä nuori? :xmas: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja kinder:
Olin ehtinyt kuitenkin aloittaa kertomisen ennen kuin sinne taakseni ihmisiä tuli ja koska virkailija halusi tietää miksi haluan lääkärin mahdollisimman nopeasti (olisin halunnut jo tälle päivälle) niin olihan mun pakko kertoa. Muuten olisin saanut lääkärin esim. viikon päähän tai pääsiäisen yli...
en ma sua tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti, etta mita se vastaanottovirkailijalle kuuluu. kylla kai ihmiset itse tietaa tarvitsevatko kiireellisen tai vahemman kiireellisen ajan. olis tuossakin asiassa parantamisen varaa.
no kyllä turussaki kysyy vastaanottovirkailija että minkäs takia sie sitä lekuria nytten tarviit... ihan normaalia kyselyä tuo on. eihän se tietenkään kuuluis siinä kaiken kanssa nähen kailotella omia vaivojaan mutta ku sulettuja koppeja ei oo keksitty niin minkäs teet. siksi mie soitan yleensä sen ajan jos tarvii. tai sitte meen yksityiselle jos mahollista.
ei ole normaalia kyselya. uteliaita vain ovat =) mites tuossa kay tietosuojan vai miksi sita sanotaan? tokihan naa samaiset v.virkailijat voivat tiedonjanonsa ja uteliaisuutensa taltuttaa jalkikateen paperit lukemalla, mutta tahan menee enemman aikaa ettei monikaan taida viitsia kuitenkaan.
ma en ainakaan suostuis vaivojeni laatua paljastamaan kenellekaan ajanantajalle. olipa vaiva mika tahansa. taitaisin jaada ilman aikaa siella pain ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ihan off topic... Päivystykseen saa mennä ihan koska vaan kun siltä tuntuu!!! Vai oletko lunacy sioux sitä mieltä että täytyy mennä lääkärijonoon, joka saattaa olla viikkojakin... Vaiva voi olla akuutti vaikka sitä olisi kestänyt kolme vuotta. Mielestäni se on väärin, että vanhukset käyvät puhdistuttamassa korvansa päivystyksessä, mutta eihän esim. saikkua voi hakea omalääkäritä, ja aina ei hoitaja edes anna saikkua, jos katsoo että kipu ei ole tavaomainen nuhakuume yms vaan pistää päivystykseen...
Totta helvetissä sinne SAA mennä.
Eri asia kuinka toivottuja ne liikavarpaiden näyttäjät on siel muutenkin ylityöllistetyssä päivystyksessä.
Täällä ainakin vähän väliä muistutellaan siitä ettei sinne päivystykseen mentäisi vaivoista jotka omalääkärilläkin voi hoitaa.
Täällä ainakin saa päivystyksessä jonottaa vähintään 5 tuntia.
Jokainen tavallaan, jos on aikaa niin mikä ettei.
Jos sinne helvetin omalle lääkärille ei pääse niin jostainhan se saikkukin on haettava :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ihan off topic... Päivystykseen saa mennä ihan koska vaan kun siltä tuntuu!!! Vai oletko lunacy sioux sitä mieltä että täytyy mennä lääkärijonoon, joka saattaa olla viikkojakin... Vaiva voi olla akuutti vaikka sitä olisi kestänyt kolme vuotta. Mielestäni se on väärin, että vanhukset käyvät puhdistuttamassa korvansa päivystyksessä, mutta eihän esim. saikkua voi hakea omalääkäritä, ja aina ei hoitaja edes anna saikkua, jos katsoo että kipu ei ole tavaomainen nuhakuume yms vaan pistää päivystykseen...
Totta helvetissä sinne SAA mennä.
Eri asia kuinka toivottuja ne liikavarpaiden näyttäjät on siel muutenkin ylityöllistetyssä päivystyksessä.
Täällä ainakin vähän väliä muistutellaan siitä ettei sinne päivystykseen mentäisi vaivoista jotka omalääkärilläkin voi hoitaa.
Täällä ainakin saa päivystyksessä jonottaa vähintään 5 tuntia.
Jokainen tavallaan, jos on aikaa niin mikä ettei.
Jos sinne helvetin omalle lääkärille ei pääse niin jostainhan se saikkukin on haettava :D
Kannattais sitten varmaan hakkia työpaikka missä on työterveyslääkäri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Aloit heti aamusta henkiökohtaisuuksiin menemään :eek: Hieno asenne. :flower:
Ikävä tuottaa pettymys, meidän kullinupeista vain yksi on viety päivystykseen ja silloinkin sai tikit leukaansa.
:xmas:
Älä vittuile nuori neiti, jollet tiedä mistään mitään.
:LOL:
Päivän ensimmäinen kohteliaisuus,minä nuori? :xmas: B)
Jaa kohteliaisuus :whistle:
Tietty jos epäkypsyyttä pitää kohteliaisuutena.
Mäkin oon ollut nuori ja omasta mielstäni niin kamalan fiksu.
Nyt olen vanha ja vittumainen.
Sellanen sustakin viel varmaan kasvaa. Ellei se unelmaduunis tapa ennen sitä.
 
kinder
Ei se ole syöpää, eikä se ole kasvain vaan se on selkeästi jokin laskeuma, kohdunlaskeuma tai emätinlaskeuma. Oireet oli kuin suoraan minusta itsestäni. Mietin vain että kuinkahan kauan tuota on ollut kun kuopus on nyt 1v4kk. Mietityttää miten en aikaisemmin ole asiaa huomannut. Onko se sitten vain pahentunut pikkuhiljaa ja nyt tilanne on sitten tämä. En kuitenkaan tiedä vielä mikä on palleassa olevan kivun syytä ja mikä aiheuttaa peräpukamat (joihin ei ole lääkitys auttanut). Tai verenvuodon...
Toisaalta jos tuo oletettu laskeuma tukkii peräsuolta sen verran että joudun tekemään isomman työn vessassa ollessani niin voihan ne johtua siitäkin. Silti jää vielä tuo jatkuva palleakipu ja sille ei helpolla syytä itsekään löydä joten lääkäriin on vielä asiaa. Laskeuma jos on niin voipi olla että päädyn silti leikkaussaliin tai pääsen jumppaamaan tai sitten mun annetaan kärsiä...tiiä siitä sen enempää. Kunpa olisin lukenut lääkäriksi voisin itse tutkia itseni tai jotain :LOL: No, huomenna sitten lisää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Kannattais sitten varmaan hakkia työpaikka missä on työterveyslääkäri.
Enhän mä nyt ala 40km reissua tekemään jos terveyskeskus on meiltä 5km päässä ja toiseksi mä olen veronmaksaja,joten saan käyttää oman kuntani terveyspalveluita,turhaan siinä nariset :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Aloit heti aamusta henkiökohtaisuuksiin menemään :eek: Hieno asenne. :flower:
Ikävä tuottaa pettymys, meidän kullinupeista vain yksi on viety päivystykseen ja silloinkin sai tikit leukaansa.
:xmas:
Älä vittuile nuori neiti, jollet tiedä mistään mitään.
:LOL:
Päivän ensimmäinen kohteliaisuus,minä nuori? :xmas: B)
Jaa kohteliaisuus :whistle:
Tietty jos epäkypsyyttä pitää kohteliaisuutena.
Mäkin oon ollut nuori ja omasta mielstäni niin kamalan fiksu.
Nyt olen vanha ja vittumainen.
Sellanen sustakin viel varmaan kasvaa. Ellei se unelmaduunis tapa ennen sitä.
Oi kun sä olet ihana :LOL: :D
No homehduta sä vaan persettäs kotona :p :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja kinder:
Olin ehtinyt kuitenkin aloittaa kertomisen ennen kuin sinne taakseni ihmisiä tuli ja koska virkailija halusi tietää miksi haluan lääkärin mahdollisimman nopeasti (olisin halunnut jo tälle päivälle) niin olihan mun pakko kertoa. Muuten olisin saanut lääkärin esim. viikon päähän tai pääsiäisen yli...
en ma sua tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti, etta mita se vastaanottovirkailijalle kuuluu. kylla kai ihmiset itse tietaa tarvitsevatko kiireellisen tai vahemman kiireellisen ajan. olis tuossakin asiassa parantamisen varaa.
no kyllä turussaki kysyy vastaanottovirkailija että minkäs takia sie sitä lekuria nytten tarviit... ihan normaalia kyselyä tuo on. eihän se tietenkään kuuluis siinä kaiken kanssa nähen kailotella omia vaivojaan mutta ku sulettuja koppeja ei oo keksitty niin minkäs teet. siksi mie soitan yleensä sen ajan jos tarvii. tai sitte meen yksityiselle jos mahollista.
ei ole normaalia kyselya. uteliaita vain ovat =) mites tuossa kay tietosuojan vai miksi sita sanotaan? tokihan naa samaiset v.virkailijat voivat tiedonjanonsa ja uteliaisuutensa taltuttaa jalkikateen paperit lukemalla, mutta tahan menee enemman aikaa ettei monikaan taida viitsia kuitenkaan.
ma en ainakaan suostuis vaivojeni laatua paljastamaan kenellekaan ajanantajalle. olipa vaiva mika tahansa. taitaisin jaada ilman aikaa siella pain ;)
On se normaalia kyselyä, eikä mitään ole PAKKO kertoa jollei tahdo.

Mutta, jos menet lääkärille, on kaikkien kannalta helpompaa se että lääkäri tietää etukäteen mitä päätä rupeaa tutkimaan jolloin jo ennen potilaan paikalletuloa kaikki tarvittavat välineet hankitaan huoneeseen valmiiksi.
"Ajanantajat" ovat lisäksi kyllä ihan asiantuntevaa ja koulutettua henkilökuntaa, meillä terveydenhoitajia jotka hoitavat potilaita muutoinkin.

Lisäksi, jos vaivan laatu kerrotaan ajanvaraukseen, voidaan potilas ohjata tarvittaessa ensin esimerkiksi terveydehoitajalle tai suoraan päivystykseen mikäli se katsotaan tarpeelliseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ihan off topic... Päivystykseen saa mennä ihan koska vaan kun siltä tuntuu!!! Vai oletko lunacy sioux sitä mieltä että täytyy mennä lääkärijonoon, joka saattaa olla viikkojakin... Vaiva voi olla akuutti vaikka sitä olisi kestänyt kolme vuotta. Mielestäni se on väärin, että vanhukset käyvät puhdistuttamassa korvansa päivystyksessä, mutta eihän esim. saikkua voi hakea omalääkäritä, ja aina ei hoitaja edes anna saikkua, jos katsoo että kipu ei ole tavaomainen nuhakuume yms vaan pistää päivystykseen...
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.
 
niinpäniin
Alkuperäinen kirjoittaja kinder:
Ei se ole syöpää, eikä se ole kasvain vaan se on selkeästi jokin laskeuma, kohdunlaskeuma tai emätinlaskeuma. Oireet oli kuin suoraan minusta itsestäni. Mietin vain että kuinkahan kauan tuota on ollut kun kuopus on nyt 1v4kk. Mietityttää miten en aikaisemmin ole asiaa huomannut. Onko se sitten vain pahentunut pikkuhiljaa ja nyt tilanne on sitten tämä. En kuitenkaan tiedä vielä mikä on palleassa olevan kivun syytä ja mikä aiheuttaa peräpukamat (joihin ei ole lääkitys auttanut). Tai verenvuodon...
Toisaalta jos tuo oletettu laskeuma tukkii peräsuolta sen verran että joudun tekemään isomman työn vessassa ollessani niin voihan ne johtua siitäkin. Silti jää vielä tuo jatkuva palleakipu ja sille ei helpolla syytä itsekään löydä joten lääkäriin on vielä asiaa. Laskeuma jos on niin voipi olla että päädyn silti leikkaussaliin tai pääsen jumppaamaan tai sitten mun annetaan kärsiä...tiiä siitä sen enempää. Kunpa olisin lukenut lääkäriksi voisin itse tutkia itseni tai jotain :LOL: No, huomenna sitten lisää...

Ja tässä se taas nähdään. Ihmiset kun HETI olettaa että se on syöpä ja sit mennään tukka putkella päivystystä tukkiin. Laskeumalle ois joku tarpeeksi väsyny lääkäri saattanu sanoa pari valittua sanaa.... Mutta menkää ihmeessä heti oman napanne kanssa päivystykseen juu ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.

Niin, näinhän se monesti on, mutta turha tulla sit valittaan ku on jonoa, koska ne OIKEASTI päivystysasiat menevät edelle!
 
kinder
Mulle varattiin huomiselta päivältä "ohi" muiden akuuttiaika koska huomennakin olisi mulle voinut käydä niin etten aikaa olisi saanut. Niin ei kuulemma yleensä toimita mutta nyt tilanne vaati sitä.
 
kinder
Gynelle? Mitä ne siellä tekee?
Entä miten ne lähtee tutkimaan noita pukamia ja ylävatsakipuja? (Palleakipuja).
En haluaisi sisuksiini mitään kameraa tms. En nieltynä enkä...sitä toista kauttakaan.
Kokemuksia?
 
utelias virkailija
Hoitotakuun tullessa voimaan ohjeeksi tuli, että hoidon tarpeen arviointi tehdään puhelimessa tai potilaan tullessa paikan päälle. Eli ihan lain velvoittamana ollaan uteliaita!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei todellakaa saa!! Tai saisi! Siksihän ne päivystykset tursuaakin ku kaiken maailman räkätautiset siellä istuu sen sairautensa kanssa, joka UHKAA HENKEÄ .
Minut on moneen kertaan käsketty päivystykseen terveyskeskuksen ajavarauksesta, sillä meillä ei ole lääkäriaikoja, edes niitä akuutteja, kuin aivan minimaalisesti.

Niin, näinhän se monesti on, mutta turha tulla sit valittaan ku on jonoa, koska ne OIKEASTI päivystysasiat menevät edelle!
Mikä sun ongelmasi oikein on? tarvii ruveta haukkumaan ihmisiä päivystykseen menosta... harva siellä huvikseen istuu jonottelemassa neljää tuntia.
 

Yhteistyössä