Kait mä vuodan kohta kuiviin....

tai ainakin siltä tuntuu. :ashamed: Eilen siis alkoi menkat ja ihan hirveet alkoikin.Viime yönä vuodin 3kpl lastenvaipallista verta.Aina kun liikahdin niin holahti niin paljon että tuntui kun kuset olis housuun tullut.Illalla kun oli pää viel kipee niin menin ja otin aspiriinin kun buranat loppu. :/ Maha on ihan helkkarin kipee ja ulos olis kiva lähtee kävelylle mutta ei taida onnistua kun alkaa heti vuotaan kun lähtee liikkeelle.Arvatkaa hajottaako mua kun en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäsyä kun on paha migreeni. |O Kohdunpoisto varmaan auttas tässä tapauksessa. :headwall:
 
Essiorvokki
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/

Ei riitä syyksi, ettei HALUA hormonaalista ehkäsyä.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/
kyllä luulisi, että tekevät varmasti nopeasti sen kohdunpoiston. Kärsitkö anemiasta. Luulisi jos noin runsaat. Se olisi ainakin yksi syy miksi pitäisi ehdottomasti poistaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et laitata hormoonikierukkaa? Monilta jää vuodot pois kokonaan.
Pelkään että migreeni menee pahemmaksi vain ja en haluais itelle mitään kierukoita. :ashamed:

Miksi et halua?? Mieluummin kärsit kovat vuodot? Hormoonimäärät on paljon pienemmät kuin pillereissä ja vaikutus paikallinen (ei siis mene verenkiertoon niin paljon hormooneja).
 
Gluteus maximus
Minulle ei ainakaan sovi hormonaalinen ehkäisy. Tulen oikeasti ihan sekopäiseksi ja olen niin vihainen,e ttä pelkään jo itsekin itseäni. Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei vaan sovi!
 
Essiorvokki
Minä käytän siis kyllä yhdistelmäpillereitä, eli ei minulla ole sinänsä mitään hormonaalista ehkäisyä vastaan. Ei vaan enää neljääkymppiä lähestyessä nuo pilleritkään pidä vuotoa vähäisenä, vaan ilman tuota Caprilonia olisin ihan hukassa. Gynen "terveiset" oli siis tuossa viestissäni eli pelkkä runsa vuoto ilman mitään elimellistä syytä ( eli esim. myoomia ) ei hänen mukaansa riitä syyksi kohdunpoistoon, kun leikkauksessa on tietysti aina omat riskinsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Kyllä toi ikä ja lasten määrä pitäis riittää siihen että tehdään kohdunpoisto....
Ei se ihan nuin yksinkertaista ole. Leikkaus on iso ja siihen liittyy aina omat riskinsä. Ensin on kokeiltava muut keinot.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/
kyllä luulisi, että tekevät varmasti nopeasti sen kohdunpoiston. Kärsitkö anemiasta. Luulisi jos noin runsaat. Se olisi ainakin yksi syy miksi pitäisi ehdottomasti poistaa.
Myönnän sen että olen jatkuvasti väsynyt ja vaikka kuinka yritän olla pirteänä niin kuitenkin välillä väsyttää niin paljon että kuljen kuin haamu ja voimatkin menee.Ei mulla raudan syönti auta mitään kun jatkuvasti on menkat.Ja imetyskin kait pitäs lopettaa kun sekin vie mehut jatkuvien vuotojen kera. :'( Mutta kun tuntuu että en raaski. :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minulle ei ainakaan sovi hormonaalinen ehkäisy. Tulen oikeasti ihan sekopäiseksi ja olen niin vihainen,e ttä pelkään jo itsekin itseäni. Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei vaan sovi!

Ootko kokeillut hormoonikierukkaa?
 
vieras
nykyään ei tahdota kohdunpoistoa enää tehdä vaan koitetaan kaikkea muuta. Mun yhdelle tutulle (yli viiskymppinen) alko tuleen runsaita vuotoja ja kovia vatsakipuja niin ei saanu kohdunpoistoa.
 
hei kokeile sitä hormonikierukkaa,sehän vaikuttaa vain paikallisesti. pitää kohdunlimakalvot koko ajan ns.lepotilassa ja voi lopettaa kuukautiset kokonaan. mulle suositeltiin sitä kanssa kun mikään yhdistelmä pilleri ei käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
hei kokeile sitä hormonikierukkaa,sehän vaikuttaa vain paikallisesti. pitää kohdunlimakalvot koko ajan ns.lepotilassa ja voi lopettaa kuukautiset kokonaan. mulle suositeltiin sitä kanssa kun mikään yhdistelmä pilleri ei käy.
Voiko siitä saada esim. veritulpan?mä olen ihan seko ja pelokas noihin juttuihin.Miehellä oli veritulppa,ei ehkäsystä kuitenkaan :D mutta mä olen kait tullut yli pelokkaaksi joka asiassa.Välillä panikoin itseni suurin piirtein sekopääksi ja koko ajan huolettaa joku. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

 
Niin kyllä se vaan niin on, että hysterectomiaan ei lähdetä ihan vaan sillä, että sen haluaa tai vuodot on runsaat. Anestesiaan ja itse toimenpiteeseen liittyy riskinsä. Ensin kokeillaan muut keinot ja se hormonikierukka on kait se tavallisin, mitä suositellaan. Tuolla jo sanottiinkin, että siinä vaikutus on lähinnä paikallinen sinne kohdunlimakalvoon. Tästä syystä se sopii monille niillekin, joille ei muu hormonaalinen ehkäisy sovi.

Sitä sopiiko se juuri sinulle ei voi tietää, jos ei itse kierukkaa kokeile.

Itse joudun valitettavasti sen poistamaan, koska minulle se ei sovi :( Niin ihanasti kun se vei pois kaikki KIVUT (!), vuodan nyt 2vko/kk (tosin niukahkoa, mut kuitenkin). Harmittaa kyllä pirusti poistattaa !! Ja minulla ei ole lisännyt päänsärkyjä, vaikka migreeniä onkin.
 

Yhteistyössä