Kait mä vuodan kohta kuiviin....

Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
hei kokeile sitä hormonikierukkaa,sehän vaikuttaa vain paikallisesti. pitää kohdunlimakalvot koko ajan ns.lepotilassa ja voi lopettaa kuukautiset kokonaan. mulle suositeltiin sitä kanssa kun mikään yhdistelmä pilleri ei käy.
Voiko siitä saada esim. veritulpan?mä olen ihan seko ja pelokas noihin juttuihin.Miehellä oli veritulppa,ei ehkäsystä kuitenkaan :D mutta mä olen kait tullut yli pelokkaaksi joka asiassa.Välillä panikoin itseni suurin piirtein sekopääksi ja koko ajan huolettaa joku. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
enpä ole kuullut,että aiheuttaisi... ja kun sulla on noinkin selvä syy siihen,miksi hormonikierukkaa tarviisit, niin saat sen kelakorvauksenkin siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
hei kokeile sitä hormonikierukkaa,sehän vaikuttaa vain paikallisesti. pitää kohdunlimakalvot koko ajan ns.lepotilassa ja voi lopettaa kuukautiset kokonaan. mulle suositeltiin sitä kanssa kun mikään yhdistelmä pilleri ei käy.
Voiko siitä saada esim. veritulpan?mä olen ihan seko ja pelokas noihin juttuihin.Miehellä oli veritulppa,ei ehkäsystä kuitenkaan :D mutta mä olen kait tullut yli pelokkaaksi joka asiassa.Välillä panikoin itseni suurin piirtein sekopääksi ja koko ajan huolettaa joku. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
enpä ole kuullut,että aiheuttaisi... ja kun sulla on noinkin selvä syy siihen,miksi hormonikierukkaa tarviisit, niin saat sen kelakorvauksenkin siihen.
Mä saisin heti ilmaatteksi mutta en uskalla kokeilla ja mulle ei sitä suositella pahan migreenin takia. :headwall: :headwall: :headwall: Itsekkään ei tiedä että mitä voi ja mitä ei kokeilla kohta.Kait se ois hommattava niitä hyydyttäviä nappeja sitten.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se hormoonikierukka? Varsinkin, jos on migreeni, niin lääkäri ei kyllä ala laittamaan edes sitä hormoonikierukkaa! Kokemusta on..
No siksi, että ei sitä voi tietää, jos ei kokeile itse :) Ei siinä palstalaisten / kavereiden kokemukset auta. Ja kylläpäs alkavat laittamaan, kokemusta on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Mä saisin heti ilmaatteksi mutta en uskalla kokeilla ja mulle ei sitä suositella pahan migreenin takia. :headwall: :headwall: :headwall: Itsekkään ei tiedä että mitä voi ja mitä ei kokeilla kohta.Kait se ois hommattava niitä hyydyttäviä nappeja sitten.
voi hemskatti,että iinhottava tilanne :|

jaksuja ja lääkärille vaan puhumaan josko jostakin apua. ei tuo ainainen vuotaminen nyt mitään mukavaa ole.

:hug:
 
vaippa
Mulle ei sopinut myöskään minkäänlainen hormooniehkäisy. Nuorena oli hormoonipillerit ja jatkuva päänsärky, se johtui pillereistä enkä sitä silloin tajunnut. Migreeniin liittyviä näkö ja tuntohäiriöitä ym joita hormoonihoito pahensi. Lasten jälkeen lääkäri ei suositellut enää minkäänlaista hormooniehkäisyä. Siihen liittyi myös hormoonitoimintaan liittyvät verisuoniongelmat jalassa. Kuparikierukkaa kokeiltiin, vuoto kesti vähintään 9 päivää ja oli todella runsaat. Kolmen tulehduksen jälkeen se poistettiin. Klipsit sain helposti koska lapset oli jo tehty. Mutta vuoto se jatkuu vaan koko ajan runsaana. Nyt tänään kokeilin ekakertaa caprilon tabletteja, pienellä jännityksellä. Pelottaa että tulee jotain verisuoni ongelmia taas. Päätä on kyllä särkenyt koko päivän, toivottavasti ei liity siihen pilleriin. Kyllä voisin rueta elimen luovuttajaksi..kohtu sais lähtee mutta ei sitä helposti saa näköjään pois. Kaveri meni yksityiselle, kohtu poistettiin ja on ollu tosi tyytyväinen.
 
hei
Meinasin sanoa samaa kuin tuo one... joku. Että älä ota aspiriinia, joka vähentää veren hyytymistä. :)

Niin ja hormonikierukan sopivuuden voi testata etukäteen syömällä minipillereitä. Itselleni määrättiin eka sitä varten Cerazettet, koska niissä on samaa hormonia kuin kierukassa (kuulemma). Jos ne ei käy, ei käy mitä todennäköisemmin kierukkakaan.

No minä en kuulunut niihin onnellisiin, joilla menkat katoaa. Vuosin 3 kk putkeen. :( Se siitä kokeilusta. Se oli viimeinen hormoniehkäisy, jota kokeilen.
 
Buranaki lisää verenvuotoo tai joku siinä oli. Mä en synnytyksen jälkeen saanu buranaa kipuihin kun vuodin vielä.

Ja ei tollanen vuotaminen ku apllä oo kyllä mitenkään hyväksi.

Mulla aina ku alkaa menkat, siis elämäni tokat ja synnytysten jälkeen, niin ne on ihan älyttömän runsaat. Cyklokaproneita söin minäki teininä elämäni toisiin kuukautisiin. Muistelen että pari viikkoa kesti vuoto ja osan aikaa vauvan vaippoja käytin. Kakkosen synnytyksen jälkeen tokat menkat ja ambulanssilla keskussairaalaan kun oli niin runsas vuoto. Nyt ku tää nuorin synty, niin olin visusti kotona ja vaihdoin sidettä ku en tahtonu mihinkään sairaaloihin kaavintaan. Kakkosen jälkeen tekivät siis kevyen kaavinnan. Esikosta en muista miten sillon.
 
kokenut
Mulla loppui runsaat vuodot lämpöpallohoitoon. Nyt ei tarvii edes pikkuhousunsuojaa!!
Suosittelen todellakin, mulla se tehtiin runsaiden menkkojen takia (samalla sterilointiin) vuosi sitten aamulla ja illalla olin taas kotona.
 
Nonna
kirjoittaa reseptin tuosta caprilon lääkkeestä?!! Minäkin kävin n. 3kk sitten valittamassa gynegologille kovista vuodoista, ja ensimmäisenähän oli tyrkyttämässä pillereitä tai hormoonikierukkaa. Lupasin harkita tuota kierukkaa...Mut tulin sit siihen tulokseen etten halua sitä. Aikoinaan olen kokeillut erimerkkisiä e-pillereitä, ehkäisyrengasta ja pari tavallista kierukkaakin on ollut. En halua enää minkään sortin hormonaalista ehkäisyä!!Ei vaan sovi mulle. Ja muutenkin nuo kierukat on aiheuttaneet tulehduksia.
Kiinnostasi kokeilla tuota caprilonia, mut en viitsis mennä maksamaan taas kallista gynegologi käyntiä vain tuon reseptin takia.Kun tässsä ollaan muutenkin rahallisesti tiukoilla. jos kokeilis terveyskeskuksen kautta?!
Mulla tosiaan siis kamalat vuodot... Yölläkin saa ravata vaihdolla tämän tästä, ja silti lakanat sotkussa. Päivisin ei voi liikkua juuri missään, kun aina tulee läpi, vaikka olis kuin isoja siteitä!
Sit vielä näitten vuotojen lisäksi vaikea pms oireilu:Raju masennus/ahdistuneisuus/keskittymisvaikeudet, pinnan kireys ym. niin onhan tässä kestämistä mokomissa kuukautisissa!!!!!!
 
Nonna
kirjoittaa reseptin tuosta caprilon lääkkeestä?!! Minäkin kävin n. 3kk sitten valittamassa gynegologille kovista vuodoista, ja ensimmäisenähän oli tyrkyttämässä pillereitä tai hormoonikierukkaa. Lupasin harkita tuota kierukkaa...Mut tulin sit siihen tulokseen etten halua sitä. Aikoinaan olen kokeillut erimerkkisiä e-pillereitä, ehkäisyrengasta ja pari tavallista kierukkaakin on ollut. En halua enää minkään sortin hormonaalista ehkäisyä!!Ei vaan sovi mulle. Ja muutenkin nuo kierukat on aiheuttaneet tulehduksia.
Kiinnostasi kokeilla tuota caprilonia, mut en viitsis mennä maksamaan taas kallista gynegologi käyntiä vain tuon reseptin takia.Kun tässsä ollaan muutenkin rahallisesti tiukoilla. jos kokeilis terveyskeskuksen kautta?!
Mulla tosiaan siis kamalat vuodot... Yölläkin saa ravata vaihdolla tämän tästä, ja silti lakanat sotkussa. Päivisin ei voi liikkua juuri missään, kun aina tulee läpi, vaikka olis kuin isoja siteitä!
Sit vielä näitten vuotojen lisäksi vaikea pms oireilu:Raju masennus/ahdistuneisuus/keskittymisvaikeudet, pinnan kireys ym. niin onhan tässä kestämistä mokomissa kuukautisissa!!!!!!
 
Nonna
kirjoittaa reseptin tuosta caprilon lääkkeestä?!! Minäkin kävin n. 3kk sitten valittamassa gynegologille kovista vuodoista, ja ensimmäisenähän oli tyrkyttämässä pillereitä tai hormoonikierukkaa. Lupasin harkita tuota kierukkaa...Mut tulin sit siihen tulokseen etten halua sitä. Aikoinaan olen kokeillut erimerkkisiä e-pillereitä, ehkäisyrengasta ja pari tavallista kierukkaakin on ollut. En halua enää minkään sortin hormonaalista ehkäisyä!!Ei vaan sovi mulle. Ja muutenkin nuo kierukat on aiheuttaneet tulehduksia.
Kiinnostasi kokeilla tuota caprilonia, mut en viitsis mennä maksamaan taas kallista gynegologi käyntiä vain tuon reseptin takia.Kun tässsä ollaan muutenkin rahallisesti tiukoilla. jos kokeilis terveyskeskuksen kautta?!
Mulla tosiaan siis kamalat vuodot... Yölläkin saa ravata vaihdolla tämän tästä, ja silti lakanat sotkussa. Päivisin ei voi liikkua juuri missään, kun aina tulee läpi, vaikka olis kuin isoja siteitä!
Sit vielä näitten vuotojen lisäksi vaikea pms oireilu:Raju masennus/ahdistuneisuus/keskittymisvaikeudet, pinnan kireys ym. niin onhan tässä kestämistä mokomissa kuukautisissa!!!!!!
 
Mulla on ihan samanlaiset, viikon vuotaa kuin hanasta vääntäis, vauvanvaipat on ainoot joita voi käyttää ja niitäkin menee tosi paljon. Ei ole paljon asiaa kodin ulkopuolelle menkkaviikon aikana.
Ja samoin mulle ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy. Kiva kuulla etten oo ainut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mulla on ihan samanlaiset, viikon vuotaa kuin hanasta vääntäis, vauvanvaipat on ainoot joita voi käyttää ja niitäkin menee tosi paljon. Ei ole paljon asiaa kodin ulkopuolelle menkkaviikon aikana.
Ja samoin mulle ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy. Kiva kuulla etten oo ainut.
mä varmaan tossa tilanteessa jo pistäsin itteni riimulla jonneki gynelle että en lähe ennenku kohtu on poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mulla on ihan samanlaiset, viikon vuotaa kuin hanasta vääntäis, vauvanvaipat on ainoot joita voi käyttää ja niitäkin menee tosi paljon. Ei ole paljon asiaa kodin ulkopuolelle menkkaviikon aikana.
Ja samoin mulle ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy. Kiva kuulla etten oo ainut.
mä varmaan tossa tilanteessa jo pistäsin itteni riimulla jonneki gynelle että en lähe ennenku kohtu on poissa.
Niin meinaan tehdä, mutta kun on yksi vaavi vielä haaveissa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/
sterilisaatioon aika
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Essiorvokki:
Oletko kokeillut Cyklocapron tai Caprilon nimellä myytävää veren hyytymistä "lisäävää" lääkettä? Se on reseptilääke. Mulla on vähentänyt vuodon määrää huomattavasti. Kohdunpoistoon olisin ollut itse jopa halukas, mutta gyne sanoi ei. Pitäisi kuulemma ensin kokeilla hormonikierukkaa, jota en halua.
Miksi sitä kohdunpoistoa ei voida tehdä?Mä olen 33v. ja 7 lapsen äiti ja lapsia ei enää meille kiitos.Eikö se riitä syyksi ja jos ei halua hormonaalista ehkäsyä. :/
sterilisaatioon aika
Sterilisaatio ei poista kuukautisongelmia.
 
mii
Kohdun poisto on todella iso leikkaus. Sitä ei tehdä pelkästään ehkäisyn takia. Ennemmin katkaistaan munanjohtimet.
Kohtu on iso elin. Kun se poistetaan, jää iso tyhjä tila, johon pääsee tulemaan ns. laskeumia. Sisäelimet pääsee valumaan siihen tyhjään tilaan ja siitä voi seurata ongelmia.
Jos kohdussasi ei ole mitään sairautta, älä ihmeesä vaadi sen poistoa! Se vaikuttaa hormonitoimintaankin, voit joutua syömään hormonilääkitystä koko loppuikäsi. Ja olet ojasta allikkoon tilanteessa, jos et kerran hormonaalista ehkäisyä halua.
 

Yhteistyössä